Philips Performer Silent FC8784/09 Stille stofzuiger met zak

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Silent FC8784/09 Stille stofzuiger met zak op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

W********@g******** 28-06-2021

Gebruiksongemak stofzuiger

Wij dachten een goede koop te hebben gedaan, maar dat valt erg tegen. De zuigkracht is oke. Maar het gebruik is irritant. Slecht draaibaar en met een mondstuk dat echt onhandig is. Ook de stugge slang is een bron van ergenis, vooral bij het opbergen. De stofzuigerzakken zijn erg klein en het is iedere keer weer opletten bij het verwisselen van de zak door het ontstellend stupide systeem. De snoerretour moet je steeds helpen om het snoer opgerold te krijgen. Ik raad iedereen aan dit apparaat eerst uit te proberen voor het gebruikersgemak om een slechte aankoop te voorkomen.

Pluspunten

• Geluid
  • Zuigkracht

Minpunten

• Grote wielen onhandig
  • Snoeroproller te zwak
  • Mondstuk onhandig
  • Slang erg stug
  • Zakken verwisselen nodeloos ingewikkeld

Jvosj 16-10-2020

Stille en krachtige stofzuiger

Heel tevreden met deze stofzuiger die exact doet wat ik van een stofzuiger zou verwachten. Hier een korte opsomming van onze bevindingen:

- Als je de stofzuiger op de laagste stand zet is het geluid echt te verwaarlozen. Je kan moeiteloos een gesprek voeren, de tv hoeft niet harder en je stoort niemand tijdens een middagdutje.
- Op deze lage stand kan je de vloer prima schoonmaken en mocht je toch zware verontreiniging tegenkomen dan zit er genoeg power in om dit ook op te zuigen. Uiteraard maakt de stofzuiger dan meer lawaai, maar dit gebruiken wij echt slechts 2% van de tijd.
- Er zit een mega lang snoer aan de stofzuiger, waardoor je bijna de hele verdieping vanuit 1 stopcontact kan doen. Ook prettig met het stofzuigen van de trap.
- Gewicht is prima, het valt ons op hoe makkelijk de stofzuiger over de vloer rolt.
- Er zit een opzetstuk geïntregeerd in het handvat, waardoor je heel snel kan wisselen, vinden we ideaal!

Kort samengevat een stille, krachtige en veelzijdige stofzuiger.

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Krachtig
  • Rolt makkelijk
  • Gewicht
  • Lengte snoer

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Ipdv 12-10-2020

Geeft weinig geluid

Geweldige stille stofzuiger, niemand wordt hier wakker van. Zuigkracht is erg goed ondanks het minimale geluid. Erg ideaal voor als je huisdieren hebt! De bij geleverde mondstukken zijn ook top, voor een snelle stofbeurt als je even niet veel tijd hebt.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Mondstukken
  • Geluid

Minpunten

• Slang iets wat zwaar

Britt Lang 12-10-2020

Ideaal voor verschillende soorten ondergronden

Deze stofzuiger heeft een goed gebruiksgemak! Ik heb deze 2 weken kunnen testen en ben onder de indruk. Deze stofzuiger is een stuk stiller dan mijn voorgaande stofzuiger. Daarnaast zit er een smal stuk bij, waardoor je ook makkelijk in kleine hoekjes kunt komen. Dat heb ik bij eerdere stofzuigers nog niet zo gezien! Het enige minpuntje wat ik me kan bedenken is dat ik de snoer graag iets langer had gezien. Al met al een top stofzuiger met een mooie kleur.

Pluspunten

• stil
  • kleur
  • Klein kopstuk

Minpunten

• Snoerlengte

Lotte321 11-10-2020

Fantastische stofzuiger

De Philips Performer Silent Stille stofzuiger FC8784/09 is een fantastische stofzuiger. Bij het uitpakken van de doos werd ik meteen verrast door het prachtige design van de stofzuiger. De gebruikershandleiding is duidelijk en meteen kon ik aan de slag. De stofzuiger is stiller dan andere stofzuigers die ik in het verleden heb gebruikt, dit is echt een pluspunt. De stofzuiger ligt goed in de hand en is makkelijk in gebruik. De verschillende mondstukken/borstels zijn erg fijn om de verschillende ondergronden en meubels schoon te maken. Door de krachtige zuigkracht wordt al het stof en de haren goed op gezuigd. De allergiefilter is een uitkomst voor mensen met allergieën. Kortom ik ben zeer tevreden over deze stofzuiger en ik raad heb zeker aan.

