Philips PerfectCare Expert GC9222

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Expert GC9222 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Paula 26-12-2015

super makkelijk te bedienen. Strijken gaat als vanzelf. Je hebt veel tijd over om andere dingen te doen.

Marion 25-12-2015

Het strijkijzer ligt goed in de hand, gemakkelijk dat de temperatuur niet meer hoeft ingesteld te worden. Jammer dat het strijkijzer niet vastgeklemd kan worden aan de generator.

Jumper 14-11-2015

Gebasseerd op de 1e twee strijkervaringen. Enthousiasme is groot, maar over een paar weken is duidelijk of mijn initiele beoordeling bewaarheid kan worden.

Glad - Strijkertje 26-04-2015

Dat ik het ooit zou zeggen, wat een machine, strijken is gewoon een plezier en ook mijn moeder heeft er inmiddels eentje, hahahah samen gezellig aan de strijk

Cathelijne2 17-01-2015

Heel fijn apparaat, maakt strijken een stuk gemakkelijker en leuker. Handig dat er maar 1 knop op zit en dat hij zelf de temperatuur aanpast aan het materiaal van de kleding.

lut orlent 12-01-2015

IK Was reeds tevreden over mijn vorig Philips strijkijzer. dit toestel is een duidelijke verbetering: goede stroomstoot en strijkt vlug, gemakkelijk te vullen waterreservoir

Kinito69 08-12-2014

Werkt goed, snel en alles is na wens. ik ben blij met mijn nieuwe aankoop. de vormgeving van dit apparaat vind ik wel minder dat een vorig model- ik vind deze zo groot. wel ben ik blij met de automatische ontkalk systeem

Kees J. 20-11-2014

Prachtig apparaat. Handig dat alles op 1 stand gestreken kan worden. Nadeel dat het apparaat groot en zwaar is. Daarom speciale Philips strijktafel erbij gekocht.

Linda043 24-09-2014

Gemengde gevoelens over dit apparaat. De stoomfunctie werkt perfect. Nog nooit zo'n gladde kleding gehad. Minpunten zijn het stroeve strijkvlak, de zwaarte van het apparaat en de knop van het stoom onderaan. Op de meest onhandige momenten begint hij met stomen (heel gevoelige knop) en heb me daardoor ook al een keertje flink verbrand.

HenkM-nh 21-09-2014

Na enige jaren positieve ervaring met een Tefal stoomgenerator was ik zeer benieuwd of de Philips hier aan zou kunnen tippen.

Het antwoord - jazeker! De Philips heeft zich hier in huis bewezen als een zeer nuttige en handige stoomgenerator. Nadelen ten opzichte van de Tefal vind ik het ontbreken van een vergrendeling van het strijkijzer aan het apparaat (waardoor het gelijk een handgreep is voor het hele apparaat en het minder onveilig wanneer het apparaat na gebruik nog heet is) en dat het snoer minder makkelijk naar binnen te schuiven is. Voordelen ten opzichte van de Tefal vind ik de prettigere strijkzool en het feit dat je de temperatuur niet handmatig in hoeft te stellen. Ik was er wat huiverig voor, maar het werkt echt briljant!!

moluna 19-09-2014

Superfijn product! Voordelen: - niet nodig om temperatuur in te stellen, - met de krachtige stoom wordt alles zonder druk uit te oefenen kreukvrij, - bijvullen en meteen weer verder. Nadelen: - stoom blijft gevaarlijk, oppassen dus en niet altijd handig voor brildragers. - je moet wel plek hebben om het grote apparaat op je strijkplank te zetten. Voor mij geen normaal strijkijzer meer! Erg blij mee!

Aschw 17-09-2014

Het is een fijn handzaam strijkijzer, licht in gewicht.
Voordeel is dat je alle stoffen kan strijken en de temperatuur automatisch wordt aangepast.
Ik vind het ijzer wat stroef over de stof glijden. Jammer dat he tijdens het strijken constant de stoomknop ingedrukt moet houden.
Al met al gaat het strijken zeker sneller, maar het blijft een rotklus!

renekat 04-07-2015

Als je 2x snel en kort achter elkaar op de stoomknop drukt en direct de knop loslaat heb je continu stoom zonder een knop in te drukken, om de stoom weer te stoppen 1x op de stoomknop drukken.

