Dyson Big Ball Multifloor 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Big Ball Multifloor 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Aniet 30-10-2023

Stofzuigen is met deze Dyson een rotklus!

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Dit is onze 4e Dyson alweer en by far de slechtste van allemaal.
Het concept van stofzakloos is nog steeds erg goed, zo ook de zuigkracht mits je wel een extra zuigmond erbij koopt want met de zuigmonden die standaard worden meegeleverd is het simpelweg niet mogelijk om een gladde vloer te zuigen. De logge zuigmond is niet wendbaar en zuigt vacuüm op alle gladde ondergronden. We hebben een extra parket zuigmond moeten bijbestellen.
Maar ook op vloerbedekking met een iets hogere pool zuigt het apparaat het kleed niet goed schoon.

Wat echter het meest frustreert is dat je een plastic stofzuiger koopt van een vooraanstaand merk. Niks gaat meer soepeltjes en stofzuigen was al niet leuk, maar is nu een rotklus geworden.
Kortom, ik ben zwaar teleurgesteld in de lage kwaliteit van dit dure merk.

Pluspunten

• Geen stofzak

Minpunten

• Alles loopt stroef
  • Ontbreken van goede zuigmonden
  • Lomp apparaat
  • Lastig op te bergen

bronco-1 31-12-2022

Miskoop

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Verschrikkelijk apparaat zuigkracht is redelijk hebben de vorige 12 jaar gehad was verschrikkelijk lomp en onhandig wel goede kwaliteit materialen.

Deze big ball 2 is verschrikkelijk onhandig met die draai en knikpunten goedkope materialen gebruikt plastic leersysteem iel en defect gevoelig rode stikkers onder zuigmond houd nog geen veertien dagen.
Pellets korrels rollen door de hele woonkamer maar worden niet opgezogen door de zuigmond oprol systeem haperde regelmatig.

Kort door de bocht geld niet waard.

Pluspunten

• Redelijke zuigkracht

Minpunten

• Schuift de troep voor zich uit
  • Goedkoop materiaal
  • Onhandig in gebruik

j**********@h********** 28-12-2021

Drama ball

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Ik dacht laat mij ook een dyson aanschaffen. Helaas vind ik het weggegooid geld. Ik ben een andere gewend. De dyson is gewoon een irritante stofzuiger. Ten eerst het mondstuk wat over de vloer gaat zuigt vacuüm dus erg zwaar. Heb een parketvloer borstel erbij moeten halen deze draait alle kanten op dus erg onhandig om even een matje te stofzuigen. Als de stofzuiger over het stroomdraad rolt stagneert hij of hij rolt om of je moet een ruk doen om hem erover heen te rollen. De slang vind ik kort. En de ronding in het handvat is ook vervelend als je onder de bank wilt stofzuigen. Ik wou dat ik hem nooit gehaald had zonde van mijn geld en goedkoop was hij ook nog niet. Geef mij maar weer gewoon een miele.

Pluspunten

• Geen zak nodig

Minpunten

• Rolt niet goed
  • Korte slang
  • Zuigt vacuüm op de vloer erg zwaar

a***************@o********** 24-05-2021

Zeer tevreden

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Mijn oude Dyson stofzuiger werd al 10 jaar dagelijks gebruikt. Nooit problemen mee gehad terwijl hij flink wat fijnstof te verwerken had elke dag. Precies daarom heb ik wederom voor de Dyson gekozen. Deze keer de multi ball. Ik heb hem uiteraard direct getest. Hij is heel eenvoudig in elkaar te zetten,zit super netjes verpakt. De opvang bak is echt super makkelijk te legen en de zuigkracht is waanzinnig!! Met de lange steel kom ik makkelijk onder bed en bank door en hij kan zonder gedoe op elke soort vloer. Het snoer is best lang, dat is ook erg fijn. Weer super blij met deze aanschaf!!!! Ik kan weer jaren zorgeloos vooruit.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Lange steel
  • Kan op tapijt en laminaat zonder omzetten
  • Rolt makkelijk mee
  • Makkelijk te legen zonder vieze handen

Minpunten

• Steel schuift nog wat stug in en uit

Gaby 30-10-2020

Dyson big ball multifloor

Zuigkracht 10
Gebruiksgemak 8
Filter is gemakkelijk schoon te houden, doordat deze uitneembaar is. Opvangbak is ook eenvoudig te legen.

Alle hulpstukken heb je binnen handbereik. Omdat ze allemaal aan de stang vastzitten. En door middel van een handig opbergsysteem vastgeklikt zitten.

