Siemens TS22EXTREM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TS22EXTREM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Anne 30-10-2016

Betrouwbaar en krachtig

Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Na een kapot gevallen Tefal wilde ik toch wel erg graag weer een stoomgenerator. Ben toen op reviews af gegaan uit Engeland, omdat ik weinig Nederlandse klanten kon vinden. Ik ben erg tevreden en vond dat ik na een kleine twee jaar dat toch even moest delen. Strijkt bergen weg als het moet, is snel warm en ik vind het kleine bijzetvoetje praktisch in gebruik. Maakt ook minder herrie dan mn Tefal. Hij was wel iets te groot voor het plateautje van mijn strijkplank, maar ja, dan maar een beetje schuin.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Gladde resultaten voor elke stof
  • Je kan druk en hitte apart regelen
  • Bijvullen tijdens strijken

Minpunten

• Snoer moet je een beetje 'proppen'
  • Leifheit strijkplank was er te klein voor

Matth 08-09-2016

Duurzaamheid ver onder de maat

Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Binnen 3 jaar de geest gegeven. Van een apparaat in deze prijsklasse is dat nogal teleurstellen. Toen hij nog normaal werkte was het een goede en mooie strijkijzer.

Pluspunten

• Resultaat
  • Stoomopbrengst

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Onderhoud is lastig

tj.huisman 08-10-2015
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Mooi, lekker licht apparaat met fool proof kalk verwijdering (kan niet veel ergs aan kapot gaan).

Grote nadeel is de ergonomie van het handvat. Doordat hij afloopt aan de voorkant komt er druk op je pols (en uiteindelijk ook schouder) te staan. Bij lang strijken kun je last van je pols krijgen.

De Philips systemen doen dat een stuk beter (maar met Philips heb ik teveel problemen gehad met garantieafhandeling dus die komt er niet meer in).

De Siemens blijft netjes doorstomen bij bijvullen (waar die van Philips een minuutje tijd nodig had om weer op druk te komen).

ralphensas 12-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

De Siemens TS22EXTREM was voor mij de eerste keer dat ik een echt stoomstrijkijzer ging gebruiken. Hiervoor had ik veelal "simpele" strijkijzers die de optie hadden om te stomen. Zodoende hoge verwachtingen van deze nieuwe Siemens!
De verwachtingen komen uit, maar ik moet nog wel erg wennen.
Het is fijn dat het strijkijzer zo licht is (er zit immers geen water in het strijkijzer zelf), maar dat is ook weer wennen voor mij. Ik oefen nog erg veel kracht uit omdat ik denk dat dit nodig is, dit is echter helemaal niet nodig, maar is dus zelf even wennen! Het stomen is FANTASTISCH! ook de verschillende standen die er mogelijk zijn door de verschillende stoomknoppen, heel makkelijk in gebruik. Er gaat ook super veel water in een keer in het reservoir waardoor je weinig hoeft bij te vullen. Enorm pluspunt! De stoomunit staat zeer stevig wat een goed gevoel geeft. Al met al een zeer goede aankoop waar ik steeds meer aan gewend raak ;-). Met een gezin een helpvolle hulp om snel(ler) door die stapel strijk heen te zijn!

jborgers 11-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Strijken gaat heel vlot en veel sneller dan met een klassiek strijkijzer => zowat halvering van de strijktijd.
Wel even wennen aan het afstellen van hoeveelheid stoom en de temperatuur, maar eenmaal je daar voorbij bent: zeer zeker een aanrader!

Bathmen 09-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Wist niet wat ik precies kon verwachten van deze stoomgenerator van Siemens maar het is een superapparaat. Zodra je de handigheid hebt om tijdens het strijken de stoomknop in te drukken dan zoeft hij over de stof en is zowel de voorkant als de achterkant meteen kreukvrij.
Het strijken gaat veel sneller zodat ik er zelfs plezier in begin te krijgen. Het gaat zo makkelijk dat ik af en toe ook de keukendoeken en handdoeken mee strijk. Ook mijn man is helemaal blij omdat zijn blouses kreukvrij zijn.

