Rowenta City Space Stofzuiger met zak RO2643 zwart, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta City Space Stofzuiger met zak RO2643 zwart, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Mhmwvandelaar 03-01-2019

Kleine krachtige zuiger

Zeer verrast door de grote zuigkracht van deze kleine stofzuiger. Zeer compact en wendbaar.
Als plus punt heeft deze een stofborstel op het handvat wat je met een kleine beweging omlaag doet. Enige nadeel is de korte snoer van 5 meter zodat je hem regelmatig in een andere stroom voorziening moet plaatsen.

Pluspunten

• Compact
  • Stofborstel

Minpunten

• Korte snoer

Lano 18-12-2018

Handig voor kleine ruimtes

Ik vind het een erg handige stofzuiger, maar wel echt gemaakt voor kleinere ruimtes want het snoer is niet erg lang. Het voordeel is dat de stofzuiger wel heel licht is en door het formaat neemt hij niet veel ruimte in beslag als je hem op wilt ruimen. De eerste paar keren dat wij hem gebruikten kwam er wel een nare lucht vrij, maar dat is nu al een stuk minder. De stofzuiger is verder erg wendbaar. Handig is ook het borsteltje aan de slang die je uit kunt schuiven zodat je die nooit kwijt kunt raken en niet eerst hoeft te pakken voor je hem kan gebruiken. Nadeel is wel dat de stofzuiger best veel geluid maakt, maar dat zal ook wel komen door de goede zuigkracht. Een klein negatief puntje vind ik dat er erg veel lucht boven uit de stofzuiger geblazen wordt en dat is niet prettig als je er boven komt.

Pluspunten

• Gewicht
  • Zuigkracht

Minpunten

• Lengte snoer
  • Geur

Elin 14-12-2018

Stofzuigen gaat hiermee makkelijk en snel

Makkelijk in elkaar te zetten, mede door de handleiding met plaatjes.
Ik ben juist wel tevreden over hoe goed de stofzuiger onder lage oppervlaktes zoals kasten, bed en bank kan. En hij is wendbaar, licht en makkelijk op te bergen.

Deze stofzuiger is inderdaad geschikt voor lange mensen, ik ben ongeveer 187cm en ben blij met de lengte van de slang.

Grappig vind ik ook het borsteltje dat aan de slang vast zit en dat je, wanneer nodig, naar beneden kunt schuiven. En in de behuizing zit een vakje waar nog een opzetborstel in zit. Dat vind ik praktisch: je hebt ze altijd bij de hand en ze hoeven niet los ergens in huis bewaard te worden.

Als je het schuifje op de slang open zet, dan zuigt hij zich niet vast aan gladde vloeren.

De zuigkracht is op de slang zelf te regelen door een schuifje dicht bij waar je de slang vast hebt, handig, dan hoef je niet te bukken. Over de stofzuiger bukken terwijl hij aan staat wil je ook niet: hij blaast veel lucht uit, dat wil je niet in je gezicht hebben...
Hij zuigt ook haren goed op, en de haren die er toch aan blijven hangen zijn makkelijk van de borstel te verwijderen.

Ik ben tevreden met deze stofzuiger.

Pluspunten

• zuigt zich niet vast
  • veel zuigkracht
  • kan plat onder kast en bed
  • zuigkracht regelen op de slang

Minpunten

• blaast veel lucht uit
  • redelijk wat lawaai

kevingizzie 07-12-2018

Compacte stofzuiger met goede zuigkracht

De Rowenta City Space is een lichte, compacte stofzuiger. De meegeleverde stofzuigerzak is makkelijk te plaatsen. Wat wel meteen opvalt is dat de stofzak vrij klein is.

De stofzuiger is snel in elkaar te zetten en binnen 15 minuten konden wij al stofzuigen.

De snoer aan de stofzuiger is wat aan de korte kant, wij moeten per kamer nu het snoer opnieuw in het stopcontact steken.

De telescopische stang makkelijk uit te schuiven en de bijgeleverde borstel doet goed zijn werk. Echter lijkt het erop dat deze meer voor vloerbedekking is dan een parket of laminaatvloer. De borstel zuigt zich direct vast. Het schuifje op de stang, om de zuigkracht weg te geleiden is geen overbodige luxe.

