Miele Complete C3 Excellence EcoLine - SGSP3 obsidiaan zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Complete C3 Excellence EcoLine - SGSP3 obsidiaan zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Petra Van Schoonhoven 31-12-2020

Heel erg goede stofzuiger

Deze stofzuiger van Miele is mijn derde Miele stofzuiger. De eerste is naar de werkplaats gegaan, de tweede staat boven. Deze uitvoering van de C3 zuigt erg goed (ik gebruik eigenlijk nooit de maximale zuigkracht) en heeft een lange verstelbare stang. We hebben even getwijfeld of we niet voor de zakloze variant zouden kiezen maar ik ben erg blij met mijn keuze voor dit apparaat

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Lange verstelbare stang
  • Lang snoer
  • Snoer rolt altijd snel en helemaal terug

Minpunten

• Ik mis de draaitop bovenop
  • Wieltjes willen niet over het snoer rijden

D.Anna 30-06-2020

Uitstekende product

Uitstekende stofzuiger. Minimale inspanning tegenover maximale gemaal en resultaat!
Ik raad dit product iedereen aan!

Mark 07-06-2020

Miele stofzuiger, what else??

Beste uit consumentenbond test. Maakt het waar. Alles is goed aan het ontwerp. Mooie opbergvakjes, soepele maar sterke slang, stil, enorme zuigkracht, zeer lang oprolbaar [ met 1 klik ] snoer, mooie kleur, zeer wendbare zuigmond, echt over nagedacht.
Top product.

Pluspunten

• zie boven
  • zie boven

Minpunten

• voornamelijk voor harde vloeren.

Renate Besselink 07-11-2019

Zoek niet verder... dit is hem!!!

oor zijn wendbaarheid rijdt hij makkelijk zowel op harde vloeren als op tapijt/ kleed. Door de verschillende standen welke mogelijk zijn, zowel op de combinatieborstel als op de stofzuiger zelf, kun je ieder gewenste oppervlakte goed reinigen. Perfecte zuigkracht, pakt zelfs de fijnste stofdeeltjes mee. Ideaal voor haren van huisdieren. Door de meegeleverde accessoires zuig je stoelen, banken etc goed schoon. Wat erg fijn is dat je de accessoires gemakkelijk kan opbergen in het opbergvak van de stofzuiger. Het is een investering maar daar krijg je zeker de Duitse degelijkheid voor terug.

Pluspunten

• Ideaal voor dierenharen
  • Wendbaar
  • Opbergvak voor accessoires
  • Degelijke Duitse kwaliteit

Ayhan 18-07-2019

Miele Complete C3 Excellence Rood

Ik heb de stofzuiger nu al 2 weken en wat een wereld van verschil, je merjt dat je een A merk hebt. Hij voelt stevig aan en kwa uitstraling kan ik er niet om klagen.

Je kan er overal bij evt. met de kop stukjes, en erg fijn met de lange kabel nu hoef ik maar 1x een stopcontact te gebruiken i.p.v 2.

Pluspunten

• Geen zorgen dankzij de rubberen stootranden.
  • Hele goede zuigkracht.

Freddy Slagter 26-04-2019

Gewoon een goede stofzuiger!

Ik vind de Miele stofzuiger een erg goed product! Goede zuigkracht en het snoer blijft zich na jaren nog steeds zichzelf oprollen, en dat kan ik van andere merken niet zeggen.
Miele er is geen betere!

Pluspunten

• Goede zuigkracht.
  • Oprolbaar snoer.
  • Kan de hele kamer zuigen d.m.v. Het lange snoer.

Minpunten

• Glanzende behuizing.

bergh 06-02-2019

Waarschijnlijk een maandag ochtend gevalletje, want binnen een jaar stuk. Miele beweert uit het niets dat er geen eigen merk zakken zijn gebruikt dus geen garantie. Ik had altijd een hoge pet op van deze producent, maar nu? Miele, er is geen onbetrouwbaardere.

Pluspunten

• lang snoer

Minpunten

• snel stuk

Jboshoven 03-02-2019

gesmolten ar 2 1/2 jaar

In begin een goude stofzuiger, echter ondanks het te vroeg vervangen van stofzuiger filters en zakken, maakt de stofzuiger steeds meer geluid en nu dus zelfs een plastic smelt lucht. Had van een miele toch echt meer verwacht.

