AEG FX9-1-ALRG wit, metallic - Reviews

stofzuiger
Soort
algemeen
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FX9-1-ALRG wit, metallic op Kieskeurig.nl.

ad 27-10-2018

ergonomisch en uitstekende prestaties

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

ergonomisch, diverse mogelijkheden door de hulpstukken en uitstekende zuigkracht; in het algemeen een steelstofzuiger die zeer praktisch is in gebruik voor diverse doeleinden. Ook innovatief dat in de steel een slang verborgen zit waardoor er de mogelijkheid is om de steel enigzins te verlengen .
D.w.z., het apparaat doet goed zijn werk op diverse ondergronden, grofvuil en fijnstof , leveren geen problemen voor de stofzuiger. De filter is van uitzonderlijk kwaliteit, hij laat geen fijnstof door. Kortom een steelstofzuiger die essentieel is voor een schone woonomgeving.

Pluspunten

• ergonomie
  • gewicht
  • zuigkracht
  • gemak, vuilcontainer zeer gemakelijk te ledigen
  • zuigkracht verstelbaar

Kitty 29-10-2018

Steelstofzuiger en kruimeldief ineen

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Makkelijke steelstofzuiger, waarvan motor zowel hoog als laag op de steel geplaatst kan worden. Zit motor hoog en schuif je de steel in, heb je een kruimeldief (eventueel met slang die je uit de steel kunt trekken) die gemakkelijk te dragen is vanwege het midden-handvat. Bij gewoon stofzuigen staat de motor uiteraard laag, en is het gewicht prima verdeeld. Tijdens het testen raakte de stofzuiger verstopt. Dit was gemakkelijk te verhelpen. Mijn ervaring is dat dit ook wel eens gebeurd met gewone slee-stofzuigers. De verstopping werd veroorzaakt door overmatig veel confetti, dit heb ik niet dagelijks (lees zelden tot nooit) op te zuigen. De stofzuiger voldeed zo goed, dat ik deze heb aangeschaft, weliswaar de rode "Anim"uitvoering.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Compact
  • Leuke kleur
  • Verlichting op stofzuigermond
  • Fijne accessoires

Thea 28-10-2018

Goed stofzuigen kan rechtopstaand en niet inspannend.

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Rechtop staand kon ik moeiteloos mijn huis stofzuigen, bij het draaien en keren draaide de buis afzonderlijk van de zuigmond, waardoor ik soepel en met gemak bij lastige hoeken en bij kast (stoel)poten kon komen.
Het soepele bewegingsvrije stofzuigen zorgde ervoor dat ik geen kracht hoefde te zetten en niet hoefde te bukken. De meest belangrijke reden waarom ik deze steelstofzuiger heb aangeschaft.
De rubberen rollers zorgen dat de stofzuiger zonder probleem van vloer op kleed kon rollen.
Ik vond de zuigmond wat klein, maar door de statische? aantrekkingskracht, werd vuil rondom ook meegezogen. Leuk te zien dmv de led-lichtjes aan de zuigmond.
(helaas blijft ook stof aan buitenkant van zuigmond kleven)
De stofzuiger nam verrassend veel stof op, vooral vuil van de deurmat was in een oogwenk weggezogen.
Dit verraste me, want een pen wordt niet opgezogen, wat mijn vorige (AEG jetmaxx) met gemak meezuigt.
Makkelijk is het om de stofzuiger even te laten staan, geen buizen en snoeren die in de weg staan.
De stofzuiger als kruimeldief te gebruiken dmv uitrekbaar flexibele slang en zachte borstel, werkte plezierig , ook gebruikt ipv een stofdoek!
Je moet wel oppassen; omdat het handvat achter je elleboog zit, je tijdens het zuigen niet per ongeluk dat handvat ergens tegen aanstoot.
Om plafondranden en gordijnen bovenin te zuigen, kan de motor naar het handvat geschoven worden en kun je met twee handen het apparaat vasthouden.
Maar het gewicht is toch te zwaar om daar lang mee door te gaan.
Om onderdelen te plaatsen heb je eigenlijk 3 handen nodig, buis en zuigmond moeten losgeklikt worden, maar het apparaat kan ik dan niet vasthouden. Dus dan moet hij neergelegd worden (op de grond?) dan moet je toch bukken. Maar misschien is het een kwestie van wennen.
In opvangbak is goed te zien hoeveel stof opgezogen is. Deze moet wel sneller geleegd worden dan een stofzuigerzak. Haren rollen zich vast aan de rollers in de zuigmond, deze rollers zijn eenvoudig los te maken en te reinigen. De filter binnen in opvangbak is wel lastig los te wrikken.
Accu werkte lang genoeg om drie kamers te zuigen inclusief banken en stoelen.
Accu-tijd is af te lezen aan voorkant van de motor, dat is tijdens het zuigen niet af te lezen, dus was het toch nog onverwacht dat de accu leeg was en de motor direct stopte.

