Miele Blizzard CX1 Red PowerLine - SKRF3 grijs, rood

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Blizzard CX1 Red PowerLine - SKRF3 grijs, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

1*********@g******** 07-04-2023

Steeds meer lawaai

Heb de stofzuiger nu een jaar of 3, dus echte ervaring. In het begin was het een prima machine, deed zijn werk goed. Dat doet hij nog steeds wel maar waar ik enorm tegenaan loop is dat hij steeds meer herrie gaat maken. Het is nu een hoog en keihard loeien waarbij je eigenlijk gehoorbescherming nodig hebt, zo hard. Het klinkt alsof het hoog tijd wordt het filter te vervangen maar dat kán dus helemaal niet. Heel vervelend! Voor mij reden deze stofzuiger af te raden.

Pluspunten

• zuigt goed
  • ondanks gewicht toch goed wendbaar

Minpunten

• filter niet vervangbaar
  • daardoor almaar toenemende herrie

michelbond 27-07-2022

Airclean filter niet te vervangen

De cx1 Blizzard zakloze stofzuiger is één van de duurste stofzuigers, de nadelen zijn dat het groffilterhuis, het schanier een zwakte punt is, breekt af bij de nokjes van de klep.
En dat bij het livetime airfilter, dat ver in de machine zit niet zelf te vervangen is en ook dat ook daar met stof komt te zitten, het is dus geen livetime filter, dus stof wat na het fijne filter komt, komt ook in contact met de motor, motorlagers, airfilter raakt verstopt en motor raakt overhit.
Motor raakt defect.
Beter was geweest dat Miele een mogelijk heid gevonden had om dat airclean livetime filter ook te vervangen.

Pluspunten

• Zakloos

Minpunten

• Duur
  • Groffilter klepschanier is slecht
  • Dat Airclean livetime filter niet te vervangen is.

GJ 05-09-2020

Geweldige regelbare zuigkracht

In alle opzichten een geweldige stofzuiger, lang snoer, krachtige goed regelbare motor, laag geluidsniveau, uitstekend wendbaar, eenvoudige te reinigen. ALLEEN DIE WIELTJES ZIJN VEEL TE KLEIN!! Tijdens gebruik loopt de stofzuiger regelmatig “vast” met zijn kleine wieltjes op zijn eigen snoer. Als de wieltjes groter zouden zijn zou hij makkelijker over kleine obstakels heen kunnen rollen. In dat geval zou de score bijna een 10 kunnen zijn.

Pluspunten

• Grote Zuigkracht
  • Laag geluidsniveau
  • Eenvoudig te reinigen
  • Lang snoer
  • Goed regelbaar

Minpunten

• Veel te kleine wieltjes

anita 31-03-2018

Geweldige Stofzuiger

Miele Blizzard is een geweldige stofzuiger die makkelijk is in gebruik. goede zuigkracht op vloerbedekking en op laminaat en andere harde ondergrond. beweegt soepel mee.
Mijn gordijnen heb ik ook meegenomen tijdens de grote schoonmaak en mijn huis voelde heerlijk schoon aan. je kan de zuigkracht makkelijk in 4 standen instellen en zo is het geschikt voor verschillende ondergronden. de buis is in te stellen dus ook goed voor je rug :) geluidsniveau is ook niet overheersend.ben altijd een Dyson gewend geweest maar denk dat ik nu over ga stappen naar een Miele.

Pluspunten

• instelbare zuigkracht
  • beweeg soepel mee

Minpunten

• korte snoer

Erik83 26-03-2018

Fijne stofzuiger

Miele staat oa bekend om zijn stofzuigers. Ook met dit exemplaar hebben ze een winnaar in handen. Eigenlijk is het enige nadeel aan deze stofzuiger zijn gewicht. Relatief gezien is hij zwaar in vergelijking met de 'ei-achtige' kleinere stofzuigers. De stofzuiger is het mooist in wit; rood geeft hem een wat meer senior karakter :) Er worden - naast de stang en reguliere zuigmond - drie extra elementen bijgeleverd. Ik ben erg te spreken over de degelijkheid van het exemplaar. Hij is stevig, voelt solide aan en zuigt erg goed. Ook is de zuigkracht - voor zover ik kan beoordelen - constant en stinkt hij niet. Er zitten verschillende standen op om de zuigkracht te reguleren. Wat mij ook e rg goed bevalt zijn de wieltjes onder de zuigmond, dit scheelt krassen op de vloer!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zakloos

