AEG FX9-1-4IG iron grey metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FX9-1-4IG iron grey metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

f**o@h**l.nl 15-10-2023
Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Goeie accu en goed formaat, maar hui spuwt alles uit wat hij opzuigt. Dus heb ne niks aan

Pluspunten

• Goede accu
  • Mooi formaat

Minpunten

• Spuwt alles uit

j*****@h********** 26-07-2021

Krast op vloer

In het begin waren we heel gelukkig met deze stofzuiger, tot dat deze ging slijten aan de voet en krassen gaf op de vloer. We hebben een nieuwe voet gekregen, en in begin deed deze voelt het goed. Maar ook na een paar maanden al begon ook deze voet weer crossen te geven op de vloer. Klacht ingestuurd en terugkoppeling van AEG gehad, ze doen er niks aan. Helaas zit onze gietvloer nu wel onder de krassen. Zo zonde. Dure stofzuiger en een beschadigde vloer.

Lois 13-11-2019

Erg gemakkelijk!

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

De stofzuiger is fantastisch! Gemakkelijk te bedienen en tov ouderwetse stofzuigers erg flexibel. Je kan alle kanten op en hoeft niet een kant op te bewegen. En hij kan helemaal plat voor onder het bed of onder de bank. Naast de stofzuiger is geen kruimeldief nodig; met hetzelfde gemak pak je de stofzuiger uit de lader. Gaat gemakkelijk het hele huis door op de accu, ongeveer 20-30 minuten op de volle stand. Handig is voor s avonds bijvoorbeeld voor chipskruimels; de stofzuiger verlicht de vloer! Pluspunten: zuigkracht, flexibel, de opzetborstels voor tapijt . Minpunten: handmatig zuigen, wat gelukkig wel een klein feestje is.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Flexibel
  • Strak design

Minpunten

• Handmatig
  • Accuduur bij grote woning

Miranda 22-05-2019

"Verrast door het gemak van deze steelstofzuiger"

Deze had ik veel eerder moeten hebben. Wat een fijne compacte stofzuiger voor het dagelijkse gebruik in ons huis. Je pakt hem uit de oplader, aanzetten met het knopje op de steel, en begint meteen met stofzuigen. Al rollend beweeg je de steelstofzuiger naar de ruimte waar je wil stofzuigen. Geen snoer meer dat ieder keer in een ander stopcontact geplaatst moet worden. Heel fijn, vind ik. De zuigkracht is prima in combinatie met de ronddraaiende borstel in de zuigmond. Zowel op mijn plavuizen als op vloerbedekking is de zuigkracht goed.
Het wisselen van de accessoires vind ik wel wat lastig. Je moet de steelstofzuiger hiervoor op de grond leggen. Als je op hoogte wilt stofzuigen en het apparaat op moet tillen vind ik het vrij zwaar. Het geluid is deze veel stiller dan mijn oude Miele sledestofzuiger. De wendbaarheid is uitstekend en de verlichting op de stofzuigervoet is geniaal. Je ziet het vuil of stof niet meer over het hoofd. Echt een superhandige functionele steelstofzuiger.

Pluspunten

• snel te pakken
  • geen snoer
  • zeer goede zuigkracht

Minpunten

• bij optillen wat zwaar in gebruik
  • wisselen van accessoires

Nicodem 16-05-2019

Degelijk apparaat!

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Deze stofzuiger maakt echt super schoon. De ronddraaiende borstels schrobben de vloer en het tappijt waardoor het stof beter opgezogen kan worden. Je ziet echt duidelijk verschil. De led-lampjes voorin zijn hierbij echt heel handig. Je ziet precies waar je wel en niet geweest bent omdat het strak over de vloer heen schijnt.

De buis zou voor het mooi iets langer gemaakt mogen worden of de motor iets minder dik zodat je wat beter overal bij kunt. Het legen van de filter gaat heel gemakkelijk. Je kunt het fijnstof filter ook uitspoelen zodat je deze dus niet hoeft te vervangen.

Het oplaadstation maakt het gemakkelijk om de stofzuiger even snel te pakken waar je met een andere stofzuiger toch al snel aan het stoeien bent met een snoer. De opzetstukjes die erbij zitten zijn precies goed. Je kunt hier eigenlijk alles mee van het zuigen van de plinten tot het opzetstukje voor de bank.

