Dyson Cinetic Big Ball Multifloor 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Cinetic Big Ball Multifloor 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

a**k@g**l.com 07-10-2023

Ergonomische flater

Zuigkracht meer dan prima, maar wederom een flater in gebruiksgemak. Dat mag niet voor deze prijs. Deze Dyson kan nog steeds niet over zijn eigen snoer heen rijden. Daarnaast hebben ze uitgevonden hoe een balvorm met ronde opzet achter elke hoek, tafelpoot, deurkozijn blijft haken. Dat is een prestatie op zich. De stofzuiger had net zo goed vierkant kunnen zijn, want precies dezelfde eigenschappen.

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Gebruiksgemak

e*******@h********** 15-06-2023

Drama ding

Drama apparaat. Geen aanrader. Zwaar. Log. De stok zonder steel kost je een pols fractuur.

Minpunten

• Er geen pluspunt te vinden.

e*******@h********** 25-02-2023
  • Product gekregen

Tegenvaller

Drama apparaat. Wat de grootste misser is met dit apparaat is: niet ff snel de stok los kan doen en een hoekje, matje of een plint kan zuigen. Er moet dan een hulp stuk op. Dit maakt er naar dat je de hoekjes en plinten nogmaals door je hele huis moet doen nadat je de grote stukken hebt gedaan. Van alle apparaten die ik heb en ooit heb gehad is dit de meest waardeloze allertijden. gr ellen

Diedo 22-06-2022

Een hele goede stofzuiger!

Mijn eerste Dyson hadden we in 2007 gekocht, de DC19 Allergy. Deze stofzuiger hebben we nog steeds. Het enige wat we na 12 jaar zelf hebben vervangen is de motor. De DC19 wordt nu gebruikt in andere ruimtes.

Omdat mijn vertrouwen in het merk Dyson groot is, ben ik weer voor het merk Dyson gegaan. Ik had wel mijn twijfels omdat ik ook slechte reviews zag maar heb de knoop door gehakt.

Deze stofzuiger is in 1 woord geweldig. Ik zal per onderdeel van mijn ervaring weergeven.

Stofzuigen op een laminaatvloer:
Dit gaat uitstekend. Ik merk dat de zuigmond zich sterk vast zuigt op een laminaatvloer. Gelukkig kun je dit aanpassen. Bovenop de zuigmond is een schakelaartje wat je naar + en - kunt bewegen. Wanneer je dit naar het - teken beweegt, plakt deze niet meer aan de laminaat vloer.
Ook kom ik met de uitschuifbare stofzuigerslang zeer gemakkelijk onder de kasten, het bed en het bankstel.

Stofzuigen op een stenen vloer gaat wat stroef (maar niet hinderlijk). Desondanks hebben we toch een parketborstel besteld. Ik bestel deze bij Dyson zelf omdat de prijzen van accessoires veel voordeliger zijn dan bij andere winkels.

Gecombineerde borstel en mondstuk:
In het begin dacht ik dat het onhandig zou zijn maar niets is minder waar. Hier heeft Dyson echt over nagedacht. Het stofzuigen met deze combi gaat moeiteloos. Doordat de borstel wordt verlengd, kom ik echt overal bij.

Zuigkracht:
Ondanks de 700 watt, ervaar ik de zuigkracht als heel sterk. Ook heb ik de stofzuiger getest met een volle stofbak en de zuigkracht blijft hetzelfde. Dit was bij mijn vorige Philips een drama.

Materiaal:
Niets dan lof over het materiaal. Ondanks het feit dat het materiaal van plastic is, voelt het materiaal als bijzonder sterk en degelijk aan. Mocht er onverhoopt iets kapot gaan aan dit materiaal, dan vergoed Dyson dit direct (Dit is mijn ervaring met mijn vorige Dyson)

Gewicht en wendbaarheid:
De Dyson weegt redelijk zwaar. Het voordeel is, is dat deze erg wendbaar is. Wanneer deze kantelt, kantelt hij vanzelf terug op zijn pootjes.

