AEG FX9-1-ANIM - Reviews

stofzuiger
Type
2-in-1 steel-/kruimelzuiger
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FX9-1-ANIM op Kieskeurig.nl.

Kitty 29-10-2018

Steelstofzuiger en kruimeldief ineen

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Makkelijke steelstofzuiger, waarvan motor zowel hoog als laag op de steel geplaatst kan worden. Zit motor hoog en schuif je de steel in, heb je een kruimeldief (eventueel met slang die je uit de steel kunt trekken) die gemakkelijk te dragen is vanwege het midden-handvat. Bij gewoon stofzuigen staat de motor uiteraard laag, en is het gewicht prima verdeeld. Tijdens het testen raakte de stofzuiger verstopt. Dit was gemakkelijk te verhelpen. Mijn ervaring is dat dit ook wel eens gebeurd met gewone slee-stofzuigers. De verstopping werd veroorzaakt door overmatig veel confetti, dit heb ik niet dagelijks (lees zelden tot nooit) op te zuigen. De stofzuiger voldeed zo goed, dat ik deze heb aangeschaft, weliswaar de rode "Anim"uitvoering.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Compact
  • Leuke kleur
  • Verlichting op stofzuigermond
  • Fijne accessoires

Minpunten

• Laadstation ziet er wat simpel uit

Thea 28-10-2018

Goed stofzuigen kan rechtopstaand en niet inspannend.

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Rechtop staand kon ik moeiteloos mijn huis stofzuigen, bij het draaien en keren draaide de buis afzonderlijk van de zuigmond, waardoor ik soepel en met gemak bij lastige hoeken en bij kast (stoel)poten kon komen.
Het soepele bewegingsvrije stofzuigen zorgde ervoor dat ik geen kracht hoefde te zetten en niet hoefde te bukken. De meest belangrijke reden waarom ik deze steelstofzuiger heb aangeschaft.
De rubberen rollers zorgen dat de stofzuiger zonder probleem van vloer op kleed kon rollen.
Ik vond de zuigmond wat klein, maar door de statische? aantrekkingskracht, werd vuil rondom ook meegezogen. Leuk te zien dmv de led-lichtjes aan de zuigmond.
(helaas blijft ook stof aan buitenkant van zuigmond kleven)
De stofzuiger nam verrassend veel stof op, vooral vuil van de deurmat was in een oogwenk weggezogen.
Dit verraste me, want een pen wordt niet opgezogen, wat mijn vorige (AEG jetmaxx) met gemak meezuigt.
Makkelijk is het om de stofzuiger even te laten staan, geen buizen en snoeren die in de weg staan.
De stofzuiger als kruimeldief te gebruiken dmv uitrekbaar flexibele slang en zachte borstel, werkte plezierig , ook gebruikt ipv een stofdoek!
Je moet wel oppassen; omdat het handvat achter je elleboog zit, je tijdens het zuigen niet per ongeluk dat handvat ergens tegen aanstoot.
Om plafondranden en gordijnen bovenin te zuigen, kan de motor naar het handvat geschoven worden en kun je met twee handen het apparaat vasthouden.
Maar het gewicht is toch te zwaar om daar lang mee door te gaan.
Om onderdelen te plaatsen heb je eigenlijk 3 handen nodig, buis en zuigmond moeten losgeklikt worden, maar het apparaat kan ik dan niet vasthouden. Dus dan moet hij neergelegd worden (op de grond?) dan moet je toch bukken. Maar misschien is het een kwestie van wennen.
In opvangbak is goed te zien hoeveel stof opgezogen is. Deze moet wel sneller geleegd worden dan een stofzuigerzak. Haren rollen zich vast aan de rollers in de zuigmond, deze rollers zijn eenvoudig los te maken en te reinigen. De filter binnen in opvangbak is wel lastig los te wrikken.
Accu werkte lang genoeg om drie kamers te zuigen inclusief banken en stoelen.
Accu-tijd is af te lezen aan voorkant van de motor, dat is tijdens het zuigen niet af te lezen, dus was het toch nog onverwacht dat de accu leeg was en de motor direct stopte.

Kortom; ik ben vooral tevreden over deze steelstofzuiger vanwege het lichamelijke gemak en het verrassende resultaat.
Maar wanden en plafond zuigen doe ik liever niet met dit apparaat.

Pluspunten

• beweegt op alle ondervlakken heel soepel
  • draaiing zuigmond, los van buis
  • zuigt verrassend veel stof
  • Makkelijk te pakken, ook voor kort gebruik

Minpunten

• als kruimelzuiger, bij plafond,te zwaar
  • wisselen van onderdelen, moet stofzuiger liggen
  • Prijzig

ad 27-10-2018

ergonomisch en uitstekende prestaties

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

ergonomisch, diverse mogelijkheden door de hulpstukken en uitstekende zuigkracht; in het algemeen een steelstofzuiger die zeer praktisch is in gebruik voor diverse doeleinden. Ook innovatief dat in de steel een slang verborgen zit waardoor er de mogelijkheid is om de steel enigzins te verlengen .
D.w.z., het apparaat doet goed zijn werk op diverse ondergronden, grofvuil en fijnstof , leveren geen problemen voor de stofzuiger. De filter is van uitzonderlijk kwaliteit, hij laat geen fijnstof door. Kortom een steelstofzuiger die essentieel is voor een schone woonomgeving.

