Dyson V11 Absolute

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 71 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson V11 Absolute op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

De Dyson V11 Absolute is een krachtige steelstofzuiger. De stofzuiger heeft de hoogste zuigkracht van alle snoerloze stofzuigers. En ook niet onbelangrijk: dankzij de krachtige accu kun je tot wel 60 minuten achtereen stofzuigen. Ideaal daarbij is dat het apparaat over verschillende reinigingsstanden beschikt. Je switch eenvoudig via het lcd-scherm. De Dyson V11 Absolute is geschikt voor alle vloertypen. Sterker nog: in de Auto-modus detecteert de vloerzuigmond automatisch om welke ondergrond het gaat en past zich daarop aan. En als je klaar bent, kun je met één simpele handeling het vuil uit het stofreservoir werpen.

h**v@h**l.com 08-09-2023
Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

İk wilde een draadloze steelstofzuiger en na veel lof van buren en vrienden kocht ik deze V11 absolute. İk heb m nu 3 jaar en ik heb er 500,- euro voor betaald.
İk mag verwachten van een steelstofzuiger van 500,- dat de onderdelen niet na 3 jaar al laten afweten. Nadat ik mijn klacht bij de empathieloze klantenservice heb neergelegd krijg ik als antwoord dat ik de schakelaar kan laten vervangen voor 125,- “deze klacht maken wij weleens mee” zeggen ze.. En toevallig allemaal nadat de garantieperiode is verlopen. Prijs/kwaliteit klopt niet, ik vind het een dure aankoop voor iets wat na een paar jaar al allerlei mankementen toont. Jammer!

e***@v******** 19-06-2023

Grootste miskoop ooit

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Het geld absoluut niet waard, een grote ergernis. Hiervoor hadden wij een Dyson met snoer waar we erg tevreden over waren. Na de verhuizing naar een groter huis besloten om te gaan voor de V11. Ik kan er weinig positiefs over zeggen: na het zuigen van een wollen kleed zit ie direct verstopt en moet je met je vinger een stofbol eruit peuren. Kleine steentjes/stokjes/korreltjes (echt minuscuul) zuigt ie niet op maar schiet ie weg door de ruimte. Blaast het vuil aan de voorkant weg voordat je het kunt opzuigen, zodra je ‘m optilt valt er allerlei rommel uit de borstel op de vloer. Onze schoonmaakster nam zelfs haar eigen stofzuiger mee van huis, omdat ze niks kon met die van ons! Je kunt je huis nog beter met een bezem aanvegen dan met dit onding. Slechtste aankoop ooit, 25 euro is al teveel geld voor dit ding.

Pluspunten

Minpunten

• Zuigt gruwelijk slecht
  • Veel te duur voor wat je krijgt

Prima apparaat, prima service 07-05-2023

Prima apparaat, prima service!

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Prima apparaat , zuigt krachtig praktisch alles op, ook al het vogelzaad van de vogels en alle kattenharen van de katten, wat niet altijd lukt met onze Miele stofzuiger. Iedere dag even een rondje en schoon is het weer. Gebruik wel nog eens per week de gewone stofzuiger, die dan net nog wat meer kracht heeft voor de vloerkleden.
Helaas ging het apparaat na 3 jaar, dus buiten de garantieperiode, kapot. We zijn perfect geholpen door de serviceafdeling van de Dyson en hebben het bovenstuk gratis ontvangen en alles werkt weer als vanouds.
Prima apparaat, prima service!

Pluspunten

• Gemak
  • Zuigt goed
  • Prima service indien problemen

Minpunten

• Duur
  • Was relatief snel kapot

o******@h********** 05-04-2023

Nooit meer een Dyson snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

De stofzuiger valt erg tegen. Zuigt niet zo goed als een stofzuiger met snoer. Pakt ook vuil langs randen en hoeken niet goed mee. Filter geeft heel vaak aan dat reiniging nodig is waarna je 24 uur niet kunt stofzuigen. Na 5 minuten zuigen alweer melding dat filter gereinigd moet worden. Klantenservice vraagt allerlei persoonsgegevens als je belt met een simpele algemene vraag en weet geen oplossing. Haf voor de hoge prijs veel.meer kwaliteit verwacht

