Tefal Stoomgenerator Express Compact GV7340 - Reviews

2 liter
Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

Beoordeling op basis van 31 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

MrEddy 13-07-2015
  • Product jaar of meer in bezit

In april 2013 de Tefal stoomgenerator Gv7340 aangeschaft. Tot een jaar geleden geen problemen en tot die tijd zeer tevreden. Toen begon de ellende waar veel van dit type stoomgenerator last van hebben (lees de forums maar) en dat is het lekken van water. Soms lekt hij niet en was er geen reden om daarmee terug te gaan, had ik het maar gedaan want nu is mijn garantie verstreken en lekt hij veel erger.

Ik heb uiteindelijk de stoomgenerator zelf uit elkaar gehaald en het lek gevonden. Het waterreservoir (het blauwe kunststofdeel) is versmolten met het witte kunststofdeel en aan de achterkant lekt er water tussen deze twee versmolten delen. Daar is het hechtoppervlak ook heel erg dun. Dus gewoon een fabricage fout. Heb je geluk dan blijven de delen aan elkaar, heb je pech dan ontstaat daar een klein schuurtje. De hoeveelheid water in het reservoir is bepalen voor het wel of niet lekken van je stoomgenerator, wellicht dat de temperatuurverschillen van de kunststofdelen of de waterdruk ook meespeelt.

Ik heb met een kleine slijpsteen de kunststofdelen bij de lekkage gladgemaakt en beide delen overgoten met epoxihars. Er zijn wellicht betere oplossingen maar tot nu toe lekt de stoomgenerator niet meer en lijkt het te zijn opgelost.

Mijn tip: koop dit type stoomgenerator niet, heb je er wel één maak dan meteen gebruik van je garantie en anders sloop zelf je stoomgenerator en dicht de twee kunststof delen met een opvuller (kit, epoxihars of lijm). Voor mij geen Tefal stoomgenerator meer.

MrShave 09-08-2015

Ik heb mogelijk het zelfde euvel en buiten de garantie.
Ik heb geprobeerd het waterreservoir te demonteren omdat volgens mij daar het lek zit maar ik kom er niet achter hoe ik dit kan doen.
Kan iemand mij een tip geven?

Sylvia J. 02-06-2015

6,7
Geweldige machine om mee te strijken. Niet zwaar. Ik strijk niet zo heel veel, maximaal 1 x per week en dat betreft dan overhemden. Helaas lekt de machine nu ineens water uit de onderkant, gebruiksaanwijzing erbij genomen. Machine defect.
Helaas sinds 6-2-2013 in bezit. Drie maanden te lang om in de garantie te vallen. Ik vind dit een enorme tegenvaller voor een machine waar ik 169 euro voor betaald heb.

axelex 04-06-2014

strijken is een fluitje van een cent: alles spiegelglad in no-time en de strijkbout is heerlijk licht.

Bart1826 10-05-2014
  • Product jaar of meer in bezit

Nu iets langer dan een jaar in gebruik in een 2 persoonshuishouden. Fijn 'strijkijzer' die z'n werk meer dan prima doet. Redelijk snel op temperatuur en werk soepel en snel. Mede om de goede reviews gekregen toen wij gingen samen wonen. Erg blij mee met zo'n mooi en vooral nuttig cadeau natuurlijk.

Nu na ongeveer een 1 jaar en een paar maanden begon hij enorm te lekken vanaf de onderzijde van de generator. Flinke plas water op de grond. Het water is afkomstig vanuit de kleine gaatjes onderaan de generator. Meteen retour gebracht naar de blokker en nu afwachten wat er gaat gebeuren. Of reparatie of een nieuwe. Al met al niet wat wij er van verwacht hadden en dus zeker een tegenvaller. Ook nog een ander strijkijzer moeten kopen omdat het wel 4 weken kan duren..... Hoop dat het goed opgelost wordt.

