Tefal GV6760

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV6760 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Gerald 20-11-2018

Het is niet wat je verwacht als je deze lstoomstrijkijzer

Geschreven voor: Tefal GV6760

De stoomstrijkijzer is binnen 1 jaar al defect hij laat het water lopen IPV stoom terug gestuurd voor reparatie is gemaakt maar na 1jaar weer defect met de zelfde klacht maar op de reparatie heb maar 3 maanden garantie dus alle kosten zijn voor je zelf.
Zo strijkijzer hoort zeker 3 jaar goed te functioneren maar doet dat zeker niet graag jammer en nog meer teleurgesteld in het merk tafel

Nienke 01-05-2016

Gebruiksvriendelijke stoommachine

Geschreven voor: Tefal GV6760

Zeer snel op temperatuur en licht in gebruik. Strijkt moeiteloos alle materialen. Instellen op weefsel doet hij zelf. Ideaal.

jannita 11-04-2016

mijn ervaring met het tefal stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Tefal GV6760

het ijzer bevalt goed, is handig om met de zelfde warmte alles te kunnen strijken.
alleen werkt het stomen af en toe niet.

Nienke 11-04-2016

Licht en handzaam apparaat

Geschreven voor: Tefal GV6760

Zeer snel opgewarmd en licht in het gebruik. Strijken van bijvoorbeeld overhemden is nu een fluitje van een cent.

Griffith 16-12-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Slechtste stoomgenerator van Tefal ooit!
Specificaties kloppen niet.
- Waterreservoir is kleiner dan aangegeven
- Stoomkracht/ stoot 5 bar 220g/mn haalt het niet

Nadelen
- Doordat de temperatuur niet kan worden ingesteld wordt het niet echt goed warm, droogstrijken lukt dan ook nauwelijks
- Apparaat spuwt soms vocht en kalk uit (opnieuw aanzetten werkt hierbij wel)
- Stoomfunctie valt soms weg (opnieuw aanzetten werk hierbij wel)
- Lang doorsstrijken werkt ook niet echt (zie bovenstaande)

Voordelen
- Strijkbout is relatief licht

Veronique 24-02-2016

Ik heb de strijkijzer nu een half jaar en er komt elke keer bruin water uit. Echt super irritant. Ik gebruik altijd strijkwater en heb hem al 2 keer ontkalkt.

emel_23emel 20-10-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

ik vind het een prima apparaat, warmt heel erg snel op. stoomkracht is heel goed. Ik raad dit apparaat bij mijn familie en vriendenkring aan,

matoo1 20-08-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Strijkijzer online besteld. Strijkt zeker niet kreukvrij. Ik heb mijn lakens en overhemden ermee gestreken, maar het ziet er niet netjes gestreken uit en kreukels blijven zichtbaar. Ik heb dezelfde was bij een bekende gestreken met een ouder model van Tefal, en daar was het resultaat veel beter. Product teruggestuurd, omdat ik niet tevreden was over het resultaat.

qwstnx 12-05-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Goed en degelijk apparaat die doet wat het moet doen,en het ziet er ook nog eens mooi uit.Weinig instelmogelijkheden maar dat is ook niet nodig.

Nelster 25-04-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Fijn strijkijzer strijkt alles goed glad, lig ook fijn in de hand. Lekker groot waterreservoir dus je lan heel wat weg strijken voordat je het weer moet vullen. In een woord een heel fijn strijkijzer.

weesvana 23-03-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

De stoomgenerator is snel klaar voor gebruik (warmt snel op). Wat heel prettig is dat je zelf kunt ontkalken, zonder dat je navul ontkalkingspatronen nodig hebt die je steeds moet bijbestellen.
Het strijken gaat heel prettig.

nanda Hagelaar 19-03-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Heerlijk strijken zo! Het gaat veel sneller en is lekker licht in de hand.
Even wennen aan het geluid want dat is iets meer. Maar is ook logisch natuurlijk.
1 min puntje dat de stekker van stoom naar stopcontact een beetje kort is.

Anghie 07-03-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Over het geheel vind ik het een prima apparaat.Hij strijkt prima, maar zoals je soms hoort van andere merken , dat je iets alleen maar enkel hoeft te strijken , daar ben ik het bij deze niet mee eens. Ik heb enkele puntjes waar ik echt aan moet wennen, maar dat is een kwestie van tijd. Dat je de temperatuur niet kunt aanpassen vind ik vervelend, omdat ik soms niet weet of die niet te heet is voor sommige stoffen, Maar ik ga ervan uit dat het wennen is.Groot nadeel, en dat vind ik jammer is dat je het waterreservoir niet eraf kunt pakken. Dat zou wel veel handiger zijn geweest.
Voor de rest ben ik prima tevreden, en hoop er lang plezier van te hebben.
Anghie

Tinios 11-02-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Prima apparaat! Zeer tevreden over de kwaliteit van het resultaat en het gemak waarmee er gebruik van gemaakt kan worden.

