Dyson Cinetic Big Ball Parquet 2 paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Cinetic Big Ball Parquet 2 paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

i*************@i********* 18-08-2021

parquet, geen tapijt

Al zoveel positieve geluiden over de Dyson gehoord; heb me laten overhalen. Beneden houten vloer, boven laag polig tapijt. Beneden zuigt hij goed met de parquette mond, al het fijn stof wordt echt goed opgezogen alhoewel de randen niet makkelijk meegenomen worden. Hondenharen worden makkelijk en snel opgezogen. Wel moet de voet paar maal tijdens zuigen onthaard worden. De snoer zou van mij langer mogen zodat je niet constant van stopcontact moet verwisselen.
Op het tapijt echter zuigt de combimond heel erg moeilijk. Je moet enorm veel kracht zetten als je hem op max zuigkracht zet en als je hem op minder zet dan krijg je op heel veel plekken bij elkaar geklusterde haren die dus niet opgezogen worden en die je niet altijd goed ziet (ligt natuurlijk ook aan de kleur van je tapijt). De meegeleverde onderdelen voor trap en bank, bed, stoelen zijn niet zo handig in gebruik als ik
had verwacht omdat het handvat niet makkelijk mee beweegt. Al met al een prima stofzuiger voor parquette, maar zeker niet voor tapijt. Voor het legen van de stofzuiger moet je even een handigheid vinden zodat niet al het fijnstof alsnog alle kanten opvliegt. Ben aan het zoeken naar de juiste mond voor op het tapijt , maar kan die niet vinden voor deze stofzuiger. Jammer dat alle verschillende types andere opzet onderdelen hebben die niet op iedere dyson passen! Helaas ben ik dus wel wat teleurgesteld in het zogenaamde gemak van deze dyson op het laag polig tapijt.

Pluspunten

• sterke zuigkracht op parquet
  • rolt lekker mee
  • stang is heerlijk lang

Minpunten

• te sterke zuigkracht voor tapijt, zuigt vacuum
  • wendbaarheid is wat minder
  • snoer mag langer

Assie 23-07-2020

Mooi model maar niet handelbaar

Onze vorige dyson hebben we met plezier 14 jaar gehad maar deze vind ik niet fijn ( zacht uitgedrukt). Het handvat is hand onvriendelijk, het houdt niet lekker vast. De houder om de slang mee vast te kunnen zetten zit niet recht waardoor hij er steeds vanaf valt en veel ruimte nodig heeft om weg te zetten. De pneumatic kop zuigt zo sterk aan zodat hij niet behendig te gebruiken is en schaaft over de vloer. Ik dacht het moet wennen maar dat is niet zo. Waardeloos apparaat.

Pluspunten

Minpunten

• Pneumatic kop schaaft
  • Pneumatic kop is niet behendig
  • Neemt veel opbergruimte in
  • Houder slang houdt de slang niet
  • Handvat houdt niet lekker vast

Jeroen 18-02-2019

Goede stofzuiger, nog betere service

Ruim een jaar geleden kochten we de Dyson na lang getwijfeld te hebben over de prijs. All-in-all wel blij met de zuiger. Stro en haren op vloerbedekking hadden beter gekund, maar de zuigkracht is top en het stof reservoir zit iedere keer weer vol. Helaas bleek de kwaliteit van het plastic wel een beetje tegen te vallen. Eerst ging het handvat kapot, daarna de zuigmond. Maar daar zit ook meteen het pluspunt van Dyson. Want zonder enige issues werden gewoon de kapotte onderdelen gratis vervangen. Als je nagaat dat veel mensen hun stofzuiger weggooien omdat de accesoires duurder zijn dan een nieuwe stofzuiger, dan zit het voor wat betreft garantie voorwaarden bij Dyson wel goed.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Perfecte klantenservice

Minpunten

• Kwaliteit plastic
  • Haren, stro lastig te zuigen

Anneke Rinia 09-12-2018

Zuigen doe ie goed

Nooit een stofzuiger gehad die zo goed zuigt . Ook nog nooit een die zoveel geluid maakt , mijn vorige , de Bosch was veel stiller . Hoor nu geen bel of telefoon tijdens het zuigen . De zuigmonden blijven onhandig . Een zuigvoeten voor gladde vloer en mat en tapijt moet voor z’n prijzig apparaat toch te ontwikkelen zijn !

Pluspunten

• Zuigen , prima 1

Minpunten

• Prijs
  • Geluid

Anneke Rinia 21-08-2018

Zuigmond

De zuigmond bij mijn dyson functioneerd niet ! Is een andere dan hier bij de stofzuiger staat beschreven , erg vervelend voor zo’n dure aankoop !

Pluspunten

• Zuigt prima

Minpunten

• Zuigvoeten zijn onhandig !

Dyson Benelux 22-08-2018

Beste Consument,

Bedankt voor uw bericht. Als het goed ie heeft u 2 vloerzuigmonden erbij gekregen de Flexibele parketborstel en de pneumatische vloerzuigmond ook heeft u er 2 accessoire erbij gekregen, de Combinatie-accessoire met kierenzuiger en de trapzuigmond. mocht dit niet het geval zijn dan raad ik u aan om telefonisch contact op te nemen met de Dyson helpdesk (0800-0206203). Alvast bedankt.

Errol

Dyson Benelux

Richard en Sigrid 03-06-2018

Valt erg tegen voor het ‘grote merk Dyson’

Wij waren toe aan een nieuwe stofzuiger en wilde nu wel eens een echte Dyson. De stofzuiger der stofzuigers dachten wij. Hij koste toen nog (paar maanden terug) 450,- euro.

