Miele Complete C3 Comfort EcoLine zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Complete C3 Comfort EcoLine zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

j**************@q********** 15-08-2021

Een schoon gevoel!

Vorige week heb ik mijn 20 jaar oude Miele-stofzuiger vervangen door een nieuwe met zak: de ‘Complete C3 Comfort Ecoline SGMP3’. Ik merkte meteen al verbeteringen: een lager gewicht, een soepeler stofzuigerslang, een wendbaarder stofzuiger, een zachter geluid, een simpeler wisseling van maar liefst zéven (!) zuigkrachtmogelijkheden met één vinger op het handvat van de slang. Ook het snoer is langer: ik hoef nu op elke verdieping van ons huis (inclusief de trap) niet meer te wisselen van stopcontact. Ik heb dus altijd een constante en krachtige energiebron (daarom kocht ik geen accu-stofzuiger). Al deze voordelen op zich maakten de eerste dag al mijn wekelijkse stofzuigklus tot een lichtere klus dan de jaren ervóór.
- Je snapt het niet, maar deze stofzuiger is met een lager vermogen (550 Watt) niet alleen zuiniger dan mijn vorige, maar geeft ook nog eens méér zuigkracht door een slimmere motor en efficiëntere zuigmond. Dat merkte ik tijdens het zuigen: de zuigmond kleeft wat sterker aan de ondergrond dan ik gewend was. Maar die leerde ik tijdens het zuigen simpel aan te passen bij zowel de soort ondergrond en mijn eigen armkracht. Het is vergelijkbaar met mijn rijvaardigheid: ik schakel de versnelling in mijn auto inmiddels ook meer op mijn eigen gevoel en gehoor, dan op grond van wat de snelheidsmeter aangeeft.
- Ik tel daarbij op dat ik automatisch gewaarschuwd word zodra de zak of filter vervangen moet worden, er nog vele andere beveiligingen zijn ingebouwd, er vele accessoires extra verkrijgbaar zijn, er een heldere handleiding bij geleverd wordt én ik minstens 2 jaar garantie heb (en heb uitgebreid tot 5 jaar na € 30 bijbetaling).
Dan weet ik dat deze Miele stofzuiger zijn geld waard is en ik er nog vele jaren een betrouwbaar maatje aan heb om ons huis én de lucht daarin schoon te houden. Een 'schoon' gevoel!

Pluspunten

• zeven zuigkrachtmogelijkheden
  • snelle bediening op het handvat van de slang
  • niet luidruchtig
  • vele automatische beveiligingen

Minpunten

• is niet echt goedkoop

Jan 01-12-2019

Stofzuiger

Toen bij mij, bij dit type Miele stofzuiger het automatische snoer oprolsysteem van slag was en steeds tijdens het stofzuigen het snoer naar binnen trok, heb ik daarover contact gehad met Miele. Wat jammer nu. Bleek het nét buiten de garantie te zijn. Géén coulance namens Miele. Nóg een minpunt; tijdens het stofzuigen wil de slang nog wel eens de bovenkant van het apparaat raken waar de tiptoets zich bevindt van de aan/uit schakelaar. Conclusie apparaat slaat onbedoeld uit. Samengevat, nooit een Miele meer, maar weer fijn overstappen naar het betere Duitse merk.

Minpunten

• Geen service van Miele
  • Tiptoets aan/uit schakelaar

AstraLaVista 31-01-2019

Een oerdegelijke stofzuiger

Zoals een Miele betaamd: een stofzuiger die doet wat er van hem gevraagd word. De rubber wielen en de stille motor maken een gesprek voeren mogelijk tijdens het stofzuigen!
Super handig is de standbyknop op het handvat, maar ook als je de stang aan de achterkant in de houder schuift, schakelt de stofzuiger zichzelf uit. Door de lange snoer heb je een grote actieradius waardoor het voor mij mogelijk is de hele woonkamer te stofzuigen zonder stopcontactwissel.
Door de HEPA filter is de stofzuiger heel fijn voor mensen met een huisstofmijtallergie.
Het automatisch oprollen van de kabel is handig, maar hij draait wel erg hard op waardoor je moet waken dat er geen kind/hond/breekbaar materiaal in de weg staat, want de stekker komt vrij hard aan dan.
De meerdere zuigstanden zijn voor mij wat overkill, maar kan wel handig zijn voor mensen die meer dan alleen vloeren stofzuigen.
De stofzuigervoet is vrij hoog waardoor deze niet onder mijn meubels past helaas.
Maar al met al ben ik zeer tevreden!

