Philips PerfectCare Pure GC7635

Philips PerfectCare Pure GC7635 Best Reviewed dec 2014

Beoordeling op basis van 160 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Mark 24-03-2016 Product kwartaal in bezit

Matig eerste strijkresultaat en weinig stoom

2,5
Nadat mijn vorige stoomsysteem kapot ging, heb ik deze een paar maanden geleden aangeschaft. In vergelijking met mijn vorige apparaat geeft deze een (zeer) matig eerste strijkresultaat. Ik moet meerdere keren heen en weer om hetzelfde gladde resultaat te bereiken. Ook stoomt het apparaatniet zo lekker. Waar mijn vorige apparaat uit de hele zool stoomde, komt er bij deze alleen maar stoom uit de punt. Een stoomsysteem koop je volgens mij om makkelijker en sneller te strijken, echter met dit apparaat kost het strijken me veel meer tijd als voorheen. Mogelijk ervaart iemand die overstapt van een stoomstrijkijzer er voor wie dit het eerste stoomsysteem is deze beperkingen niet of minder.

Jetske Bouma 02-11-2015 Product jaar of meer in bezit

LET OP! bij dit product moet je zeer vaak nieuwe ontkalk modules bestellen - het is een geweldig apparaat maar het "verplichte" anti-calk module systeem is echt erg waardeloos en kostbaar. Ik heb in het afgelopen half jaar al de 3e module verbruikt! En het apparaat blijft steeds piepen als je hem niet vervangt dus het gewoon niet doen is niet echt een optie. Verder geweldig apparaat.

cockynr1 29-01-2016 Product jaar of meer in bezit

5,7
Bijna 2 jaar in gebruik en reeds voor de tweede keer in reparatie, dit maakt het toestel dure aankoop

Reauen 30-07-2015 Product jaar of meer in bezit

5,7
3e keer voor reparatie nu, wordt er helemaal gek van.
Een knipperende lampje waardoor hij het elke keer niet meer doet. (elementen gekocht om te kijken of dat het was maar geen succes).

In het begin een goed apparaat, mooie vormgeving. Maar nu alleen maar lastig. Ik ga een andere halen.

Jammer, dat wordt dus een Tefal o.i.d. geen Phillips producten meer voor mij.

Henkenellydiepstraten 01-03-2016

Ben het helemaal met je eens. Duur door de kalkelementen.
Verder waardeloos en werkeloos na een jaar.
Gelukkig had ik mijn oud tefal stoomijzer nog.

Mark 24-03-2016

Helemaal eens! Apparaat stoomt ook niet lekker.
Mijn oude was helaas kapot dus moet een nieuwe vinden.

daniel1965 21-06-2015 Product kwartaal in bezit

Het is op zich een fijn apparaat maar op 1 of andere wijze lekt hij soms uit het waterreservoir, daar heb al iets eerder over gelezen en gaan de ontkalkcartridges slecht anderhalve maand mee. Hierdoor wordt het een dure hobby en heb ik Philips gevraagd of omruilen mogelijk is, maar dat loopt nog.

daniel1965 03-11-2015

Teleurstellende reactie van zowel de verkopende partij (Coolblue) als Philips zelf. Gebruik nu maar gedestilleerd water om de kosten van de cartridge te drukken maar zodra het apparaat stuk gaat of op is overweeg ik geen Philips meer aan te schaffen.

Royvv 03-10-2014 Product maand in bezit

5,3
Op zich is het een fijn apparaat om mee te strijken. Alleen de duurzaamheid en dus uiteindelijke kwaliteit van het apparaat is ronduit slecht te noemen. Defect na net iets meer dan 2 maanden zou niet moeten kunnen.
Mijn apparaat lekt sinds vorige week aan de randen van het waterreservoir. Dit gebeurt ook als het apparaat uit staat. Gevolg is dat de volgende dag de strijkplank nat is en het waterreservoir gedeeltelijk leeggelopen.
Het apparaat dan ook ter reparatie/vervanging terug gestuurd via Mediamarkt.
Helaas ruilt de Mediamarkt het apparaat niet direct om voor een nieuw exemplaar en biedt geen vervangend apparaat voor tijdens de reparatieperiode. Ofwel, in het minst gunstige geval zit ik dus maximaal 21 werkdagen zonder stoomapparaat.
Aangezien ik geen ander apparaat heb en er toch gestreken moet worden, zal ik dus nog een apparaat aan moeten schaffen.

In de reviews lees ik alleen maar hele positieve berichten en geen berichten over dergelijke mankementen.
Ben ik de enige die net "de pech" heeft van een apparaat met een fabrieksfoutje of iets dergelijks?

