Tefal SV6131 Express Easy SV6131 stoomgenerator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV6131 Express Easy SV6131 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

m*****************@h********** 08-08-2023

Omdat mijn oude stoomgenerator na een aantal jaren helaas kapot ging, heb ik deze tefal gekocht. Hij zou krachtiger stomen dan mijn oude, wat niet het geval is, hij stoomt niet half zo goed en moet heel vaak tussendoor weer opwarmen om opnieuw te kunnen stomen. Het handstuk vind ik erg zwaar om lang mee te strijken, en de kabel duwt continu onder je pols in. de strijkzool vond Ik erg stroef gaan over gewone katoenen doeken. Ik dacht dit is een kwestie van wennen, en heb iemand anders om een mening gevraagd en deze vond hetzelfde ervan. Ik heb deze dan ook retour gestuurd en ga op zoek naar een nieuwe.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Compact

Minpunten

• Stoomt niet zo hard
  • Stroeve strijkzool
  • Snoer zit erg in de weg
  • Zwaar handstuk in vergelijking met andere

Carolijn 23-03-2021

Waardeloos apparaat

Op basis van de enthousiaste reviews gisteren besteld bij Coolblue, vandaag in gebruik genomen. Allereerst produceert het apparaat in de gewone stand geen stoom, ook niet als ik het volgens de gebruiksaanwijzing even moet helpen met de booster. Dus moet je strijken met de booster steeds ingedrukt, en die kun je niet vastzetten. Dan gaat het apparaat om de haverklap knipperen, wat betekend dat ie tussentijds ‘even’ bij moet warmen. Duurt dik 1 minuut. En er zit een super onhandig bochtje op de houder waar je het ijzer steeds in moet schuiven. Vast heel veilig voor kleine kinderen, maar betekent dat je het ijzer iedere beweging heel bewust naar boven van dat bochtje af moet tillen. Weet niet hoe jullie strijken, maar ik pak het ijzer er van links vanaf, dus wordt heel sjacherijnig dat ik dan steeds dat ijzer weer omhoog moet tillen. Gaat morgen retour dus, heb een Philips besteld

Minpunten

• Geeft geen stoom in normale stand
  • Onhandig ontwerp van het basis station
  • Snoer kun je niet wegwerken om het apparaat

FC Rot Weiss 28-12-2020

Kreukvrij door het leven

Makkelijk in gebruik, warmt snel op. Strijk makkelijk en snel alles kreukvrij en beter dan een gewoon stoomstrijkijzer

AnnieC 25-12-2020

Erg fijn strijkijzer

Het strijkijzer doet wat hij moet doen en is erg prettig in gebruik. De stoom zorgt voor een snel en glad resultaat. Het strijkijzer is snel opgewarmd en heeft een snoer met een prettige lengte voor het strijken. Er zijn veel verschillende strijkstanden, waaronder een Eco stand en een ontkalk stand. Het ijzer ligt goed in de hand en is zit goed stevig op het reservoir als je het strijkijzer opbergt door de extra klem. Wel is het lastig om het goed terug te zetten in het reservoir, hier moet je even handigheid in krijgen. Een ander klein nadeel is afstand tussen het handvat en het wiel voor de standen. Doordat hier weinig ruimte is raak je tijdens het strijken soms het wiel, waardoor je de stand ineens verandert. Ook maakt het reservoir vrij veel geluid bij gebruik van de stoomfunctie.

Pluspunten

• Eenvoudig bij te vullen met water
  • Lange kabel
  • Veel verschillende standen
  • Snel resultaat

Minpunten

• Weinig ruimte tussen handvat en instelwiel
  • Maakt vrij veel geluid
  • Lastig in het reservoir te zetten
  • Vrij zwaar voor verticaal strijken

Silvana van Beek 25-12-2020

Een oase van gemak

Waar ik vroeger meermaals op dezelfde plek moest strijken, heeft dit apparaat het gemak dat met de meeste stoffen, je vaak maar 1x erover hoeft te gaan en kreukels aan beide zijde verdwijnen.