Pluspunten

• Zeer lange snoer
  • Aan-uit bediening op handvat
  • Stil

Minpunten

• Buitenkant is een stofmagneet
  • Hoge stofzuigervoet

K.O. 28-01-2019

Uitstekende zuigkracht

Deze Miele stofzuiger nu bijna 3 weken in mij bezit.

Ik wilde deze stofzuiger graag testen omdat ik last heb van stofallergie.
Deze stofzuiger is namelijk voorzien van een HEPA – 13 filter en als ik de fabrikant mag geloven, zorgt deze ervoor dat meer dan 99% van de stofdeeltjes niet opnieuw de kamer in komen.

Nu moet ik zeggen dat het mij opvalt dat ik vooral de laatste week mindere last heb van benauwdheid aanvallen en branderige ogen.
Dus aangezien mij ervaring nu, denk ik toch dat deze stofzuiger zeer geschikt is voor mensen met allergieën.

De zuigkracht van deze stofzuiger is uitstekend, zowel op tapijt als op een harde vloer.
Ideaal is de instelbare telescopische zuigbuis met bediening, die je in elke gewenste positie/ hoogte kunt zetten. Ook de handgreep vind ik erg handig!

De stofzuiger is vrij stil bij normaal vermogen.
Ideaal is ook de extra grote actieradius, vooral bij grote ruimtes, dat je niet steeds van stopcontact moet wisselen. Al met al tot nu toe voor mij een prima degelijke stofzuiger en ben ik erg tevreden.

Nadelen:
Erg lawaaierig bij maximumvermogen en of Boost.
Stofzuiger is vrij lomp en zwaar.

Pluspunten

• Hepa-13 filter i.v.m. allergieen
  • instelbare telescopische zuigbuis
  • Handgreep met bediening
  • Zuigkracht

Minpunten

• Grote stofzuiger
  • Erg zwaar
  • Veel lawaai bij maxium vermogen

RMTilburg 23-01-2019

Soepele zuiger met weinig herrie

Na 15 jaar was het tijd voor een nieuwe Miele. Ik was een beetje huiverig, want is nieuw altijd beter, en daarom gekozen voor weer een Miele stofzuiger. Want hoe leuk sommige merken er ook uitzien, ik heb liever een degelijke stofzuiger mét zak.
De stofzuiger komt in een doos, en het vraagt even puzzelen om hem in elkaar te zetten. Het eerste wat opviel toen dat karwei geklaard was: wat is hij stil! Je kunt gewoon met elkaar praten terwijl er gestofzuigd wordt en dat is echt een groot verschil. De verschillende borstels zorgen voor een schoon resultaat.

Ook is hij lekker wendbaar. Om de bank, langs het kookeiland: moeiteloos volgt hij mijn bewegingen. De lengte van de slang tot de zuigbuis is niet zo heel lang, maar daar heb je dankzij die soepelheid totaal geen last van. Het mooiste van de stofzuiger is de afstandbediening op de buis. Daarmee kun je de stofzuiger snel uit en aanzetten en de kracht van de motor regelen. Anders gezegd: alles waar je normaal gesproken met je voet capriolen voor moet uithalen gaat vanaf heden veel sneller.

Conclusie: zoek je een degelijke, stille stofzuiger, dan is dit je product.

Pluspunten

• stil
  • afstandbediening op de steel
  • wendbaar

Minpunten

• Niet hip, wel degelijk

Jelmer 23-01-2019

Super stofzuiger!

Miele is en blijft het beste merk voor stofzuigers! Ben vaak "vreemd" gegaan, maar viel altijd terug op de Miele... Het enige nadeel van een Miele vond ik altijd dat deze aardig wat herrie maakt, maar dat is in het geval van de C3 EcoLine comfort verleden tijd! Op de normale stand valt de herrie mee en zelfs op de hoogste stand is het goed te doen. De zuigkracht is te regelen op een afstandsbediening die op een handvat zit op de stang. Dit leek mij in eerste instantie onnodige luxe, maar het blijkt ontzettend handig. Het belangrijkste van een stofzuiger is dat hij stof zuigt en dat doet deze als geen ander: De plinten worden bijna van de vloer af gezogen! Verder zitten er handige extra mondstukken bij; één met een borstel en één om de bank mee schoon te zuigen. Via de afstandsbediening is het ook mogelijk om een speciale stand te kiezen voor het zuigen van de bank of bijvoorbeeld het gordijn. Kort samengevat is dit de beste stofzuiger waar ik ooit mee heb gezogen!

Pluspunten

• Goed zuigresultaat
  • Vrij stil
  • Handige bediening

Minpunten

• Vrij prijzig