Numatic HVR200A roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Numatic HVR200A roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

l***********@g******** 11-09-2021
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Wij gebruiken deze stofzuiger in de schoonmaak.
Zuigkracht is voldoende. Stofzak makkelijk te wisselen.
Stangen vallen snel uitelkaar, slang scheurt regelmatig en ook verliest 'ie af en toe een wiel.

H. 02-08-2017

Numatic Hetty - slang valt uit elkaar

Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Ook de Numatic Hetty gekocht, was aangeprezen als de beste duurzaamste stofzuiger van de wereld. Alleen super onwerkbaar, irritant en schadelijk dat vanaf dag 1 voortdurend de slang uit elkaar valt en dat dit ook beschadigingen op de vloer geeft. Dit moet duidelijk een beter (klik-) systeem worden.

Beck 28-02-2016
Geschreven voor: Numatic HVR200A blauw

Al jaren bijzonder tevreden. Simpel, maar doet wat hij moet doen. Verliest geen zuigkracht. Onderhoud en stofzak vervanging is makkelijk.

ameland1732 27-10-2015

Hallo
De stofzuiger is goed, de manier waarop de slang en de metalen buis aan elkaar zitten is echter bedroevend.
Omdat deze steeds losraakt heb ik al een stuk of 12 kleine maar vervelende gaten in mijn laminaatvloer.
Een week na de aanschaf was de aanzet al gescheurd, dat heb ik vast moeten maken met plakband. Een kliksysteem had dit probleem kunnen voorkomen.
Nu zit ik met gaten in mijn vloer.
Bovendien is de halve kracht waarmee de stofzuiger begint naar mijn idee heel raar, temeer omdat dat niet veranderd kan worden.
Volle kracht is toch meer gewenst? Keer die situatie om.
Dank U

Ds1970 28-10-2013
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Wat een slecht apparaat. Sommigen werken goed, maar velen hebben zeer weinig zuigkracht en ze gaan ook erg snel stuk. Tegenwoordig moet je om de motor te beschermen de henry in twee instanties aanzetten (zeer irritant!), maar desondanks houden ze het niet vol. Nu weer een van een jaar oud stuk.

Vanwege dat we op alle bedrijfslocaties hetzelfde model willen lang doorgegaan met henry, maar het is afgelopen. Werkelijk de slechtste stofzuiger op de markt!

HappyHomeNow 20-06-2013
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Wat een hoop onzin lees ik hieronder Zuigkracht is gewoon subliem van de Numatic Henry/Hetty en hij kan tegen een stootje want hij is wel eens van de trap af gestuiterd en was nog helemaal heel.
- - - - -
En een stofzak is zo vervangen , twee klemmen los filter omhoog en zak plaatsen nog geen 30 seconde werk.

De Numatic Henry wordt veel door schoonmaak bedrijven gebruikt omdat hij zo goed zuigt en heel veel jaren mee gaat ,ze gebruiken het zelfde model maar dan heeft hij een bumper voorop en is voor de rest gewoon helemaal het zelfde.
- - - - -
Mijn vorige Numatic Henry heb ik na 15 jaar trouwe dienst vervangen voor de Numatic Henry HVR200A met twinflo motor en 600 en 1200 watt stand en doet nog steeds dienst op de camping.
- - - - -

Heb in het verleden Miele , Philips , Dyson stofzuigers gehad en zijn binnen 2 jaar gewoon versleten en die hebben na een paar keer stofzuigen nog maar de helft van hun zuigkracht over omdat de stofzak poriën al verzadigd zijn door het stof waardoor de flo om te zuigen wordt belemmerd terwijl de stofzak nog maar 10 procent is gevuld.
- - - - -
De Numatic heeft daar geen last van omdat het stofzak oppervlak veel groter is en de zakken van goede kwaliteit zijn , zeker de Hepaflo zakken zijn uitmuntend en houden ook fijnstof tegen wat goed is bij stof allergie .
- - - - -

Voor mij nooit meer een ander merk stofzuiger dan de Numatic omdat hij gewoon de beste zijn werk doet en zeer duurzaam is waardoor ik vele jaren geld uitspaar om een nieuwe stofzuiger te kopen.
- - - - -

En klop om de tijd eens het stof filter uit , dan blijft de zuigkracht optimaal en is ook voor het optimale behoud van de stofzuiger motor.