Geen tijd om de hele strijkplank erbij te pakkem? No worries, deze stoomstrijkijzer kan je ook gewoon verticaal gebruiken bij hangende kledingstukken.

Voor nu voldoet hij voor zeker 200% aan mijn verwachting.

Of hij op lange termijn nog steeds zoveel stoomkracht ontwikkeld is afwachten, maar ik ben zeer positief gestemd!

Pluspunten

• Gemak
  • Uitstraling
  • Compact
  • Stoomkracht
  • Verticaal stomen

Karin 22-12-2020

Niet meer bijvullen !

Ik ben zo'n 1x per week strijker, dus er ligt altijd een hele stapel kleding op me te wachten! Dat betekent ook tig keer heen en weer lopen om mijn strijkijzer bij te vullen. Dat is nu verleden tijd! Ik heb al 3x zo'n hele berg strijk weggestreken en nog steeds niet hoeven bijvullen.
Ander voordeel is dat het strijken sneller gaat; de eerste keer dacht ik dat ik het me had verbeeld maar dat blijkt niet zo te zijn.
En dan kan je hem ook nog gebruiken als stoomapparaat als je net die ene blouse uit je kast haalt die toch wat kreukels heeft.
Fijn!

Pluspunten

• niet meer bijvullen tijdens het strijken
  • gaat sneller
  • als stoomapparaat rechtop te gebruiken

wsnoepie 16-12-2020

Groot waterreservoir

Paar weken het strijkijzer in gebruik nu , het strijkt moeiteloos de kreukels uit het strijkgoed. Heeft een groot waterreservoir zodat je niets steeds hoeft bij te vullen . Het voelt niet zwaar aan , kan ook makkelijk verticaal gebruikt worden om bv even een blouse jurk op een hangertje bij te strijken .

Pluspunten

• Makkelijk kreukels verwijderen kleding
  • Groot waterreservaar
  • Verticaal strijken

Minpunten

• Handleiding kan beter

NiloufarB 16-12-2020

Zeer fijne stoomgenerator

Zeer fijne stoomgenerator van Tefal Express. Makkelijk in gebruik en licht in gewicht.
Na gebruik zeer tevreden over het resultaat en zeker aan te raden. Lichte en zware stoffen strijkt hij heel eenvoudig glad.

Roadrunner19 16-12-2020

Strijken 2.0

Wat een fijn apparaat is dit.

Na lang zoeken en overwegen, zijn we van een stoomstrijkijzer over gegaan naar dit apparaat.

Dit hadden we veel eerder moeten doen.
- Makkelijk in te stellen
- Snel opgewarmd
- Glijd gemakkelijk over de kleding

En dan het stomen. Er komt genoeg stoom uit, het waterreservoir is groot genoeg en 3 drukken op de knop en hij geeft een extra boost.

Een echte aanrader.

1 minpunt, op lage temperatuur blijft verdampt niet alle water, waardoor er soms iets uit het strijkijzer komt.
Maar dat is logisch.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Makkelijk in gebruik
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Op lage temperatuur verdampt niet alle water

Rups4 15-12-2020

Krachtige stoom

Door de krachtige stoom strijk ik de kreukels in 1 beweging uit mijn kleding, super fijn en vooral erg snel. Er zit een speciale stand op voor een extra krachtige stoomstoot die ik gemakkelijk vindt voor stevige kreuken in blousjes. Daarnaast kan ik lang door strijken, doordat de waterbak groot is. Enige nadeel is dat je wel genoeg ruimte moet hebben om de bak op te zetten. Op mijn grote strijkplank past dit prima.

