Philips FC6903 - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger, 2-in-1 steel/kruimelzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips FC6903 op Kieskeurig.nl.

HvdB 15-04-2019

Handzame stofzuiger met mooi design

Geschreven voor: Philips FC6903

Stofzuiger via Insiders mogen testen. Apparaat is zeer praktisch in gebruik en heeft voldoende zuigkracht. Doordat hij snoerloos is, pak je het apparaat veel sneller. In de zuigmond zitten led-lampjes waardoor je het stof nog beter ziet liggen. Hierdoor ga je hem nog vaker gebruiken. Minpunt is dat de roterende borstel in de zuigmond vast kan lopen door lange haren. Het apparaat is ook vrij zwaar. De dweilfunctie is erg praktisch en werkt voldoende.

Pluspunten

• design
  • snoerloos

Minpunten

• gewicht

ria110 10-04-2019

wat een gemak

Geschreven voor: Philips FC6903

Sinds enige tijd de Philips SpeedPro Max Aqua Snoerloze steelstofzuiger met dweil functie in huis om te testen. Hoe is mij dat bevallen? Ik kan kort zijn, goed. In tegenstelling tot mijn oude stofzuiger is het een fluitje van een cent om even snel het huis te stofzuigen. Ik hoef niet de zware stofzuiger, de zuigstang enz uit de kast te pakken. Dit apparaat staat op een makkelijk bereikbare plaats en is even snel te pakken. Het zuigvermogen is krachtig en een groot voordeel is de verlichting waardoor je je pas bewust wordt van al het stof en zand wat overal ligt. Iets minder prettig is het zuigen van hoogpolige tapijten. Door heen en weer te bewegen loopt de rol makkelijk vast. Ook over de dweil functie ben ik iets minder tevreden. Het laminaat wordt natter dan ik prettig vind. Hierdoor moet ik 'na oftewel droog dweilen' Dit zou toch beter moeten.

Hangyin 09-04-2019

Superfijn na een paar weken in huis te hebben

Geschreven voor: Philips FC6903

Deze stofzuiger met dweil functie bespaart me letterlijk de helft van de tijd! Hij kan stofzuigen en direct dweilen. De kinderen maken het huis snel vies en we stofzuigen en dweilen dagelijks, je pakt hem eenvoudig uit de houder en bent binnen een paar minuten klaar met onze eetkamer en keuken (35m2) Hij is inmiddels een paar weken in gebruik en we zijn erg blij met de aankoop. We kunnen ongeveer 140m2 met een volle machine doen.

Anouschka 07-04-2019

Super stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6903

Ik gebruik nu de SpeedPro Max Aqua al een aantal weken en ben er super blij mee. De stofzuiger is super makkelijk in gebruik, stofzuig nu veel vaker dan eerst.

Doordat deze draadloos is, is het makkelijker, beter en sneller dan swifferen.
Mijn huis is weer stofvrij binnen 10 minuten.

De batterij had van mij wel iets langer mee mogen gaan 90 m2 red ik net niet als ik stofuig op de turbo stand. Maar opladen gaat redelijk snel dus dat compenseert.

Ik ben ook superblij met de dweilfunctie doordat je stofzuigt en dweilt tegelijkertijd blijft er geen stof/haren achter en is het schoner dan dweilen.

Enig minpuntje is wel dat hij wat zwaar is, maar door alle pluspunten vergeet je dat snel.

Kortom aanrader!

Josje79 07-04-2019

Ideale snoerloze stofzuiger met tevens dweilfunctie

Geschreven voor: Philips FC6903

Ik ben tevreden over de SpeedPro Max Aqua. Ideaal is de combi stofzuigen en direct dweilen. Een aanrader als je snel het huis op orde wilt hebben deze zuig en dweilfunctie in een. Echter heeft de stofzuiger onvoldoende zuigkracht als je de dweilfunctie gebruikt. Grondig dweilen gaat niet met de SpeedPro Max Aqua. Dan doe ik het liever op de ouderwetse manier, gewoon met emmer en dweil. Dus voor het oog prima, maar daadwerkelijk schoon vraagt meer dan alleen de SpeedPro Max.
Verder vind ik het prettig dat je er zo lang snoerloos mee kunt werken als hij volledig opgeladen is.

Yasemin 07-04-2019

Geweldig

Super topding!
Uitermate handig. Toen ik het binnenkreeg zat ik met mijn hand in het gips (3weken). Nou ik was (en ben) er heel erg blij mee. Moeiteloos gelijk even stofzuigen in plaats van de stofzuiger met de snoer te pakken. Nu stofzuig ik niet 1 x per dag maar meerdere keren en zie er ook niet tegenop te kijken hoor. Ergens onder stofzuigen gaat ook makkelijk, want het “kop” hoef je niet te draaien ofzo. Achteruit stofzuigen pakt ie ook goed. Dweilen en stofzuigen is ook leuk meegenomen. Ik heb geen last van strepen op mijn tegels.
Zeker een aanrader !