Pluspunten

• Snoerloos

Minpunten

• Slechte zuigkracht
  • Slecht bereik
  • Duur

Marco 07-01-2023

Dyson V11 valt uiteindelijk flink tegen

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Ik wilde al heel lang een Dyson. Zag er goed uit en ik was de snoeren he-le-maal zat in een relatief groot huis. De marketing, de verpakking, de kwaliteit, de klantvriendelijkheid; allemaal dik in orde. Maar. Ik heb het apparaat nu ruim een jaar in bezit (waarbinnen 1 maal vervangen) en durf te zeggen; als stofzuiger is dit eenvoudigweg geen goed apparaat. De zuigkracht aan het eind van de verschillende monden is beperkt, stof en vuil rondom hoekjes en randen van muren worden niet of moeilijk opgezogen. Bovendien is het gewicht rondom het handvat zwaar en kan de steel niet geknikt worden, waardoor onder banken zuigen wat gedoe is. De prijs ("zo duur, dat moet wel goed zijn") en de marketing verdoezelt een hoop, maar haal je dat weg hou je een stofzuiger over die maar beperkt echt doet wattie moet doen.

Pluspunten

• Mooi product
  • Goede klantenservice

Minpunten

• Zwaar
  • Duus
  • Zuigkracht rondom hoeken en randen onvoldoende

m********@c******** 23-10-2022

Doet vrijwel niks

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Het product is erg duur en als je dan kijkt wat die eigenlijk zou moeten kunnen opzuigen, helaas je denkt het is opgezogen en dan stop je en dan valt alles er weer uit . Haha wat een ding.
Pure ergernis je kan nergens onder en bij.
50 euro is nog te duur want een kruimeldief van blokker neemt nog meer stof op dan dit ding.

Andre Kox 09-05-2022

Dure kruimeldief

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

2 jaar in gebruik, valt erg tegen. Heb inmiddels alweer een gewone stofzuiger gekocht. Zuigt niet goed, regelmatig storing, maakt veel lawaai. Meest irritant is dat de motor stof wegblaast voordat je het kunt opzuigen. Voor mij is het een veel te dure kruimeldief. Door de vaste stang is de flexibiliteit onvoldoende, kun je niet overal bij.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Accu voldoet

Minpunten

• Zuigt onvoldoende
  • Motor blaast stof weg
  • Niet flexibel door stang
  • Veel lawaai

**** 07-05-2022

Dyson v11

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Eerste jaar zeker tevreden over deze stofzuiger. Nu inmiddels 2 jaar in bezit en absoluut niet meer tevreden. Hij wiebelt enorm en de zuigmond is kapot. Nieuwe aanschaffen is €80. Contact opgenomen met klantenservice maar hij valt net paar maanden buiten garantie. Ten eerste na een maand pas een antwoord gekregen, nadat ik zelf meerdere malen in die maand heb moeten vragen om een reactie en daarna onbeschoft te woord gestaan en het was ‘pech’ dat het net buiten garantie valt. Oftewel, voor ons nooit meer een Dyson, prijs kwaliteit absoluut niet in verhouding.

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Klantenservice

l***********@k********* 21-09-2021

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Wat een geweldige stofzuiger is dit.hij zuigt alles super op kattenharen de enz had het idee dat ik een maand niet gestofzuigd had.wat ook makkelijk is al die hulpstukken zou hem iedereen aan bevelen ben nog nooit zo blij geworden van een stofzuiger

j*******************@g******** 29-06-2021
Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Dit type is ons verkocht als de beste qua prestaties in een huishouden met huisdieren. In de praktijk is gebleken dat deze de hondenharen niet kan verwerken: er verschijnt een melding in de display van een blokkade: de hondenharen hebben een prop gevormd en moet je handmatig eruit peuteren boven de kliko, een stoffig niet erg hygiënisch klusje! Dus deze dure Dyson is z’n geld niet waard. We gebruiken deze voor bovenverdieping en hebben een degelijke ........... stofzuiger aan moeten schaffen voor de benedenverdieping. Die kost en nog steeds de helft van deze Dyson.

