De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AEG 900277607 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anoniem 05-03-2020

Super stofzuiger, flexibel en mega goede zuigkracht

Geschreven voor: AEG 900277607

Ik ben om, geen slede stofzuiger meer voor mij. Deze steelstofzuiger maakt zijn naam waar. Handig in gebruik. Met de automatische stand rol je van tapijt naar harde vloeren zonder wisseling van zuigmond. En ik ben fan van de LED-verlichting in de zuigmond, ieder stofje is zichtbaar! Kortom een super compacte fijne stofzuiger.

Pluspunten

• LED-verlichting
  • Lange gebruiksduur accu
  • Flexibele slang
  • Goede accessoires
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Redelijk prijzig

Christien Mouthaan 04-12-2019

Gladde glipper

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Gewend aan een zware stofzuiger met snoer, maar wonend in een huis met veel trappen, overgestapt op deze steelstofzuiger. Wel een verschil.
Hij zuigt prima, ik kan ons hele huis stofzuigen en heb dan nog over in de accu. Het stof is makkelijk te verwijderen. De lampjes in de zuigmond laten (schrikbarend) duidelijk zien dat het nodig is om te stofzuigen. Hij is erg wendbaar, licht om mee te zuigen.
We kunnen hem makkelijk kwijt in een kast. Hij blijft keurig staan. Ergens onder stofzuigen is ook goed te doen, omdat je de motor makkelijk naar boven kunt verschuiven.
Even wennen aan het verwijderen van de grote borstel om een kleinere erop te zetten, maar ik ben niet zo handig.
Kortom, deze stofzuiger stelt zeker niet teleur. Ik hoop dat we er lang plezier van mogen hebben.

Pluspunten

• accu doet het lang
  • erg wendbaar
  • licht in het gebruik
  • prima zuigresultaat
  • makkelijk op te bergen

Minpunten

• wel wat zwaar op de trappen

Bea Berkenbosch 20-05-2019

Mega zuigkracht en onvoorstelbaar compact

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Ik ben bekend met de draadloze steelstofzuiger van een ander merk en was dus zeer benieuwd naar deze stofzuiger van AEG. Ik moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben. De handleiding is zeer duidelijk. Er zit een basis station bij waar de stofzuiger in moet staan als je hem niet meer gebruikt. Tevens wordt hij dan opgeladen. Deze plaats je op elke gewenste plek zonder te boren of te schroeven. De stofzuiger is heel wendbaar en overal te gebruiken. Je kunt de basis verplaatsen naar boven zodat je makkelijk onder kasten en banken kunt zuigen. Zet de stand op automatisch en je kunt gemakkelijk van een gladde vloer naar vloerbedekking heen zonder probleem. Bij hardnekkig stof is er ook nog de turboknop. Ook de led lampjes zijn erg makkelijk vooral in donkere hoekjes. Wat een enorme aanwinst is, is de ingebouwde slang. Je haalt de buis eraf en de slang is zichtbaar. Je houdt de stofzuiger in de ene hand en gebruikt de slang met de gewenste accessoire in de andere hand. De accessoires zitten niet met een kliksysteem dus ze kunnen wel verdraaien of er af vallen. De stofzuiger is heel goed in balans dus erg prettig te gebruiken. Een volgend pluspunt is dat hij zelfstandig kan staan. Wil je even wat anders doen dan blijft hij zelfstandig staan. Het legen van het stofreservoir ook erg makkelijk, je klikt de unit eraf en maakt hem open boven de vuilnisbak. Even kijken waar het open gaat anders gooi je alles over je zelf heen. Ik zou deze stofzuiger zeer zeker aanbevelen, te opzichte van andere merken grote pluspunten

Pluspunten

• verplaatsbare basis
  • oplaadunit zonder te boren/schroeven plaatsen
  • duidelijke handleiding
  • pictogrammen
  • goed in balans

Minpunten

• accesoires vallen makkelijk eraf

KG 12-05-2019

Prima stofzuiger maar zwaar

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

De stofzuiger nu een aantal weken in gebruik en iets minder enthousiast geworden dan in het begin. Ik zal uitleggen waarom. De stofzuiger maakt goed schoon op zowel harde vloeren en tapijt/vloerbedekking. Mede door de zuigmond met een soort van borstels welke ronddraaien worden ook haren goed opgezogen. De accu is gewoon goed en ik kan de stofzuig meerdere keren gebruiken (op de middelste stand). Het legen van de stofcontainer gaat prima en levert niet veel gedoe op. Er worden een aantal accessoires bijgeleverd en het wisselen van bv de zuigmond gaat makkelijk. Ik vind wel dat het lijkt of de stofzuiger minder zuigkracht heeft als de accessoires gebruikt worden. De stofzuiger is verder wendbaar en in te schuiven zodat je ook makkelijk onder meubels kunt komen. De verlichting is leuk maar voor mij geen meerwaarde. Een nadeel vind ik het gewicht, de stofzuiger is zwaar (vergeleken met bv Dyson) en dat merk je vooral als de stofzuiger vast moet houden icm met een accessoire om bv de trap te stofzuiger. En uiteraard de prijs, behoorlijk aan de hoge kant vergeleken met andere merken. Ik ben nog niet overtuigd en mijn keuze zou niet direct de AEG zijn.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Accu
  • Maakt goed schoon
  • Accessoires