ElsvH 07-04-2019

Zuigfunctie goed maar dweilfunctie niet

Geschreven voor: Philips FC6903

Stofzuiger werkt fijn maar dweilfunctie is niets. Je komt ook niet tot in de hoeken met de voet. Je vloer wordt er niet echt schoon van. Te duur apparaat voor alleen de stofzuigfunctie. Lampjes in voet zijn heel handig zeker onder het bed. Verder een handzaam apparaat wat je makkelijk even pakt. Ik ga wel voor een nieuwe steelstofzuiger maar niet voor deze. Daarnaast wil ik dan liever stoomreiniger dit lijkt me toch hygiënischer.

Kaj1234 06-04-2019

tijdbesparend stofzuigen en dweilen ineen

Geschreven voor: Philips FC6903

Wat een fijn apparaat,snoerloos en toch lang kunnen stofzuigen en echt een krachtige stofzuiger!
Maar wat nog veel fijner is,je kunt stofzuigen en dweilen in een.
Het gaat heel makkelijk en soepel en het wordt niet heel nat waardoor het ook geschikt is voor laminaat.
De bijgeleverde dweil doen kan in de wasmachine tot 60 graden.
Op het gewone mond stuk zitten lampjes waardoor je ook het vuil in de donkere hoekjes kunt zien.
De wendbaarheid is wel een minpuntje.
Ik vind het een uitvinding. Voor het grotere schoonmaakwerk behoud ik wel mijn dweil met toebehoren want daar is deze helaas niet geschikt voor. Dit apparaat is geschikt voor normaal bevuilde ruimtes die goed bijgehouden worden,ik raad het niet aan voor een kantinevloer (wel geprobeerd).

Peanutts 06-04-2019

Handig voor grote oppervlakten

Geschreven voor: Philips FC6903

Onlangs deze steelstofzuiger in gebruik genomen. Omdat er geen snoer aan zit pak je hem snel even om iets weg te zuigen. Grote oppervlakken is met deze stofzuiger prima te doen, in de hoekjes pakt hij minder goed. Dit geldt ook voor de dweilfunctie. De dweilfunctie is ook ontzettend handig als je een hekel hebt aan water pakken, knoeien, mop uitwringen.

Minpuntje voor mij persoonlijk dat hij wel erg zwaar is om het hele huis er direct mee te doen. Verder is hij enigzins luidruchtig maar daarentegen krijg je er goede zuigkracht voor terug.

Tip voor de verpakking, er mag ook best een man aan het werk op staan ipv alleen een vrouw.

Erwinih5 03-04-2019

Top stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6903

Een hele fijne krachtige stofzuiger! Super makkelijk in gebruik doordat die snoerloos is, laadt snel op en gaat lang mee! Door de vele functies, waaronder de dweil functie, is het echt een must in het huishouden.

Teetie 03-04-2019

Fantastisch

Geschreven voor: Philips FC6903

Wat een heerlijk apparaat. Van iemand die een hekel had aan stofzuigen, ben ik veranderd naar iemand die twee keer per dag gaat stofzuigen. Je pakt hem net zo makjelijk als een kruimeldief. Vooral tapijt en matten maakt hij beter schoon dan mijn gewone stofzuiger. Op de trap is de voet wat groot. Ook heeft hij moeite met grotere opjecten zoals plantenblaadjes of papiersnippers. Het dweilen is wel een handigheidje. Kleine ruimtes vind ik wel wat onhandig hiermee.

huisman79 02-04-2019

Multifunctionele hulp

Geschreven voor: Philips FC6903

Deze mooie steelstofzuiger is echt een alleskunner!
Mijn ervaring is dat je deze makkelijk even pakt om lokaal wat te stofzuigen, bijv. even de kruimels onder de tafel, de trap, de logeerkamer onverwacht bezoek.
Eerlijk gezegd moest ik even wennen aan het apparaat.
De FC6903 van Philips is vrij zwaar om een hele kamer te stofzuigen. Wat mij betreft dus meer geschikt voor kleine klusjes, zoals reeds genoemd.
Daarnaast vond ik de lampjes op de zuigvoet overdreven, maar niet is minder waar. Het licht is juist heel fijn! Je ziet nu waar het stof ligt, ook in de donkere hoekjes.
Over de zuigkracht; die is behoorlijk! Vooral de turbostand zorgde voor een volle bak met stof!
De steel kan helemaal horizontaal, waarbij de vrij platte zuigvoet makkelijk onder lage kastjes past!
Zoals bij elk apparaat zijn er wat minpuntjes te benoemen. In kleine hoekjes is de stofzuiger minder handig. De voet is nl. vrij diep waardoor het draaien in kleine ruimtes lastig is.
Daarnaast is de steel vrij kort, waarmee ik dus ik niet alles kan bereiken (zoals onder een 2 persoons bed)
Verder is de Speedpro Max Aqua vrij luidruchtig. Dat komt waarschijnlijk omdat de motor dichterbij het gehoor ligt dan een confessionele stofzuiger.