De accuduur is precies één schoonmaakbeurt als je de stofzuiger op maximaal zet. Het opladen daarna duurt best wel even. Maar als je de stofzuiger op gemiddelde kracht zet gaat hij veel langer mee.

Pluspunten

• Kracht
  • Reinigingskracht
  • Gemak in schoonmaak van de filter

Minpunten

• Lengte van de buis/slang

StefanH 16-05-2019

Het kost wat maar dan heb je ook wat

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Handige stofzuiger om elk moment van de dag erbij te pakken. Ik heb veel kindjes over de vloer elke dag en ik kan nu in een handomdraai deze stofzuiger erbij pakken. De LED-verlichting zorgt ervoor dat je goed kunt kijken in de donkere hoekjes.
Ik vond hem in het begin wat zwaar in de hand omdat wij een hele lichte gewone stofzuiger hebben. Na een paar keer gebruiken ben ik nu gewend aan het gewicht. Het is even wennen dat ik de stang niet op hoef te tillen tijdens het stofzuigen maar dat deze stofzuiger heel makkelijk mee draait en op de grond kan blijven.
Er zitten handige hulpstukken bij maar ik vind het toch wat lastig om die er altijd even bij te pakken. Met mijn gewone stofzuiger kan ik namelijk makkelijk onder de kasten en onder de bank. Omdat ik hier een smal mondstuk op heb. Dit mondstuk is een stuk dikker waardoor ik niet overal onder kan. Met de hulpstukken kan dat wel maar dat is dan toch weer een extra handeling.
Hij laadt makkelijk op in zijn laadstation. Wel even een paar centimeter optillen om hem erin te schuiven. Hij is niet heel licht dus dat is wel iets minder.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • handige ledverlichting
  • rijdt bijna vanzelf

Minpunten

• redelijk zwaar in de pols (4kg)
  • dik mondstuk wat niet overal onder kan

Anissa 15-05-2019

Enorme zuigkracht én LED verlichting is ideaal!

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Ik was in het begin enorm verbaasd over de zuigkracht van deze stofzuiger. Ik ben er erg blij mee. Wij hadden hiervoor een 'normale' stofzuiger van een prima en bekend merk. Maar we merkten al gauw het verschil. We hebben een dag voordat we de AEG uittestte de benedenverdieping gezogen met de normale stofzuiger; en een dag later alsnog met de AEG, en alsnog ZOVEEL stof wat werd opgenomen door de stofzuiger. Vooral van de vloerkleed kwam er veel van af.

Ik vind de stofzuiger wel iets aan de zware kant, waardoor je niet even zo makkelijk de gordijnen of trap kan zuigen zoals het wordt afgebeeld op de foto's. en als je onder het bed wil zuigen moet dit vanuit diverse hoeken omdat de kruimeldief die je dan ophoog schuift toch tegen het bed of bank komt waardoor je m niet helemaal onder het bad kan schuiven wat je met een normale stofzuigerslang wel kan.

De LED verlichting zorgt echt dat je veel meer ziet dan normaal met het blote oog in het daglicht. Daarnaast staat de stofzuiger bij ons in de keuken waardoor ik 'm nu ook veel sneller pak op 'm snel te gebruiken; vooral na het koken. Het kost je geen moeite.

Pluspunten

• zuigkracht
  • Led verlichting
  • Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk in gebruik en in handbereik

Minpunten

• Prijs
  • gewicht

Aru1971 11-05-2019

Top apparaat

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Ik gebruik dit apparaat een aantal weken en ik kan dit product zeker aanraden. Het is wendbaar en lang te gebruiken na het opladen (ook afhankelijk met welke stand het gebruikt wordt). Ik vind de verlichting aan de voorkant super handig zodat het stof goed zichtbaar is. Het enige minpuntje is de zwaarte van het apparaat. Het is zeker geen licht apparaat waardoor het stofzuigen in de hoogte (zoals het zo mooi in de demofilmpjes getoond wordt) niet erg makkelijk is.