De stofzuiger maakt vrij veel geluid, dat is ook iets om rekening mee te houden.

Conclusie: Een goede stofzuiger met voldoende zuigkracht voor niet teveel geld.

Pluspunten

• compact
  • licht
  • zuigkracht

Minpunten

• kort snoer
  • maakt best lawaai

Natasjahunnego 07-12-2018

Klein en krachtig

Ik kreeg het product thuisgeleverd in een mega grote doos. Toen ik hem eenmaal eruit had dacht ik echt nou ben benieuwd of deze ook een beetje zuigt. Maar dat viel gelukkig mee! Hij is mega krachtig en lekker compact

Pluspunten

• Klein
  • Krachtig

Minpunten

• Veel geluid

gewoon-dave 06-12-2018

Krachtige en zeer lichte stofzuiger

De Rowenta City Space is zeer licht en makkelijk te assembleren, binnen 2 minuten was de stofzuiger klaar voor gebruik. De meegeleverde stofzak is vrij klein en ik raad kopers van deze stofzuiger aan om direct extra zakken in te kopen.
Het snoer is korter dan op mijn huidige stofzuiger maar ik red de woonkamer net vanuit 1 punt zonder de stekker te verplaatsen. De trap op stofzuigen en daar verder gaan is geen optie zonder de steker mee te nemen.
De uitschuifbare stang is ver genoeg uit te schuiven waardoor ik met mijn lengte ( 1 meter 85) toch nog rechtop kan staan tijdens het stofzuigen, iets waar mijn rug zeer dankbaar voor is. Het meegeleverde voetstuk is een combinatie van een gladde en een borstel waarbij mij opvalt dat ie dikker is dan het parketmondstuk wat ik ben gewend van mijn huidige stofzuiger. Hierdoor komt ie niet onder de verwarming bij mij.
Op het puntstuk (aan het einde van de slang) zit een uitschuifbaar deel waardoor je een afstofborstel naar voren kan schuiven, dit is geen los accessoire, wel zijn de haren van de borstel vrij kort. Dit werkt vrij goed. Er zit nog een ander accessoire bij in de vorm van een kierenborstel maar deze leg ik na 2 keer proberen aan de kant en mis hem ook niet meer.
Wat opvalt als je hem aanzet, middels de goed te bedienen voetschakelaar, is dat hij behoorlijk aanwezig is qua geluid. Ongeveer gelijk aan de stofzuiger die ik nu heb.

Wat misschien de belangrijkste eigenschap is valt ook het meeste op; de enorme zuigkracht, zelfs bij het gebruik van de borstel op het voetstuk zuigt hij zich volledig vast aan de houten vloer en moet ik op het puntstuk het vermogen verminderen.
Boven, waar ik vloerbedekking heb is de Rowenta City Space in zijn element, letterlijk elk stofdeeltje verdwijnt in de zuigmond alsof het niets is. Ik zou hem dan ook echt aanbevelen voor gebruik op vloerbedekking en huisdieren, wat een krachtpatser.

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • geïntegreerde meubelborstel
  • zeer licht
  • wendbaar

Minpunten

• geluid
  • snoer aan de korte kant

Lidias 05-12-2018

Klein, handzaam, sterk, luid!

We gebruiken deze stofzuiger vooral voor extra erbij. Toch wel erg handig om er ook eentje boven te hebben staan. Hiervoor voldoet hij ook prima. Hij is klein, wendbaar en makkelijk te tillen, maakt het dus gemakkelijker om de trappen te zuigen. Ook zit een een ingebouwd kieren en naden uitschuif stuk op. Dat blijkt verrassend handig! Het andere opzetstuk is ook op te bergen in het apparaat, nooit meer kwijt dus.
Wat ik wel als een nadeel ervaar is de hoeveelheid herrie die de stofzuiger maakt. Dit komt denk ik ook door de hoge zuigkracht. Daardoor zit hij geregeld vast aan de vloer. Door het schuifje in de steel open te zetten blijft hij wel los maar ben ik bang dat dit wel wat ten kostte gaat van de effectiviteit van het stofzuigen.
Al met al best een aanrader maar wel meer voor erbij.

