Philips FC8786 zwart, blauw - Reviews

Stofopvang
stofzak
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC8786 zwart, blauw op Kieskeurig.nl.

Patrick 15-08-2019

Stille Stofzuiger met power en stofzak

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Onze vorige stille stofzuiger van het merk Bosch begon kuren te vertonen en ging om de haverklap een vies filter aan te geven en stopt dan met stofzuigen, ondanks dat het filter compleet schoon / vervangen was en er toch steeds een melding kwam, hebben wij besloten om de Bosch te vervangen en deze Philips aan te schaffen.

De Philips is aanzienlijk stiller dan de Silent van Bosch. Aangezien wij door het doorgeslagen omgekeerde inzamelen van de gemeente geen persoonlijke restafvalcontainer meer voor de deur hebben en wij met de vuilniszak nu naar de ondergrondse container moeten lopen hebben wij weer gekozen voor een uitvoering met stofzak.
+ De bediening op het handvat +/- en aan/uit
+ Lange slang
+ Lang snoer
+ Goed wendbaar en voor het vermogen compact
+ handig, slang en snoer lekker lang
+ Voldoende vermogen
+ Lekker stil ook op hoogste vermogen
+ Pak stofzakken inbegrepen
+ Een enorme lading aan diverse borstels en mondjes inbegrepen
- Houder van de stofzak voelt wat fragiel

Wij hebben een 2e exemplaar uit deze serie in bestelling gezet voor de bovenverdiepingen ;-)

Pluspunten

• Bediening op handvat
  • STIL

Minpunten

• Houder stofzak voelt wat fragiel

Gebruiker 16-08-2019

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Een gebruiksvriendelijke stofzuiger, voelt erg degelijk aan en zuigt zeer goed. Er zit een lang snoer aan waardoor zonder problemen op alle plekken kan komen. Daarnaast zitten er veel accesoires bij waardoor lastigere plekken goed schoon te houden zijn. Enige nadeel is dat stofzuiger wat aan zware kant is. De bedoeningsknoppen op stang moeten wat wennen.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Degelijk
  • Lang snoer

Minpunten

• Wat zwaar

Ivarr 24-05-2020

Degelijke stofzuiger met goede zuigkracht

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Ik heb de Performer Active FC8786 nu plm. 1,5 maand in gebruik. Qua uiterlijk lijkt hij op het eerste oog veel op onze oude stofzuiger van ruim 10 jaar oud (Philips FC9171), wat dat betreft kunnen we spreken van een tijdloos design, het ziet er nog steeds goed uit. Onder de motorkap is er echter veel veranderd, qua motor, maar ook veel kleine dingen die net even wat handiger zijn.

Wat het eerste opvalt, is dat de stofzuiger erg soepel achter je aan rolt. De zuigkracht is erg goed, zeker als je bedenkt dat de motor veel minder zwaar is dan stofzuigers van 10 jaar geleden, efficiënter dus beter voor het energieverbruik. Ondanks die hoge zuigkracht is de stofzuiger nog wat stiller dan onze vorige stofzuiger. Wat erg handig is, is dat de zuigkracht geregeld wordt met knopjes op de handgreep: je hoeft hierdoor niet meer te bukken waardoor je er erg veel gebruik van maakt. Ook kan de stofzuiger uit- en aangezet worden met een knopje op de handgreep. Nadeel is weer dat ik soms de knopjes om harder en zachter te zetten per ongeluk indruk tijdens het stofzuigen.

Naast de handige afstandsbediening op de handgreep, gaat het ontkoppelen van de steel ook erg makkelijk: veel beter dan die ouderwetse kogeltjes waarbij je pijn aan je vingers kreeg bij het ontkoppelen. Ook erg handig is het geïntegreerde borsteltje in de handgreep. Ik maak hier veel gebruik van! Ook prettig is dat de steel heel makkelijk langer/korter gemaakt kan worden, en dat het snoer erg lang is.

Het TriActive Pro mondstuk is op zich mooi, zuigt prettig voor de grote oppervlakken. Wat ik wat minder vind, is dat onder meubels stofzuigen wat minder goed gaat: het TriActive pro mondstuk rolt niet goed zijwaarts, en door de "hoge nok" voor het ophangen van de steel aan de stofzuiger, kan de steel alleen plat door deze zijwaarts te klappen.