Pluspunten

• wendbaar
  • lang te gebruiken na opladen
  • verlichting aan de voorkant

Minpunten

• niet licht

AnnevV 10-05-2019

Stijlvolle, snorrlize maar zware stofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Het leek me ideaal om een snoerloze stofzuiger te hebben. Geen gedoe meer met stopcontacten en snoer wat het net niet redt. Deze stofzuiger ziet er mooi uit en is rechtop-staand erg compact.
Ik heb hem nu een aantal week. Ik vind de zuigkracht prima(deze kun je ook instellen naar eigen wens), ook maakt hij weinig lawaai.
De grote zuigkop is erg wendbaar en er zit 1 hulpstuk bij dat is een 3 in 1 hulpstuk.
Het snoerloos stofzuigen vind ik erg fijn. Je pakt de stofzuiger sneller en je zet hem zo weer terug. Wat ik minder fijn vind is dat hij toch best zwaar is, dat gewicht komt op je pols terecht. Je kunt het gewicht wel naar wens veranderen door de motor omhoog of omlaag te zetten. Toch voel je het op gegeven moment wel in je arm. Met name op de trap is het een zware til. In de ene hand hou je de stofzuiger en met de andere hand moet je de kop bijsturen. Op de trap komt de stofzuiger het minst tot zijn recht. Op vloerbedekking is hij perfect, maar op een trap met vloerbedekking niet. De grote kop is groot en te wendbaar. De 3 in 1 kop is ook niet ideaal wat dit betreft.
De grote kop heeft lampjes, dat is een handige toevoeging. Je ziet ineens veel duidelijker het stof in hoekjes.
Soms zuigt de stofzuiger iets op en spuwt hij het even later weer uit.
De accu is prima. Met een volle accu kun je het hele huis stofzuigen.
Het legen van de volle bak is nog wel een klusje, zodra er iets van haren inzitten, wordt het vuil een kluwen en moet je flink trekken om al het vuil er met je handen uit te krijgen. Dat is niet lekker!

• Compact
  • Goede zuigkracht
  • Maakt geen lawaai

Minpunten

• Zwaar
  • Bak moeilijk te legen
  • Op de trap niet ideaal

Chantal.B 09-05-2019

Mooie stofzuiger, Slechte accuduur

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Kwa uiterlijk een super mooie stofzuiger!
Je pakt de stofzuiger makkelijk, geen gezeur met t snoer, maar vind dat ie er lang over doet om volledig op te laden en je kan dan maar een uurtje stofzuigen, dus 6 uur laden tegen 1 uur stofzuigen. Vind m ook vrij zwaar. Wel super makkelijk voor trappen.

Pluspunten

• Snoerloos!
  • Geen stofzak

Minpunten

• Slechte accuduur
  • Zwaar

Samanthajoustra1988 09-05-2019

Super draadloze steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Een keurige stofzuiger, is erg licht om te stofzuigen.
hij is draadloos, wat een uitkomst is, vooral als je kinderen hebt.
Ik pak de stofzuiger veel sneller dan een gewone stofzuiger.
Stofzuiger is makkelijk te legen.
Verlichting is ook erg handig. Voor als je savonds wat laat vallen en je wilt dat opzuigen, dan zie je tenminste waar het ligt.

Je kan overal bij met de stofzuiger.
Zelfs plekken waar je niet bij komt met een gewone stofzuiger. Je kan de onderkant namelijk makkelijk afkoppelen zodat je de uittrekbare slang kan gebruiken voor de kachel of kleine hoekjes waar je anders niet bij kan komen.

Ik vind het een ideale stofzuiger om 'm te gebruiken. En je kan het ook makkelijk weg zetten.
Het staat niet in de weg.

Echt een aanrader.

Pluspunten

• Draadloos
  • Verlichting
  • Super licht om te stofzuigen met 1 hand

John de Wolf 09-05-2019

Vernieuwend stofzuigen

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Om te beginnen is het design van deze stofzuiger prachtig, heel elegant en naar mijn mening zijn er mooie kleuren gebruikt. Het apparaat voelt stevig aan en kan zeker tegen een paar flinke stoten. Het zuig mechanisme is verstelbaar over de gehele stang (die ook op elke maat kan worden uitgeschoven) en hierdoor kan je makkelijk onder het bed, bank en tafel komen. Er zijn 3 standen waarmee je kan stofzuigen, waarbij de laagste stand prima werkt en je alles meepakt. De stofzuiger maakt inderdaad wel iets meer geluid dan andere handheld stofzuigers, maar hiervoor krijg je heel veel power terug. door de ledlampjes aan de voorkant is het opsporen van stof heel makkelijk. De batterij is krachtig en in één beurt kan ik pakweg 140m2 grondig stofzuigen voordat het weer in de oplader moet. Het opladen duurt pakweg 6 uur, en gaat heel makkelijk door de stofzuiger in de houder te zetten.
Prima apparaat en waar voor het geld.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • accuduur