Minpunten

• Prijzig
  • Zwaar

Kruimel 10-05-2019

Super stofzuiger voor een huis waarin mag worden geleefd!

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Deze stofzuiger nu ongeveer een maand in huis en zeer tevreden!
Even wat meningen op een rij:
Geen gedoe met telkens een nieuw stopcontact zoeken, maar gewoon snel door kunnen zuigen.
De standaard zuigkop kan op zowel hoogpolig tapijt, vloerbedekking als PSV gebruikt worden. Dus geen wisseling nodig!
Op de automatisch stand zuig hij goed en als het nodig is kun je met de knop op het handvat snel de zuigkracht vergroten.
Deze compacte stofzuiger is makkelijk op te bergen zonder veel ruimte in beslag te nemen. De handige oplaad standaard zorgt er voor dat hij telkens weer opgeladen te gebruiken is.
Het opvang reservoir is groot genoeg, zelfs nu onze hond zo aan het verharen is.
De uittrekbare stofzuigerslang word hier regelmatig gebruikt om snel even de vensterbank en andere kleine oppervlakken mee te nemen in een stofzuig beurt.
Ook is hij makkelijk mee te nemen naar een andere verdieping doordat hij compact en licht van gewicht is. Al met al een compacte krachtige wendbare aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Wendbaar
  • Krachtig
  • Snoerloos

Minpunten

• Hoge standaard borstelkop

Daan Otten 10-05-2019

Goede stofzuiger, laadstation lijkt zwak

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Deze stofzuiger heb ik nu een tijd in gebruik en ben er tevreden over, hij ziet er mooi uit en zuigt prima, het geluidsniveau is zeer acceptabel. De accuduur is goed, de ledlampjes op de zuigmond zijn handig, en de zuiger is wendbaar. Je kan de motor naar boven en beneden schuiven, de stang kan je ook nog langer en korter maken, dit werkt prima en deze handelingen voelen degelijk aan. Jammer is wel dat ik in de langste stand en de motor omhoog niet tot helemaal achter, onder de bank kan stofzuigen, dit haalt de zuiger niet. De accessoires, het laadstation en de stofafvalbak voelen niet degelijk aan, ik weet niet of deze tegen een stootje kunnen, dat heb ik niet uitgeprobeerd :) misschien gaan ze wel jaren mee. Ik de kleinste stand, kruimeldief, in combinatie met de accessoires kun je op heel veel plekken heel gemakkelijk je huis schoon krijgen, ook met de slang die je uit de zuiger kan trekken, en waar je de accessoires op kan zetten, ideaal. Fijne stofzuiger, ik hoor dat hij jaren mee gaat! Aanrader.

• Zuigkracht

Minpunten

• Laadstation voelt zwak aan
  • Accessoires oogt zwak
  • Opvangbak oogt zwak

Ingee90 10-05-2019

Krachtige lichte stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Wat ik fijn vind aan deze stofzuiger is dat die wendbaar is en erg licht. Je pakt de stofzuiger sneller dan een normale stofzuiger ook voor kleine dingetjes. Hij zuigt erg goed en houd het lang vol op de hoogste stand. Als ik mijn kleed stofzuig voel je hem echt de viezigheid eruit trekken. De opzetstukken zijn erg makkelijk voor dieren haren of voor de lampenkappen. Ook is die makkelijk te legen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Wendbaar
  • Licht in gebruik
  • Je pakt hem snel

Minpunten

• Prijs

Zoetje11c 09-05-2019

Stofzuiger geschikt voor alle vloeren

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Wij hebben deze zuiger nu enige tijd in huis, er zit een korte duidelijke handleiding bij, als je die even bekijkt snap je zo hoe de stofzuiger werkt. De laadpaal is heel erg compact en makkelijk in gebruik en neemt gelukkig niet veel ruimte in beslag.
De led verlichting op de zuiger is handig had ik niet verwacht. Je pakt deze stofzuiger wel veel vaker dan een normale slee stofzuiger en je kan met één acculading makkelijk het hele huis stofzuigen. De zuigkracht verbaasde me, verassend sterk, en maakt geen lawaai! Op vloeren ben je wendbaar, en het gewicht is het enige wat mij niet is bevallen. Persoonlijk vind ik de stofzuiger te zwaar.

