Rowenta Air Force Extreme Silence snoerloze steelstofzuiger - RH8919 roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Air Force Extreme Silence snoerloze steelstofzuiger - RH8919 roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

kees 13-12-2018

handzaam, krachtig en stil

De stofzuiger is best handzaam en neemt niet veel ruimte in beslag als je hem staand of hangend opbergt. In het gebruik hebben wij veel plezier gehad van het feit dat hij snoerloos is, van zijn speciaal gevormde zuigmond en omdat hij krachtig genoeg en stil is. Nadeel is dat hij zwaar is en bijna niet bruikbaar op de trap. Ik kan echter niet tit de slotkom komen dat deze rowenta onze snoerstofzuiger gaat vervanger want qua prijs is hij, in mijn gevoel, te hoog voor wat hij aan gebruiksgemak brengt.

Pluspunten

• handig
  • krachtig en toch stil
  • handige zuigmond
  • snoerloos

Minpunten

• onhandig op de trap
  • moeilijk te sturen (daar het grote gewicht)

kees 10-10-2018

Update: Na 4 weken gebruik moeten we constateren dat het een goed apparaat iis. Hij is stil, krachtig genoeg en doet het vrij lang op een acculading.
Hij is niet echt handig want hij is te "lomp" en niet wendbaar genoeg.
Na een kwartiee wordt hij zelfs " zwaar" in het gebruik.

----------------------------------------------------
Review 27-8-2018:
De design is doordacht maar in verhouding te zwaar. OOk vind ik de wendbaarheid te wensen over laten. De zuigkracht is goed ( in de midden en hoog schakeling) Het vuilreservoir is groot genoeg maar vergt enige kracht om te verwijderen. De stofzuiger is absoluut niet bedoeld voor de trap daar is hij te onhandig voor.

Pluspunten

• lange accuduur
  • handig

Minpunten

• zwaar
  • lomp
  • stug

STMM 06-09-2018

Ik keek erg uit naar deze stofzuiger in de hoop dat deze soepel, licht en goed zou stofzuigen. Direct bij het eerste gebruik valt op dat het stofzuigen best zwaar is en dat je veel kracht moet gebruiken om goed met de stofzuiger in de hoeken te kunnen komen.
Het is fijn dat er geen snoer aan het apparaat zit en het opladen gaat snel en makkelijk.
Op zich is de zuigkracht oke, het is echter niet mogelijk okm hoogpolig tapijt of een kleed te zuigen. De zuigmond rolt de draden van het kleed in de zuigmond en gevolg is dat je kleed een stuk kaler is en je stofzuiger een stuk hariger. Het oogde wel grappig, maar blij was ik er niet mee.
Om de stofzuiger toch een tweede kans te geven heb ik het huis nogmaals helemaal gezogen. De zuiger is makkelijk mee te nemen, makkelijk op te bergen en makkelijk schoon te maken. Helaas alleen niet makkelijk in gebruik met zuigen, erg zwaar en niet voor alle ondergronden. Ook is het lastig dat je niet even de zuigmond van de steel af kan doen om bijvoorbeeld de bank te zuigen.

Al met al valt de stofzuiger mij erg tegen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Niet voor hoogpolige ondergronden
  • Geen kleine zuigmond voor bijv. de bank
  • Zwaar en moeilijk te besturen

mieke barthus 02-09-2018

Handige steelstofzuiger op accu, zuigt verrassend goed

We waren al een tijdje op zoek naar een verticale steelstofzuiger, zo een die op een accu werkt en niet extreem duur is. Na wat zoeken kwamen we uit op de Rowenta Air Force Extreme Silence snoerloze steelstofzuiger. De steelstofzuiger arriveert in een doos en is erg gemakkelijk in elkaar te zetten en meteen gebruiksklaar. Al hebben we voor alle zekerheid eerst de accu opgeladen. Wat heel prettig is aan deze stofzuiger is dat hij niet veel plaats in neemt en dat je hem vaak pakt om even snel dingen zoals stof, hondenharen, kruimels op te zuigen. De driehoek vorm van de zuigmond is erg handig onder kasten, stoelen, tafels en vooral in hoeken. De Rowenta Air Force zuigt verrassend goed en het feit dat hij snoerloos is is ook heel makkelijk. Tot nu toe tevreden over deze steelstofzuiger.