Onvrede 09-05-2012
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Wij hebber er ook 1 gekocht en div.review bekeken en allemaal zeer positief.dus er ook 1 aangschaft.maar hebben hier veel spijt van .Zuigkracht valt al gauw weg wanneer de zak iets gevult is en dan zuigt hij niet lekker meer.Na 15 jaar een henkel stofzuiger gehad te hebben met veel plezier valt deze erg tegen.wie deze stofzuiger wel wil kopen ,bied maar eens geld .bijna alle review zijn positief .dus nu ook maar eens de waarheid.Succes
Paul

nellyvanhonk 02-04-2013

ik heb de stofzuiger al jaren maar ik zuig zonder zak was zo nu en dan het stoffen filter uit
ben van plan er nog 1 te kopen

swaney 08-05-2012
Geschreven voor: Numatic HVR200A blauw

Geen indicatie voor een volle stofzuigerzak. Apparaat dient volledig gedemonteerd te worden bij de vervanging ervan en om te kijken of de zak vol is. Is moeilijk om de bijgeleverde clip terug te plaatsen. Geen verschillende stofzuigstanden behalve dan hard of eco. Het apparaat botst overal tegenaan. De rubberen stootrand zorgt ervoor dat het apparaat niet verder te trekken is. Alle onderdelen van de stofzuigerslang vallen constant uit elkaar. Miskoop van de maand!

angie115 06-05-2012

heb deze stofzuiger reeds 19 jaar en hij doet het nog prima
zelfs buiten op het terras word hij gebrukt

Willem de Beer 18-02-2012
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Op basis van de goede reviews heb de Henry gekocht, maar wat een miskoop! Belangrijkste reden: Te weinig zuigkracht en te smalle stofzuigerbuis waardoor gemakkelijk dingen blijven steken.Inmiddels heb ik voor minder dan de helft van het geld een nieuwe stofzuiger (Philips) gekocht, die wel goed zuigt. Toch zijn er ook wel wat pluspunten de noemen voor de Henry: degelijk, grote stofzak, lang elektriciteitssnoer. Maar het belangrijkste doet Henry onvoldoende: stofzuigen!

Annette23 15-03-2012

inderdaad ik heb ook uitgaande van positieve reviews een henry gekocht maar wat een tegenvaller zeg qua zuigkracht. Ik ben mezelf zelfs nu aan het oriënteren op een andere stofzuiger, bevalt de Philips wel?

basydebeste 21-10-2011

De stofzuiger heeft 2 standen. Start in de economie stand waardoor het energie zuinig is.
Druk op de knop voor de hoge stand en je hebt dubbel zoveel zuigkracht..

cornelis g 09-01-2012
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

deze stofzuiger 6-6-2011 gekocht.
nog steeds van mening dat dit de beste is die ik ooit heb gehad!!!
Jack Russel haartjes enz, geen enkel probleem.
verliest geen zuigkracht.
stofzak is enorm groot.
een super stofzuiger, beslist geen miskoop.

ninjo2811 25-11-2011
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

ik heb nu al 21 jaar een Henry de eerste kon ik kopen via een schoonmaakbedrijf omdat ze nog niet op de vrijemarkt te koop waren ik heb nu mijn 2de henry ook weer al zeker 6 jaar in gebruik ben er weg van ik ben zelf lang en de henry steel is ook lang en een super lange slang en snoer heerlijk al stofzuif ik niet graag maar henry verlicht dit werk heel erg veel zou hem liever een 10 geven maar er is altijd nog ruimte voor verbetering een echte aanrader!!! hier word hij ook zwaar op de proef gesteld met 15 katten en 2 honden maar henry geeft het niet op !!!

stachowski 05-11-2011
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Prima Stofzuiger, normaal gebruiken wij per 2 jaar een stofzuiger om gek van te worden. Henry heeft het de eerste 6 maanden prima gedaan. Hopelijk blijft dat zo. Tot nu toe de beste die wij hebben gehad. Eenvoud zo als vroeger, mooi lang snoer aangezien de woonkamer 20 meter is makkelijk. gewoon stofzuigen, motor niet warm bij lang gebruik, loopt rustig. Opbergtas is ??

cornelis g 20-09-2011
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

ONGELOFELIJK wat een fijne stofzuiger.
6-6-2011 gekocht.
we hebben een Jack Russel in huis en als u weet wat dat is weet u wat ik bedoel.
dat ding blijft ongelofelijk goed zuigen en raakt niet vol.
een stopcontact nodig.
is geweldig!!!!

