• Test panel 8 feb 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de SteamOne EUJK100B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

LinseyG 09-03-2021

Prettige stomer

Geschreven voor: SteamOne EUJK100B

Ik heb deze kledingstomer 2 weken mogen testen en ben al met al enorm tevreden. Met de gebruiksaanwijzing was het relatief eenvoudig om het apparaat in elkaar te zetten. De stomer is echt een uitkomst bij het opfrissen van je kleding. Vooral onze winterjassen, overhemden en kussens waren super opgeknapt na de stoombeurt. Kleine vouwtjes en streepjes kun je er uitstomen, maar voor de grote kreukels heb je nog wel een strijkijzer nodig. Het waterreservoir is best groot waardoor je achter elkaar lang kunt stomen. Ik denk dat we zeker 30 minuten achter elkaar bezig waren zonder dat we nieuw water hoefden toe te voegen. Er wordt een handschoentje bijgeleverd omdat het stoomuiteinde best warm kan worden. Dat werkte wel prima. Het zwarte design vind ik erg mooi. Het is best een groot apparaat, maar daarom minder erg dat deze zo zichtbaar is.

Pluspunten

• Stoomprestaties

Minpunten

• grote kreukels gaan er niet uit

Madboy1973 22-02-2021

Handig als extraatje bij het strijkijzer.

Geschreven voor: SteamOne EUJK100B

Heb dit artikel mogen testen.

Toen ik het pakket ontving gelijk uitgepakt om te kijken hoe het eruit zou zien.
Tijdens het uitpakken zag ik een stevige voet met een redelijk groot waterreservoir een losse slang met stoomkop een telescoopstang en een kleerhanger.
Het is simpel om in elkaar te zetten (kan zelfs zonder gebruiksaanwijzing)

Voor ingebruikname waterreservoir gevuld en gemonteerd, daarna ingeschakeld en met een minuutje begon de kop te stomen.
Bij de stomer zit soort ovenwant waarmee je achter het kledingstuk wat tegendruk kan houden en mee kan bewegen met de stoomkop zonder je hand te branden.
Om kledingstukken goed glad te krijgen is het soms nodig om deze goed strak te trekken wat alleen niet altijd lekker gaat.

Op de stoomkop had van mij eerlijk gezegd een schakelaar mogen zitten voor stoomafgifte als veiligheid, voor gezinnen waar eventueel kinderen rondlopen.

Meningen in het huishouden zijn verdeeld over de handigheid van het product.
Het is zeker geen vervanging van onze stoomstrijkijzer maar een aanvulling om even wat lichte kreukels uit kledingstukken te halen.

Pluspunten

• Snel warm
  • Makkelijk in gebruik

Marieke 19-02-2021

handige kledingstomer

Geschreven voor: SteamOne EUJK100B

Ik mocht deze kledingstomer gaan testen. Zodra mijn pakketje binnen was, meteen in elkaar gezet.
Dat was echt een fluitje van een cent. monteren ws heel makkelijk. de telescoopsteel is makkelijk. Deze kun je aanpassen aan jouw ideale werkhoogte. Er zit een groot reservoir bij, die je eruit kan pakken.
Aan de onderzijde daarvan zit een dop, die wat goedkoop aandoet, maar ach het werkt naar behoren.
Het opwarmen gaat snel. In een minuut tijd, kun je beginnen met stomen.
Ik had het handig gevonden als het lampje van de powerknop uit zou gaan, wanneer hij gebruiksklaar zou zijn. Nu moet je zelf in de gaten houden wanneer de stoom krachtiger wordt.
Ik heb verschillende kledingstukken geprobeerd.
Je moet het kledingstuk strak houden wanneer je er met de stoomkop overheen strijkt.
Dat heeft wat oefening nodig. Soms kom je net een handje te kort.
Bij de set zit een soort van overhandschoen. Het kan veilig zijn deze aan te trekken, want ik werd verrast door de stoom die uit een mouw van een overhemd kwam.
Ik zou dit apparaat zeker overwegen om te kopen.
Ik strijk weinig van onze kleding, aangezien deze behoorlijk kreukvrij uit de wasmachine komt.
Dit apparaat is handig voor de weinige kledingstukken (zoals overhemden van mijn werk) die wel even gestreken moeten worden.

Pluspunten

• in hoogte verstelbaar
  • snel warm

Minpunten

• soms handje te kort

Caroline 18-02-2021

Fijne aanwinst in de huishouding

Geschreven voor: SteamOne EUJK100B

Ik keek er erg naar uit om dit product te mogen testen.

Bij binnenkomst van de SteamOne ben ik dan ook meteen vol enthousiasme aan de slag gegaan met het stomen van mijn kleding.

Nu ik de SteamOne een aantal weken gebruik kan ik zeggen dat dit product in onze huishouding echt een aanwinst is.

Er zit een duidelijke handleiding bij. Montage en het gebruik is heel eenvoudig.