Pluspunten

• Compact
  • Laadpunt
  • Draadloos

Minpunten

• Gewicht

Mimi 08-05-2019

Mooie, maar zware stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

De stofzuiger heeft een mooie vorm en ziet er prachtig uit. Er zit een ledlamp in, die idd handig is. Je pakt hem makkelijk uit de houder om snel te stofzuigen. Maar het ombouwen en vasthouden met 1 hand of de stofzuiger in de lucht houden is een ware uitdaging. Mijn armen zijn gezond, maar als ik hem lang moet vasthouden lukt mij dit niet. Als ik onder de bank wil stofzuigen, kan ik de opvangbak verplaatsen, maar kom ik er nog niet echt onder. Op de bank stofzuigen hield ik ook niet vol en de trap was een drama. Die kreeg ik dus niet gedaan. Als je een randje of hoekje wil doen, vind ik het ombouwen voor een paar seconde stofzuigen echt een gedoe. De slang moet je er krachtig uittrekken, is heel koort en dan nog de stofzuiger optillen met 1 hand/arm is echt te zwaar. Voor de allergie is hij perfect.

• Zuigt prima
  • Wendbaar op de vloer
  • Geen snoer
  • Makkelijke houder

Minpunten

• Erg zwaar
  • Veel ombouwen
  • Je kan niet goed ergens onder

Niels 08-05-2019

Zeer wendbaar en gemakkelijk te pakken

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Nu bijna 3 weken de stofzuiger in gebruik en deze bevalt ons super goed! Voorheen hadden we een stofzuiger met snoer, maar nu met accu pak je de stofzuiger veel sneller en kun je in 1x je hele huis doen. Wat ons positief verraste was de lange accuduur. De stofzuiger is zeer wendbaar en dan ook met gemak met 2 vingers te bedienen. Om hoekjes te stofzuigen is geen probleem. Er zitten meerdere hulpstukken bij die je er gemakkelijk van afhaalt en er weer op zet. Voor ons hoogpolig tapijt op de trap zit een apart hulpstuk. Er zitten 3 verschillende standen op, waardoor je je tapijt bijvoorbeeld krachtig kan stofzuigen. Daar schrokken we ook meteen van wat een troep de stofzuiger uit het tapijt zoog! Echt perfect dus!
De stofzuiger kunt je ook handig als een soort van handzuiger gebruiken voor bijvoorbeeld de bank te stofzuigen, maar als je die langere tijd moest vast houden, is de stofzuiger best zwaar.
Er zit aan de voorkant van de stofzuiger een aantal LED lampjes waardoor je precies kunt zien wat je al gehad had en wat je nog moet doen. Hiermee word je wel meteen geconfronteerd hoe stoffig je huis is... :(
De stofzuiger word opgeladen door een handige standaard die niet veel ruimte in beslag neemt. Hij staat bij ons dan ook in de trapkast.
Enige nadeel van de stofzuiger is de prijs. Maar als je dat er voor over hebt, dan is het ook meer dan waard.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • 3 verschillende kracht standen
  • ruime opvangbak voor troep en stof

Minpunten

• prijzig

Zeddeman 08-05-2019

Sterke steelstofzuiger

De steelstofzuiger van AEG,

De stofzuiger werd geleverd met een heel scala aan hulpstukken.
Een grote zuigmond met automatische borstel, een kleinere versie en hulpstukken voor het zuigen van b.v. meubels, gordijnen en boxspring.
De machine is vrij compact en heeft een vast station om weer op te laden.
Het opladen gaat vrij snel en heeft dan met een volle accu genoeg power om het hele huis te zuigen.
Het stofzuigen kan op een lagere zuigkracht, hoog of automatisch.
Tot nu toe gebruiken we vooral de automatisch stand.
Dat betekent eigen lijk dat hij niet het hele vloer kleed naar binnen hijst.
Het motor volume tijden het gebruik is niet hard, en wordt niet als hinderlijk ervaren.
Snoerloos is echt genieten, je pakt de AEG FX9-1-ALRG en gaat gewoon aan de gang.
De motor is verplaatsbaar en kan naar beneden of naar boven geschoven worden, deze laatste stand is handig om onder je bed of bank te kunnen zuigen.
De led-verlichting in de zuigmond verlicht de vloer goed en maakt dan duidelijk zichtbaar waar je nog een stuk hebt overgeslagen.
Door het verwijderen van de grote zuigmond word een slang zichtbaarsten ongeveer 60 cm.
Dit stelt je in de gelegenheid om moeilijk bereikbare plekken te zuigen zoals in de auto of tussen de kussens van de bank. Wat je daar allemaal kan vinden 🤭 daar schrijf ik wel een andere keer iets over.
De stofzuiger voelt niet zwaar aan, wat je wel zou verwachten, gezien het feit dat de motor een onderdeel is van de zuigstang.
De motor is verplaatsbaar en het geheel kan in de hoogte ingesteld worden, rekening houdend met de lengte van de gebruiker.
Wat ook leuk is, is dat je de steelstofzuiger even recht op kan neerzetten zodat je wat anders kan doen, hij blijft dan zelfstandig staan.
De uitneembare afvalcontainer geeft je de mogelijkheid om te zien wat je doet en een eventuele trouwring is gemakkelijk terug te vinden.
In de container zitten diverse filters en de container is ook met water reinigbaar.
Wij heb honden en katten in huis en onze vloeren worden mede om die reden dagelijks gezogen.
Met deze futuristisch ogende stofzuiger is het geen vervelende klus en worden de vloeren, kleden en meubels zeer goed gereinigd.

