Tefal SV8062 Express Power SV8062 stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV8062 Express Power SV8062 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

TvanG 12-06-2023

Tefal express power stoomstrijkijzer

Een perfect stoomstrijkijzer betere heb ik niet gehad ik kan maar 1 nadeel benoemen en dat is de watertank die ik met moeite dr uit kan trekken. Heb hem reeds bijna 3 jr in gebruik maar ben er nog steeds niet uit wat de makkelijke manier is van het verwijderen van de watertank.

Pluspunten

• Grote watertank
  • Krachtige stoom
  • Strijkt glad
  • Veel beter dan een strijkijzer

Minpunten

• Watertank uitrekken is een ramp
  • Vaak ontkalken

sa.ko 28-04-2023

fijne en mooie strijkijzer (gesponsord)

Kleine week hebben we de Tefal SV8062, hij ziet er mooi uit en is gelukkig niet zwaar hij is makkelijk en fijn om te gebruiken, snelle opwarm tijd het water reservoir is makkelijk te vullen en bij te vullen, hij is licht in de hand waardoor het strijken makkelijk en snel gaat,
jammer dat er geen geschreven gebruiksaanwijzing bijgeleverd word en alleen een plaatjes beschrijving.

Pluspunten

• snel warm
  • groot reservoir
  • makkelijk te gebruiken

Minpunten

• gebruiksaanwijzing zeer onduidelijk

Jeff 24-05-2020

Top apparaat maakt strijken bijna leuk ??

Mooi product, warmt zeer snel op ook makkelijk bij te vullen is bij onze oude Bosch wel anders... mooie kwaliteit voelt niet fragiel of goedkoop aan. Het strijkijzer gaat gemakkelijk over kleding heen en je bent veel sneller klaar.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Warmt snel op
  • Snel klaar met strijken

Minpunten

• Prijs

LisanneH 22-05-2020

Soepel strijken

Ik vind het een top apparaat! Het strijkijzer zet je aan en is binnen 2 minuten klaar voor gebruik.
Door de smalle punt van het strijkijzer glijdt hij soepel over elke kleding stof heen.

Het waterreservoir is erg groot en makkelijk te vullen onder de kraan. Doordat deze doorzichtig is zie je altijd hoeveel water er nog in zit! Ook temperatuur instellen is niet meer nodig.

De hoeveelheid stoom die eruit komt is voldoende. Bij 3 keer drukken komt er een grote lange lading stoom uit.

Al met al een super apparaat!

Pluspunten

• Snelle opwarmtijd
  • Groot doorzichtig waterreservoir

Minpunten

• Iets aan de grote kant

B180 17-05-2020

En goed en makkelijk strijkijzer

Sind enkele weken in het bezit van de
Tefal Express Power SV8062 en bevalt prima, soepel strijken, makkelijk instelbaar en super stoom stoot.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • snel gebruiksklaar ,2 min.

Minpunten

• waterreservoir lastig uit te halen.

Dhl 16-05-2020

STRIJKEN WORDT LEUK

Het strijken gaat een stuk gemakkelijker. Voldoende watervoorraad voor de stoom dus ik hoef niet steeds bij te vullen. Temperatuur instellen hoeft niet meer.
Het strijkijzer is wel wat zwaarder dan een gewone strijkijzer.

Pluspunten

• makkerlijk
  • kruikels verdwijnen snel

Minpunten

• Ijzer is iets zwaarder

DJsherrie 16-05-2020

Makkelijke en glad strijken

Deze stoomstrijkijzer is echt een ideale uitkomst voor makkelijk en glad strijken ik een mum van tijd. Zonder temperatuur in te stellen meteen beginnen met strijken. In het begin wel even wennen en voor het snoer is een apart vakje, helaas mij nog niet gelukt het snoer netjes op te bergen in dat vakje.
Maar dat is voor mij een bijzaak.

