Philips FC6823 - Reviews

Type/soort
stofzuiger
Type
slede-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

MJ134 04-04-2018

Alle vuil in een mum van tijd weg

SpeedPro Max Met de Philips SpeedPro Max steelstofzuiger haal je de snelste manier van snoerloos schoonmaken in huis. Met iedere beweging neemt het 360°- graden mondstuk stof en vuil op, zelfs achterwaarts en in hoeken. Deze Philips steelstofzuiger is geschikt voor alle typen vloeren, zodat wisselen van het mondstuk niet nodig is. Met de krachtige PowerBlade motor en de hoogwaardige 25.2V Li-ion batterij maak je tot wel 65 minuten krachtig en zonder onderbrekingen schoon….althans dat beweert Philips maar…… is dat ook zo? Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de Speedpro Max. Je klikt hem in een mum van tijd in elkaar en hij is na opgeladen te zijn direct klaar voor gebruik. Kruimels, haren, stof alles wordt snel en zonder moeite opgezogen. Het maakt niet uit of je dat nu op een gladde vloer doet, op een mat of het tapijt. SpeedPro zuigt het op. De lampjes op de voorkant van de borstel maken je het nog gemakkelijker om alles goed te zien bijv. onder een bank. Met het extra bijgeleverde gemotoriseerde mondstuk zuigt je snel haren van de bekleding van je bank of stoelen. Ideaal! De stofzuiger is krachtig, niet te zwaar en erg handzaam. Je pakt hem er veel gemakkelijker bij dan een gewone stofzuiger om even wat op te zuigen en je hebt het dus ook sneller weer schoon. Het mondstuk zuigt aan alle kanten de kruimels oid naar binnen dus ook daar zit tijdswinst in. Het 360°-mondstuk neemt dus zoals Philips stelt met iedere beweging stof en vuil op, zelfs achterwaarts en in hoeken. Doordat hij wendbaar is kom je ook gemakkelijk overal bij. Op de lange steel zit een geïntegreerde borstel die je zo omklapt om net even in die kleine hoekjes te kunnen komen of bij de spinnenwebben aan het plafond. De motor is krachtig genoeg om een ronde door het huis te doen en je vuil op te zuigen. Vooral op de trap is hij handig omdat je nu niet met zo’n groot ding te trap op hoeft en hij krachtig genoeg is om alles op te zuigen. De batterij gaat ca. 65 minuten mee dus je hebt even de tijd om te zuigen. Opladen gaat gemakkelijk door het laadplaatje op de stofzuiger te klikken. Het legen is ook goed over nagedacht. Je haalt het reservoir los. Het klepje eraf en je kunt hem gemakkelijk en zonder problemen legen zonder grote stofwolken. Mijn conclusie: De nieuwe SpeedPro Max van Philips is een uitkomst om snel even een ronde door je huis te doen zodat je vuil en stof weer kwijt bent. Hij is geschikt voor elke vloer en je zuigt alles in een mum van tijd op. Groot voordeel is ook dat je geen stekker of mondstuk hoeft te verwisselen. Je bespaart tijd en houdt daardoor tijd over voor leukere dingen. Daarnaast zorgt de PowerCyclone 8-technologie voor langdurigere en grotere zuigkracht. Ideaal dus!

Pluspunten

• Snel
  • Effecrief
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Geen snoeren

Minpunten

• Af en toe wat lastig uit elkaar te halen

BartTilburg 26-03-2018

Philips SpeedPro Max(Verstappen)

