Philips PerfectCare Expert GC9247

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Expert GC9247 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gina 28-02-2018

Zonder stoom kun je niet strijken

Ik had hiervoor een Philips GC 8220. Deze werkte veel beter. In een mum van tijd was ik klaar met strijken. Met de Perfect Care Expert moet je vaak over het wasgoed voor de kreukels eruit zijn. Zonder stoom krijg je de kreukels er niet uit.
Voordeel je kunt alle stoffen achter elkaar door strijken zonder instellen

Minpunten

• zonder stoom krijg je de kreukels er niet uit
  • met stoom ook niet altijd kreukvrij

Rinus 10-01-2016

Strijken is volgens mijn vrouw een feest, met deze stoomgenerator is het minst leuke werk van het huishouden een stuk aangenamer, en strijkwerk is in no-time klaar. Onze vorie stoomgenerator hebben we ondanks het harde water lang mogen gebruiken. Ruim 5 jaar en veel gebruikt. Investering de moeite waard.

Dmoon 06-01-2016

Zeer goede verbetering op het vorige model. Het werkt zich makkelijker. 1 minpunt is dat je de stoom niet vast kunt zetten

Sandra 1977 21-05-2015

Apparaat werkt erg fijn, eerder een stoomsysteem van een ander (ook A merk gehad) maar die werkte minder fijn en daar werd de zool al snel steeds donkerder en uiteindelijk zwart. Was niet schoon te maken en daardoor streek die niet fijn meer.

Deze ziet er met deze speciale zool uit, dat dit hier niet (snel) zal gebeuren. Erg gebruiksvriendelijk en makkelijk is gebruik en strijkt erg fijn!

liesbeth-62 10-05-2015

Dit viel echt heel erg tegen.
Ik begon met een twee-persoons katoenen hoeslaken. Alleen met veel stoom kon ik de kreukels er redelijk uit krijgen.
De stevige spijkerbroeken leken redelijk glad maar als de stoom weg was, kwamen de kreukels weer terug.
De judo-pakken zijn niet glad te krijgen tenzij ik de super stoom knop indruk.
Als ik de eco-knop gebruik, sta ik vaak zonder stoom. Dan hoor ik alleen een droge klik maar kennelijk heb ik mijn eco-hoeveelheid stoom dan al verbruikt. Volgens mij is hij dan minder heet van binnen waardoor hij minder stoom aanmaakt maar ik strijk niet langzamer dus ik sta zonder stoom met een pislauwe bout...
Ik sta in een klein kamertje te strijken. Als ik de normale stand gebruik, sta ik in een sauna.
Dat de bout de stof niet verbrand lijkt me logisch want hij wordt niet heet. De bout heeft volgens mij een warmte van een lage stand op een traditionele bout.
Als ik zonder stoom wil strijken, krijg ik zelf de kreukeltjes niet uit een satijnen hemdje.
Deze bout kan alleen iets als er stoom bij zit, hij heeft de kracht van de stoom nodig om de functioneren.
Ik kreeg de kreukels niet uit het beddengoed, niet uit de broeken, niet uit de judopakken maar zelfs niet uit simpele leggings en dunne shirts tenzij ik met heel veel stoom over de stof heen blijf wrijven.
Als ik naar een sauna wil, ga ik daar wel heen.
Nee, morgen ga ik terug naar de winkel. Ik ben absoluut niet tevreden. Ik ben beter gewend, dit is het echt niet.
Het ziet er gelikt uit en iedereen valt als een blok voor de 'nieuwe technologie' waardoor de stof niet verbrand maar het is een wassen neus.
Ik strijk veel en ook stevig door. Ik heb die tank dus in no time leeg maar een knap resultaat kreeg ik niet te zien, ook niet toen de mist van de stoom weg was.

Bree1971 10-05-2015

Het is een geweldig strijkijzer. Met groot gemak strijk je met dit strijkijzer al je was weg. Goede prijs/kwaliteit verhouding

Gerrit W J te Kempel 08-05-2015

Hetzelfde strijkijzer ook bij onze zoon in gebruik , daarom hebben wij het zelfde gekocht omdat hij goed bevalt!

AntoinetteB 03-05-2015

Ik vind het strijken fijn dankzij de goede stoomkracht, hij goed hadn aanvoelt, geen moeijke en lastige instellingen heeft.

vriendelijke 02-05-2015

ik heb er te weinig mee gewerkt om een fatsoenlijk oordeel te kunnen geven. Apparaat ziet er mooi uit. Handig met los waterreservoir en kinderveilig vergrendeling.

Jacqueline1970a 30-04-2015

ik heb het apparaat nog niet gebruikt dus kan het niet beoordelen. Op het eerste oog ziet het er kwalitatief goed uit

Lijn82 27-04-2015

Het strijkijzer is mooi van design. Handig dat het waterreservoir afneembaar is. Daarnaast is het een voordeel dat er een beveiligingsknop op zit waarmee het ijzer aan het apparaat bevestigd kan worden. Hierdoor is het makkelijk te verplaatsen. Verder strijkt het ijzer naar behoren.

