De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH6545 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Appie 04-11-2018

Steelstofzuiger Rowenta

Geschreven voor: Rowenta RH6545

De steelstofzuiger is een licht apparaat waarbij het stofzuigen een leuk onderdeel wordt van het huishouden. Het schuift makkelijk over de vloer en zuigt elk klein stofje. Daarnaast is makkelijk op te bergen en neemt het niet veel plek in. Tot slot heeft het een strak design. De stofzuiger is handig voor dagelijks gebruik maar door het design kan hij niet makkelijk overal bij, zoals onder de bank en bed.

NoahC 31-10-2018

Handig en compact

Geschreven voor: Rowenta RH6545

De stofzuiger is erg licht van gewicht, dit zorgt ervoor dat hij makkelijk te hanteren is en tijdens het schoonmaken geen last is. Mijn keuze is hier om deze reden dan ook naar uit gegaan, mijn vorige stofzuiger was namelijk erg log wat zeer hinderlijk was als je hem van kamer naar kamer verplaatste. Dit is nu echter geen probleem meer doordat hij draadloos en licht is. Het enige nadeel vind ik echter dat de oplaad tijd 5 uur is, wat aan de lange kant is, in verhouding met de batterij duur. Al met al een degelijke stofzuiger die uiterst geschikt is voor een snelle schoonmaak tussen door.

Pluspunten

• Compact
  • Draadloos

Minpunten

• Korte batterij duur
  • Lange oplaad tijd

Mareview nr.1 29-10-2018

Handig voor erbij en neemt weinig ruimte in!

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Zuigen is een veel terugkomende klus in huis, en oh wat heb ik een hekel aan het snoer! Daarom kocht ik de Rowenta air force light steel stofzuiger. De stofzuiger zat in een handzame doos en was snel in elkaar gezet (wel een schroevendraaier nodig) Na 5 uur opladen ging ik vol goede moed aan het stofzuigen. Mijn eerste indruk was, wow, wat gaat dat snel! Dat is een groot pluspunt. Zonder snoer ga je toch wat sneller door je huis! Na 15 minuten was de batterij leeg, dat was wel weer jammer want ik had nog niet mijn hele huis gezogen. Gelukkig staat het apparaat zo weer aan de lader. Hij gaat makkelijk over gladde vloeren en ook over tapijt. In hoeken en randen komt de stofzuiger niet. De steelstofzuiger heeft geen mogelijkheid om even met de stang in de hoeken van de trede van de trap te komen. Dat is een groot nadeel wat mij betreft! Het is een fijn apparaat om mee te werken, na 10 minuten wel wat zwaar in bediening, vooral moede pols, maar kan aan mij liggen. Het vervangt niet mijn huidige stofzuiger. Dan zou ik bijvoorbeeld een hand kruimeldief erbij aan moeten schaffen.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Makkelijk op te bergen
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• zuigt niet in hoeken en op randen
  • na 15 minuten is de accu leeg

Mevrouw A 29-10-2018

Bijna maar niet helemaal

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Een fijne steelstofzuiger met een grote maar,
Zuigkracht is prima, het led-licht is top en moet ook zeggen het is ideaal om mijn trap ermee te stofzuigen.
Behalve het lampje kan mijn vloerwisser dit eigenlijk ook prima en is veel goedkoper.
Wat jammer is namelijk ik zie met het licht veel stof en vuil maar kan er alsnog niet bij omdat het voetstuk best groot is.
Ik mis dan de functie van kleiner mondstukje of kruimeldief achtige functie, ook neemt de zuigkracht snel af als het reservoir maar een beetje vol zit. Wat resulteerde in dat het legen en schoonmaken van de borstels langer duurde dan het zuigen zelf.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Draadloos
  • Lampje

Minpunten

• Geluid
  • Grote zuigmond

Jos H. 24-10-2018

Handige aanvulling op mijn huidige stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Al geruime tijd zie in op de markt steelstofzuigers verschijnen. Mijn interesse voor dit type stofzuiger was er al vrij snel, echter was ik nogal sceptisch over het vermogen en accu duur.

Nu ik ruim twee weken ervaring heb, is het wel zo eerlijk om mijn ervaringen met jullie te delen, zodat je een keuze kunt maken of je overgaat tot aanschaf van dit product.

Heel concreet, vind ik persoonlijk deze steelstofzuiger geen vervanger van de traditionele "gesnoerde" variant. Het bedieningsgemak is top, je rolt de zuigmond handig door de woonkamer, maar je komt niet in alle hoekjes door de brede zuigmond. Ook de trap doe je niet even snel, omdat je geen telescopische buis hebt om los te maken of in te schuiven.

