AEG VX7-2-IW-P - Reviews

Stofopvang
stofzak
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

Marije Blase 24-05-2018

Stofzuiger AEG handig in gebruik

Ik heb de stofzuiger nu ruim een maand en hij bevalt erg goed. Hiervoor had ik een Bosch stofzuiger maar de AEG overtreft mijn verwachtingen. Ik heb twee katten en heb een stofzuiger aangeschaft die de haren goed kan opzuigen. En hierin doet de AEG heel goed zijn werk, veel beter dan mijn oude stofzuiger. Enige min punt is de losse borstel die is bijgeleverd om meubels stofvrij te maken, deze vind ik niet handig in gebruik.

Pluspunten

• Zuigt haren en stof gemakkelijk op
  • Ligt in gewicht
  • Lang snoer en zwenkwieltjes

Minpunten

• Opzetstuk meubelborstel niet handig in gebruik

huisvrouw 05-05-2018

weinig geluid, goede zuigkracht

Ik heb deze stofzuiger gekocht, omdat hij extra stil is en hij is inderdaad veel stiller. Ook maakt hij bijzonder goed schoon. De hondenharen pakt hij veel beter op dan mijn vorige stofzuiger, het is echt een mega groot verschil. Hij is alleen wel zwaarder in gebruik dan mijn vorige stofzuiger. De buis kan goed op de stofzuiger geklemd worden, waardoor je een hand vrij kan houden voor de leuning als je naar een andere etage gaat.

dick 05-05-2018

prima zuigkracht , licht en wendbaar

Handzame stille stofzuiger met prima regelbare zuigkracht en voldoende bereik . de wendbaarheid van het meegeleverde mondstuk maakt dat je makkelijk in moeilijk bereikbare hoeken komt .zeker een aanrader

Pluspunten

• zuigkracht
  • stil
  • licht

De Jong 04-05-2018

lang snoer, en erg wendbaar

weegt erg licht. Lang snoer en wendbaar. Makkelijk te hanteren. Niet zo stil als ik had verwacht. Zuigkracht is goed regelbaar wat erg handig is

Pluspunten

• wendbaar
  • lang snoer
  • recyclebaar

Minpunten

• niet zo stil
  • weinig accessoires

B Heitzer 02-05-2018

Stille lichtgewicht, met veel zuigkracht

Aangezien mijn vorige dure stofzuiger (Bosch) na dik 2,5 jaar niet meer goed stof zoog vanwege een klein scheurtje in de afdichting in de buurt van de aansluiting van de slang, en het vervangen van dit onderdeel meer dan 80 euro ging kosten, ben ik noodgedwongen op zoek gegaan naar een nieuwe stofzuiger. Hierbij viel mij oog op de AEG ik voor een nette prijs kon kopen. Mijn vorige stofzuiger had een vermogen van 2200 W, de AEG is een zuinig model van 600 W.
Ik was erg benieuwd hoe groot het verschil qua zuigkracht zou zijn. Ik was aangenaam verrast door de zuigkracht van de AEG. Ik gebruik zelden het maximale vermogen en dan nog plakt de borstel regelmatig vast aan onze parketvloer. Dit is dus meer dan voldoende. Hij zuigt alle kruimels netjes uit de voegen.
Verder is deze stofzuiger veel stiller dan zijn voorganger. Je hoort hem nauwelijks, zeker als je het vermogen terugdraait.
De Bosch had een snoerlengte van 15 meter. Ik was bang dat 9 meter niet voldoende zou zijn in onze huiskamer, maar dat was ongegrond. Ik kan overal bijkomen met deze zuiger zonder dat ik van stopcontact moet wisselen. Kortom ik ben zeer tevreden over de stofzuiger.

Pluspunten

• stil, zuinig, goede zuigkracht
  • oprolbaar snoer
  • lang snoer
  • extra parketborstel
  • lichte stofzuiger, makkelijk verplaatsbaar

Minpunten

• gebruikt plastic voelt dun aan
  • lichte stofzuiger, valt makkelijk om
  • accessoires niet in stofzuiger op te bergen

Ward Heller 30-04-2018

Degelijk, veel zuigkracht en erg praktisch ontwerp.