Pluspunten

• ergonomie
  • gewicht
  • zuigkracht
  • gemak, vuilcontainer zeer gemakelijk te ledigen
  • zuigkracht verstelbaar

Minpunten

• kostbare aanschaf van extra hulpstukken

Erwin 27-10-2018

flexibele en lichtgewicht draadloze stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Flexibele draadloze stofzuiger en licht van gewicht. Uitstekende zuigkracht met een lange gebruiksduur door vernieuwde accu's. Met 3 power standen .

Pluspunten

• flexibele stang
  • motor verplaatsen op de stang
  • licht in gewicht
  • lange gebruiksduur op accu
  • goede accessoires

Minpunten

• redelijk aan de prijs

M.J. Buller-Mak 01-11-2018

Handzaam compact, maar erg duur

Zag er compact uit .
Vond het op tapijt toch zwaar stofzuigen.
Erg duur in aanschaf ,dat heeft me weerhouden om te kopen.
Jammer dat er alleen bij de duurdere meer hulpstukken zijn.

Pluspunten

• makkelijk opruimen;
  • compact;
  • filters wasbaar

Minpunten

• erg duur;
  • weinig hulpstukken
  • Wat onhandig onder een bank

Dorien 31-10-2018

Draagbaar en voor het grijpen

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Deze stofzuiger is een oplossing voor veel van m'n ergernissen die ik met de traditionele stofzuiger heb. Je kent het wel, altijd eerst in elkaar zetten, draad eruit trekken, stopcontact zoeken. Vervolgens draad te kort, of je blijft overal hangen.. Die problemen heb je met de FX9 niet. en gezien hij gewoon klaar staat op de lader ben je sneller geneigd even door het huis te gaan. De stofzuiger staat ook stabiel als je hem even gewoon neer wilt zetten, heel fijn. De zuigkracht is overtuigend, ik verbaasde me over de hoeveelheid stof in de container na het eerste gebruik.

Nu weet ik alleen niet of het nieuwigheid is, maar zo soepel als bij de demonstratie krijg ik de motor niet op en neer geschoven. Ook het legen van het vuilreservoir is niet echt intuitief, ik moest er toch even de handleiding bij pakken. Daarinentegen vind ik het niet bepaald een probleem dat ik geen stofzakken meer nodig heb. De filters zijn in principe wasbaar, maar zullen na verloop van tijd vervangen moeten worden. Ook de accupack is vervangbaar, gelukkig. Dit zal door AEG zelf uitgevoerd moeten worden.

Een opvallende eigenschap aan deze stofzuiger is de uittrekbare telescoopbuis, waarmee je met de borstel accessoires makkelijk kunt afstoffen of bijvoorbeeld je trap zuigen. Doordat de fx9 vrij compact en draagbaar is, is hij ook ideaal om je auto mee te doen, hiervoor is o.a. een kleinere borstelmond verkrijgbaar. Tot op heden was voor mij de accuduur voldoende, dus geen enkel probleem.

Wat een nadeel kan zijn aan de fx9 is dat het apparaat alsnog een kilootje of 4 weegt. Dat kan voor bepaalde personen toch snel te zwaar worden als je bijvoorbeeld op je trap bezig bent.
Ook heb ik al gemerkt dat het toch echt wat tijd nodig heeft behendig in ht gebruik ervan te worden. Zo soepel als tidens de demonstratie gaat niet vanaf de eerste dag.

Pluspunten

• Draagbaar
  • Wendbaar
  • Flexibel in gebruik
  • compact op te bergen

Minpunten

• kan een tikkeltje zwaar zijn
  • handigheid ermee vergt training

ldenh 31-10-2018

De alles-in-een-oplossing

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Het eerste wat mij opviel aan deze steelstofzuiger is dat hij krachtig is, een mooie en slanke vormgeving heeft en dat hij veelzijdig instelbaar is. Eigenlijk voldoet deze stofzuiger aan bijna al mijn verwachtingen wat een stofzuiger zou moeten hebben. Hij is veelzijdig toepasbaar niet alleen binnenshuis, maar bijvoorbeeld ook voor de auto, zonder gedoe met snoeren of lange slangen. De stofzuiger is zo instelbaar dat hij in de lastigste hoekje van het huis kan komen. Voor elke toepassing is er wel handig opzetstuk beschikbaar. Deze stofzuiger berg je gemakkelijk op in de kleinste ruimtes van het huis.

Ondanks zijn lage gewicht ter vergelijking met andere stofzuigers, hoop ik dat deze type stofzuigers nog lichter worden. Ook de aanschafprijs is een flinke uitgave.

Pluspunten

• Snoer- en slangloos
  • Strakke vormgeving
  • Veelzijdige toepassingen
  • Krachtig
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Een flinke uitgave, ondanks een goed product.

Priscilla 30-10-2018

Waar was je al die tijd?!

Geschreven voor: AEG FX9-1-ALRG

Al jaren droom ik van een stofzuiger zonder snoer en hier is hij dan. In het begin was ik wat argwanig, omdat ik dacht dat een snoerloze stofzuiger minder zuigkracht zou hebben, maar niets is minder waar. Je kan deze stofzuiger gewoon vergelijken met een reguliere stofzuiger. En er is niets wat deze stofzuiger niet kan. Van kruimels op de bank tot kruimels in de auto! Want de kruimelzuiger is uitneembaar uit de stofzuiger, hoe geweldig is dat? Onder de banken of stoelen, hij komt overal bij, want je kan de motor naar boven schuiven, zodat je de stofzuiger plat kan leggen. Ik ben helemaal overtuigd en zal de AEG FX9 gauw aanschaffen en mijn stofzuiger met snoer kan dan tot de verleden tijd behoren!

Pluspunten

• Licht
  • Uitneembare kruimelzuiger