FritsdeLoyer 31-01-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Ik heb sinds een paar weken deze stoomgenerator. Hij werkt fijn, snel en makkelijk. Doordat er geen water in de bout zelf zit is deze nog lichter dan mijn vorige stoomstrijkijzer. Het is wel wennen dat je een knop moet inknijpen voor stoom als je een gewone stoomstrijkijzer gewend bent. Ook moet je jezelf aanwennen om op een andere manier te gaan strijken voor optimale tijdwinst. Een paar kleine puntjes van kritiek, maar dat zijn niet meer dan details. De elektriciteitsnoer blijft niet goed in de houder zitten, waardoor de stekker los valt bij het opbergen. De stoomsnoer past niet voldoende in de houder hiervoor. Deze is te klein en voelt minder stevig aan. De doppen onder het apparaat mochten iets stroever zijn, nu schuift deze te makkelijk als je deze op een gladdere ondergrond hebt staan (ik heb nog geen strijkplank speciaal voor stoomgeneratoren). In de beknopte gebruiksaanwijzing staat de Eco knop niet vermeld, dus je weet dan niet of deze is voor een lagere temperatuur, minder stoom of beide. Ondanks deze puntjes ben ik zeer tevreden en zou geen gewone stoomstrijkijzer meer willen.

Marie-Antoinette-01 30-01-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Omdat ik eerder een stoomgenerator heb gehad, was het apparaat vlug geïnstalleerd. Mocht men voor de eerste keer hiermee gaan werken, dan vind ik de bijgeleverde gebruiksaanwijzing niet duidelijk.
Strijken met deze Tefal gaat gesmeerd: het ijzer is niet te zwaar en kreukels zijn door de krachtige stoomafgifte snel gladgestreken.
Tot nog toe tevreden over deze aankoop.

Voordelen: handzaam en compact apparaat
krachtige constante stoomlevering
Snelle opwarmtijd (vlug gebruiksklaar)
Eén "slimme" instelling voor temperatuur en stoom

Nadelen : Geen afneembaar waterreservoir
Geen vulkan(netje) meegeleverd
Onduidelijke (te summiere) gebruiksaanwijzing

Grebbe 28-01-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Lekker licht van gewicht, strijkt mooi glad. Ik ben er heel blij mee en hoop er nog lang plezier van te hebben.

sandralammers 26-01-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

fijne stoomgenerator snel warm en makkelijk bij te vullen, gemakklijk in gebruik je hoeft niet meer de juiste temperatuur in te stellen voor welke stof je strijkt en licht in gewicht

ramakers567 23-01-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Dit is mijn tweede stijkijzer van Tefal met stoomgenerator. Het is een goede opvolger van mijn vorige strijkijzer. Hij is een stuk lichter en compacter. Dit maakt dat hij handig op te bergen is.

Ik ben zeer positief over de knop voor "extra stoom", dit is zeer handig bij spijkerbroeken e.d.
Hij maakt ook een stuk minder lawaai dan mijn vorige strijkijzer.
Het is wel even wennen aan het feit dat je de temperatuur niet in kunt stellen, dat voelt erg onnatuurlijk aan. Fijne/gevoelige kledingstukken strijk ik echter altijd als het op de hanger hangt. Ik houd het strijkijzer ervoor en kan dan met de "extra stoom" ook goed de kleding strijken zonder de stof aan te raken.

Het is verder even wennen dat je het strijkijzer niet echt op het apparaat zet, maar meer in een soort standaard hangt.
Handig is wel dat de stroomkabel onder het apparaat wordt bevestigd, dit is echt efficient weggewerkt.

Een nadeel van het apparaat vind ik dat je het tankje niet eraf kan halen. Je moet dus altijd een fles/kan water meenemen naar het strijkijzer, waar je voorheen het tankje eraf kon halen.
Verder vond ik het boekje niet erg handig, er staat nergens echt duidelijk uitgelegd hoe de temperatuurregeling precies werkt.

Al met al ben ik wel weer positief over dit strijkijzer, het vorige heeft me bijna 8 jaar gediend. Ik ben benieuwd of deze ook zo lang meegaat.