Goska 26-04-2015

Het blijft een mooi product. Minpunt vind ik de beperkte levensduur en daardoor uiteindelijk te hoge prijs. Ondanks dat, het product werkt uitstekend. Zeker aan te bevelen!

spelt51 18-04-2015

Had al eenzelfde soort aparaat was aan vervanging toe en heb dus een vergelijkbare gekocht met dezelfde mogelijkheden en hetzelfde gebruiksgemak

Inkie1945 15-04-2015

Het begin oogt goed,alleen vreemd dat je geen strijkwater mag gebruiken. Kan het niet begrijpen dat de geur niet goed is voor het apparaat, want het is gewoon gedestilleerd water met een geurtje.

Een strijker 11-01-2015

Op zich prima apparaat, geeft wel veel stoom af, iets minder zou wel mogen wat mij betreft.
Ook het apparaat vastpakken zonder de stoomknop aan te rakenis lastig.

Etienne Schenker 08-01-2015

Gemakkelijk in gebruik de stoomgenerator is snel opgestart en de stoomstoot haalt makkelijk alle kreukels eruit

Hed63 08-01-2015

Hij is snel op temperatuur en het is ideaal dat je hem zo op je plank kan zetten zonder dat je overtrek verschroeit.

SBKl 04-01-2015

Goed ontkalkingssysteem en solide stoomstrijkijzer, slechts een paar dagen in bezit, maar strijkt makkelijk en goed de kreukels uit de kleding

Anjo 12 07-12-2014

Strijken met meer gemak en plezier. Licht apparaat, strijkt sneller, geen temperatuurinstelling meer nodig. Werkt voortreffelijk

MarjaHeijnen 25-11-2014

Het niet in hoeven stellen van de temperatuur is in het begin wennen maar het werkt zeer goed. Het strijken gaat makkelijk en eenvoudig.

Naam-1955 12-11-2014

Gemakkelijk in de bediening, het strijkijzer/stoom is snel op temperatuur, je hoeft niets meer in te stellen en minder risico op te heet strijken. Verder ligt het prettig in de hand en strijkt gemakkelijk alles glad. Alhoewel ik het een paar dagen bezit, lijkt het mij een heel degelijk apparaat.

Natascha206 21-09-2014

Wat is dit een super fijn apparaat. Ik wil echt niet meer anders. Je kunt met dit apparaat eenvoudig super glad strijken. De strijkbout zelf is licht en daardoor fijn in gebruik. Ook is hij snel klaar voor gebruik. Wat ik ook erg belangrijk vind is dat hij zelf zijn temperatuur instelt waardoor je dus geen gevoelige stoffen meer kunt verprutsen. Ik wil echt niet meer anders strijken. Echt een aanrader en nog een mooi apparaat ook om te zien

Bik29 19-09-2014

Heb deze generator nu drie weken in gebruik. Ben zelf zeer tevreden over deze generator. Vooral het niet hoeven op te letten op de temperatuur is een genot. Ook de stoomhoeveelheid is gewoon super. Het strijkt perfect. De zool glijdt heel makkelijk over het stof. Door voldoende stoom hoef je maar 1 kant van het stof te strijken en dat scheelt enorm veel werk. Ook het strijkijzer op zich is niet te zwaar waardoor dit ook geen extra belasting veroorzaakt. Het strijken is nu geen must meer maar dit doe je met plezier. Ik hoop nog lang plezier te hebben van mijn stoomgenerator.
Er is 1 min puntje maar volgens mij went dit na enige tijd wel. Het blindelings terugzetten op het basisstation lukt mij nog niet. Moet echt kijken waar ik hem plaats.

Odiee1 19-09-2014

Ik heb de Philips GC9247/30 nu een week of 3 in gebruik. Mijn vorige stoomgenerator is een hele goedkope versie. Het verschil is echt merkbaar. Zowiezo zou ik nooit meer een gewoon stoomstrijkijzer willen hebben. Een stoomgenerator verkort de strijktijd aanzienlijk, omdat alles nog maar aan 1 kant gestreken hoeft te worden.
Nu de Philips GC9247/30. Het is een groot apparaat. Maar het waterreservoir is dan ook met 1,5 liter erg groot. Zeker voor mensen die veel strijken een aanrader. Nooit meer stoppen met strijken om het reservoir bij te vullen.
De strijkzool heeft ruim voldoende gaten waar de stoom uitkomt. Het strijkijzer glijdt heel erg soepel over alle soorten stof heen. En, heel handig, niet meer was sorteren en kijken op welke temperatuur je moet strijken. Dit strijkijzer regelt alles vanzelf.
Voor gordijnen of bijvoorbeeld colberts kun je het strijkijzer ook verticaal gebruiken. Perfect!
Erg handig is ook de knop om het strijkijzer op het onderstel te vergrendelen. Dat maakt het opbergen net wat makkelijker.
Al met al een degelijk strijkijzer, dat het strijken echt wel een stuk makkelijker maakt.

cbdkl 12-09-2014

Het strijkt zeer prettig. Het apparaat is snel gebruiksklaar, twee minuten opwarmen en je kan aan de slag. Het is geschikt voor alle strijkbare stoffen en je kunt alle stoffen achter elkaar strijken zonder de temperatuur te moeten instellen, super makkelijk. Perfect resultaat zonder risico op schroeiplekken. Strijken was nog nooit zo gemakkelijk. Continue stoomproductie en een stoomstoot. Je kunt het water op ieder moment bijvullen. Afneembaar waterreservoir. Automatische uitschakeling wanneer het niet wordt gebruikt.