Pluspunten

• Sterk
  • Zeer wendbaar
  • Accu duur

Jalb 06-05-2019

Uitstekende stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Als je op zoek bent naar een nieuwe draadloze, maar toch krachtige, stofzuiger dan moet je deze hebben. De stofzuiger heeft een mooi design en is niet groot waardoor je ‘m gerust in de hoek van de kamer kunt zetten. Als je de stofzuiger gaat gebruiken kan je snel en makkelijk het handvat uitschuiven zodat je veel bereik hebt tijdens het zuigen. Het bereik maak je trouwens nog groter door de motor makkelijk naar boven te schuiven waardoor je de stofzuiger zo goed als plat op de grond kunt leggen en onder je bed of bank kunt stofzuigen. Mocht je de hoogte in willen kun je een flexibele slang uit de stofzuiger trekken die je gebruikt om lastige hoekjes te bereiken.
Ondanks dat de stofzuiger aan de zware kant is blijft ie toch wendbaar en dankzij de led verlichting aan de voorkant zie je goed waar nog stof en vuil ligt.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Krachtig
  • Blijft rechtop staan

Minpunten

• Zwaar

panda01 06-05-2019

Draadloos en zeer wendbaar.

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Bij ontvangst, vond ik hem vrij zwaar. Dit komt ook omdat de motor op de steel zit in plaats als een lompe blok achter je steel. Wel vond ik hem erg mooi.

Hij kon direct gebruikt worden aangezien je geen snoer hebt en dus niet eerst moet uitrollen en een vrije stopcontact dient op te zoeken. Wat erg verrassend was, is dat het kopstuk licht gaf. Hierdoor zie je heel goed waar alle stof ligt. Kopstuk is ook heel wendbaar. Alleen onder een bed is niet altijd even makkelijk.

Stofzuigen van de trap is nog wel wennen, maar op zich wel makkelijk aangezien je niet met 2 delen rondloopt. Verder had ik hem op maximaal gezet. Hier kon ik toch ruim 45 minuten stofzuigen.

De extra kopstukken is leuk, maar behalve tapijt kopstuk, gebruik ik toch weinig andere accessoires. Misschien omdat je deze ook niet continue bij je hebt dus wordt ik al te snel lui om hem weer te pakken.
Het wisselen van een kopstuk was wel vrij stug. Je moest nog best wat kracht gebruiken om hem los te koppelen.

Op zich ben ik tevreden met deze stofzuiger. Vooral licht op de kopstuk, draadloos en dat je bijna een uur kan stofzuigen zijn voor mij grote pluspunten.

Pluspunten

• draadloos tot bijna 1 uur stofzuigen
  • licht op kopstuk

Minpunten

• iets zwaarder
  • wisselen van kopstuk kan wat stug gaan

Giovanna93 05-05-2019

Heerlijk zonder snoer!

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Een steelstofzuiger is echt een van de beste uitvindingen. Het is zo ontzettend makkelijk in gebruik. Zelf heb ik stofzuigen altijd een vervelende klus gevonden, het pakken, continu van stopcontact verwisselen, overal blijven hangen met je snoer.. Gelukkig is dat nu verleden tijd! Daarbij heeft deze stofzuiger ook nog een zelfstaande functie, dat betekent dat ik tijdens het stofzuigen hem ook gewoon rechtop neer kan zetten en een pauze kan nemen.
Ik vind dat de stofzuiger wel veel geluid maakt, maar dat komt doordat hij zo een grote zuigvermogen heeft. Hij zuigt alles met het gemak op en glijd heerlijk over de vloer. Zelfs op mijn tapijt zie ik al het vuil meteen verdwijnen en hoef ik geen kracht bij te zetten om vooruit te komen. De ingebouwde lamp is super fijn omdat het je extra zicht geeft.
De stofzuiger is erg flexibel, daardoor kan ik heel makkelijk onder mijn meubels, en bed stofzuigen! Er zitten ook een heleboel opzet stukken bij zodat ik ook mijn bank, vensterbank en zelfs lampenkappen kan stofzuigen.
Ik vind dat deze stofzuiger echt van topkwaliteit is en er ook nog eens erg mooi uitziet.