Gerrit Mollink 20-05-2011
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Wat een heerlijke machine, geschikt voor kantoren en ziekenhuizen enz..
Sinds eergisteren in het bezit, maar heerlijk we hebben een living van 13,5 m bij 4,8 m en met onze oude stofzuiger 3x de stekker verplaatsen, nu eenmaal in pluggen (centraal) en we zuigen het hele huis (app.)
Heerlijk in eenmaal kunnen door werken en Henri doet het beter dan onze 2000w stofzuiger !!
Zeker ons geld waard !!!!!!!!!!!!!
Ook heerlijk is de extra lange slang.
EEN DIKKE 10 !!!

NaamBlinker 28-02-2011
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Heb de stofzuiger nu 3 jaar in bezit. Zuigkracht is uitstekend. Ook fijn is 't lange snoer en slang. Het handmatige oprolsysteem van het snoer is ideaal. Werkt altijd en gaat niet stuk, wat bij een automatisch oprolsysteem vaak wel het geval is. De grote stofzakcapaciteit is zowel pluspunt als minpunt. Heb je bv huisdieren dan doe je eigenlijk te lang met de stofzak en gaat hij ruiken. Echt 'n minpunt vind ik de lengte en de constructie van de schuifbuis. Voor de wat langere mensen (ik ben zelf 176cm) is de buis te kort, waardoor je snel last van je rug krijgt. De constructie van de schuifbuis is ronduit knullerig en valt snel uit elkaar.

bollox 31-12-2010
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Zeer veel zuigkracht. Laat je niet misleiden door de 1200 Watt vermogen. Deez staat gelijk aan een miele van 2000 Watt. Eerst de stofzuiger aanzetten dan na 2 seconden kun je hem op hoogvermogen schakelen is niet echt efficient maar werkt goed.

senne2210 10-05-2010
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

De Numatic is een stofzuiger waar je echt aan moet wennen. Dat gold voor mij tenminste, na lange tijd met een compacte Bosch stofzuiger gezogen te hebben. De lange slang en het lange snoer leken mij geweldig; maar ieder voordeel heeft zijn nadeel..
Waar je normaal een 'rukje' aan de slang geeft en de stofzuiger gelijk volgt, moet je bij de Numatic de slang verder naar achteren vastpakken omdat deze anders vanwege de afstand niet gelijk verplaatst.
Het lange snoer is handig omdat je maar op een plaats hoeft in te steken, maar aan de andere kant ook weer onhandig omdat door de hoeveelheid snoer de wielen er weleens in vast blijven zitten.
Er worden 3 hulpstukken bijgeleverd welke met een verbindingsstukje(buisje) aan de steel bevestigd moeten worden. Er wordt echter maar 1 buisje bijgeleverd. Dit is lastig, omdat je dan steeds alles los moet halen als je van hulpstuk wisselt. Zelf heb ik er dan ook 2 buisjes bij gekocht.
Verder begint de stofzuiger altijd op halve kracht te zuigen. Dit is echter niet voldoende om goed mee te stofzuigen. Je moet dus steeds een extra knopje indrukken voor optimale zuigkracht. Dit vind ik echt een minpunt. Had beter andersom kunnen zijn.
De stofzakken zijn inderdaad lekker groot, en een stuk voordeliger geprijsd. Verder is de stofzuiger heel solide, en zal er niet snel iets stuk gaan, afbreken etc. In die zin krijg je dus waar voor je geld omdat deze lang mee zal gaan. Ik ben nu aan de Numativ stofzuiger gewend, maar denk dat ik achteraf gezien toch voor een meer wendbare, gewone sledestofzuiger zou kiezen.

ejba 22-03-2010
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Wil je een super zuigende stofzuiger die genoegen neemt met minder vaak een dure stofzak, een levensduur van 20 jaar(hoeze milieu vriendelijk), met 1200 Watt de meeste 2200 Watt stofzuigers verslaat(ook lekker voor het milieu) kies dan voor een Henry.
Het lekkere lange snoer en de lange slang krijg je er op de koop toe.
Ook bij het klussen deinst de Henry niet terug.