Pluspunten

• Fraai design
  • Handig in gebruik
  • Allergiefilter
  • Fijne accessoires

Minpunten

• Redelijk zwaar

Nijsten 06-10-2020

Fijn tegen stof en haren!

Fijne stofzuiger met een erg laag geluidsniveau t.o.v. de sterke zuigkracht. We merken dat er veel minder snel weer veel stof op de vloer ligt. Ook de fijne haren van ons binnenkonijn verdwijnen allemaal in de stofzuiger, met name de haren op de bank met het speciale opzetstuk. Vooral met onze huisdieren die zorgen voor haartjes en stof (vogel) is het een erg fijne stofzuiger! Het apparaat beweegt licht en soepel. De luxe opzetkop werkt erg fijn maar is in verhouding met de rest van de stofzuiger wat zwaarder. Verder hebben we eigenlijk geen op- of aanmerkingen, zijn erg tevreden!

Pluspunten

• Erg stil
  • Goede zuigkracht
  • Fijne opzetstukken (m.n. die speciaal voor haren)
  • Licht apparaat
  • mooi design, degelijk materiaal

Minpunten

• luxe zuigmond zwaarder bestuurbaar t.o.v. apparaat

Business manager 06-10-2020

Wendbare hulp in huis

Wat een gemak om te zuigen met deze stofzuiger. Hij glijdt door de kamer en ik heb geen ruzie meer om hem netjes achter me aan te krijgen. Alles wordt snel en gemakkelijk schoon en omdat hij zo stil is slapen de kindjes gewoon verder, en kun je nog iets tegen elkaar zeggen zonder te schreeuwen. Ik ben heel blij met de extra mondstukken, omdat je zo alles in huis goed stofvrij kan maken. En wel zo hygienisch dat je het mondstuk voor de vloer niet op je bed of bank gebruikt. Wij zijn alle vier allergisch aangelegd in huis, dus zijn heel blij dat de stofzuiger ook daarop filtert.

Pluspunten

• stil
  • extra accessoires
  • allergiefilter
  • kleur (rood)

evaBakker 06-10-2020

Goede stofzuiger, aanrader

De machine is licht en beweegt erg makkelijk door het huis, de slang draait volledig mee en in samenwerking met de bijgeleverde opzet stukjes en de mogelijkheid de zuigkracht op veel verschillende standen te zetten maakt dit een super fijne stofzuiger! Daarbij maakt de stofzuiger weinig geluid, dat is ook erg fijn!