Minpunten

• Opladen duurt lang

jolllieN 08-05-2019

Wendbaar maar ook zwaar

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Deze stofzuiger is handig omdat hij snoerloos is. Je pakt hem makkelijk om even snel te stofzuigen. Hij is wendbaar, maar ook zwaar voor bijvoorbeeld een trap of als je iets hoger wilt stofzuigen. Het hulpstuk zit op het basisstation dus niet aan de stofzuiger zelf wat best lastig is. Er zit ook geen flexibel slang aan. Zuigkracht is voor een snoerloze stofzuiger is prima. Het is jammer dat hij best veel lawaai maakt. Prima stofzuiger voor erbij of de bovenverdieping. Buis raakt snel verstopt bij bijvoorbeeld opzuigen van haren. Reservoir schoonmaken is even een handigheidje. LED verlichting op de zuigmond is super handig.

Pluspunten

• LED VERLICHTING
  • snoerloos
  • Wendbaar

Minpunten

• Geluid
  • Zuigkracht

Corina 08-05-2019

Handig in het gebruik

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Ik zocht een stofzuiger zonder snoer omdat als ik alleen de beneden verdieping moet stofzuigen de snoer drie keer in een ander stopcontact moet doen.
Maar hij moest ook lang kunnen stofzuigen sterke zuigkracht hebben.
Dat was nig niet zo eenvoudig de meeste snoerloze stofzuigers kun je maar 20 minuten mee zuigen op volle kracht veel te weinig voor ons met een gezin bestaande uit 5 personen,2 honden,4 poezen en een konijn.
Nou dat lang stofzuigen lukt zeer zeker op volle sterkte.
Ik dacht eerst toen ik hem uit de doos haalde jeetje wat is hij zwaar maar als je gaat zuigen merk je daar helemaal niets van.
Hij is zeer wendbaar je kunt makkelijk onder de kasten,en de verlichting is ook super makkelijk voor in de donkere hoeken.
Hij neemt weinig ruimte in.
Het legen gaat ook simpel en er kan veel in dat verraste me toch wel.
Ik heb wel 1 minpuntje er zitten geen hulpstukken bij dus als je de trap wilt stofzuigen moet ik toch mijn andere stofzuiger nog pakken of nog aanschaffen.
Voor de rest vind ik het een super stofzuiger en zeer zeker een aanrader.

Minpunten

• Geen hulpstukken

msmul 06-05-2019

Fantastisch!!

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Wat een super apparaat, ik had niet verwacht dat dit zo fijn zou zijn.
Ik heb altijd met snoer gehad en nu zonder snoer en je kan zo door heel het huis.
Het lichtled onderaan is super handig! nu zie je pas wat je eigenlijk stiekem nog aan stof liet liggen.
De uittrekbare slang is ook makkelijk, je komt overal zeer goed bij.
Hij is ook makkelijk op te bergen omdat hij rechtop staat.
Het opladen van de stofzuiger gaat ook erg snel.
een minpunt vind ik wel dat hij best aan de prijzige kant is en dat hij ook een beetje zwaar is.
Het opvangbakje is makkelijk te ledigen.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden en zou niet anders meer willen.
Oh ik vergeet erbij te zeggen dat dit voor mij de 1e stofzuiger is die niet krast over de vloer en die super makkelijk rijdt en ook nog eens een geweldige zuigkracht heeft.

