Laurastar S5a

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Laurastar S5a op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

p**e@g**l.com 06-10-2023

Super en betrouwbaar apparaat.

Geschreven voor: Laurastar S5a

Ongeveer 25 jaar geleden gekocht. Nooit spijt van gehad. Fijn en makkelijk te bedienen. En mijn overhemden zien er altijd strak en mooi uit. Onderhoud makkelijk.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • makkelijk in onderhoud

M. Mooiman 12-08-2020

voortdurend lekkende strijkbout

Geschreven voor: Laurastar S5a

Ik heb twee jaar geleden erg getwijfeld om dit product aan te schaffen. Ben tot aanschaf over gegaan vanwege beloofde professionele functionaliteiten. Heb inmiddels grote spijt. Al heel snel begon de strijkvoet tijdens het strijken en stomen te lekken, ondanks gebruik van regelmatige vervanging van de waterfilter. Wat mij betreft is deze strijkmachine niet bruikbaar. Ik heb de producent per email benaderd, maar krijg geen enkele oplossing aangereikt. Morgen gaat de strijkmachine naar het grofvuil en ga ik weer over op mijn vertrouwde merk.

Pluspunten

• stoomkwaliteit

Minpunten

• lekken van de strijkvoet
  • waterreservoir is snel leeg
  • grootte

A 02-04-2018

Lekt water tijdens strijken en stopt dan niet meer

Geschreven voor: Laurastar S5a

Als ik wil strijken en ik druk op stomen gooit hij meteen al het water erdoor heen. Gevolg was nat strijkkwartet reservoir leeg. Erg irritant. Al tweede toestel

Carolina 15-03-2017

Carolina

Geschreven voor: Laurastar S5a

Heel tevreden met het strijkresultaat. Gebruik dit apparaat al sinds 1999, toen het net in productie kwam. 10 jaar plezier van gehad. In 2010 weer een nieuwe aangeschaft. Een nadeel is dat je namelijk nooit meer zonder dit apparaat kan! De vorige tweemaal voor reparatie opgestuurd. Een nadeel is dat je dan eerst een doos voor verzending moet aanschaffen voor €40,- en deze dan wel moet bewaren voor als je nog een keer het apparaat moet opsturen. Daarnaast is de reparatie meestal wel kostbaar. Je krijgt het wel weer top en opgepoest retour. Maar ik ben al met al zeer tevreden!!

Pluspunten

• alles perfect gestreken
  • bijvullen tijdens het strijken
  • wol, zijde, alles met 1 temperatuur

Minpunten

• erg hete stoom, pas op voor brandwonden
  • dure accessoires (anti-kalk korrels)
  • het inklap systeem is niet handig
  • zwaar apparaat

c heemstra 13-02-2012
Geschreven voor: Laurastar S5a

we hadden binnen de garantieperiode een storing. aparaat opgestuurd, binnen 3 weken terug en zelfs delen van het aparaat vernieuwd tijdens reparatie.
Na aantal maanden storingen vwb de watertoevoer.
Blijkt dat het filtergedeelte in het wateronthardingsgedeelte totaal verstopt was. Gebruiksaanwijzing hierop nagelezen.
Staat totaal niet vermeld dat dat ook gereinigd dient te worden omdat dat kan verstoppen.
Gelukkig tijdig ontdekt, anders was een kostbaar grapje geworden. Nu werkt hij weer perfect!

BVD_1978 31-08-2011
Geschreven voor: Laurastar S5a

Zolang het werkt hebben we veel plezier gehad van dit strijksysteem, hoewel je kan twijfelen of dit gebruiksgemak zijn (relatief hoge) prijs wel waard is.

Op gebied van degelijkheid laat dit produkt echt wel te wensen over:
Wijzelf en 2 andere familieleden hebben regelmatig problemen:
- 7 jaar in bezit en ondertussen 3 keer hersteld.
- 5 jaar in bezit en 4 (!) keer hersteld, waarvan 2 maal onder garantie.
- 4 jaar in bezit en 2 keer hersteld.