Pluspunten

• licht
  • stil
  • beweeglijk
  • zuigkracht
  • anti allergie

Laura Ottens-Marissen 29-04-2020

Fijne stille stofzuiger

Wat is dit een fijne stofzuiger!
De stofzuiger heeft een mooi design, rood met zwart.
Het is een lichte stofzuiger die makkelijk mee te nemen is in je hand als je bijvoorbeeld de trap aan het stofzuigen bent. Doordat de stofzuiger zo licht is merk je tijdens het stofzuigen niet dat je de stofzuiger meetrekt, de stofzuiger rolt soepel achter je aan en valt niet om als je een scherpe bocht maakt. Dit heb ik met mijn eigen stofzuiger wel.
Ook is de snoer van deze stofzuiger lang en kan ik dus meer ruimtes schoonmaken zonder van stopcontact te wisselen. Ook past de stofzuiger beter in mijn voorraad kast, doordat je deze stofzuiger op meerdere manieren kan opbergen, liggend of staand. De stang met opzet stukken waren ook erg fijn, je kon makkelijk de opzet stukken wisselen maar de opzet stukken vallen niet van de stang af.
De stang en de slang naar de stofzuiger waren ook langer dan mijn eigen stofzuiger waardoor stofzuigen voor mij nu aangenamer ging. De bijgeleverde stofzuiger stukken waren ook erg fijn, er is voor elk klusje wel een opzetstuk te vinden. Wij hebben 3 katten en een stoffen bank, mijn katten komen op de bank dus vaak de hele bank onder de katten haren met onze eigen stofzuiger ben ik lang bezig om deze haren te verwijderen, maar met het speciale opzetstuk ‘turbo borstel’ was ik in 2 x over het oppervlakte gegaan en toen waren de haren weg. Dit opzet stuk heb ik ook gebruikt voor stoffen stoelen en de krabpaal. Al vond ik wel dat de turbo bostel wel veel meer geluid maakte dan ik had verwacht omdat de stofzuiger zo stil is.
Toen ik de stofzuiger voor het eerst uitprobeerde (stofzuiger stond op laagste stand) schoten mijn katten niet weg (normaal bang voor het geluid van de stofzuiger) zelfs op de hoogste stand van de stofzuiger maakt de stofzuiger minder geluid dan mijn eigen stofzuiger. ik dacht omdat de stofzuiger zo stil is dan heeft de stofzuiger vast minder zuig kracht, maar tot mijn verbazing is de zuigkracht beter dan mijn eigen stofzuiger! of ik nu de laminaat vloer, houten trappen of de verschillende tapijten schoonmaak het word mooi schoon en het stofzuigen gaat nog steeds fijn. ook is het fijn dat je de zuigkracht aan kan passen op de stofzuiger en dat zelfs op de laagste stand al het stof en troep op zuigt. Je zou eventueel nu zelfs in de nachts kunnen stofzuigen.
Het schoonmaak resultaat is erg vooruit gegaan, de stofzuiger zuigt moeiteloos over de vloer heen of over de verschillende tapijten. We hebben laminaat, hoogpolig en laag polig tapijt in de woning. De reiniging over de verschillende tapijten is goed, het reinigt dieper dan mijn eigen stofzuiger. het mondstuk die ik veel heb gebruikt is de mondstuk met borstelharen die vast zit aan de stofzuiger slang, daardoor kon ik de trap en kleine moeilijk bereikbare plekken goed schoonmaken. Deze optie heb ik daarom ook veel gebruikt. Het fijne er aan vond ik dat als je deze opzetstuk nodig was, deze al aan de slang bevestigd zat. Zodat als je hem nodig had zo na beneden kon schuiven en wou je weer met de stang verder kon je deze weer na boven schuiven. Het gebruiksgemak van deze stofzuiger is prima, je kan makkelijk de opzet stukken schoonmaken. Met deze stofzuiger is het een plezier om je vloeren en banken schoon te maken.

Pluspunten

• lang snoer
  • stil
  • verschillende opzetstukken
  • lengte stozuigerslang

Minpunten

• geluid turbo borstel

Tom 27-04-2020

Enorme zuigkracht bij slechts 650 watt en top met huisdieren

Deze stofzuiger heeft maar 650 watt, maar dat merk je niet bij het gebruik. De zuigkracht is echt enorm (en is goed te regelen) en wat is hij stil. Ook de verschillende borstels erbij zijn heel handig. Wij hebben houten vloeren, tapijt, plavuizen, textiel en hebben twee katten en kleine kinderen, maar alle borstels werken perfect. Bijv. de kleine roterende borstelkop (maakt wel wat herrie, maar gebruik je alleen op specifieke plekken) haalt perfect haren van huisdieren en kleine kruimels uit textiel of tapijt doordat hij roteert.

Gebruiksgemak:
De stofzuigersteel zit vast met een kliksysteem, hierdoor kan de steel er niet af vallen. Daarnaast kan de steel hoog uitgeschoven worden, wat erg prettig is omdat wij beide vrij lang zijn. De borstels zijn ook flexibel en laag, waardoor je makkelijk onder de bank of kasten door kan zuigen.
Op de stofzuiger zit ook een handig handvat, wat uitklapt als je hem optilt. Hierdoor is hij erg makkelijk mee te nemen naar een andere verdieping of op te tillen. Ook erg prettig is dat hij gemakkelijk meerijdt.
Er zit een houder in voor de stofzuigerzak, waardoor je hem makkelijk kan plaatsen/vervangen. Ook het filtersysteem werkt goed, er komt weinig stof doorheen tijdens het zuigen.
Enige minpunt is, waar laat je alle extra borstels, zoals bijv. de kleine roterende borstel die je alleen op specifieke plekken gebruikt. Ook de parketborstel kan je niet vastzetten op de stofzuiger als je even moet stoppen met zuigen. Geen groot punt, maar was wel makkelijk geweest.