Pluspunten

• zuigt goed
  • driehoek zuigmond

Minpunten

• gebruiksduur accu zou iets langer mogen

roy19841 30-08-2018

Omdat ik er klaar mee was om steeds met een grote stofzuiger te slepen, te sturen met altijd te korte snoeren en af wilde van die vervelende stofzuigerzakken die altijd vol zijn, ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief. Uitgekomen bij de Rowenta Extreme Silence steelstofzuiger. Op het eerste gezicht een handzaam apparaat op accu en dus makkelijk om snel even te pakken nadat er iemand met modderschoenen heeft rondgelopen, maar ook geschikt voor het betere poetswerk,...dacht ik. Omdat ik een hekel aan het geluid van stofzuigen heb, daarom ook maar gezocht naar een apparaat dat niet klinkt alsof er een jumbojet aan het opstijgen is. Na bezorging van de stofzuiger, die overigens in een hele handzame doos komt en makkelijk in elkaar te zetten is, meteen aan de slag gegaan met stofzuigen. De stofzuiger werd immers gedeeltelijk opgeladen geleverd. Bij het eerste gebruik vielen mij direct een aantal dingen op. Het "silence" is niet zo stil als verwacht. Hoewel het geluid van de motor beperkt is, maakt vooral de draaiende borstel in de zuigmond een vervelend geluid op zowel harde ondergrond als op vloerbedekking. Daarnaast lijkt de deltavormige zuigmond handig voor in de hoekjes, maar door de draaiende borstel wordt de zuigermond alle kanten op geforceerd, behalve de kant waar jij hem naartoe wil sturen. Voor wat betreft de zuigkracht is er weinig aan te merken.

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Laawaaierig
  • Slecht handelbaar

Damegambiet 30-08-2018

Prima stofzuiger

De Rowenta is een prima stofzuiger, die licht is en handig in het gebruik. Je kan heel goed in hoekjes komen door de zuigmond. De accu kan je na 3x stofzuigen weer opladen. Het gaat makkelijk door de flat/huis heen en voor je het weet ben je klaar met stofzuigen. De plastic huls er af halen, legen even schoonmaken en de stofzuiger is klaar voor de volgende beurt.

karin de graaf 29-08-2018

handig apparaat

Ik vind het een handig apparaat, je pakt hem sneller dan de gewone vanwege zijn compacte uitstraling. De zuigkracht is ruim voldoende bij parket, plavuizen en gewoon tapijt. Bij hoogpolig tapijt loopt hij echter vast en ook moet ik de borstel bij gebruik haarvrij maken door de lange haren van onze hond. Ook erg handig dat je geen last heb van een snoer en ook kunt besparen op stofzuigzakken. In kleine ruimtes is hij wat onhandig in gebruik vanwege zijn grond "mondstuk". Misschien kleinere opzetstukken een aanrader, zodat oa ook de trap onder handen kan worden genomen. Al met al een fijn apparaat voor deze prijs

Pluspunten

• geen kabel
  • geen zakken

Minpunten

• borstel loopt bij lange haren vast
  • geen opzetstukken
  • niet te gebruiken bij hoogpolig tapijt

Peter1234 28-08-2018

Goede stofzuiger

Deze draadloze stofzuiger is veel prettiger in gebruik dan mijn oude stofzuiger. Erg makkelijk op te bergen en ik vind hem makkelijk te hanteren. De zuigkracht is erg goed. Daarbij maakt de stofzuiger verrassend weinig geluid. Ook zit er een handige kop op voor de hoeken van de kamer.
Geen gedoe meer met stofzuigerzakken maar een handige koker die je meteen in de vuilnisbak kan legen.

