Tefal GV9221 Pro Express Protect GV9221 stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV9221 Pro Express Protect GV9221 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Donna Z 30-01-2024

tefal krachtige stoomstrijkijzer

Ben zeer tevreden over deze tefal stoomgenerator!
Deze strijkijzer heeft echt een krachtige stoomafgifte.
Je hoef niet te drukken op het was goed tijdens het strijken,het vliegt over het wasgoed heen en het is zo glad. Met plezier strijk ik mijn was weg.
Stevig apparaat en niet zwaar.

Pluspunten

• krachtig stoomstoot
  • niet zwaar
  • makelijk opbergbaar
  • licht in de hand

A Khera 22-11-2023

Goed product

Tefal maakt best stroom strijkijzer's. Ik en mijn familie investeert alleen in tefal want ze zijn makkelijk en kwalitiet producten.

Ik zou zeggen als je een zoek...niet verder zoeken.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken

Saskia123 22-02-2022

Mooi design, goede strijkkracht, groot waterreservoir. Warmt snel op. Fijn in gebruik.

Taartenmiep 05-11-2020

Heerlijke stoomgenerator

Ik strijk al jaren met een goede en dure stoomgenerator van een ander merk dan deze, en ben dus gewend aan zo’n krachtig strijkmonster. Als je overstapt van een gewone strijkbout naar een stoomgenerator dan kom je in het strijkwalhalla. En dat is ook bij deze stoomgenerator die ik de afgelopen weken heb mogen testen. Krachtige stoomstoten waardoor de kreukels eruit vliegen. Geen temperatuur meer te hoeven instellen want hij past zich automatisch aan de stof aan, een 1.8 liter watertank waarmee je heel veel kunt strijken. Als je dan toch moet bijvullen dan hoef je hem niet aan en uit te zetten, even bijvullen en weer door gaan. Doet waarvoor hij gemaakt is, makkelijk en snel strijken. De hinderlijke stoomdruppels die andere stoomgeneratoren soms hebben, daar heeft deze geen last van Duur? Niet duurder dan een andere stoomgenerator van dit kaliber. Beter dan mijn eigen merk? Nee, maar ook niet slechter.

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • Past zich aan de stof aan
  • Fijne strijkzool

Minpunten

• Watertank van vrij dun materiaal
  • Watertank schuift moeilijk terug
  • Geen seintje als ie warm is

Boris 02-11-2020

Strijkt goed maar kost wel wat

Het is een grote machine die je in huis haalt maar als het eenmaal staat, laat je het ook staan. Het strijkt echt beter dan andere stoom generatoren die ik hier voor heb gehad. Het is geen goedkope aanschaf maar het is een investering die je zeker moet doen.

Pluspunten

• Strijkt heel makkelijk
  • Goed resultaat
  • De bout is makkelijk in gebruik

Minpunten

• Formaat
  • Prijs

Saskia 26-10-2020

Hiermee is strijken weer leuk!

Wat een verademing om met deze stoomgenerator te mogen strijken!
We zijn met zijn zessen bij ons thuis, dus er wordt nogal wat gewassen iedere week. Het strijken deed ik met mijn vorige apparaat zo min mogelijk. Dat is nu verleden tijd! Heerlijk om te strijken met dit apparaat.
Hij is snel warm, je hoeft geen rekening te houden met de stand waar hij op staat (dat regelt hij helemaal zelf), en een grote tank voor het water.
Ik vind strijken met dit apparaat weer leuk om te doen!
Een nadeel vind ik, dat ik nog niet heb uitgevonden hoe ik het snoer (handig) moet oprollen, maar ach.. zo past hij ook in de kast ;)

Pluspunten

• snel warm
  • niet in te stellen op verschillende temperaturen

Minpunten

• het snoer oprollen lukt me niet.