Kortom; ik ben vooral tevreden over deze steelstofzuiger vanwege het lichamelijke gemak en het verrassende resultaat.
Maar wanden en plafond zuigen doe ik liever niet met dit apparaat.

Pluspunten

• beweegt op alle ondervlakken heel soepel
  • draaiing zuigmond, los van buis
  • zuigt verrassend veel stof
  • Makkelijk te pakken, ook voor kort gebruik

Minpunten

• als kruimelzuiger, bij plafond,te zwaar
  • wisselen van onderdelen, moet stofzuiger liggen
  • Prijzig

Erwin 27-10-2018

flexibele en lichtgewicht draadloze stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Flexibele draadloze stofzuiger en licht van gewicht. Uitstekende zuigkracht met een lange gebruiksduur door vernieuwde accu's. Met 3 power standen .

Pluspunten

• flexibele stang
  • motor verplaatsen op de stang
  • licht in gewicht
  • lange gebruiksduur op accu
  • goede accessoires

jottens64 25-01-2021

Super stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Super stofzuiger vergeleken met onze Dyson snoerloze stofzuiger die animal pro zou moeten zijn (niet dus)na elke beurt moest je de borstelkop en wieltjes ondoen van honde haren,bij deze Aeg 1 keer per week de borstel .........de wieltjes blijven vrij van hondeharen .
De borstel is ook zeer makkelijk te demonteren, voor ons geen Dyson meer.
Het enige nadeel is zijn gewicht, maar met de motor in de laagste stand is het geen probleem.
Zuigkracht is fenomenaal.

Laurien 25-01-2021

Fijne, handige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Hele fijne steelstofzuiger. Glijdt makkelijk over de vloer en de lampjes zijn ook handig. Ideale aankoop om even gauw de vloer te zuigen.

Esther 23-11-2020

Super stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Wat een geweldige stofzuiger, design gebruiksgemak functies. Op en top stofzuiger, zelfs mijn man maakt er gebruik van. Zeer goede aankoop

Steef 16-11-2020

TOP

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Stofzuigen is leuk geworden.
Boven verwachting om met deze stofzuiger te mogen werken. Handzaam, wendbaar, zuigt goed, geen vieze lucht. Duidelijk is dat er over stofzuigen in de praktijk nagedacht is. Voor iedereen een aanrader.

Esther 13-11-2020

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Heb mij zelf vorige week getrakteerd op deze mooie gestylde stofzuiger. Ik vind hem zeer praktisch gebruiksvriendelijk , ook zeer geschikt voor mijn hond. Ik hoop nog jaren plezier te hebben met deze stofzuiger, een genot om die zware stofzuiger vooruit te slepen.

MG 11-11-2020

Snoerloos zuigen

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Mooie moderne accu steelstofzuiger, die gemakkelijk onder bank of kast kan zuigen, past zuigkracht aan ondergrond aan

Laurens 30-10-2020

De eerste keer stofzuigen was schrikken

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Na jaren trouwe dienst mocht onze prima stofzuiger met zak met pensioen. Vanwege het gewicht en handzame formaat gekozen voor dit type stofzuiger. De zuigkracht in combinatie met de roterende borstel zorgt ervoor dat alles snel in de stofzuiger verdwijnt. Nu dachten we altijd dat alles netjes schoon was, maar na de eerste keer met deze nieuwe stofzuiger waren we verbaasd over hoeveel er in het opvangbakje zat, bizar! Hij is erg gemakkelijk in het gebruik en ook de lampjes (waarvan je denkt, waarvoor heb ik die nodig) zijn erg handig!
De hoeveelheid accessoires laten ook weinig te wensen over.