De dweilfunctie is een leuke toevoeging voor dagelijks gebruikt maar niet voor intensieve reiniging.
Nadeel is dat je hoeken met de dweil niet kan bereiken omdat de zuigmond vóór de dweil zit.

Kortom, een mooie multifunctionele hulp in het huishouden die je makkelijk even pakt voor de kleine zuigklusjes!

Barbara22H 02-04-2019

Erg goed apparaat, maar zwaar

Geschreven voor: Philips FC6903

Voor mij echt wennen een steelstofzuiger zonder snoer, maar dat went snel! Zakloos is ook erg fijn en zeer gebruiksvriendelijke te legen. De lampjes, subliem!
Maar: ik vind hem zwaar, vooral de voet maak de stofzuiger zwaar, want alleen met het borsteltjes gaat hij al een stuk fijner.
En dweilen, mij lukt het niet om niet door mijn juist gedweilde gebied te lopen omdat je voorwaarts moet bewegen vanwege de zuigfunctie.
Daarom 3 sterren!

Gini 01-04-2019

Prima stofzuiger, erg handzaam

Geschreven voor: Philips FC6903

Ik gebruik de stofzuiger nu een paar weken en hij voldoet prima. Erg handzaam, met de lampjes zie je precies wat je nog moet stofzuigen. Draadloos is erg makkelijk, de batterij gaat lang mee. En de zuigkracht is heel goed. Daar ben ik zeer tevreden over.
Over de dweilfunctie ben ik minder te spreken. Toch wat onhandig. Dan dweil ik liever apart.
Maar alles bij elkaar genomen een hele fijne stofzuiger. Ik ben er erg blij mee.

Jonah2017 01-04-2019

Heerlijk schoon en snoerloos

Geschreven voor: Philips FC6903

Ik heb de machine nu sinds een paar weken en de eerste paar keer zit er zoveel stof in het reservoir dat je met schaamrood je oude stofzuiger aan kijkt. We hebben honden en katten maar daar geeft deze stofzuiger helemaal niets om en alles is heerlijk schoon en fris. De dweilfunctie is optimaal voor een al redelijk schone vloer maar even wennen hoe je de hoekjes en kantjes kunt doen. Ik ben erg enthousiast en super blij met mijn nieuwe stofdweiler.

JantjeP 01-04-2019

Eindelijk een stofzuiger ie echt alle kattenharen weghaald

Geschreven voor: Philips FC6903

Na veel gehannes met stifzuigers die de kattenharen vooral verspreiden de philips aqua stofzuiger wat hij beloofd Nadeel vind ik wel dat de magnetische oplaadplug zijn weg naarde centrale verwarming vrij snel wist te vinden En dat de accu toch vrij snel leeg gaat .Merkbaar voordeel is echter dat naast t verweideren van kattenharen met de turbo knop ook het stof uit de naden van de planken wordt opgezogen Zeker met buitenkatten wordt een vloouenplaag zo in de kiem gesmoord .

MaHem 31-03-2019

zwaar maar goed

Geschreven voor: Philips FC6903

Sinds enkele weken in huis. Zuigt uitstekend en dweilt ook goed. Ik mis wel de lekkere geur van een schoonmaakmiddel, je kan maar een paar druppeltjes kwijt in het reservoir. Tevens vind ik het apparaat vrij zwaar als je het hele huis gaat zuigen. Erg handig is het lichtje bij het zuigen, elke stofje wordt nu gezien. Maakt best wel wat lawaai in de turbostand. Het apparaat laadt snel op en je kan hem makkelijk pakken om even wat rommel weg te zuigen. Lange haren zijn lastig te verwijderen uit de borstel.

PE123 31-03-2019

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips FC6903

De stofzuiger kan helemaal plat op de grond zodat je gemakkelijk onder de bank kan stofzuigen. Perfect voor de oppervlakte van een appartement. Batterij is goed als je deze op de zachtste stand zet gaat deze ook heel erg lang mee en deze is voldoende om de hele vloer te stofzuigen. 360 graden mondstuk werkt heel goed, deze heeft ook ledjes in de voorkant dus erg handig om te zien of er stof ligt. Dweilen is prima, maar voor een oppervlakkige dweilbeurt. Af en toe zul je dus toch nog de dweil uit de kast moeten halen.