Minpunten

• gewicht

may 25-03-2018

prestatie wonder

Mijn ervaring met de Miele blizzard cx1 ik ben deze nu al een paar weken aan het gebruiken en hij bevalt mij prima ik heb deze gekocht vooral om de betrouwbaarheid van Miele en de geweldige uitstraling van mijn rode krachtpatser uiteraard heb ik hem niet alleen daarom gekocht wat mij aansprak was dat ik geen stofzuigerzakken meer hoefde te kopen en dat scheelt lekker geld voor andere dingen wat betreft zijn prestaties zijn deze zoals verwacht op vol vermogen zuigt hij het tapijt bijna op gelukkig heeft hij 4 traploos verstelbare instellingen zodat je er zelfs de gordijnen mee kunt doen er zit ook een schuif op het handvat waardoor je dit makkelijk kunt bij stellen mocht hij zich toch vacuüm zuigen er zitten verschillende hulpstukken bij die stevig vast geklikt zitten op de zuiger een klein nadeel is dat ze snel los schieten van de steel tijdens gebruik dit had wel iets beter gemogen groot voordeel is de wendbaarheid van deze Miele hij is ontzettend wendbaar en volgt je moeiteloos ook blijft hij nergens achter haken wat bij mijn oudere stofzuigers wel eens anders was een klein nadeel vind ik bij het zuigen van een trap hoewel het snoer lang genoeg is 6 meter vind ik hem toch zwaar met name het iedere keer weer een trede hoger tillen, een ander nadeel vind ik dat je met de stofzuigermond nergens goed onder komt vanwege zijn hoogte bijvoorbeeld onder de bank en bed een extra bijgeleverde lage of platte borstel was fijn geweest het in hoogte verstellen van de steel is wel fijn vooral als je iets kleiner bent is dit makkelijk het legen van de vuilcontainer gaat prima met een druk op de knop haal je hem zo van de stofzuiger en maak je hem leeg tot nu toe ben ik zeer tevreden en vind het beslist een aanrader.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • kwaliteit

Minpunten

• zwaar
  • te hoge borstel

Lois 22-03-2018

Krachtige stofzuiger

Een Miele stofzuiger met enorm veel zuigkracht, maar niet akelig veel geluid. Al het stof, (katten)haren en andere troepjes weet deze stofzuiger zonder problemen op te zuigen. Met zijn lange snoer en wendbare wieltjes weet ik op alle plekken in het huis te komen. Ondanks dat ie wat aan de zware kant is, is hij toch handzaam in gebruik. Alle onderdelen zijn makkelijk in en uit elkaar te klikken of te schuiven. De afvalbak weet al het stof compact bij elkaar te houden en is met één druk op een knop gemakkelijk te legen, zonder dat het alle kanten op vliegt. Het snoer rolt met een druk op de knop op. Aan de stofzuiger zijn nog twee plekken voor borstels, waardoor je die dus ook altijd bij je hebt, waar je dan ook net bezig bent. Ik merk dat ie ook aan de zijkanten zuigt, waardoor ook de randen goed meegepakt worden. Ik vind het een zeer fijne stofzuiger.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Geluid valt mee
  • Wendbare wieltjes

Minpunten

• Aan de zware kant

Deborah 23-10-2017

Ideale stofzuiger met goede zuigkracht

Na jaren lang een phillips stofzuiger te hebben gehad besloten om over te stappen naar de Miele. Wat een super fijne stofzuiger met tal van mogelijkheden zoals het super praktische ronde zuigborsteltje waarmee je zelfs jaloezieën stof vrij krijgt. Zeer te vrede over de Miele stofzuiger, ideale zuigkracht die je kan instellen en geen stofzuiger zak nodig. Makkelijk in de omgang..heerlijke meedraaiende wieltjes.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geen stofzuigerzak nodig