WB 03-10-2020

Topstofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Geen snoer is super handig. 3 standen zuigkracht dus in elke situatie de juiste. Geen stofzuigerzakken meer nodig. De bijgeleverde opzetstukken zijn ideaal.

Susan 20-05-2020

Aanrader

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Deze stofzuiger heb ik op de Huishoudbeurs gekocht, levert geweldige prestaties. Ben er heel blij mee. Staat netje opgeruimd, doordat hij op zichzelf staat. Mooi design, hoge kwaliteit. Wij kunne het hele huis ermee stofzuigen. Ook handig voor de auto, omdat je geen snoer hebt.

hvdhhobo 21-03-2020

Met gemak stofzuigen

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Ik heb de stofzuiger op de huishoudbeurs gekocht. En vindt de stofzuiger er mooi uit zien. Ook het bedienings gemak ervaar ik als prettig. Fijn dat je de knop niet ingedrukt hoef te houden. En hij gaat gemakkelijk onder mijn bank en bed. Dus ik vind het een top stofzuiger

Anoniem 05-03-2020

Super stofzuiger, flexibel en mega goede zuigkracht

Geschreven voor: AEG FX9-1-ANIM metallic, rood

Ik ben om, geen slede stofzuiger meer voor mij. Deze steelstofzuiger maakt zijn naam waar. Handig in gebruik. Met de automatische stand rol je van tapijt naar harde vloeren zonder wisseling van zuigmond. En ik ben fan van de LED-verlichting in de zuigmond, ieder stofje is zichtbaar! Kortom een super compacte fijne stofzuiger.

Pluspunten

• LED-verlichting
  • Lange gebruiksduur accu
  • Flexibele slang
  • Goede accessoires
  • Makkelijk op te bergen

fjkranenburg 17-01-2020

Stofzuiger voldoet aan verwachtingen

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

We zijn meerdere winkels afgelopen om draadloze steelstofzuigers te vergelijken. Deze AEG gekozen om aantal redenen, hij blijft zelf los staan, stof bakje leegt gemakkelijk, goede zuigkracht, verstelbaar zodat je onder de bank kan maar ook grote oppervlakten met het gewicht laag bij de grond wat sturen lichter maakt. De stofzuiger voldoet volledig aan de verwachtingen. De duur is minder urgent dan gedacht want ik pak hem als ik wat zie liggen, hierdoor vervuild alles zo ie zo minder en kan ik sneller klaar zijn, en ik heb twee huisdieren rondlopen. Ik ben heel erg tevreden met de stofzuiger.

Christien Mouthaan 04-12-2019

Gladde glipper

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Gewend aan een zware stofzuiger met snoer, maar wonend in een huis met veel trappen, overgestapt op deze steelstofzuiger. Wel een verschil.
Hij zuigt prima, ik kan ons hele huis stofzuigen en heb dan nog over in de accu. Het stof is makkelijk te verwijderen. De lampjes in de zuigmond laten (schrikbarend) duidelijk zien dat het nodig is om te stofzuigen. Hij is erg wendbaar, licht om mee te zuigen.
We kunnen hem makkelijk kwijt in een kast. Hij blijft keurig staan. Ergens onder stofzuigen is ook goed te doen, omdat je de motor makkelijk naar boven kunt verschuiven.
Even wennen aan het verwijderen van de grote borstel om een kleinere erop te zetten, maar ik ben niet zo handig.
Kortom, deze stofzuiger stelt zeker niet teleur. Ik hoop dat we er lang plezier van mogen hebben.

Pluspunten

• accu doet het lang
  • erg wendbaar
  • licht in het gebruik
  • prima zuigresultaat
  • makkelijk op te bergen