Conclusie: vergeet Miele,Aeg en de rest maar en schaf deze aan, je hebt er gedurende 20 jaar geen spijt van.

H.numatic 22-10-2009
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Ongeveer 12 jaar geleden had ik besloten een henry te kopen,dit omdat ik voor het eerst op mijzelf ging wonen,geld gespaard,hard voor gewerkt,en tja je kunt het geld maar 1 keer uitgeven dacht ik.
Dus ik wou waar voor mijn geld kort gezegd.
En wat gaat de tijd toch snel,we zijn al weer 12 jaar verder...maar de henry is nog steeds van de partij!,geen spijt van,loopt nog net zo mooi en zuigt net zo goed als toen hij nieuw was,ook het apparaat in zijn geheel heeft zich goed gehouden door de jaren heen,geen defecten.
Oké een nieuwe vloerborstel 4 jaar geleden,maar dat lijkt mij normaal,een auto rijdt immers ook niet 15 jaar op dezelfde banden...

Stefan uit Beets 07-10-2009
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Nadat mijn AEG stofzuiger zijn laatste zuchtje lucht inademde ben ik op zoek gegaan naar een nieuw exemplaar. Via vergelijkingssites, waar de Henry als zeer goed werd beoordeeld en tegelijkertijd vriendelijk geprijst is, heb ik besloten deze aan te schaffen.

Na enkele weken de stofzuiger te hebben gebruikt kan ik melden dat dit een goede aankoop is geweest. De zuigkracht is groot, het snoer, de stang en slang zijn lekker lang en de stofzuiger is erg wendbaar. Ook de bijgevoegde accessoires voldoen goed (de kattenborstel functioneert geweldig!). Gek genoeg kon ik nergens op de vergelijkingssites vinden hoeveel geluid de stofzuiger produceerd of wat de stanglengte is. De geluidssterkte bedraagt 64-68 dB, afhankelijk of je de economische of de hi-power stand kiest. De stanglengte, gemeten tussen de borstel en slang, bedraagt 132 cm. De constructie is goed, het is solide van opbouw (degelijke schakelaars, rvs stang, degelijke motor en sterke kunststof behuizing) en no-nonsense (basic) uitgevoerd waardoor het ook geschikt is voor commercieel gebruik. Het snoer rolt zich niet automatisch op. Dit gaat handmatig door aan de knop op de deksel te draaien. De capaciteit van de stofzak is maar liefst 9 liter. Er worden 5 stofzakken bij de stofzuiger geleverd. Er zijn losse accessoires verkrijgbaar (bv. Airco brush, harde vloeren borstel, aluminium stang etc.) wat handig is om gelijktijdig te bestellen om extra verzendkosten te voorkomen.

Er zijn ook enkele minpunten. De stang is 3 delig, niet inschuifbaar en niet te bevestigen aan de stofzuiger. Dit maakt het opbergen lastig (neemt dus veel ruimte in). Van de 3 los bijgeleverde accessoires kan er maar 1 m.b.v. een clip aan de stofzuiger worden bevestigd. De overige 2 dien je dus ergens los te bewaren (beetje knullig). Door de ronde constructie is het erg wendbaar maar daardoor niet op een traptrede te plaatsen. Op zich niet zo erg omdat de stofzuiger nog geen 7 kg weegt maar voor sommige gebruikers kan dat te zwaar zijn. Er wordt een los buisje bij geleverd om een borstel (of andere accessoire) direct aan de stofzuigerslang te bevestigen. Deze is net enkele cm's te kort. De accessoire zit dan niet goed genoeg bevestigd en valt daardoor er wel eens af. De zuigkracht is niet traploos regelbaar. De stofzuiger heeft 2 standen: economy en hi-power. Op de stang kun je de zuigkracht nog iets regelen (70-100%) door aanzuiging van ‘valse lucht’ (regelbare luchtopening in stang). Maar voor sommige doeleinden kan de laagste stand nog iets te sterk zijn.

Al met al ben ik erg tevreden met deze stofzuiger (goede prijs-kwaliteit verhouding). Primair vind ik een lang snoer, lange stang/slang en een goede zuigkracht het belangrijkste. De minpunten wegen voor mij een stuk minder.