Kortom, bijzonder blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Goede prestaties
  • Stofbak makkelijk te legen

Minpunten

• Zwaar

h*****************@g******** 11-05-2022

Vat tegen

Wat een verschil met mijn vorige Dyson die ik overigens nog steeds gebruik.
Ik kan alleen maar min punten opnoemen.
Snoer rolt slecht op
Zuigmond te lomp en moeilijk wendbaar en plakt vast op tapijt
Buizen lastig in elkaar te zetten en de hondenharen blijven er op vastplakken
Reservoire moeilijk terug te plaatsen
Stofzuiger veel te zwaar en moeilijk op te tillen
Kleine bedieningsknoppen
Kortom voor mij geen Dyson meer!

De nuchtere Fries 19-02-2022

Dure miskoop

Vorig jaar de Dyson gekocht op aanraden van Media Markt verkoper. Wat is teleurstelling! Super onhandige stofzuiger die ook nog eens zeer slecht zuigt. Stofzuigen wordt vervelend klusje hierdoor. Dyson heeft weinig zuigkracht en onhandige harde vloerenborstel en gewone borstel. Ik erger mij iedere weer aan dat ding. We hebben een Philips erbij gekocht voor €159. Deze is krachtiger, veel handiger en heel veel goedkoper. Voor mij nooit weer een Dyson!

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksonvriendelijk

m************@g******** 26-09-2021

Big Ball Dyson

Product kent een prima prijs kwalieteitvethouding, is iets duurder dan de gemiddelde stofzuiger, maar de levensduur is veel langer, waardoor je op de duur toch goedkoper uit bent

Martin Zwijndrecht 07-06-2021

Dyson tevredenheid

Weer een Dyson gekocht omdat de vorige zonder problemen 13 jaar meeging voordat hij eindelijk een probleem ging vertonen qua zuigkracht.
Altijd gebruikt in huiselijke omstandigheden, meeverhuisd naar de nieuwe woning, uiterst tevreden, op deze manier is de duurdere aanschaf t.o.v. onze vorige stofzuigers wel de moeite waard geweest.
Daarom nu weer een Dyson gekocht in de verwachting dat hij weer lang mee zal gaan

Pluspunten

• betrouwbaarheid
  • lange levensduur
  • behoud van goede zuigkracht

Renze 16-03-2021

Slechte dyson stofzuiger

Ik heb de dyson ball multi floor nu ruim 2 jaar in bezit maar heb er nu een bosch met zak bij
Voor mij geen dyson meer want deze stofzuiger is voor mij alleen maar ergernis.
De inlaad mond aansluiting op reservoir is knudde, constant verstopt. Ben meer bezig met ontstoppen dan zuigen, en de filter is constant vol.
Heb een hond en kat dus iedere dag zuigen en met dyson zou dat ideaal moeten zijn maar dat is het niet.

Pluspunten

Minpunten

• Regelmatig tot vaak verstopt

Brenda1503 09-11-2020

Zeer krachtige machine met prima resultaten

Wat een krachtpatser deze machine. Zeer goede zuigkracht. Enige nadeel is dat de zuigmond hierdoor wat plakt aan de vloer en minder makkelijk wendbaar is. Maar hij zuigt elke kruimel op.
Makkelijk dat hij bij omrollen weer goed komt te staan. Opbergplek vd hulpstukken aan de steel iets minder makkelijk. Top dat de steel in hoogte verstelbaar is.

Zeer tevreden. Maakt waar wat ze beloven.