Vosmarianne 05-07-2015

Hoi Bart,

ik heb hetzelfde probleem als wat jij gehad hebt, apparaat lekt water. Echter valt die van mij niet meer in de garantie. Is het apparaat nog gerepareerd? Ik vraag me af of ik het apparaat ter reparatie moet gaan indienen..

Vosmarianne 05-07-2015

Hoi Bart,

Brigitte25 19-10-2014

4,3
Na 13 maanden geeft de GV7340 GEEN stoom meer. Strijkijzer altijd goed onderhouden en normaal gebruikt. Laatste keer dat wij een TEFAL gekocht hebben...

muijzin 15-03-2014

Wat eerst resulteerde in 3 avonden strijken is gereduceerd tot een.Op aanraden van een vriendin aangeschaft, en het maakt strijken "leuk" en makkelijk.
Moest wennen aan het gewicht van de machine (erg licht) en even zoeken hoe ik het basis station stevig op mijn strijkplank kwijt kon. Maar daarna stomen en strijken maar.

wendyclear182 20-03-2013
  • Product kwartaal in bezit

In vergelijking met mijn vorige stoomgenerator is deze Tefal echt een monster. Het strijken verloopt soepel en snel. Hij is heel snel warm en makkelijk bij te vullen. Wat ik jammer vind is dat het strijkijzer niet de mogelijkheid heeft om de stoomknop vast te zetten. Je moet hem ingedrukt houden om te laten stomen. Ik ben er erg tevreden over, zeker voor de prijs waarvoor ik hem in de actie bij Blokker gekocht heb.

johanvandeven1982 20-03-2013

ECHTE AANRADER!!!
de strijk gaat 2x zo snel als met een gewoon strijkijzer.
door de krachtige stoom is het strijken veel gemakkelijker geworden.
ook ontkalken en water bijvullen gaat in een handomdraai.
ook heb je geen last van losse snoeren na het strijken want die kun je er gewoon tussen schuiven
ligt lekker in de hand en strijken was nog nooit zo leuk geweest
hadden we dit strijkijzer maar eerder gehad.
Mensen zoek niet verder en koop deze Tefal Express Compact GV7340 gewoon bij de blokker.
je krijgt hier zeker weten geen spijt van

Loui 20-07-2017

Slecht.

wij hebben dit apparaat in 2014 gekocht, heeft tot nu toe prima gefunctioneerd, maar is nu gaan lekken, een veel gelezen klacht op internet. Wij zijn een gezin van 2 volwassenen en hebben het apparaat nooit meer dan 1x per week gebruikt. Tefal geeft niet thuis als je een klacht hierover doorgeeft, de garantie is verstreken, dus eigen schuld dikke bult, wat Tefal betreft, er wordt gezegd dat waarschijnlijk niet vaak genoeg ontkalkt is, bewijs maar als consument dat dat altijd wel gedaan is. Ergo, ook gezien het aantal dezelfde klachten, NIET aanschaffen.

Minpunten

• Waterreservoir gaat lekken.

Flipsen 11-05-2014
  • Product maand in bezit

Super handig. Ligt lekker in de hand en is heel licht. Je 'zoeft' over het strijkgoed heen. Alles wordt gladder en het gaat ook nog gemakkelijker.
Even wennen aan het feit dat hij constant stoom afgeeft. Geen puntjes van kraagjes meer vasthouden .... is ook niet meer nodig. Kon bijna niet meer strijken na schouderoperatie. Nu ga ik weer als een speer.
Aanbevolen bij zussen en zij zijn ook enthousiast.

Ula Faessen 05-04-2014

geen spray-stand op dit strijkijzer, groot door de te grote volume watertank, na 3 jaar gemak van het apparaat stoomt ie ineens gebrekkig, dan wel en dan geen stoom, ontkalken is gebeurt, heeft geen resultaat gehad, wie heeft nog meer suggesties?

