Philips PowerPro Expert FC9742 - Reviews

Stofopvang
zakloos
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Laawra 10-11-2017

Veelzijdige stofzuiger met enorme power!

De Philips PowerPro expert is een erg fijne stofzuiger.
In een huishouden met twee jonge kinderen en twee honden, valt er iedere dag wel te stofzuigen. Tot nu toe kregen onze vorige stofzuigers het niet voor elkaar om de haren en het zand van onze stenen vloer en van de bank te zuigen. De PowerPro lukt dit moeiteloos! De vloer is in jaren nog niet zo zand vrij geweest als na een zuigbeurt en ik krijg eindelijk de hondenharen fatsoenlijk van de bank met het handige, in de stofzuiger aanwezige hulpstuk.
Er zitten 3 hulpstukken voor het stofzuigen in de machine zelf. 1 op de stok en 2 achterin de stofzuiger, die makkelijk te pakken zijn. Je hoeft niet eerst op zoek achter in de kast maar hebt ze altijd bij je. Het mondstuk dat op de steel zit is handig en onhandig tegelijk. Ik merk dat ik hem tijdens het zuigen steeds vastpak. Dat vind ik onhandig.
Aan de andere kant is het wel ideaal dat je hem alleen maar naar beneden hoeft te schuiven als je de steel eraf haalt om even in een hoekje of een randje te zuigen.

De stofzuiger maakt weinig geluid in mijn referentiekader. Hij is stiller dan onze oude stofzuiger als hij op volle kracht staat en zelfs de kinderen klagen niet meer als ze tv kijken en ik aan het zuigen ben. Ook de honden geven geen krimp en die vonden de oude echt niet prettig. Een zeer fijne bijkomstigheid.

De stofzuiger heeft een heerlijk lang snoer, waardoor onze vrij grote woonkamer in 1x gezogen kan worden. Wisselen van stopcontact is niet meer nodig doordat het bereik zo ruim is! Enorme pré voor mij. Mijn voorkeur gaat uit naar de normale voet, ook voor een harde vloer (op de juiste stand, anders krijg je de stofzuiger niet meer van zijn plaats, zoveel power heeft hij). Dit omdat er extra borsteltjes op de voet zitten, die vuil naar binnen drukken. Hierdoor kun je effectiever en sneller stofzuigen is mijn ervaring. De machine rolt goed achter je aan en is erg wendbaar. Daarnaast is hij niet al te zwaar, wat prettig zuigt.

De bak is makkelijk en snel te legen. Dit kan zelfs met 1 hand en is, zelfs met 2x per dag stofzuigen, nu na 2,5 week gebruik niet perse nodig. Om het te proberen heb ik het wel gedaan natuurlijk en dit werkt prettig. Al met al een top stofzuiger die ik iedereen aan kan raden. Zeker als je huisdieren hebt en een harde vloer. Ook voor grotere ruimtes prima geschikt! Een machine die zijn geld zeker waard is!

• Krachtig
  • Veel accesoires
  • Lang snoer
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• hulpstuk op de steel

Von73 08-11-2017

Mooi design

Ik heb nu een paar keer de Philips stofzuiger gebruikt. Het valt direct op dat hij heel licht in de hand ligt en makkelijk in gebruik is. Zeker in vergelijking met andere gerenoveerde merken valt op dat de stofzuiger licht in gewicht is en ook de stofzuigerslang lekker in de hand ligt. Met de felblauwe lampjes heeft de stofzuiger een mooi design. De zuigkracht is prima en het geluid zeker niet te hard. Totaaloordeel: een fijne zakloze stofzuiger die goed zuigt en makkelijk in de hand ligt!

• Goede draaicirkel
  • Borstelhaartjes aan zuigvoet zijn fijn
  • Droehoekige vorm van zuigvoet werkt goed
  • Zeer licht in gewicht

Minpunten

• Snoeroproller werkt niet goed op laatst
  • Elektrische snoer mag langer zijn
  • Flexibele grijze zuigslang mag langer zijn
  • Vastmaakhaakje voor slang is niet handig
  • Accesoireklepje gaat snel open

SL147 22-10-2017

Krachtige, lichte stofzuiger

Verbazingwekkend lichte stofzuiger die ook nog eens een krachtige motor heeft en daardoor een goede opzuigkracht.
Door de verschillende opzetstukken voor diverse vloeren geschikt.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Licht
  • Opzetstukken

