Siemens TS22EXTREM - Reviews

Gebruiksklaar in
2 min.

Anne 30-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Betrouwbaar en krachtig

Na een kapot gevallen Tefal wilde ik toch wel erg graag weer een stoomgenerator. Ben toen op reviews af gegaan uit Engeland, omdat ik weinig Nederlandse klanten kon vinden. Ik ben erg tevreden en vond dat ik na een kleine twee jaar dat toch even moest delen. Strijkt bergen weg als het moet, is snel warm en ik vind het kleine bijzetvoetje praktisch in gebruik. Maakt ook minder herrie dan mn Tefal. Hij was wel iets te groot voor het plateautje van mijn strijkplank, maar ja, dan maar een beetje schuin.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Gladde resultaten voor elke stof
  • Je kan druk en hitte apart regelen
  • Bijvullen tijdens strijken

Minpunten

• Snoer moet je een beetje 'proppen'
  • Leifheit strijkplank was er te klein voor

Matth 08-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Duurzaamheid ver onder de maat

Binnen 3 jaar de geest gegeven. Van een apparaat in deze prijsklasse is dat nogal teleurstellen. Toen hij nog normaal werkte was het een goede en mooie strijkijzer.

Pluspunten

• Resultaat
  • Stoomopbrengst

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Onderhoud is lastig

tj.huisman 08-10-2015 Product paar weken in bezit

Mooi, lekker licht apparaat met fool proof kalk verwijdering (kan niet veel ergs aan kapot gaan).

Grote nadeel is de ergonomie van het handvat. Doordat hij afloopt aan de voorkant komt er druk op je pols (en uiteindelijk ook schouder) te staan. Bij lang strijken kun je last van je pols krijgen.

De Philips systemen doen dat een stuk beter (maar met Philips heb ik teveel problemen gehad met garantieafhandeling dus die komt er niet meer in).

De Siemens blijft netjes doorstomen bij bijvullen (waar die van Philips een minuutje tijd nodig had om weer op druk te komen).

annienaert 16-05-2013 Product paar weken in bezit

licht, gemakkelijke glijding, veel stoom, extra knop niet nodig,
gemakkelijke bijvulling

negatief ; lawaai bij opwarming, reservoir veel vlugger leeg,minder lang strijken met volle tank

jedek 14-05-2013 Product maand in bezit

Super licht en funtioneel strijkijzer.Licht goed in de hand.Gemakkelijke bediening stoomgenerator....in een woord een prachtig toestel

ralphensas 12-05-2013 Product paar weken in bezit

De Siemens TS22EXTREM was voor mij de eerste keer dat ik een echt stoomstrijkijzer ging gebruiken. Hiervoor had ik veelal "simpele" strijkijzers die de optie hadden om te stomen. Zodoende hoge verwachtingen van deze nieuwe Siemens!
De verwachtingen komen uit, maar ik moet nog wel erg wennen.
Het is fijn dat het strijkijzer zo licht is (er zit immers geen water in het strijkijzer zelf), maar dat is ook weer wennen voor mij. Ik oefen nog erg veel kracht uit omdat ik denk dat dit nodig is, dit is echter helemaal niet nodig, maar is dus zelf even wennen! Het stomen is FANTASTISCH! ook de verschillende standen die er mogelijk zijn door de verschillende stoomknoppen, heel makkelijk in gebruik. Er gaat ook super veel water in een keer in het reservoir waardoor je weinig hoeft bij te vullen. Enorm pluspunt! De stoomunit staat zeer stevig wat een goed gevoel geeft. Al met al een zeer goede aankoop waar ik steeds meer aan gewend raak ;-). Met een gezin een helpvolle hulp om snel(ler) door die stapel strijk heen te zijn!

willy_govaers 11-05-2013 Product maand in bezit

Een lichtgewicht met de prestaties van een zwaargewicht. Ergonopmisch, gebruiksvriendelijk, licht van gewicht, mooi design, zeer krachtige stoomgenerator, mooie gladde strijkzool,
makkelijk waterreservoir bij te vullen. Onbekend was eerst onbemind doch nu wij dit stoomstrijkijzer gebruiken is het nu bekend en zeer bemind. Een must voor een prachtig strijkresultaat...... en dit voor een zacht prijsje . Kopen !

godhemzelve 11-05-2013 Product paar weken in bezit

Ik ben zeer tevreden over mijn nieuw stoomstrijkijzer.
Vind het super handig dat je het kunt vastklikken en de draad kunt oprollen, ook heel handig dat je heel de tijd water kan bij gieten.
Was is zeer snel gedaan nu ook dit is zeer positief vermits wij nu 2 kindjes hebben en de tijd nu super snel vooruit gaat.
Heb het mijn familie al aangeraden om het zelfde te kopen!
Negatieve punten heb ik nog niet eerlijk gezegd gevonden, vermits ik het nog maar een enkele weken heb.

jborgers 11-05-2013 Product paar weken in bezit

Strijken gaat heel vlot en veel sneller dan met een klassiek strijkijzer => zowat halvering van de strijktijd.
Wel even wennen aan het afstellen van hoeveelheid stoom en de temperatuur, maar eenmaal je daar voorbij bent: zeer zeker een aanrader!