LizetteW 31-03-2019

Zowel voor- als nadelen

Geschreven voor: Philips FC6903

Totaal anders dan ik gewend ben, deze steelstofzuiger. Een zakloze stofzuiger vond ik niets en ook zo'n lang apparaat leek mij onhandig. Maar nu ik dit apparaat een poosje mag uitproberen moet ik mijn mening enigszins bijstellen. In het dagelijks gebruik is het wel wennen; het apparaat is vrij zwaar om met één hand te gebruiken. Zeker als ik in bepaalde hoekjes wil komen merk ik dat ik dat met twee handen moet doen omdat ik niet gewend ben met één hand te "sturen". De lichtjes leken mij vooraf een overbodige modegrill, maar niets is minder waar: help wat een stof zie ik ineens liggen! Ook kan hij vrij vlak gehouden worden, waardoor ik nu onder kasten kom waar ik met mijn gewone stofzuiger niet onder kwam. Het zuigen gaat goed, maar wel een paar minpuntjes: in kleine hoekjes waar iets voor staat (bijvoorbeeld radiatorbuizen) kan ik niet komen, omdat ik dan het bovenste stuk gebruik (de kruimelzuiger) waarbij de motor in de weg zit. De buis is dan niet lang genoeg. Oplossing is de bek verwijderen, maar die zit weer helemaal onderaan de stofzuiger wat dan niet handig is. Ook de trap snel stofzuigen lukt niet, omdat de bek daar te flexibel voor is. Met de kruimelzuiger lukt dat natuurlijk wel, maar dat gaat me dan soms net even niet snel genoeg.
Dan de dweilfunctie; het idee is leuk, zuigen en dweilen in één beweging. En voor de dagelijkse dweilbeurt zeker van toegevoegde waarde. Maar doordat de zuigmond vóór de dweil zit, kom je niet bij de randen van de kamer. Dat je met 200ml de hele kamer kunt dweilen had ik niet verwacht, maar het klopt wel. Voor mij, die eigenlijk niet vaak genoeg een dweil door de kamer haalt, is dit een voordeel. Maar de grote beurt kan deze stofzuiger niet vervangen. Het opladen duurt 4 uur van helemaal leeg tot helemaal vol. Dan moet hij er weer max. 90 minuten tegenaan kunnen. Maar mogelijk verandert dit nog als de accu een aantal keer is opgeladen. Er zijn 3 snelheden in te stellen. Wat ik wel miste was een duidelijke handleiding met tekst. Nu zijn het alleen maar plaatjes met vinkjes en kruisjes waardoor het voor mij alleen maar lastiger werd. Als ik kijk naar wat de kosten zijn van deze stofzuiger, weegt het voor mij niet op tegen de voordelen. Maar dat is puur persoonlijk. Zoals ik al aangaf, er zitten zowel voor- als nadelen aan deze stofzuiger.

Anoniem 30-03-2019

Makkelijk in het gebruik en handig, tijdsbesparend.

Geschreven voor: Philips FC6903

Vol enthousiasme probeerde ik de SpeedPro Max Aqua van Philips. Een steelstofzuiger met een dweilfunctie in één. Ik heb huishoudelijke hulp vanwege reuma en door alle bezuinigingen is tijd besparen een must wil de hulp nog een beetje redelijk door het huis poetsen. Stofzuigen en dweilen tegelijk leek me dus ideaal zeker ook voor de keren dat ik wel zelf de vloeren doe.

Ik heb hem nou drie weken en ik moet eerlijk bekennen dat ik er heel blij mee ben maar ook nog op een paar punten twijfel mede door de prijs. Ik heb m’n normale stofzuiger namelijk niet de deur uit kunnen doen waardoor ik nu een extra apparaat in de kast heb. Voor echt heel grondig werk of een echt hele vieze vloer kan je niet zonder normale stofzuiger en dweil of mop. Dan bedoel ik wel ook ècht vies, vies. Bijvoorbeeld na geknoei van alcohol en fris door 30 pubers wanneer de oudste 18 wordt.

De SpeedPro Max Aqua werkt op een normaal vuile vloer goed en is makkelijk in het gebruik. Hij werkt flexibel en soepel en bespaart vooral tijd wanneer je hem op een niet al te vieze vloer gebruikt en na knoeien tijd en gedoe. Je laadt hem 5 uur op en dan kun je er ongeveer 60 minuten mee zuigen op normale kracht. Er zit ook een 'max'-knop op waardoor hij harder zuigt. De stofzuigmond zonder dweil functie zuigt duidelijk beter dan die met dweil en vind ik ook geschikter voor het vloerkleed of vloerbedekking terwijl de mond met dweil ideaal is voor harde vloeren. Het is fijn dat je ook altijd een kruimeldief bij de hand hebt, allemaal zonder snoer.

We hebben de SpeedPro Max Aqua voornamelijk gebruikt op PVC vloeren en een vloerkleed in een huishouden met twee bijna volwassen kinderen en een hond.