De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RO7612EA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DaniellevS 25-05-2019

Hogere verwachtingen

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Dit is een compacte, kleine stofzuiger die erg wendbaar en gemakkelijk is in gebruik. Er zijn een aantal pluspunten en minpunten die ik kan noemen. Hier zijn de minpunten die ik heb ervaren; de zuigslang is erg kort waardoor de stofzuiger telkens een beetje opgetild wordt als je aan het stofzuigen bent, dit maakt een hoop herrie. De stofzuiger is zeker wel stil, maar niet zo stil als ze in de reclames doen voortkomen. Het handvat bovenop de slang geeft niet veel meerwaarde, het enige pluspunt is dat je de zuigkracht makkelijk kan reguleren. Er zijn zeker wel pluspunten; zo is het snoer erg lang waardoor je overal bij kunt komen, de opvangbak waar het stof in terecht komt is erg makkelijk te legen en er zit een extra borsteltje bij voor de kleine oppervlakte waar je niet makkelijk bij kunt komen. Conclusie: het is een makkelijke stofzuiger met een mooi design, maar er zijn betere opties in deze prijsklasse.

Pluspunten

• handige opvangbak
  • lang snoer
  • wendbaar

Minpunten

• hoge prijs
  • korte slang
  • vervelend handvat

Hanne 20-05-2019

Zuigt goed en is stil

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

De stofzuiger ziet er leuk uit met de groene kleur en heeft daarmee een frisse uitstraling. Het snoer is maar liefst 8,5 meter lang, waardoor je een hele etage vanuit een stopcontact kunt zuigen. De stofzuiger is relatief stil. Wel hoor je de nogal kleine wieltjes wat lawaai maken als je de stofzuiger over plavuizen rijdt. De zuigprestatie is goed, zuigt stof en kruimels makkelijk weg. Je ziet het stof in de opvangbak dwarrelen. Deze bak is groot, dus hoeft niet vaak geleegd te worden. Legen van de bak gaat eenvoudig. Het borsteltje is geïntegreerd in de slang, dat is makkelijk om net even extra in een hoekje of op een plint te zuigen. Het mondstuk van de stofzuiger is vrij plat waardoor deze goed onder de bank of kast past. Wel gaat het mondstuk soms onbedoeld naar de tapijtstand. De slang is relatief kort, waardoor je de stofzuiger iedere keer omhoog tilt of de achterkant soms tegen je hielen komt. Er is geen opbergplekje voor losse hulpstukken.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Stil

Minpunten

• Korte slang
  • Geen opbergvak hulpstukken

Ljs 20-05-2019

Niet zo soepel, wel heel krachtig

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Over het algemeen ben ik erg tevreden over deze stofzuiger van Rowenta. De stofzuiger maakt echt goed schoon, zeker in vergelijking met mijn oude barrel. Ook zijn de extra wieltjes onder bij de kop erg handig om over de vloer heen te glijden zonder dat je krassen maakt.
Verder gaat de stofzuiger gemakkelijk aan, ook de stekker gaat soepel in en uit het apparaat. Zo ook de slang bevestigen. Ik had verwacht dat het legen va de stof-opvangbak een gedoe zou zijn, maar dat valt mij reuze mee. De bak (in de vorm van een waterkoker) is gemakkelijk te verwijderen en schudt je makkelijk leeg in de prullenbak. Doordat deze opvangbak erg hoog is valt niets ernaast. Zelf haal ik er altijd nog een doekje doorheen na het uitschudden.
Van mij had de stofzuiger wel wat lichter in gewicht mogen zijn en wat soepelere schakel knoppen mogen hebben. Voor het in en uitschuiven van de slang en het schakelen van tapijt naar laminaat functie is namelijk wel wat kracht nodig.
Ondanks dat zou ik deze stofzuiger van harte aanbevelen als men een echt goed schoon huis wilt.

Pluspunten

• Krachtig
  • Stil

Minpunten

• Zwaar
  • Stug

Miss88 17-05-2019

Geweldog stille stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Zeer krachtige stofzuiger. Is effectief 'silent' in de 'silentmodus'. Echter om het gevoel te hebben dat hij werkelijk goed zuigt, heb ik de neiging om telkens op de hardste (luidere) stand te zuigen. Stevige stofzuiger, maar door de wieltjes onder het zuigstuk, gemakkelijk wendbaar en hanteerbaar. Ergonomische handgreep met geïntegreerd borsteltje is zeer handig en gemakkelijk in gebruik. Het wisselen van opzetstukken gaat ook zeer vlot. Zeer veel nuttige hulpstukken wat handig is, echter qua opbergen niet zo evident. Ik vind het persoonlijk jammer dat de stofzuiger een zak heeft, maar uiteraard is dit persoonlijk.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Geweldig zuigkracht
  • Lange snoer

Minpunten

• Zwaar

JLangeveld 16-01-2019

Stille krachtige stofzuiger met degelijk ontwerk

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

De Rowenta is een mooie stofzuiger met veel features en accessoires. Maar het belangrijkste natuurlijk: hij werkt prettig. Zo zuigt hij vrij hard, terwijl dat niet te horen is. Mijn huisgenoot kon nog studeren in de kamer waar ik aan het stofzuigen was.