Pluspunten

• Accuduur
  • Gebruiksgemak
  • Wendbaarheid
  • Kwaliteit
  • Zuigkracht

Minpunten

• Geluid

Suutje73 04-05-2019
  • Product gekregen

Hele fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Na vele goede verhalen van collega's over een snoerloze stofzuiger, heb ik deze nu ook in mijn bezit. Het is een verademing om een stofzuiger te gebruiken die je te allen tijde in een oogwenk kan pakken. Ik gebruik hem nu 2 weken en heb nog nooit zo vaak stof gezogen. Niet omdat hij z'n werk niet doet, maar omdat je hem zo makkelijk even pakt, maar ook wegzet dmv z'n zelfstaande functie. Hij staat dan ook onopvallend in een hoekje in de woonkamer. Hoewel hij qua design best een prominente plek in de huiskamer zou kunnen hebben. De gebruiksaanwijzing is visueel en bevat een QR code. Erg handig voor de beeldvorming van het gebruik. De stofzuiger past dmv van een automatische functie de zuigkracht aan. Ik ga dus moeiteloos van mijn pvc vloer naar mijn hoogpolig tapijtje. Je kan de zuigkracht ook handmatig veranderen tijdens het stofzuigen. De motorloze unit is dmv een knop omhoog en naar beneden te plaatsen. Praktisch als je de stofzuiger plat houdt om onder een meubel of bank te zuigen. Helaas past de stofzuiger niet geheel onder mijn bank. De ledverlichting is prettig aangezien dat de stof goed zichtbaar maakt. In een handomdraai is de stofzuiger tot een krachtig zuigende kruimeldief te maken die wel wat zwaar in de hand ligt, maar aangezien ik de stofzuiger nu dagelijks even gebruik ben je zo klaar met zuigen. Het grootse opzetstuk is zwenkbaar en voelt prettig aan bij het zuigen. Verder zit er een wit opzetstuk bij waar je heel makkelijk de bank en stoel mee stofzuigt. Het zuigt onze kattenharen snel en efficient weg. Door de telescopische zuigbuis met flexibele slang die aanwezig is kun je dmv variabele opzetstukken lampenkappen, gordijnen en meubels stofvrij maken. Ik mis wel een opzetstuk om een gestoffeerde trap mee te zuigen. Voor de lange mens is de stofzuiger door het indrukken van een knop uit te schuiven. Ik vind het een erg fijne snoerloze stofzuiger en ben blij dat ik hem in mijn bezit heb.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Makkelijk weg te zetten en te pakken
  • Led verlichting

Minpunten

• Motorloze unit past niet overal onder

Sander 04-05-2019

Wendbaar en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Wat een goede stofzuiger! Hij is heel makkelijk te gebruiken. Doordat hij draadloos en heel wendbaar is, is hij heel makkelijk in gebruik. Daarnaast is hij in lengte verstelbaar. Hierdoor is hij ook makkelijk te gebruiken onder een bank of een tafel. Daarnaast past hij zijn zuigkracht aan de verschillende ondergronden (bijvoorbeeld een vloerkleed of vloerbedekking) aan.

Wat ook erg fijn is, is dat hij snoerloos is! Hierdoor zit je nooit meer te tobben met die snoeren en pak je de stofzuiger veel sneller. Ook heb je geen last van de stofzuiger die je achter je aan trek en overal tegenaan botst.

Je zet hem na het stofzuigen weer in het laadstation, waardoor hij altijd klaar voor gebruik is. De accu gaat daarnaast lang mee. Als ik mijn hele huis stofzuig (+/- 130 m2) zit de accu nog steeds bijna helemaal vol.

De zuigkracht is ook goed en de opvangbak is makkelijk te legen. Dit is toch altijd afwachten bij een kleinere stofzuiger.

Wat ik de eerste week als nutteloos ervoer en nu ook fijn vind is de led verlichting in de zuigmond. Vooral op donkere plekken (onder een bank of bed) zie je het stof daardoor liggen en weet je ook daadwerkelijk of jet schoon is.