Henriette 31-10-2017

Enorme zuigkracht

deze stofzuiger is mooi uitgevoerd, zelfs met blauwe led-verlichting, daarnaast is hij ook niet zwaar. Maar het belangrijkste is dat hij goed zuigt, en dat doet hij! De zuigkracht kun je gelukkig bijstellen, want de tegels in de bijkeuken werden van hun plek gezogen bij de hoogste zuigkracht. De stofzuiger heeft een mooie lange verstelbare steel. Er zitten verschillende mondstukken bij, die prettig zuigen. De kruimels op een harde ondergrond worden ook echt opgezogen en niet voor het mondstuk uitgeschoven, zoals bij mijn vorige stofzuiger. Op tapijt wordt hooi (we wonen op een boerderij) en haren van de huisdieren goed opgezogen. Aan de achterkant van de stofzuiger zit een opbergvak voor de kleinere mondstukken, zodat je die altijd bij de hand hebt. Als je de steel van de slang haalt zit er een rond borsteltje wat je naar beneden kunt schuiven, dat vind ik erg handig. Er zit een schuifje op de steel waarmee je de zuigkracht kunt regelen voor bijv. meubels, dat schuifje gaat iets te gemakkelijk open tijdens het zuigen. Persoonlijk vind ik de zuigslang iets te laag bij de grond zitten, waardoor hij iets minder wendbaar is dan mijn vorige stofzuiger. Maar doordat de stofzuiger zo licht is trekt hij wel gemakkelijk achter je aan. Het snoer rolt gemakkelijk op, maar had van mij wat langer gemogen; ik kan de keuken en bijkeuken net niet in 1x zuigen. De stofbak is gemakkelijk te legen en terug te plaatsen. Omdat ik de stofzuiger nog niet zo lang in gebruik heb kan ik nog niet zeggen hoe snel de filters moeten worden vervangen / uitgewassen. Maar mijn eerste indruk is zeer goed!

Pluspunten

• Geweldige zuigkracht
  • Stofbak gemakkelijk te legen
  • Hulpstukken in stofzuiger op te bergen

Minpunten

• Snoer aan de korte kant

Ilseve 30-10-2017

Fantastisch sterke stofzuiger

Wij zijn erg tevreden over onze nieuwe Philips PowerPro Ultimate. Wij hebben namelijk een hond en dat maakt dat een stofzuiger met zak voor ons niet geschikt is. De krachtige werking zorgt voor een schone vloer, ook in alle hoeken en gaten! Omdat mijn man 2.04 mtr is is dit eindelijk een stofzuiger met een minder korte steel. Het reservoir is handig te legen en de stofzuiger maakt relatief weinig geluid en is niet storend. Na een aantal miskopen, goedkoop duurkoop, is dit een goede stofzuiger, veel extra’s, stil en schoon.

Pluspunten

• Zuigkracht

Hedy74 29-10-2017

Stil en krachtig

Wat zuigt de motor krachtig en toch valt het geluid super mee. Met de verschillende mondstukken voor diverse vloeren ben ik ook super blij. Ik heb thuis vinyl, carpetten, tapijt en tegels. De kleine accessoires zitten in de stofzuiger dus deze heb je meteen binnen handbereik als je ze nodig hebt. De borstel op de stang is echt ideaal voor mijn leren bank en stoelen. Makkelijk te gebruiken zonder de oppervlakte, in mijn geval het leer, te beschadigen. Aan de inhoud van de opvangbak kun je ook zien hoeveel stof en kattenharen hij heeft opgevangen. De bak is makkelijk te legen en zo weer schoon met een licht vochtige doek.

Pluspunten

• Krachtig
  • Licht
  • Geen stofzak
  • Snel en makkelijk schoon

Minpunten

• Snoerlengte
  • Blijft achter meubels hangen

Michael H 25-10-2017

Lekker manoeuvreerbaar en zakloos

Deze zakloze stofzuiger is eenvoudig te monteren en is mooi strak van design. Hij regelt goed zijn zuigkracht en het standaard zuigmondje kan goed in alle hoekjes komen. Lange stang en een lang snoer zorgen dat ik rechtop zuigebd in alle hoeken kan komen van het huis zonder steeds van stopcontact te moeten wisselen. Het stof reservoir is groot en eenvoudig los te halen. Ik heb eigenlijk geen grote minpunten.

