Philips FC6823 - Reviews

Type/soort
stofzuiger
Type
slede-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC6823 op Kieskeurig.nl.

MJ134 04-04-2018

Alle vuil in een mum van tijd weg

Geschreven voor: Philips FC6823

SpeedPro Max Met de Philips SpeedPro Max steelstofzuiger haal je de snelste manier van snoerloos schoonmaken in huis. Met iedere beweging neemt het 360°- graden mondstuk stof en vuil op, zelfs achterwaarts en in hoeken. Deze Philips steelstofzuiger is geschikt voor alle typen vloeren, zodat wisselen van het mondstuk niet nodig is. Met de krachtige PowerBlade motor en de hoogwaardige 25.2V Li-ion batterij maak je tot wel 65 minuten krachtig en zonder onderbrekingen schoon….althans dat beweert Philips maar…… is dat ook zo? Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de Speedpro Max. Je klikt hem in een mum van tijd in elkaar en hij is na opgeladen te zijn direct klaar voor gebruik. Kruimels, haren, stof alles wordt snel en zonder moeite opgezogen. Het maakt niet uit of je dat nu op een gladde vloer doet, op een mat of het tapijt. SpeedPro zuigt het op. De lampjes op de voorkant van de borstel maken je het nog gemakkelijker om alles goed te zien bijv. onder een bank. Met het extra bijgeleverde gemotoriseerde mondstuk zuigt je snel haren van de bekleding van je bank of stoelen. Ideaal! De stofzuiger is krachtig, niet te zwaar en erg handzaam. Je pakt hem er veel gemakkelijker bij dan een gewone stofzuiger om even wat op te zuigen en je hebt het dus ook sneller weer schoon. Het mondstuk zuigt aan alle kanten de kruimels oid naar binnen dus ook daar zit tijdswinst in. Het 360°-mondstuk neemt dus zoals Philips stelt met iedere beweging stof en vuil op, zelfs achterwaarts en in hoeken. Doordat hij wendbaar is kom je ook gemakkelijk overal bij. Op de lange steel zit een geïntegreerde borstel die je zo omklapt om net even in die kleine hoekjes te kunnen komen of bij de spinnenwebben aan het plafond. De motor is krachtig genoeg om een ronde door het huis te doen en je vuil op te zuigen. Vooral op de trap is hij handig omdat je nu niet met zo’n groot ding te trap op hoeft en hij krachtig genoeg is om alles op te zuigen. De batterij gaat ca. 65 minuten mee dus je hebt even de tijd om te zuigen. Opladen gaat gemakkelijk door het laadplaatje op de stofzuiger te klikken. Het legen is ook goed over nagedacht. Je haalt het reservoir los. Het klepje eraf en je kunt hem gemakkelijk en zonder problemen legen zonder grote stofwolken. Mijn conclusie: De nieuwe SpeedPro Max van Philips is een uitkomst om snel even een ronde door je huis te doen zodat je vuil en stof weer kwijt bent. Hij is geschikt voor elke vloer en je zuigt alles in een mum van tijd op. Groot voordeel is ook dat je geen stekker of mondstuk hoeft te verwisselen. Je bespaart tijd en houdt daardoor tijd over voor leukere dingen. Daarnaast zorgt de PowerCyclone 8-technologie voor langdurigere en grotere zuigkracht. Ideaal dus!

Pluspunten

• Snel
  • Effecrief
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Geen snoeren

Minpunten

• Af en toe wat lastig uit elkaar te halen

BartTilburg 26-03-2018

Philips SpeedPro Max(Verstappen)

Geschreven voor: Philips FC6823

De Philips SpeedPro Max heeft onze verwachtingen overtroffen. Philips deelt de concurrentie hiermee een mokerslag uit. Deze stofzuiger kan werkelijk alles aan, is licht en handzaam als een ballerina en heeft de kracht en het design van een snelle sportwagen. En dit alles draadloos en met een accuduur van ruim een uur stofzuigen.
Je voelt direct dat je een stukje kwaliteit in handen hebt, het handvat en het gewicht van de accu en de motor zijn dermate goed gebalanceerd dat hij goed in de hand ligt onder alle omstandigheden. Het oplaadpaneel kan je aan de muur bevestigen, na het stofzuigen hoef je de stofzuiger er alleen maar in terug te hangen en deze wordt automatisch weer opgeladen, op het digitale display zie je de resterende accuduur zeer handig!
De stofzuiger heeft een groot mondstuk voor harde vloeren en vloerbedekking en heeft een klein mondstuk voor bijvoorbeeld meubels of moeilijk bereikbare plaatsen. Het grote mondstuk heeft zelfs LED verlichting, super handig als je onder de bank, een bed of een kast stofzuigt. Je ziet precies wat je aan het doen bent dankzij de felle LED lampen. Beide mondstukken zijn voorzien van roterende borstels (het turbo-brush-systeem), deze pakken vuil en stof moeiteloos op en borstelen alles verrassend schoon. Met het kleine mondstuk hebben we onze stoffen bank compleet gedaan, deze lijkt wel weer als nieuw! De borstels kan je eenvoudig uit de mondstukken klikken om te reinigen, evenals het stofreservoir. Het geheel voelt zoals je van Philips mag verwachten degelijk aan, er is duidelijk goed over nagedacht en niet bezuinigt op de materialen, prachtig aluminium met hoogwaardig kunststof.
Nooit meer bukken en zoeken naar stopcontacten in je huis dankzij het draadloze 25-Volt design, wat een verademing. De zuigkracht is extreem sterk en in 2 standen simpel te regelen op het handstuk. Binnen no-time race je met de Philips SpeedPro Max(Verstappen) door je huis.
De Philips SpeedPro Max is een aanrader voor ieder gezin, On your marks, Get-set, Win!

