Philips PerfectCare Elite GC9650/80 Stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Elite GC9650/80 Stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jeanneke 30-03-2020

Antikalk systeem schakelt continu in

Ondanks dat het een licht strijkijzer is en het prima doet valt hij na twee blousen strijken in een stand waarbij je het complete strijkijzer moet ontkalken. We hebben het apparaat nu voor de 4e keer moeten opsturen naar de importeur en na verschillende keren gebeld te hebben en door aangegeven dat ze niets kunnen vinden maar geven wel toe dat het een bekent probleem is. Wij zijn wij helemaal klaar met dit strijkijzer.

Pluspunten

• Tijdens strijken bij te vullen

Minpunten

• Moet na twee blousen ontkalkt worden

Els 13-10-2019

Geweldig strijkijzer

Strijken is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Geen instellingen meer en men kan het strijkijzer gewoon plat op de strijkplank laten staan zonder dat er iets gebeurd. Hij stelt de temperatuur zelf in. Daardoor slijten de kleren ook minder doordat er niet meer te heet gestreken wordt.

Pluspunten

• Automatisch de goede temperatuur
  • Kan gewoon plat op strijkplank blijven staan .
  • Minder slijtage strijkgoed door aut. temperatuur.
  • Goed strijk resultaat.

Theo 22-10-2017

Maakt totaal niet waar wat geschreven wordt

Altijd in het bezit geweest van duurdere Tefal Stoomgeneratoren echter nu voor het eerst dit Philips stoomstrijkijzer gekocht op grond van de informatie van Philips. Zelfs nog erger........gelijk twee stuks gekocht ook voor vrienden. We zijn beide zeer ontevreden en voelen ons echt platvloers gezegd "bezeikt" met dit dure apparaat. Het enige pluspunt is het lichte strijkijzer, maar op alle andere gebieden een grote flop. Probeer eens( ook als je de extra turbo stand inschakeld!) je kreukels uit een katoenen hemd te krijgen. Triest dat we beide met dit dure apparaat in onze maag zitten. Het oude Tefal stoomstrijkijzer hebben we weer boven water gehaald en deze dure machine staat nu op zolder. Heb hem nu vanaf maart 2017 en je vraagt je bij iedere strijkbeurt weer af hoe Philips zo positief kan zijn over zijn eigen product....alsof ze hem nooit getest hebben tov een duurder Tefal Stoom strijkijzer !Oh.......ja....een T-shirt krijg je er wel mee gestreken ......en dat voor de op dit moment aangegeven prijs van pakweg € 328,- bij de goedkoopste leverancier !

Pierrott 11-06-2016

Heb strijkijzer ruim een half jaar in gebruik, sinds de jaren 60 van de vorige eeuw heb ik div. stoomstrijkijzers en later stoomgenerators in mijn bezit gehad.
Heb nu een professioneel strijksysteem en voor even snel wat strijken mijn eerste Philips aangeschaft, nooit eerder een Philips omdat Philips strijkijzers niet werden geleverd met een passende teflon/beschermingszool.
Wat een tegenvaller, blouses, overhemden oké, maar katoen, linnen, strijkdroge katoen uit de droger het is niet glad te krijgen. Opstrijkbare plakkatoen vlieseline plakt niet. Reden : de bout wordt niet warm genoeg
Kortom spijt van mijn dure aankoop.

Janine 11-07-2016

Helemaal mee eens, ook voor mij een dure miskoop

Ina 05-01-2016

Strijken gaat twee keer zo snel vooral bij broeken en linnen. En het ziet er echt goed uit. Een keer erover heen en klaar. Tussendoor niet hoeven te mieren met warm of weer kouder worden.

Haaksbergen 02-01-2016

Bij het eerste strijkmoment voelde het apparaat al heerlijk. Lekker licht en zeer stil. Het warmt snel op, de tankinhoud is lekker groo en gemakkelijk te (bij)vullen. Het wordt weer een plezier om te strijken.