Waar deze stofzuiger wel heel handig voor is, merk je als je drie opgroeiende kinderen hebt en na elke maaltijd even rondom de tafel wilt zuigen. Je pak de steelstofzuiger eenvoudig uit de oplader en het vermogen is voldoende voor kruimels en klein vuil op te zuigen. Het gewicht is perfect, je hoeft geen snoer uit te rollen en je bergt de zuiger snel weer op na gebruik. Het opvangbakje is ook eenvoudig te legen door het ontbreken van een zak.

Zeer tevreden dus als aanvulling op de traditionele stofzuiger!

Pluspunten

• snoerloos
  • 15 minuten accuduur
  • zakloos

Minpunten

• niet handig voor op trap
  • accuduur niet geschikt voor gehele woning

Sophie V 22-10-2018

Fijne draadloze stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Deze stofzuiger heb ik alweer twee weken in huis. Ik verbaas mij over hoe snel ik nu de stofzuiger pak. Geen gedoe met te korte kabels en makkelijk van verdieping naar verdieping mee te nemen. Met mijn twee katten in huis is deze stofzuiger nu al bijna niet meer weg te denken. Ideaal om de haren snel op te zuigen.
Ik kan er zo'n half uur mee stofzuigen en dan moet de stofzuiger weer aan de lader.
Er zijn wel een paar nadelen. Het opladen duurt behoorlijk lang in verhouding tot de duur van gebruik. Ik kan er echt alleen de vloeren met zuigen. Met mijn oude stofzuiger kan ik natuurlijk de slang loskoppelen waardoor ik ook de bank, plinten en hoekjes gelijk kan meenemen. Dus ik wissel het nu af. In plaats van elke dag te knoeien met snoeren en tillen van de stofzuiger, gebruik ik mijn oude nu zo'n twee keer in de week om heel grondig te reinigen. En gebruik ik de draadloze Rowenta de andere 5 dagen om het makkelijk en snel schoon en haarvrij te houden. Het is echt een ideale stofzuiger om zonder al te veel moeite je huis schoon te krijgen en voor een prima prijs.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel de vloer stof en haarvrij
  • Verlichting om beter vuil te zien liggen
  • De stofzuiger zelf reinigen is echt zo klaar

Minpunten

• Lange oplaadtijd
  • Lastiger in de hoeken en bij de plinten

Karin 22-10-2018

Handige stofzuiger, voor snel gebruik.

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Deze draadloze stofzuiger is handig in gebruik. Er zitten twee standen op, waardoor je de zuigkracht kan bepalen. De 'standaard' zuigkracht is prima om laminaat of een tegelvloer te kunnen stofzuigen. De andere stand is handig voor het stofzuigen van bijvoorbeeld een vloerkleed of schoonloopmat. Stof, haren van huisdieren, hij zuigt het met gemak weg. Je kunt ongeveer 30 minuten achter elkaar de stofzuiger gebruiken op de ' standaard' zuigkracht. Dit is niet voldoende voor het stofzuigen van het hele huis. (een gezinswoning met meerdere verdiepingen).
Ik vind deze stofzuiger handig om even snel te gebruiken, of om alleen de bovenverdiepingen mee te doen. De stofzuiger past alleen niet onder de kast, onder bed en onder de bank, waardoor je deze stofzuiger niet kan gebruiken om op die plaatsen te stofzuigen. Tijdens het stofzuigen staat er een lamp aan, dit ziet er modern uit.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Draagt gemakkelijk de trap op
  • Stofzuiger heeft standaard
  • Geen stofzuigerzakken
  • Zuigkracht is goed

Minpunten

• 5 uur oplaadtijd
  • 15 minuten gebruik op de krachtige stand.
  • 30 minuten gebruik op de normale stand

Karekietje 22-10-2018

Iets te zwaar en luidruchtig

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Op het eerste gezicht ziet hij er goed uit en montage is eenvoudig. Het gewicht valt gelijk op en is net te zwaar voor comfortabel gebruik voor wat je verwacht van een draadloze stofzuiger.
Je komt niet goed in de hoeken en langs de plinten. Het zuigen gaat het beste op de hoogste stand, maar dan is de accu wel snel leeg. Plus/minus 15/18 minuten