De opvangbak is doorzichtig en produceert een rondkolkende stofwolk. Dit zorgt voor een bevredigende presentatie van het resultaat. Deze bak is gemakkelijk te legen.

De stang is uitschuifbaar en heeft een prettig handvat. Zo kan iedereen stofzuigen in een natuurlijke houding. De slang is wel een beetje kort. Ook is de stofzuiger wat zwaar, maar door het handvat in het midden, is hij makkelijk te verplaatsen. Een laatste nadeel is de knop waarmee je wisselt tussen tapijt en parket: deze springt soms onbedoeld naar tapijt.
Een oplossing voor een probleem waarvan ik niet wist dat ik het had is de borstel. Als je de stang afkoppelt zit er een borstel aan de slang, waarmee je gemakkelijk alle hoekjes en randjes schoonmaakt. Niks is veilig voor de Rowenta.
Door de Rowenta herkent niemand ons huis meer als studentenhuis...

Pluspunten

• Krachtig
  • Stil
  • design
  • handige borstel

Minpunten

• Korte slang

Tatje 16-01-2019

Super stofzuiger!

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Al geruime tijd op zoek naar een goede stofzuiger. Deze voldoet aan al mijn verwachtingen! Ontzettend fijne stofzuiger. De zuigkracht is erg goed, dit terwijl het hij relatief stil is. Wat mij erg aanspreekt bij deze stofzuiger is het feit dat er een uitneembaar compenent is welke je kan legen; op deze manier heb je geen stofzuigerzakken meer nodig. Super milieuvriendelijk dus! Daarnaas is borsteltje dat aan de slang gemonteerd zit perfect voor de moeilijk bereikbare hoekjes. Door het borsteltje maak je geen krassen, wat ook een groot pluspunt is. Minder aan de stofzuiger is dat hoewel hij met handige hulpstukken geleverd wordt, er geen ruimte is om deze hulpstukken op te bergen in de stofzuiger. Daarnaast is de stofzuiger redelijk zwaar. Ik heb dit zelf niet als probleem ervaren, omdat ik de stofzuiger niet hoef te tillen. Omdat de stofzuiger erg wendbaar is, is het gewicht geen probleem. Al met al een heel fijne stofzuiger welke ik iedereen aanraadt!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Uitneembare stofzak
  • Fijne hulpstukken
  • Lang snoer

Minpunten

• Geen opruim mogelijheid hulpstukken

Heteren 15-01-2019

Mooie stofzuiger voor mooie prijs

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Deze stofzuiger is mooi vormgegeven. Ziet er strak en stoer uit. Deze is in diverse kleurstellingen beschikbaar en ik heb de groene mogen testen.
De stofzuiger is mooi om te zien maar wat natuurlijk nog belangrijker is is dat deze ook goede prestaties levert.
De zuigkracht van de machine is erg goed en snel regelbaar met de schuif op het handvat. Wat ook praktisch is, is de borstel die al vast gemaakt is aan het handvat. Hierdoor kan je bepaalde voorwerpen of kozijnen zonder krassen schoonmaken. De zuigslang voelt wel zwaarder aan dan de gemiddelde stofzuigerslang, maar dit went ook wel snel.
De stofzuiger is wendbaar en volgt goed. Ook de snoerlengte is a aanvaardbaar. Thuis kom ik de benedenverdieping er goed mee rond zonder te wisselen van stopcontact.
De zuigmond vind ik zelf wel van mindere kwaliteit. Hij lijkt niet altijd alles mee te zuigen en ook de wieltjes maken veel herrie, meer dan de stofzuiger zelf. Hij maakt geluid maar dat is erg aangenaam. Een gesprek voeren op normale toon kan erg goed met deze stofzuiger

Pluspunten

• Geluid productie
  • Snoerlengte
  • Zuigkracht
  • Vormgeving
  • Legen van de opvangbak

Minpunten

• Zuigmond
  • Zuigmond wieltjes maken te veel geluid

Bass 15-01-2019

Zwaar maar kwqachtig

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Een fijne doch zware stofzuiger. Bij het aanzetten verwacht je minder geluid dan je vorige stofzuiger, dat klopt, maar ik kan niet zeggen dat dit een stille stofzuiger is. Wat betreft de zuigkracht ben ik er enorm op vooruit gegaan. Zijn kracht is echt super. De kabel is lekker lang zodat je niet van stopcontact hoeft te wisselen. Alleen de slang is aan de korte kant. Ook het opbergen van de stofzuiger kan maar op een manier waardoor deze redelijk wat plaats bezet in de kast. Ook het gewicht van deze stofzuiger verbaasde mij, hij had best wat lichter mogen zijn. Conclusie, een fijne stofzuiger die doet waarvoor hij gemaakt is met iets meer geluid en gewicht.