Pluspunten

• Lange stang en snoer
  • Goede zuigkracht
  • Komt in alle hoekjes

Minpunten

• Klepje achterzijde met opzetstukjes zit los

Floaredecolt 22-10-2017

Sterkte zuigkracht maar zeer geluid arm

Philips FC9742/09 PowerPro Expert is zeer compleet en een goede kwalitatieve stofzuiger door de Powercyclone 8 technologie in combinatie met het TriActive mondstuk zorgt het dat elke soort vloer schoon wordt. Sterkte zuigkracht maar zeer geluid arm, mooie design, handig in gebruik door de twee grote rubberen wielen. Met name de zeer stille motor valt meteen op. Gemaakt met het oog op morgen, milieuvriendelijk werkend zonder stofzak. Absoluut een aanrader voor iedereen die opzoek is naar het beste voor zijn/haar huis.

Pluspunten

• Sterkte zuigkracht
  • zeer geluid arm
  • handig in gebruik
  • mooie design
  • Zeker een aanrader voor iedereen

tuurio 25-07-2018

prima all-round stofzuiger

na enkele gerenommeerde andere merken uiteindelijk ben ik bij Philips terecht gekomen. Ben positief verrast over de algehele kwaliteit, ook al er zijn wel wat verbeterpunten.

Fam van Gerwen 23-06-2018

Een aanbeveling waard

Oude stofzuiger was defect en toen online eens gaan neuzen.
Uiteindelijk is het deze stofzuiger geworden, mede dankzij de reviews.
Wel mis ik de lengte snoer van mijn oude stofzuiger 10 meter,deze is nu 7 meter.
Deze stofzuiger heeft een reikwijdte van 10 meter dat is dus van stopcontact tot aan aanzuigmond.
Tot mijn verbazing is deze stofzuiger stil maar toch met een zeer goede zuigkracht.
De kattenharen worden moeiteloos opgezogen en niet voor de borstel uit geduwd.
Nadeel vind ik toch wel de vuil opvang bak , deze blijft vies ook na leegmaken.
Het fijnere stof blijft namelijk "plakken" , dit komt omdat de plastic opvang bak statisch word.
Al met al een prima stofzuiger met een hepa-filter om zo de pollen minder het huis door te blazen, iets waar ik als hooikoorts patient erg last van kan hebben.

Pluspunten

• geluid
  • gewicht
  • volgzaamheid
  • lange steel
  • veel accessoires

Minpunten

• korte snoer ( 7 meter)
  • statische opvangbak

MJL 15-06-2018

Wat een verademing!

Na jaren met gewoon een simpel goedkope stofzuiger gewerkt te hebben nu maar eens wat meer geïnvesteerd. Mag ook wel met 2 katten en 2 kinderen. Heb nu echt het idee dat alles wordt opgezogen en dat het huis er naderhand spil en span uitziet.
Ook niet verkeerd is dat ik met mijn bijna 2 meter kan stofzuigen zonder dat ik last krijg van mijn rug.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Geschikt voor lange mensen

Missparker 03-05-2018

Valt tegen

Ik heb deze stofzuiger een tijd in gebruik nu, maar er zijn toch dingen die mij tegenvallen. Het snoer is dun en begint nu al lastig op te rollen. Het klepje met de accessoires zit er los op, dus die moet steeds teruggeplaatst worden. Was handiger geweest met scharnier. Bij de ingang van de stofbak zit een belemmering, waar papiertjes o.i.d wat je opzuigt tegen aan blijven hangen en zo de boel blokkeren. De haren van het borsteltje wat aan de stang vastzit, beginnen ook al te wijken. Verder zuigt het apparaat goed, maar ik had iets betere kwaliteit voor dit geld verwacht.

L Biard 16-02-2018
  • Product gekregen

stil en krachtig

Pluspunten

• krachtig
  • stil

Floaredecolt 13-02-2018

stil een krachtig

Pluspunten

• krachtig
  • stil

Meerdanfulltime 21-11-2017

Alles wat je ooit wilde zit erop

Ik heb 1 etage laminaat en 2 etages vloerbedekking.
Je kunt je voorstellen wat voor haat ik heb aan stofzuigen ;-)
Zeker met 3 kids, en een langaharige kat.