Pluspunten

• snel oplaadbaar
  • design
  • ledlicht

Minpunten

• beetje prijzig
  • beetje zwaar

Annelies108 05-05-2019

Een stofzuiger met veel mogelijkheden en gebruiksgemak

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Na twee weken in gebruik nog steeds enthousiast over deze stofzuiger. We gebruiken m in huis dagelijks. Dit wordt vergemakkelijkt door het lichte gewicht van de stofzuiger en het gebruiksgemak. Mijn kinderen van 6 en 9 vinden het zelfs een feest om te stofzuigen. Door de in hoogte te stellen van het handvat, is de zuiger voor elk lengte perfect in te stellen. De stofzuiger is wendbaar en door het gebrek aan een snoer overal makkelijk te gebruiken. Het uitzuigen van de auto is nu een stuk eenvoudiger mede door de flexibele slang en het mondstuk met verschillende opties. Na gebruik is de stofzuiger eenvoudig te legen. Het stofreservoir is door middel van een knop los te koppelen en te legen. In het begin had ik veel haren vastzitten in de borstels en vond die lastig te verwijderen. Bij nalezen van de handleiding, die bondig en goed leesbaar is, bleek dit echter gemakkelijk te kunnen door middel van een schaar. Het design van de stofzuiger is prima. Ik blijf de standaard waar hij in staat bij geen gebruik kwetsbaar. Ik mis de stabiliteit die de zuiger zelf wel heeft. Ook is het wel al regelmatig voorgekomen dat de motorbasis niet voldoende naar beneden zat, waardoor hij niet oplaadde. Gelukkig lijkt de accuduur goed, dus heb ik nog zonder 'stroom' gezeten.
Ik ben erg tevreden over het apparaat en raad het iedereen aan!

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • gebruiksgemak
  • in hoogte verstelbaar
  • verschillende gebruiksmogelijkheden

Minpunten

• standaard voelt niet stevig
  • motorbasis moet op goede plek voor opladen

barryvdh 05-05-2019

Zuiper zuigkracht! Echter de motor zit een beetje in de weg

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Prachtig design, de stofzuiger ziet er superstrak uit.

Het is een stevig, degelijke stofzuiger en voelt goed aan tijdens het stofzuigen.
De stofzuiger kun je in zuigkracht harder en zachter zetten (twee standen) dat is prettig, echter hierdoor neemt de duur van de batterij af bij de volle snelheid.

Wij vinden het een prettige stofzuiger, wel jammer dat de accu redelijk snel leeg is (25 minuten), hierdoor kan je niet het hele huis goed stofzuigen, omdat dan de accu weer moet worden opgeladen en je dus moet wachten.

Wat dan weer wel heel fijn is is dat je geen snoeren hebt!

Wat een zuigkracht! De stofzuiger is zeer krachtig, zeker wanneer je de stofzuiger instelt in de volle snelheid. Ook op tapijt is de stofzuiger zeer krachtig en maakt deze goed schoon. Onze droogloopmat is nog nooit zo schoon geweest!

De stofzuiger is wel zwaar en voelt tijdens het stofzuigen ook zwaar in de hand. Mogelijk komt dit ook omdat het een andere manier van stofzuigen is dan met een normale stofzuiger. Let hierbij op dat je de motor van de stofzuiger onderaan zet, zodat het zwaartepunt beneden zit, hierdoor maakt dat de stofzuiger makkelijker te bedienen is.

De LED-verlichting voorop de stofzuigermond is echt top! Wij hebben een donkergrijze vloer, waardoor heel goed te zien is waar je nog stof hebt liggen. Ook onder kastjes e.d. stofzuigen maakt het hierdoor makkelijker.

De staande functie om even pauze te nemen is makkelijk om de stofzuiger even neer te zetten en je niet over snoeren of slangen struikelt, zoals bij de gebruikelijke stofzuigers.

De verplaatsbare motor-unit is handig, want hierdoor kan je de zuigbuis langer maken, waardoor je makkelijker onder een bank, kast of bed, echter is de zuigbuis dan wel nog te kort. Stofzuigen onder een bed of een bank is wel lastig, dit komt door de motor deze zit dan in de weg.

Er zit maar standaard maar 1 extra accessoire bij, een klein stofzuigermondje, die niet makkelijk op de stofzuiger past, dat is jammer.

Pluspunten

• super zuigkracht
  • wendbaar
  • geen snoer
  • de led verlichting

Minpunten

• Erg zwaar
  • korte accuduur
  • moeilijk onder bank of bed zuigen
  • weinig accessoires

sasd 04-05-2019

Super handig zonder snoer!