Naast het TriActive Pro mondstuk, worden enorm veel extra mondstukken meegeleverd. Er kwam geen einde aan bij het uitpakken van de stofzuiger! Heel handig is het lange smalle mondstuk waarmee je makkelijk tussen smalle ruimtes kunt stofzuigen, bijvoorbeeld waar een kast dicht tegen de muur aan staat.

Wat ook prettig is, dat de stofzuiger een allergiefilter heeft, waardoor schone lucht uitgeblazen wordt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jojo710 20-05-2020

Verwachtingen overtroffen!

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Ik heb deze prachtige stofzuiger nu al een aantal weken in huis en het stofzuigen is bijna een nieuwe hobby geworden. Dat is natuurlijk wat overdreven, maar ik merk een duidelijk – positief – verschil met mijn oude apparaat.

Toen ik deze binnenkreeg, was ik meteen blij met het design. Het is een flitsende verschijning, in mijn favoriete kleur: blauw. Ook zaten er veel handige accessoires (mondstukken/borstels) bij die heel makkelijk aan- en af te koppelen zijn. Er is eigenlijk niets dat je niet kunt stofzuigen dankzij alle extra’s. In de auto kan ik bijvoorbeeld alle hoekjes en kieren goed bereiken.

Heb hem snel uitgepakt, zak erin gedaan en ben meteen aan de slag gegaan. Te beginnen met het geluid: wat een verademing ten opzichte van mijn vorige. Je hoort hem echt bijna niet! En dat betekent niet dat hij niet krachtig zuigt, helemaal niet zelfs. Zet je hem op de krachtigste zuigstand, dan geeft hij uiteraard meer geluid, maar het is prima te doen. Deze stand is voor het gewone schoonmaakwerk in huis ook niet nodig. Wij hebben zowel harde vloeren als tapijt in huis en hij presteert op beide oppervlakten uitstekend. Handig als je huisdieren hebt, ook uit hoogpolig tapijt worden hun haren en ander vuil grondig verwijderd. De zuigkracht vind ik dan ook een van de grote pluspunten van deze stofzuiger.

Daarnaast is de stofzuiger prettig in gebruik. Hij is lekker wendbaar, draait goed mee, loopt niet vast en heeft een lange snoer. Ook is hij makkelijk te dragen; hij is niet zwaar en heeft een fijne grip.

Waar mijn oude stofzuiger een naar luchtje achterliet, heb ik daar bij deze helemaal geen last van gehad. De kamer is na het stofzuigen fris en stofvrij. Dat zal het werk zijn van het allergiefilter, werkt dus prima! Zelf wilde ik niet per se een zakloze stofzuiger, ik vind het heel soms vervangen van een zak fijner werken dan het telkens schoonmaken van een opvangbank. Sowieso duurt het een tijd voordat je zak vol is, dus het is een klein werkje. Bij de stofzuiger worden extra zakken geleverd, dus je hebt vrij weinig extra kosten. Het vervangen zelf is bovendien ook een fluitje van een cent.

Conclusie: een hele fijne aanwinst. Doet zijn werk uitstekend, heeft een laag geluidsniveau, een mooi design, is handig in gebruik en laat de ruimte schoon en fris achter. Ik vind het een aanrader, zijn geld echt waard! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

NGru 03-08-2020

Fijne aankoop!

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Voor beneden hadden we afgelopen jaar een nieuwe stofzuiger gekocht, een Philips, en omdat we boven nog een oude hadden, wilde ik dezelfde voor boven kopen. Helaas was hetzelfde type er niet meer, maar wel een andere Performer, de Silent. Die sprak mij aan, en ik ben er heel erg tevreden over, want hij is inderdaad behoorlijk stil hetgeen voor mij belangrijk is, en hij is klein en wendbaar met een heel lang snoer dus ik kan overal beter bij en hoef minder van stopcontact te wisselen. verder is het heel gemakkelijk dat je de stofzuiger vanaf de steel kunt bedienen, aan-en-uit-knop zit op het handvat en ook de sterkteregeling zit daar, erg handig. Ook zit er een borsteltje verborgen in de stang waaraan je de buis koppelt. Dat kun je naar beneden schuiven en dan hoef je geen hulpstuk met borstel eraan te doen, want het zit er dan al, en dat werkt wel heel erg fijn. Ten slotte is de stofzuiger erg energiezuinig en allergievrij. Een prima aankoop voor een prettige prijs!

