AEG FX9-1-MBM brons, metallic - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FX9-1-MBM brons, metallic op Kieskeurig.nl.

B. Hoefnagels 29-10-2018

Multifunctionele stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

De FX9 is multifunctioneel. Door de verschillende standen is hij makkelijk in gebruik op verschillende plekken, ook onder de bank of op kasten. Het verstellen gaat soepel en makkelijk. Daarbij heeft hij een mooie vormgeving. Hij voelt degelijk aan en ligt prettig in de hand.

Ook het rijden gaat soepel. De wielen maken weinig geluid en rijden moeiteloos over zowel de harde vloer als tapijt. Als je de accu onder hebt, stofzuigt hij een stuk lichter dan als die bovenaan zit. Dit kun je ook zelf instellen.

De uittrekbare slang erbij nemen is wat mij betreft wel een must, omdat je daarmee ook tussen accessoires en hoger gelegen oppervlakken kunt stofzuigen. Zonder slang zou je de hele stofzuiger moeten optillen en daarvoor vind ik hem nog wel te zwaar. Dan is hij meer geschikt om alleen de vloer mee te doen.

Het is praktisch dat je de stofzuiger rechtop neer kunt zetten, en dat hij dan blijft staan. Zo kun je ondertussen wat meubels verplaatsen, zonder dat je dan moet bukken om de stofzuiger neer te leggen of op te rapen.

Handig vond ik ook de led-verlichting, waardoor je heel goed ziet wat je opzuigt, ook bij schemering. Dit lijkt misschien een overbodige functie maar ik was verrast hoe handig het is en hoe goed je het vuil kan zien (en de schone vloer erna!).

De zuigkracht was over het algemeen voldoende, hoewel het vuil niet altijd in één beweging weg is. Hij had wat moest met rijst opzuigen, waarbij ik merkte dat hij beter zuigt in de voorwaartse beweging dan in een achterwaartse beweging. In de eco-stand was de zuigkracht beduidend minder, die zou ik niet snel gebruiken.

In de hoogste stand is hij zo’n 17 minuten te gebruiken. Voor een draadloze stofzuiger is dat vrij lang. Daarmee vind ik hem vooral geschikt om even snel te zuigen. Als je wat grondiger wilt stofzuigen en je hele huis wilt doen en ook alle kasten en meubels, dan is het wat kort. In ieder geval als je een standaard stofzuiger gewend bent. Daarentegen pak je hem wel wat sneller erbij, omdat je niet eerst het snoer hoeft uit te rollen.

Het is een prijzige stofzuiger, maar als je het geld ervoor over heb ik het wel een fijn apparaat om in huis te hebben en die je er gemakkelijk even bij pakt om snel wat op te zuigen.

Pluspunten

• Hij blijft rechtop staan
  • Handige accessoires (musthaves)
  • Led-verlichting voor goed zicht
  • Verstelbare zuigkracht
  • Stille, soepele wielen

Minpunten

• Zwaar als je hem langere tijd omhoog moet houden
  • Zuigt niet alles in één inbeweging op
  • Prijzig

TheaP23 04-05-2019

Mooie luxe steelstofzuiger, doet zijn werk goed!

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM

Ik mocht dit product testen en was echt enorm benieuwd. Deze stofzuiger doet z'n werk echt boven verwachting goed. Ik heb nu zelfs zin om even te gaan stofzuigen (en een dreumes laat echt veel kruimels achter, dus het is ook wel nodig). De opzetstukken en de uittrekbare slang zijn heel handig, maar voor uitgebreid stofzuigen op, onder en naast kastjes etc heb je toch wel wat meer tijd nodig dan 15-20 minuten. Om snel even te stofzuigen is dit ding echt een must, maar helaas wel prijzig. De LED verlichting is echt een leuke extra. Ik vond het eerst maar raar, maar het is echt heel handig.
Ik heb 2 minpunten;
Het stofbakje gaat moeilijk open waardoor dit echt boven een kliko moet en haren blijven om het dingetje zitten wat in de stofbak zit. Dat dingetje kan er wel uit, maar dan zit je dus te plukken en dat vind ik een beetje vies.
En 2; de prijs.