Ik ben erg te spreken over de zuigkracht, echt veel power heeft deze stofzuiger.

Zelfs de kinderen willen nu graag hun kamer stofzuigen.

ikbenbianca 30-10-2020

echte krachtpatser met veel zuigkracht

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Ik heb deze machine mogen testen, wat een luxe is dat geweest .. Bij het openmaken van de doos verrast, wat ziet hij er leuk en anders uit dan andere stofzuigers, je word er direct blij van. Snel in elkaar steken wat heel simpel is en iedereen kan. Stekker in en zuigen maar ... oei, wat een kracht, hij plakt bijna aan de laminaat vloer vast. Het is wel ff wennen aan de stang en het handvat, de eerste keren vloog hij alle kanten op. Dan op het kleed, jee wat haalt hij daar uit ... schaam momentje Maar ook hier plakt hij wel erg aan vast. Leeg gooien is een makkie, super makkelijk en handig. De aan en uit knop en het knopje voor het snoer zijn wel erg fragiel en hier had ik zeker meer van verwacht. Het snoer is zeker lang genoeg, ik kom er bijna de hele woonkamer mee door. De machine heeft een grote zuigkracht wat voor tapijt een beetje lastig kan zijn. Voor de plavuizen en laminaat is hij ideaal. De machine is helemaal van kunststof en daarom twijfel ik wel wat aan de levensduur van de knopjes. Het handvat is echt wel even wennen. Klein minpuntje waar ze nog wat aan kunnen doen is het weg zetten van de machine. De stang blijft niet makkelijk staan en valt snel van de machine af. Al met al een hele goede machine als je er een met super zuigkracht zoekt, ideaal voor een huishouden met kids en/of dieren !

Pluspunten

• zuigkracht
  • snoerlengte

Minpunten

• lastig opbergen stang
  • knopjes fragiel

Arjan 27-10-2020

Goed maar groot

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Ik gebruik de Dyson nu zo'n week of twee, wat betreft zuigkracht is het echt een verbetering t.o.v. mijn vorige stofzuiger. De 'bezem' zuigt zich echt vast aan de oppervlakte als je aan het zuigen bent. (Dat had ik nog nooit zo meegemaakt!) Opeens blijkt het hendeltje om de luchtstroom te onderbreken ook relevant, die heb ik bij andere stofzuigers nog nooit hoeven gebruiken... We hebben nog steeds moeite met het stoffilter, openmaken is geen enkel probleem, even het rode hendeltje, en voilà, hij is open. Echter is het daarna onduidelijk hoe dit weer vast te klikken, ben bang dat ik het kapot maak als ik doordruk. Een snelle scan van de handleiding brengt geen soelaas, moet we er dus nog echt even in verdiepen. Het grootste nadeel van deze zuiger vind ik toch wel de grootte, als ik de 'bezem' zoals voorgeschreven, vastmaak achterop het handvat, neemt de Dyson heel wat grond oppervlak in gebruik. Wel een ding om rekening mee te houden bij aanschaf. Hij is zeker grover en ‘lomper’ dan ik had verwacht.

Pluspunten

• Zuigt goed

Minpunten

• Groot

eskabe 26-10-2020

Mooie en fijne stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Wat fijn dat deze stofzuiger zo'n zuigkracht heeft. Hij is makkelijk wendbaar en met de opzetstukken kun je overal bij. Jammer dat de steel wat lastig te verstellen is. De stofcontainer is makkelijk te legen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • design
  • legen container

Minpunten

• steel verlengen
  • kleine knopjes

GoGoGo 26-10-2020

Power Stofzuiger!

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

De Dyson Big Ball ziet er mooi futuristisch uit en is gemakkelijk in elkaar te zetten. Heb je geen handleiding voor nodig. Heeft super veel zuigkracht! Dat is echt even wennen! Bij manoeuvreren en op tapijt 2 handen nodig gezien de zuigkracht. Neemt alles goed mee op de laminaatvloer en wordt superschoon. Ik denk dat het wel beter is om een speciale parketborstel te gebruiken (die zit hier niet standaard bij). Reservoir is gemakkelijk te legen. Nog een pluspunt is dat de stofzuiger niet omvalt! Dit is echt ideaal. Al met al een power stofzuiger die positief verrast!