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Eenvoudige montage

Minpunten

• Gewicht
  • Luidruchtig
  • Relatief lange laadtijd

Nick 22-10-2018

Voldoet aan de verwachting

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Stofzuiger is licht van gewicht en handig in gebruik voor even snel wat op te zuigen. Het is voor ons geen vervanger voor een normale stofzuiger. Zuigkracht is goed, accu duur is op normaal vermogen goed maar op turbo stand matig max. 20 minuten, opladen gaat redelijk snel. Nadeel is dat je door zijn afmeting slecht kan zuigen onder een bank en/of kast e.d. Eventuele lange haren gaan rond borstel in de zuigmond zitten en deze zijn lastig te verwijderen. Handig is de verlichting in de zuigmond en het legen van het reservoir is heel eenvoudig

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Draadloos
  • Makelijk in gebruik

Minpunten

• Afmeting voor onder meubels
  • Haren in de zuigmond

Vossie81 22-10-2018

Draadloos stofzuigen

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Ik heb de stofzuiger al uitvoerig getest en ben niet helemaal overtuigd.

De manier van stofzuigen is even anders dan met een stofzuiger maar snoer. De ziugmond is minder breed en hij zuigt alleen als je er in een vooruitgaande beweging overheen gaat.
Ook mis ik de optie om even de zuigkop te verwijderen om even met de steek de stoelen en banken schoon te maken.

Wel is het een mooi product en erg gebruiks vriendelijk.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Gewicht

Minpunten

• Zuigkracht
  • Good mogelijkheid om bijv. De trap te stofzuigen.

Westa 21-10-2018

Ideale steelstofzuiger voor erbij!

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Toen ik de stofzuiger kreeg was ik iets achterdochtig.... zou hij echt net zo goed zuigen als mijn grote dure stofzuiger.
Maar de eerste keer was ik al verkocht. Ik heb de afgelopen weken nog nooit zo vaak gezogen.
Op vlakke maar ook hoog polig tapijt. Hij zuigt geweldig. Hij is lekker licht. Dus ook ideaal voor op de trap. De aanknop zit hoog op de steel, wat ideaal is als je rug klachten hebt. Daarnaast is de zuigkop heel flexibel in draaien, waardoor je de stofzuiger ip niet op hoeft te tillen maar hij rijdend overal kan komen.
Het nadeel vind ik de draai functie binnenin de kop. Hierdoor blijven veel haren hangen en het kost je wel wat tijd om ze eruit te krijgen.
Ook is er geen functie ok de kop los te maken om een klein hulpstuk erop te plaatsen. Zo kun je dus niet bij de kleine plekjes komen. Dus voor een extra stofzuiger/kruimeldief is hij ideaal. Maar je moet dus wel af en toe met een andere stofzuiger de kleine hoekjes doen.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Licht in gewicht
  • Geen snoer
  • Flexibel

Minpunten

• Draai mechanisme
  • Kan niet op kleine plekken komen

HFelicia 21-10-2018
  • Product gekregen

Zuigt goed!

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Ik heb nu enkele dagen deze stofzuiger, na jarenlang een gewone stofzuiger met snoer te hebben. Ik woon klein (40m) in een tweekamer appartement met laminaat en zeil op de vloeren en deze stofzuiger is daar ideaal voor! Ik kan meerdere keren stofzuigen op 1 accu. Wat ik wel merk is dat sommige grote kruimels door de grote borstel in de mond naar voor of achter worden geworpen ipv worden opgezogen, maar goed dan ga ik er nog wel ene keer over heen. Door het licht in de kop kan je ook de stoffige gedeelten onder tafels of banken zien, helaas is de kop wel groot van formaat en kan je er geen andere koppen op zetten, dus sommige smalle hoekjes kan je er niet mee stofzuigen.
Verder leuk detail dat er twee snelheden op zitten, maar ik vraag mij een beetje af wie er voor de zachtere snelheid kiest.
Voor de prijs die je er voor betaald is het zeker een aanraden! Wel meegenomen dat voor mij niet geschikt lijkt voor hoogpolig tapijt, omdat de borstel echt in de mond zit en het vast kan lopen als het tapijt (of in mijn geval schapenvacht-haren) er in komen.