Pluspunten

• Accu
  • Roterende borstels
  • Zuigkracht

Roderik 21-10-2018

Philips power pro

Geschreven voor: Philips FC6823

Heb deze stofzuiger nu 4 maanden in bezit en ben er erg blij mee.
Grote voordeel is natuurlijk dat je lekker vrij kan bewegen en geen last heb van een snoer .
Maar er zijn zeker dingen waar je rekening mee moet houden.
De zuigkracht is minder dan een stofzuiger met snoer , ik gebruik de power pro daarom ook alleen maar in de turbo stand, wat weer als nadeel heeft dat de accu echt helemaal leeg is binnen 30 minuten.
De roterende borstel in de zuigmond werkt goed , maar moet na vrijwel elke stofzuig beurt losgehaald worden en schoongemaakt worden anders werkt hij niet meer door opgerold haar en vuil.
Ook moet na iedere zuigbeurt het reservoir geleegd worden , en niet vergeten om de 3 a 4 beurten het filter uitblazen , liefst met perslucht.
Ook is de stofzuiger best zwaar voor wat minder sterke personen, zeker rekening mee houden.
Al met al blij met de stofzuiger, maar er zijn zeker ook nadelen

Pluspunten

• Draadloos
  • Verlichting in de zuigmond

Minpunten

• Zwaar
  • Vaak schoonmaken van borstel en filter

Anoniem 06-09-2018

Mooi product maar zeker niet duurzaam!

Geschreven voor: Philips FC6823

Heb dit product pas 2 maanden en nu al defect. Krijg foutcode SE wat betekend dat hij mechanisch defect is. Product gaat niet meer aan en accu laad maar tot 80%. Heb hem opgestuurd voor reperatie en moet nu 2 weken wachten voor hij weer gerepareerd terug komt. Ik vind dit voor philips onder de maat zeker omdat het product 2 maanden geleden gekocht is, waarvan het meer dan een maand niet gebruikt is ivm vakantie. Heb geen vertrouwen meer in deze stofzuiger en had verwacht dat ze hem om zouden ruilen voor een nieuwe.
De tijd dat ik hem gebruikt heb ben ik wel tevreden over de prestaties alleen jammer dat er in de kruimeldief stand geen zachte borstel op is gezet om zonder beschadiging de tafel of kast te zuigen.

Hannie68 16-07-2018

Zeer tevreden over het gemak en het resultaat

Geschreven voor: Philips FC6823

Met plezier pak ik de stofzuiger om de vloeren schoon te maken. Het verbaast me elke keer hoe veel troep/stof er uiteindelijk lag. Super hoe makkelijk je het afval kan verwijderen en de bak schoon kan maken

PhiliPSLIEFHEBBER2000 28-12-2018

DIT PRODUKT IS PHILIPS ONWAARDIG

Geschreven voor: Philips FC6823

Sinds Philips is gekomen met de Ambilight TV's koop ik deze ,ik heb 6 (grote)in huis hangen....geweldig.
Eigenlijk koop ik alles van Philips.(de trots van holland)
Maar deze SpeedPro Max steelstofzuiger valt echt tegen ,hij is nu terug gestuurd voor reperatie en al 4 weken weg,ik had hem 6 maanden in gebruik en hij verloor echt zijn zuig kracht,en op een gegeven moment sloeg hij aan en direkt weer uit
Ook het kapje van de stofbak is heel moeilijk open cq dicht te krijgen en kwetsbaar,een klein plastick lipje was afgebroken en vanaf dat moment sluit het kapje niet goed meer.
Het was afgebroken op het moment dat het kapje weer eens zo moeilijk open cq dicht ging

Dit produkt vind ik de naam PHILIPS voor ,,nu,, ONWAARDIG

Anoniem 16-12-2018

Super stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6823

Wat een geweldige stofzuiger !
Je ziet echt alles door die led verlichting.