Sandra 22-10-2020

Flinke krachtpatser

7,6Bar is echt een flinke stoomdruk die dit apparaat weet te produceren. Zelfs katoenen dekbedovertrekken (het vervelendste om te strijken) zijn een makkie. Hij geeft wel wat lawaai, maar volgens mij hebben de meeste stoomgeneratoren daar last van. Maar het gemak van het strijken en niet hoeven letten op de temperatuur maakt strijken bijna leuk! Ik ben fan! Ook fijn dat het strijkbout zelf vrij licht is, en je hem op verschillende manieren neer kan zetten tijdens het strijken. Het snoer is ook lekker lang. Je hebt wel een strijkplank nodig met een flink plateau waar deze jongen op kan staan.

Pluspunten

• stoomdruk
  • lichte strijkbout
  • temperatuur hoef je niet te verstellen

Minpunten

• Hij is wat groot
  • Maakt wat meer lawaai dan een gewoon strijkbout

Judith 22-10-2020

Te duur voor de prestaties

Ik mocht de Tefal pro express protect GV9221 stoomgenerator testen. Zelf heb ik momenteel een ca 4 jaar oude Tefal pro express anticalc en die begint mankementen te vertonen dus deze gelegenheid kwam op een prima moment.
Er zit geen gebruiksaanwijzing in de doos, maar dat hoeft ook niet want er zit alleen een aan en uit knop op. Dit strijkijzer kun je dus niet instellen op warmte maar is geschikt voor allerlei soorten stof.
Je begint met het vullen van de watertank. 1,8 liter is een flinke hoeveelheid en ook best wel wat gewicht. Het handvat van de watertank zit niet prettig geplaatst dus het draagt niet fijn en is ook lastig om uit de generator te verwijderen. De hoeveelheid is perfect, ik heb een hele grote strijk weg kunnen werken zonder te hoeven bijvullen
Ik heb niet zoveel verschillende soorten stof kunnen testen maar wel een aantal die ik normaal op stand 1 zou strijken en dat ging prima. Bij een T-shirtje ook over een soort rubberen print gestreken. Dat ging iets minder soepel maar ook er is niets beschadigd of aan het strijkijzer blijven plakken.
Als je daar aan en uit toets indrukt begint het opwarmen. De hoeveelheid water maakt niet uit, opwarmen duurt ongeveer 2 minuten. De eerste 2 x strijken kwam er een rare geur uit maar dat is waarschijnlijk de nieuwigheid want daarna was het over.
Na het opwarmen moet je een aantal keren de stoomknop goed indrukken voor je gaat strijken. Ondanks dat ik de stoomgenerator pas 2 keer eerder had gebruikt ( en de ontkalker had schoongemaakt) kwam er na 2 keer stomen (rechtop) nog vies water uit. Dus ik zou zeker een keer of 5 stomen voor ik aan mijn kleding begon.
Omdat ik zelf al een Tefal stoomgenerator had ( mijn tweede zelfs al) vergelijk ik deze daar mee. En hiermee begon ik altijd eerst met donkere was zodat als er nog kalkwater uit het strijkijzer zou komen, dit niet zichtbaar is op de lichte kleding.
Met de stoom komt er ook erg veel lawaai uit.
Het strijkijzer is lichter dan mijn eigen strijkijzer en dat houdt een stuk gemakkelijker vast. Ik denk alleen dat het gewicht van mijn eigen stoomgenerator helpt om de kreukels uit kleding te halen samen met de stoom. Want normaal hoef ik niet de voor en achterkant van een T-shirt te strijken en met de GV9221 moet ik dat wel ondanks de royale hoeveelheid stoom.
Ook is het snoer tussen de generator en het ijzer 10 cm korter en omdat mijn generator op de grond staat mis ik die lengte wel.
Als je klaar bent met strijken en de generator is afgekoeld dan moet je de watertank leeggooien. Het handvat is niet prettig ( horizontaal en geen echte grip) en het water loopt er niet makkelijk weer uit, meer in straaltjes. Bij mijn huidige stoomgenerator zit het handvat verticaal en is een echt handvat dit pakt makkelijker vast.
Ook de opbergplek voor de slang tussen de stoomgenerator en het ijzer is niet handig geplaatst. Je moet deze op 2 plekken in de stoomgenerator zien te krijgen. Ook dit vind ik geen verbetering.
Conclusie:
Als je geen stoomgenerator gewend bent en dit is je eerste dan denk ik dat je er blij mee zal zijn. Ik bleef deze met mijn oude Tefal vergelijken en die komt dan er voor mij beter uit op te veel verschillende vlakken. Als ik alleen kijk naar het weghalen van de kreukels dan is dit toestel van gemiddeld €280, - het geld niet waard. Ik ga deze na deze testperiode dan ook niet aanschaffen.
Over het merk Tefal, ik ben erg tevreden over mijn huidige en vorige (beide Tefal) stoomgeneratoren en raad deze qua werkzaamheid zeker aan. Ik ben alleen niet positief dat ik binnen 10 jaar al toe ben aan mijn derde stoomgenerator. Ik heb een gezin met 2 dochters en was en strijk 1 keer per week niet overdreven veel. Bovendien maak ik na elke strijkbeurt de kalkhouder schoon en leeg.