NrgTimmY 08-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Niet alleen een pareltje om naar te kijken, maar ook een prima toestel om mee te strijken! Ik ben er zeer tevreden over. Het ijzer is licht en met eenvoudige bewegingen gaan de kreuken zo uit je kleding, grote druk uitoefenen op je kleding is niet meer nodig (ik had voorheen een heel ouderwets toestelletje). Het toestel is in no-time opgewarmd en klaar voor gebruik, ook het waterreservoir is groot genoeg om een aantal manden achter elkaar te kunnen strijken. Wat betreft de twee stoomfuncties (manueel met druk op de knop of een puls (3x stoomstoot na druk op de knop) merk ik geen verschil in het strijkresultaat, hierin hadden ze wat mij betreft geen onderscheid hoeven maken. Enige minpuntje vindt ik persoonlijk het verticaal strijken; ik ken dit principe niet en heb dus de instructies uit de handleiding gevolgd, maar de kreuken verdwijnen amper (maar wellicht doe ik hier iets verkeerd).

mkhs 28-06-2013

Wat doe ik verkeerd met dit apparaat?
Eén grote ramp!De stoom die eruit komt laat zeer regelmatig dikke bruine vlekken achter. Ik heb al meerdere lakens en overhemden weg moeten doen, want die bruine vlekken gaan er in de was niet meer uit!Op deze manier een hele dure aanschaf dus.
Met het water uit een vol reservoir, kan ik hooguit drie dekbedovertrekken strijken.
Ik heb het toestel naar de leverancier teruggebracht om naar de oorzaak van die bruine vlekken (kalk?) te kijken, maar dit heeft geen enkele verbetering opgeleverd.
Ik raad deze Siemens strijkgenerator dus aan niemand aan!!!!!

nicollo 07-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Nadat ik 4 Franse stoomstrijkijzers heb gehad, die allen zijn stuk gegaan door het drukpompje naar het stoomketeltje, heb ik besloten voor de Duitse degelijkheid te gaan. De reparatiekosten van het pompje zijn bijna duurder dan een nieuwe strijkijzer. Ik heb de Siemens nog maar een paar weken en moet dus afwachten of het pompje ook niet de zwakke schakel is. Duitse producten hebben mij tot nu toe nog niet teleurgesteld. De bout zelf is beduidend lichter en iets kleiner, dat is wel even wennen. Ben de grotere, zwaardere bout gewend. Heb het ontkalkingsmechanisme bekeken, die ziet er beter en degelijker uit. Hij strijkt goed en vult gemakkelijk. Opwarmingstijd is goed. De titanium strijkzool glijd gemakkelijk over de stof, beter dan de voorgaande bouten. Minpuntje is dat de stoomslangaansluiting een beetje stijf omhoog zit en dus een beetje in de weg van je pols. Esthetisch vind ik de kleur bruin een beetje somber en op de één of andere manier niet passen bij een strijkijzer (van titanium), het moet een beetje passen in de witgoed perceptie.

Franny Nuenen 07-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Dit is voor mij de opvolger van mijn Philips strijksysteem, waar ik 10 jaar naar tevredenheid mee gestreken heb. Het was even wennen aan het geluid, maar tot zover ben ik er heel tevreden met de Siemens. Niet in gebruik is hij praktisch weg te bergen, zonder hangende snoeren en strijkijzer vast. Hij is simpel in gebruik, strijkijzer is licht, glijd over de stof en ligt lekker in de hand tijdens het strijken. Echter de stoomknop voor verticale stand is wat moeilijk te gebruiken en schuurt het kunststof waar het snoer begint langs mijn pols. Het resultaat is goed, strijkt alles mooi glad, Het display is duidelijk, alhoewel ik tot zover alleen een waarschuwingslampje heb gezien omdat ik water bij moest vullen. Wat ook weer heel makkelijk was. Ik kan hem aanraden, ben positief over de Siemens en nu afwachten of hij ook 10 jaar meegaat.

Oostwerf 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Strijken is zeker niet mijn hobby, maar met deze aankoop is het een stuk makkelijker geworden. Zeker voor het strijken van overhemden scheelt het veel tijd en ergernissen. En alles hangt weer strak in de kast. Sinds tijden is onze strijkmand leeg in een mum van tijd.

osni 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Wat een dijk van een stoomstrijkijzer. Voldoende klein om hem goed te kunnen hanteren en een zeer goede stoomkracht. Het bijvullen tijdens het strijken is gewoon super.