renekat 04-07-2015

thereseM 14-06-2013

de Philips stoomgenerator is een fijne strijkbout. nooit verbrande kleding omdat hij zichzelf insteld op de goede temp. het instellen van de continue stoom vindt ik tegenvallen, als je de knop twee maal indrukt en hem daarna maar even aanraakt is de functie weer weg. dit doe je makkelijk tijdens strijken. de bout ligt lekker in de hand, niet te zwaar. door de fijne zool glijd dit apparaat makkelijk over kleding. ik vind de strijkbout een aanrader.

nachrisha 13-06-2013

Ik heb de Philips Perfect Care (GC9222/02) momenteel 3 weken in gebruik. Ik gebruikte voorheen een eenvoudig stoomstrijkijzer.
Het toestel zou na 2 minuten gebruiksklaar moeten zijn, het ligt misschien aan mij, maar volgens mij is het sneller dan 2 minuten, wat zeker niet erg is!

Het eerste wat mij opviel is de snelheid waarmee ik bv. een t-shirt kan strijken. Met mijn vorig strijkijzer moest ik continu mijn t-shirt omdraaien en nog eens omdraaien om ervoor te zorgen dat beide kanten glad gestreken waren en dat ik er geen plooien in strijkte.

Iets wat met dit toestel niet nodig is. Een hele verademing voor mijzelf, daar ik een ‘luie’ strijker bekend ben.

Het strijkijzer zelf heeft redelijk wat gewicht, wat misschien na verloop van tijd zou kunnen doorwegen. Anderzijds vind ik dit een voordeel omdat ik hierdoor weinig druk op het toestel moet zetten. Omdat je het ijzer gewoon op je strijkdoek mag laten staan, en je het dus niet telkens recht moet zetten, moet het toch minder gemanipuleerd worden.

Het is effectief zo dat je het één na het ander kan strijken zonder je zorgen te moeten maken over de temperatuur. Dit alles verkort de strijkduur aanzienlijk.

Het waterreservoir is makkelijk afneembaar. Je hoeft niet hard te trekken of ergens op te duwen, wat zorgt voor een pak minder frustratie.

De ECO modus doet goed zijn werk, maar deze vergeet ik wel vaak op te zetten.

Persoonlijk vind ik de opberging van de toevoerslang en de stroomkabel niet zo handig. Maar mijn strijkruimte is zodanig ingericht dat ik mijn toestel meestal gewoon kan laten staan, zonder dat ik het telkens hoef op te bergen.

Het enige wat ik wel merk, is dat mijn strijkplank helemaal niet geschikt is voor het strijken met dit toestel.

Vermoedelijk ga ik in de nabije toekomst de Easy8 Strijkplank met ShoulderWing-systeem aanschaffen. Hoofdzakelijk omdat ik veel hemden moet strijken.

Dit laatste ter zijde, is dit een geweldig toestel.

neske 12-06-2013

Ik heb een B&B en strijk dus veel beddengoed. Ik gebruik dit strijkijzer nu ruim 4 weken en ben heel enthousiast! Strijken gaat 2x zo snel met dit strijkijzer. Het glijdt heel makkelijk over alle stoffen en dringt diep tot de stof door. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld lakens opgevouwen in 1x strijken. Het is een veilig apparaat omdat je het ook op het stof kunt laten staan. Fijn dat er zoveel stoom uit komt. Ook de lange kabel is perfect. Ik ben ook tevreden over de easy decalc, goed dat Philips hieraan heeft gedacht. Verder prettig dat het apparaat zo snel warm is. Dus snel een blouse strijken is ook zo gepiept. Ik ben heel tevreden over dit apparaat en zou het iedereen aanbevelen die regelmatig strijkt. Ik hield niet zo van strijken, maar het klusje is nu veel beter te doen. Als ik een rapportcijfer mag geven dan is het een 10. Ik kan namelijk geen verbeterpunten verzinnen en het strijkijzer voldoet geheel aan mijn verwachtingen.

post09 12-06-2013

strijken is nooit eerder zo makkelijker geweest

Wij hebben altijd al een gewone strijkijzer van Philips gebruikt.

Nu de Perfect Care stoomsysteem gebruikt en je merkt de verschillen

We zijn blij dat we product hebben aangeschaft.