Lidy48 20-03-2014
  • Product maand in bezit

Mijn keuze viel deze (3e) keer op dit apparaat, vanwege de mogelijkheden, vormgeving en prijs. Hij bevalt prima. Warmt snel op, kan bijgevuld worden en geeft een flinke stoot stoom, waardoor het strijken supersnel gaat. Ook bevalt de schuine stand mij heel goed, omdat ik hem naast mijn strijkplank op de droogtrommel heb staan. Goede keus!

stokkielekker 19-02-2014

Ik had altijd al een hekel aan strijken maar door een chronische slijmbeursontsteking in mijn schouders werd het ook nog een zeer pijnlijke zo niet onmogelijke taak om te doen.

Nu dat ik de stoomgenerator van Tefal sinds kort in huis heb ervaar ik voor de eerste keer in mijn leven dat strijken een makkelijke en plezierige taak kan zijn. De pijn in mijn schouders tijdens het strijken is ook aanmerkelijk minder en ik ben ook aanmerkelijk sneller door een stapel was heen.

Het was voor mij een flink bedrag om te betalen maar ik heb er geen seconde spijt van. Integendeel ik snap niet dat ik niet al veel eerder een stoomgenerator heb gekocht!

mgroot59 06-02-2014

Als ik dit had geweten dat strijken zo gemakkelijk ging
dan had ik hem véél eerder aangeschaft. Zelfs spijkerbroeken die al een paar dagen lagen en zwaar onder de kreukels, hoefde ik maar aan 1 kant te strijken. Ik vrees dat ik er een nieuwe hobby bij heb :-)

Kimsven17 25-01-2014
  • Product maand in bezit

Heerlijk strijkijzer! Had hiervoor een AEG.... echt niet fijn! Met dit ijzer is strijken bijna een feestje, warmt snel op en is licht van gewicht. Makkelijk navulbaar en fijn in gebruik! Bedankt Tefal!

Koeman 13-01-2014
  • Product kwartaal in bezit

Een geweldig fijn strijk apparaat. Heel snelte gebruiken,want is super snel heet. Goed zichtbaar is de hoeveelheid water die nog in het reservoir is. Ook erg makkelijk bij te vullen. Had hiervoor een tefal met dichte waterbak en ook niet navulbaar. Hij doet het nog steeds maar ik gebruik hem niet meer omdat deze véél makkelijker is in gebruik. Kortom een erg goed strijkapparaat!

JosG1949 27-11-2013

Wij zijn tevreden met onze nieuwe aanschaf van tefal stoomgenerator.Dit is ons 2de apparaat.Onze vorige hebben we bijna 3 jaar in gebruik gehad,kort vonden wij. We hebben het apparaat steeds ontkalkt.Maar er ging steeds het rode lampje branden,bij stomen, op reset knop drukken.Maar kwam steeds terug en stoomde niet meer.
Bij zo'n apparaat is 3 jaar gebruik wel erg vlug kapot vind ik. Komt dit vaker voor ????.
Ik wilde dit toch even melden. Hoop met ons nieuwe apparaat langer te kunnen strijken.
Met vriendelijke groet Mevr Guffens.

Ula Faessen 05-04-2014

Beste JosG1949, ja ook wij hebben sinds enkele dagen problemen met het stomen van dit apparaat, dan wel en dan geen stoom, ontkalken hebben we regelmatig gedaan, ook wij vinden 3 jaar te kort, opsturen naar Tefal gaat al 60 euro kosten, misschien toch een ander apparaat aanschaffen?

sonjaschreurs 24-03-2013
  • Product kwartaal in bezit

cadeau gekregen. Ben er erg blij mee, wat een gemak en plezier kan ik nu beleven met m'n pas gestreken was. Zou nu niet anders meer willen. Tefal bedankt.

AnnemiekeV 21-03-2013
  • Product half jaar in bezit

Heb iedere dag een gigantische strijk maar nu gaat het me een stuk gemakkelijker af. Ik "vlieg" er door heen. Nu is strijken voor mij een stuk aangenamer geworden.

Dana1977 20-03-2013
  • Product maand in bezit

Strijken is nooit mijn hobby geweest en zal het ook niet worden.
Maar met dit strijkijzer ben ik nu wel een stuk sneller klaar en het wasgoed is mooi glad gestreken.