Minpunten

• Iets wat zware stofzuiger

BeatrizKerkhof 21-10-2017

Fijn apparaat

Ik heb inmiddels al verschillende stofzuigers gehad en iedere keer vielen ze mij toch tegen. Of er was te weinig zuigkracht, of de kabel werd niet goed opgedraaid in de stofzuiger. Het was iedere keer iets. Tot ik bij deze miele kwam. Wat een fijn apparaat, met alleen maar voordelen. Wieltjes rollen heel fijn, sterke zuigkracht welke bedienbaar is, met 1 druk op de knop trekt de kabel zich direct op en wat ik het meest handig vind is het opbergvakje voor de extra mondstukken aan de achterkant van de stofzuiger, waardoor je deze niet kwijtraakt. Een superfijn apparaat wat ervoor zorgt dat het stofzuigen een minder erg klusje wordt.

Pluspunten

• Opbergvak voor mondstukken
  • Regelbare zuigkracht
  • Snel opdraaien van de kabel

Minpunten

• Kabel had nog wat langer mogen zijn

Niek Luinge 14-10-2017

Wendbaar, krachtig, lawaaiig, handige opzetstukken

Sinds enkele weken gebruik ik deze mooi Miele. Mooi is hij zeker, het ontwerp is net iets anders dan een 'gewone' stofzuiger vond ik. Maar design is nou niet iets wat belangrijk is bij een stofzuiger dus daar zal ik verder geen waarde aan hangen.
Het belangrijkste aan een stofzuiger is dat hij goed zuigt. En dat doet deze Miele prima! De zuigkracht is traploos in te stellen, met een aantal klikstanden voor het gemak. Ik heb mijn huis meerdere keren gestofzuigd op klikstand drie, dus op 75% van het vermogen. Alles werd keurig schoon, ook grotere dingen als rijstkorrels en snoeppapiertjes zuigt hij keurig op. De voorkant van de zuigkop heeft een soort aflopend randje, waar ik erg over te spreken ben. Normaal tik je met de zuigkop hard tegen een plint, met deze niet. Hij komt er zachtjes tegenaan. Ik denk dat op deze manier minder snel schade wordt toegebracht aan meubels en plinten. Erg fijn!
De zuigkop is smaller dan degene die ik hiervoor gebruikte, wat zowel een voordeel als een nadeel is. Beide spreken voor zich; een smallere zuigkop kan op meer plekken komen en is wendbaarder, maar de grote vlakken duren langer. Dus geen plus of min, maar gewoon een verschil.
Wat ik wel een minpunt vind is de lengte van de kabel. Hij is lang genoeg, en we hebben een behoorlijk groot huis. Ik kan een hele verdieping zuigen vanuit hetzelfde stopcontact. Toch is de kabel korter dan die van de vorige stofzuiger. Dus wederom is het niet erg, maar voor mensen die een gigantisch oppervlak moeten zuigen en écht een lang snoer willen, is deze stofzuiger minder geschikt.
De reden dat ik de stofzuiger op stand drie heb gebruikt is het geluidsniveau. Dat is behoorlijk hoog, waardoor ik het niet prettig vond om te werken met de stofzuiger op maximaal vermogen. Het is geen stil apparaat, terwijl er juist tegenwoordig meer apparaten op de markt komen die extra stil zijn.
Op de steel zit zo'n schuifje om lucht eruit te laten, waardoor je heel makkelijk bijvoorbeeld een mat kunt zuigen zonder dat hij zichzelf steeds vacuüm trekt.
De steel is heel eenvoudig in lengte te verstellen, zelfs met één hand. Dat werkt super! Het eerste deel van de steel, het deel wat in het andere deel schuift, is wel een beetje vettig. Wellicht is dit nieuwigheid maar het voelde niet fijn.
Er zitten een aantal opzetborstels bij de stofzuiger, waarvan er twee op het apparaat opgeborgen kunnen worden. Dit kliksysteem werkt erg goed en klikt ook goed stevig, ik voelde dat dit geen dingen zijn die er na twee jaar uit lamheid uit gaan vallen. Dat is erg netjes van Miele.
Waar de opzetstukjes heel goed op de stofzuiger kunnen worden opgeborgen, blijven ze juist heel slecht zitten op de zuigkant. Als je met de meubelborstel je bank aan het zuigen bent raken ze snel los, daar had ook wel een kliksysteem op gemogen van mij.
Dan nog het legen. Het betreft een zakloze stofzuiger, dus dat scheelt je flink wat kosten over de jaren. Het legen van de bak gaat heel eenvoudig, met een paar klikjes plopt het deksel open (wel boven een container o.i.d. doen!) en dan kun je heel makkelijk het stof eruit kloppen. Ikzelf was dit soort stofzuigers altijd om de zoveel maanden even onder de kraan. De plastic bak even afspoelen met wat lauw water en laten drogen boven een kachel ofzo, want anders zit alles onder het stof.
Bij het legen viel me wel op dat er een aantal nauwe hoekjes in de bak zitten, waar zich stof ophoopt, wat er ook niet uit wil. Een enorme plak stof zat in een hoekje en ik kon er met niets bij, zelfs niet met een lange schroevendraaier. Dat is wel een minpunt, maar zolang het daar blijft zitten maakt het me niet zoveel uit.
Door de dubbele zwenkwielen is de stofzuiger heel eenvoudig te manoeuvreren, echt een eitje. Hij is wel behoorlijk zwaar, zolang je rolt is dat geen punt door de soepele wieltjes, maar de stofzuiger optillen is geen pretje dus bijvoorbeeld een trap stofzuigen is minder fijn dan bij een lichter model.
Ik denk dat ik ondertussen elk aspect van de stofzuiger wel heb benoemd dus ik houd het hierbij.