Pluspunten

• kracht en resultaat
  • vertselbaarheid vd steel

Minpunten

• zuigmond plakt door kracht

Ankie42 30-10-2020

Goede zuigkracht bij de juiste ondergrond

Het is een goede stofzuiger op harde vloer op hoog polig tapijt ben ik minder tevreden.
de kracht is goed en geluid ook, op lage vloerbedekking zeer goede zuigkracht op ons hoogpolig tapijt is resultaat slecht het vuil vliegt alle kanten op

Pluspunten

• zuigkracht op gladde vloeren
  • Valt niet om

Minpunten

• kort snoer
  • slechte prestatie op hoogpolig tapijt

barry kanters 30-10-2020

(te) Krachtig monster

Na het uitpakken van de doos en eenvoudig in elkaar zetten, heb ik alvast een test rondje gedaan. En de eerste ervaring was dat het een krachtpatser was. Na wat meer zuigbeurten moet ik mijn enthousiasme wat bijstellen.

Flexibiliteit +++:
Gelijk te merken is het mooi kleine formaat en daarmee ook gemakkelijk door het huis te kunnen manoeuvreren. Door zijn ronde vorm volgt hij mooi en blijft nergens achter hangen. En valt hij een keer om dan zet hij zichzelf weer rechtop. Ook de wieltjes zijn voorzien van rubber waardoor hij soepel en zonder geluid op de houten vloer rijdt.

Zuigkracht: +++
Qua zuigkracht is het echt een krachtpatser. Hij heeft veel vermogen om stof en haren aan te trekken op de gladde vloer. Door de techniek is er altijd voldoende kracht, ook al begint de container vol te raken. Ik vind hem op tapijt minder goed zijn werk doen met geen enkel accessoire.

Accessoires: ++:
-Handvat: De wendbaarheid is erg fijn. 360graden draaien is geen problem waardoor je makkelijk van vloer naar plafond kan en hem ook in elk hoekje kan draaien. Ik weet niet of het de nieuwigheid was, maar ik merkte al gouw dat hij begon te fluiten bij een bepaalde hoek. Ik denk dat het komt door de knikscharnieren die dan teveel weerstand opleveren en valse lucht via de scharnieren wordt aangezogen. Verder is het een erg fijn handvat met nog een extra regelknop voor tijdelijk minder zuigkracht.
-Steel: De steel is uitschuifbaar wat prettig is als je gezinsleden veel langer zijn dan jezelf. Hierdoor kun je de steel langer maken en toch met rechte rug zuigen.
-Pneumatische vloerzuiger. De borstel is op zich mooi groot en doet in basis goed zijn werk en is wendbaar door de fijne kniktechniek. Ook hoef je niet meer te wisselen als je van vloerbedekking naar parket gaat. Maar wat ik hierbij als minder prettig ervaar is dat hij zichzelf vastzuigt aan de vloer met de pneumatische techniek. Hierdoor kan je bijna alleen maar voor en achteruit en niet meer eenvoudig zijwaarts. Bij tapijt met wat haren is het lastiger om deze weg te krijgen. Een borstel zou denk ik beter werken.
-Combinatie accessoire: Dit is een smalle steel voor hoekjes en bijvoorbeeld plafond. Er zit ook een borstel aan vast die je in en uit kunt schuiven. Erg fijn voor spinnenwebben op het plafond. Hij is best zwaar in deze combinatie.
-Opberg beugel: Bij dit model zit het accessoires beugel aan de steel. Qua gewicht neem je deze dus telkens mee. Fijner was als deze op of in de stofzuiger zouden zitten.

Pluspunten

• grote zuigkracht
  • fijne wendbaarheid
  • makkelijk legen bak
  • licht in gewicht

Minpunten

• tapijt lastiger schoon te krijgen
  • vloerzuiger zuigt zich vast op gladde vloeren