Jan 03-02-2019

Geweldige Stofzuiger. Gewoon een prima Miele kwaliteit

De Miele Complete C3 Diamond Excellence bevalt ons goed. We hebben al jaren Miele stofzuigers gehad en deze overtreft opnieuw het laatste model dat wij hadden. De zuigkracht is uitstekend. Daarnaast is de telescopische zuigbuis heel gemakkelijk in en uit elkaar te schuiven. En het oprolsysteem werkt heel soepel als je op de daarvoor bestemde knop drukt. Door het vergrendelingssysteem kun je de zuigmond, zuigbuis en handgreep vastklikken met een hoorbaar geluid. De bijbehorende hulpstukken, zoals de meubelzuigmond, de kierenzuiger en reliëfborstel zijn heel handig en nog steeds hetzelfde als bij voorgaande Miele stofzuigers. De meubelzuigmond vind ik bijvoorbeeld perfect om het hoofdstuk van ons bed mee te zuigen. Al met al heel veel gebruiksgemak.

De stofzuiger ziet er wel wat kwetsbaarder uit dan de vorige Miele die wij hadden. Dit komt door het nieuwe design. Het kiezen van de juiste zuigkracht werkt wel heel gemakkelijk, door dat je nu door middel van één knopje de juiste stand kunt kiezen. Het maakt wel uit welke stand je kiest voor het geluid. Ik vind de stofzuiger op de hoogste stand teveel lawaai geven. De andere standen zijn wel goed te doen.

Al met al heeft deze Miele stofzuiger alle verwachtingen wederom waargemaakt. De enige minpunten zijn het design en het geluid.

Margot81 29-01-2019

Miele er is geen betere

Miele er is geen betere en dat geldt zeker voor de stofzuigers. Ze zijn wat duurder, maar hun g eld zeker waard. Zo ook de Miele C3. Hij is wendbaar, makkelijk in gebruik en heeft er fijne hulpstukken bij. Ik heb altijd een Miele gehad en wat zeker opviel is een aantal aanpassingen. Zo is het snoer langer gemaakt en de telescopische zuigbuis zonder knopje omhoog te halen. Beide echt pluspunten, want ik had het knopje al afgebroken en moest hiervoor van stopcontact wisselen. Het design is verder prima, daar verandert Miele weinig aan. Hij is makkelijk in gebruik..... al zou het wel heel fijn zijn als ze eens een oplossing zoeken voor het snoer dat steeds onder het kleine wieltje blijft hangen. De hulpstukken doen wat er van ze verwacht mag worden. De borstel gebruik ik altijd voor de trap en dat is perfect. De zuigkracht is sterk, het geluid prima en de zak makkelijk in te brengen en gaat ook lang mee. Voor houten vloeren zou ik de parketborstel aanraden. HIj is zacht, breed en fijn in gebruik. Heb je een laminaat, stenenvloer of tapijt dan is deze prima. Dankzij het makkelijk te bedienen knopje op de zuigmond schakel je moeiteloos over van tapijt naar harde vloer en vice versa. De zuigmond is flexibeler gemaakt en daardoor fijner in gebruik dan de vorige versie.

Kortom ben je op zoek naar een stofzuiger die zijn werk goed doet en lang mee gaat, kies een MIele

Pluspunten

• actieradius
  • telescopische zuigbuis
  • wendbaarheid

Minpunten

• borstel voor houten vloer
  • gewicht

Mdn 26-01-2019

Een echte aanrader

Sinds 1 week in het bezit van de Mielle complete C3 diamond excellence.
Deze stofzuiger heeft een mooie kleur zwart en een strak design, past in elk interieur. Ook is deze Miele erg stil met zijn 74db.

Wat mij meteen opviel was de enorme zuigkracht van deze stofzuiger. Zuigt veel krachtiger dan mijn vorige, kleden en tapijt worden ook veel schoner. Wij hebben 2 honden in huis , en ook de hondenharen worden met gamak opgezogen.

Het snoer is heerlijk lang (12 meter!) en de stofzuiger rolt gemakkelijk mee over zowel laminaat als tapijt. Ook zit er een airclean filter bij, ideaal want ruik geen nare luchten meer tijdens het stofzuigen.

Er zitten 3 mondstukken onder de klep in de stofzuiger, deze heb je zo gemakkelijk bij de hand.
Kortom een super fijne stofzuiger van hoge kwaliteit ,het huis is echt veel schoner en nog energiezuinig ook met 550watt!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geluid
  • Snoerlengte

cynthia 25-01-2019

Zeer goede stofzuiger, niet zwaar en handig in gebruik

De stofzuiger heft een mooi design en is stil en krachtig. Hij heeft een lang snoer en is wendbaar. De stofzuiger is niet zwaar en door de verschillende accessories kan je ook de trappen er goed mee schoonmaken. De verschillende standen op de stofzuiger zorgen er voor dat je alle oppervalktes er goed mee kan schoonmaken.
Door de airclean filter heb je geen last van nare stofzuigerluchtjes. Deze stofzuiger is van goede kwaliteit.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • lang snoer
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• wat duur