Karel 17-02-2021

Sterk overdreven

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

at de Dyson stofzuigers erg gehyped worden, wist ik al langer, maar ik besloot toch te gaan voor de steelstofzuiger. Enkele ervaringen: + Zeer beweeglijk + Handig en beweeglijk kopstuk, ideaal voor de kantjes + Eenvoudig schoon te maken - Geen enkel opzetstuk is geschikt om een mat te stofzuigen - Deze kan enkel stofzuigen als je naar voren duwt, als je naar achter trekt, zuigt hij niets op! Dubbel zoveel werk dus - Zuigkracht is erg zwak, zelf voor het 'Extra torque' model. Op de sterkste stand heb je normale stofzuiger kracht. Deze gaat ongeveer 9min mee. - De luchtuitblaas van de stofzuiger zit op een onhandige plek: ofwel blaast deze alles van de tafel op de grond, ofwel blaast hij in je gezicht (bij bukken) - Onder de zetel/kast stofzuigen lukt echt niet goed bij dit model. Door de beweeglijke kop kan je enkel met rechte steel stofzuigen. - Belastend voor de pols

Pluspunten

• Flexibel
  • Hip design
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Zuigt niet bij achteruit trekken
  • Belastend voor de pols
  • Weinig zuigkracht
  • Onhandige luchtuitblaas
  • Werkt niet op matten

A Derken 03-01-2021
  • Product gekregen

Duyson V11

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Het is een geweldig apparaat vooral als je huisdieren heb. Mijn tapijt knapte er goed van op omdat de haren van onze katten tussen het tapijt bleef hangen. Ook het kleine borsteltje voor de bank , het werd weer als nieuw.

Minpunten

• Is zwaar in de hand als lang moet zuigen

Diana 02-11-2020

Dyson v11

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Ik heb de stofzuiger nu bijna een jaar. Ik heb spijt. De zuigkracht is niet te vergelijken met mijn oude Miele stofzuiger. Je komt niet in de hoekjes of langs randen. Ik mis de slang en het snelle aan en afkoppelen van hulpstukken als je even in de hoekjes moet zijn of als je de trap wil zuigen. Wat ik ook vervelend vind is dat je de 'aan' knop ingedrukt moet houden. Als je een beetje last hebt van je handen (artrose) is dit erg zwaar. Helaas is nu na 10 maanden de stofzuiger kapot gegaan. Voor bijna 600 Euro vind ik dit zorgwekkend. Gelukkig is de service bij Dyson geweldig. Er wordt gewoon een nieuwe geleverd. Ik hoef daar niks voor te doen. De nieuwe wordt gebracht en ze nemen de 'oude' mee. Wel jammer dat ik te horen kreeg dat de garantie van het nieuwe apparaat al ingegaan is vanaf de aankoop van het vorige apparaat. Dus ik zal nu 1jaar garantie krijgen op de nieuwe stofzuiger. Nu maar hopen dat die een langer leven beschoren is.
Tot slot wil ik toch één enkel voordeel van de stofzuiger benoemen en dat is dat er geen snoer aanzit. Helaas is dit dan ook het enige pluspunt.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Service Dyson

Minpunten

• Knop ingedrukt houden tijdens zuigen.
  • Slechte zuigkracht
  • Mis de slang
  • Kan niet snel hulpstukken aan en af koppelen.
  • Na 10 maanden was de stofzuiger overleden

Arno 05-07-2020

Zeer slechte service Dyson

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Wij hadden paar jaar geleden een Dyson met draad gekocht, deze ging de zuigmond zeer snel van kapot. Dyson 4 X gebeld en het probleem hebben ze nog steeds niet verholpen. Dyson zou onder garantie nieuwe mond sturen, ze hadden deze niet meer op voorraad en als die binnen was zouden ze deze opsturen. Dit is niet gedaan ook niet naar nogmaals te hebben gebeld.

Nu hebben we sinds een paar maanden de v11 gekocht, wel erg getwijfeld of we dit moesten doen met de eerdere ervaring , maar toch maar gedaan. Nu bij de BCC Apeldoorn gekocht, hier draaide de zuigmond na een paar maanden niet meer van.
Dus ik naar de BCC, ze hebben het probleem ingevoerd en Dyson zou contact met ons opnemen.
Na 2 weken nog niks te hebben gehoord en weer terug naar de winkel . Die hebben weer contact met Dyson opgenomen en Dyson zou contact met ons opnemen . Ben nu weer een week verder en nog steeds geen reactie van Dyson.
Bedenk je goed, het is een goed product maar krijg je problemen dan .....
Ik hoop dat ze naar aanleiding van dit bericht eens wakker worden!!!!