Pluspunten

• zuigkracht
  • lange kabel

Minpunten

• prijs
  • gewicht

Channie.b004 12-01-2019

Goede stille stofzuiger.

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Ik heb deze stofzuiger nu ongeveer drie weken in huis. Ik heb om meerdere redenen voor deze Rowenta Silence force 4A+ RO7612 stofzuiger gekozen. Hij zou erg stil zijn, een lang snoer hebben, geen stofzak hebben en een goede luchtfilter hebben. Ik heb de stofzuiger al meerdere malen intensief gebruikt, voor het stofzuigen van de trappen, slaapkamers, woonkamer en auto. Ik ben over het algemeen tevreden over de stofzuiger. De stofzuiger is over het algemeen niet zo stil als ik had verwacht. De motor is wel erg stil, maar door de enorme zuigkracht hoor je vooral de wind van de zuigkracht. Maar vergeleken met mijn oude stofzuiger is dit een verbetering van 100%. Het snoer is lang genoeg om lekker met deze stofzuiger te kunnen werken. Met de automatisch opdraai knop is het snoer ook zo weer opgerold. De stofzuiger ziet er modern en een beetje futuristisch uit. Ook voel de stofzuiger degelijk aan. Er zitten veel accessoires bij, die helaas niet in de stofzuiger opgeborgen kunnen worden. Dat is wel jammer, omdat de kans aanwezig is dat je nu een accessoire uiteindelijk kwijtraakt. De stofzuiger heeft geen aparte stofzuigerzak. De stof wordt in een kunststof bak opgevangen. Deze stofbak is gewoon schoon te maken door deze onder de kraan af te spoelen. Wat mij opviel is dat er ook een dikke filter op de stofbak zit, waardoor de lucht uit de de stofzuiger ook goed gefilterd wordt. Dit is ideaal voor mensen met een stof allergie. Ook deze stoffilter is gewoon onder de kraan af te spoelen. Stofzuigen doet deze stofzuiger als de beste. De stofzuiger heeft meer dan voldoende zuigkracht. De zuigkracht is heel eenvoudig regelbaar op het handvat. Aan het handvat zit ook een geïntegreerde borstel. Deze borstel is ook erg handig alhoewel de haartjes van het borsteltje wel iets harder of stugger hadden gemogen. Na een paar maal deze borstel gebruikt te hebben, blijkt dat de haren op de borstel al iets uit elkaar staan. Ik ben benieuwd hoe deze haren eruit zien na langdurig gebruik. De stofzuiger is wel wat aan de zware kant. Hij weegt bijna 9 kg. Dat is vooral zwaar als de trappen gezogen moeten worden, want dan sleep je de machine toch mee op de trap. Volgens de fabrikant zijn de onderdelen gegarandeerd de komende 10 jaar leverbaar. Na ongeveer drie weken deze Rowenta Silence force 4A+ RO7612 gebruikt te hebben kan ik niet anders concluderen dat dit een hele fijne stofzuiger is.

Pluspunten

• Stil
  • Voldoende zuigkracht
  • Geen stofzak

Minpunten

• Zwaar 9kg

Inca35 11-01-2019

Compacte krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Deze stofzuiger heb ik nu 2 weken in huis om te testen. Hij doet wat hij moet doen. Ten opzichte van andere stofzuigers is hij redelijk stil. Het model is compacten heeft een mooi design alhoewel de groene kleur niet echt mijn favoriet is. De zuigkracht is goed, zowel op plavuizen als op voerbedekking zuigt hij goed. Bovenop de stofzuiger zit een handvat waardoor je de stofzuiger gemakkelijk mee kunt nemen. Dit is bij bv het stofzuigen van de trap erg handig. Op het handvat zit een verstelbare schuifknop waarmee je de zuigkracht kunt reguleren wat erg prettig werkt. Het snoer is lekker lang zodat je niet snel de stekker hoeft te wisselen in een ander stopcontact. Rowenta heeft duidelijk rekening gehouden met lange mensen. De stang is van dusdanige lengte dat je als lang persoon niet meer zo gebukt hoeft te stofzuigen. Als je de stang helemaal hebt uitgetrokken vind ik dat de slang nog wel iets langer had gemogen. Het wil dan namelijk weleens voorkomen dat de stofzuiger omhoog getrokken word. Waardoor hij instabiel word. Met de hulpstukken kun je overal goed bijkomen met de stofzuiger. Alleen jammer dat er geen opberg mogelijkheid is voor de hulpstukken op de stofzuiger. Vind de wielen wel iets minder degelijk overkomen. Het legen van de stofreservoir is wel een gedoe, dit moet je rustig doen anders heb je overal stof.