Als ik twee minpuntjes moet bedenken dan zijn het de prijs en het gewicht. Om vlakker ondergronden merk je niets van het gewicht doordat hij zo wendbaar en makkelijk ik gebruik is. Echter op een trap voel je het wel. Gelukkig kan je de stang in lengte verstellen zodat hij toch makkelijk in gebruik ik voor een trap. Daarnaast heb je geen last meer van een snoer waardoor ik het gewicht na een week gebruik al als minder storend ervaar!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Goede zuigkracht
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs
  • Gewicht

Dennis19802019 04-05-2019

Makkelijke en krachtige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van de AEG FX9-1-ALRG steelstofzuiger! Het is mijn eerste steelstofzuiger en ook nog eens zakloos en snoerloos! Wat een enorme vrijheid en een verademing dat ik zo vrij kan rondgaan van kamer naar kamer en gewoon door kan stofzuigen zonder snoer te veranderen van stopcontact!! Dit is al een absolute pre!
Tijdens het stofzuigen kan ik moeiteloos recht staand stofzuigen door de lange verstelbare steel. Ook is de motorunit te verstellen laag op de steel als hoog op de steel waardoor je overal makkelijk bij kan De zuigmond draait makkelijk en afzonderlijk van de steel. Dit is heel makkelijk rondom voorwerpen of stoel/tafel poten. Helaas vind ik de zuigmond wel vrij klein waardoor je kleinere oppervlakken zuigt dus vaker moet herhalen. Wel weer erg handig is de led verlichting in de zuigmond waardoor je goed ziet wat je moet stofzuigen ook op donkere plaatsen.
Qua zuigkracht is het apparaat wisselend! De ene keer zuigt hij alles op en ligt er niks meer de andere keer blijven er toch wat grovere stukken liggen. Na een aantal keer herhalen is het wel weg maar zou je niet verwachten. Je kan de AEG FX9-1-ALRG in drie standen laten zuigen: laag, hoog en automatisch war erg handig is. Dit doe je ook op het handvat. Al met al is de zuigkracht wel voldoende maar zou het beter kunnen. Dit zal naar mijn inzien vooral komen door de wat kleine zuigmond. Het apparaat maakt op zich best wel wat geluid maar vooral op de hoogste stand.
Wat erg makkelijk is, is dat je de stofzuiger makkelijk omzet naar een kruimeldief. Dit is dan echter wel een groot exemplaar en wat zwaar maar wel makkelijk te hanteren. Het handsvat zit bovenop en je hebt de volledige zuigkracht. Dit haalt een standaard kruimeldief nooit! Ook kan je de slag nog een stuk uittrekken en dus overal makkelijk bij. Ook de bijgeleverde hulpstukken zijn makkelijk en effectief in gebruik.

Het legen van de stofunit is makkelijk en hygiënisch en alles is af te spoelen onder de kraan.
Op de AEG FX9-1-ALRG zit een accu indicatie alleen zit deze op de verkeerde plek. Tijdens gebruik is deze niet af te lezen waardoor je ineens verrast wordt door een stoppende stofzuiger. Echter is het plaatsen in het (ietwat goedkoop uitziende) laadstation erg makkelijk en laad hij snel!

De AEG FX9-1-ALRG is een goed degelijk apparaat alleen vind ik hem wel qua prijs aan de hoge kant. Het apparaat is makkelijk en goed in gebruik maar het kan voor die prijs iets beter!

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Led verlichting in zuigmond
  • Goede accu
  • Verstelbaar

Minpunten

• Kleine zuigmond
  • Accu display moeilijk zichtbaar bij gebruik

arend1974 04-05-2019

Uitstekend en zeer goede zuigkracht

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Sinds een paar weken in mijn bezit en moet toegeven voldoet boven verwachting.
Zeer wendbaar goede zuigkracht en voldoende hulp middelen.
De roterende borstel neemt al het vuil op, ook uit vloerkleden.
Echter is de stofzuiger wel zwaar en niet handig om de hoeken van het plafond te zuigen.
Maar op 1 accu heb je voldoende tijd om de kamers te stofzuigen,en door de automatische instelling heb je altijd voldoende zuigkracht.
De meubelborstel klopt de bank gewoon op.
Prijstechnisch is het een fors bedrag.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Accuduur
  • Zuugkracht
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Prijs
  • Zwaar
  • Geluid

M.J. Buller-Mak 01-11-2018

Handzaam compact, maar erg duur

Zag er compact uit .
Vond het op tapijt toch zwaar stofzuigen.
Erg duur in aanschaf ,dat heeft me weerhouden om te kopen.
Jammer dat er alleen bij de duurdere meer hulpstukken zijn.

Pluspunten

• makkelijk opruimen;
  • compact;
  • filters wasbaar

Minpunten

• erg duur;
  • weinig hulpstukken
  • Wat onhandig onder een bank

Dorien 31-10-2018

Draagbaar en voor het grijpen

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Deze stofzuiger is een oplossing voor veel van m'n ergernissen die ik met de traditionele stofzuiger heb. Je kent het wel, altijd eerst in elkaar zetten, draad eruit trekken, stopcontact zoeken. Vervolgens draad te kort, of je blijft overal hangen.. Die problemen heb je met de FX9 niet. en gezien hij gewoon klaar staat op de lader ben je sneller geneigd even door het huis te gaan. De stofzuiger staat ook stabiel als je hem even gewoon neer wilt zetten, heel fijn. De zuigkracht is overtuigend, ik verbaasde me over de hoeveelheid stof in de container na het eerste gebruik.