Inca35 20-01-2019

Prima stofzuiger

De stofzuiger een week in gebruik om te testen.
Bij het uitpakken valt gelijk op dat hij degelijk en robuust overkomt.
De stofzuiger ziet er mooi uit, niet hypermodern maar dat hoeft ook niet.
De zuigkracht is erg goed en instelbaar in 6 standen die je met de voet kunt bedienen.
Hij is zeer wendbaar en loopt soepel op de wielen. Hij staat stabiel op de vloer.
Met een actieradius van 12 meter komen wij een heel eind door de woning.
Het oprolsnoersysteem loopt erg soepel en je hoeft maar een keer op de knop te drukken met je voet en het snoer rolt automatisch in zijn geheel op.
Met de extra hulpstukken zijn zelfs de meubels, kieren ed makkelijk te zuigen. Deze hulpstukken kunnen in een speciaal vak in het apparaat opgeborgen worden wat je tegenwoordig lang niet bij alle stofzuigers ziet.
De telescopische zuigbuis komt degelijk over en is goed van lengte, ook voor de wat langere mensen.
Tot nu toe vind ik de kwaliteit erg degelijk overkomen.
Het gebruiksgemak is ook heel eenvoudig, handleiding is duidelijk.
Was benieuwd naar deze stofzuiger omdat het geen zakloze stofzuiger is.
De vorige was een zakloze, dit heeft zijn voordeel dat je geen stofzuigerzakken hoeft te kopen. Maar deze Miele geeft minder gedoe en stof bij het vervangen van de zak.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Pluspunten

• degelijk apparaat
  • goede instelbare zuigkracht
  • grote actieradius

Fam. Huisman 07-01-2019

Gebruiksgemak

Fijne stofzuiger voor onze houten vloeren en tegelvloer. Ook op het tapijt werkt hij prima. Stofzuigen is nu een fluitje van een cent. Lang snoer en het bedieningsgemak is groot. Blij dat we iets meer hebben uitgegeven (219 euro) en voor deze Miele hebben gekozen.

Jarno 03-12-2018

goede stofzuiger die doet wat íe moet doen

Geen spannend ontwerp, maar een oerdegelijk apparaat. Zuigt uitstekend en heeft een lekker lang bereik. Voor de laminaatvloer heb ik wel een andere borstel erop gezet.

Pluspunten

• groot bereik
  • geruisloze verplaatsing

Minpunten

• geen

Wouter 15-04-2018

Goed zuigend en degelijk

Degelijk apparaat dat goed zuigt. De 550 watt is meer dan voldoende en ik gebruik meestal halve kracht. Hier een houten vloer en wat carpetten. Zuigt zich wel wat vast op een carpet. Geluid is redelijk. Groot verschil met de vorige stofzuiger van Bosch (met 15 meter snoer) die er mooi uit zag maar nooit naar tevredenheid heeft gewerkt en vel minder degelijk aanvoelt.
Goed om te weten dat er nog al wat verschillende versies zijn bij miele. Deze excellence heet een air clean plus filter en een luxe zuigborstel. Zo heb je ook een een gewone air clean filter, air clean silence filter, en tegen luchtjes de active air clean. De plus filtert de meest fijne stofjes. De eco line heeft minder wattage maar voldoet dus ruimschoots. Misschien voor dierenhotel op tapijt is de powerline beter. Wij zijn hier erg tevreden met de excelence eco line.

Pluspunten

• Zuig erg goed
  • Degelijk!
  • Rol prima

Minpunten

• Geluid niet het minste
  • Prijs?

alberts 15-03-2018

super goed met instellen zuig uitstekend

met deze stofzuiger werk ik op het werk super goed hij is erg stil in te stellen. dit weer goed is als je het kantoor tussen door moet zuigen. goed in t stellen in kracht op verschillende vloeren. ben heel erg tevrede met deze stofzuiger. zuig goed en laat geen luchtjes achter .

Pluspunten

• geluid goed in te stellen

Brigit 22-01-2018

fijne stofzuiger

wat ben ik blij dat ik deze stofzuiger gekocht heb.
Hij heeft een fijn lang snoer dat makkelijk oprolt.
Hij is makkelijk draagbaar. hij is goed op te ruimen.
De buis is op goede hoogte instelbaar.
Je hebt al de stofzuigermondjes bij de hand.
Hij rolt makkelijk achter je aan.
Hij is goed (en makkelijk) in te stellen op zuigkracht en zuigt goed.
Hij is ook redelijk stil.
Het is gewoon een fijne stofzuiger!

Pluspunten

• zuigt goed
  • Lang snoer
  • stofzuigermondjes bij de hand