Philips FC6822 - Reviews

zakloos
Type/soort
steelzuiger
Inclusief kruimelzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Leen104 18-04-2018

Zalig stofzuigen!

Voor ik de Philips steelstofzuiger bezat, hadden we inderdaad een stofzuiger. Maar wat een gedoe om steeds die logge bak boven te halen en te knoeien met die draad. Met de speedpro is het zalig om te stofzuigen! Het toestel is gemakkelijk om boven te halen, de kop is heel flexibel, de filter is heel praktisch om leeg te maken. Heel veel voordelen dus! En ik merk van mezelf dat ik veel sneller de stofzuiger neem, omdat je het toestel dus gewoon heel snel bij de hand neemt. Ook de omschakeling van stofzuiger naar kleine kruimeldief gaat heel erg vlot! Tevens zijn de lichten vooraan de kop van de borstel een zegen! Op zich stofzuig je het beste in het donker, want door die lichten zie je het stof en vuil veel beter liggen dan dat je bij goede verlichting stofzuigt. Vreemd, maar het is waar! Jammer is wel dat de batterij niet héél erg lang mee gaat. Dus na een rondje door het huis, is die batterij zo goed als plat. Wat misschien zowel een voor- als een nadeel is, is het feit dat de stofzuiger behoorlijk krachtig is. Hierdoor is het ideaal om hem als stofzuiger te gebruiken, maar voor de functie als kruimeldief vind ik hem soms iets té krachtig... Maar niets dan lof over dit toestel! Ik ben fan, maar ook mijn man, moeder en schoonmoeder!

Pluspunten

• Krachtig
  • Compact
  • Flexibel
  • handig schoonmaken filter
  • Handig

Minpunten

• Duur batterij

dribbel80 12-04-2018

Erg prettige zuiger

De speedpro max is een erg prettige stofzuiger. Door zijn draadloze verschijning met geweldig flexibele uiteinde komt hij is alle hoekjes en gaatjes. Het legen van de zuiger (na het zoeken naar per ongeluk opgezogen lego-onderdelen) is zeer eenvoudig. Je kunt er ook gemakkelijk het hele huis mee zuigen zonder dat hij leeg is... daarna berg ik hem op aan de oplader zodat ik hem een volgende keer gewoon meteen weer kan gebruiken. Ik moet de stofzuiger nog wat beter leren kennen, maar tot nu toe heb ik alleen maar voordelen gevonden. Makkelijk zuigen onder bed, de trap kan ik nu ook eindelijk eens eenvoudig zuigen, op tapijt, maar ook op laminaat... en de stok klik je er zo vanaf en dan heb je een kruimelzuiger... ik vind het een verademing.

Pluspunten

• draadloos
  • zakloos
  • wendbaar

Minpunten

• je moet wennen aan het gewicht

Wabby 12-04-2018

Erg tevreden

Sinds enkele weken heb ik deze stofzuiger en ik ben er erg tevreden mee. Goede zuigkracht, wendbaar, draadloos. Na volledig opladen zeker een uur te gebruiken. Prettig in gebruik op de harde vloer, maar zuigt zeker ook erg goed op mijn kleed. De borstel is voorzien van ledlampjes waardoor je het te stofzuigen vuil erg goed ziet. Perfect als kruimelzuiger en ik ben erg tevreden over het opzuigen van de dierenharen.