• Valt niet om
  • Geen stofzuigerzak nodig
  • Super veel zuigkracht!
  • Snoerlengte

Minpunten

• Soms lastig maneuvreren door zuigkracht
  • Stofreservoir moet je goed dichtklikken
  • Geen bijgeleverde parketborstel
  • Niet echt handig op trap i.v.m. ronde vorm

Yvhen 25-10-2020

Dyson Big Ball

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Ik heb deze stofzuiger mogen testen en bij het eerste gebruik merkte ik meteen dat hij erg krachtig is, rolt makkelijk achter je aan en heeft een mooi design. Doordat hij zo krachtig is kun je de voet lastig sturen, dit is voor mij wel een nadeel. De hulpstukken zijn erg handig maar dat ze aan de stang opgeborgen moeten worden vind ik niet fijn. Als je de hangreep van de stang haalt moet eigenlijk al een hulpstukje gebruiken want alleen met de handgreep zuigen is onhandig. Voor mij is de Dyson Big Ball Multifloor 2 helaas niet wat ik zoek.

Pluspunten

• Krachtig
  • Lang snoer
  • Aanpasbaar aan ondergrond

Minpunten

• Niet compact op te bergen
  • Aan/uit en snoer knop
  • Stuurt zwaar

stokkoe 25-10-2020

Sterke zuigkracht, vlotte volger

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

De Dyson Big Ball Multifloor zuigt uitstekend, heeft praktische accessoires en volgt fijn bij het schoonmaken in huis. Zeker voor de grote vlakken is de uitstekende zuigkracht heel prettig, er blijft niets anders. In gaatjes en hoekjes is het manoeuvreren door dezelfde zuigkracht soms wat lastiger. De steel is heerlijk lang, zodat ook het plafond of hoekjes achter de bank goed bereikbaar zijn. En met het lange snoer kom ik de hele kamer door.

Pluspunten

• zuigkracht
  • lange steel
  • lang snoer
  • goede accessoires
  • voelt degelijk

Minpunten

• mond zuigt erg vast in kleine hoekjes
  • kleine knopjes voor snoer en aan/uit
  • verlenging steel aan onderzijde

Sjietah 24-10-2020

Enorme zuigkracht!

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

De stofzuiger zit in een stevige doos, compact verpakt. Het in elkaar zetten verliep heel erg makkelijk. In ruststand is hij echter niet zo compact. Hij neemt veel ruimte in. Wel ben ik aangenaam verrast door de handige hulpstukken. Heb hem nu drie weken gebruikt en wat me opvalt dat door de grote voet de kleinste hoeken niet goed schoon worden. Als ik de woonkamer stofzuig, ga ik eerlijk gezegd niet meteen met de hulpstukken in de weer, wellicht dat dit wel moet. Ook vind ik het stofzuigen met 1 hand 'zwaar'. Dit went niet, ook niet bij onze werkster en mijn partner. Daarnaast klikt de slang bij ruststand niet lekker, waardoor hij regelmatig niet goed zit. Ook vind ik het snoer vrij kort. Maar....wat een zuigkracht! Dit is echt enorm. Soms iets te, waardoor het vloerkleed moeilijk is te stofzuigen. Hij zuigt meteen vast. Het reservoir is wel makkelijk te legen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • reservoir makkelijk te legen

Minpunten

• Korte snoer
  • kleine hoeken door grote voet onhandig

Miranda 23-10-2020

Dyson stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

De Dyson nu een aantal weken in huis en hij bevalt goed en ziet er mooi en hufterproof uit. Hij gaat soepel over vloer heen en heeft 2 standen - voor het lichtere werk en + voor het zwaardere werk. Goede zuigkracht en fijne accessoires.
Reservoir legen gaat makkelijk, ideaal geen stofzuigerzakken meer!
Erg blij mee!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Wendbaar
  • Fijne accessoires
  • makkelijk reservoir te legen
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• redelijk kort snoer

MrSilly 23-10-2020

Dyson perfecte zuigkracht, daardoor zwaar om te hanteren

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Uitpakken dan maar, genoeg onderdelen die makkelijk in elkaar klikken en ja je kunt ook de stofzuigerstang omdraaien. En dan komt het, stofzuigen!

Ik heb in de gehele woning harde vloeren en alleen het voorportaal heeft een uitloop mat. Wat een zuigkracht heeft die en wat loopt die makkelijk. Het is even wennen qua stugheid van de kop om goed en regelmatig te stogzuigen.

Voors:
- Redelijk stil
- Duidelijke zichtbaar wat je opgezogen hebt
- Alles wordt opgezogen zonder problemen

Tegens:
- Kabel rolt niet makkelijk op, vooral als die voor langs het apparaat ligt. Een iets sterkere veer had uitkomst geboden.
- Waar kan ik al die accesoires kwijt?