De Philips SpeedPro Max heeft onze verwachtingen overtroffen. Philips deelt de concurrentie hiermee een mokerslag uit. Deze stofzuiger kan werkelijk alles aan, is licht en handzaam als een ballerina en heeft de kracht en het design van een snelle sportwagen. En dit alles draadloos en met een accuduur van ruim een uur stofzuigen.
Je voelt direct dat je een stukje kwaliteit in handen hebt, het handvat en het gewicht van de accu en de motor zijn dermate goed gebalanceerd dat hij goed in de hand ligt onder alle omstandigheden. Het oplaadpaneel kan je aan de muur bevestigen, na het stofzuigen hoef je de stofzuiger er alleen maar in terug te hangen en deze wordt automatisch weer opgeladen, op het digitale display zie je de resterende accuduur zeer handig!
De stofzuiger heeft een groot mondstuk voor harde vloeren en vloerbedekking en heeft een klein mondstuk voor bijvoorbeeld meubels of moeilijk bereikbare plaatsen. Het grote mondstuk heeft zelfs LED verlichting, super handig als je onder de bank, een bed of een kast stofzuigt. Je ziet precies wat je aan het doen bent dankzij de felle LED lampen. Beide mondstukken zijn voorzien van roterende borstels (het turbo-brush-systeem), deze pakken vuil en stof moeiteloos op en borstelen alles verrassend schoon. Met het kleine mondstuk hebben we onze stoffen bank compleet gedaan, deze lijkt wel weer als nieuw! De borstels kan je eenvoudig uit de mondstukken klikken om te reinigen, evenals het stofreservoir. Het geheel voelt zoals je van Philips mag verwachten degelijk aan, er is duidelijk goed over nagedacht en niet bezuinigt op de materialen, prachtig aluminium met hoogwaardig kunststof.
Nooit meer bukken en zoeken naar stopcontacten in je huis dankzij het draadloze 25-Volt design, wat een verademing. De zuigkracht is extreem sterk en in 2 standen simpel te regelen op het handstuk. Binnen no-time race je met de Philips SpeedPro Max(Verstappen) door je huis.
De Philips SpeedPro Max is een aanrader voor ieder gezin, On your marks, Get-set, Win!

Pluspunten

• Accu
  • Roterende borstels
  • Zuigkracht

Hannie68 16-07-2018

Zeer tevreden over het gemak en het resultaat

Met plezier pak ik de stofzuiger om de vloeren schoon te maken. Het verbaast me elke keer hoe veel troep/stof er uiteindelijk lag. Super hoe makkelijk je het afval kan verwijderen en de bak schoon kan maken

Rooo 07-10-2018

Potentie, maar teleurstellend

Als je 'm met andere steelstofzuiger vergelijkt, is het een best krachtig apparaat, zuigt goed. Ook goed dat ie 3 standen heeft, incl turbo. Veel hebben er maar 2: te zwak of te snel leeg. Bij deze heb je dus een keuze ertussen.
Lichtjes voorop ook handig/"leuk", je ziet de stof verdwijnen. Het hele apparaat ziet er goed uit.

Nu het teleurstellende:
Er zijn een aantal reviews waarin staat vermeld dat de stofzuiger snel kapot was. Bij mij dus ook. 8 dagen in bezit en toen was het al klaar, code SE, wat betekent: kapot. Als het nou een uitzondering zou zijn, okee, maar kennelijk dus niet.

Nog een teleurstelling is de hoeveelheid accessoires. Vrijwel elke stofzuiger wordt geleverd met een kierenmond (lang, small) en vaak ook met een meubelstuk (zacht, voor kasten bv.). Deze niet. Kortom, tussen de kussens van de bank zuigen of over je kast heen zonder krassen te maken kan dus niet meer met deze stofzuiger.

Eindconclusie:
Potentieel echt wel een vervanger voor de bedrade stofzuiger, waar ik 'm ook voor had. Maar hij stelt erg teleur om bovengenoemde redenen.
Hij heb 'm teruggestuurd en ben zoekende naar een alternatief.

John4711 20-09-2018

Praktisch maar minder krachtig

Een heel praktische stofzuiger. Door zijn lage gewicht kun je ook makkelijk in de hoogte werken. Zou iets krachtige mogen. Kan wel, maar dan moet je al gauw in een hogere stand gaan werken en is de batterij dus sneller leeg. Ik weet nog niet of ik mijn oude stofzuiger al weg ga doen. Deze is in ieder geval even snel te pakken en weer op te bergen.

Anoniem 06-09-2018

Mooi product maar zeker niet duurzaam!