Silvana van Beek 30-10-2020

Een monster in huis

Wat een monster in stofzuigen. Beter kan ik het niet omschrijven.
Hij is makkelijk in elkaar te zetten, heeft een superlang uitschuifbare stang, waardoor hij goed werkbaar/wendbaar voor elk postuur.
Hij is niet superstil, maar als je dat wilt dan kan je beter met een bezem aan de slag.
De zuigkracht is echt enorm goed! Zo goed dat ik gewoon moest wennen hoe hier mee om te gaan, omdat hij zich dus strakker op de ondergrond "vasthoudt". Maar de "trekker" in de handgreep l, welke er voor zorgt dat er lucht bij komt, zorgt ervoor dat hij wat makkelijker wendbaar wordt.
De opvangbak is mooi groot en dat er geen filter in zit is echt een zeer goede uitkomst! Of mijn mening hierover op lange termijn ook zo blijft is even af te wachten.
Voor de grap een aantal keren de stofzuiger omgegooid, maar hij wipt elke keer weer netjes terug op zijn pootjes/wieltjes, dus hij doet echt wat hij zegt
Een flinke aanrader!!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geen filter
  • Lange steel
  • Uitstraling
  • Wendbaarheid

Amylee 25-10-2020

Fijne Stofzuiger

Deze stofzuiger is fijn in gebruik! De zuigkracht is super goed en maakt weinig herrie. Prettig vind ik de zuigmond die zich automatisch aanpast aan verschillende soorten vloeren, zo kan je moeiteloos van de gladde vloer naar het vloerkleed. Handig dat de stofzuiger zich zelf weer rechtop kan zetten, ik blijf nog wel eens ergens achter hangen en hoef nu niet meer zelf de stofzuiger rechtop te zetten. Legen van het stofreservoir gaat heel handig met 1 druk op de knop. De accesoires zijn handig te gebruiken voor de trap en op de kasten. Kortom een super stofzuiger.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geen filter die uitgewassen moet worden

Mireille 23-10-2020

Fijne stofzuiger

Prima stofzuiger! Hoge zuigkracht die de stofzuiger daardoor wel iets minder wendbaar maakt. Verder is het opzuigen van haren op tapijt iets minder omdat er geen borstelkop op zit. Maar verder doet de stofzuiger precies wat de leverancier beloofd en ben ik erg tevreden.

Pluspunten

• Makkelijk om te legen
  • Maakt niet veel lawaai
  • Lange steel
  • Lang snoer
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Minder goed voor haren op tapijt

blistred 23-10-2020

verrassende zuigkracht

Wij hebben deze stofzuiger nu een week in gebruik. Het was zeer verrassend hoe hoog de zuigkracht is. We moeten regelmatig de knop op het handvat gebruiken omdat hij zich vastzuigt op onze vloer. Zoals al aangegeven in andere reviews zij de koppen op de stofzuiger wat vragen en ben benieuwd hoelang het duurt dat deze afbreken. Voor de prijs wat deze kost had ik wel metalen knoppen verwacht. Ik mis tevens ook een parket zuigmond. De kabel die er inzit is ook iets aan de korte kant. Het ledigen gaat wel ook erg makkelijk maar ook hier weer veel plastic gebruikt en vraag mij ook hier af of het ook niet snel kapot gaat. Voor de rest een uitstekende machine waar we nog jaren gebruik van gaan maken.

Pluspunten

• hoge zuigkracht

Minpunten

• hoge prijs
  • knoppen van plastic

Mathijs 23-10-2020

Cinetic Big Ball Multifloor 2

Ik heb dit product kunnen testen via the insiders. Het apparaat voelt erg stevig aan en eigenlijk spreekt het gelijk voor zich hoe hij werkt. Alle onderdelen passen gemakkelijk in elkaar en het voelt erg solide aan. Ik ben zelf langer dan 2 meter en hetgeen waar ik dan ook erg blij van werd is de lengte van de stang. Ik kan met gemak stofzuigen zonder ook maar voorover te buigen.

De zuigkracht van het apparaat is echt fenomenaal. De extra opzetstukken werken top en ik heb dan ook gelijk mijn gehele huis schoongemaakt. Een van de meest opvallende dingen is het feit dat de gehele stang onder de bank past. Ik heb daarom zonder de bank te kunnen verplaatsen onder mijn bank en achter mijn bank kunnen stofzuigen. Hier kwam natuurlijk onwijs veel rommel onder vandaan. Tot nu toe erg tevreden.