Pluspunten
•Sterke zuigkracht en toch energiezuinig
•Lang snoer
•Lange slang en stang
•Robuust
•Erg wendbaar
•Grote stofzakcapaciteit van 9 liter
•Veel accessoires bij te kopen
•Goede prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten
•Geen telescopische stang
•Stang niet te bevestigen aan stofzuiger
•1 accessoire aan stofzuiger te bevestigen. De rest los op te bergen.
•De stofzuiger is niet op een traptrede te plaatsen.
•Hulpstuk (buis) om accessoires aan de slang te koppelen is te kort
•Zuigkracht is niet traploos regelbaar

Emil01 07-03-2009
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Henri is een erg fijne stofzuiger.Krachtig en stil en een erg lang snoer met goede oprol mechanisme ook de slang is langer dan standaard.
Een nadeel aan deze super machine is zijn instabiliteit, hij wil wel eens op zijn rug gaan liggen, als je de bocht om wilt. Ook is het nadeel als je parket hebt dat hij achter zijn eigen snoer blijft hangen want er even overheen trekken valt niet altijd mee.Verder niets dan positieve punten.Ook geschikt voor lange mensen want de kromme buis kan men omdraaien en hierdoor kun je de steel verlengen of verkorten, simpel maar doeltreffend.

rejtuo 12-12-2008
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Wij hebben een Hetty aangeschafd,de roze variant maar net als de henry met een 1200 watt motor.De stofzuiger is van een degelijke haast onbreekbare kunststof gemaakt.In tegenstelling tot de veel duurdere dyson dus niet van hard plastic.De buis is van roestvrijstaal en is zo in elkaar gezet.De zuigslang is lang genoeg en flexibel.De eerste stand is makkelijk om bv iets te zuigen wat makkelijk de slang invliegt,de tweede stand geeft voldoende zuigkracht om alles mee te zuigen.De machine maakt een aangenaam niet te hard geluid,de machine is in tegenstelling tot andere meningen wendbaar.Het snoer oprol systeem is oerdegelijk met de hand te regelen dus geen kapotte oprolveer met alle ergenis van dien.Kortom een zeer degelijke machine met een zeer goede motor.Daarnaast hebben we er 5 jaar garantie bij gekregen en de winkelier verzekerde ons dat alle gebreken gratis verholpen worden,uitzondering de zuigmond maar dat is bij elke stofzuiger zo.Die slijt tenslotte al tijdens het eerste gebruik.Onderdelen in overvloed bij de winkelier dus dat zit goed.Vermeldingswaard is de 9 liter stofzak die tevens niet duur zijn,rond 13 euro voor 10 stuks.

neet01 05-11-2008
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Wellicht hebben ze verbeteringen aangebracht want de pijpen passen goed en stevig in elkaar en de slang draai je nu op de machine. Hij is vrij stil en op halve kracht zuigt ie ruim voldoende voor mijn parket vloer. Hij heft eigenlijk alle tekortkomingen van de huidige stofzuigers op: grote zak, blijvende zuigkracht, zuinig in gebruik en last but not least een lang snoer met een no nonsens (zelf) oprol systeem wat gewoon lang meegaat. Ik be er blij mee --> mijn vrouw trouwens ook.

Leadminnie 02-10-2008
Geschreven voor: Numatic HVR200A rood

Wat een miskoop! Ik had hoge verwachtingen maar die zijn helaas niet waargemaakt.
De zuigbuis is niet toereikend voor lange mensen. En deze werkt met een inschuifsysteem, dus niet met een klik-vergrendeling. Als ik fanatiek sta te zuigen schiet de buis nog wel eens uit het handvat, erg irritant, handvat in je hand en de buis aan de andere kant van de kamer. Ook de slang schiet voortduren los uit de zuiger (zit met een heel simpel systeem vast, tè simpel dus).
Wanneer je de hoek omgaat valt ie geheid om, volgt ook niet lekker achter je aan.
Om nog een positief punt te noemen: het snoer is echt enorm lang, langer dan bij alle andere zuigers.
Ik kwam van een Miele en ben nu weer snel terug naar de Miele.
Ofwel: tka: 1 Henry.