Heb dit product pas 2 maanden en nu al defect. Krijg foutcode SE wat betekend dat hij mechanisch defect is. Product gaat niet meer aan en accu laad maar tot 80%. Heb hem opgestuurd voor reperatie en moet nu 2 weken wachten voor hij weer gerepareerd terug komt. Ik vind dit voor philips onder de maat zeker omdat het product 2 maanden geleden gekocht is, waarvan het meer dan een maand niet gebruikt is ivm vakantie. Heb geen vertrouwen meer in deze stofzuiger en had verwacht dat ze hem om zouden ruilen voor een nieuwe.
De tijd dat ik hem gebruikt heb ben ik wel tevreden over de prestaties alleen jammer dat er in de kruimeldief stand geen zachte borstel op is gezet om zonder beschadiging de tafel of kast te zuigen.

Rogierjbl 02-09-2018

Je hebt hem zo gepakt en zo weer opgeborgen.

Mooie stofzuiger! Had verwacht dat ik mijn oude stofzuiger ook nog nodig zou hebben. Maar dat is niet perse nodig. Als je met deze stofzuiger lang randen gaat is de zuigkracht soms niet voldoende maar dan kan je het mondstuk eraf halen en hem als kruimeldief gebruiken. Dan lukt het wel beetje onhandig maar het went. De haren die zich vast draaien in de borstel is op langer termijn (half jaar) een ramp. De haren om de borstel kan je met een schaar door knippen vervellend karweitje maar goed. Maar de haren die in het begin en eind van de borstel zich vast draaien krijg je er niet meer tussen uit. Dit heeft tot gevol dat er uit eindelijk zoveel haren tussen komen dat er sponaan een onderdeel los raakt en ik deze dus ook niet meer vast kan kliken. Het is ook geen onderdeel die je er normaal gesproken even af haald om de haren er tussen te verwijderen. Ik ga maandag contact met Philips opnemen hier over en ben benieuwd hoe ze dit probleem gaan oplossen. Als je geen lange haren op hoeft te zuigen zal ik de speed pro max zeker aanbevelen. Zeer handig in gebruik door dat je heb zo pakt en ook weer snel heb opgeborgen.

Pluspunten

• je haald hem snel te voorschijn
  • accu duur prima voor grote woning.

Minpunten

• lange haren draaien zicht vast om de borstel
  • haren moeilijk te verwijderen uit de borstel mond
  • onderdeel van bostel mond raakt los door haren

WimBB 26-08-2018

Handig in gebruik, sterk in zuigkracht

Nu een vier maanden in gebruik. In deze 4 maanden 1x defect. De elektrische aansluiting van de stofzuiger naar de steel liet los. 3 losse draden, waar nog stroom op staat ook al staat de stofzuiger uit. Dit defect gerepareerd onder garantie. In de 2 weken dat de stofzuiger onder reparatie weg is toch weer de oude (ook Philips) normale stofzuiger gebruikt. Dan weet je ook weer wat de voordelen zijn van draadloos werken.

Hij is te monteren aan de muur, daardoor handig te pakken en ook weer weg te "zetten" Hij kan niet op zichzelf staan (de steelstofzuiger (FC6168/01) kan dat wel).

Geen last van snoeren of een slang welke in de knoop komt te zitten.

Lampjes aan de grote zuigmond, vond ik eerst een gimmick maar deze werken onwaarschijnlijk goed. Je ziet ineens van alles op de grond liggen. ipv een klein stukje te zuigen, doe je toch maar de hele kamer, want overal zie je vuil liggen (we hebben twee katten).

De kleine meegeleverde bostel is ideaal om deze kattenharen van de stoffen bank te verwijderen.

Beide borstels zijn gemakkelijk te verwisselen plus schoon te maken.

Voor het legen van de stofopvangbak, is deze gemakkelijk te verwijderen van de stofzuiger en te legen in de vuilnisbak.
De opvangbak zelf kun je ook nog een gemakkelijk schoonmaken on der de kraan (incl stoffilter!)

Ook de borstel op de steel is gewoon gemakkelijk voor die lastige plaatsen, en omdat deze vast op de bostel zit kun je hem ook niet kwijtraken.

Nadeel: Ja die is er! Als de borstel een te grote weerstand krijgt, en daar door niet goed kan draaien (bv bij de bank stofzuigen) ontstaat er lekstroom door het handvat! Oftewel je stofzuiger zet je onder stroom.... (is wel een nadeel te noemen!) Onder normaal gebruik heb je hier geen last van, maar toch. Zowel bij de originele machine als bij de vervanging hebben we hier last van.