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • Lang snoer
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Waterbak is erg groot

Artec 14-12-2020

Fijn apparaat

Het is een super fijn apparaat! Het werkt makkelijk, strijkt fijn en goed en wat ik erg belangrijk vind, het lekt niet! Ik was altijd gefrustreerd als ik met een stoomstrijkijzer water lekte op mijn pas gewassen kleding. dat is nu verleden tijd!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Strijkt glad
  • Lekt niet
  • Kreukels gaan er moeiteloos uit

Minpunten

• Groot apparaat

mmaltha 13-12-2020

Snel en makkelijk in gebruik

Na 2 weken in gebruik verdwijnt mijn strijk als sneeuw voor de zon. Het apparaat is makkelijk in gebruik en met het grote waterreservoir is het werk zo klaar.

Pluspunten

• snel en makkelijk te gebruiken
  • groot waterreservoir
  • leuk design

Minpunten

• zwaar
  • onhandig te vullen

Karel 13-12-2020

Top product zeer slechte handleiding

Strijken was nog nooit mijn hobby. Gelukkig vond mijn vrouw strijken altijd wel erg leuk. Helaas is mijn vrouw pas overleden. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik als man zelf de handen uit de mouw moet steken. Het oude strijkijzer was aan vervanging toe. Tefal is een heel goed merk waardoor ik voor deze strijkijzer ben gegaan. Hert leek mij eenvoudig om met stoom te gaan strijken. Achteraf had ik al jaren eerder een stoomstrijkijzer moeten kopen. Mijn vrouw had dan veel minder werk gehad bij het Strijken.

Het enige minpunt van het apparaat is de handleiding. Gelukkig is er Youtube waardoor alle opties van het apperaat aan een man goed wordt uitgelegd. Ik hoop dat tefal bij het volgende prduct meer energie in de handleiding steekt.

Pluspunten

• goede kwaliteit

Minpunten

• Handleiding

Joke 12-12-2020

groot waterreservoir

Ik vind het een ideaal apparaat. Niet zo zwaar wat ik eigenlijk wel verwacht had en het meest ideale vind ik nog het grote waterreservoir waardoor ik echt heel wat in 1x weg kan strijken. En mocht het water toch op zijn dan is het snel weer bij te vullen. Echt een groot pluspunt voor mij. Het kan het strijkgoed goed en snel aan, zelfs spijkerbroeken ed. Blouses zijn nu ook veel makkelijker kreukvrij

Pluspunten

• licht in gewicht
  • groot water reservoir

Minpunten

• geen duidelijke handleiding

Lisette 11-12-2020

Slimme functionaliteiten, efficient in gebruik

Persoonlijk vind ik dit een top product. Hij is licht in gewicht en hierdoor makkelijker in het gebruik. Daarnaast bevat de stoomgenerator diverse uitgebreide functionaliteiten, die mijn vorige strijkijzer niet had. Een daarvan is dat de stoomgenerator zichzelf uitschakelt na inactiviteit.

Dit vind ik zelf een erg belangrijke optie, omdat ik regelmatig heb gehad dat ik het huis had verlaten en mijzelf afvroeg of ik mijn strijkijzer wel had uitgezet. Dat hoeft nu niet meer, dus dat is super. Verder bevat de stoomgenerator een functie om ook verticaal te stomen. Dat vind ik ook een erg functionaliteit, omdat je kleding dan ook hangend kreukvrij kan maken. E

Uiteraard gaat het 'standaard' strijkwerk met de stoomgenerator ook goed af, dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk. Wat ook een fijne bijkomstigheid is, is dat het waterreservoir extra groot is. Hierdoor ben ik continu water aan het bijvullen tijdens het strijken.

Tot slot kan je de stoomgenerator 'vergrendelen' wanneer je klaar bent , zo kan je het opbergen ook met een gerust hart doen. Minpunt is (als enige) dat ik de handleiding erg beknopt vind en deze volgens mij niet helemaal overeenstemt met de stoomgenerator die ik heb. Bepaalde functionaliteiten uit de handleiding zitten namelijk niet op mijn stoomgenerator. Maar daar kom ik dan wel weer overheen :)