Cat 05-01-2015

Ik heb de strijkbout nu een paar dagen in m'n bezit en zojuist er voor de 2e keer mee gestreken. Er komt constant water uit de voorste "sproeiers" van de zool, zodat er allemaal natte vlekken op het wasgoed komen. Ik weet niet of ik het reservoir leeg had moeten gooien na de 1e keer strijken, dat het daar mee te maken kan hebben. Of wellicht is m'n strijkplankhoes niet geschikt, maar de 1e keer had ik hier nog geen last van. Ook bij Mediamarkt gekocht, trouwens

Suez 21-01-2015 Product kwartaal in bezit

Overgestapt van een gewoon stoomstrijkijzer naar deze stoomgenerator. Als je eenmaal een stoomgenerator hebt, wil je niet meer terug. Ik ben bepaald geen strijkfan, maar met dit apparaat vind ik strijken een stuk minder erg. Het gaat inderdaad bijna twee keer zo snel.
Voordeel vind ik ook dat het nog een redelijk compact apparaat is.

Nadelen; in het begin moest ik even wennen aan het feit dat je de knop steeds ingedrukt moet houden tijdens het strijken, maar dit went snel.
De stoomslang zit nog wel eens in de weg. Maar dat komt misschien ook omdat ik linkshandig ben en alle apparaten altijd voor rechtshandigen ontworpen worden.
Het grootste nadeel vind ik de anti kalk cartridges die toch vrij prijzig zijn. Na 3/4 maanden strijken moet je hem vervangen (want anders produceert het apparaat geen stoom meer). 4 cartridges kosten 22 euro, dus dat bedrag moet je er nog wel bij rekenen per jaar. Maar al met al zeer tevreden over het apparaat.

Frans den Oudsten 07-05-2016

Je kunt natuurlijk ook gewoon de strijkplank omdraaien als je linkshandig bent. Zit er ook geen stoomslang in de weg.

roderoos 17-11-2014 Product half jaar in bezit

Dit voor mij het ideale stoomstrijkijzer: degelijk strijkwerk, handig, en een mooi design. De tijd die ik vroeger nodig had om te strijken is tegenwoordig gehalveerd. Ik zou niets anders meer willen!

tiele 77 01-11-2014 Product paar weken in bezit

4,7
Stoomt bijna niet en je moet paar seconden wachten eer er stoom uitkomt. Je kan moeilijk plooien strijken omdat deze niet voldoende kracht heeft om te stomen. Slecht strijkresultaat, mijn gewoon strijkijzer streek beter.

Toffe Davina 18-12-2013 Product paar dagen in bezit

Het gebruik van dit toestel is zeer voor de hand liggend, aan/uit knop, eco-stand en stoomfunctie zijn de enige knopjes die je moet gebruiken. Het stomen gaat zeer goed. Wat betreft de eco-stand: ik merk weinig verschil in kwaliteit bij deze strijkstand, waardoor ik deze dus veel zal gebruiken... Eigenlijk lijkt me het enige nadeel de anti-kalk cartridges, wat tot latere aankopen verplicht, al weet ik nu nog niet hoe snel deze vervangen zouden moeten worden. Het voordeel is dan weer dat het toestel in goede staat blijft door dat kalkvrij water. Met mijn vorig toestelletje had ik hier last van...

Wendy.H 16-12-2013 Product paar dagen in bezit

Via trdn heb ik deze stoomgenerator kunnen testen. Ik had voordien een gewoon stoomstrijkijzer en ik moet zeggen dat het echt een merkbaar verschil is. De kreuken gaan er erg gemakkelijk uit waardoor het strijken sneller gaat. Door het grote waterreservoir moet je niet snel water bijvullen. Ik ben geen professional als het op strijken aan komt en omdat je geen rekening moet houden met de temperatuurinstellingen gaat het toch allemaal wat vlotter. Verschillende stoffen kan je zonder problemen na elkaar strijken zonder de instellingen aan te passen. Het laat geen strepen of extra kreuken na op donkere kleding. De temperatuur wordt snel bereikt waardoor je snel kan beginnen. Het is wel jammer dat er niets bij voorzien is om het water in het reservoir te gieten..De eerste keer heb ik wat water gemorst maar ik veronderstel dat het een gewoonte moet worden.. of ik eventueel iets anders moet gebruiken om het water erin te gieten.
Mooi design en kleur… aangenaam om mee te werken, handig, goed strijkresultaat. Ik ben er zeer tevreden over.

Chris90 21-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Weinig kracht

Deze stoomstrijkijzer hadden we voor ons trouwen gekregen evenals een Philips stofzuiger. Beide producten vallen ons zeer tegen. Deze spant de kroon.