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Ik heb deze snoerloze stofzuiger nu 2 weken in huis en ben er blij mee. De stofzuiger ziet er mooi uit en je kan de zuigkracht aanpassen. De stofzuiger is makkelijk te gebruiken en heeft een makkelijke bediening bij het handvat.
De standaard die erbij zit is handig om je stofzuiger te stallen.
De zwaarte vindt ik wel een minpunt.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Geluid
  • Makkelijk bestuurbaar
  • Standaard

Minpunten

• Zwaarte
  • Prijs

MichielN 04-05-2019

Prachtig apparaat!

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Wij hebben de stofzuiger nu enkele weken in gebruik en hij bevalt ons zeer goed. Het is een prachtig apparaat. Hij zuigt erg goed en is zeer wendbaar. Hij heeft een uit schuif systeem waardoor je de stang makkelijk uit schuift naar groter of kleiner. Dit is erg fijn als je de trap moet doen. We zijn dan ook erg tevreden.

• Gebruik
  • Zuigkracht

Minpunten

• Prijs

Frans Hermsen 04-05-2019

WOW

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Bij het uitpakken voelde we al de WOW factor van deze stofzuiger, geen draad en dus lekker met een vrij gevoel door het huis heen stofzuigen. nadat er wat stickertjes verwijderd zijn konden we gelijk beginnen met het testen van deze AEG die als slogan heeft Engineerd for the way wel live today...oke dat gaan we dan ook testen. Als snel blijkt dat de zuigkracht echt geweldig is en zelfs de deurmat is heel snel schoon te krijgen en er geen plekje in huis onbereikbaar blijkt. De AEG gaat echt overal onder en dankzij de LED zie je elke stofje welke hij ook moeiteloos meepakt. Zelfs de trap naar boven blijkt een makkie en minder gevaarlijk dat met een snoer. Je draagt de AEQ moeiteloos naar boven aan het handvat en wissel daarbij over naar de uitrekbare slang met hulpstuk, eenmaal boven ga je weer verder met de vloerborstel. De regelbare zuigkracht op het handvat zorgt ervoor dat je bij losse kleedjes niet snel vast komt te zitten maar toch alles schoon krijg. Wanneer je even wil stoppen kan je stofzuigervoet eenvoudig in een pauze stand zetten en valt hij niet snel om. Verder is de stofzuiger erg compact en zal hij niet snel in de weg staan omdat je niet de lang stang heb van een gewone stofzuiger. De accuduur is geweldig, na 2x het huis gestofzuigd te hebben is deze nog steeds niet leeg. Mijn vrouw en twee pubers geven aan dat het wenden met de stofzuiger soms wat zwaar voelt, zo ook het in en uit de houder tillen kan wat zwaar voelen. Verder echt verrast door deze stofzuiger en gemaakt voor het gemakkelijk stofzuigen van je huis zonder snoeren.

Pluspunten

• Fijn op de trap naar boven
  • instelbare zuigkracht
  • Compact
  • Accuduur
  • Telescopische buis en uitrekbare slang

Minpunten

• Voor sommigen iets te zwaar

Jode 01-11-2018

Top stofzuiger!

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Ik had nooit gedacht dat een snoerloze stofzuiger zo goed kon stofzuigen! Ik ben heel tevreden over de prestatie. Ook makkelijk in gebruik, heel hanteerbaar en lichtgewicht. Prima stofzuiger!

Pluspunten

• zuigkracht
  • manoeuvreerbaarheid

mevrouw H. Kruijs 31-10-2018

Deze stofzuiger staat gereed

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

De stofzuiger staat direct klaar voor gebruik, dus je hoeft voor je begint te zuigen geen extra handelingen te doen.
Geen snoer wat in de weg ligt of waar je over kunt struikelen.
Hygienisch dat je het gedeelte waar de stof en dergelijke inkomt met water kunt schoonmaken, net zoals de filters.
Er wordt gegarandeerd dat je 80m2 kunt zuigen en dat het apparaat 17 minuten goed opgeladen werkt, dat betekent voor mij met een groter vloeroppervlakte in huis dat ik niet dit red. Lastig want het apparaat moet 6 uur eerst weer opladen.
Je kunt de onderdelen gemakkelijk aan- en loskoppelen.
Geen garantie wordt gegeven voor de accu. Tot nu toe is mijn ervaring dat een apparaat wat opgeladen moet worden, steeds sneller leeg gaat, waar blijf je dan met 17 minuten kunnen stofzuigen?
Voor mij is het apparaat te zwaar in de hand en nog veel zwaarder als je het zuiggedeelte loskoppelt om stof af te nemen van voorwerpen.
Wat geluid betreft is de stofzuiger duidelijk aanwezig, dit had voor mij stiller gemogen.
Ik vind de stofzuiger veel te duur, voor wat deze mij te bieden heeft, ik koop voor het duurste type 3 goede sledestofzuigers die voor mij veel lichter te hanteren zijn.