Pluspunten

• Draadloos
  • Zuigt goed dierenharen

Minpunten

• Na lang gebruik zwaar

hv2605 11-04-2018

handige krachtpatser

De eerste verrassing was het gewicht van de doos, toen ik het pakket ging afhalen. Deze was helemaal niet zwaar! De steelstofzuiger is heel gemakkelijk in elkaar te zetten en is direct klaar voor gebruik. Met de grote borstel erop, kan het toestel perfect als normale stofzuiger gebruikt worden. Geen vervelende draad meer waarover je op de trap kan struikelen! Het is een heel krachtig toestel, dat snel alles proper maakt : vloer, laminaat, tapijt...De ingebouwde lichtjes zorgen ervoor dat al het vuil goed zichtbaar is, zodat je zeker bent dat alles opgezogen wordt en met het 360° mondstuk kan je overal vlot bij of onder (zelfs in de hoeken). Als je de borstelkop eraf haalt, kan de steelstofzuiger met de geïntegreerde borstel gebruikt worden om het stof van de plinten of plafondrand handig te verwijderen. Na het loskoppelen van de steel, kan hij zelfs als kruimeldief gebruikt worden. Een veelzijdig en praktisch apparaat, dat de klus heel snel klaart. Na het eten even 2minuutjes in de keuken stofzuigen en alles is terug proper. Veel sneller dan een klassieke stofzuiger.

AdBibendum 10-04-2018

Niet enkel verrassend, ook indrukwekkend!

Soms zijn er van die dingen waar je vrolijk van wordt. De nieuwe Philips SpeedPro Max maakte al indruk op mij van zodra ik hem uitpakte: het eerste waauw-gevoel. Rustig alles bestuderen, de onderdelen in mekaar klikken en meteen volledig opladen. Tweede waauw-gevoel: de digitale indicator van de resterende opgeladen energie. Geen vervelende situaties met een lege accu van een stofzuiger meer. Hup, aan de slag, eerste grondige test. Handig, ik zet de schakelaar aan en hoef de knop niet de ganse tijd in te houden. Qua geluid een dikke meevaller, zeker geen opstijgende vliegtuig toestanden hier..
En dan, spontaan een glimlach, ledlichtjes aan de stofzuigermond die het grondoppervlak zachtjes verlichten. Derde waauw-gevoel! Je ziet heel snel stof of vuiltjes op onze zwarte vloer, en met de SpeedPro zie je ze ook liggen voor hij ze vakkundig opzuigt. Ga er terug over en je ziet effectief dat alles mooi opgezogen is en proper! Top-idee!
Qua wendbaarheid krijgt deze SpeedPro ook een dikke 10; hij ligt goed in de hand en geraakt ook op de moeilijke plaatsen, bvb onder de zetel. Voor mij geen gedoe meer met de borstelmond op een mat of tapijt; de SpeedPro glijdt over alles, zonder dat ik iets hoef aan te passen, geen gewissel meer. Zowel op laminaat, matten of tapijt, tegelvloer en houten trap, hij maakt het allemaal probleemloos proper!
En voor de snelle kleine jobs gebruik ik hem als kruimeldief. Snel de stoffen bekleding van onze stoelen schoon zuigen na het ontbijt ? in een mum van tijd gedaan met de kruimeldieffunctie.

Pluspunten

• verlichting op stofzuigermond, je ziet het vuil
  • zonder zak, makkelijk te ledigen
  • ook te gebruiken als kruimeldief
  • digitale display resterend batterij vermogen
  • krachtig

koen1983 09-04-2018

tevreden

De stofzuiger ligt goed in de hand. en zuig alle stof tot broodkruimels goed op. Hij kan gemakkelijk onder de zetel en het bed en op andere moeilijke bereikbare plaatsen. Daarnaast heeft hij ook een mooi design en heeft een zeer lange accuduur.

Pluspunten

• design
  • goede zuigkracht
  • lange accuduur
  • vlot op moeilijke plaatsen

Minpunten

• zwaar in de hand

RK73 06-04-2018

FC6822/01 is een geweldig product!