Rens 23-12-2015

Wij hebben de GC9650 pas 1 dag in ons bezit en tot nu toe is het een geweldige aankoop. Strijken gaat inderdaad twee keer zo snel ten opzichte van een traditioneel strijkijzer. Superaankoop.

Markus69 21-12-2015

Strijkt heerlijk, ziet er degelijk uit, en werkt goed met de Philips strijkplank. Erg snel bedrijfsklaar, waterreservoir werk erg makkelijk.

mevrouw Aalders 13-12-2015

Prachtig apparaat. Werkt zeer goed en stil. Het is mijn tweede stoomgenerator van Philips. Deze is weer veel beter als de vorige.

Zwartebander 16-07-2015

Ik ben heel erg blij met mijn philips elite die ik via insiders mocht testen. Terug van vakantie 6 trommels was weg gestreken en het volledige reservoir opgemaakt. Je kunt blijven strijken zonder instellen wat er voor zorgt dat je sneller klaar bent. Snel warm, groot reservoir zodat je niet onderbroken hoeft te worden.

Chelly27 13-07-2015

Mooi design, oogt groot, maar strijkt heel soepel en licht. Lang snoer vergroot strijkgemak. Geen temperatuur meer in stellen, alles heerlijk glad met gemak.

laafje23 13-07-2015

Ter vergelijking met een ouder type van philips wat ik bezit is deze er zeer op vooruit gegaan. Belangrijkste voor mij is dat dit type veel lichter is geworden aangezien ik het stoomapp altijd weer moet opbergen. Het gemak van alle stoffen kunnen strijken is zeer ideaal, niets meer hoeven te sorteren. Reservoir is voldoende, hoef niet bij te vullen tijdens het strijken. Enigte min punt wat ik zo kan vinden is dat het opbergen van het snoer nog steeds niet ideaal is. Hoop prop werk voordat het snoer er netjes in komt te zitten.

harapje 13-07-2015

Een super handige uitvinding, je hoeft geen wasgoed meer te sorteren , alle soorten stoffen kun je met dezelfde warmte strijken. De strijkbout is erg licht en ligt makkelijk in de hand. Moeiteloos glijdt ie over de kleding. Perfect dat je ook een aanhoudende stoomfunctie hebt. Het enige nadeel zou kunnen zijn dat het nogal een groot apparaat is, maar tevens is dat dan ook voordeel want hij staat erg stevig op de strijktafel.
Zeker de aanschaf waard!!!

liping 10-07-2015

Het apparaat is zeer licht en het strijkt met gemak.
Het afneembare reservoir is een verbetering t.o.v mijn oude stoomstrijkgenerator.
Tevens is het heel snel op temperatuur aangezien dit apparaat niet de volledige reservoir opwarmt, zodat je heel snel kan beginnen met strijken. Het strijk heel licht.
Het is ook voorzien van een anti kalk optie, voor duurzaamheid.
Er zit geen temperatuur regelaar op de strijkijzer wat even wennen is. Eerlijk gezegd had ik mijn oude praktisch altijd op een stand staan maar zonder een regelaar heb je niet echt het gevoel dat je er iets aan kan regelen. Volgens Philips is dit apparaat voorzien van automatisch regelaar. Het strijkt alles wel goed dus ik moet er dan maar op geloven dat het ook echt automatisch gaat. Het apparaat maakt wel iets meer lawaai doordat het elke keer een beetje water doorsluist voor de stoom. Dat was de eerste wel even wennen maar ik denk dat je na een paar keer dat geluid ook niet meer hoort. De turbo stand heb ik nog niet uitgeprobeerd.