Minpunten

• Dyson garanties
  • Dyson service

Yvonne 15-06-2020

Dyson V11 Absolute Extra Pro

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Ik ben tevreden over deze stofzuiger. Hij zuigt prima en past zich aan elke vloer aan. Echter ik had ‘m ook gekocht om het hooi onder de caviakooi weg te zuigen. Dit gaat minder goed, de stofzuiger gaat soms verstopt zitten.

Waar ik niet tevreden over ben, is de bereikbaarheid van Dyson zelf. Ik heb de klantenservice al meerdere keren proberen te bellen en heb steeds opgehangen na een zeer lange wachttijd. Daarna 2 mails verstuurd en nu nog steeds geen reactie gehad. Het lukt me namelijk niet om het apparaat te registreren.

Piet 31-05-2020

Hr vd Spek

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Erg duur voor wat je krijgt , het is een luxe kruimelzuiger . Grote stukjes en spleten en hoekjes zuigt hij het vuil niet weg te weinig zuigkracht. Absoluut geen vervanger voor de gewone stofzuiger. filter raakt ook snel verstoot, makkelijk als je even tussendoor wat wil wegzuigen

Pluspunten

• Pakt hem zo

Minpunten

• Zuigkracht
  • Filter
  • Duur

René Simon 21-03-2020

Wat een stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Het is een geweldige machine; ultra licht, met een enorme zuigkracht. Veel hulpstukken en erg geluidsarm in vergelijking met de V7. Snel gepakt en gebruikt. Gemakkelijk en vrijwel stofvrij te ledigen. Voor elke job te gebruiken. De trap, de auto, noem het maar op.

Pluspunten

• enorme zuigkracht
  • Erg licht
  • Veel extra hulpstukken
  • Snel op te laden

Minpunten

• Prijs

Jeroen 01-02-2020

Mooie gadget maar het gebruik valt tegen voor zoveel geld

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Doordat de zuigmond van mijn oude stofzuiger aan vervanging toe was ging ik mij oriënteren op een evt. nieuwe stofzuiger. Ben zelf altijd gek op gadgets en nieuwe apparatuur en deze Dyson trok mijn aandacht. De prijs is alleen wel erg fors maar ach ik kon het mij veroorloven en de meeste reviews waren lovend. Toch maar besteld dus en vol verwachting verheugde ik mij op deze ‘alleskunner’.

Herman Kuiphof zou zeggen: ‘zijn we er toch ingetuind’, want ik kan alvast verklappen dat ik toch veel meer had verwacht van deze stofzuiger.
Het design is prachtig en de hulpstukken zijn talloos. Dat er geen snoer aanzit is een groot pluspunt en hij hangt mooi aan de muur bij mij.

Maar waar een stofzuiger voor bedoelt is, simpelweg stof wegzuigen dus, is gewoon zeker NIET beter dan een standaard stofzuiger met snoer. Een groot nadeel is dat de Dyson bij een achterwaartse beweging nauwelijks wat wegzuigt en grotere stukken worden amper weggezogen. Bij mijn standaard Bosch stofzuiger van €100,- was dit geen enkel probleem. Ook de zogenaamde geweldige zuigkracht Is gewoon een fabeltje. Ja, in de boost stand zuigt deze erg hard maar dat houdt hij maar 7 minuten vol. In de automatische/normale stand zuigt hij prima maar niet beter dan andere stofzuigers en dat had ik wel verwacht voor zoveel geld. Ik snap er dan ook niks van dat mensen deze zo loven om de zuigkracht. Dan heb je óf nooit gestofzuigd óf je beeldt je dingen in die er niet zijn.

Het gebruik zelf is op zich niks mis mee. Zeker met de stang zuigen gaat prima en is niet zwaar. Doordat er geen snoer aanzit gaat dit sneller dan anders. Dat de vloerzuigmond automatisch detecteert op welke ondergrond deze zich bevindt wordt de zuigkracht daarop aangepast. Dit werkt goed en is een leuke toevoeging. Minder enthousiast ben ik over de andere hulpstukken dus als je hem veranderd in de zogenaamde kruimeldief. Doordat er veel lucht uit de zijkant komt wordt er veel stof weggeblazen terwijl je dit juist wil opzuigen! Totaal niet over nagedacht dus en volgens mij al te voorkomen door er voor te zorgen dat de lucht in een meer opwaartse beweging naar buiten komt. Nadeel is verder dat in de kruimeldief modus de stofzuiger erg zwaar is en je deze met beide handen vast moet houden. De hulpstukken overzetten is een koud kunstje. Echt stevig zit het alleen niet vast, bij bepaalde hulpstukken zit er zelfs speling in!