FC6822/01

Deze stofzuiger is erg makkelijk te gebruiken. Je kunt hem als stofzuiger gebruiken, je kunt hem als kruimeldief gebruiken en wat wij erg makkelijk vinden: het is echt heel gemakkelijk om de trap te stofzuigen, de hoekjes bij de plint (apart borstelstje geintegreerd op de stang) en ook de hoeken van bijvoorbeeld het plafond. In combinatie met het 360 graden mondstuk is elk hoekje perfect te bereiken en te 'integreren' in normale bewegingen. Alles gaat draadloos, en dat maakt alles veel makkelijker en het gebruik veel toegankelijker. Even snel stofzuigen betekend niet meer tillen, stekkeren, botsen van de stofzuiger tegen de deurkozijnen etc. Je gaat zo van de benedenverdieping, via de trap naar de bovenverdieping. Het advies is om de stofzuiger volledig te laden omdat de batterijduur voor grote woningen misschien wat tegen kan vallen, maar wij kunnen er in onze gezinswoning prima mee vooruit. Op de benedenverdieping hebben wij een laminaatvloer en een klein stukje tegelvloer (keuken, wc) en op de bovenverdieping hebben wij vloerbedekking (laagpolig) en tegelwerk (badkamer). Alle type ondergronden zijn perfect te zuigen met deze stofzuiger. Mijn vrouw vind de stofzuiger na verloop van tijd wel zwaar worden en krijgt dan een beetje pijn/kramp in de handen, maar ik denk dat het vooral oefening is om zo min mogelijk gewicht te 'dragen'. Ikzelf heb er absoluut geen last van. Er zit geen stofzuigerzak in de stofzuiger. Ook erg fijn. Je kunt gewoon zien wanneer de stofzuiger vol zit en het legen van de 'bak' is een fluitje van een cent. Hij is ook erg gemakkelijk schoon te houden. Super stofzuiger en de investering absoluut meer dan waard!!!! Einde tijdperk van de traditionele stofzuiger is in zicht verwachten wij.

Pluspunten

• multifunctioneel
  • stekkerloos
  • 360 graden mondstuk
  • design/opberging

Minpunten

• zwaar
  • in hoogste stand is accu sneller leeg

PyroPietje 06-04-2018

Gemak dient de mens

De stofzuiger is ontzettend handig. Met name het snoerloze gebruik. Is er ergens iets geknoeid dan pak je deze ff snel er bij en klaar is kees. Ook handig voor bijvoorbeeld het stofzuigen van een auto. Het resultaat mag er zijn want de zuigkracht is enorm. Tevens is de combi van kruimeldief, korte stofzuiger en normale stofzuiger van behoorlijk toegevoegde waard. Wel vind ik hem nog veel herrie maken en over een tegelvloer schraapt hij behoorlijk. Daarnaast is het wellicht voor een minder sterk persoon een behoorlijke uitdaging om, qua gewicht, hier je hele huis mee te stofzuigen. Het extra lichtje in de voet is voor mij ook niet noodzakelijk.

Pluspunten

• Draadloos
  • Gemak
  • Geen stofzuigerzak

• Gewicht

sjoukje111 05-04-2018

Een dikke 10

Wat een fantastische apparaat. Hij maakt het huishouden een stuk makkelijker.
Geen gesjouw meer met een zwaar apparaat of een tekort snoer. Ik sjees er zo het hele huis mee door.
Hij zuigt zo van het kleed, naar de gladde vloer. Ook komt hij met gemak onder de bank door, tussen de stoelen of in dat ene lastige hoekje.
Met de zachte borstel kan ik de plintjes mee stof vrij maken, erg gemakkelijk en ik hoef er niet eens voor te bukken.
Ik verbaas me over de zuigkracht, hij maakt mijn kleed echt goed schoon. Waar een andere stofzuiger moeite mee heeft, maakte deze hem goed schoon. Door de doorzichtige opvangbak kan ik zien hoeveel stof er nog uit komt.
Makkelijk in gebruik en snel weer opgeladen. Onze gewone stofzuiger met geen vinger meer aangeraakt sinds we deze in huis hebben.
Erg slim is dat er licht in het zuigstuk zit. Dit maakt het zuigen in de schemering of in het donker, zonder problemen