Pluspunten

• Draadloos
  • Makkelijk opbergen

M plas 24-08-2018

Wij hebben dit pruductmogen testen, ik wilde al een poosje een snoerloze stofzuiger, ik vind het een fijne stofzuiger, makkelijk in gebruik, wel wat aan de zware kant, en niet heel compact, maar de zuigkracht is krachtig, ook zet je hem makkelijk weg en zo weer gepakt, de kan waar het stof word opgenomen, is makkelijk te legen, al met al, dik tevreden over dit product

Danielle1131 24-08-2018

We mochten als gezin deze stofzuiger testen.
Ik vind hem qua gebruik erg zwaar.
Je moet er echt even aan wennen.
Verder is de zuigkracht wel echt geweldig!
We hebben 4 honden in huis dus je zuigt toch al bijna 2 keer per dag.
Daar is deze stofzuiger wel heel fijn voor.
Als je ergens hebt gezogen zijn de haren ook echt weg.
De driehoekvorm van de stofzuiger vind ik zelf ideaal alleen doordat hij zwaar is soms ook onhandig.
De trap gebruik ik ondanks de zuigkracht toch mijn stofzuiger met draad voor. omdat hij hier wel echt te zwaar en "lomp" voor is
Verder vind ik het echt ideaal om zonder snoer te stofzuigen. Je kan gewoon lekker achter elkaar door!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • snoerloos

Minpunten

• erg zwaar

David 23-08-2018

Voor een groot gezin een goede machine

Sinds een week in gebruik en was eerst wel even wennen. Voelt toch wat zwaarder aan dan een normale stofzuiger en past minder goed onder de meubels door. Na een week is deze steelstofzuiger eigenlijk al niet meer weg te denken. Makkelijk, snel, en erg stil. Zuigkracht is serieus goed. Voordeel is dat er geen stofzak nodig is. Al met al zeker een aanrader.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Stil
  • Geen stofzak nodig

Minpunten

• Voelt in het begin wat "zwaar" aan
  • Past minder goed onder de meubels

delphine96 23-08-2018

Was even wennen in het gebruik. Zuigt ideaal vloerbedekking met honden haren door de hoge zuigkracht. Zwaar in gebruik en nadeel dat hij moeilijk in de hoekjes komt. Kop is dan niet wendbaar genoeg. Ook zijn traptreden moeilijk te zuigen. Voordeel is dat de stofzuiger snel gepakt is en je hebt geen last van een snoer dat te kort is. Zou voor mij alleen een stofzuiger zijn voor erbij.

Pluspunten

• krachtige motor
  • ideaal voor vloerbedekking met honden haren

Minpunten

• niet in hoekjes
  • zwaar
  • accu snel leeg
  • trap moeilijk te zuigen

Sunshine 22-08-2018

Toppertje!

Inmiddels de stofzuiger 2 weken in gebruik, gezien het feit dat wij in een maisonnette woning wonen met woonkamer en keuken boven staat onze reguliere stofzuiger met snoer beneden, want boven is er geen ruimte om deze op te slaan. Dat wordt met de Rowenta ineens een heel ander verhaal, dankzij zijn smalle inventieve (roze versie!) vormgeving kan ik deze, indien niet in gebruik keurig naast een kast, 'verstopt' achter de gordijnen parkeren, ideaal! Hierdoor heb ik altijd op beide etages een stofzuiger bij de hand. Ook nog eens in de buurt van een stopcontact dus ook daar kan ik hem zonder dat hij in de weg staat opladen. Dankzij zijn eenvoudige bediening ben je binnen 10 seconden aan het stofzuigen. De stofzuiger doet waar hij voor gemaakt is, goed en krachtig stofzuigen. Ook kattenharen neemt ie in bossen mee. Het product is wel wat zwaar, dat wil zeggen, het manoeuvreren op lange stukken gaat eenvoudig met één hand maar bij wat meer manoeuvreer werk moet je soms wat bijsturen met 2 handen. Ik ben ontzettend tevreden over de Rowenta na 2 weken, wel is dit voor mij echt een extra stofzuiger, indien je een appartement hebt en geen 'last' van trappen zou ik dit mogelijk als enige stofzuiger overwegen maar wat je mist aan deze steelstofzuiger is de mogelijkheid om kleine stukjes te stofzuigen, denk aan randjes, even over de bank met alleen het slangstuk. Ook onder bed of bank stofzuigen is niet mogelijk dankzij de grote van het zuig-stuk. Het opladen, in elkaar zetten en het legen van de stofzuiger is allemaal heel eenvoudig en gaat soepel. De meerdere standen op de stofzuiger waarmee je de zuigkracht kan instellen is ook heel fijn, vooral indien je over een kleed o.i.d moet stofzuigen. Mijn eindoordeel is dat het zeker een aanrader is om aan te schaffen, zeker als je niet van kruimels houdt en deze snel weggewerkt wil hebben.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Gebruiksgemak
  • Zuigkracht