Wat ik ervan vind;

- mooi design
- kan niet omrollen en wendbaar, super goed
- onderhoud vrij en gemakkelijk schoon te maken
- eenvoudig te legen

- maar de slang is erg kort wat erg veel irritatie opwekt, je moet er constant aan trekken
- daarnaast erger ik me enorm aan de constructie van het handvat. Bij het stofzuigen van de eetstoelen / trap en bank zit je constant jezelf in de weg. Hij draait niet lekker/ de verbinding is te groot zegmaar.
- de accessoires die erbij zitten zijn allen net niet goed genoeg om de trap / eetstoelen en bank goed te zuigen.
- snoer had langer gemogen
- hij had harder mogen zuigen

Liefst zou ik hem terug brengen maar het is nu te lang geleden. Voor minder geld koop je een stofzuiger die minder frustratie opwekt.

Pluspunten

• Kan niet omrollen
  • Gemakkelijk te legen
  • Zakloos en onderhoud vrij

Minpunten

• Handvat constructie onhandig. Zit in de weg.
  • Standaard accessoires kun je niet alles mee
  • Slang te kort
  • Snoer te kort
  • Zou harder mogen zuigen

Gitte 28-01-2018

Dyson turbo borstel voor huisdierharen.

Jammer dat je niet kan reageren op een status van een andere koper. Wij hebben ook een Dyson gekocht en tevens zijn wij in het bezit van een geweldige ruwharige Jack Russell. Zij verliest zoveel haar, dat wil je niet weten. De turboborstel aangeschaft en het haar vliegt van de kussens, vloerbedekking en onze stoffen boxspring. Ik zou zeggen ..... schaf did borstel aan en de blonde haren van je vrouw zijn zonder problemen van de vloerbedekking verdwenen.

Daan 26-01-2018

Zet zich rechtop, parquetborstel alleen voor gladde vloeren

Na dik 10 jaar een andere Dyson te hebben gehad en veel vergelijk op internet, weer een Dyson gekocht. Aangezien wij overal gladde vloeren hebben in huis, deze Cinetic Big Ball Parquet2 gekozen. De Big Ball Absolute 2 is dezelfde, maar met meer zuigmonden erbij. Bij mijn vorige Dyson (Allergy Parquet), was de parketborstel ook te gebruiken voor de deurmat of een stoffen stoel. Dat is helaas nu niet zo, de parketborstel is "slap" en werkt absoluut niet op niet-gladde oppervlakken. Daar zul je dus een ander mondstuk voor moeten gebruiken. Jammer, dit was met een eenvoudig schuifje om het mondstuk vast te zetten, zo verholpen geweest. Verder maakt hij evenveel herrie als andere stofzuigers, maar minder dan mijn vorige. Geen filters meer hoeven reinigen of vervangen lijkt me ideaal. De levensduur moet zich natuurlijk nog bewijzen. Wel handzaam apparaat. Mijn vorige Dyson had een telescoopsteel, voordeel was compacter opbergen, nadeel was dat de slang vaak dubbelsloeg. Al met al tevreden, maar ik houd me aanbevolen voor een herziene parketborstel die te fixeren is.

Pluspunten

• Zet zichzelf overeind
  • Mooi design, redelijk compact
  • Geen filters reinigen
  • Zakloos

Minpunten

• Parketborstel is niet te fixeren
  • Aanschaf is duur

Justintime 18-12-2017

Een mooie krachtige stofzuiger.... maar he wacht eens even?

Na jarenlang een Philips te hebben gehad. EIgenlijk naar volle tevredenheid alleen is er concessies gedaan aan de zuigbuis welke in eens inklapt en bloedblaren krijg omdat je vel er tussen zit,
Dyson altijd in het oog gehad maar ik dacht ga geen 400 euro voor een stofzuiger betalen. Toch wat reviews bekeken en een keer overstag gegaan.
Qua features en design is het echt een top apparaat. Alhoewel het plastic overkomt voelt alles toch heel stevig aan.
Wij hebben over het algemeen een plavuizen vloer met een hoogpolig kleed en op de slaap kamer zwart laag polig.
Het kleed beneden is een Fluffy kleed wat veel stoft. MAN MAN wat zag ik het reservoir gevuld worden met stof en de Pneumatic zuigmond kreeg ik amper in beweging wat een zuigkracht!!!
Het geluid viel mensen tegen?!?!?! Snap ik niet wat hij is stiller dan een Philips FC9176 Althans naar gehoor.
De Dyson geeft weinig warmte af aan de uitlaat wat indicatie geeft dat hij goed omgaat met energie.

Maarrrrrrr..... toen kwam ik boven zwarte vloerbedekking en de blonde haren van mijn vrouw. Altijd weer een uitdaging. Mij benieuwen.........he?!?!?! wat schetst mij verbazing?!?! de Dyson laat het allemaal liggen. De vloerzuigmond kleeft aan de vloer en laat het liggen ik kon het niet geloven. De Philips was het ook hard werken maar daar verdween het wel mee. De Big Ball dus niet...
Echt een teleurstelling....... Nu zag ik dat er wel accessoires te koop zijn. Maar de Dyson website is daar erg vaag in. Als ik het model raadpleeg dan zou ik niet weten welke accessoire ik nodig heb?
Erg jammer van zo'n premium product met matige informatie.

Ik moet helaas mijn Philips boven blijven gebruiken en de Dyson beneden....beetje een tegenvaller.

• makkelijk legen
  • Degelijk
  • Veel mogelijkheden
  • Doordacht

Minpunten

• Slechte vloertool? Krijgt geen haren van tapijt.
  • Duur in aanschaf