Bofrun 21-01-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Lekker compact. Niet te groot. Erg makkelijk in gebruik, je hoeft geen temperatuur in te stellen. In het begin geeft hij een wat onaangename geur af. Snel opgewarmd en strijkt goed.

niels907 18-01-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Ik was al langer naar een stoomgenerator aan het kijken maar vond ze vaak te groot. Deze is mooi compact. Erg handig wat ik handig bij tefal vind is dat je het strijkijzer vast kan zetten op het reservoir. Het apparaat is heel degelijk gebouwd en snoeren zijn lang genoeg en makkelijk op te ruimen. Het ontkalken is eenvoudig bij dit systeem, geen moeilijk gedoe met tabletten.
Hij genereert veel stoom en is snel op temperatuur. Het strijken gaat perfect. Het kost je minder tijd om het werk goed te doen. Ribfluweel kan ik eindelijk strijken en indien nodig kan je kleding zelfs hangend stijken of even opfrissen. Ook erg handig dat de generator automatisch uitschakelt als je wat anders gaat doen.
Het nut van de steamboost begrijp ik niet zo, ik heb niet het idee dat er zo veel meer stoom vrij komt als je die gebruikt. Standaard komt er meer dan genoeg stoom uit. Ik moest wennen aan het geluid van de pomp al is die niet heel luid. Wat ik een minpunt vind is dat er geen duidelijke handleiding meegeleverd wordt. Ook op de tefal site is er niet veel te vinden over dit apparaat. Als je voor het eerst met een stoomgenerator werkt blijf je dan met vragen zitten. Een beker om de generator te vullen had ook best meegeleverd kunnen worden. Het apparaat had ook wel iets eerder uit mogen schakelen als de watertank leeg is, hij gaat nog even door met pompen ook als er helemaal geen water meer in zit. Dat lijkt me niet zo goed voor het systeem. De tank is wat kleiner dan bij sommige andere generatoren, hij is immers compact. Als je veel strijkwerk hebt moet je tussendoor dus wel een keer bijvullen wat overigens wel erg makkelijk gaat.
Samengevat ben ik erg blij met dit product. Degelijk, snel, simpel en praktisch. Paar kleine dingen die wat beter hadden gekund maar meer ook niet.

Grebbe 10-01-2015
Geschreven voor: Tefal GV6760

Nadat mijn gewone strijkijzer het begaf kwam ik dit product tegen. Mijn strijkgoed werd veel gladder en ik was veel sneller klaar met het strijken.

arold 31-12-2014
Geschreven voor: Tefal GV6760

Ten opzichte van andere stoomgenerators is deze een stuk kleiner en dus ook handzamer. Dat maakt het strijken een stuk makkelijker, vooral bij blouses en kleinere kledingstukken. Duurzaamheid is nog lastig in te schatten, apparaat pas kort in bezit. Ontkalken gaat vlot en wordt ook aangegeven als het nodig is.

Annekeschrijft 29-12-2014
Geschreven voor: Tefal GV6760

De Tefal GV6760 is compact,veilig en handig in gebruik. Deze stoomgenerator heeft diverse handige mogelijkheden.Warmt op in 2 minuten en is makkelijk met water bij te vullen ook tijdens het gebruik. Zelfs hevig gekreukte was strijkt deze stoomgenerator in een paar tellen glad. Met dit strijkijzer heb je geen moeite meer om de juiste strijk temperatuur te vinden. Zelfs delicate blousejes van bijv polyester (waar ik mij vroeger bijna niet aan durfde te wagen om te strijken) Srtijk ik hiermee zonder "angst" dat het aan het strijkijzer blijft plakken kreukloos. De draden kun je na gebruik netjes opruimen aan de zijkant van de stoomgenerator.

Kraan73 27-12-2014
Geschreven voor: Tefal GV6760

Deze stoomgenerator heeft een reservoir van 1.5 liter waardoor je voor een grote strijk niet hoeft bij te vullen. Door de krachtige stoomgenerator strijkt hij gelijk aan twee zijde glad, ook was wat langer heeft gelegen of meer in de kreuk zit. Handig en gebruik en behoeft weinig opbergruimte. Het enige minpunt is dat hij niet op onze strijkbouthouder past en daardoor op de strijkplank moet staan, dat geeft ruimte verlies. Maar al met al heel tevreden.

Ingrideke 26-12-2014
Geschreven voor: Tefal GV6760

Degelijke stoomgenerator, simpel in gebruik. Geen gedoe meer om de juiste temperatuur voor het bepaalde kledingstuk te kiezen, dit wordt automatisch gedaan. Een vulbak van 1,5 liter, meer dan genoeg om een heel grote strijk te doen. Bijvullen tijdens gebruik is geen enkel probleem.
De eco-knop gebruik je dan weer om zuiniger te werken.
Het toestel werkt vrij stil. Draden worden na gebruik netjes weggewerkt aan de zijkant van de stoomgenerator.