Pluspunten

• Prima zuigkracht
  • Makkelijk legen
  • Soepele zwenkwielen
  • Fijne opzetstukken die je makkelijk opbergt

Minpunten

• Lawaaiig
  • Opzetstukken blijven niet goed op de steel zitten
  • Dode hoeken bij het legen

Marlou 12-10-2017

Super stofzuiger

Eindelijk een stofzuiger voor ons huishouden met katten en hondje. Hij is stil, zuigt goed en dan heb ik hem zelfs op minimaal zuigkracht. Heel fijn dat grotere dingen apart komen in het reservoir. Waar bij andere al snel de kracht minder wordt, blijft deze goed.

Pluspunten

• Stil
  • Behoud zuigkracht

erikhoning 11-10-2017

Krachtpatser

Sinds 2 weken deze stofzuiger in bezit. Wat een krachtpatser. Had hiervoor al een goeie zakloze stofzuiger van Bosch. Maar blijkbaar hebben de jaren er toch voor gezorgd dat dit wel een heel duidelijk verschil geeft. Of deze van Miele is dan toch echt gewoon beter. Hoe dan ook, een heel duidelijk verschil in zuigkracht. Ook aan de randen van de borstel zuigt ie losse dingen naar de zuigermond toe. Echt super.
Nadeel. Ja toch wel. Ik vind de 10 meter snoer net wat kort. Dat had net beter gekund.
En er ontbreekt een parketborstel. De bijgevoegde borstel is prima, maar relatief zwaar. Voor bijvoorbeeld de trap is het veel fijner om een parketborstel te kunnen gebruiken. Is wel los te koop, maar dan wel weer zo'n 40 euro extra.
Het geluid is voor zover dat kan bij een stofzuiger op een prettig, acceptabel niveau.
Het stofreservoir is makkelijk los te klikken en te legen en weer terug te monteren.
Ook fijn om het snoer met indrukken van de knop terug te rollen. Beter dan systeem waarbij je aan de draad moet trekken om de veer te spannen. Die wordt na verloop altijd slapper dus dit is op lange termijn beter.

Kortom, een fijne goeie stofzuiger die goed doet wat ie moet doen

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geluid

Minpunten

• Snoerlengte
  • Ontbreken parketborstel