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Ingebouwd opzetstuk

Minpunten

• Luidruchtig
  • Zuigt vast

mjkstier 04-12-2018

apparaat te klein voor handig gebruik

De stofzuiger zou geschikt zijn voor harde vloeren. De stofzuiger is klein en licht maar de zuigkracht enorm, zodat de stofzuiger mond aan de harde vloer vacuum zuigt. De motor geeft zoveel wind af, wanneer je met je hoofd boven de stofzuiger komt, schrik je enorm van de hoeveelheid wind. Voor vloerbedekking is deze stofzuiger handiger. Ik gebruik hem dan ook boven, ideaal om daar neer te zetten. Snoer lengte vind ik erg kort. Simpel apparaat zonder extra's

Pluspunten

• klein
  • veel zuigkracht

Minpunten

• kleine inhoud
  • kort snoerlengte

Superhoef 28-11-2018

Fijne kleine, krachtige stofzuiger

Het is een heel fijn klein model stofzuiger en het ding weegt superlicht. Erg handig als je een trap moet stofzuigen of mee moet nemen naar de bovenverdieping. Een mooi model met tevens een leuke kleur. De stofzuiger rijdt soepel en ik kom overal makkelijk bij. En de slang is ook prima, voet is niet heel groot en dus flexibel op de moeilijke plekken. Het uitschuifborsteltje wat aan de stang vastzit is erg handig. Het was even zoeken naar hulpstukken, zoals een klein voetje, maar die vond ik aan de achterzijde, een beetje verstopt. Het is een prima stofzuiger als je klein woont omdat het snoer wat eraan zit niet erg lang is, maar ik moest nu soms van stopcontact wisselen. Ook zit er een knop op zodat het snoer oprolt, dat gaat goed, behalve het laatste stukje, dat moet je handmatig helpen. Rolt dus net niet vanzelf helemaal op. Dat is een minpuntje, maar de zuigkracht voor zo een kleine stofzuiger is bizar sterk. Echt super

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • Handig opzetstuk
  • Wendbaar

Minpunten

• Snoer is kort en rolt niet helemaal op
  • Redelijk luid

Patricia 28-11-2018

Goeie zuigkracht

Ik heb deze stofzuiger nu een paar weken en hij heeft een goeie zuigkracht. Wat ik dus wel een nadeel vind is dat er geen regelbare zuigkracht op zit. Vooral als ik bijvoorbeeld het karpet wil zuigen is de zuigkracht te sterk.
Persoonlijk vind ik ook dat hij teveel geluid maakt als je aan het stofzuigen bent. Ook vind ik het snoer erg kort, waardoor ik 2 stopcontacten moet gebruiken als ik beneden stofzuiger.
Ik vind dat de stofzuiger wel een handig hulpstuk heeft zitten op de slang. Als je de buis eraf haalt, schuif je zo het hulpstuk erop. En als je weer klaar bent schuif je hem met 1 klik terug en kun je de stang er weer op zetten.
Verder vind ik dat de stofzuiger een mooie rode kleur heeft en dat hij compact is. Hij is ook licht, dus kun je hem makkelijk mee naar beneden of boven nemen

Pluspunten

• Goeie zuigkracht
  • Handige hulpstukken
  • Mooie kleur
  • Compact

Minpunten

• Veel geuid
  • Geen regelbare zuigkracht
  • Kort snoer

MarwilL 27-11-2018

Leuk uiterlijk, verschrikkelijk in gebruik

Ik vind de stofzuiger in gebruik echt verschrikkelijk. Na het stofzuigen staat het zweet op mijn rug. De zuigkracht is zo hoog, waardoor je flink veel kracht moet geven om vooruit ze kunnen komen. Daarnaast maakt hij ook mega veel herrie. Oja, het snoer is ook erg kort. Hierdoor moet ik per verdieping, 2 keer opzoek naar een ander stopcontact.
De positieve punten zijn er gelukkig ook. Hij is erg compact, licht van gewicht en het mondstukje is handig in gebruik voor bijvoorbeeld de tafel of de trap.