divanaatje 07-07-2015

Via The Insiders mocht ik de Philips GC9650 testen.
Gebruiksvriendelijkheid ten top!
Het strijken vergt een stuk minder tijd doordat je maar 1 kant van je kleding hoeft te strijken.
Er komt veel stoom uit, wat wel druppels op de vloer veroorzaakt. Misschien tijd voor een nieuwe plank?
Het heeft een groot waterreservoir van 1,8 liter wat enorm veel is. Dit kan ook tijdens het strijken worden bijgevuld.
Het is lastig om het snoer netjes op te bergen.

ms7805 26-06-2015

wat een leuk apparaat,..... groot water reservoir, dus 1 keer vullen, en gaan met die banaan,.... Lekker licht strijkboutje, dus geen last van de polsen na het strijken,. geen instellen van temperatuur, geen kans op verbranden van je mooie kleding,.....en daarnaast zit de bout bij het opruimen vast, dus geen risico dat de kinderen deze van de station af trekken
IDEAAL!!!

Nicole7373 25-06-2015

Via The Insiders mocht ik de Philips GC9650 testen.
Ik was al bij de eerste testronde om.Wat een apparaat en wat een gebruiksgemak!
Het apparaat stoomt zo goed dat het strijken zelf erg licht verloopt.Je vliegt als het ware over de strijk heen.
Door de hevige stoom ontstaan er onder mijn plank wel wat druppels water.Wat waarschijnlijk goed te verhelpen zou zijn met een iets dikkere strijkhoes.
Je hoeft geen temperatuur in te stellen.Alles strijk je op 1 stand en bij het plaatsen op de strijkplank geeft het apparaat geen schroeiplekken.
Het heeft een groot waterreservoir van 1,8 liter wat enorm veel is.Hierdoor wordt het apparaat wel wat zwaar om te verplaatsen maar dat neem ik op de koop toe.
Het design van het strijkijzer is prachtig en de kleur ook.Weer eens wat anders dan standaard wit.
Het strijkijzer wordt geleverd met opbergtas en tevens een handschoen waarmee je je hand kunt beschermen tijdens het stomen van hangende kleding/gordijnen.
Wel enkele minpuntjes.Het snoer opbergen langs het apparaat in de daarvoor bestemde gleuf lukt mij niet.Zal misschien een handigheidje zijn.Ik geef het nog niet op.
Het apparaat is groot(ben een gewoon stoomstrijkijzer gewend)waardoor opbergen wat lastiger wordt.
Het snoer voor in het stopcontact had wat mij betreft iets langer gemogen.
En als laatste de prijs.Deze variant is de duurste van de Philips Care Elite Silence.
Hij is het absoluut waard maar misschien is 1 van zijn goedkopere zusjes wel net zo goed??

Mac1956 09-08-2017

Heb je ook katoen, linnen, strijkdroge katoen uit de droger ermee gestreken? Zo ja, wat was je ervaring?

Taartenmiep 23-06-2015

Ik kreeg de gelegenheid deze GC9650 uit te testen. Heb zelf ook een stoomgenerator van nog geen twee jaar oud, maar wat een verschil. Deze is licht, heeft een dubbel zo groot waterreservoir, wendbaar, kan véél beter verticaal strijken. Deze heeft geen temperatuurknop want hij past zich aan de stof aan, dat klinkt te mooi om waar te zijn maar hij doet het gewoon. Ik heb zelfs kant gestreken, wat ik normaal alleen maar liggend laat drogen, en daarna ga je vrolijk verder met een zware jeans, geen enkel probleem. Veel meer bar (7.5) aan stoom dan mijn eigen bout, en dat merk je goed, vooral bij dekbedovertekken strijken. Heel makkelijk in gebruik, na 2 minuten opwarmen kan je strijken, en dat geeft hij even aan met een piepje. Heeft een lampje voor als het water bijna op is. Ik mis alleen de knop om continue te kunnen stomen, maar dat ik ook mijn enige minpuntje. Strijken in de helft van de tijd, heerlijk.

Taartenmiep 24-06-2015

In iddels ben ik er achter dat je even 2 x snel de stoomhendel achter elkaar in moet drukken en dat je dan continue stoom krijgt....