Tefal SV6115 Express Essential SV6115 stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV6115 Express Essential SV6115 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

LarissaChellie 24-12-2020

Hadden we maar eerder een stoomstrijkijzer gekocht!

Strijken is niet mijn hobby, verre van zelfs... Daarbij komt dat strijken ook vaak een pijnlijk iets is, dankzij firbomyalgie. Een half uurtje strijken levert normaliter altijd flinke pijn in mijn vingers en armen op. Driemaal raden: wasgoed strijken was iets wat ik dus amper deed met ons standaard strijkijzer. Dit stoomstrijkijzer heeft werkelijk een nieuwe wereld voor me geopend!

De eerste keer dat ik 'm testte, merkte ik meteen al hoe licht het is om hiermee te strijken. Fantastisch. Het apparaat zelf (incl de bak eronder, is wel zwaar) maar eenmaal aan het werk, merk ik er niks van). En juist dat zware van een normaal strijkijzer dat je moet duwen over het wasgoed, was hetgene wat voor veel pijn zorgde. Dit dus niet meer.

De eerste keer strijken was het wel even uitvogelen hoe het precies werkte dankzij de zeer sumiere uitleg in het boekje. Alleen doet het wel wat het moet doen, namelijk goed strijken. Volgens het boekje kun je met de strijkijzer ook verticaal strijken. Ik heb werkelijk geen idee hoe! Wellicht snap ik het boekje niet goed of het apparaat zelf. Ik heb het geprobeerd op een overhemd van mijn man. Het haalde wel wat kreukels weg, maar lang niet alles. Wie weet doe ik het wel verkeerd...

Daarnaast vind ik het blauwe indicatielampje erg onprettig. Het heeft bij mij, de eerste keer dat ik het apparaat gebruikte, een migraine-aanval getriggerd. Het lampje trilt zo heftig en is echt felblauw. Geen handige ding, dus die is ondertussen afgeplakt met tape. Sorry, Tefal!

Hoe dan ook: ik ben absoluut tevreden over deze stoomstrijkijzer en de simpele strijkprestaties, ondanks dat ik wel hoop er meer over te begrijpen naar mate ik het vaker op verschillende manieren gebruik. Het is duidelijk een apparaat met gebruiksaanwijzing, alleen mag die dus wel wat beter.

Pluspunten

• Voelt licht aan tijdens het strijken zelf
  • Sneller klaar met strijken

Minpunten

• Heel vervelend blauw indicactielampje
  • Handleiding is niet duidelijk/compleet

Hanneke 24-12-2020

Fijn apparaat

Ik heb dit apparaat getest. Ik ben erg tevreden. In vergelijking tot mijn oude apparaat is de strijkte nu sneller klaar en heb eenheid resultaat. Het reservoir voor het water is voldoende voor meerdere strijkbeurten en ruim voldoende
Enige minpuntje wat ik heb is dat hij wat plastic aanvoelt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Het ontkalken is erg handig voor lange termijn
  • Ruim reaervoir

Minpunten

• Voelt plastic aan
  • Neemt veel ruimte in beslag

Yvonne D. 22-12-2020

Strijkt de was soepel

Aangenaam verrast, door een mooi design met flink waterreservoir en een goede vasthouder van het strijkapparaat. Gebruiksaanwijzing klopte niet, want dit is een apparaat met maar 3 knoppen (die begrijp je zo) maar het boekje was voor wat luxere modellen. Ik hou niet van strijken, maar ik mocht dit apparaat testen. En nu vind ik het wel leuk. Muziek aan, apparaat is zo warm, start klaar. Waterreservoir is echt groot dus je hoeft niet tussendoor te vullen. En het strijkt echt makkelijk. Nooit beseft dat dit kon. Echt in 2 bewegingen glijdt het apparaat over de stof heen, beetje stoom erbij en het is al klaar. Mijn kleding is echt glad echt heel mooi. ik ben verkocht.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• hij moet met reservoir en al op je plank staan
  • geen passend gebruikersboekje

samindra 22-12-2020

Strijkt erg makkelijk!

Erg fijn strijkijzer, strijkt in het begin wat zwaar maar het resultaat maakt veel goed. Werkt sneller en strijkt gladder. Echt een aanrader!

Pluspunten

• prijs
  • kwaliteit

Minpunten

• gebruiksaanwijzing mag duidelijker mbt ontkalken

nikki 20-12-2020

Snel en makkelijk

In eerste instantie vond ik het een groot, zwaar apparaat maar in de praktijk merk je daar absoluut niets van. Hij werkt heel fijn, geeft veel stoom (meer dan een gewone stoomstrijkijzer) waardoor het strijken veel makkelijker en sneller gaat. Bovendien is de was veel gladder wat toch echt een groot voordeel is. Kortom, ondanks dat ik hem mag testen is ben heel tevreden.

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • veel stoom

Minpunten

• tot op heden geen
  • je moet wel plaats hebben voor de losse unit

Els 17-12-2020

Prima strijkapparaat

In eerste instantie vond ik het een zwaar apparaat Maar na een paar keer strijken wen je hier wel aan. Stoom is goed gedoceerd heel fijn dat je het water niet steeds bij hoeft te vullen. Kreukels gaan er met stoom makkelijk uit. Je hebt wel een grote strijkplank nodig waar je het waterreservoir op kwijt kunt.

Pluspunten

• Goed prijs kwaliteit
  • Strijkt alle stoffen

Minpunten

• Zwaar
  • Grotere strijkplank nodig

Marjolein 12-12-2020

Goed en snel strijken

Ik gebruik hem nu een paar weken en ik ben onder de indruk. Hiervoor had ik een ouderwets stoomstrijkijzer en dit is een duidelijke upgrade.

Het strijkijzer is snel op temperatuur (sneller dan mijn oude strijkijzer) dus je hoeft niet lang te wachten. Wat ik fijn vind, is dat er een flink waterreservoir in zit. Tot nu toe heb ik hem nog niet hoeven bijvullen tijdens het strijken. Hij maakt weinig geluid en strijkt snel, ook op de eco stand.

Wel vind ik het ijzer aan de zware kant (ivm schouderblessure) maar daar staat tegenover dat hij mede door het gewicht sneller strijkt. Je kunt ook alleen de stoomstand gebruiken om hangende kleding te stomen. Zeker voor een blouse met kreukels is dit handig.

Omdat ik gebruik maak van onthard water heb ik de antikalk functie nog niet hoeven gebruiken.

Als ik 1 minpunt zou moeten noemen is het hoe het ijzer klikt op de houder. Je moet de onderkant echt ergens op zetten en hier moet je wel even goed op letten. Als je dit verkeerd doet dan kan je ijzer vallen, iets wat je natuurlijk niet wilt met een heet ijzer!

Gewoon een goed strijkijzer die doet wat 'ie moet doen.

Pluspunten

• Groot water reservoir
  • Snel op temperatuur
  • Strijkt snel en goed

Minpunten

• De manier waarop het ijzer in de houder klikt
  • Het gewicht als je hier rekening mee moet houden