Nu weet ik alleen niet of het nieuwigheid is, maar zo soepel als bij de demonstratie krijg ik de motor niet op en neer geschoven. Ook het legen van het vuilreservoir is niet echt intuitief, ik moest er toch even de handleiding bij pakken. Daarinentegen vind ik het niet bepaald een probleem dat ik geen stofzakken meer nodig heb. De filters zijn in principe wasbaar, maar zullen na verloop van tijd vervangen moeten worden. Ook de accupack is vervangbaar, gelukkig. Dit zal door AEG zelf uitgevoerd moeten worden.

Een opvallende eigenschap aan deze stofzuiger is de uittrekbare telescoopbuis, waarmee je met de borstel accessoires makkelijk kunt afstoffen of bijvoorbeeld je trap zuigen. Doordat de fx9 vrij compact en draagbaar is, is hij ook ideaal om je auto mee te doen, hiervoor is o.a. een kleinere borstelmond verkrijgbaar. Tot op heden was voor mij de accuduur voldoende, dus geen enkel probleem.

Wat een nadeel kan zijn aan de fx9 is dat het apparaat alsnog een kilootje of 4 weegt. Dat kan voor bepaalde personen toch snel te zwaar worden als je bijvoorbeeld op je trap bezig bent.
Ook heb ik al gemerkt dat het toch echt wat tijd nodig heeft behendig in ht gebruik ervan te worden. Zo soepel als tidens de demonstratie gaat niet vanaf de eerste dag.

Pluspunten

• Draagbaar
  • Wendbaar
  • Flexibel in gebruik
  • compact op te bergen

Minpunten

• kan een tikkeltje zwaar zijn
  • handigheid ermee vergt training

ldenh 31-10-2018

De alles-in-een-oplossing

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Het eerste wat mij opviel aan deze steelstofzuiger is dat hij krachtig is, een mooie en slanke vormgeving heeft en dat hij veelzijdig instelbaar is. Eigenlijk voldoet deze stofzuiger aan bijna al mijn verwachtingen wat een stofzuiger zou moeten hebben. Hij is veelzijdig toepasbaar niet alleen binnenshuis, maar bijvoorbeeld ook voor de auto, zonder gedoe met snoeren of lange slangen. De stofzuiger is zo instelbaar dat hij in de lastigste hoekje van het huis kan komen. Voor elke toepassing is er wel handig opzetstuk beschikbaar. Deze stofzuiger berg je gemakkelijk op in de kleinste ruimtes van het huis.

Ondanks zijn lage gewicht ter vergelijking met andere stofzuigers, hoop ik dat deze type stofzuigers nog lichter worden. Ook de aanschafprijs is een flinke uitgave.

Pluspunten

• Snoer- en slangloos
  • Strakke vormgeving
  • Veelzijdige toepassingen
  • Krachtig
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Een flinke uitgave, ondanks een goed product.

Priscilla 30-10-2018

Waar was je al die tijd?!

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Al jaren droom ik van een stofzuiger zonder snoer en hier is hij dan. In het begin was ik wat argwanig, omdat ik dacht dat een snoerloze stofzuiger minder zuigkracht zou hebben, maar niets is minder waar. Je kan deze stofzuiger gewoon vergelijken met een reguliere stofzuiger. En er is niets wat deze stofzuiger niet kan. Van kruimels op de bank tot kruimels in de auto! Want de kruimelzuiger is uitneembaar uit de stofzuiger, hoe geweldig is dat? Onder de banken of stoelen, hij komt overal bij, want je kan de motor naar boven schuiven, zodat je de stofzuiger plat kan leggen. Ik ben helemaal overtuigd en zal de AEG FX9 gauw aanschaffen en mijn stofzuiger met snoer kan dan tot de verleden tijd behoren!

Pluspunten

• Licht
  • Uitneembare kruimelzuiger

Kitty 29-10-2018

Steelstofzuiger en kruimeldief ineen

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Makkelijke steelstofzuiger, waarvan motor zowel hoog als laag op de steel geplaatst kan worden. Zit motor hoog en schuif je de steel in, heb je een kruimeldief (eventueel met slang die je uit de steel kunt trekken) die gemakkelijk te dragen is vanwege het midden-handvat. Bij gewoon stofzuigen staat de motor uiteraard laag, en is het gewicht prima verdeeld. Tijdens het testen raakte de stofzuiger verstopt. Dit was gemakkelijk te verhelpen. Mijn ervaring is dat dit ook wel eens gebeurd met gewone slee-stofzuigers. De verstopping werd veroorzaakt door overmatig veel confetti, dit heb ik niet dagelijks (lees zelden tot nooit) op te zuigen. De stofzuiger voldeed zo goed, dat ik deze heb aangeschaft, weliswaar de rode "Anim"uitvoering.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Compact
  • Leuke kleur
  • Verlichting op stofzuigermond
  • Fijne accessoires

Minpunten

• Laadstation ziet er wat simpel uit

Thea 28-10-2018

Goed stofzuigen kan rechtopstaand en niet inspannend.