Pluspunten

• Compact
  • Licht in gewicht
  • Handig mondstukje

Minpunten

• Kort snoer
  • Teveel zuigkracht
  • Veel herrie

Tatje 25-11-2018

Fijne stofzuiger!

De stofzuiger is klein, licht en compact. Wat het stofzuigen erg makkelijk maakt en waardoor hij goed op te bergen is. Daarnaast is de zuigkracht van de stofzuiger ook erg goed. Een ander erg positief punt is dat er een borstel op de stofzuiger slang zit. Als je het onderste stuk eraf haalt, kan je super makkelijk de bank of moeilijk te bereiken hoekjes schoonmaken. Enige minpuntje is dat het snoer iets langer had mogen zijn.

Pluspunten

• Klein en compact
  • Goede zuigkracht
  • Handig opzetborsteltje

Minpunten

• Kort snoer

CdGroot 23-11-2018

Wat een herrie, hij zuigt zich steeds vast

Deze stofzuiger zuigt zich steeds vast aan het laminaat, heel onhandig. Je bent drukker met het regelen van het schuifje bovenin om de gewenste zuigkracht te regelen, dan met echt stofzuigen. Ook de vuile lucht komt er met veel kracht uitgeblazen, heel onprettig.
Ingebouwd opzetborsteltje is wel erg handig. Verder een handig klein en lichtgewicht formaat. Maar ik zou het niet aanbevelen.

Pluspunten

• ingebouwd borstelkopje
  • gewicht en formaat

Minpunten

• zuigkracht
  • blaaskracht

kderijk 23-11-2018

Monstermachine

Uit de verpakking gehaald dacht ik:" Mmmm, die is niet echt heel erg groot". Maar dat krachtig en sterk niet groot hoeft te zijn bewijst deze machine meer dan voldoende. Thuis met kinderen, 2 cavias, een hond en een kleine woning midden in het centrum waardoor zuigkracht en compacte afmeting wel vereisten zijn en op deze 2 punten scoort deze machine een dikke ruim voldoende. Zuigkracht is niet regelbaar en dat is een klein minpuntje. De borstel op de zuigmond is ideaal wanneer je deze wel eens kwijt bent maar schiet soms terug naar achter. Machine is prima voor zijn prijsklasse en absoluut geen goedkoop is duurkoop.

Pluspunten

• Compact
  • Zuigkracht
  • Borstel op zuigmond
  • Licht en wendbaar

Minpunten

• Niet regelbare zuigkracht
  • Borstel schiet soms terug
  • Kleine stofzak

Roland 22-11-2018

Klein maar krachtig

Sinds enkele weken gebruiken we deze stofzuiger, nadat onze Dyson het begeven had door bouwstof.
De Rowenta doet het erg goed en zuigt zich zelfs vacuum aan de vloer. Ook tapijt heeft hij geen moeite mee. Het lawaai valt reuze mee en hij stuurt goed. Jammer van het snoer, wat aan de korte kant is.

Pluspunten

• Klein
  • Weinig geluid

Minpunten

• Snoer vrij kort.

Robbedoes 21-11-2018

Rode duivel, compact en krachtig.

Wat een duivel is dit zeg. Als je deze op je vloerkleed zet laat hij hem niet meer los. Zo veel kracht heb ik nog nooit gehad in een stofzuiger. En dat terwijl hij kleiner is dan ieder andere stofzuiger die ik heb gehad. Hoe het kan? Geen idee? Ben ik er blij mee? Zeker weten! Deze rode stofvreter is zeer compact waardoor je hem makkelijk naar boven en beneden kan tillen mocht je een trap hebben in je huis. Daarnaast kan je met een extra mondstukje makkelijk in alle hoekjes en gaatjes van je huis de kruimels weg zuigen. Dit mondstukje is simpel op te bergen aan de achterkant van de stofzuiger waardoor je hem niet snel kwijt zult raken. De rode kleur ben ik persoonlijk geen fan van. Ik zou liever een donkerblauw of zwarte stofzuiger willen. De lengte van het snoer heeft mij tot op heden niet dwars gezeten. De stang kan je makkelijk in en uit schuiven om hem langer of korter te maken. Hierdoor is de stofzuiger vrijwel overal op te bergen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Compact
  • Gewicht