Pluspunten

• grote watertank
  • snel warm
  • niet zwaar in de hand

Minpunten

• watertank niet handig draagbaar
  • duur
  • kabels niet handig opbergen

Rosamunda 22-10-2020

Geweldige stoomgenerator

Dit is echt een geweldige stoomgenerator. Hij ziet er mooi uit. Het strijkijzer zelf is heel licht en super makkelijk in gebruik. Je hoeft hem alleen maar aan te zetten, geen stand te kiezen. Dat regelt hij allemaal zelf. Het heeft een groot, afneembaar waterreservoir (1,8 l.) dus je kan hem handig onder de kraan vullen. Hij is in 2 min. opgewarmd en heeft enorme stoomkracht. Ik had al jaren een stoomgenerator, maar deze nieuwe is echt veel beter en makkelijker in gebruik. Deze stoomgenerator is echt een aanrader!

Pluspunten

• Snel klaar voor gebruik
  • Groot waterreservoir

Niek67 22-10-2020

Strijkijzer met superpower

De stoomgenerator is qua design strak vormgegeven en mooi van kleur, redelijk groot maar daar is het ook een stoomgenerator voor. Je hebt wel een speciaal daarvoor bedoelde strijkplank nodig om hem hier op te zetten. Een andere optie is om hem naast de strijkplank te zetten maar dat is onhandig.
Bij dit apparaat is het opstarten supersnel. De afneembare tank eraf halen, vullen onder de kraan ( dus geen gedoe meer met maatbekertjes) en aanzetten. Voordat ik mijn wasmand met was heb gesorteerd op wat gestreken of gevouwen moet worden is hij gebruiksklaar.
En dan: gaan! Bij dit strijkijzer hoef je geen standen meer in te stellen, hij herkent de soort stof automatisch en past zich daar op aan, heeft een super gladde strijkzool en meer dan genoeg power.
Zo veel zelfs dat het bij mij door de strijkplank heen op de grond druppelde na een tijdje. Dit heb ik opgelost door er een nieuwe hoes omheen te doen die de hitte reflecteert.
Binnen een mum van tijd ben je door je strijkwas heen.
Daarna even laten afkoelen en leeggooien.
Voor het ontkalken zit er een apart staafje in wat de kalk opvangt. Als het lampje gaat branden haal je dit eruit en gooi je het leeg en voila, kind kan de was doen.
Enige minpunt voor mij is de eco stand. Die voegt mijns inziens niet veel toe omdat daar echt weinig stoom aan te pas komt en je dan nog zelf hard moet werken. Verder is de slang wat stug, waardoor je bewegingsvrijheid wat beperkt wordt. Bovenal uitermate tevreden!

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • Automatische aanpassing aan stof
  • stoomkracht
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• eostand voegt m i niets toe
  • stugge slang

Ryanne 21-10-2020

Fijn licht strijkijzer

Fijne stoomgenerator, strijkt lekker licht, geeft veel stoom en de kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon. En het klopt, de temperatuur van de zool past zich aan aan de soort stof, zo bijzonder! Heeft geen moeilijke instellingen, kleding of eco, verder hoeft je nergens op te letten. Alleen het water bijvullen, dat gaat makkelijk onder de kraan.

Pluspunten

• licht
  • alle soorten stof
  • goed resultaat

Minpunten

• rand van het waterreservoir is scherp