- geen temperatuur instellen

- kledingstukken niet meer te hoeven sorteren

- het waterreservoir makkelijk afneembaar tijdens het strijken

- makkelijk in gebruik

Frede72 11-06-2013

Als moderne man die prima zijn eigen boontjes kan doppen #ook letterlijk :-# ) is het strijken in ons huishouden een taak van mij. Is ook wel zo eerlijk want het overgrote deel van het strijkgoed bestaat uit mijn overhemden. Maar sinds de Perfect Care in huis is, sta ik soms aangenaam verrast te kijken dat alles "Perfect" gestreken in de kast hangt! Strijken met dit apparaat is zo eenvoudig dat het leuk wordt! Ik heb nog niet heel gevoelige stoffen gestreken maar wel moeiteloos katoen en synthetisch door elkaar. Geen probleem. Ook de nieuwe vitrage die ondanks zorgvuldig verpakken en vervoeren toch altijd wat kreukt hebben we na een paar weken uithangen (en nog steeds niet helemaal glad) verticaal gestreken. Gewoon laten hangen en al stomend de kreukels zien verdwijnen! Natuurlijk nog expres een verkeerde vouw in een overhemd gestreken om te kijken of je deze er weer goed uit kunt strijken. Dit gaat aanzienlijk veel makkelijker dan met onze (in één klap echt) oude strijkbout. Ik ben dus zeer tevreden. De enige twee nadelen vind ik dat dat de bout zelf niet zo heet wordt (is uiteraard ook een voordeel en inherent aan het systeem) want daardoor moet je het echt van de stoom hebben. Als je dan ruim een uurtje aan het stomen bent, druipt het toch echt wel door de strijkplank heen. Het andere nadeel is ook meer de strijkplank dan de stoomgenerator zelf: het apparaat past niet zo lekker op onze oude strijkplank! Die is nu dus ook aan vervanging toe

volleytaks 11-06-2013

Na meer dan tien jaar met mijn oude Philips, werd het tijd voor een ander strijkijzer en sinds twee weken gebruik ik nu mijn nieuwe stoomstrijkijzer, de Philips GC9222/02. De ontwikkeling heeft ook op dit terrein niet stilgestaan. Strijken lijkt voor mij een nieuwe ervaring geworden. Ik pak de was en strijk. Geen gezoek meer naar de eigenschappen van de stof, want gladjes beweegt het apparaat over welke stof dan ook. De temperatuur is altijd goed en met de stoom krijg ik snel elke keer een glad en strak resultaat. Koksbuizen zijn nu wel snel en zo goed gestreken dat ze meteen bij kook-TV gebruikt kunnen worden. Het apparaat is wel wat groter en het was even zoeken voor een goed plaatsje om hem te stallen, maar ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe strijkijzer. Ik geef nooit een tien, maar een negen verdient mijn Philips wel.
Gerard Dolphijn.

bienenmann 06-06-2013

Ik heb nu sinds enkele weken de Perfect Care GC9222/02 en doe wekelijks de strijkwas van mij en mijn partner. Ik heb voornamelijk gekozen voor dit apparaat omdat mijn partner wekelijks zo'n 7 blousen gestreken moet hebben en dit mijn mijn oude strijkijzer veel te lang duurde voordat ik ook nog toe kwam aan de rest van de was. Ook het gemak dat je de temperatuur niet hoeft in te stellen is zeer handig gezien ik veel soorten materialen moet strijken. In het begin was het even wennen aan het geluid van constant stomen maar het is geen vervelend geluid en je kan gewoon tv blijven kijken zonder het geluid harder te zetten. Ik strijk mijn was nu twee keer zo snel en vooral de blousen zijn snel klaar . Veel was hoef je maar aan 1 kant te strijken en dan is hij aan de andere kant al perfect. Het bijvullen van de watertank gaat prima tijdens het strijken en is meteen weer klaar voor gebruik wanneer je bijgevult hebt. Ik moet ongeveer na 1 uur strijken pas bijvullen. De enigste nadelen vind ik dat ik tijdens het strijken een handdoek onder de strijkplank moet leggen om de druppels op te vangen die van het stomen van de plank druppen. Dit komt ook omdat ik 1,5 tot 2 uur per week strijk aan een stuk door dus het is logisch dat het water ergens heen moet maar ik moet wel oppassen voor mijn laminaat. Verder vind ik de stroomkabel iets te kort waardoor ik een verlengkabel moet gebruiken.