Pluspunten

• Licht
  • De lamp in de kop
  • Wendbaar

Minpunten

• Niet verwisselbare kop
  • Borstel in kop kan de rommel wegwerpen

Hartmanb02 21-10-2018

Goede zuigkracht

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Ik ben deze stofzuiger aan het testen omdat mij het makkelijker leek dan een gewone stofzuiger
Dat is dus ook zo hij is makkelijk in gebruik je pakt hem zo en loopt ermee weg ideaal is het lampje bij de zuigmond zo zie je alle rommel liggen hij heeft veel kracht met zuigen en zuigt alles snel op maakt ook minder lawaai dan een gewone stofzuiger en is ideaal voor de rug normaal stofzuiger ik op de knieën omdat mijn gewone stofzuiger niet alles opzuigt met de zuigmond en deze zuigt alles op terwijl ik gewoon kan blijven staan wel jammer dat hij binnen een half uur leeg is maar werkt voor de rest ideaal en hij is makkelijk weg te zetten heb hem in de woonkamer staan en kan hem zo pakken vind hem heel gemakkelijk in gebruik

Pluspunten

• Goed zuigkracht, ideaal dat lampje bij de zuigmond
  • Makkelijk in gebruik je loopt er zo mee weg

Minpunten

• Dat accu maar half uur doet

RikLijkendijk 21-10-2018

Doet wat hij belooft.

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Ik was blij verrast door het gebruiksgemak. De zuigkracht is bijzonder goed voor zo'n lichte motor!
Het apparaat is licht van gewicht en laat zich makkelijk sturen. Helaas is door zijn constructie het stofzuigen onder kasten en meubels wat moeilijker, althans wanneer de ruimte onder de meubels wat lager is. De beloofde 30 minuten op een acculadiing werden in mijn geval ruim gehaald.
De stofzuiger is met name geschikt voor wat kleinere woonvoormen zonder trappen en dergelijke.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Laat zich zeer goed sturen
  • Beloofde accuduur wordt gehaald

Minpunten

• Komt moeilijk onder kasten en meubels.
  • Niet geschikt voor trappen
  • Kan geen stofwebben verwijderen van plafond.

Margriet 19-10-2018

Stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Deze draadloze stofzuiger ziet er netjes uit. De verlichting tijdens het stofzuigen is prettig. De hoogste stand zuigt de andere stand vind ik niets op zuigen. Het nadeel vind ik de korte accutijd. Daarnaast kan ik langs de plinten niets opzuigen.
De stofzuiger maakt vrij veel lawaai.
De roller in de zuigmond zit snel vol haren gewikkeld. Deze zijn lastig te verwijderen.

Pluspunten

• Licht op zuigstuk
  • Licht in gewicht
  • Draadloos

Minpunten

• Accu is snel leeg
  • Borstel in zuigmond snel vol haren/stof
  • 4 uur oplaadtijd nodig

ChrisOsephius 19-10-2018

Veredelde rolweger

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Natuurlijk zuigt de steelstofzuiger stof, maar dan moet deze wel op de hoogste stand staan. Het is eigenlijk meer zo'n ouderwetse rolveger maar dan met elektrische aandrijving. Voor kleine zuigbeurten is deze steelstofzuiger goed. Op de hoogste stand is de accu met ca 15 minuten leeg en duurt het 3 a 4 uur voordat deze weer opgeladen is. Op de laagste stand kun je steelstofzuiger ca 30 minuten gebruiken. Goed voor laminaat en minder intensief zuigen. Trappen zijn niet te doen met deze steelstofzuiger. De steel zit onhandig in de weg. De hoeken zijn slecht te bereiken. Dit geldt eigenlijk ook voor langs de plinten.

Pluspunten

• Snel te pakken
  • Handige LED verlichting
  • Lekker licht

Minpunten

• Korte accu duur
  • Niet voor de trap
  • Probleem langs de plinten

Marjolein 19-10-2018

Flexibele moderne steelstofzuiger mét licht

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Deze steelstofzuiger is fijn voor een kleine woning of naast een andere stofzuiger.
Hij is lekker flexibel en makkelijk in gebruik
De lichtjes zijn handig voor plekken waar het donker is

Pluspunten

• Werkt goed op verschillende ondergronden
  • Het afvalcompartiment is makkelijk leeg te gooien
  • Verschillende standen

Minpunten

• Op de hoogste stand maakt hij best veel lawaai.
  • Hoekjes en plinten zijn lastig

Tobias 19-10-2018

Mobiele snelle stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Ik heb nu een tijdje deze draadloze Rowenta stofzuiger in huis en moet zeggen dat ik 'm vaker pak om even snel de vloer te zuigen dan mijn oude stofzuiger. De verlichting op de vloer zorgt dat je stof gemakkelijk kan zien in de donkere hoekjes. Helaas is daar ook alles mee gezegd, de vorm van de zuigmond maakt het onmogelijk om verhogingen (plantjes) te zuigen en er zijn ook geen opzetstukjes, zodat het bijvoorbeeld als kruimeldief kan fungeren. Verder kan je niet onder lage meubels of tussen meubels komen door de vorm van de stofzuiger. De stofzuiger heeft twee standen, waarbij alleen de hoge stand de kruimels opzuigt. Het nadeel hieraan is dat de accu op die desbetreffende stand 12 minuten meegaat (anders 30 minuten) om vervolgens 4 uur opgeladen te worden. Ben ook dan wel benieuwd of de accuprestaties na een jaar gebruik ongeveer hetzelfde zijn. Daardoor valt voor mij de duurzaamheid van dit product zo tegen. Deze draadloze stofzuiger is prima als extra stofzuiger, maar je hebt een andere stofzuiger nodig voor de grondige schoonmaak.