Pluspunten

• redelijk stille stofzuiger
  • lengte stang
  • lengte snoer
  • zakloos

Minpunten

• lengte slang
  • minder degelijke wielen
  • geen opbergmogelijkheid voor hulpstukken

KG 11-01-2019

Goede zuigkracht en lang snoer, fijne stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Ik was op zoek naar een nieuwe stofzuiger en mocht de Rowenta Silence Force testen. Ik vind het een zeer fijne stofzuiger en voldoet geheel aan mijn verwachtingen. De stofzuiger ziet er mooi uit (leuk kleurtje) en voelt degelijk aan. Het snoer is lang zodat niet vaak van stopcontact gewisseld hoeft te worden. De zuigkracht is regelbaar op het handvat, gelukkig...want op bijvoorbeeld vloerbedekking merk je dat de zuigkracht zeer goed is. Op het handvat zit een greep wat handig is als je bijvoorbeeld de trap moet stofzuigen. Het borsteltje op het handvat (schuifsysteem) is iets te zacht en de haartjes hadden iets stugger gemogen. Verder is de stang in hoogte verstelbaar en aan de onderkant kantelbaar zodat je ook onder de kasten kunt komen. De opvangbak voor het stof is zeer ruim en makkelijk verwijderbaar en te legen. De stofzuiger is wel vrij zwaar maar aan de andere kant wel degelijk en van een goede kwaliteit. De stofzuiger vind ik prettig in gebruik en beveel ik zeker aan!

Pluspunten

• zuigkracht
  • degelijk
  • snoer
  • ruime opvangbak
  • vormgeving

Minpunten

• gewicht

Nynke 11-01-2019

Duur en voldoet niet

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

De stofzuiger voldoet niet en is aan de prijs. Naast het feit dat ik de kleur spuuglelijk vind, zuigt hij niet goed op vloerkleden. De zuigkracht is zooo fors, dat de stofzuiger aan het tapijt vast komt te zitten en het tapijt zowat mee omhoog trekt. De knullige zuigkracht regelaar is een schuifje op het handvat, wat lucht doorlaat. Het veroorzaakt niet alleen en enorme herrie, het heeft nauwelijks effect. Op het parket en het vaste wat hoog-poliger tapijt doet hij het oké, dus voor degenen die geen vloerkleden hebben, best een goed product. Op de stenenvloer is de prestatie matig.
Het snoer is lang genoeg. De telescopische stang werkt prima. Hij is heel wendbaar, maar valt wel makkelijk om, wat voor mij op zich geen probleem is.
Het handvat is onhandig. Je kan daardoor de stofzuiger maar op een manier vasthouden en daarmee kan je dus niet makkelijk in gaatjes of hoekjes of ergens onder zuigen. En je krijgt kramp aan je hand.
De stofzuiger is niet stil.
Het reservoir is wel heel eenvoudig te legen en weer terug te plaatsen. Al met al vind ik het niet de dikke € 220 waard die je er voor moet betalen.

Minpunten

• te veel zuigkracht
  • knullige zuigkracht regelaar
  • handvat vervelend

Desire 10-01-2019

Top stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Zeer stille stofzuiger. Lang snoer. Slang met handvat en ingebouwde schuifbare harig mondstuk. Nadeel is dat alleen het voetstuk teveel geluid maakt op de vloer.
Zeer goede stofzuiger en zeker voor het geld. Een aanrader

Pluspunten

• lang snoer
  • zeer geluidsarm
  • handig handvat aan de slang
  • harig mondstuk zit op de slang

Minpunten

• stofzuiger is zwaar
  • wieltjes maken op de vloer

Corianne 10-01-2019

Fijne Stofzuiger!

Geschreven voor: Rowenta RO7612EA

Ik heb de stofzuiger nu 2 weken in huis en ben er zeer tevreden over. De zuigkracht is goed en te verstellen via het schuifje op de steel. Ook het geluid verbaasde me, hij is veel stiller dan mijn vorige stofzuiger. Je kunt gewoon gesprekken voeren en elkaar goed verstaan onder het stofzuigen. Wat erg fijn is. Door het snoer van 8.4 meter hoef je niet vaak van stopcontact te wisselen. De opvangbak is groot en het legen ervan gaat ook heel gemakkelijk. Hij beweegt soepel over verschillende ondergronden. Qua gewicht is hij een beetje zwaar maar hier merk je niets van als je hem gebruikt. Ik beveel deze stofzuiger zeker aan!

Pluspunten

• Geluid
  • Snoerlengte