Ricardo73 02-06-2013

Heb deze strijkijzer nu ongeveer een maand in het bezit.
Bevalt zeer goed want hoef nu geen temperatuur in te stellen.
Het waterreservoir is ook tijdens het strijken bij te vullen wat zeer handig is.
Een speciale ontkalk functie is ook aanwezig en zodoende is het apparaat zeer makkelijk te ontkalken.
Had hiervoor een Philips Provapor strijkijzer maar deze nieuwe Perfect Care is toch wel een stuk fijner.
Vind het nu erg handig dat ik alles niet eerst hoef te sorteren maar dat ik alles door elkaar kan strijken.
Was er wel wat huiverig voor maar het werkt zeer goed alles op 1 temperatuur te strijken.
Over de degelijkheid kan ik nog niet veel zeggen maar zo te voelen denk ik wel dat dit wel goed zit.

astra77 01-06-2013

Sinds enige tijd gebruiken wij deze strijkbout. Werkt prima en veel strijkgoed wegwerken is nu een fluitje van een cent geworden! Wel de stoomknop aan laten staan (lastig, lukt niet altijd) want anders is de bout wat stroef. Ook het transporteren is wat lastig, er zit geen vergrendeling op tussen bout en tank. Maar dat valt in het niet bij de automatische temperatuurregeling, dat is erg gemakkelijk! Nooit meer nadenken of iets wel of niet de juiste temperatuur nodig heeft, het werkt echt! Was ik redelijk verbaasd over, maar dat heeft Philips goed voor elkaar! Wat ons betreft een aanrader.

margrietbj 30-05-2013

Sinds 4 weken heb ik Philips PerfectCare Stoomgenerator in huis.
Als werkende moeder van 3 jongens moet alles snel. Ook het strijkwerk moet onder tijdsdruk gedaan worden. Tot nu toe was het resultaat, dat deze klus (te) lang bleef liggen. Dat is niet meer zo.
Met dit nieuwe strijkijzer - als het na 2 minuten op temperatuur (op stoom :-)) is:
gaat het strijken heel snel. Dat komt door de krachtige stoomstoten die alle kreukels goed verwijderen.
Uitzoeken van de volgorde van de te strijken was behoort tot het verleden. Je strijkt gewoon de stukken die je in willekeurige volgorde uit de wasmand pakt.
Zelf heb ik last van mijn gewrichten: de PerfectCare is goed handelbaar. Daar het waterreservoir gewoon op de strijkplank blijft staan, is het gewicht lichter dan die van een traditionele strijkbout. Dus strijken houd ik langer vol!
Op het moment dat het waterreservoir dreigt leeg te raken, is het eenvoudig om het reservoir los te koppelen, te vullen en door te gaan met strijken.
Kortom: De PerfectCare is een product van deze tijd!
Mooi van vormgeving, efficiënt en uiterst effectief!
Ik ben tevreden en zou het mijn vrienden en kennissen van harte aanbevelen.

ludone 29-05-2013

Comfortabel strijken door het niet meer hoeven instellen van de temperatuur, gemakkelijk bijvullen van gewoon leidingwater. Strijkijzer is goed hanteerbaar vanwege de nieuwe zoolplaat en het ijzer is ook niet te zwaar. Na enige weken blijken ook moeilijke kledingstukken veel gemakkelijker te strijken.
Wel het ontkalken (een overigens gemakkelijke handeling), in de gaten houden na 10 strijkbeurten, want: tempus fugit !
De grootte van de stoomgenerator kan als een probleem ervaren worden, heb dit zelf opgelost door deze op een klein tafeltje naast de strijkplank te plaatsen

flupkuh 28-05-2013

Heb de Philips Perfect Care GC9222/02 ongeveer twee weken in mijn bezit en het voldoet helemaal aan mijn verwachtingen.
Binnen twee minuten is deze stoomgenerator op temperatuur en het strijken gaat als een fluitje. Ja, zelfs voor een man is dit één van de vele nuttige uitvindingen die je maar kunt bedenken. Je hoeft geen temperatuur of wat dan ook in te stellen. Sterker nog? het kan ook niet!!
Je kunt gewoon bijvullen zonder het apparaat uit te schakelen.
Nou is strijken niet mijn hobby maar met deze stoomgenerator is het zeker geen vervelende bezigheid.
Kortom, een aanrader voor vrouwen om de man te verrassen met Vaderdag.

jeff05 27-05-2013

dit product is makkelijk in gebruik te nemen voor iedereen.
het water is goed bij te vullen zonder dat alles onder water sopt .
het stoomt goed en het strijkt gemakgelijk zonder problemen .