Conclusie: zeker geen verkeerde stofzuiger maar voor dit geld verwacht je meer. Dankzij de torenhoge prijs en goede verkopen draait Dyson als een tierelier maar ik zou oppassen voor de toenemende concurrentie in snoerloze stofzuigers. Over die andere merken kan ik niet oordelen maar nu de Dyson toch ietwat tegenvalt ben ik wel benieuwd geworden daarnaar. Aangezien veel Duitse merken voorop lopen in zo’n beetje alle huishoudelijke apparatuur is er voor hun een mooie kans, er valt immers nog veel te verbeteren aan het topmodel van Dyson.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Bewegingsvrijheid
  • Zeer stijlvol

Minpunten

• Erg zwaar
  • Blaast veel lucht uit de zijkant
  • Zuigt niet beter/meer dan standaard stofzuiger
  • Niet echt degelijk

Frank3523 28-01-2020

V11 de perfecte zuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Zuiger nu een week in huis. Zuigt echt vele malen beter dan onze 3 jaar oude Miele slede stofzuiger. Ook het gemak van het snoerloze is erg fijn. Hebben een hond ( Border Collie ) in huis en ook een hoogpolig vloekleed. Je wil niet weten hoeveel troep er uit het kleed kwam na een keer zuigen. Ook het gemak dat je niks meer achter je aan hoeft te slepen wat continu overal tegenaan botst. Het zuigen gaat daardoor ook een stuk sneller. We hebben de oude zuiger nog wel maar verwacht niet dat deze nog gebruikt gaat worden.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Automatische zuigstand
  • Lange accu duur ( 1 uur )
  • Makkelijk schoonmaken
  • Hulpstukken

Minpunten

• Duur
  • Gewicht

G.M. Roeland 19-01-2020

Hoge zuigkracht, veel accesoires.

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Na onze V6 animal onze toch al goede ervaringen doorgezet met een V11 absolute. En wederom een verbazingwekkende ervaring. De V6 was al WOW maar nu de V11 doet er nog een stapje bovenop. Meer zuigkracht, stiller, langere batterijduur en drie modussen. Echt een aanrader, hij is zijn geld DUBBEL EN DWARS waard!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Stil
  • lange batterij duur
  • drie modussen
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• ietwat zwaar

Krullenbol 15-12-2019

Wauw!

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Het is belachelijk veel geld voor een stofzuiger en als je hem ziet is het een veredelde kruimeldief, maar wat een geweldig apparaat! Hij zuigt beter dan menig stofzuiger met snoer. Kattenharen verdwijnen als sneeuw voor de zon van bekleding en tapijt! En door het gemak waarmee je hem er even bij pakt vervangt hij stoffer en blik, swiffers etc. Wat mij betreft is het het geld waard.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Zuigkracht
  • Veelzijdig

Minpunten

• Prijs

lejo 07-12-2019

fantastisch apparaat

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

uitermate tevreden over de v11. mocht je twijfel hebben om aan te schaffen dan kan ik alleen maar zeggen: gewoon doen, krijg je geen spijt van.
ik stond versteld van de zuigkracht en accuduur, zo fijn om niet eerst snoer uit te hoeven rollen. zowel op plavuizen als vloerbedekking , laminaat en zeil een uitstekend resultaat. lekker makkelijk even snel pakken en stofzuigen. enorm veel hele handige hulpstukken. ziet er kwalitatief allemaal zeer degelijk uit. apparaat pas gekocht dus over levensduur kan ik nog weinig zeggen, maar gevoelsmatig zit dat ook wel goed.