Je pakt hem geel makkelijk, waardoor de vloer schoner blijft.

Nadeel is dat je hem niet makkelijk uit elkaar krijgt .
En dat hij makkelijk omvalt als je hem even snel neer wilt zetten.

En wat mij blijkbaar al enige opvalt is dat mijn lange haren vast draaien in de borstel !
Dat is echt wel een min punt.

Verder echt een topper

kvl000 13-12-2018

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6823

Fijne zuiger , vooral het licht erbij is fijn. Zuigt prima. Lastig is dat de onderdelen slecht/moeilijk uit elkaar gaan . Dit gaat zwaar waardoor mijn zuigmond kapot was gegaan. Wel een nieuwe gehad. Opletten dat je hem niet even "neer zet "dan valt hij snel om.

Marco4mail 10-12-2018

Handige snelle stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6823

Wat een handige en makkelijke stofzuiger! Je pakt hem veel sneller als 1 met snoer. De accu houdt het 1 uur vol. Dat is ruim voldoende om je hele huis te stofzuigen. Mits je in een kasteel woont.

De stang komt er wat moeilijk af en ik mis een opzetstukje voor de "kruimeldief". Verder is hij makkelijk schoon te houden en zelfs alle kattenharen worden opgezogen. Hij is uiteraard duurder dan een stofzuiger met stekker, maar deze pak je veel sneller en overal heen. Voor ons een dikke aanrader!

AM123 05-12-2018

Absoluut niet tevreden

Geschreven voor: Philips FC6823

Stofzuiger zuigt voor geen meter. ( Zeker niet voor dat geld) Hij is al een keer voor reparatie terug geweest.... heeft niets geholpen.

pvruiten 05-12-2018

verrassend makkelijk stofzuigen

Geschreven voor: Philips FC6823

Nooit geweten dat ik enthousiast zou kunnen worden over een stofzuiger, maar dat is nu toch wel de situatie... De prestaties zijn uitstekend (ook m.b.t. de accuduur), maar wat me vooral opvalt hoe makkelijk je nu tussendoor even de stofzuiger pakt. Je haalt hem simpelweg van de muur (van de oplader) en kan even snel 'stof zuigen', zonder gedoe van tillen, snoeren, slang en ander gedoe. Bovendien zie je door de LED-lampjes in de zuigmond alle 'vuil' goed liggen en is het voor mij verbazingwekkend om te zien hoeveel 'viezigheid' je telkens weer opzuigt (wat je voorheen niet in de gaten had met de traditionele stofzuiger met stofzak). TOP!

Hondenmens 22-11-2018

Heel blij met mijn nieuwe 'vriend'!

Geschreven voor: Philips FC6823

Heel blij met deze stofzuiger! Ook ik heb meerdere honden en moet dus elke dag stofzuigen. En ik haatte het. Dat gezeul en getrek en steeds opnieuw inpluggen....
Wat een gemak is de SpeedPro max dan ineens! De zuigkracht is prima, zelfs de matjes zuigt hij zo haarvrij. Gaat veel makkelijker dan met m'n oude stofzuiger.
En die verlichting is geweldig! (al schrik ik elke keer weer van wat er allemaal op de vloer ligt, dat zie je niet zonder die lampjes!)
Hij is ook niet lawaaiig! Vooral in laagste stand - die ik het meest gebruik - is hij heel rustig qua geluid, heerlijk.
Wat ik wel heel jammer vind is dat er aan het mondstuk direct aan het apparaat ook niet zo'n borsteltje zit als onderaan. Dat mis ik echt, want ik zuig altijd graag meteen de tafel en andere meubels mee.
Het kierenmondstukje mis ik ook wel. Het losse aparte mondstuk heeft tot nu voor mij geen meerwaarde, ik doe alles met die er al opzit.
Het gewicht is eventjes wennen, je moet gewoon je arm laten hangen, dan kost het nauwelijks moeite.
Het afkoppelen van de zuigmond en steel kost mij wel wat moeite, ik heb kleine handen, en ik mis dan goede grip.
Een rubber stootrandje rond het mondstuk zou fijn zijn.
Al met al ben ik echt super blij met deze stofzuiger, wat een gemak! Ik zou niet graag weer zonder willen!

huber18 21-11-2018

te zwaar om gemakkelijk te hanteren

Geschreven voor: Philips FC6823

Helaas zijn we niet helemaal tevreden. Het apparaat
ligt erg zwaar in de hand.
Zowel met de trap zuigen als boven je macht, b.v. het plafond voor stofnesten.
Qua design ziet hij er prima uit.