Minpunten

• Geen kleine gedeeltes stofzuigen

Ivo 22-08-2018

Prima handige stogzuiger

We hebben als gezin met twee jonge kinderen continu last van kruimels en om hiervoor nu continu de grote stofzuiger te pakken is ook zo onhandig en de kruimeldief is vaak net niet krachtig genoeg. Vandaar dat we de Rowenta aangeschaft hebben. Je pakt hem er zo even bij en met de zuigkracht zijn alle kruimels zo weg. Sterker nog we gebruiken hem steeds vaker om even de hele kamer te zuigen. Wel vinden we de accu wat snel leeg en ondanks de driehoekige kop is het toch lastig om in hoeken en langs de plinten te zuigen. Ook is de bediening van de kop even wennen. Maar voor ieder gezin met jonge kinderen kunnen wij deze stofzuiger van harte aanbevelen.

Pluspunten

• ideaal voor snel gebruik
  • zuigkracht

Minpunten

• accu
  • meepakken van hoeken en langs de plinten

Kees 20-08-2018

Het apparaat ziet er oerdegelijk uit. Het heeft voldoende zuigkracht om zelfs het kleinste kruimeltje op te zuigen. Een klein nadeel is het ongemak om de traptreden te zuigen.

Pluspunten

• Handzaam
  • Grote zuigkracht

Minpunten

• Onhandig op de trap

Tassie11 20-08-2018

Fijne stofzuiger

Ik vind de stofzuiger heel fijn in gebruik. Vooral dat hij snoerloos is, dat is echt een hele grote plus punt. De accu had van mij wel wat langer mee mogen gaan. Verder is de stofzuiger heel wendbaar door de draaiende kop. Het was wel even wennen maar zodra je het gewend bent is het echt fijn. Ik had liever wel gezien dat er ook nog wieltjes opzaten zodat hij goed in de hoeken rolt.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Draadloos

Minpunten

• Accu snel leeg
  • Rolt moeilijk in de hoekjes

Marieke 20-08-2018

Rowenta air force

Na altijd een stofzuiger te hebben gehad met een snoer waren wij erg benieuwd naar een snoerloze stofzuiger. Erg groot voordeel vinden wij dat je deze er veel sneller even bij pakt. En de zuig kracht zeker vergelijkbaar is met ons oude stofzuiger met snoer. Het is een compacte stofzuiger die uit zich zelf rechtop blijft staan en zo dus in makkelijk in een hoekje kan worden gezet. Wel is even wennen dat hij zwaarder aan voelt. Verder zuigt de zuiger moeiteloos verschillende ondergronden zoals laminaat, tegels, vloerbedekking. Dit zonder ook maar iets in in te stellen.
Enige nadeel is dat er geen hulpstukken bij aanwezig zijn om bijvoorbeeld in de hoekjes van de vensterbank te zuigen.

