AEG VX8-4-BM-M blauw, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX8-4-BM-M blauw, metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,8

B**********@g******** 24-05-2023

Miskoop AEG VX8-silence

Deze stofzuiger hebben wij in 2018 op aandringen van de verkoper van BCC gekocht. Op het eerste gezicht zag de stofzuiger er degelijk uit . Na 3 jaar ging het pistoolhandgreep op de slang stuk. Met stevig-plakband heb ik deze kunnen repareren. Het enige voordeel is dat de stofzuiger weinig lawaai maakt maar de zuigkracht zeer slecht zelfs met de schuif op maximaal. Nu na 5 jaar begeeft de stofzuiger het helemaal. 1 maal per week werd de stofzuiger ongeveer 1 uur gebruikt, dit komt neer op maximaal 300 bedrijfsuren. Voor een apparaat van 209 euro + de zakken van 30 euro een hoop geld. Dit is nu een voorbeeld van een slecht product en niet AEG waardig, daarbij komt nog wil je het apparaat laten repareren ben je al 110 inspectiekosten kwijt, Inmiddels hebben wij een goedkope philips zuiger 80 euro gekocht met een gigantische zuigkracht. Mijn advies is de AEGVX8 x silence NIET kopen. En aan AEG: neem dit onding uit de productie.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• pistool handgreep erg zwak
  • Slang er lang
  • Geen zuigkracht
  • Duur

T.Wijers 02-03-2022

Niet aankopen

Wij hebben deze stofzuiger een aantal jaren in bezit. De handgreep en de buisverbinding is erg zwak. In relatie tot de prijs van de stofzuiger noem ik het klungelig. Voortdurend schiet deze van elkaar en als je nieuw wilt bestellen bij AEG is het niet alleen prijzig maar ook niet eens leverbaar. Daarbij komt dat de buis ovaal is en niet zomaar uitwisseklbaar met ander hulpstukken. Advies niet aankopen.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• zwakke materialen gebruikt
  • onderdelen niet leverbaar
  • slechte service
  • onderdelen indien leverbaar duur

evo47 31-08-2020

Spijt, zonde van het geld

Pluspunten? Ja, 2: hij is stil en de zuigkracht is voldoende.
Minpunten? Ja, ontelbaar: lomp, onlogisch vormgegeven hulpstukken, de slang leeft een eigen, destructief leven, zwaar, het platte snoer is een drama (levensgevaarlijk struikelsnoer, blokkeert de wielen als je eroverheen rijdt, slecht oprollen).
Wat een ergernis.

Dick 22-04-2020

Spijt, spijt en nog eens spijt van deze aankoop.

We hadden in het verleden altijd Philips stofzuigers van tussen de 75 en 100 euro waar we altijd een jaar of 10 mee stofzuigden. Nu op 26-10-2018 bij BCC in Hoogeveen deze gekocht voor € 219 en in een vlaag van opperste domheid lieten we ons ook voor € 39,95 een verlengde garantie aan smeren. Het enige pluspunt is dat hij stil is maar dat kan ELKE stofzuiger als je hem vol stopt met schuimplastic. Op laminaat gaat het nog maar tjonge, op tapijt, niet te doen, hakkelen en nog eens hakkelen. Ook bij de automatische snoeroprol denk je elke keer; haalt ie het of niet. Als je een kledingzak wilt vaccuum zuigen dan kom je er achter dat dat moeilijk gaat omdat hij in tegenstelling tot andere stofzuigers een ovale buis heeft. Laat mijn Vrouw het niet horen maar ik hoop dat het snel afgelopen is met de AEG zuiger en dan snel weer een Philips. Nu zijn we binnenkort ook aan een nieuwe wasautomaat toe en AEG heeft er een paar die goed uit de testen komen maar ik weet het niet. Ik ben er momenteel helemaal klaar mee.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• tapijt is bijna niet normaal te zuigen
  • oprolautomaat is slapjes
  • buis past niet op ventiel van vaccuumzakken
  • te duur

Dorinda 12-08-2019

Krachtige stofzuiger

Ik heb hem gekocht vanwege de zuigkracht. En dat doet 'ie. Op de hoogste stand zuigt hij de tapijttegels los van de vloer. Hij is erg stil en ik hoef hem niet op de hoogste stand te gebruiken. Lang snoer en lange telescoopsteel die ervoor zorgt dat je rechtop kunt blijven staan.

Pluspunten

• zuigkracht
  • stil
  • ergonomisch

Minpunten

• zuigkracht
  • niet heel erg licht

Martin 16-03-2019

Ramp

Gekocht omdat deze zo stil is. Verder een flink lang snoer. Maar meer pluspunten kan ik niet bedenken. De handgreep is niet ergonomisch en is nu al voor de tweede keer (ja, heb dus een nieuwe handgreep moeten bestellen, terwijl het binnen een jaar al afgebroken was) het handvat afgebroken. Ik heb alleen gladde vloeren thuis en kracht hoef ik niet te zetten. Belabberde constructie dus. Zuigkracht is zeer matig, slang is kort en weinig flexibel. Opzetborstel is leuk bedacht, maar werkt niet. Met de kierenzuiger (de borstel andersom op het handvat) kom je nergens tussen, omdat deze te kort en te dik is. Ook in het gebruik als meubelborstel werkt het niet, daar de uitgeklapte kierenzuiger al lam is en de meubelborstel dus niet vlak blijft staan.
Kortom, een bedenksel van mensen die geen idee hebben wat handig is. Wat een drama. En AEG geeft niet thuis bij klachten. BCC, waar ik de stofzuiger heb gekocht, werkt ook niet mee bij een garantievraag. Nee, dan had u de uitgebreide garantie moeten kopen. Wat een lulkoek!