Flipje70 07-08-2018

Zeer goede en gebruiksvriendelijke stofzuiger

Eenmaal deze stofzuiger in huis wil je nooit meer terug naar een gewone. Superkrachtig op zowel vloerbedekking als laminaat. Binnen een half uur van boven naar beneden klaar en goed ook !
De lampjes voorop vond ik eerst wat overdreven maar als je ziet wat je daardoor extra opzuigt... er ligt meer dan je denkt :)
Zeker de investering waard !

Lut59 23-07-2018

Fijne stofzuiger

Ik ben heel blij en verrast met de aankoop van de SpeedPro Max Steelstofzuiger. Zuigt heel goed (met name op de turbostand), gemakkelijk in gebruik (wendbaar). En de ledlampjes op de borstel hebben echt een toegevoegde waarde. Klein minpuntje is het ontbreken van accessoires om b.v. de auto te zuigen.

houbeltje 09-07-2018

Rol in mondstuk kan niet overweg met de haren van de hond.

Langs de plint zuigt de stofzuiger niet goed. Borstelrol in het mondstuk gaat vaak vastzitten door haren die er in gedraaid zijn. Ik ben niet echt tevreden met de zuiger.

CaroO 28-06-2018

Fijne goed hanteerbare stofzuiger.

Makkelijk te gebruiken stofzuiger
De lichtjes in de voet laten de op te zuigen stof makkelijk zien. Je pakt de stofzuiger snel even. Daardoor blijft alles schoner in huis. Fijn dat de stofzuiger een kruimelzuiger heeft en een borstel voor dierenharen.
Die kan je ook op de kruimelzuiger gebruiken. 360 graden draaien vd borstel is ideaal. Je komt overal makkelijk bij. En je kunt een borsteltje naar beneden klappen om bv spinnenwebben weg te halen

Anoniem 27-06-2018

Uitstekende steelstofzuiger

Doet zijn werk uitstekend, maakt beter schoon dan onze oude 2500 watt gewone stofzuiger met snoer, na het zuigen geen stof op de glazen tafelbladen als voorheen, veel sneller klaar dan met de oude [helft van de tijd]
stofopvang compartiment gemakkelijk te reinigen. komt onder de kasten en bedden met gemak tot in de kleinste hoekjes [zuig op stand 2 en gaat dan ruim 20 minuten mee op een volle accu, ben zeer positief verrast door het kunnen van deze steelstofzuiger, vooral de verlichting erop, de rondom zuigende gemotoriseerde mond en het makkelijk wisselen van hulpstukken en onderdelen vind ik een pluspunt.

Aniek1 25-06-2018

Lange gebruiksduur, efficient, groot gebruiksgemak

Deze stofzuiger haalt de grootste ergenis van het stofzuigen weg. Voorheen altijd traditionele zuiger gehad, altijd gevecht met het snoer (trek ik altijd uit stopcontact tijdens zuigen), altijd ruzie met "het karretje" (blijft altijd hangen achter tafel, deur, whatever), en opbergen was altijd een ramp. Deze zuiger is net zo krachtig, en haalt alle ergenissen weg. Echt super fijn. Bijkomend voordeel is dat je ziet wat je hebt opgezogen (best veel!), en de lichtjes op de zuiger. Door de motor in de borstel worden de kattenharen ook supergoed meegenomen!

Fanje 21-06-2018

Super tevreden

Heel gemakkelijk. Heel het huis kan ik ermee doen. Je moet geen rekening houden met draad. Dus je kan van beneden direct tot boven stofzuigen. Super tevreden

Josterre 21-06-2018

Handzaam, krachtig en praktisch

Huishouden is niet mijn hobby, met deze stofzuiger houd ik het gemakkelijk even bij.
Ik vind alleen dat het stofreservoir snel vies is en niet meer lekker ruikt. Afspoelen etc helpt maar matig.
Verder zeer tevreden.