Pluspunten

• Enorme zuigkracht en energiezuinig (650 watt)
  • Weinig geluid bij gebruik
  • Enorm wendbaar en goed hanteerbaar
  • Verwijdert goed de haren van huisdieren (katten)
  • Meerdere borstels voor verschillende ondergronden

Minpunten

• Mogelijkheid vastzetten van borstels op stofzuiger

Afke 26-04-2020

Heerlijk stil

Wat een fijne stofzuiger!
Het design is mooi, hij is mat bordeauxrood met zwart. Je kan de stofzuigerslang op 2 manieren bevestigen bij het opbergen. Je kan de slang aan de stofzuiger bevestigen, als je deze staand of liggend op wilt bergen.
Hij is erg licht, waardoor je tijdens het stofzuigen niet echt merkt dat je hem meetrekt. Hij rolt heel soepel, ook mede door het lichte gewicht. Door dat de aansluiting van de slang op de stofzuiger rond kan draaien, hoeft de stofzuiger niet met elke beweging mee te draaien. Het snoer is lang genoeg, dus je hoeft niet steeds te wisselen van stopcontact.
Het geluidsniveau is echt een verrassing. Mijn eigen stofzuiger maakt veel meer geluid. Dus dit is een plezier voor je oren! Overduidelijk stiller, ook op de hoogste stand.
De zuigkracht is goed. Hij zuigt zowel op harde vloeren als op zachte vloeren prima. Fijn daarbij is ook dat je de stofzuigermond kan aanpassen én op de stofzuigerslang aan kan geven of het om een harde of zachte ondergrond gaat. Door de goede zuigkracht is de stofopname eveneens goed. Het maakt daarbij niet uit of je de zuigkracht op de hoogste stand of op een lagere stand hebt staan.
Het schoonmaakresultaat is zeer goed. De stofzuigermond glijdt makkelijk over beide soorten vloeren heen. De reiniging bij laagpolig tapijt is goed, het reinigt dieper dan mijn eigen stofzuiger.
Er zitten verschillende mondstukken bij. Wat ik als erg prettig ervaar, is dat het mondstuk met de borstelharen vast zit aan de stofzuigerslang. Je haalt eenvoudig de stang los van de slang en schuift het mondstuk met de borstelharen naar beneden. Als je klaar bent, schuift je het net zo makkelijk weer terug en koppelt de stang weer aan de slang.
Huisdierharen verwijder je met de kleine turboborstel eenvoudig en snel.
Het gebruiksgemak is prima. De stofzuiger draait makkelijk, de mondstukken zijn eenvoudig te vervangen en schoon te maken en het is een plezier om met deze stofzuiger je vloer schoon te maken.

Pluspunten

• Erg stil
  • Goede zuigkracht
  • Zuigt goed huisdierenharen op

Minpunten

• Je zal niet altijd alle mondstukken gebruiken

Patricia van den Dool 25-04-2020

Fijne soepele krachtige stofzuiger

Mooie kleur en goed verpakt. Ik heb 2 honden, een herder en een golden retriever dus dat betekend dagelijks heel veel haren. En doordat ik gastouder ben en meerdere kinderen dagelijks over de vloer heb word er hier meerdere keren per dag gestofzuigd. En nu kon ik stofzuigen zonder dat er kinderen wakker werden doordat het geluid goed te doen is. Behalve als je het speciale borsteltje erop zet om bijvoorbeeld de hondenharen van de bank af te halen, dat maakt veel meer geluid. En helaas werkte deze borstel niet op onze bank, komt misschien door het materiaal van de bank.

Hij heeft een goede zuigkracht maar stofzuigt toch heel licht. Dus dat is heel fijn voor je rug. Ik heb een pvc vloer met kleden.

Er zitten meerdere standen op, handig maar toch gebruik ik hem bijna continue op de sterkste stand.

Het apparaat zelf vind ik wel zwaar, dat is een nadeel op de trap. Hij had dus wat handzamer mogen zijn.

Maar waar ik het allerfijnst vond was de combimond. Ik pak nu veel makkelijker de plinten en trap mee omdat ik geen los mondje hoef te pakken. En zelfs de vensterbanken, dressoir etc stofzuigde ik nu heel makkelijk er mee af. Echt ideaal.