• Kan rechtop staan
  • Kan ook in de houder staan zonder te laden
  • Lichtgewicht

Minpunten

• prijs
  • stofbakje

Gerard 31-10-2018

Compacte Handige Multifunctionele lichtgewicht stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Deze steelstofzuiger, onderscheidt zich duidelijk van alle anderen.
Licht in gewicht en door de inschuifbare steel is hij Compact, waardoor er altijd wel een opbergplek voor te vinden is, b.v. onder het aanrechtblad. Als de steel is ingeschoven is hij 85 cm hoog. De steel is eigenlijk de zuigbuis die variabel in hoogte ingesteld kan worden, voor een prettige werkhoogte, maar ook kan je de stofzuiger met de steel rechtop achterlaten zonder dat hij valt, als je gebeld wordt. De motor is eveneens gemakkelijk verstelbaar zodat gewichtsverdeling wordt aangepast voor het zuigen van vloeren, gordijnen, plafond en trap. Juist voor traptreden is de FX9 erg handig.
Voor vloeren doet hij niets onder met andere stofzuigers, door het kogelgewricht op de zuigmond is de FX9 in alle richtingen wendbaar en zuigt in één beweging alles op. Tijdens de test bleek direct hoe ideaal de wendbaarheid en de zuigkracht is, die in 3 standen elektrisch instelbaar is met een gebruiksduur van 17 tot 60 minuten.
Het motor vermogen is maar 100 Watt en daarom nog eens zuinig in gebruik, dit is beslist niet minder in zuigkracht dan andere stofzuigers. De stofbekerhouder is gemakkelijk en direct te verwijderen voor het legen en schoonmaken, er zijn geen stofzakken nodig.
Na deze test zijn we van plan deze stofzuiger aan te schaffen.

Pluspunten

• Compact en mooi Design
  • Zuinig in gebruik (100 Watt)
  • Geintergreerde zuigslang
  • Wendbaarheid kogelgewricht
  • Gewicht (6,5 kg)

Minpunten

• Duur in aanschaf
  • Accu niet uitwisselbaar, is duurder bij vervanging
  • Oplaadtijd accu 6 uur

Ferry 28-10-2018

Veelzijdig en handig

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Deze draadloze stofzuiger is een mooie vervanging van het sledemodel dat ik al 16 jaar gebruikte. Het gebruik van al de vergrendelingen is even wennen, maar is snel geleerd. Doordat het motorblok laag zit is de druk op hand en arm hanteerbaar. Er zijn drie zuigstanden en het geluid zeker in de minst krachtige stand is goed verdraagbaar. De roller past zich in dit model aan aan de ondergrond, waardoor omschakelen van de zuigmond niet nodig is. De bijgeleverde ascessoires zijn makkelijk aan te brengen en handig voor bijvoorbeeld schoonmaken van stoelen, kastjes en gordijnen. Het optillen is goed te doen, ook voor oudere mensen. Het oplaadstation is gelijk te gebruiken als opbergplaats, zeker omdat er een beveiliging is tegen overladen. De doorzichtige stofbak stimuleert om te zuigen (smile) en het is ook prettig dat je kunt zien of de bak vol is. Tenslotte is een voordeel van een draadloze stofzuiger dat je niet meer afhankelijk bent van een stopcontact en het gedoe met een snoer.