Minpunten

• Kleur

willstillkill 21-11-2018

goede prijs kwaliteit

Bij het uitpakken van de Rowenta City space merk je direct dat ie superlicht is, de meegeleverde stofzak is makkelijk te plaatsen maar ook heel klein en ik verwacht dat ie snel vol zit, Het direct aanschaffen van extra zakken is geen overbodige luxe. het apparaat is gemakkelijk in elkaar te zetten en binnen enkele ogenblikken gereed voor gebruik. Het snoer is aan de korte kant maar ik red 1 verdieping zonder de stekker te verplaatsen, als ik naar boven ga ben ik genoodzaakt de stekker mee te nemen

Pluspunten

• voldoende zuigkracht

Minpunten

• kort snoer

Harmjuul 21-11-2018

Compact en snel

De stofzuiger is licht en klein waardoor je hem makkelijk op kan bergen. De stofzuiger heeft goede zuigkracht, ook vloerbedekking is binnen een handomdraai stofvrij. Handig is, dat de zuigkracht instelbaar is door een klepje voor de luchttoevoer op de stang zelf. Wat ik ook enorm handig vond was dat de “opzetstukjes” op de stofzuigerstang zelf zitten. Met een handig kliksysteem haal je de stofzuigerslang los van de stang. Vervolgens kan je het “opzetstukje” met haren naar voren schuiven. Nooit meer de opzetstukjes kwijt en het bespaart veel tijd! Wel een nadeel; het plastic van de stang komt door de haren heen, waardoor je makkelijk strepen veroorzaakt (zwarte strepen door het plastic).

Pluspunten

• Compact
  • Goede zuigkracht
  • Opzetstukken bij de hand

Minpunten

• Laat soms strepen achter

JannyvH 21-11-2018

Kleine herrie maker

Ik heb de stofzuiger nu een paar weken in gebruik.
Wat erg prettig is is dat hij zo klein en wendbaar is.
Het lastige vind ik zelf dat het snoer maar 5 meter is. Dus moet ik van stopcontact wisselen.
Ook ter hij t niet met het snoer als ik de trap wil doen.
Hij zuigt verder prima en met 4 katten en 2 kinderen is dat ook wel nodig.
Het grootste minpunt is het geluid. 78db! Dat is echt heel jammer.

Pluspunten

• Klein
  • Wendbaar

Minpunten

• Lawaai
  • Kort snoer

Tatjana28 20-11-2018

Krachtpartser rowent

Lichtgewicht, makkelijk in gebruik, zacht geluid,makkelijk wendbaar
Ideale stofzuiger komt onder alle kasten
Zuigkracht is uitstekend voor een laminaat vloer

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Krachtpatser

Eef 20-11-2018

kleine wendbare stofzuiger

Klein en sterk is een mooie beschrijving voor de Rowenta City Space RO2643. Hij is absoluut niet stil, maar hij heeft wel handige extra’s. Hij heeft een opzetstuk om in de kleine hoekjes te stofzuigen, waarvoor een handig opbergvak aan de stofzuiger zit. Ook heeft hij een ideale borsteltje welke vast zit aan de steel. Dit opzetstuk is mijn favoriet; mijn alternatief voor afstoffen en voor het stofzuigen van mijn bank. De stofzuiger bezit een enorme kracht. Perfect zou zijn geweest als dit kon geregeld worden, want hij geeft daardoor onterecht aan dat de zak vol zit. Verder is hij lekker klein, dus makkelijk op te bergen. Ook is hij licht wat betreft gewicht en goed wendbaar. Wat betreft de lengte van de steel is hij voor mijn lengte goed. Ben je groot, dan zou ik even het formaat bekijken. Hij is niet zakloos, maar je kunt kiezen tussen het papieren zak of een herbruikbare zak. Al met al een stofzuiger met handige extra’s.

Pluspunten

• handzaam
  • herbruikbare zak mogelijk
  • ideale opzetstukken

Minpunten

• niet stil
  • zuigkracht niet regelbaar