Hij rijd soepel, soms zo soepel dat ik hem paar keer op mijn hielen kreeg (geen fijn gevoel)

Het opzetstuk om bijvoorbeeld tussen de bank te stofzuigen is goed stevig waardoor je veel kracht kunt zetten.

Het snoer is lekker lang waardoor ik zelfs vanaf beneden de 2 trappen naar boven kan meenemen. Alleen rolt het snoer niet fijn op, hapert geregeld dit was wel vervelend.

Maar ik vind het zeker een aanrader!

Pluspunten

• Goede zuigkracht, ook voor hondenharen
  • lang snoer
  • combimond
  • geluidsniveau

Minpunten

• zwaar
  • snoer rolt niet fijn op

Nikita 25-04-2020

Prima stofzuiger

Ik heb deze stofzuiger 2 weken mogen testen voor kieskeurig. Deze sleestofzuiger heeft een mooi compact formaat en is lichtgewicht en daardoor makkelijk te manoeuvreren. De snoerlengte is prima evenals de verstelbare stang waardoor het geschikt is voor personen van verschillende lengtes.
Wat mij direct opviel was het zachte geluid dat deze stofzuiger produceert. De stofzuiger werd geleverd met 2 vloerborstels; één voor zowel harde vloeren als tapijt en één speciaal voor harde vloeren. Het voordeel van deze laatste is dat het heel klein, licht en wendbaar is. Het nadeel is dat als je bijvoorbeeld de deurmat ook wilt stofzuigen je eerst weer van borstel moet wisselen want dat is niet te doen met de harde vloeren borstel. Dit kan dan wel weer met de andere borstel die geschikt is voor alle ondergronden. Één van de bijgeleverde accessoires is een kleine ronddraaiende borstel die geschikt is voor het verwijderen van dierenharen. Mijn ervaring is hiermee is dat dit niet echt werkt, in ieder geval niet voor de hondenharen die ik ermee weg wilde zuigen. Dit lukt wel weer uitstekend met andere bijgeleverde zuigmond.

De stofzuiger is gemakkelijk te bedienen doordat er slechts 3 knoppen op de stofzuiger zitten; één voor het snoer, één aan- en uitknop en een draaiknop op de zuigkracht in te stellen.
Ook het wisselen van de stofzuigerzak en het filter is appeltje eitje.

Kortom een prima stofzuiger met groot gebruiksgemak en met als groot pluspunt de stille motor.

Pluspunten

• Stille motor
  • Wendbaarheid

LS 25-04-2020

Krachtige stofzuiger, goed anti-haren

In het begin was het even zoeken hoe de opzetstukken aan de lange steel bevestigd moeten worden, maar dat wende redelijk snel. De stofzuiger maakt relatief weinig geluid. Dat is prettig. Het apparaat is vrij fors, maar rijdt wel makkelijk. Prima zuigkracht op zowel onze houten vloer als vloerkleden. Daarvoor zijn wel verschillende 'standjes' nodig, die je even onder de knie moet krijgen. Ook kun je de zuigkracht in 3 standen stellen. Wij hebben kleine kinderen die veel kruimelen op de bank met vaste kussens. Ook hebben ze lange haren. De stofzuiger heeft juist hier verschillende opzetstukken voor die handig zijn. Met een ronddraaiend borsteltje kun je de grote delen van de bank langs (mooier resultaat dan met de reguliere stofzuigermond). Voor de spleten tussen de (vaste) kussen is er een langer opzetstukje dat prima functioneert. In/op onze deurmat en vloerkleed liggen doorgaans veel lange haren. De stofzuiger heeft de mogelijkheid deze goed 'bij elkaar te harken'. Je hebt alsnog wel je hand nodig om de plukjes haar echt af te voeren.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden voor opzetstukken
  • Rijdt makkelijk
  • Geluidsniveau valt mee

Minpunten

• Relatief groot apparaat
  • Eerst wat lastig schakelen tussen opzetstukken

Leslie 24-04-2020

Eenvoudig wendbare stofzuiger

De stofzuiger is erg prettig in gebruik. Het valt op dat het uitpakken heel simpel is en dat je meteen aan de slag kunt. Er zijn veel verschillende opzetstukjes die allemaal netjes mee zijn verpakt. We gebruiken de stofzuiger met 2 kleine kids en opvallend is dat de stofzuiger weinig geluid maakt. We hebben een open trap dus een beperkt geluid is essentieel.