Ik heb voor deze AEG stofzuiger gekozen omdat mijn oude AEG na tien jaar toch echt slijtage sporen begon te vertonen en niet meer zo goed werkte. Ik zocht een soortgelijk model maar toch met wat nieuwe functies. Wat me vooral opvalt aan deze zuiger is dat die vrij licht is voor een slee model. Daarnaast heeft hij erg veel zuigkracht voor een zogenaamd energie zuinig model. Er wordt ook geadverteerd dat hij fluisterstil is, maar hoewel hij stiller is dan mijn vorige zuiger maakt het toch not wat lawaai. We gebruiken hem vooral op harde vloeren, zowel parket als tegels, op beide werkt hij prima en de parketborstel schuurt nooit tegen de vloer aan. Het 3 in 1 mondstuk is niet echt altijd zo handig als ouderwetse losse mondstukken, maar de kans is wel kleiner dat je er een kwijtraakt. De bediening van de zuiger gaat heel soepel, ook het openen van de klep voor de zak, wat vaak moeizaam gaat bij andere modellen. Al met al een uitstekende all-round zuiger.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak
  • Gewicht

Minpunten

• Het 3 in 1 mondstuk

an 29-04-2018

Compact, fijn lang snoer en stil

Hebben hem aan onze zoon voor verjaardag gegeven .hebben hem nu 2 weken en dit is hun ervaring tot nu toe, eigenlijk te kort voor een optimale revue.
Fijne stille stofzuiger, licht om te tillen en goed wendbaar.
Stang is makkelijk inschuifbaar om op te bergen.
Snoer is lang genoeg voor de hele kamer te zuigen.
Ze zijn er heel blij mee.
{Hopen dat het zo blijft :-) }

Pluspunten

• lange stang die je goed kan ineen kan schuiven
  • lang snoer
  • zelfs op hardste stand nog stil

Minpunten

• daarvoor hebben hem te kort om goed te beoordelen

René 29-04-2018

Lichte stofzuiger, weinig geluid maar paar kleine puntjes

Deze stofzuiger doet wat hij moet doen: zuigen.
Dat gaat echt prima. Het geluidsniveau is verbluffend laag evenals het gewicht.

Echter, als je hem oppakt, komt regelmatig de deksel los. Dat is best onhandig. Sluit niet stevig.
Hierbij kwam ook de zak een keer los en dan is het gelijk een bende.
Kan ook aan mijn minder fijngevoelige werkwijze liggen.

Als dat kan worden verbeterd, is het een topproduct

Pluspunten

• licht in gewicht
  • laag geluidsniveau
  • goede zuigkracht

Minpunten

• deksel gaat makkelijk open

enno decnop 29-04-2018

Zeer ligt en wendbaar, acceptabele decibel

Heerlijk om mee te stofzuigen, wendbaar geen oordoppen nodig. zuigkracht is zeer goed ondanks lage wattage, zakken zijn ook bij Action te koop, dus goedkoop. Lang snoer en dus ver bereik.

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaar
  • lage decibel
  • mooi compact

Minpunten

• laatste 20 cm van snoer moet je helpen.
  • iets te korte slang en stug.

Miranda 26-04-2018

Verrassend grote zuigkracht bij laag energieverbruik

De stofzuiger heeft een verrassend grote zuigkracht bij dit lage vermogen. Zuigt laminaat / parket / tegelvloeren perfect op de laagst of één na laagst in te stellen zuigkracht. Wat lastiger vind ik het om stand te vinden waarop een los vloerkleed goed gezogen kan worden. 3-in-1-hulpstuk is een prima alternatief voor 3 losse hulpstukken. Jammer dat er geen opbergmogelijkheid in de stofzuiger is voor dit onderdeel, maar dat is niet onoverkomelijk. Stevige, uit te trekken en goed vast geklikte steel, die geen problemen geeft tijdens de klus. Zuigmonden zijn soepel te vervangen. Het is echter wel lastig, ook op het hoogste vermogen, om pluisjes en haren van de parketmond te verwijderen met de stofzuiger. Een verademing is de 9 meter lange snoer, waardoor je bij het zuigen van een grote oppervlakte of meerdere kamers gaandeweg niet hoeft te stoppen om de snoer in een ander stopcontact te steken. Erg praktisch is dat de steel, als het apparaat rechtop staat, in een uitsparing aan de onderkant van het apparaat gehaakt kan worden, zodat ie stevig rechtop blijft staan bij opbergen in bijv. een kast.

Pluspunten

• grote zuigkracht
  • laag energieverbruik
  • lange snoer / groot bereik

Minpunten

• hulpstuk kan niet in apparaat opgeborgen
  • zuigmonden lastig schoon te maken