Ans63 19-11-2018

Een mooi produkt

Geschreven voor: Philips FC6823

Op dit moment ben ik er zeer tevreden mee hoe de levensduur is kan ik nog niet zeggen. Ik hoop na wat hij kost dat lang zal zijn.

Gr.Ans

Fransoos 15-11-2018

Beste stofzuiger tot nu toe

Geschreven voor: Philips FC6823

Wat een superhandig apparaat! Elke dag even zuigen en je hebt weer een schone vloer. Je neemt hem snel van de muur af om hem te gebruiken en met hetzelfde gemak hang je hem ook weer terug waarna hij meteen wordt opgeladen.
De zuigkracht is prima en het geluidsniveau is op de laagste stand (die ik het vaakst gebruik) acceptabel.
Geen 'gevecht' meer met een snoer die vroeger altijd wel ergens in de weg zat of te kort was.
Ik heb wel moeten leren om goed met hem om te gaan, tijdens het zuigen stootte ik gemakkelijk ergens tegenaan bij de achterwaartse beweging.

Rob van Achtmaal 15-11-2018

Goedkope materialen en accu van slechte kwaliteit

Geschreven voor: Philips FC6823

Zoals zoveel producten van Philips tegenwoordig voelt het product goedkoop aan, krijg het gevoel ‘zo goedkoop mogelijk maken, krijgt de directeur zijn maximale salaris en bonus’. Na amper 2 maanden laat de accu maar tot 70% op. Borstels erg lastig schoon te maken omdat de haren in de borstel vast gaan zitten en niet opgezogen worden. Ook stofreservoir is lastig te legen en dit gaat zeker niet stofwolkvrij zoals beweert word door Philips. Tenslotte zijn de filters wel afwasbaar maar dien je 24 uur te wachten voor deze weer droog en te gebruiken zijn. Nee dit is niet wat ik van een draadloze stofzuiger verwacht had, deze gaat terug.

Pluspunten

• Gezien slechte ervaringen kan er geen bedenken

Minpunten

• Goedkoop gemaakt product
  • Slechte accu
  • Borstel lastig schoonmaken
  • Onhandig stofreservoir om schoon te maken

Joop 06-11-2018

Zuigkracht voldoende, prettig in gebruik.

Geschreven voor: Philips FC6823

Stofzuigen vond ik irritante bezigheid met gewone stofzuiger. Met deze snoerloze versie is het een heel ander verhaal. Ik dacht deze te kopen voor tussendoor wat kruimels hier en daar maar denk nu dat mijn vorige aankoop met snoer overbodig is geworden. Het zuigen gaat super en door om te bouwen naar een soort turbo kruimeldief worden nu allerlei plekken zoals bovenkant kasten en traptreden ineens gemakkelijk toegankelijk. En het niet hoeven meetrekken van een logge bak die overal achter blijft hangen vind ik een grote verademing.
Wel vraag ik me af hoe het op langere duur bevalt. Het stof reservoir is vrij krap en moet dus vaak geleegd worden. En het openen daarvan gaat niet gemakkelijk en ik vraag me af of de lipjes die het deksel op zijn plaats houden het noodzakelijke "geweld" op den duur gaan overleven.
Belangrijk vind ik de mogelijkheid het zuigdeel te verwijderen waardoor een slanke zuigmond ontstaat waarmee vervelende hoekjes goed bereikbaar zijn, dit was voor mij een belangrijke reden om juist deze uitvoering aan te schaffen.
Even wat spinnewebben aan het plafond verwijderen is nu in een ommedraai gefixed.
Het openmaken van het stof reservoir doe ik nu met het uiteinde van een latje (om verf te mengen). Het is 2 cm breed. Zet het scheef tussen deksel en richel eronder, even draaien en het dekseltje gaat soepel open.
Ik ben wel benieuwd hoe de betrouwbaarheid uitpakt gezien de opmerkingen over defecten in andere reviews.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Klein stofreservoir
  • Open maken stofreservoir

Floot 25-10-2018

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6823

Deze stofzuiger voldoet aan mijn verwachting. Ik pak het veel makkelijker en sneller dat de gewone stofzuiger. Het maakt ook minder herrie dan mijn andere.
Al met al een goede aankoop.

Ger71 17-10-2018

zeer tevreden

Geschreven voor: Philips FC6823

Doet het uitstekend voor een accu stofzuiger maar moeten die dingen zo duur zijn? Het zal voorlopig mijn snoerstofzuiger nog niet gaan vervangen. Het blijft dus een handig ding voor erbij. Maar voor erbij is het erg duur toch?

nmol 17-10-2018

hij is in een woord TOP

Geschreven voor: Philips FC6823

TOP !!!zuigt prima,handig ook de ledverlichting. gaat makkelijk uit elkaar zodat het een kruimeldief word. ik ben tevreden.