Philips FC6822

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC6822 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Adriaan 23-09-2018

Multi purpose Max

Geschreven voor: Philips FC6822

Zomaar even de vloer schoon in de keuken na iedere maaltijd. Het kan met dit apparaat zonder dat je jezelf hoort mompelen: 'alweer' . Onze linoleumvloer krijgt nu meer schoonmaakbeurten dan toen het snoerloze tijdperk nog in de kinderschoenen stond. Het mondstuk hoeft niet te worden aangepast om het tapijt in de voorkamer in dezelfde ene adem mee te nemen. Geen mondstuk voor de trap? Niet echt nodig. Pluizen onder het bed? Max kan helemaal plat zodat hij gemakkelijk onder het bed kan. Hij voelt dat zijn leven zin heeft: hij kan doen waarvoor hij door Philips geschapen is: STOF ZUIGEN. En de baas is ook tevreden. Hij hoeft Max alleen maar vast te houden en wel zonder snoer.
Om Max als kruimeldief te laten opereren moet hij wat kleiner gemaakt worden en daar heeft hij een beetje een hekel aan. Wie zou dat niet hebben?

Pluspunten

• veelzijdig met hetzelfde mondstuk
  • snoerloos is ideaal
  • extra ingebouwd borsteltje
  • goede zuigkracht

Minpunten

• beetje lastig om er een kruimeldief van te maken

dribbel80 12-04-2018

Erg prettige zuiger

Geschreven voor: Philips FC6822

De speedpro max is een erg prettige stofzuiger. Door zijn draadloze verschijning met geweldig flexibele uiteinde komt hij is alle hoekjes en gaatjes. Het legen van de zuiger (na het zoeken naar per ongeluk opgezogen lego-onderdelen) is zeer eenvoudig. Je kunt er ook gemakkelijk het hele huis mee zuigen zonder dat hij leeg is... daarna berg ik hem op aan de oplader zodat ik hem een volgende keer gewoon meteen weer kan gebruiken. Ik moet de stofzuiger nog wat beter leren kennen, maar tot nu toe heb ik alleen maar voordelen gevonden. Makkelijk zuigen onder bed, de trap kan ik nu ook eindelijk eens eenvoudig zuigen, op tapijt, maar ook op laminaat... en de stok klik je er zo vanaf en dan heb je een kruimelzuiger... ik vind het een verademing.

Pluspunten

• draadloos
  • zakloos
  • wendbaar

Minpunten

• je moet wennen aan het gewicht

Wabby 12-04-2018

Erg tevreden

Geschreven voor: Philips FC6822

Sinds enkele weken heb ik deze stofzuiger en ik ben er erg tevreden mee. Goede zuigkracht, wendbaar, draadloos. Na volledig opladen zeker een uur te gebruiken. Prettig in gebruik op de harde vloer, maar zuigt zeker ook erg goed op mijn kleed. De borstel is voorzien van ledlampjes waardoor je het te stofzuigen vuil erg goed ziet. Perfect als kruimelzuiger en ik ben erg tevreden over het opzuigen van de dierenharen.

Pluspunten

• Draadloos
  • Zuigt goed dierenharen

Minpunten

• Na lang gebruik zwaar

RK73 06-04-2018

FC6822/01 is een geweldig product!

FC6822/01

Deze stofzuiger is erg makkelijk te gebruiken. Je kunt hem als stofzuiger gebruiken, je kunt hem als kruimeldief gebruiken en wat wij erg makkelijk vinden: het is echt heel gemakkelijk om de trap te stofzuigen, de hoekjes bij de plint (apart borstelstje geintegreerd op de stang) en ook de hoeken van bijvoorbeeld het plafond. In combinatie met het 360 graden mondstuk is elk hoekje perfect te bereiken en te 'integreren' in normale bewegingen. Alles gaat draadloos, en dat maakt alles veel makkelijker en het gebruik veel toegankelijker. Even snel stofzuigen betekend niet meer tillen, stekkeren, botsen van de stofzuiger tegen de deurkozijnen etc. Je gaat zo van de benedenverdieping, via de trap naar de bovenverdieping. Het advies is om de stofzuiger volledig te laden omdat de batterijduur voor grote woningen misschien wat tegen kan vallen, maar wij kunnen er in onze gezinswoning prima mee vooruit. Op de benedenverdieping hebben wij een laminaatvloer en een klein stukje tegelvloer (keuken, wc) en op de bovenverdieping hebben wij vloerbedekking (laagpolig) en tegelwerk (badkamer). Alle type ondergronden zijn perfect te zuigen met deze stofzuiger. Mijn vrouw vind de stofzuiger na verloop van tijd wel zwaar worden en krijgt dan een beetje pijn/kramp in de handen, maar ik denk dat het vooral oefening is om zo min mogelijk gewicht te 'dragen'. Ikzelf heb er absoluut geen last van. Er zit geen stofzuigerzak in de stofzuiger. Ook erg fijn. Je kunt gewoon zien wanneer de stofzuiger vol zit en het legen van de 'bak' is een fluitje van een cent. Hij is ook erg gemakkelijk schoon te houden. Super stofzuiger en de investering absoluut meer dan waard!!!! Einde tijdperk van de traditionele stofzuiger is in zicht verwachten wij.