Niet alleen moet je heel vaak de cartridges tegen kalk vervangen, maar ook het strijkresultaat is niet goed. De stoomgenerator produceert niet zoveel stoom als het belooft en maakt je kleding eerder nat dan dat het kleding stoomt.
Het zogenaamde automatische temperatuursysteem werkt zo dat de temperatuur altijd middelmatig warm is. Nooit kun je zelf regelen dat de bout goed heet katoen moet strijken. Ik had liever zelf een knop gehad om de temperatuur te regelen.

Het apparaat heeft nu twee jaar en 4 maanden bij ons dienst gedaan waarna een onverklaarbare en onherleidbare storing optrad. Het eco+powerlampje knippert onafgebroken terwijl er niets aan de hand is met het filter. Ook staat hier niets over in de handleiding of op de site van Philips. Wel een hoop Australische en Engelse klanten met dezelfde klacht allemaal rond twee jaar oud. Het device is z'n geld niet waard. Dan hoor ik van Tefal betere geluiden.

Pluspunten

• Opwarmtijd

Minpunten

• Stoomproductie
  • Duurzaamheid

Susnne Bouten 02-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

let op : geen garantie

In dec 2014 apparaat gekocht en eigenlijk zeer tevreden, behalve de dure ontkalkingcassettes, die je veel moet vervangen ( 1x per maand). Ineens doet apparaat niets meer. Geen nood, immers keurig geregistreerd bij Philips. Alleen dat blijkt een farce. Ik ben niet gelogen 1 uur bezig om alle gegevens (opnieuw) in te voeren, om er vervolgens achter te komen dat ik sowieso minstens 25,- moet betalen voor verzending en ook nog moet ondertekenen dat ik akkoord ga met de eventuele meerkosten op de aanschafprijs die reparatie met zich brengt. Ook moet ik het apparaat aanbieden in de originele verpakking ( heeft iemand dat nog na 2 jaar? ). Kortom, als ik van te voren over dit soort onmogelijke eisen had geweten, had ik a) het product nooit gekocht b) me de tijd kunnen besparen om het product te registreren, c) niet hoeven proberen de garantie te krijgen. Nu ook nog maar een kwartiertje om deze grieven te spuien, lucht op!

Ans 16-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Duur ! Antikalk patronen !

Heel duur in gebruik doordat telkens de antikalkpatronen moeten worden vervangen!
Bij andere apparaten , zoals bijv. de Tefal hoeft dat niet! We hebben nu al bijna voor 100 euro antikalk patronen aangeschaft ! Let wel: voorschrift van Philips!
Waarom wordt de consument hier niet van te voren voor gewaarschuwd ?

Minpunten

• Door dure antikalk patronen zeer duur in gebruik

mark1975 23-03-2016

slechte prestaties

Heb het product nu twee maanden in bezit en het apparaat levert slechte strijkprestaties. Ik heb het gevoel dat dit komt omdat het apparaat alleen een beetje uit het puntje stoomt. Vergeleken met mijn vorige stoomgenerator kost het strijken van bijvoorbeeld een overhemd nu twee keer zoveel tijd.

Anoniem 01-12-2015

Goede product prijsverhouding

Prettig product om een rot klus te klaren. Omdat de beoordelingstekst te kort was zet ik dit zinnetje er bij.

MarieLouise 26-11-2015

heel fijn strijkijzer

Ziet er mooi uit, licht en handig in gebruik. Strijkt prima, het is even wennen dat er geen temperatuurknop meer op zit, maar kleding kan niet meer verbranden. Ook handig dat het apparaat zichzelf automatisch uitschakelt als het niet gebruikt wordt. Kortom, voor mij een praktisch en ideaal strijkijzer!

YvonW 11-09-2015

het product werkt boven verwachting

het strijkt licht, ook het feit dat het apparaat zelf denkend is voor het instellen van de hoeveelheid stoom en/of stoot voor de diverse kledingstukken, bv spijkergoed en zijden blousjes, is heel gebruikers vriendelijk, ook het design is van een mooie vormgeving, ook de verlichting op het apparaat en waterreservoir maakt het speciaal.

Nicnic 14-08-2015

Erg goed

Ikheb het strijkijzer nu een jaar en het werkt perfect.
Alleen sinds kort loopt het water uit het reservoir op de strijkplak en druppelt het op de grond. Hoe kan ik dit repareren?

Reeske1964 30-01-2015

Niet tevreden

Niet goed ,de stoomknop werkt niet naar behoren. Er komt stoom uit als je niet aan de knop zit echt super vervelend