Pluspunten

• Verlichting op vloer
  • Draadloos

Minpunten

• Accuduur
  • Lange laadtijd

Maurics S. 19-10-2018

Rowenta Air Force Light snoerloze steelstofzuiger - RH6545

Geschreven voor: Rowenta RH6545

In een gezin met kinderen en huisdieren is stofzuigen een dagelijkse bezigheid. Nu hebben wij ook nog een trap in huis met vloerbedekking erop wat stofzuigen al vervelender maakt met een traditionele stofzuiger. We gebruiken de Rowenta Air Force Light snoerloze steelstofzuiger nu echt voor erbij. we stofzuigen om de dag met de normale stofzuiger en daar tussendoor gebruiken we de Rowenta Air Force Light snoerloze steelstofzuiger. Het is bijna niet te geloven hoeveel haar stof en andere troep de Rowenta Air Force Light snoerloze steelstofzuiger weet op te zuigen. Echt een fijn handzaam apparaat met voldoende kracht. Wat ook erg handig is voor bijvoorbeeld onder de bank of onder het bed is de led verlichting in de zuigmond. Het enige nadeel wat ik heb ervaren, maar dat was vooraf bekend is de gebruiksduur met een volle accu van ongeveer een half uur. Daarna moet het apparaat echt weer een 2 uur aan de lader.

Pluspunten

• Handzaam
  • Krachtig

Minpunten

• gebruiksduur
  • laadtijd

Jeannette 17-10-2018

Rowenta air force light top stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RH6545

Wij hebben de Rowenta air force mogen testen en zijn heel tevreden .
De stozuiger is heel wendbaar, zuigt goed op harde vloeren en de matjes bij de deuren.
De stofzuiger heeft een indicatie voor de batterijduur, met een volle batterij is het mogelijk om ongeveer 20 a 30 minuten te stofzuigen. De zuigkracht is voldoende daarnaast is er een turbostand die ik gebruik voor de deurmatten.
Het vuilreservoir is handig te legen en schoon te maken.
Het enigste is dat wij moesten wennen aan het geluid dit wordt iets versterkt wanner de turbo wordt ingeschakeld.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Prijs
  • Zuigkracht

Minpunten

• Geluidsniveau bij turbostand

Kirsten 16-10-2018

Licht, stil, niet krachtig

Specificaties
De stofzuiger is heel licht wat het op en naar van de trap gaan makkelijk maakt. Ook is de stofzuiger redelijk stil. De hoogte is voor mij (1.76) prima. Wat ik heel handig vind is de zoals ik het noem 'parkeerstand', zodat je hem overal eenvoudig neer kunt zetten. Bij mij was de accu volledig opgeladen in 4 uur ipv de opgegeven 5 uur.

Stofzuigen
De stofzuiger moet op de sterkste stand, anders doet hij niet veel. Hij is echt alleen te gebruiken voor de vloer, op plinten oid komt hij niet (er zijn ook geen opzetstukjes). Onder een éénpersoonsbed kan hij ongeveer de helft zuigen, hierna komt de zuigmond omhoog en doe je dus niks meer. De lampen voorop zijn handig tijdens schemering, maar ze gaan altijd aan, dus ook op een heldere zonnige dag. Aangezien de stofzuiger werkt met een accu, vind ik dit zonde, omdat dit ook stroom vreet terwijl het niet nodig is, want de accu gaat al snel genoeg leeg. Op de sterkste stand, die je eigenlijk wel moet gebruiken, gaat hij ongeveer 15 minuten mee, waarna je hem 4 uur moet opladen.
Ik vind het een ideale stofzuiger die je snel even pakt voor de loop, maar ik vind hem zeker niet geschikt voor een grondigere schoonmaak.

Pluspunten

• makkelijk te pakken
  • heel licht

Minpunten

• accu is snel leeg
  • niet te gebruiken voor plinten oid
  • niet geschikt onder bedden