Pluspunten

• makkelijk erbij te pakken
  • goede zuigkracht
  • licht op het zuigstuk
  • snel opgeladen

Minpunten

• hij wordt zwaar bij langer dan een half uur zuigen

Johannads 05-04-2018

snel stofzuigen met een volwaardige stofzuiger

Toen ik onze steelstofzuiger uit de doos haalde, was die al half opgeladen. Ik kon dus onmiddellijk eens proberen hoe de steelstofzuiger werkte en was meteen heel tevreden. Daarna hebben we de batterij helemaal laten opladen en dan eens heel onze benedenverdieping gestofzuigd. Wat een vuil zit er dan in de houder! Confronterend :) Net zoals de lichtjes die op de stofzuigerkop staan: die tonen haarfijn wat er zich onder de kasten bevindt. Goed als je iets zoekt :) Het kan trouwens ook geen kwaad als je iets opzuigt dat je liever niet was kwijt geweest. Deze steelstofzuiger heeft geen zak en je kan het recipiënt dus makkelijk leegmaken en schoonmaken. De kop beweegt heel vlot en makkelijk, dus je raakt makkelijk in de kleinste hoekjes.

Voordelen: Snel opgeladen. De batterij blijft lang goed: ik gebruikte 10% van de batterij door de hele benedenverdieping te stofzuigen. Geen vertraging door te moeten veranderen van stopcontact. Neemt weinig plaats in wanneer je hem opbergt. Je neemt hem tussendoor sneller vast om eens wat kruimels of pluisjes weg te werken. Lichtjes om onder de kast te schijnen of 's nachts te stofzuigen (you never know). Geen zak, de houder kan je makkelijk leegmaken en reinigen. Drie standen van zuigkracht. Geïntegreerde kruimeldief.

Nadelen: Weegt meer in de hand dan een klassieke stofzuiger die je achter je aan trekt. Veranderen van tapijt naar harde vloerbekleding is toch niet zo simpel als men doet uitschijnen in de filmpjes. Het gaat natuurlijk! Maar je moet de kop toch even optillen.

Pluspunten

• snel opgeladen, goede batterij
  • geïntegreerde kruimeldief
  • neemt weinig plaats in bij het opbergen
  • lichtjes om donkere plekken te verlichten
  • kop beweegt heel vlot

Minpunten

• weegt meer in de hand dan een klassieke stofzuiger

Jan 04-04-2018

Wat een zuigkracht

Heb deze snoerloze steelstofzuiger nu enkele weken in gebruik en ben er zeer tevreden over omdat hij een lange gebruiksduur heeft met een batterijlading, met een goede en krachtige zuigkracht. Het 360° zwenkbare mondstuk is erg handig in de hoeken en kanten, en het maakt niet uit hoe de stofzuiger beweegt hij zuigt altijd. Ook de ledverlichting in het mondstuk is een plus, omdat men het vuil goed ziet liggen. Ook als kruimeldief te gebruiken.

Pluspunten

• snoerloos
  • lange gebruiksduur
  • 360° mondstuk
  • als kruimeldief bruikbaar
  • led verlichting in mondstuk

Johannamart 28-03-2018

Dit had ik nodig

Afgelopen zaterdag de stofzuiger voor het eerst gebruikt. Ten eerste viel op dat de onderdelen er zo mooi uitzagen. Esthetisch gezien al helemaal goed (niet onbelangrijk). Het stofzuigen zelf was heel simpel: onderdelen klikten makkelijk in elkaar en niet zwaar in gebruik. Heel fijn dat ie draadloos werkt. Ik heb twee trappen in huis, en dat is altijd een gedoe. Fijn ook dat de steel er tussenuit kan. Ik moest wel even wennen aan de lampjes. Ik zag ineens hoe stoffig de vloer was. Gelukkig is dat met het blote oog niet te zien en is alles na het stofzuigen weer brandschoon. Je ziet goed wat je doet en met resultaat. Door het 360 graden mondstuk hoef ik niet alle spullen te verplaatsen. De stofzuiger gaat met gemak onder het bed en de bank door. Hoewel ik normaal gesproken een hekel heb aan stofzuigen begon ik het echt leuk te vinden! Na afloop heb ik alle onderdelen weer uit elkaar gehaald en de stofzuiger schoongemaakt volgens de handleiding. Ook dit was een eitje. Kortom.. een hele tevreden klant!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Geen snoer