Bathmen 09-05-2013 Product paar weken in bezit

Wist niet wat ik precies kon verwachten van deze stoomgenerator van Siemens maar het is een superapparaat. Zodra je de handigheid hebt om tijdens het strijken de stoomknop in te drukken dan zoeft hij over de stof en is zowel de voorkant als de achterkant meteen kreukvrij.
Het strijken gaat veel sneller zodat ik er zelfs plezier in begin te krijgen. Het gaat zo makkelijk dat ik af en toe ook de keukendoeken en handdoeken mee strijk. Ook mijn man is helemaal blij omdat zijn blouses kreukvrij zijn.

Pascal Breyer 09-05-2013 Product maand in bezit

Overgestapt van gewoon strijkijzer naar dit stoomstrijkijzer.
Woauw ... gewoon super, zo gemakkelijk strijken, zo veel stoom.
Strijken is nu een koud kunstje geworden.

NrgTimmY 08-05-2013 Product paar weken in bezit

Niet alleen een pareltje om naar te kijken, maar ook een prima toestel om mee te strijken! Ik ben er zeer tevreden over. Het ijzer is licht en met eenvoudige bewegingen gaan de kreuken zo uit je kleding, grote druk uitoefenen op je kleding is niet meer nodig (ik had voorheen een heel ouderwets toestelletje). Het toestel is in no-time opgewarmd en klaar voor gebruik, ook het waterreservoir is groot genoeg om een aantal manden achter elkaar te kunnen strijken. Wat betreft de twee stoomfuncties (manueel met druk op de knop of een puls (3x stoomstoot na druk op de knop) merk ik geen verschil in het strijkresultaat, hierin hadden ze wat mij betreft geen onderscheid hoeven maken. Enige minpuntje vindt ik persoonlijk het verticaal strijken; ik ken dit principe niet en heb dus de instructies uit de handleiding gevolgd, maar de kreuken verdwijnen amper (maar wellicht doe ik hier iets verkeerd).

PathfinderPW69 07-05-2013 Product paar weken in bezit

Prachtig toestel, heeft alles wat een stoomstrijkijzer nodig heeft.

Het strijkijzer zelf is licht en glijd vlotjes over de gekreukte kledij.

De stoomgenerator is in een paar minuten klaar voor gebruik.
De hoeveelheid water in het reservoir is eenvoudig te controleren en kan ten alle tijde worden bijgevuld.

Als je het strijkijzer een tijdje laat staan gaat ie automatisch in stand by mode, een leuk handigheidje.

Ook kan je het strijkijzer vergrendelen aan de generator. Heel praktisch voor het opbergen.

Om dan toch enkele puntjes van kritiek te spuien :
Af en toe maakt de generator wel eventjes veel geluid.
(wellicht wanneer het water wordt overgepompt ter verhitting)

In het begin hadden we last van 'vochtverlies'.
Dit bleek te wijten aan het gebruik van 'Geurwater'
Nu we 100% op kraantjeswater zijn overgeschakeld is dit probleem van de baan.

Kort samengevat : een aanrader.

koen2013 07-05-2013 Product paar weken in bezit

Het strijken gaat veel vlotter dan met een klassiek strijkijzer. Een handige functie is dat er soort stoomsalvo kan gegeven worden;

IngelPingel 07-05-2013 Product paar weken in bezit

Mijn eerste (eigen) stoomstrijkijzer met stoomgenerator en ik ben er supertevreden mee tot hiertoe!

Het ijzer is eenvoudig in gebruik en biedt een aantal leuke opties zoals het eco-knopje wat ook echt werkt! Het strijkt heel vlot en ligt goed in de hand (niet te zwaar). Het bijvullen van het waterreservoir is supergemakkelijk en kan gewoon tijdens het strijken.

De beveiligingsklep en het klein lipje waar de strijkzool onder schuift maken dat je het toestel gemakkelijk veilig kan wegbergen. Het enige minpuntje is dat het snoer niet zo gemakkelijk weg te bergen is in het voorziene vakje (maar dit is bij mijn weten bij geen enkel stoomstrijkijzer het geval).

Op degelijkheid geef ik de maximumscore omdat het toestel op dat vlak aan al mijn eisen van stevigheid voldoet EN ik vind het design zeer geslaagd. Zowel de kleuren als de afwerking zijn prima!