Hogenboom4 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

We hebben deze Stoomstrijkijzer nu een maand in ons bezit en tot nu tot is het een Top apparaat. Hoewel de afmeting in vergelijking tot andere apparaten, ook onze vorige stoomstrijkijzer, lekker compact zijn past ie net niet op onze plank. Toch maar een andere plank halen dus want de Siemens is een blijvertje. Bij het eerste gebruik kwam er nog wel wat water uit i.p.v. stoom. Even schrikken maar dit werd achteraf al in de gebruiksaanwijzing aangekondigd. Prettig is dus de afmeting en daarmee ook het gewicht. Verder komt ie ook lekker snel op temperatuur. Tot nu toe strijken wij eigenlijk alleen op halve kracht, gewoon omdat meer niet nodig is. Opstarten, water er in (goed toegankelijk), Eco knop aan (niet vergeten) en strijken maar. Je zou bijna zeggen dat strijken leuk is. Nou dat is het nu ook. Zelfs voor de mannen, ik dus.

thebright 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Een uitmuntend apparaat. Ik heb het nu een aantal weken in gebruik en vooral de tijdswinst en het strijkresultaat maken het de meerprijs t.o.v. een standaard strijkijzer meer dan waard.

Het apparaat is zeer simpel in gebruik met een beknopte handleiding. Er staan tevens goede tips in voor een beter resultaat.

Er komt een flinke stoomproductie uit voort, maar voor het standaard strijkwerk doet de eco functie het vrij goed naar mijn ervaring.

Als man zijnde grijp ik nu veel sneller het strijkijzer om voor vertrek mijn kleding kreukvrij te krijgen.

gnx4life 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Het eerste wat opvalt aan het product is dat het erg simpel is in het gebruik. Bij het uitpakken spreken de knoppen en accessoires eigenlijk al voor zich. Vergeleken met mijn oude strijkijzer is dit echt een verademing. Eindelijk kan ik "even snel" een overhemd strijken als het nodig is. De kreukels vliegen er al uit als het ijzer de stof kust. Kortom: een echte aanrader van deze tijd!

Marco040 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

De Siemens TS22EXTREM is vrij licht in gebruik en erg compact . Strijkt erg glad en soepel. Hij stoomt vrij krachtig. Met een volle watertank kan je veel stijken. Jammer is wel dat je de stoomknop niet vast kunt zetten, zodat je deze knop constant ingedrukt moet houden. Hij geeft duidelijk weer wanneer hij ontkalkt moet worden. Al om al een prima strijkijzer, waarmee je met plezier en alle gemak kunt strijken.

Me18 03-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Ik heb de Siemens TS22EXTREM nu reeds een paar weken in bezit en ben er uiterst tevreden van! Hiervoor had ik een stoomstrijkijzer zonder generator en toen mensen mij vertelden dat eentje met generator veel beter werkte dacht ik altijd, ja hoor zal wel, mijn strijkijzer werkt minstens even goed! Toen we verhuisden heb ik dan toch besloten om eens een nieuw strijkijzer te kopen en met perfecte timing, twee dagen later op iBOOD stond er een geweldige aanbieding voor dit strijkijzer! Na even twijfelen heb ik dan toch de stap gezet naar een strijkijzer mét generator en ik kan je vertellen dat ik nog steeds verbluft ben door het resultaat! Ik behoor nu zelf tot de groep mensen die strijkijzers mét generators promoot! Bij het uitpakken van de doos zie je onmiddellijk dat het gemaakt is van degelijk materiaal, daarom ook 9 sterren bij degelijkheid!