We hebben in huis een gladde lichte gietvloer maar dat gaat prima. Een enkele keer zuigt het niet volledig op, dat ligt waarschijnlijk echt aan de gladheid van de vloer. Ook op het jute vloerkleed wordt er netjes gezogen zoals het hoort.

Wat prettig werkt is dat het mondstuk rechthoekig is waardoor het mondstuk ook de hoeken in huis snel kan reinigen, je pakt echt alles mee. In de buis die je vasthoudt tijdens het zuigen zit een handig uit te klikken borstel, die gebruik ik heel veel voor de plinten.

De wielen laten verder geen strepen achter op de lichte, gladde vloer, ze zijn lekker wendbaar waardoor er niet overbodig gebotst wordt tegen muren e.d. en het prettig in gebruik is. Je sleept niet een hele zware stofzuiger achter je aan. Prima dus.

Na het gebruik kan de steel prettig bevestigd worden aan de stofzuiger. Je hebt daardoor een compacte zuiger die makkelijk op te bergen is.

Pluspunten

• Geïntegreerde borstel
  • Weinig geluid
  • Wendbare wielen

Minpunten

• geen

StijnK 22-04-2020

Erg stil, goede zuigkracht en een lang snoer

Inmiddels hebben we meerdere stofzuigers (3 gewone en 1 steel) in huis waarvan er twee toch wel zijn verouderd en aan vervanging toe. Twee van onze stofzuigers zijn een Philips en daar waren we over het algemeen tevreden over. Daarom dit keer weer voor een Philips gegaan en specifiek dit model gekozen omdat twee kinderen en twee katten in huis hebben. Dat betekend dus elke dag veel stof, zand, kruimels en haren in huis.

Het eerste wat opviel bij het uitpakken was dat ie wat groter was dan onze vorige Philips. Hierdoor moeten we iets beter opletten als we door het huis bewegen. Een positief punt is dat het stroomdraad een stuk langer is dan we gewend waren. Dit was nog wel eens een probleem met onze oude. Deze heeft 12 meter en dat is in ons geval voldoende om de hele beneden verdieping te stofzuigen vanuit 1 punt.

Dan het geluid. Je kan de stofzuiger in verschillende standen zetten qua zuigkracht. Op zijn hoogst maakt ie wel iets lawaai maar wel een stuk minder dan andere stofzuigers die we hebben gehad. Vaak zetten wij hem sowieso wat minder hard dan de max en is wordt ie nog een stuk stiller. De zuigkracht is op een lagere stand nog steeds erg goed.

Wat we eerst dachten te missen tov onze andere Philips stofzuiger is een kleine opening aan de voorkant van de zuigmond waardoor je makkelijker stof of kruimels langs plinten en andere randen kon opzuigen. Maar deze doet het zonder de opening ook erg goed, misschien zelfs wel beter. Zet de zuigmond tegen de plint of kast en hij haalt haren of kruimels er onder vandaan. Er zitten veel opzetstukken bij maar die gebruiken we weinig. De basis voldoet voor ons in de meeste gevallen. De steel is eenvoudig los te klikken en aan de bovenkant zit een borstel die je op en meer kan schuiven. Handig als je iets wil stofzuigen waar makkelijk krassen op komen.

Ons huis bestaat voornamelijk uit laminaat. Ik kan weinig zeggen over hoe deze stofzuiger presteert op tapijt. We hebben twee deurmatten en die maakt ie ook goed schoon. Enige nadeel is dat ie zich soms iets te sterk vastzuigt, ook als de opening in de steel open zetten. In dat geval moeten we de stofzuiger op een lagere stand zetten.

Tot slot zit er een anti-allergiefilter in. Mijn vrouw heeft licht last van huisstofmijt en ikzelf ben ook wel gevoelig voor stof en haren, dus dit leek ons een fijne optie. We kunnen hier verder weinig over zeggen, we weten niet of het zijn werk doet. We gaan er natuurlijk vanuit van wel. Maar we hebben niet meer of minder klachten dan voorheen.