En dan tel ik nog niet de hersteling mee die ik zelf heb kunnen doen (de kabelhaspel was ook stuk na een jaar of 4).

Dit toestel is simpelweg niet ontwikkeld om duurzaam te zijn. Terwijl dit voor die prijs wel zou mogen.
Op basis van onze ervaringen moet je rekenen op +/- 450€ extra herstellingskosten op 5 jaar tijd!

ex fan Laura Star 06-02-2011
Geschreven voor: Laurastar S5a

Inderdaad wat een geld voor deze kwaliteit. Natuurlijk na de garantieperiode begonnen de problemen. Bruine stoom of geen stoom. Apparaat opgestuurd, 2 weken kwijt en 200 euro betaald. Ruim een jaar later weer hetzelfde probleem, maar na reparatie krijg je nog 1 jaar garantie, dus die was ook weer verlopen. Probleem uitgelegd bij Laura Star, echter voor 229,00 euro kan ik hem weer laten maken. Resultaat aanschaf 900 euro, reparatiekosten 429,00 en servive NUL. Wat een hard gelag! En inderdaad de accessoires die ik ook allemaal heb aangeschaft om het apparaat optimaal en goed te gebruiken zijn te duur!

Rob.58 04-01-2011
Geschreven voor: Laurastar S5a

In potentie een goed apparaat alleen voor het geld (1000 EUR!) absoluut onvoldoende degelijk. Na een jaar begonnen de storingen, de gevoelige -op zich leuk verzonnen- bewegingssensor is niet op zijn taak berekend. Daarnaast zijn verbruiksmateriaal en accessoires absurd duur.
Heb inmiddels een tafelmodel stoomgenerator van een ander merk en die doet het alweer meer dan een jaar probleemloos. Van het geld van de Laurastar had ik er zes of zeven van deze kunnen kopen!

mgks 16-01-2010
Geschreven voor: Laurastar S5a

Ik wil de mensen aanraden om dit toestel niet te kopen. Ikzelf had al na 6 maanden problemen (water ipv stoom). Voor herstelling moet dit worden opgestuurd naar Polen ?(dus minsten 3 weken en risico op beschadiging) Probleem deed zich opnieuw voor na 6 maanden. Na 3 keren heb ik een nieuwe gekregen, maar deze vertoont hetzelfde probleem (reeds van in het beging). Alles
Het is zijn geld dus zeker niet waard. (mijn zus en vriendin hebben hetzelfde probleem maar pas na 2 jaar en dan loopt de herstellingskost zo op, dat dit nog net goed is voor het containerpark) Dus gelukkig deden de problemen zich bij mij zeer snel voor, zodat alles onder de garantie van 2 jaar valt.
Mijn vertrouwen in dit merk is zoek.

Abel T 22-10-2009

---------- update review 22-10-2009 ----------
Een jaar later: nog steeds heel tevreden. Eén klein probleempje gehad (stoomkabel-geleider was gebroken) maar onder garantie opgelost.

Kortom: geen enkele spijt...

---------- oude review 06-10-2008 ----------
wat een geld voor een struikbout... echter het is een fantastisch apparaat, een compleet concept. als enige nadeel zou ik wel willen noemen dat alles bij elkaar 19 kilo weegt, een trappetje op/af is er niet snel bij....maar wie doet dat dan ook.

het eea wekt een degelijke indruk, wel ff wennen, maar één woord: prima apparaat, en voor strijken weet ik niets beters ook juist voor kwetsbare materialen. De plank is super stabiel.

abel t 06-10-2008

Andrea4 21-07-2008
Geschreven voor: Laurastar S5a

Absoluut zijn geld niet waard. Al verschillende kleine problemen mee gehad, nu lekt het weer en er komt regelmatig een heel irritante fluittoon uit. Strijkresultaat is ook niet zo geweldig als de reclame wil laten uitschijnen. Bovendien zijn alle accessoires peperduur. Ik betaal graag wat meer voor goede kwaliteit, maar van deze aankoop heb ik al heel veel spijt gehad!