Pluspunten: De geweldige stoomkracht! Zelfs op de eco-stand strijkt de Siemens TS22EXTREM als geen ander! Ook moet je het reservoir praktisch niet bijvullen tijdens de strijkbeurt (hangt er natuurlijk vanaf hoeveel strijk je hebt maar meestal stapelt die zich toch een beetje op bij ons). Ik heb het strijkijzer wel al gebruikt buiten de eco-stand maar eigenlijk was dit gewoon om te testen want deze "superkracht" heb je alleen nodig bij ernstige kreukels.
Ook zeer handig vind ik de hendel op de generator, als je je strijkijzer erop plaatst en vergrendelt dan kan het er niet afvallen terwijl dit bij vele andere modellen met generator wel het geval is.
De calc 'n clean functie heb ik nog niet gebruikt maar in onze regio is het water zeer hard dus gebruik ik voornamelijk gedestilleerd water maar ik vind het wel handig dat deze functie erop staat om je toestel te beschermen!
Last but not least: het geweldige design! Geen saai wit maar uitdagend metallic antraciet met flashy oranje!
Door al deze opties een verdiende 9 sterren bij mogelijkheden!

Minpuntjes: De generator zelf is redelijk groot en zwaar maar de kabel van het strijkijzer is lang genoeg zodat je de generator eventueel naast de strijkplank op tafel of zelfs op de grond kan plaatsen moest deze hier niet voor aangepast zijn (zoals bij ons het geval is, dus een nieuwe strijkplank zoals de Extreme Activboard staat nog op het lijstje om aan te schaffen). Op zich vormt dit dus niet zo'n probleem. Daarnaast is het waterreservoir niet zo handig om leeg te maken daarom heb ik voor het gebruiksgemak maar 8 sterren gegeven.

In het kort: Een geweldig toestel voor zijn prijs, zeker voor mensen die niet graag strijken is dit een aanrader want de strijk verdwijnt als sneeuw voor de zon met de superpower van dit toestel!

Elizabete 27-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Ik wist niet dat strijken zo kon zijn. Ik had werkelijk een hekel aan strijken maar sinds dat ik de Siemens TS22XTRM heb is het helemaal anders. Die verschrikkelijke overhemden en spijkerbroeken strijken met een "gewone" strijkijzer is nu verleden tijd.
Het kost helemaal geen moeite en tijd meer om die gekreukelde kledingstukken te strijken die je normaal gesproken gewoon laat liggen, omdat je er zo tegenop ziet.
Wat een TOP DING! Ik kan niet meer zonder.

John_Ver 25-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Wat een geweldige strijkijzer. Na eerder veel strijkijzers te hebben gehad waarbij je water in het strijkijzer moet doen nu besloten om dit systeem te kopen toen het een ibood aanbieding was. Wat een genot om hier mee te strijken. De bout is licht in gebruik omdat het water in het losse reservoir zit, glijdt makkelijk over de stof en de stoom is vele malen sterker/beter dan dat ik gewend was. Een aankoop waar je achteraf spijt hebt dat je het niet eerder hebt gedaan. Kortom, een aanrader.

Puschkin 24-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Ik heb dit apparaat gekocht als vervanger voor een stoomgenerator van Tefal. Ik had deze al een aantal jaar en begon soms te haperen en zorgde steeds vaker voor vlekken in kleding.

Ik ben uiterst tevreden met de aankoop van de Siemens. Het verschil in vermogen is zeer goed merkbaar in vergelijking met wat ik gewend was en hij warmt ook zeer snel op Het strijken gaat voor mij nu nog soepeler en sneller. Door het relatief compacte formaat is de generator makkelijk te verplaatsten.

Het enige minpuntje dat ik kan geven is dat het waterreservoir niet uitneembaar is, maar voor de rest ben ik uiterst tevreden met deze aankoop!

omiopi 22-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Ik heb de Siemens Stoomstation nu enkele weken in mijn bezit, heb eerst de gebruiksaanwijzing goed gelezen, mijn strijkgoed gesorteerd van fijn naar katoen, water in het reservoir gedaan en de stekker in het stopcontact.
En toen ben ik 'm uit gaan testen.......vitrage, wol,synthetisch, katoen.
Wat een genot om ermee te strijken, zo klaar en kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Het is natuurlijk even wennen als je al jaren met een gewoon strijkijzer hebt gestreken, maar dit had ik veel eerder moeten doen, strijken gaat bijna mijn hobby worden!
Ook heel fijn vind ik het grote waterreservoir, je kunt veel langer strijken zonder 'm bij te moeten vullen en bijkomend voordeel is dat het strijkijzer ook niet zwaar is doordat het water in de tank zit.
Conclusie: ik ben er zo superblij mee en ik raad het dus iedereen aan om als je een nieuw apparaat nodig hebt voor deze te gaan!

vinnie50 22-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Inmiddels een week in het bezit van de Siemens. Deze aangeschaft middels een mooie deal bij Ibood.