Pluspunten

• Geen snoer nodig
  • Op elke soort ondergrond te gebruiken
  • Doorzichtig stofreservoir
  • Uitwasbare filters
  • Gemakkelijk hanteerbaar

Minpunten

• De prijs
  • Stof blijft soms vastzitten in reservoir
  • Haren blijven vastzitten in zuigmondrol

Dirk Mechelse 28-10-2018

Groot gebruiksgemak met goede zuigkracht

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Een steelstofzuiger met de zuigkracht van een slede stofzuiger maar met heel veel handige gebruiks dingen hij blijft altijd rechtop staan, hoeft dus niet meer te bukken om slang te pakken of stakker in stopcontact te plaatsen, accu wordt automatisch opgeladen bij plaatsing in de houder en heeft voldoende capaciteit afhankelijk van gebruikte zuigkracht voor min. 80 m2, Auto aanpassing zuigkracht aan ondergrond met instelling van 3 verschillen nivo's Ergonomie top je er meer onder tafels stoelen kasten bedden en banken zuigen maar ook hoog boven op kasten. Sterke zuigmond met roterende borstel en led verlichting en veel onderdelen te verkrijgen voor divers gebruik o.a. speciale dieren haren borstel. Uitneembaar stofreservoir is klein maar handzaam, geen stofzak en uitgeblazen lucht wordt 4 keer gefilterd/ schoen lucht

Pluspunten

• Top ergonomisch design
  • Groot gebruiksgemak
  • Niet meer bukken/goed voor je rug
  • Luchtfilters uitwasbaar

Minpunten

• Klein stofresorvoir
  • uittrekslang beetje kort
  • Duur

RobertoBlanco 26-10-2018

Een echte mannenstofzuiger,maar ook geschikt voor vrouwen ??

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Gaaf design, niet zwaar, bijzonder mix van steel en echte stofzuiger. Uittrekbare slaang en echt draagbaar apparaat.
Niet te lawaaierig.
Geen knop die je moet blijven indrukken zoals je bij Dyson wel moet doen.
Echt een multifunctioneel apparaat wat ook nog eens mooi staat op de gang.
Hoef je dus niet weg te stoppen in een gangkast.
Over degelijkheid nog weinig te melden heb hem immers net, maar eerste gebruik voelt goed.
Bijna ruziën over wie er mag stofzuigen.

• Licht
  • Multifunctioneel
  • Niet zwaar in gebruik
  • Stofzuigen met een grijns 😊

Minpunten

• met accu’s dus kortere levensduur dan bedraad
  • Stevige prijs maargoedkoper dan naaste concurrent

Joop 27-02-2021

Handig

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Handig en gemakkelijk mee te nemen; nooit meer gesjouw, de trap op, met een grote stofzuiger.
Hij zuigt goed, ook in alle hoeken.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • zuigt heel goed
  • handige, losse, kruimelzuiger

Ine Oude Lansink 03-12-2020

handige uitstekend presterende stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

De stofzuiger werkt helemaal zoals verwacht. Hij is handig en gemakkelijk te hanteren en heeft een prima zuigkracht

Ik 29-11-2020

Super blij mee

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Erg tevreden, het design ziet er mooi uit. Heel erg wendbaar en zuigt goed! Ook hondenhaar is geen probleem!!

Benthe2411 29-11-2020

Zeer Soepel & Gebruiksvriendelijk ?

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

De stofzuiger ligt ondanks het gewicht ontzettend fijn in de hand. Hij zingt zo soepel overal langs en omheen. Je hoeft weinig tot geen kracht te zetten waardoor hij eigenlijk voor iedereen te gebruiken is!!

Hadassa 28-11-2020

Maakt stofzuigen leuk!

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Mooi design en enorm handig! Door het gewicht wat je naar onderen kan schuiven erg fijn in de hand. Wendbaarheid is prettig werken. In 1 woord: Top! Een aanwinst in huis!

joop 09-11-2020

Veelzijdig apparaat, vrij stil en goede zuigkracht

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Er zijn teveel steelstofzuigers om te kunnen kiezen. Door een test van Radar ben ik op AEG gewezen en verder heb ik alle gegevens op de site daarvan kunnen vinden. De steelstofzuiger is, door 1 handgreep, ook als kruimelzuiger om te gebruiken. Voor het opladen is slechts een stopcontact nodig; dit gebeurt namelijk staande.