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Rechtop staand kon ik moeiteloos mijn huis stofzuigen, bij het draaien en keren draaide de buis afzonderlijk van de zuigmond, waardoor ik soepel en met gemak bij lastige hoeken en bij kast (stoel)poten kon komen.
Het soepele bewegingsvrije stofzuigen zorgde ervoor dat ik geen kracht hoefde te zetten en niet hoefde te bukken. De meest belangrijke reden waarom ik deze steelstofzuiger heb aangeschaft.
De rubberen rollers zorgen dat de stofzuiger zonder probleem van vloer op kleed kon rollen.
Ik vond de zuigmond wat klein, maar door de statische? aantrekkingskracht, werd vuil rondom ook meegezogen. Leuk te zien dmv de led-lichtjes aan de zuigmond.
(helaas blijft ook stof aan buitenkant van zuigmond kleven)
De stofzuiger nam verrassend veel stof op, vooral vuil van de deurmat was in een oogwenk weggezogen.
Dit verraste me, want een pen wordt niet opgezogen, wat mijn vorige (AEG jetmaxx) met gemak meezuigt.
Makkelijk is het om de stofzuiger even te laten staan, geen buizen en snoeren die in de weg staan.
De stofzuiger als kruimeldief te gebruiken dmv uitrekbaar flexibele slang en zachte borstel, werkte plezierig , ook gebruikt ipv een stofdoek!
Je moet wel oppassen; omdat het handvat achter je elleboog zit, je tijdens het zuigen niet per ongeluk dat handvat ergens tegen aanstoot.
Om plafondranden en gordijnen bovenin te zuigen, kan de motor naar het handvat geschoven worden en kun je met twee handen het apparaat vasthouden.
Maar het gewicht is toch te zwaar om daar lang mee door te gaan.
Om onderdelen te plaatsen heb je eigenlijk 3 handen nodig, buis en zuigmond moeten losgeklikt worden, maar het apparaat kan ik dan niet vasthouden. Dus dan moet hij neergelegd worden (op de grond?) dan moet je toch bukken. Maar misschien is het een kwestie van wennen.
In opvangbak is goed te zien hoeveel stof opgezogen is. Deze moet wel sneller geleegd worden dan een stofzuigerzak. Haren rollen zich vast aan de rollers in de zuigmond, deze rollers zijn eenvoudig los te maken en te reinigen. De filter binnen in opvangbak is wel lastig los te wrikken.
Accu werkte lang genoeg om drie kamers te zuigen inclusief banken en stoelen.
Accu-tijd is af te lezen aan voorkant van de motor, dat is tijdens het zuigen niet af te lezen, dus was het toch nog onverwacht dat de accu leeg was en de motor direct stopte.

Kortom; ik ben vooral tevreden over deze steelstofzuiger vanwege het lichamelijke gemak en het verrassende resultaat.
Maar wanden en plafond zuigen doe ik liever niet met dit apparaat.

Pluspunten

• beweegt op alle ondervlakken heel soepel
  • draaiing zuigmond, los van buis
  • zuigt verrassend veel stof
  • Makkelijk te pakken, ook voor kort gebruik

Minpunten

• als kruimelzuiger, bij plafond,te zwaar
  • wisselen van onderdelen, moet stofzuiger liggen
  • Prijzig

ad 27-10-2018

ergonomisch en uitstekende prestaties

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

ergonomisch, diverse mogelijkheden door de hulpstukken en uitstekende zuigkracht; in het algemeen een steelstofzuiger die zeer praktisch is in gebruik voor diverse doeleinden. Ook innovatief dat in de steel een slang verborgen zit waardoor er de mogelijkheid is om de steel enigzins te verlengen .
D.w.z., het apparaat doet goed zijn werk op diverse ondergronden, grofvuil en fijnstof , leveren geen problemen voor de stofzuiger. De filter is van uitzonderlijk kwaliteit, hij laat geen fijnstof door. Kortom een steelstofzuiger die essentieel is voor een schone woonomgeving.

Pluspunten

• ergonomie
  • gewicht
  • zuigkracht
  • gemak, vuilcontainer zeer gemakelijk te ledigen
  • zuigkracht verstelbaar

Minpunten

• kostbare aanschaf van extra hulpstukken