Bea Berkenbosch 20-05-2019

Mega zuigkracht en onvoorstelbaar compact

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Ik ben bekend met de draadloze steelstofzuiger van een ander merk en was dus zeer benieuwd naar deze stofzuiger van AEG. Ik moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben. De handleiding is zeer duidelijk. Er zit een basis station bij waar de stofzuiger in moet staan als je hem niet meer gebruikt. Tevens wordt hij dan opgeladen. Deze plaats je op elke gewenste plek zonder te boren of te schroeven. De stofzuiger is heel wendbaar en overal te gebruiken. Je kunt de basis verplaatsen naar boven zodat je makkelijk onder kasten en banken kunt zuigen. Zet de stand op automatisch en je kunt gemakkelijk van een gladde vloer naar vloerbedekking heen zonder probleem. Bij hardnekkig stof is er ook nog de turboknop. Ook de led lampjes zijn erg makkelijk vooral in donkere hoekjes. Wat een enorme aanwinst is, is de ingebouwde slang. Je haalt de buis eraf en de slang is zichtbaar. Je houdt de stofzuiger in de ene hand en gebruikt de slang met de gewenste accessoire in de andere hand. De accessoires zitten niet met een kliksysteem dus ze kunnen wel verdraaien of er af vallen. De stofzuiger is heel goed in balans dus erg prettig te gebruiken. Een volgend pluspunt is dat hij zelfstandig kan staan. Wil je even wat anders doen dan blijft hij zelfstandig staan. Het legen van het stofreservoir ook erg makkelijk, je klikt de unit eraf en maakt hem open boven de vuilnisbak. Even kijken waar het open gaat anders gooi je alles over je zelf heen. Ik zou deze stofzuiger zeer zeker aanbevelen, te opzichte van andere merken grote pluspunten

Pluspunten

• verplaatsbare basis
  • oplaadunit zonder te boren/schroeven plaatsen
  • duidelijke handleiding
  • pictogrammen
  • goed in balans

KG 12-05-2019

Prima stofzuiger maar zwaar

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

De stofzuiger nu een aantal weken in gebruik en iets minder enthousiast geworden dan in het begin. Ik zal uitleggen waarom. De stofzuiger maakt goed schoon op zowel harde vloeren en tapijt/vloerbedekking. Mede door de zuigmond met een soort van borstels welke ronddraaien worden ook haren goed opgezogen. De accu is gewoon goed en ik kan de stofzuig meerdere keren gebruiken (op de middelste stand). Het legen van de stofcontainer gaat prima en levert niet veel gedoe op. Er worden een aantal accessoires bijgeleverd en het wisselen van bv de zuigmond gaat makkelijk. Ik vind wel dat het lijkt of de stofzuiger minder zuigkracht heeft als de accessoires gebruikt worden. De stofzuiger is verder wendbaar en in te schuiven zodat je ook makkelijk onder meubels kunt komen. De verlichting is leuk maar voor mij geen meerwaarde. Een nadeel vind ik het gewicht, de stofzuiger is zwaar (vergeleken met bv Dyson) en dat merk je vooral als de stofzuiger vast moet houden icm met een accessoire om bv de trap te stofzuiger. En uiteraard de prijs, behoorlijk aan de hoge kant vergeleken met andere merken. Ik ben nog niet overtuigd en mijn keuze zou niet direct de AEG zijn.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Accu
  • Maakt goed schoon
  • Accessoires

Minpunten

• Prijzig
  • Zwaar

Kruimel 10-05-2019

Super stofzuiger voor een huis waarin mag worden geleefd!

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG wit, metallic

Deze stofzuiger nu ongeveer een maand in huis en zeer tevreden!
Even wat meningen op een rij:
Geen gedoe met telkens een nieuw stopcontact zoeken, maar gewoon snel door kunnen zuigen.
De standaard zuigkop kan op zowel hoogpolig tapijt, vloerbedekking als PSV gebruikt worden. Dus geen wisseling nodig!
Op de automatisch stand zuig hij goed en als het nodig is kun je met de knop op het handvat snel de zuigkracht vergroten.
Deze compacte stofzuiger is makkelijk op te bergen zonder veel ruimte in beslag te nemen. De handige oplaad standaard zorgt er voor dat hij telkens weer opgeladen te gebruiken is.
Het opvang reservoir is groot genoeg, zelfs nu onze hond zo aan het verharen is.
De uittrekbare stofzuigerslang word hier regelmatig gebruikt om snel even de vensterbank en andere kleine oppervlakken mee te nemen in een stofzuig beurt.
Ook is hij makkelijk mee te nemen naar een andere verdieping doordat hij compact en licht van gewicht is. Al met al een compacte krachtige wendbare aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Wendbaar
  • Krachtig
  • Snoerloos