Pluspunten

• zuigkracht
  • accuduur
  • handzaam
  • flexibel in gebruik
  • veel praktische hulpstukken

Minpunten

• prijzig

Jonkers 30-09-2019

Sterkte zuigkracht, duidelijk scherm, lange batterijduur

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

De stofzuiger voldoet aan alle verwachtingen. Het huis is nog niet eerder zo schoon geweest. Het legen van de bak is makkelijk en snel. De stofzuiger is makkelijk te bedienen en de batterij gaat lang genoeg mee om het hele huis 2x te stofzuigen.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Fijne accesoires
  • Makkelijk te bedienen
  • Geen onnodige knopjes

Minpunten

• De hond is nog steeds bang van de stofzuiger
  • De kat ook
Dyson Benelux 02-10-2019

Top om te lezen dat uw Dyson bevalt. Nog veel plezier met uw V11.
Nu nog dat uw hond en kat gewend raken aan uw nieuwe aankoop.

Dyson Benelux

Peter Ulestraten 09-08-2019

Makkelijk te legen, prettig in gebruik, goede prestaties.

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Heb hem net in huis en wil hem gebruiken ter vervanging van mijn Dyson stofzuiger met snoer. Hij is veel minder lawaaierig en het stofreservoir is veel gemakkelijker te legen. De zuigprestaties zijn erg goed, ik heb het idee dat er veel effectiever gezogen wordt. Het reservoir is snel vol, maar omdat hij zo gemakkelijk leeg te maken is vind ik dat geen groot nadeel. Stofzuigen gaat nu gemakkelijker omdat ik niet eerst de stofzuiger uit de kast hoef te halen, snoer uittrekken, stopcontact zoeken, slang bevestigen etc. Gewoon van de muur klikken en zuigen maar! Je gaat het bijna voor je plezier doen!

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • makkelijke te legen
  • snoerloos werkt erg prettig
  • meteen gebruiksklaar

Minpunten

• reservoir snel vol
Ben 31-10-2019

Vraag > hoe lang kun je deze gebruiken op volle zuigkracht totdat de batterij leeg is?
Wij hebben namelijk een stenen vloer en een hond in huis.

Daarom zie ik graag uw reactie tegemoet.

Ben

Jeroen 11-05-2019

Beste snoerloze stofzuiger qua zuigkracht

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute

Ik heb de Dyson V11 Absolute mogen testen en doe dit inmiddels een kleine 2 mnd. De Dyson V11 Absolute is de laatste in de reeks Dyson snoerloze stofzuigers. Eerder heb ik een Dyson V6 gekocht en daar was ik absoluut niet over te spreken. Weinig zuigkracht, weinig batterijvermogen en daarmee veel te duur. De Dyson V11 daarentegen heeft een zeer grote hoeveelheid aan zuigkracht, zelfs in een eco stand, en een flinke dosis aan batterijvermogen. In eco stand ruim 40 minuten en in boost ruim 20 minuten. De prijs is voor een stofzuiger aan de hoge kant maar gelet op de prestaties van de stofzuiger, de hoeveelheid zuigmonden en overige opzetstukken en het design van de stofzuiger krijg je wel waar voor je geld. Zijn er dan geen minpunten, jawel die zijn er wel. Voor mij 1,93meter is de stofzuiger wat te klein. Er is geen functie aanwezig waarbij je de steel zou kunnen verlengen en dat merk je wanneer je besluit het hele huis in een keer te stofzuigen. Een ander minpunt is het gewicht van de stofzuiger. Ondanks dat de stofzuiger op de grond rust ligt hij redelijk zwaar in de hand. Bij langer stofzuigen is dit duidelijk te merken. Tot slot is er nog 1 functie die deze stofzuiger tot een absolute topper maakt en dat is het automatische systeem dat de zuigkracht aanpast aan de hoeveelheid weerstand de zuigmond ondervindt. Zuig je een vloer met laminaat, de dyson zuigt hard genoeg maar zodra je het vloerkleed bereikt en de weerstand aan de zuigmond toeneemt hoor je dat de Dyson automatisch harder begint te zuigen. Hij doet dit snel en zeer efficient. Al met al had ik nooit verwacht dat ik uberhaupt ooit enthousiast zou kunnen worden over een stofzuiger maar de Dyson V11 Absolute is het toch gelukt.

Pluspunten

• zuigkracht
  • vermogen batterij
  • automatisch aangepaste zuigkracht

Minpunten

• gewicht
  • lengte steel stofzuiger