Philips FC6813 blauw - Reviews

Type/soort
handstofzuiger
Type
slede-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC6813 blauw op Kieskeurig.nl.

Vken74 09-04-2018

Kranchtig en handig

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Ik had al eerdere ervaringen met draadloze steelstofzuigers, maar deze deden zelden of nooit wat ze beloofden. Philips is anders. De verschillende stukken (de)monteren gaat erg vlot. De zuigmond draait 360° en dat is zeker een enorm voordeel. Ik hoef me niet meer in alle mogelijk (en onmogelijke) bochten te wringen om overal bij te kunnen. Als ultieme test heb ik het tapijt met mijn "oude" stofzuiger gedaan, meteen daarna met de Philips Speedpro Max en ik was geschrokken hoeveel vuil er nog in het tapijt bleek te zitten. Enige nadeel: hij is nogal aan de zware kant waardoor je tussendoor toch nog steeds even stopt. Niet om de batterij op te laden (gaat echt heeel lang mee) maar om je arm even te laten rusten.

Pluspunten

• krachtig
  • wendbaar
  • makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• eerder zwaar

nizinny 14-01-2020

levensduur is een ramp

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

De roterende borstel heeft het nu helemaal begeven! Die echt goed proper gemaakt na elk gebruik zover ik er aan kon.
Jammer, was in het begin best tevreden, maar dit kan echt niet! Een vervangborstel is nergens te vinden. De verkoper wijst natuurlijk naar ons, we zijn niet te spreken!

Jaimilan 09-01-2020

Zonde van het geld

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Wij hebben 1 jaar nu deze stofzuiger.
In die tijd is hij al 2x keer terug gestuurd naar het service centre voor reparatie. (Storing E5).
1e keer een geheel nieuw apparaat gekregen.(Prima service dachten wij)
2e keer motor en accu vervangen. (ook goed geregeld)
Nu blijkt dat als je de stofzuiger aan de oplader laat zitten hij na verloop van tijd terug loopt naar 70%.
Dachten wij op te lossen door na het opladen de stofzuiger van de oplader af te halen.
Hij gaf 100% aan na het laden.
Toen we de stofzuiger de volgende dag weer wilde gebruiken was hij weer leeg gelopen naar 0%.
Hier worden wij niet vrolijk van.
Wij vinden het dus een waardeloos apparaat .
De volgende stofzuiger wordt dus geen Philips.

Ps. Het bij het stofzuigen van hoogpolig tapijt stopt de motor ook regelmatig.

Anoniem 21-10-2019

Product kwaliteit

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

De handstofzuiger voldoet voor 70% aan de verwachtingen.
+ Snoerloos
+ verlichte zuigvoet
+ Niet te zwaar
- stang is moeilijk van het hoorapparaat te krijgen
- stofnaam moeilijk los te maken. Kans op breuk lipjes is groot
- een spitsere zuigmond voor moeilijk plekjes zou handig zijn, vooral bij het schoonzuigen auto.

Anoniem 09-10-2019

Wat een geweldige krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Wat een fijn product is dit. Geen gedoe met snoeren en genoeg zuigkracht. De stofzuiger laad snel op ook!

van Hooff 22-08-2019

Handige, krachtige steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Krachtige steelstofzuiger, prima vervanger voor "traditionele" stofzuiger. Accu voldoende om het hele huis op 1 lading schoon te maken maar vrij lange oplaadtijd tot volledig opgeladen (5 uur).

Barend59 19-08-2019

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Deze stofzuiger is makkelijk in het gebruik. Heel prettig om geen last te hebben van het snoer. De zuigkracht is zeer goed.

Greetje 08-08-2019

Supper steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Ik kan geen enkel nadeel beschrijven over deze steelstofzuiger,,dagelijks gebruiken wij deze ,en ons huisje is kraakte ,gaat in alle hoeken ,,ook voor koppenetten weg de doen heel handig ,,ook de ledlampjes vooraan is echt handig ,je ziet er elk stofje bij liggen .
En het onderhoud van dit apparaat is heel eenvoudig
Een echte aanrader

Lvh4848 27-07-2019

Zeer handige stofzuiger voor dagelijkse taken

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Krachtig en performante stofzuiger voor dagelijkse taken.
Handig omdat hij altijd opgeladen bij de hand is
Verbeterpunten (die niet afdoen aan de algehele performantie):
- loskoppelen van de steel en borstelnis wat stroef en lastig
- borsteltje onderaan de lange steel zou ook beschikbaar moeten zijn als kort stukje voor kruimeldief functie

Martine2019 24-06-2019

Goed maar ook kwetsbaar blijkbaar

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Hele fijne stofzuiger, vooral met kids dat je die stofzuiger pakt en binnen no time alles opgezogen hebt.
Wel brak onlangs de stang af toen ik tegen de trap aan kwam. Bizar! Gelukkig zeer goed geholpen en viel binnen de garantie dus hij is weer zo goed als nieuw!