Een kleine update na een paar weken gebruik.. Wat stuurt die zwaar zeg. Mijn vrouw klaagt er over dat ze last van haar polsen heeft. Ik moet ook af en toe wat moeite doen. Kabel lengte is te kort. Positieve is dat de bak nog lang niet vol is (3x in de week stofzuigen)

Pluspunten

• Krachtig
  • Stil
  • Blijft rechtop staan

Minpunten

• stuurt zwaar
  • kort snoer

Biekjeskiekjes 22-10-2020

verrassend!

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

zeer stille motor en voldoende zuigkracht. past zich makkelijk aan aan de vloer zonder dat je zelf ergens op moet drukken. Legen gaat ook zeer makkelijk

Pluspunten

• stil
  • aanpasbaar aan vloer

Minpunten

• snoer mag langer
  • aan uit knopjes zijn nogal fragiel

NathalieJ4 20-10-2020

Een topper!

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Wij hebben deze stofzuiger nu twee weken in bezit en vinden het echt een topper!

Het in elkaar zetten is reuze makkelijk. Zo ook het legen van het reservoir, zonder dat je handen vuil worden. Er is veel plastic verwerkt in de stofzuiger. Je zou denken dat dat de stofzuiger kwetsbaar maakt, maar ik heb er vertrouwen in dat dat niet het geval is bij dit merk. Het snoer had voor mij wel iets langer mogen zijn. De accessoires vind ik erg fijn in gebruik en kunnen heel handig aan de steel bevestigd worden.

Het stofzuigen op ons laminaat vond ik te zwaar. Het was alsof het mondstuk steeds vacuüm zoog, wat weliswaar heel veel zuigkracht betekent maar ten koste gaat van de wendbaarheid. Ik heb daarom de parketborstel besteld. Wat een uitkomst! Het stofzuigen gaat nu super licht zonder dat er veel op zuigkracht ingeboet is.

Nog even op een rijtje:
Voordelen:
- weinig geluid
- groot en heel gemakkelijk te ledigen reservoir
- fijne accessoires, aan de steel te bevestigen
- grote zuigkracht
- rijdt gemakkelijk achter je aan en is ook gemakkelijk aan het handvat op te tillen
- door de platte zuigmond makkelijk onder bed, kast, bank etc. stofzuigen

Nadelen:
- de multifunctionele zuigmond maakt stofzuigen van ons laminaat een zware klus
- snoer is aan de korte kant
- opbergen in de parkeerstand neemt veel ruimte in beslag
- redelijk zwaar om bijv. de trap op te tillen

Pluspunten

• groot en heel gemakkelijk te ledigen reservoir
  • weinig geluid
  • fijne accessoires, aan de steel te bevestigen
  • grote zuigkracht
  • rijdt gemakkelijk achter je aan

Minpunten

• de multi floor zuigmond werkt te zwaar
  • snoer had langer gemogen
  • groot wanneer opgeborgen in de parkeerstand

Loes 20-10-2020

Mooi design en sterke zuigkracht

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Wat ziet de stofzuiger er mooi uit! Het in elkaar zetten ging erg makkelijk, de onderdelen klikken gemakkelijk in elkaar en het voelt stevig en degelijk aan. De stofzuigermond die zich automatisch aanpast aan de vloer vind ik persoonlijk niet ideaal voor een parketvloer, hij zuigt zich op de laagste stand regelmatig vast en dit stofzuigt wat zwaar. Misschien is dit ook even wennen. De zuigkracht is erg goed, ook op de laagste stand, aan het handvat zit een ringetje die je naar je toe kunt trekken om tapijten en matten te stofzuigen, heel handig! Het legen van het reservoir gaat erg gemakkelijk en snel.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Reservoir legen gaat gemakkelijk en snel

Minpunten

• Stofzuigt wat zwaar op een parketvloer

JvN 08-07-2020

Dyson service & support center

Geschreven voor: Dyson Big Ball Multifloor 2

Contact opgenomen met Dyson met betrekking tot kapotte stofzuiger. Overeengekomen dat een nieuwe geleerd wordt; ik zou een mail ontvangen wanneer deze weer leverbaar is. Mail inderdaad ontvangen. Inmiddels 2 x per mail en 17 x per telefoon (gemiddeld 18 minuten per keer in de wacht) geprobeerd het service center te bereiken, geen enkel succes cq. contact.
De service is uitermate slecht, zo slecht dat het kopen van een Dyson product voor mij ter discussie staat.

Pluspunten

• product

Minpunten

• service & support
  • nakomen van afspraken
  • bereikbaarheid service center