Pluspunten

• stofgedeelte en filters zijn met water te reinigen
  • stofzuiger staat gebruiksklaar
  • onderdelen zijn gemakkelijk aan- los te koppelen

Minpunten

• veel te zwaar in de hand
  • 80m2 met 17 minuten zuigen te weinig
  • duur voor wat deze biedt
  • het is de vraag hoe lang de accu meegaat
  • geluidsniveau te hoog

Martin 29-10-2018

Stofzuiger van de toekomst ?

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Ik heb hem uitvoerig getest op de testdag in het AEG Experience Center maar hij heeft mij niet weten te overtuigen tov de normale stofzuiger in de hoogste prijsklasse.

Redenen :

1 Hij beweegt moeizamer omdat de motor en vuilcontainer ook op de steel zit en dus iedere keer meebeweegt als je hem heen en weer over de grond of tapijt haalt.
En zeker als je langs het plafond spinnenrag weghaalt.
Hij is duidelijk zwaarder merk je meteen tov een normale stofzuiger in het gebruik omdat op een normale stofzuiger de motor en container gewoon op de grond op wieltjes staat wat veel efficienter/sneller en makkelijker werkt.
Het hele ontwerp is in de basis dan ook geen vooruitgang in mijn ogen.

2 De zuigkracht valt tegen ,het viel me op dat tijdens het testen vuil vaak niet in een keer opgenomen werd en zelfs terugviel op het tapijt.

3 Het geluid is irritant hoog en hard tov de normale moderne stofzuiger.

4 Het laadstation waar je de stofzuiger inzet na gebruik oogte fragiel.

5 Ook onder de bank stofzuigen is onhandiger omdat de motor eerst omhoog geschoven dient te worden maar zelfs dan heb je minder lengte beschikbaar als bij een normale kale stang.

6 De batterij gaat op de krachtigste stand maar 17 minuten mee waardoor je toch aardig moet opschieten om je hele huis goed te doen.
Als je dan ook de plinten en spinnenwebben langs het plafond wil meepakken ga je dat zeker niet halen.
Je moet dan wel naar de ecostand waar je 30 minuten op kan zuigen ,maar op de ecostand kan je niet zo snel even je huis zuigen want dan blijft het vuil liggen dus helpt dat niet echt.

7 De prijs is met 650 euro veel te hoog vooral tov van zijn voorganger de AEG CX7 die al van 129 euro tot zo'n 200 euro verkrijgbaar is en in veel opzichten gelijkwaardig is aan deze FX9.
En de FX9 is ook 2 tot 3x zo duur als een normale stofzuiger uit de duurdere klasse.

Over de duurzaamheid kan ik niet veel zeggen maar ik verwacht wel dat vroeger of later de batterij zijn vermogen zal afnemen en zelfs vervangen dient te worden.
Ook kan de motor heen en weer worden geschoven over de stang maar dat is dus ook iets wat daardoor kapot of stroever kan gaan lopen.

Voordelen:

1 Als positieve noot kan ik wel zeggen dat deze AEG meer uithoudingsvermogen heeft als zijn concurrenten in dit draadloze segment al heb ik dat zelf niet kunnen testen.

2 Hij heeft ledlampjes waardoor je onder een bed of bank kan zien wat je gaat opzuigen en dat kan een voordeel zijn vooral als er muntgeld sleutels of klein speelgoed liggen en dat is ons al vaker overkomen.

3 Geen stopcontact wissels nodig tijdens het zuigen (al vind ik dat zelf niet zo belangrijk in de praktijk)

4 Hij blijft rechtop staan na (en tijdens) gebruik en neemt een stuk minder ruimte in beslag tov een normale stofzuiger.

5 In een kleine ruimte met veel lage kasten kan je de hele stofzuiger optillen en met een van de opzetstukken handig tussen je beeldjes en fotolijstjes het stof opzuigen.