Dongen 28-05-2020

Geluidsniveau met zacht opzetstuk is erg prettig.

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Het geluidniveau is voor een stofzuiger erg laag indien het zachte opzetstuk wordt gebruikt. De lange snoer is overigens erg prettig. Als enige puntje merken wij op dat de stofzuiger af en toe moeite heeft met kattenharen. Dit merken wij bij meerdere stofzuigers. Al met al erg tevreden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Sgf kox 24-05-2020

Zuigt goed maar.

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Zuigt goed maar niet zeer goed, lange honden haren op kleed daar heeft de borstel moeite mee. Ook vind ik dat de stang te zwaar is, niet zo voor mij maar mijn vrouw vind dat zeker. En daar tegenover is de stofzuiger veel te ligt. Je hoeft maar een rukje te geven en hij schiet alle kanten op en dan juist de verkeerde. Voor honden haren zou je een borstel moeten hebben die draait.

N.Lazaroms 20-05-2020

Super, multifunctionele stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Ik ben erg tevreden over de stofzuiger, voornamelijk komt dit omdat het snoer lang is, de stofzuiger wendbaar is en gemakkelijk door het lichtgewicht een goede zuigkracht heeft. Neemt weinig plek in beslag bij het opbergen in de kelder. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Uitmar 19-05-2020

Goede en handige stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Ik heb deze stofzuiger nu enige tijd in bezit en ben erg tevreden. De stofzuiger heeft veel kracht en is erg handzaam door het fijne handvat. Er zijn meerdere standen en werken allen even fijn. De meest harde stand is vooral fijn bij huishoudens met huisdieren, maar hierbij is de stofzuiger niet meer zo stil. Voor de normale klusjes kan de stofzuiger prima op de minst krachtige stand, hierbij is de stofzuiger dan ook erg stil. Al met al een fijne en mooie stofzuiger. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

MariaKMB 19-05-2020

Geen straf om te stofzuigen.

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Erg prettige stofzuiger. Ideaal met zoveel verschillende opzetstukken. Bijna geluidloos. En erg fijn met een kabel van 12 meter. Kan de hele beneden verdieping rond zonder van stopcontact te wisselen. En fijn dat bij een aan/uit knop zit zodat je terug hoeft naar de stofzuiger zelf. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Staaks 19-05-2020

Geweldige stofzuiger met enorme zuigkracht

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Helemaal happy met mijn nieuwe stofzuiger. Fijn design, makkelijk weg te zetten, goede opzetborstels en producudeert nagenoeg geen geluid! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

VersteegS 19-05-2020

Een stille en lange stofzuiger!

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

De Performer Active FC8786/09 is een prettige en stille stofzuiger uit de Philips serie. De eerste dagen is het nogal wennen. Doordat het een stille stofzuiger vraag je je af of de stofzuiger wel goed zuigt. Ik kan je verzekeren; dat is het geval! Eindelijk ‘s avonds stofzuigen als de kinderen op bed liggen, zonder dat ze er wakker van worden.
Daarnaast zit er een erg lange steel aan de stofzuiger, waardoor ik eindelijk (met mijn 1,86m.) niet meer met een kromme rug hoef te stofzuigen. Een verademing! Het snoer van de stofzuiger is lekker lang, waardoor je een woning van 6x14m. vanaf 1 stopcontact kan zuigen.
Uiteraard heeft ook deze stofzuiger kleine verbeteringen:
- als je de stofzuiger opruimt kan je de stok in het apparaat schuiven. Deze constructie is wat fragiel waardoor de stok regelmatig los laat
- het stekker-oprol-systeem is zwak en heeft geregeld hulp nodig
- er zit geen licht in de stofzuiger voet

Als je op zoek bent naar een stille of lange stofzuiger, is de Performer Active FC8786/09 een echte aanrader! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