Pluspunten

• Licht
  • Verbrand niet
  • Snel in gebruik
  • watertank uitneembaar

Minpunten

• Vakje snoer

San1981 15-05-2020

Perfecte strijkijzer

Ik heb deze stoomstrijkijzer nu een paar weken in gebruik en ben er erg tevreden mee. De strijkijzer is erg handzaam en doet wat hij moet doen. Stekker in het stopcontact en al na enkele minuten kan je beginnen met strijken . Het waterreservoir is makkelijk bij te vullen. De stoomstrijkijzer is erg stil en strijkt krachtig. Binnen een paar minuten zijn je favoriete kledingstukken weer glad gestreken ! Er zitten meerdere opties op de strijk, waardoor dit af te stemmen is op het door jou gewenste gebruik . Zelfs verticaal stomen gaat makkelijk en zorgt voor een mooi resultaat . Wat mij betreft een aandragen als je op zoek bent naar een strijkijzer die doet wat hij moet doen!

Pluspunten

• Snelheid
  • Strijkresultaat
  • Geluid

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing

Yassine 15-05-2020

Een strijkijzer zonder gedoe

Een strijkijzer zonder gedoe. Je hoeft alleen maar 1 knop in te drukken en je kunt gaan strijken binnen 2 minuten. Je hebt een duidelijke handleiding en kan alle kanten op met de strijkijzer. De stoomfunctie is zo goed dat je ook verticaal prima mee kunt stomen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook mijn gordijn gestreken. De vorm is erg mooi evenals de ergonomische handvat.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Stoomfunctie
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Is een groot apparaat

Mimi 13-05-2020

Snel & Makkelijk

Nu een week de stoomgenerator gebruikt en ben er erg tevreden over. Het is een fijn apparaat, in twee minuten opgewarmd, dus je kunt snel aan de slag! Moest ik eerder altijd moeilijk doen met het instellen van de temperatuur en het uittesten van sommige kledingstukken, kan ik nu zonder na te denken strijken. Hierdoor is een aangebrand strijkzool én een gat in een bloesje verleden tijd.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Compact
  • Snel opgewarmd
  • Automatische temperatuurregeling

Minpunten

• Strijkijzer kan niet “staan”
  • Plaatjes handleiding, soms onduidelijk

Marcel T. 08-05-2020

Krachtig en eenvoudig in gebruik

Er wordt in ons huishouden veel gestreken dus we waren zeer benieuwd naar de resultaten. Na de ontvangst hebben we de doos dan ook direct uitgepakt en het apparaat in gebruik genomen. Het strijkijzer is heel snel op temperatuur. Al na een kleine 2 minuten geeft een signaaltje aan dat hij klaar is voor gebruik. In het begin is het even wennen dat je de temperatuur niet in kunt stellen. Omdat er geen gebruiksaanwijzing bij zit (wel een 'snel opstartschema' middels plaatjes) was het even 'zoeken' naar het juiste gebruik. Het is gewoon wennen dat het apparaat eigenlijk alles zelf doet. Maar dit went ontzettend snel. Het apparaat is heel krachtig en geschikt voor alle soorten kleding. Het strijkijzer zelf is heel licht en het handvat ligt 'lekker' in de hand. Ook de strijkzool is heel goed. Niet uniek: het apparaat kan verticaal stomen. Omdat het strijkijzer zo'n krachtige stoomstoot geeft kunnen ook colberts eenvoudig ontkreukeld worden.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Heel krachtig
  • Grote waterbak
  • Lichtgewicht
  • Goede strijkzool

Minpunten

• Niet op de achterkant neer te zetten

Mike35 06-05-2020

Groot reservoir, goede stoomkracht, snel gereed voor gebruik

Het apparaat is vanuit de doos snel bruikbaar. Reservoir vullen met water, aanzetten en binnen 2 minuten klaar voor gebruik. Ik strijk meestal overhemden. Strijken met dit apparaat is zo gebeurd. Erg fijn is de spitse punt waardoor je ook makkelijk tussen en langs de knopen kan strijken. Jammer is alleen dat als ik het overhemd anders wil neerleggen ik het apparaat niet op de achterkant kan laten staan maar terug moet zetten op het basisstation. De piepjes die het apparaat laat horen als hij opgewarmd is en bij het indrukken van de knopjes zijn nogal schel. Verder is het een fijn apparaat en zeer makkelijk in gebruik. Ik heb zelf de strijkplank altijd staan en hoef daardoor het strijkijzer niet op te bergen.