Ik heb thuis 2 katten en een vloerkleed. Wat mij opvalt is dat de stofzuiger moeite heeft met het schoon krijgen van het vloerkleed. De kattenharen blijven in het vloerkleed zitten en het lukt enigszins om deze te verplaatsen, maar het opzuigen heeft hij moeite mee. Dit vind ik persoonlijk een erg belangrijk onderdeel en op dit punt voldoet hij gewoon niet aan mijn verwachting. Bij de goedkope stofzuiger van de Blokker van 60 euro werkt dit stukken beter, gek genoeg. De kracht uit dit apparaat is geweldig. hij is ontzettend sterk en het stofzuigen wordt er zelfs iets leuker door. Maar toch zijn er een aantal punten waar hij niet voldoet en dat zorgt ervoor dat ik besloten heb om hem niet te houden.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Lengte van de stang

Minpunten

• Moeite met vloerkleed schoon krijgen

Sallie 20-10-2020

Dyson Cinetic Big Ball Multi Floor 2 test

Heb deze Dyson mogen testen via de insiders, de stofzuiger heeft een mooi design en de onderdelen zijn van kunstof en stevig.
Alle onderdelen passen perfect, de hulpstukken zitten op de buis dus altijd binnen bereik de Dyson is licht in gebruik en compact.
De zuigkracht is wat je mag verwachten van Dyson en handig te regelen via de zuigkrachtregelaar in het handvat, het legen van de stofbak gaat perfect zonder dat je onder het stof zit.

Pluspunten

• Beweegt soepel
  • Makkelijk in gebruik
  • Zuigkrachtregelaar in handvat
  • Legen van de stofbak

Minpunten

• Snoer te kort
  • Af en toe raar fluitend geluid

nora 20-10-2020

Fijne stofzuiger

Het geluid is zoveel minder hard dan mijn vorige stofzuiger, snoer ook langer, maar het legen is wel het fijnst, met 1 klik leeg je, zonder vuile handen, en schoonmaken van filter is er ook niet meer bij.
Zuigkracht prima, past zich zelf aan van harde ondergrond naar een kleed/
Lees dat sommige mensen last hebben van de zuigkracht, maar aan de voet zit een regelaar, die werkt perfect.
De stofzuiger zet zich zelf weer recht na omvallen, onderdelen makkelijk in elkaar te zetten.

Pluspunten

• desin
  • zuigkracht regeling
  • zet zich zelf recht
  • redelijk stil
  • makkelijk legen

Minpunten

• Dat er best wel een parketborstel bij had gemogen

smartjecarina 15-10-2020

zakloze stofzuiger

fijne stofzuiger, houd zijn balans bij het omver trekken en rolt zelf weer overeind. ( voor mij super, ik ben soms een olifant in mijn porseleinskast)
goede allergie filter, deze hoeft niet te worden gereinigd of vervangen.
De voet past zich aan de vloer aan, kan ook worden ingesteld maar dat wijst zich vanzelf. De voet komt lomp over maar niets is minder waar, hij heeft fijne afgeronde hoeken waardoor je overal bij kunt. De hulpstukken zitten vast geklikt aan de stang, vooral de lange met of zonder borsteltje is heel handig om in kleine kieren, hoeken of planfon te kunnen komen, ook bij de verwarming erg handig. Het plafond even doen is super makkelijk, de zuigmond heeft een aparte scharnier waardoor dit zeer makkelijk wordt gemaakt. Oja en last but not least.. hij is echt heel geruisloos voor mij een hele verbetering, je hoord gewoon de deurbel als je druk aan het stofzuigen bent.

Pluspunten

• geruisloos
  • zakloos
  • filter hoeft niet gereinigd.
  • fijne lange stang.
  • voet past aan naar ondergrond.

Minpunten

• het plastic
  • ziet er goedkoop uit maar is wel stevig.
  • de stang uitschuiven is anders.