Pluspunten

• multifunctioneel
  • stekkerloos
  • 360 graden mondstuk
  • design/opberging

Minpunten

• zwaar
  • in hoogste stand is accu sneller leeg

PyroPietje 06-04-2018

Gemak dient de mens

Geschreven voor: Philips FC6822

De stofzuiger is ontzettend handig. Met name het snoerloze gebruik. Is er ergens iets geknoeid dan pak je deze ff snel er bij en klaar is kees. Ook handig voor bijvoorbeeld het stofzuigen van een auto. Het resultaat mag er zijn want de zuigkracht is enorm. Tevens is de combi van kruimeldief, korte stofzuiger en normale stofzuiger van behoorlijk toegevoegde waard. Wel vind ik hem nog veel herrie maken en over een tegelvloer schraapt hij behoorlijk. Daarnaast is het wellicht voor een minder sterk persoon een behoorlijke uitdaging om, qua gewicht, hier je hele huis mee te stofzuigen. Het extra lichtje in de voet is voor mij ook niet noodzakelijk.

Pluspunten

• Draadloos
  • Gemak
  • Geen stofzuigerzak

Minpunten

• Geluid
  • Gewicht

sjoukje111 05-04-2018

Een dikke 10

Geschreven voor: Philips FC6822

Wat een fantastische apparaat. Hij maakt het huishouden een stuk makkelijker.
Geen gesjouw meer met een zwaar apparaat of een tekort snoer. Ik sjees er zo het hele huis mee door.
Hij zuigt zo van het kleed, naar de gladde vloer. Ook komt hij met gemak onder de bank door, tussen de stoelen of in dat ene lastige hoekje.
Met de zachte borstel kan ik de plintjes mee stof vrij maken, erg gemakkelijk en ik hoef er niet eens voor te bukken.
Ik verbaas me over de zuigkracht, hij maakt mijn kleed echt goed schoon. Waar een andere stofzuiger moeite mee heeft, maakte deze hem goed schoon. Door de doorzichtige opvangbak kan ik zien hoeveel stof er nog uit komt.
Makkelijk in gebruik en snel weer opgeladen. Onze gewone stofzuiger met geen vinger meer aangeraakt sinds we deze in huis hebben.
Erg slim is dat er licht in het zuigstuk zit. Dit maakt het zuigen in de schemering of in het donker, zonder problemen

Pluspunten

• makkelijk erbij te pakken
  • goede zuigkracht
  • licht op het zuigstuk
  • snel opgeladen

Minpunten

• hij wordt zwaar bij langer dan een half uur zuigen

Johannamart 28-03-2018

Dit had ik nodig

Geschreven voor: Philips FC6822

Afgelopen zaterdag de stofzuiger voor het eerst gebruikt. Ten eerste viel op dat de onderdelen er zo mooi uitzagen. Esthetisch gezien al helemaal goed (niet onbelangrijk). Het stofzuigen zelf was heel simpel: onderdelen klikten makkelijk in elkaar en niet zwaar in gebruik. Heel fijn dat ie draadloos werkt. Ik heb twee trappen in huis, en dat is altijd een gedoe. Fijn ook dat de steel er tussenuit kan. Ik moest wel even wennen aan de lampjes. Ik zag ineens hoe stoffig de vloer was. Gelukkig is dat met het blote oog niet te zien en is alles na het stofzuigen weer brandschoon. Je ziet goed wat je doet en met resultaat. Door het 360 graden mondstuk hoef ik niet alle spullen te verplaatsen. De stofzuiger gaat met gemak onder het bed en de bank door. Hoewel ik normaal gesproken een hekel heb aan stofzuigen begon ik het echt leuk te vinden! Na afloop heb ik alle onderdelen weer uit elkaar gehaald en de stofzuiger schoongemaakt volgens de handleiding. Ook dit was een eitje. Kortom.. een hele tevreden klant!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Geen snoer

AstraLaVista 27-03-2018

Goede stofzuiger, ook voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: Philips FC6822

Ik zocht een goede vervanging voor mijn hoogbejaarde kruimeldief, en, mits de prijs/kwaliteit goed was, een steelstofzuiger voor dagelijks gebruik. De Philips Speedpro Max zou op papier de ideale partner-in-crime zijn!

Hij is stil en verbazingwekkend krachtig. Waar ik 's ochtends nog mijn tapijt gestofzuigd had met een bedrade A-merk stofzuiger, had ik na het gebruiken van de Speedpro alsnog een flinke dot stof in de opvangvak! Ook met haren maakt hij snel korte metten.
Het mondstuk is zeer wendbaar, maar heeft wel moeite met het schoonmaken randjes en hoekjes. Maar hiervoor kun je de borstels op de steel gebruiken.
De interne borstel is goed schoon te maken. Ik raad aan dit met enige regelmaat te doen anders roteert hij niet meer door de vele haren.

De ledverlichting is wat mij betreft overkill, maar past ook wel bij het futuristische uiterlijk van de stofzuiger.
De opvangvak is ook erg makkelijk los te halen en schoon te maken.

Het opladen is wel een dingetje. De magnetische lader moet erg precies geplaatst worden anders laadt deze niet. En het is jammer dat er bij zo'n dure stofzuiger enkel gekozen is voor een wandsteun, en niet voor een vloersteun. Nu moet ik bij gebruik van de kruimeldief eerst de steel wegzetten.

De accu gaat lang genoeg mee. De geadverteerde 65 minuten zijn ietwat optimistisch want na het stofzuigen van ongeveer 50m3 (10 minuten op stand 2) is het accupercentage zo'n 30% gezakt. Het opladen zelf gaat erg snel, en dankzij het display op het handvat kun je altijd de batterijstatus in de gaten houden.

Al met al ben ik zeer tevreden over de prestaties, maar dat mag ook wel voor deze prijs. Ik denk zelfs dat mijn bedrade stofzuiger niet gauw meer van zijn plaats zal komen met dit nieuwe hulpje in huis!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Snoerloos

Minpunten

• Geen vloersteun
  • Zwaar