Aangezien ik niet graag strijk, vind ik het belangrijk dat ik een goed strijkijzer heb. Dit maakt het strijken gemakkelijker en sneller. Met de Siemens TS22 extrm heb ik zover ik tot nu toe heb kunnen ontdekken een goede keuze gemaakt. Zowel het strijkijzer zelf als de stoomfunctie zijn beide vrij snel op temperatuur. (rond de 2,5 minuut) Hij is licht, en heeft een sterke stoomfunctie. Je krijgt een wat dikkere blouse met gemak glad gestreken.

+ Snel op temperatuur
+ Veel stoom
+ Zo krachtig dat de ecomodus altijd aan kan blijven staan
+ Licht strijkijzer

- Kabel niet automatisch oprolbaar
- Je kunt het waterreservoir niet geheel legen

Mamaria65 19-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Via iBook deze Siemens gekocht, de eerste indruk is heel goed,strijkt superfijn, het station kun je ook ergens anders opzetten. Je hoeft niet de hele tijd water bij te vullen . Het strijkijzer zelf is licht en heeft allerlei stoomstanden. Ben er blij mee.

JKroon 19-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Begin April op iBood deze Siemens TX22EXTREM aangeschaft, omdat ik dacht dat het wel eens tijd zou worden om me kleren te gaan strijken!
Deze stoomgenerator (het water wordt dus niet in het strijkijzer zelf verhit maar in het generator deel waardoor er een hogere druk kan gegenereerd worden) zou een uitstekend strijkresultaat moeten geven en door middel van de 'PulseSteam' functie (waarbij er 3 krachtige stoomstoten afgegeven worden) zijn alle kreukels verleden tijd.

Na levering meteen het apparaat uitgepakt en wat mij opviel was de kwaliteit van de kabel die aan het strijkijzer is verbonden. Een dikke kabel met kruislings geweven sleeve geeft de impressie dat deze niet snel kapot zal gaan. De bouwkwaliteit van het stoomstation is uitstekend te noemen en de handige hendel waarmee het strijkijzer is vast te zetten is ook zeer degelijk. Het strijkijzer moet verplicht worden bewaard op het meegeleverde plateau, waarschijnlijk om de onderkant van de strijkbout te beschermen. Dit plateautje kan worden losgehaald van het station, het station zelf is immers te groot en te zwaar om op een normale strijkplank te zetten, waarna het plateau op de plek van de normale strijkbout kan geplaatst worden. De kabel van het strijkijzer is lang genoeg om er goed gebruik van te maken terwijl het station op de grond is geplaatst. Het bijvullen van water gaat via een opening in het station en ook handig is de coating rond deze opening die het water door laat rollen naar de opening. Het apparaat is tevens uitgerust met een handige 'eco' knop waarbij er minder stroom en water wordt verbruikt, het wordt aangeraden door Siemens om hier standaard mee te werken en alleen de 'eco' modus uit te zetten om hardnekkige kreukels weg te werken. Het apparaat beschikt daarnaast ook over een hulpmiddel die schoongemaakt kan worden om kalk tegen te gaan.