AstraLaVista 27-03-2018

Goede stofzuiger, ook voor dagelijks gebruik

Ik zocht een goede vervanging voor mijn hoogbejaarde kruimeldief, en, mits de prijs/kwaliteit goed was, een steelstofzuiger voor dagelijks gebruik. De Philips Speedpro Max zou op papier de ideale partner-in-crime zijn!

Hij is stil en verbazingwekkend krachtig. Waar ik 's ochtends nog mijn tapijt gestofzuigd had met een bedrade A-merk stofzuiger, had ik na het gebruiken van de Speedpro alsnog een flinke dot stof in de opvangvak! Ook met haren maakt hij snel korte metten.
Het mondstuk is zeer wendbaar, maar heeft wel moeite met het schoonmaken randjes en hoekjes. Maar hiervoor kun je de borstels op de steel gebruiken.
De interne borstel is goed schoon te maken. Ik raad aan dit met enige regelmaat te doen anders roteert hij niet meer door de vele haren.

De ledverlichting is wat mij betreft overkill, maar past ook wel bij het futuristische uiterlijk van de stofzuiger.
De opvangvak is ook erg makkelijk los te halen en schoon te maken.

Het opladen is wel een dingetje. De magnetische lader moet erg precies geplaatst worden anders laadt deze niet. En het is jammer dat er bij zo'n dure stofzuiger enkel gekozen is voor een wandsteun, en niet voor een vloersteun. Nu moet ik bij gebruik van de kruimeldief eerst de steel wegzetten.

De accu gaat lang genoeg mee. De geadverteerde 65 minuten zijn ietwat optimistisch want na het stofzuigen van ongeveer 50m3 (10 minuten op stand 2) is het accupercentage zo'n 30% gezakt. Het opladen zelf gaat erg snel, en dankzij het display op het handvat kun je altijd de batterijstatus in de gaten houden.

Al met al ben ik zeer tevreden over de prestaties, maar dat mag ook wel voor deze prijs. Ik denk zelfs dat mijn bedrade stofzuiger niet gauw meer van zijn plaats zal komen met dit nieuwe hulpje in huis!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Snoerloos

Minpunten

• Geen vloersteun
  • Zwaar

kwistenbiebel 25-03-2018

Goede zuigkracht, wat aan de zware kant

Ik ben heel tevreden over de werking van het toestel. Het zuigt alle stofdeeltjes handig en snel op.
De lichtjes aan de grote zuigmond: handig op iets donkere plaatsen (onder kasten of zetels).
Het hoofdgedeelte is misschien wat aan de zware kant, vooral als je voor een langere en intensievere stofzuigbeurt gaat.
Dat de stofzuiger snoerloos is, is gewoon super, geen gedoe mee met een snoer dat overal komt vast te ziiten.
De wendbaarheid is goed.
Borsteltje aan het verlengstuk is handig, alleen spijtig dat zo'n borsteltje niet beschikbaar is in kruimeldiefmodus.
Super: display met aanduiding accuduur, weet je perfect hoe lang je nog kan stofzuigen alvorens de stofzuiger er (eventjes) mee ophoudt !!

Pluspunten

• goed zuigkracht
  • zeer wendbaar
  • display accuduur
  • snoerloos

Minpunten

• aan de zware kant (gebruik >5 min)
  • iets te weinig accesoires