Pluspunten

• stil bij gebruik
  • Stofzak loos

Minpunten

• Geen hulp stuk

Tsarah 20-08-2018

Goede zuigkracht maar wat onhandig

Ik heb deze stofzuiger net een week, ik had hiervoor nog nooit een snoerloze stofzuiger gebruikt dus kan het alleen maar vergelijken met een normale stofzuiger. Het is een mooi apparaat om te zien maar het is niet altijd even handig. Hij is iets zwaarder dan ik had verwacht, maar niet zo zwaar dat het niet de doen is. Hij past alleen in hoeken van 90 graden of groter. De binnen hoeken in een draaitrap zijn bijvoorbeeld niet te doen en aangezien er geen andere mondstukken zijn zoals bij een gewone stofzuiger, blijven zulke hoeken dus vies. Verder moet je echt wennen aan het gebruik, op een tapijt die ietsje hoogpolig is kan je de stofzuiger niet te rechtop houden, hij moet in een best lage hoek vooruit geduwd worden anders staat ie muurvast en gaat met geen mogelijkheid vooruit, wel achteruit. De zuigkracht is keurig, laat geen kruimels achter, al moet ik zeggen dat ik hem wel steeds op de hoogste stand zet. Wat ik ook fijn vind is dat je hem zo pakt, direct gebruikt, geen gedoe met snoer, slang en gesjouw!! Dus als de kids kruimelen bij het eten heb je zo in een handomdraai alles schoon. Zonder met de kruimeldief onder de tafel te hoeven te duiken 😄

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Geen gedoe met snoer en geen gesjouw
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Je moet echt wennen aan de rotaties van de kop
  • Past niet in hoeken die kleiner zijn dan 90 graden
  • Niet handig op hoogpolig tapijt, ook niet van 1 cm

JLee88 19-08-2018

Handig in gebruik,maakt weinig geluid

Het is een gemakkelijke stofzuiger, hij is zeer wendbaar.Door de driehoekige vorm van de zuigmond kom je ook in alle hoeken. De zuigkracht is in 3 standen in te stellen, zeker op de turbo stand zuigt hij alles met gemak weg.

De koker waarin het stof wordt opgeslagen is met gemak te verwijderen, uit elkaar te halen én schoon te maken.

Het enige nadeel is dat je er bij geen trap mee kunt schoonmaken en er geen stuk bijzit om in smalle gleufjes te kunnen stofzuigen.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Gemakkelijk leeg & schoon
  • Handig wegzetten
  • Wendbaar

Minpunten

• Geen opzetslang of stukken

LeSan 19-08-2018

Dit is een hele fijne stofzuiger die makkelijk is het gebruik is. Jammere is dat de stofzuiger snel leeg is en dat de vuilopvang klein is want die is snel vol. Maar goed, het is ook maar een steel stofzuiger voor snel gebruik en gewoon even vlug de boel doen naar mijn mening en dat doet deze stofzuiger heel goed. Voor kleine gezinnen of als je alleen woont of met z'n tweeën dan is het zeker de moeite waard.

Minpunten

• Snel leeg

Yaya Bananas 19-08-2018

Mooi ogende en stille stofzuiger

Sinds een dikke week stofzuig ik mijn huis met een steelstofzuiger (volledige naam: Rowenta Air Force Extreme Silence RH8919).
De eerste indruk was wat moeizaam. Het kostte enige moeite om wijs te worden uit de gebruiksaanwijzing, m.n. voor wat betreft het open maken van de stofcontainer (je wilt niet meteen dingen gaan forceren). Uiteindelijk bleek dit soepel te werken. Verder is er ook niet veel ruimte voor onduidelijkheden aan het apparaat, dus de inzichtelijkheid mag je dik in orde noemen.
Ook het eerste gebruik vond ik zozo. Het apparaat bestaat uit een steel met een motor (gewicht) daarin verwerkt, dus bij elke beweging die je de stofzuiger wilt laten maken moet je het hele apparaat mee laten bewegen. Dat steekt ongunstig af bij een slang-stofzuiger.
Dit went echter behoorlijk snel. Ik werd tamelijk vlot behendiger in het gebruik van het apparaat. Ook is het enorm makkelijk hem even gauw te pakken. Hij neemt niet veel ruimte in, en kan dus betrekkelijk makkelijk bij de hand staan (en niet onder de trap bijvoorbeeld) waardoor je hem makkelijk even tussendoor gebruikt. De zuigprestaties zijn goed. De spitse neus vind ik handig. Opladen gebeurt ook ongemerkt: hij kan permanent aan de oplader.

Al met al vind ik het een apparaat dat veel makkelijker blijkt dan ik op het eerste gezicht dacht.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Makkelijk te pakken

Minpunten

• Kost gewenning
  • Zwaar in gebruik