Pluspunten

• handig ontwerp
  • zuigt goed

Bryan 29-10-2020

Complete functionaliteit en super zuigkracht

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Dit is niet voor niets product van het jaar geweest. Handzaam, wendbaar, zuigt zeer goed. Het hele huis (parket en laminaat) halen we gemakkelijk ermee, en dat zonder lastig gedoe met kabels en stopcontacten. Het licht is super handig, net als de draaibare kop en verschuifbare motor, waardoor je gemakkelijk onder banken of kasten komt. Meegeleverde accessoires zijn prima en de kruimeldief-functie is heel handig. Kortom: topproduct! Wij zijn er heel blij mee!

Gouverneur 19-10-2020

Zelf ik wil stofzuigen :-)

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

De aankoop voor een nieuwe snoerloze stofzuiger is niet over een nacht ijs gegaan. Uiteindelijk kozen wij voor de AEG FX9-1-MBM. In het gebruik een zeer handzame machine die met gemak te bedienen is, handig is de verschuifbare motorunit waardoor hij goed te gebruiken is onder banken, stoelen, tafels en vooral kasten. Praktisch is ook de uittrekbare slang zodat je hogere delen (boven op de kast of planken gemakkelijk kunt bereiken. Min puntje is de meegeleverde accessoires, je mag verwachten voor deze prijs dat alle hulpmiddelen er bij zitten, helaas moet je die extra aanschaffen!
Zoals gezegd, zelf ik wil nu wel stofzuigen :-)!!

JWAG 04-10-2020

handig apparaat

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Prima stofzuiger met ongekende mogelijkheden. Handig is vooral het verschuiven van de unit zodat je ook onder stoelen, banken en kasten kan.
Mis wel een kleine zuigmond voor plinten en kieren, die zou er standaard bij moeten zitten.

marga 02-10-2020

de beste stofzuiger tot nu toe

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

na heel veel stofzuigers , is dit wel de beste stofzuiger die wij ooit hebben gekocht. Het kost bijna geen enkele moeite om te stofzuigen ondanks spier-reuma. er blijft niets meer liggen .

Nancy 07-06-2020

Alleen maar ellende met de snoerloze stofzuiger.

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

In 1 jaar tijd is hij al 5x terug gestuurd naar AEG.
4x is de stofzuigermond kapot.
En 1x dat de stang met enige regelmaat naar beneden schuift.

famtheunis 17-10-2019

Met plezier stofzuigen!

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Een snoerloze stofzuiger met verlichting en een accu die lang meegaat. Makkelijke bediening met 2 snelheden en geschikt voor alle vloerbedekking. Kortom een aanrader.

Tonki 03-10-2019

AEG STEELSTOFZUIGER FX9

Geschreven voor: AEG FX9-1-MBM brons, metallic

Opzoek naar een steelstofzuiger kwamen wij uiteindelijk uit bij een AEG FX9 waarom: 1. Je hoeft het contact niet in gedrukt te houden.
2.Deze heeft drie zuigstanden, waardoor je hiermee alle vloeren kan zuigen , gladde vloeren en tapijten etc.
3. Ligt goed in de hand de zwaartekracht ligt onderin.
4. Eenvoudige oplaadstation.
5. Eenvoudig op te bergen, neemt weinig ruimte t.o.v. een normale stofzuiger
6. Geen stofzak maar eenvoudig te legen vuilopslag.
Al met al een stofzuiger om te hebben.

Pluspunten

• Contact niet vasthouden
  • Eenvoudige bediening met 3 standen

Yardi80 29-05-2019

Heel goed apparaat.

Geschreven voor: AEG FX9-1-IBM

Een heerlijk hanteerbare machine. Door zijn formaat en gewicht kom je lekker overal bij.
Zijn lange accuduur zorgt er voor dat je lekker je hele huis kan schoonmaken.
Ook door de borstel kom je makkelijk van dieren haren af.

Pluspunten

• Accu duur
  • Gewicht
  • Borstel goed tegen haren