GijsVW 20-06-2019

Uitstekend product en voldoet aan verwachtingen

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Uitstekend product, compact, niet al te zwaar tijdens gebruik. Eindelijk geen snoer meer, moest 3x verzetten... Gebruik accu, als test op turbo stand hele verdieping gedaan, 20 minuten, nog 40% over. Mooi. Turbo is eigenlijk alleen maar nodig op de deurmatten, plavuizen kan gewoon op stand 2, dan nog 60% over, ook prima.
Schoonmaken: door het relatief kleine reservoir moet na iedere actie het reservoir worden geleegd, omdat wij een hond hebben zit het reservoir ook iedere keer vol. Op zich geen probleem om deze te legen, er blijft geen vuil achter (filter zelf 1x per week schoonmaken) en daardoor ook geen stank van achterblijvend vuil! Verlengde garantie heb ik uitgevoerd en dat is wel een fijne gedachte. Accu valt hierbuiten en ik ben benieuwd hoe deze over een jaar nog fit is.

Faya10 09-06-2019

Binnen een half jaar defect

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Het is een mooie stofzuiger. Ik was er tevreden over. Helaas heeft hij het binnen een half jaar opgegeven. Ik heb hem terug moeten sturen voor reparatie. Afwachten hoe het gaat aflopen.

Wimmetje 09-06-2019

z'n geld niet waard

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Zuigkracht is niet voldoende.
Na drie maanden werkt de derde zuigstand al niet eens meer.
Haren van de honden draaien vast in de roterende borstel.
Kost veel moeite om ze eruit te halen.
Al bij al is dit een wel heel duur stofzuigertje die niet goed genoeg is voor z'n prijs.

Aatje19 07-05-2019

Zuigtijd op de turbostand kort, dierenharen vast in borstel

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

De zuigtijd is erg kort. Op de 1e of 2e stand voldoende voor de benedenverdieping, maar de turbostand is te kort.

Het is een stofzuiger voor mensen met dieren, maar tijdens het stofzuigen moet ik minimaal 2x de borstel schoonmaken omdat daar de haren omheen draaien ipv dat ze opgezogen worden.

Het is een prima apparaat, omdat er geen snoer aan zit pak ik hem veel sneller dan de gewone stofzuiger.

janm46 26-04-2019

stil en draadloos

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

in eerste instantie bevalt de zuigkracht prima. echter van een gladde houten vloer naar een tapijt is best lastig. de borstel stropt regelmatig op het tapijt en dan moet deze lichtjes opgetild worden om verder te zuigen.
Het draadloze is een grote stap voorwaarts. Ook het geluid is niet echt storend vergeleken met een normale stofzuiger.
Het losmaken van de lange buis om het kleine mondstuk er op te zetten is haast onmogelijk. Met veel kracht een enigszins wringen kan de buis van het bovenstuk losgemaakt worden.

CristianoRonaldo 23-04-2019

Goed maar...

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Natuurlijk stofzuig je altijd op de hoogste stand. Snap niet zo goed waarom er nog 2 andere standen opzitten, behalve dat dit marketing technisch de levensduur van de accu verdubbeld. Dood zenuwachtig wordt ik van de accu meter die na een paar minuten al begint af te tellen. 90%, 80%, 70% 60% maar eerlijk is eerlijk (nu 1 maand oud) het hele huis red ik ermee. Ben benieuwd hoe het over een jaar of 2 is.

Tjappeloep 12-04-2019

Stofzuiger

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Een heerlijke stofzuiger. Fijn dat er licht op de grond schijnt vooral met dat hondenhaar bij mij in huis. Snoerloos is helemaal perfect. De voet is goed te reinigen en geen stofzuigerzakken meer nodig. Ik ben uitermate tevreden met deze stofzuiger. Eindelijk heb ik een goede stofzuiger. En hij gaat best lang mee voordat je weer moet opladen. Ik kan er de hele benedenverdieping mee. Even weer aan de lader en dan de bovenverdieping. Voor mij geen probleem.

Schoonmaakster 25-03-2019

Handig en goed in gebruik

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Prima om mee te stofzuigen. Handig in gebruik, je pakt het apparaat veel sneller, bent sneller klaar en goede zuigkracht.

Ancolo 18-03-2019

Erg krachtige en handige stofzuiger.

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Sinds een maand of 4 gebruik ik deze stofzuiger. Hij is bijna vergelijkbaar met een gewone stofzuiger met snoer. Het voordeel van deze stofzuiger t.o.v. een traditionele stofzuiger is de wendbaarheid en de roterende borstel. Hierdoor worden ook hondenharen e.d. goed opgezogen. Hij heeft een gebruiksduur op de middelste zuigstand van zo'n 40 minuten.
Het nadeel is dat er geen accessoires bij zitten zoals een borsteltje of klein voetje om de stofzuiger te zetten zonder dat je de verlengbuizen gebruikt. Ook was hij erg snel kapot. De lampjes werkte niet meer en het stofdeksel zit nogal vast zodat je bij het opendoen het plastic snel kapotbeet.

Caroline123 20-02-2019

Goed idee, slechte uitwerking

Geschreven voor: Philips FC6813 blauw

Draadloos en zonder stofzak: goed idee!
De batterij van ons exemplaar deugt niet. Als de batterij-indicator nog op 70% staat, valt het ding uit en duidt de indicator ineens 0% aan. De stofzuiger heeft dan amper 15 minuten gewerkt op de laagste stand.
De filter zit na een 2-tal beurten al vol stof. Blijkbaar komt dus een te groot deel van het opgezogen stof in de filter terecht en niet in het verzamelbakje.
Poetsen in hoekjes gaat niet met de 2 meegeleverde borstels.
Er is 1 ding waar deze stofzuiger erg goed in is: het opzuigen van dierenharen. Voor de rest is er niets bijzonders aan.