Emma23 11-05-2018

Geweldig

Ik vindt het een heerlijke stofzuiger, zet hem altijd op de laagste
stand en de stofzuiger doet zijn werk goed.
Het is een fijne lichte stofzuiger.
Ook geweldig om de trap te doen.
En niet te vergeten de auto.
Het krijgt een dikke plus van mij.

Anoniem 09-05-2018

prima apparaat, voldoet aan de vermelde kwalificaties.

Prima apparaat. De vermelde kwalificaties kloppen; zuigkracht, wendbaarheid, accuduur.
Is wat zwaar voor minder lange mensen(mijn vrouw). Maar één hoogte instelbaar.
De onderdelen komen moeilijk los; heb je nogal wat handkracht voor nodig(lastiger voor vrouwen).
Voor mij een aanrader alleen al omdat hij snoerloos is.

joost32 06-05-2018

Heerlijke rustige stofzuiger

zeer goede accu stofzuiger, eerst overwogen een dyson aan te schaffen maar na het horen van de akelige fluit toon die ze zo bijzonder maakt wil ik nooit van me leven een dyson. ik ga toch niet met een bak herrie me huis stofzuigen, de philips daar in tegen is heerlijk rustig al kan hij op de turbostand ook wel enig geluid produceren hij fluit in ieder geval niet. Hier word hij in een huis van 380kuub gebruikt en doet moeiteloos alle verdiepingen, het stofbakje is net voldoende om het hele huis in op te vangen, ondanks dat wij hier een hond hebben lopen. accuduur gaat ruim voldoende lang mee en heb zelfs nog tijd over van een 20minuten. nou hebben wij wel harde vloeren hier in huis wat het misschien wat eenvoudiger voor dit apparaat maakt. ik lees reviews van mensen die hem te zwaar zouden vinden, ik zelf ondervind dit probleem niet, de machine is mooi in balans en ik kan het redden op stand 2 te stofzuigen, turbostand heb ik nog niet nodig gehad. ook is de zuigkracht goed, ik had niet verwacht dat hij zo hard zou zuigen, we zijn verwend met een 2000watt philips die het tapijt uit je huis tilt, deze doet niet veel er aan onder. bij twijfel lees niet te veel reviews maar ga naar de winkel en probeer bv een dyson en dit model en de keus is vrij snel gemaakt. voor mij een goede aankoop geweest.

Yargo 28-04-2018

Aangenaam Verrast!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik aangenaam verrast ben door deze stofzuiger. Niet alleen heeft hij een hoge zuigkracht die te vergelijken is met de marktleider maar hij doet dit ook nog eens ongelofelijk stil in vergelijking met diezelfde marktleider. Een echt verademing! De verschillende standen zijn ook heel handig voor wanneer de kinderen naar tv aan het kijken zijn ;-). Op de laagste stand stoor ik ze niet. Het stofbakje is groot en heel makkelijk te verwijderen. Een groot pluspunt is dat de zuigmond eigenlijk rondom opzuigt wat veel van zijn concurrenten niet doen. Op die manier zuigt hij toch beter op wanneer je een trekkende beweging maakt. Op de laagste stand gaat de stofzuiger 100 minuten mee. Ik heb er al mijn volledige huis mee gedaan en hij is niet uitgevallen. Beter nog, ik had nog 20 minuten over! Ook op de speelmatten van onze kinderen doet hij goed zijn werk. Een minpuntje is dat het toestel toch vrij zwaar is. De ergonomie is niet slecht maar kan toch nog iets beter in mijn ogen. Doordat het gewicht (motor) onder het handvat hangt in plaats van erboven heb je eigenlijk niet echt veel steun tussen uw duim en wijsvinger waardoor je hand al snel in de bocht glijdt wat ik persoonlijk iets minder aangenaam vind. Het is ook merkbaar dat de batterijen in het handvat zitten. Deze wordt warm maar zeker niet heet. Er is in de 'software' van deze stofzuiger nog ruimte voor verbetering. Wanneer je de stand hoger zet blijft de tijd hetzelfde terwijl die ongetwijfeld minder lang zal meegaan dan op de lagere stand. Deze kleine minpuntjes wegen echter niet op tegen de vele voordelen!

Pluspunten

• Stil!
  • Zuigkracht
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Toch wat zwaar