Pluspunten

• stil
  • lang snoer

Minpunten

• handgreep zwakke contructie
  • handgreep niet ergonomisch
  • kieren zuiger te kort en dik
  • slang te stug
  • garantie is een drama

aeg vx8-4-bm-m 12-07-2018

aeg vx8-4-bm-m

Klode stofzuiger stop en je krijg hem niet aan meer. De andere dag gaat die weer aan 10 minuten dan stop die weer.

Pluspunten

• Heb ik niet

Minpunten

• Stop uit ze rijgen gaat niet aan meer 2 keer.

Marlies 01-06-2018

Zwaar in gebruik, veel irritatie

Heb hem gekozen omdat ie stil is maar dat is dan ook alles. De rest is waardeloos. Hij is zwaar en log, rijdt niet makkelijk mee, keert niet doordat de slang te stug is, (die wil zijn eigen kant op) en er geen extra draaihoek tussen slang en stofzuiger zit. Hij zuigt slecht, moet overal 5 keer overheen gaan en dan ligt er nog steeds wat. De "ergonomische" handgreep krijg ik na 3 minuten al pijn in mijn pols van omdat ie draait naar de andere kant dan waar je heen wil, dus ik heb een normale handgreep besteld. Kostte 25 euro extra. Als je hem op zijn kontje in de kast wil zetten, dan hangt ie aan je vingertoppen met al dat gewicht, niet zo prettig. Het is elke keer een gevecht om met deze stofzuiger te werken en levert enorm veel irritatie op. Voor deze stofzuiger ook veel te veel geld betaald voor wat ie levert. Heb veel spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• zuigt niet
  • draait niet mee
  • log en rijdt niet mee
  • handgreep is helemaal niet ergonomisch
  • slang is heel stug en gaat zijn eigen weg

Cats 10-05-2018

Niet geheel tevreden

Grootste voordeel is dat deze stofzuiger zeer stil is, zeker in vergelijking met onze oude Miele. Nadelen zijn er ook. Geen hulpstukken met kleine vorm om bij kieren te komen, zuigkracht zeer matig op niet vlakke harde ondergrond, slang aan de korte kant en greep komt mij niet ergonomisch over. Onze oude Miele maakte meer lawaai maar presteert beter.

Pluspunten

• Stil
  • Zuigkracht op vlakke harde vloer voldoende

Minpunten

• Zuigkracht op oneffen ondergrond matig
  • Geen hulpstuk voor kieren en tussen spijlen
  • Stang te kort
  • Handgreep voelt niet ergonomisch
  • Rolt niet makkelijk over snoer en plinten

Rene 19-05-2018

Ik heb deze vandaag gekocht en er zit wel een hulpstuk bij voor kieren.

Het is een 3 in 1 borstel. Dat is de het kleine hulpstuk met de opzet borstel. Deze kun je andersom er op zetten en dan heb je een plinten zuiger. Ook kun je dit hulpstuk openklappen dan kun je er bv het tapijt op de trap mee stofzuigen.

Jacco 03-02-2018

AEG vx8

Ouwe miele stofzuiger cat and dog was erg luidruchtig. Mede door verkeerd geplaatste stofzuiger en stofzuigen. Hierdoor schade aan machine.

Dus stille AEG vx8 leek ons wel ideaal. Op verschillende sites goed uit de bus

Nou had ik maar weer een miele gekocht. Bij lang stofzuigen, pijn in handen van vasthouden greep. Echt niet ergonomisch. Zuigkracht is stuk minder als oude miele. En vloermond op kleed is een ramp. Kan maar 1 kant op zuigen, anders denk ik dat handvat breekt.

Denk dat deze geen 10 jaar meegaat. Waarschijnlijk heb ik hem van irritatie dan al opgeruimd....

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Handgreep niet ergonomisch, waardeloos!
  • Vierkante zuigmond. Geen ronde hulpstukken
  • Opzetstuks kieren/plumeauzuiger zwak!
  • Zuigkracht onvoldoende
  • Etensresten slecht opzuigen van laminaat

CvA 30-12-2017

Slecht in gebruik

Slang te kort te stug slaat daardoor tegen meubels muren en servies gaat van de salontafel en stofzuiger volgt daardoor slecht staat te dicht achter gebruiker.
Greep niet ergonomisch last van tennisarm klachten komen boven door slechte bediening, sturen zuigmond geen aanrader deze stofzuiger oplossing is er wel maar op mail bij Aeg wordt niet gereageert. Oja handig de grote wielen om over het snoer te rijden jammer dat het kleine zwenkwiel die als eerst het snoer over moet dit niet doet.

Minpunten

• Korte slang
  • Ergonomische greep
  • Parketborste
  • Totaal gebruik
  • Service telefonisch