Pluspunten

• Neemt minder ruimte in beslag
  • Blijft rechtop staan
  • heeft ledverlichting op de voet
  • In een kleine ruimte makkelijk hanteerbaar

Minpunten

• Zwaar en log tijdens normaal gebruik
  • Zuigkracht is discutabel
  • Batterij na 17 minuten op vol vermogen leeg
  • Geluid is hoog en hard
  • Prijs is astronomisch hoog

Leo 29-10-2018

Verrassend

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

In de wereld die gedomineerd wordt door Dyson is dit inderdaad een verrassende nieuwkomer. Een aantal zaken vallen op. Een accuduur van minimaal 17 minuten op vol vermogen. Een Dyson houdt er al veel eerder mee op. Een handigheidje is de uitschuifbare telescoop waardoor hij voor iedere lange Dutchman/vrouw op de juiste lengte valt te zetten. Hij is makkelijk te legen. Heeft bij de duurdere uitvoering een indicator voor batterij capaciteit. Een leuke gadget is de toevoorschijn te toveren flexibele slang. Je kunt merken dat er over het apparaat is nagedacht door de designers/product ontwikkelaars van AEG. Al met al een apparaat waarvan ik serieus overweeg het aan te schaffen. Nu nog even met de baas thuis overleggen en wie weet....

Pluspunten

• accuduur
  • uitschuifbare handgreep

Minpunten

• prijs

Han Bruinsma 28-10-2018

Zuiggemak met licht!

Geschreven voor: AEG FX9-1-4ST blauw

Op de testdag in het AEG Experience Center mocht ik de nieuwste draadloze heuse stofzuiger testen. Zelf was ik op zoek naar een nieuwe handzame stofzuiger voor dagelijks gebruik en dit was een uitgelezen mogelijkheid. Na een uitvoerige en heldere introductie mochten we zelf aan de slag met de AEG FX9.
Conclusies:
- Zeer handzaam apparaat, beweegt heel makkelijk mee en goede prettige grip. Lichtgewicht!
- Verschuifbare motor, zeer handig voor zuigen onder banken en bedden; telescopische stang: makkelijk instelbaar voor juiste ergonomische houding! Ideaal voor mensen met rugklachten zoals ik die zelf heb
- De lichtjes: ik vond het eerst een leuke gadget, maar je ziet daadwerkelijk wat je zuigt, waardoor je stof en haren vooral beter opzuigt in vergelijking met een traditionele stofzuiger. Je ziet wat je zuigt en doet.
- Krachtig: uitstekende zuigkracht waar ik oorspronkelijk nogal sceptisch tegenover stond, verschillende standen ook die makkelijk instelbaar zijn
- Geluid: niet echt stil maar toch minder hinderlijk dat mijn oude stofzuiger
- Accu: tijdsduur die wordt aangegeven lijkt ruim voldoende op een volle batterij
- Zak-loos: Prettig, container niet zo groot, maar prima. Je moet dus sneller leeg- en schoonmaken, voor mij een pluspunt ivm met onvermijdelijke vieze oude luchtjes uit het apparaat
- Makkelijk op te bergen, waardoor je ook sneller het apparaat dagelijks (in mijn geval) zult kunnen gaan gebruiken. Direct in de oplader, relatief snelle oplaadtijd tot volle accu: 6 uur vanaf leeg
- Attributen / Accessoires: voldoende. Bijzonder: de animal kit: 10 cm zuigmond met extra ingebouwde motor
Prijs: stevige prijs voor een stofzuiger in algemene zin. Voor een draadloze echter marktconform
Vormgeving: voor zover een stofzuiger dat kan zijn: Mooi en strak vorm gegeven

Ik vond het testresultaat zo goed dat ik besloot tot directe aankoop en heb het thuis de volgende dag meteen in praktijk gebracht. Ik heb een Golden Retriever dus veel los haar op de vloer en de banken. Ik zocht daarom ook een makkelijke stofzuiger voor dagelijks gebruik die voor mij ook nog eens prettig is voor mijn rug. De praktijk wees uit dat mijn voorgaande test-conclusies helemaal juist zijn. Ik heb voor mijzelf de goede stofzuiger gevonden!

Pluspunten

• Handzaam
  • Zuigkracht
  • Draadloos met voldoende accu
  • Ergonomisch, ideaal voor rug

Minpunten

• Prijs