Al met al een fijne stofzuiger. Iets aan de grote kant maar verder gebruiksvriendelijk, erg stil, lekker lang snoer en goede zuigkracht!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Erg stil
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Iets aan de grote kant

Maureen Verdegaal 21-04-2020

Stil, klein, wendbaar en toch krachtig!

De Philips stofzuiger is klein van formaat, dit doet niets ten nadele van de zuigkracht, die is uitstekend. Het is een lichtgewicht stofzuiger die je heel gemakkelijk mee kunt nemen als je trappen op moet, ook dankzij de speciale hendel. Zuigkracht is uitstekend, ik heb zelf een gezin met 2 jongens die voetballen, veel buiten spelen, dus de stofzuiger wordt hier vaak gebruikt. Stofzuiger werkt prima op zowel een houten vloer als vloerbedekking, vooral de extra stukken zijn hierbij heel handig. Minder handig is dat er geen ruimte is om die extra stukken in de stofzuiger op te slaan, dus die moet je los opbergen. Al met al een prima huishoudelijk apparaat, stofzuigen is volgens mij niemands hobby, maar deze Philips maakt het wel makkelijker & stiller!

Op gladde vloeren kan je altijd op volle zuigkracht zuigen, op kleed of vloerbedekking moet je deze echter elke keer handmatig naar beneden bijstellen anders is de stang niet te bewegen. Er zit een lekker lang snoer aan dus je kan gemakkelijk bijvoorbeeld de trap zuigen. De stofzuiger zelfs is dan ook lekker licht!

Het minpunt is aan het einde van het huishoudelijke klusje. Het terugvoeren van het snoer moet je elke keer handmatig begeleiden. Bij onze eigen stofzuiger is het gewoon 1 keer klikken en hij trekt zelf het hele snoer altijd terug wat het afronden van de zuigbeurt wat prettiger maakt.

Pluspunten

• Licht en klein
  • Makkelijk te tillen
  • Wendbaar
  • Krachtig
  • Geschikt voor zowel tapijt als harde vloeren

Minpunten

• Geen ruimte om de extra hulpstukken op te bergen

Jessica Slagmolen 21-04-2020

Zeer gebruiksvriendelijk stofzuiger

Ik was erg benieuwd naar deze Philips stofzuiger! Met nog kleine slapende kinderen, is het fijn dat je kunt stofzuigen en dit niet al te veel lawaai maakt...

Het uitpakken van de doos spreekt voor zich. Je draait en klikt de stofzuiger gemakkelijk in elkaar. Ik kon met 2 minuten al aan de slag met stofzuigen.
De stofzuiger maakt amper geluid op de laagste standen. Zet je de knop om naar de krachtigste stand dan hoor je zeker wel geluid, maar minder hard dan gemiddelde stofzuiger. Ook de kids slapen er veel beter doorheen!

De stofzuiger is erg krachtig. Het TriActive Pro-mondstuk zuigt echt alle stofjes op. Vooral langs plinten is dit erg fijn en goed zichtbaar!

De stofzuiger is zeer licht, maar wel wat groot met de trap opgaan. Het is fijn dat er een 12 meter snoer aanzit en je een heel stuk door huis hiermee red!

Dan waar ik het meest tevreden mee ben: het borsteltje bovenaan de stang. Vaak zitten deze er los bij geleverd en raak je deze snel kwijt. Bij de Philips Performer zit het vast aan de stang en je klikt deze gemakkelijk naar beneden om te gebruiken. Met onze stoffen bank en huisdieren is dit echt ideaal! Haren krijg ik er eenvoudig af en de bank ziet er weer als nieuw uit.

Dan een klein minpuntje. Met een gezin en huisdieren, gebruik ik de stofzuiger wel 2 a 3 keer per dag. Ik vind de stofzak wat aan de kleine kant en had deze graag groter gezien.

Al met al een erg fijne stofzuiger, ik ben er tevreden over!

Pluspunten

• Borsteltje aan de stang
  • Lang flexibel snoer
  • Weinig geluid

Minpunten

• Kleine stofzak
  • Stofzuiger is wat groot

Peter 29-12-2019

Product komt goed over, stil in geluid en goede atributen erbij.
Mooie design, redelijk licht in gewicht, goede zuigkracht.

Pluspunten

• Stil
  • Wendbaar
  • Kleine zuigmond op de slang
  • Redelijk licht in gewicht.