Ik weet niet wie er bij ons in huis nu blijer is met de stofzuiger.
Ik, mn moeder, of de kat.
Toen ik hem voor het eerst aan zette dacht ik; Oh help! Dit kan NOOIT genoeg zuigkracht hebben.
Hij was zó stil, dat de kat verbaasd keek, maar bleef zitten waar hij zat, en verder ging met zn schoonheidsslaapje.
Ik was niet meteen overtuigd van de stofzuiger, want ik ben andere enorm goede en vreselijk dure stofzuigers gewend. Maar nu ik hem een paar keer gebruikt heb, ben ik om.
Bij het kopen van een stofzuiger wist ik niet goed waar ik naar moest kijken.
Wat is nu het allerhandigst?
Ze beweren natuurlijk allemaal hetzelfde; je huis wordt zo goed mogelijk stofvrij.
Nu vind ik dat dat vooral ligt aan hoe vaak je stofzuigt, maar ok ;-)
Ik ga graag voor een merkproduct.
Ik heb ervaringen met zowel A als B merken en A merken hebben simpelweg een beter resultaat.
Ik stofzuig bijvoorbeeld liever grondig een of 2 keer per week, dan vlug-vlug elke dag.
Hiervoor is deze stofzuiger erg geschikt.
Ik ben vooral blij met deze stofzuiger, omdat hij stof erg diep wegzuigt.
Hij is erg grondig.
Fijn met mijn allergiegevoelige gezin, en extra fijn omdat we een langharige kat hebben.
Mn moeder stofzugt hier wekelijks en vindt het overigens ook, en die is een stuk preciezer dan ik.
Met een kind aan mn been, 1 kind waarvan ik voetbalvetersstrik, en 1 kind wat met de kat op schoot roept dat 'daar nog een pluisje ligt' ben je nu eenmaal wat snel afgeleid.
Maar eerljk is eerlijk; mijn vloeren zijn stofvrij, bijna zonder moeite.
Er zitten allemaal hulpstukjes bij die welk hoekje of gaatje dan ook moeiteloos bereiken. Ook 2 grote zuigvoeten, 1 vlakke en 1 met borstel.
Haal je de grote stang eraf, dan zit er meteen een borsteltje aan de korte kop. En dat is prettig, want ik heb menig keer mijn tafelbladen en radiatoren beschadigd met eerdere, borstelloze stofzuigerslangen... dat geeft krassen en bedenk je je vooraf niet.
De motor is prima krachtig en instelbaar, ook zit er een schuif op de slang zelf, en ook nog op de voet. Perfect regelbaar of je nu je laminaat, vloerkleed, matje of matras stofzuigt.
(matrassen doet mn moeder hier natuurlijk ;-))
Met het beperkte aantal stopcontacten hier kon ik goed af, dus de stroomdraad is ook prima van lengte.
Stof legen is heel praktisch en zorgt er niet voor dat alles weer onder het stof zit nadien.
Spinnen opzuigen doet hij ook perfect.
Ik ben dik tevreden!

Pluspunten

• Diverse opzetstukken zijn perfect
  • Borstelhaartjes aan de korte zuigmond
  • Stof legen is handig!
  • Super diepe zuigkracht
  • Zo stil dat de kat hem lief vindt

Minpunten

• Electriciteitsdraad mocht nog een meter langer
  • Je moet borstels wisselen voor harde&zachte vloer

Terla 08-11-2017

fijne stofzuiger

Hele fijne stofzuiger. Snel en licht en dankzij vele hulpstukken geschikt voor iedere vloer. Heel prettig en gemakkelijk in het gebruik.

Pluspunten

• rolt gemakkelijk over de vloer
  • veel hulpstukken

Es72 07-11-2017

Prima stofzuiger

De stofzuiger oogt zeer praktisch, en dat is hij ook, makkelijk in het gebruik, licht en het volume is aangenaam, je kunt tijdens het stofzuigen nog prima een gesprek voeren.
De bijgeleverde 3 mondstukken zijn handig, maar bij ons is het combi opzetstuk het meest praktisch, voor alles inzetbaar, en neemt door de bosteltjes aan de zijkant bijna alles wel mee.
Dit is onze eerste zakloze stofzuiger en wij willen niet meer anders (al is het alleen maar om te zien dat stofzuigen echt wat doet ;-)

nicoles 07-11-2017

Prima stofzuiger

De stofzuiger zuigt zoals het hoort. Het formaat en gewicht is prima in orde. Evenals het geluid. Dat is echt een verademing ten opzichte van mijn oude Philips stofzuiger. Wel moet ik de stofzuiger regelmatig schoonmaken om dezelfde zuigkracht te houden.

Nicole 07-11-2017

Goede prijs kwaliteitverhouding

De stofzuiger is van een prima formaat. Makkelijk op te tillen, van belang voor de trap.
Zuigen doet deze ook goed.
Wel moet ik regelmatig de stofzuiger schoonmaken. Gelukkig is dit een makkelijk klusje.

Pluspunten

• formaat en gewicht
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• regelmatig schoonmaken
  • Bleef steken onder verwarmingselement.

Soon 06-11-2017

fijne stofzuiger

Een hele fijne stofzuiger. Stiller dan ik gewend was. Gemakkelijk te bedienen met veel handige hulpstukken. Rolt snel en licht over de vloer.