Elles 15-10-2020

Hele fijne, goedwerkende stofzuiger

Ik mocht deze stofzuiger testen via de insiders! Hij zit stevig in elkaar, makkelijk schoon te maken, zuigkracht heel goed en zonder filter is fijn! Hij beweegt heel soepel mee. Snoer is lang genoeg en je komt makkelijk overal bij. De slang is geweldig dat deze flexibel is. Alle ondergronden zijn goed schoon te maken en ook de opzetstukken doen hun werk goed. Een aanwinst voor het huishouden. Klein minpuntje vind ik zelf dat als je de steel los haalt om bijv een ander opzetstuk erop te doen, dat deze makkelijk uitglijdt. Je kunt de steel dus niet overal neerzetten want hij glijd weg. Is maar een klein minpuntje maar hij is me dus al vaker op de grond gevallen. Maar ontzettend tevreden!

Pluspunten

• Zuigkracht is goed
  • Makkelijk zonder filter
  • Beweegt heel soepel

Minpunten

• De steel glijdt weg als je hem rechtop wilt zetten

Marianne 13-10-2020

Dyson Cinetic Big Ball Multi Floor 2

Mooi design, heel flexibel. Wat echt top is is dat je niet hoeft te wisselen als je van vloerbedekking naar Parker of tegels gaat als je stofzuigt. Hij voelt heel licht aan bij gebruik en is wendbaar . Krachtige motor, en zuigt veel op, ook wat dieper in de vloerbedekking ligt. Ik vind het snoer wat kort, en het uitschuif systeem van de buizen niet heel handig. Maar daar kan je goed aan wennen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Makkelijk te reinigen
  • Compact

Minpunten

• Kort snoer
  • Uitschuifsysteem van de buis

Noortje 27-05-2020

Spijt van aankoop!

Zuigt zich helemaal vast aan vloer, schuifje kan dan open maar dan wordt alles verplaatst in plaats van opgezogen. We hadden hiervoor al een Dyson en waren daar zeer tevreden over. Nu heel veel spijt van deze aankoop en te duur om zomaar weer een andere stofzuiger te kopen!

Minpunten

• Zuigt zich vast aan vloer

W. Boele 19-05-2020

Goede zuigkracht en zonder filter

We hadden hiervoor al een Dyson stofzuiger waar we erg tevreden over waren. Dit is onze tweede stofzuiger van Dyson en mede omdat in dit type geen filter aanwezig is hebben we opnieuw gekozen voor Dyson. De zuigkracht is erg goed. Wel is het jammer dat accessoires van het vorige type niet over te zetten zijn naar de nieuwe.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accessoires
  • Geen filter

Minpunten

• Accessoires van andere typen niet te gebruiken

Claudia 27-06-2019

Je duwt een vrachtwagen voort, ander opzetstuk kopen

Na 2 waardeloze Philips stofzuigers zonder zak te hebben gekocht, eindelijk een Dyson, want die zuigen zo goed. Dat heb ik geweten.. Nu ben ik redelijk jong, maar ik moet veel kracht gebruiken om deze voort te bewegen op de laminaatvloer, want hij zuigt zich helemaal vast. Het schuifje opentrekken bovenin helpt wel, maar dat moet je constant openhouden en dat is vrij vervelend en op een gegeven moment ook zwaar voor je vingers/ hand. Ik heb gelijk een nieuwe opzetborstel besteld die wat lucht doorlaat, zodat hij zich niet helemaal meer vast zuigt. Een fijne oplossing, deze is de helft smaller en dus wendbaarder, maar ook lichter in het gebruik. Hij zuigt goed en blijft goed zuigen, ook al zit er veel troep in de tank. Daar is niets van te zeggen. Maar de nieuwe originele opzetborstel tikte toch gauw weer 50 euro aan en dat was niet de bedoeling na honderden euro's voor de stofzuiger te hebben betaald. Volgende keer ga ik eerst proberen in de winkel voordat ik zoiets koop.

Pluspunten

• zuigkracht
  • handig kliksysteem om te legen

Minpunten

• zuigt te hard aan de vloer vast
  • schuif telkens opentrekken voor minder zuigkracht
  • stekker trek je (te) gauw los uit stopcontact