Op de langere termijn ben ik enkel nog benieuwd naar de anti-kalkfunctie... Verder een toptoestel.

WcDokter 07-05-2013 Product paar weken in bezit

In vergelijking met een klassiek (stoom)strijkijzer, ervaar ik als belangrijkste voordeel van dit toestel het grotere waterreservoir dat bovendien eenvoudig aan te vullen is. Hierdoor wordt het aangenamer om quasi permanent te stomen (wat zowieso nodig is om een beter resultaat te bekomen dan niet-stoom-srtijkijzer) zonder voortdurend te moeten aanvullen. Dus: het gebruiksgemak is gevoelig beter.

Qua strijkresultaat of -snelheid merk ik een klein verschil met ons vorige toestel, doordat bepaalde kledingstukken niet meer aan 2 kanten hoeven te worden gestreken. Maar op dat vlak had ik wellicht een ietsje meer verwacht. Ik vermoed dat een aangepaste ("actieve") strijkplank hier meer verschil kan maken.

Wat betreft de voorzieningen lijkt me dit een voldoende uitgerust apparaat, in zoverre dat relevant is (hoeveel opties kan een strijkijzer hebben): traploze stoom- en temperatuurinstelling, eco-stand (zonder merkbaar kwaliteitsverlies) en antikalkvoorziening (nog niet gebruikt).

Voor zoverre dat na enkele weken gebruik kan gezegd worden, denk ik een zeer degelijk toestel te hebben aangekocht.

Bqrt 07-05-2013 Product maand in bezit

Voor ons gezin is het het beste stoomgenerator die we gehad hebben. U kunt er heel goed mee door strijken, je heeft goed resultaat in een korte strijktijd. Dus heel krachtig.
Naar veiligheid ook heel tevreden, wegbergen kabels, vastzetten strijkijzer op generator tijdens wegbergen8 Gewoon perfect voor ons! Heel blij met deze aankoop!!

nicollo 07-05-2013 Product paar weken in bezit

Nadat ik 4 Franse stoomstrijkijzers heb gehad, die allen zijn stuk gegaan door het drukpompje naar het stoomketeltje, heb ik besloten voor de Duitse degelijkheid te gaan. De reparatiekosten van het pompje zijn bijna duurder dan een nieuwe strijkijzer. Ik heb de Siemens nog maar een paar weken en moet dus afwachten of het pompje ook niet de zwakke schakel is. Duitse producten hebben mij tot nu toe nog niet teleurgesteld. De bout zelf is beduidend lichter en iets kleiner, dat is wel even wennen. Ben de grotere, zwaardere bout gewend. Heb het ontkalkingsmechanisme bekeken, die ziet er beter en degelijker uit. Hij strijkt goed en vult gemakkelijk. Opwarmingstijd is goed. De titanium strijkzool glijd gemakkelijk over de stof, beter dan de voorgaande bouten. Minpuntje is dat de stoomslangaansluiting een beetje stijf omhoog zit en dus een beetje in de weg van je pols. Esthetisch vind ik de kleur bruin een beetje somber en op de één of andere manier niet passen bij een strijkijzer (van titanium), het moet een beetje passen in de witgoed perceptie.

Franny Nuenen 07-05-2013 Product maand in bezit

Dit is voor mij de opvolger van mijn Philips strijksysteem, waar ik 10 jaar naar tevredenheid mee gestreken heb. Het was even wennen aan het geluid, maar tot zover ben ik er heel tevreden met de Siemens. Niet in gebruik is hij praktisch weg te bergen, zonder hangende snoeren en strijkijzer vast. Hij is simpel in gebruik, strijkijzer is licht, glijd over de stof en ligt lekker in de hand tijdens het strijken. Echter de stoomknop voor verticale stand is wat moeilijk te gebruiken en schuurt het kunststof waar het snoer begint langs mijn pols. Het resultaat is goed, strijkt alles mooi glad, Het display is duidelijk, alhoewel ik tot zover alleen een waarschuwingslampje heb gezien omdat ik water bij moest vullen. Wat ook weer heel makkelijk was. Ik kan hem aanraden, ben positief over de Siemens en nu afwachten of hij ook 10 jaar meegaat.

bramgut 07-05-2013 Product paar weken in bezit

Gekocht via Ibood. Na een paar weken gebruik heel erg tevreden van. Krachtige stoomfunctie, klaar voor gebruik in een paar minuten, continue bijvulbaar. Het geheel voelt erg stevig en goed afgewerkt aan. Enkel de energiebesparende functie vinden we niet echt nuttig omdat het toestel dan precies gewoon echt minder goed werkt.