De stang is in hoogte verstelbaar. Er zit een kledinghanger bij waar het kledingstuk aan kan worden ophangen.
De stoomkop is van RVS.

De SteamOne heeft een groot waterreservoir waardoor je een lange tijd achtereen kan stomen.
De handschoen gebruik je om je hand te beschermen tegen de hete stoom.

De SteamOne is snel opgewarmd en heeft een desinfecterende werking omdat de stoomafgifte 100 graden is.

Ontkalken gaat heel makkelijk door de kalkverzamelaar en stoomkop onder de kraan te spoelen.

De stoomafgifte is krachtig genoeg.
T-shirts, broeken, colberts, jasjes, truien, hemden etc. zijn in een mum van tijd kreukvrij.

Als ik de SteamOne vergelijk met mijn strijkijzer is het gebruik soepeler.

Wat ik wel een nadeel vind is dat ramen, muren en plafond na het gebruik vochtig zijn.
Een raam open tijdens het stomen is aan te raden.

Eindconclusie: al met al ben ik blij verrast. Ik raad de SteamOne zeker aan!

Pluspunten

• Stoomkracht
  • Makkelijk in gebruik
  • Ontkalken is makkelijk
  • Desinfecterende functie
  • Snel warm

Minpunten

• Ruimte wordt vochtig

Bram 12-02-2021

Krachtige kledingstomer, geen vervanger voor de strijkijzer

Geschreven voor: SteamOne EUJK100B

Toen ik de kledingstomer in huis kreeg was ik blij verrast. Mooie verpakking en alles is stevig ingepakt, daar is wel aandacht aan besteed. Het bijgeleverde instructieboekje laat keurig zien wat je moet doen en waar je op moet letten.
Fijn detail; er zit een soort ovenhandschoen bij die je aan kan trekken zodat je geen (directe) hete stoom op je hand krijgt als je de kleding strak trekt. Dat werkt erg goed!

Het in elkaar zetten was zo gebeurd. De voet zet je neer, de telescopisch te verstellen stang draai je erin en staat dan erg stevig. De slang klik je erin en draai je in de 'lock' stand. De telescopische stang kun je in hoogte verstellen, dat is erg prettig. Ik ben lang (1.90m) maar voor mij kan hij niet hoog genoeg (persoonlijk). Hier loop ik tegenaan als ik bijv. een shirt heb hangen om te stomen, dan moet ik teveel bukken of door mijn knieën.

Het waterreservoir is makkelijk mee te nemen naar een kraan en te vullen. De dop draai je los en er kan veel water in. Dit zorgt er ook voor dat je lang kan werken zonder bij te vullen.
Zorg dat je de dop weer goed erop draait. Dit is het enige deel dat voor mij wat goedkoop aanvoelde, maar hij doet het wel goed.
De stomer is snel opgewarmd (ongeveer een minuut). Je kleding hang je aan het bijgeleverde hangertje, of je gebruikt je eigen kledinghanger (werkt prima en dan kun je sneller wisselen).
De slang wordt ietsje warm maar is goed vast te houden, het handvat (waar je daadwerkelijk vasthoud) wordt niet warm.

Kleding moet je wat strak houden, de stoomkop zet je echt op het kledingstuk zelf. Hij stoomt net zo krachtig als mijn normale strijkijzer (40gr).
Het werkt echt!
Ik heb shirts geprobeerd, maar ook overhemden en truien. Zelfs m'n jeans zijn nu kreukvrij. En, omdat het kan, heb ik mijn gordijnen eens gestoomd. Dan loop je er wel tegenaan dat de slang te kort is om tot bovenaan te komen, dus ik haalde de gordijnen eraf.

De intensiteit van de stoomafgifte is niet te regelen, zoals bij een normale strijkijzer soms wel kan.

Van te voren had ik het idee dat het wel eens mijn normale strijkijzer zou kunnen vervangen. Daar ben ik op terug gekomen.
Doordat je je kleding steeds vast/strak moet houden is het wat intensiever, hij kan voor mij niet hoog genoeg en dus buk ik veel. Verder, nadat ik mijn was had gestoomd i.p.v. gestreken waren al mijn ramen beslagen en was het plafond vochtig van al het krachtige stoom..
Maar goed, alles was wel kreukvrij!

Dus conclusie, ja, hij werkt erg goed. Hij doet wat hij beloofd en is zijn geld waard. Het vervangt niet je strijkijzer (tenzij die echt mindere prestaties heeft), maar werkt er wel goed naast. Even snel iets opfrissen of kreukels eruit halen. Ja, nare geurtjes van een vorige dag dragen verdwijnen!

Hij is degelijk, makkelijk in het gebruik en makkelijk te verplaatsen als het nodig is.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Krachtige stoom
  • Degelijk gebouwd
  • Groot water reservoir
  • Fijne brede stoomkop

Minpunten

• Telescopische stang kan niet heel hoog
  • Dop van watertank lijkt iets goedkoop
  • Beslagen ramen zijn geen uitzondering