Een 'strijk-leek' zoals ik had weinig moeite om het apparaat te bedienen. Na kort en aandachtig de handleiding te lezen kon ik er zo mee aan de slag (nadat ik wat instructie filmpjes op het internet had bekeken hoe je moet strijken). Het apparaat heeft een ledje om aan te tonen dat de generator klaar is, terwijl het strijkijzer een ledje aan de voorkant heeft om aan te tonen dat het strijkijzer op temperatuur is. de draaischijf op het ijzer bepaald de temperatuur, de draaiknop op de generator bepaald hoeveel stoom hij moet afgeven. Meestal moet het aantal 'stoomwolkjes' evenveel zijn als de bolletjes op de draaischijf (1, 2 of 3) om het beste resultaat te halen. Het strijkijzer heeft een knop op de boven- en onderkant om stoom af te geven, als je tweemaal achter elkaar de onderste knop indrukt wordt de 'PulseSteam' functie geactiveerd.
Ik heb om te beginnen een van mijn meest gekreukte katoenen kledingstukken gepakt en ja hoor, na één keer drukken op de knop verdwijnen de kreukels voor de zon. Het is een leuk gezicht om de stoomwolkjes die uit het apparaat komen te beschouwen, het is de eerste keer wel even schrikken maar daarna wordt het gewoonte. Zeker de 'PulseSteam' functie is de eerste keer zeer overweldigend!
Het apparaat heeft een inkeping aan de voorzijde om de kabel in op te bergen en er is aan de rechterkant van het apparaat een uitsparing om de stroomkabel in op te bergen, zodat het geheel netjes en ruimtebesparend op te bergen (alhoewel het apparaat natuurlijk wel iets groter is dan een 'normale' strijkbout.

Ik kan verder niets anders zeggen dan een uitstekende aankoop, zeker voor iemand die nog nooit zijn eigen kleding heeft gestreken is dit een fantastisch apparaat om mee te beginnen. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is het formaat van de generator, daarnaast wordt het ten strengste aangeraden om het apparaat Horizontaal te plaatsen om schade tegen te gaan, je kan het strijkijzer dus niet schuin tegen het rekje van een normale strijkplank zetten.

eMVie 18-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Begin april dit toestel via Ibood besteld en enkele dagen geleden was het dan zover...de levering.
Omdat ik zelf nog maar pas alleen woon, en bijgevolg nog een nitwit ben wat betreft strijken en strijkervaringen, heb ik ook aan een oude rot, de mama, gevraagd om het toestel te komen testen, op die manier is de beoordeling net iets objectiever.

Bij het uitpakken van de machine viel onmiddellijk zijn stoere en robuuste uiterlijk op. Het lijkt erop of het toestel wel tegen een stootje kan. Toch zijn de stoomgenerator noch het toestel zelf overdreven zwaar. Voor degelijkheid krijgt hij dus (voorlopig?) een 8, al is dit dus gebaseerd op de stevigheid eerder dan op de gebruiksduur die momenteel nog niet te beoordelen is.

Om effectief te starten hoef je niet lang te wachten, na zo'n 2 a 3 minuten kan je al aan de slag. Toch wel een meerwaarde aangezien je geen tijd verspilt.
Een tweede troef is de lange snoer. De generator hoeft niet in de directe buurt, op de strijkplank, van het strijkijzer te staan maar kan ook op een steviger oppervlak zoals een tafel naast de plank staan.
De titanium zool zorgt ervoor dat het ijzer vlot over verschillende stoffen glijdt en de maximale stoomstoten doen de laatste hardnekkige plooien, die nog niet verdwenen waren, verdwijnen als sneeuw voor de zon. Strijken wordt een plezier en gaat echt erg vlot.
Een handig snufje vonden wij ook de mogelijkheid om verticaal te stomen. Ideaal om gordijnen even op te frissen.

Voor verstrooide mensen (en eigenlijk ook alle anderen) is de ingebouwde beveiliging, waardoor het toestel na een tijdje niet gebruiken afslaat, zeker een meerwaarde.

Tenslotte is het toestel ook erg opbergvriendelijk. Het ijzer kan goed vastgemaakt worden op de generator en de snoer kan proper opgeborgen worden waardoor het hele toestel een minimale plaats beslaat.

Kortom, voor wie nadenkt over de aankoop van een stoomstrijkijzer is de Siemens TS22XTRM een echte aanrader.

sija 15-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Wauw wat een apparaat, strijkt uitstekend. Je kunt er zelfs verticaal mee stomen, mijn gordijnen zien er weer kreukvrij uit. Het is een beetje een log ding dat wel. Hij trilt ook van mijn tafel af als hij aan slaat. Met een anti uit glij matje eronder is dit echter zo verholpen. Mijn strijkplank moet ik na het strijken afnemen met een droge doek, hij is doorweekt met water, zoveel stoom komt er uit het apparaat.