Pluspunten

• Snel klaar voor gebruik
  • Flink reservoir
  • Smalle punt fijn voor strijken overhemden
  • Goede stoomkracht

Minpunten

• Handvat voelt wat goedkoop aan
  • Niet op achterkant te zetten
  • De piepjes zijn wat schel

Deliana Budding 06-05-2020

Tefal Express power

Ik heb dit apparaat nu een week in huis en ben er erg blij mee.
De opwarmtijd gaat vrij snel en het apparaat geeft een piepje wanneer hij klaar voor gebruik is.
Hij geeft veel stoom af waardoor het strijken heel snel gaat.
Hij ligt vrij licht in de hand, daardoor is het apparaat heel fijn om mee te werken.
Het waterreservoir is makkelijk te vullen onder de kraan omdat deze los te halen is van het apparaat. Hierdoor is het mogelijk om tussendoor het water bij te vullen.
Ook gaat er veel water in, waardoor je veel wasgoed kan wegwerken.
Het apparaat is goed te vergrendelen met een beugel, waardoor deze ook makkelijk op te bergen is.
Ik zelf vind de zwarte uitstraling ook erg mooi en zwart verkleurd tenminste niet door de warmte😉
Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Snelle opwarmtijd en piepsignaal
  • Makkelijk op te bergen
  • Los waterreservoir

Minpunten

• Nog niet gevonden

Rick T. 06-05-2020

Strijken is leuker!

Ik heb de Tefal SV8062 nu meerdere malen gebruikt en ben er erg tevreden over. Het is een strijkijzer van hoogwaardige kwaliteit en dat merk je! Ik kan alle was nu nog sneller wegstrijken dankzij het grote waterreservoir, de kwaliteit van de strijkijzer zelf en het gemak dat je geen temperatuur hoeft te regelen, maar dat de machine dit zelf doet.

Het strijkresultaat is dus super en het stomen van kleding wat niet echt geschikt is voor strijken komt er ook erg netjes uit. Er zit een kalkfilter in dit apparaat en kan me voorstellen dat dit voor velen een toegevoegde waarde is, echter bij mij niet gezien een waterontharder wat in de woning aanwezig is.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • De stoomfunctie voor kwetsbare kledingstukken
  • Opwarmtijd
  • Bediening is gemakkelijk
  • Kalkfilter

Minpunten

• De prijs in aanschaf
  • Formaat van het product

Juul.v 06-05-2020

Krachtig en gebruiksvriendelijk

Bij het openen van de verpakking sprak het design en kleur me meteen aan, heel modern. Gelijk aangezet en de was wat er lag gestreken. Wat een super fijn apparaat! Goede krachtige stoomfunctie en bij de hardnekkige kreukels kun je de stoomboost gebruiken door 2x snel achter elkaar op de stoomknop te drukken. Dit heb ik gebruikt voor mijn jeans die meestal toch wat sterker gekreukeld zijn. Het fijne is ook dat je geen temperatuur hoeft in te stellen waardoor je nooit te warm strijkt en geen schroei plekken krijgt. Ook zit er een functie op waarmee je verticaal kunt stomen, dit is ideaal voor kleding stukken die niet gestreken mogen worden of een opfrisbeurt nodig hebben. Zelf al gebruik bij mijn blazer, die kreukt als je tegen een stoel gaat zitten, met de stoomfuntie gaan de kreukels er toch uit. Wat ook zeker fijn is dat het apparaat weinig lawaai maakt. Het reservoir is groot genoeg om een wasmand te strijken, tussendoor bijvullen kan ook mocht er toch weinig water inzitten. Het antikalk systeem ziet er makkelijk uit, het reservoir kun je eruit nemen. Zelf heb ik deze nog niet gebruikt.

Pluspunten

• krachtig
  • gebruiksvriendelijk
  • mooi design
  • Stil
  • je hoeft geen tepratuur in te stellen

PS 05-05-2020

Goed en eenvoudig in gebruik

Een tijdje in gebruik en dit apparaat maakt strijken snel en gemakkelijk. Grote inhoud waterreservoir en de stoomproductie is erg goed. Het strijkijzer is wat zwaarder en dat zorgt ervoor dat het strijken soepel verloopt. De gebruiksaanwijzing is enorm kort, maar het apparaat is gemakkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Groot waterreservoir
  • Hoge stoomproductie

Minpunten

• Condensvorming op houder vormt water en lekt dan