DGH22 19-05-2020

Zeer fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

De stofzuiger is zeer stil en werkt praktisch. Je kunt de zuigkracht bovenaan de slag aanpassen terwijl je bezig bent (je hoeft niet eerst naar de stofzuiger toe). Er zit een lange kabel aan waarmee ik zo goed als de hele benedenverdieping in een keer kan stofzuigen. Fijne opzetstukken! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

euss 20-03-2020

slechte zuigkracht

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

heb spijt van mijn aankoop.
stofzuiger zuigt erg slecht en vind de manier van vasthouden ook niet prettig.
helaas voor mij een miskoop

Oost 09-01-2020

Stille stofzuiger die hard zuigt

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Zuigt hard. Soms te voor een los kleed. Lange steel en draad, veel assesoires. Rijd soepel maar geen roterende wieltjes achter.
Heel tevreden over en super zuigkracht

Domus a Mari 02-01-2020

Zuigkracht oke, functionaliteit hulpstukken minder

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Zuigkracht is prima, de accesoires zijn echter minder funtioneel. B.v. de parketborstel is echt een te lichte uitvoering en de TriActivePro is erg groot, lomp en zwaar, bovendien wel bruikbaar op parket, echter op vloerkleden zuigt deze zich vast en moet je de zuigkracht dermate verminderen dat hij niet meer optimaal zuigt.
Het aparte borsteltje geintegreerd in de kop van de slang lijkt handig, is echter onhandig bij het zuigen (zit dan feitelijk in de weg). Weghalen zou dan een optie zijn, echter niet zo eenvoudig.
Het feit dat hulpstukken van oudere Philips stofzuigers niet bruikbaar zijn op deze stofzuiger is mijns inziens een zekere minachting van de klant.
Gekocht mede door de reclame m.b.t stil stofzuigen, hier is echter nauwelijks sprake van.

Florence 02-07-2019

Tip product

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Ik ben tevreden over de stofzuiger dit komt voornamelijk door zijn zuigkracht en de allergie-kit [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jonna 02-07-2019

Topklasse stofzuiger

Uit de doos
Ik ben zeer positief over deze stofzuiger. De stofzuiger was gemakkelijk in elkaar te zetten uit de doos en er zijn veel verschillende opzetstukken en dus veel mogelijkheden voor gebruik (thuis/auto/kleine hoekjes/onder het bed).

Zuigkracht/geluid
Op het handvat van de steel zit een aan- en uitknop om de zuigkracht te bedienen. Je kan 'm dankzij deze knoppen ook harder of zachter zetten. Super handig, want je hoeft niet omlaag om op de stofzuiger zelf de motor zachter te zetten. De zuigkracht is goed. Zeker op een vloerkeed, hij blijft bijna vastzitten. Het geluid is niet bijzonder zacht of hard. Dankzij de hulpknoppen op de steel kan je dit wel snel aanpassen.

Design
De stofzuiger ligt fijn in de hand door het speciale handvat. Ook rolt hij soepel over de vloer. In de doos zitten ook nog hulpstukken en vloerborstels. Handig om in kleine hoekjes of gaatjes te komen. Daarnaast heeft de stofzuiger een erg lang snoer en dat is een groot pluspunt. Als enige nadeel vind ik de stofzuiger wat aan de zware kant qua gewicht.

Allergie
Normaal heb ik last van stof in de lucht en krijg ik rode/gevoelig ogen. Voor mijn gevoel is dit echt minder geworden. Ook de hoeveelheid stof die ik normaal erg snel op mijn zwarte tafel zie liggen, is nu minder. Wat ook opvalt is dat ik de stofzuiger niet ruik. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

ol89 30-06-2019

een must have voor ons huis

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Wij zijn erg tevreden met deze stofzuiger. Hij is erg stil. Mijn baby slaapt er zelfs doorheen. De extra opzetstukjes zijn erg fijn. Bijvoorbeeld voor de haren van onze kat of de trap.
Het is een krachtige stofzuiger. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Chantal123 30-06-2019

Mooi en functioneel

Geschreven voor: Philips FC8786 zwart, blauw

Prachtig kleine stofzuiger met een groot aantal opzetstukken. Nooit eerder een stofzuiger gehad met een bediening in de hand, hoef nooit meer te bukken om hem aan of uit te zetten, wat een uitkomst! Het is echt een luxe stofzuiger die makkelijk voortbeweegt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]