Miele SKRF3 - Reviews

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Deborah 23-10-2017

Ideale stofzuiger met goede zuigkracht

Na jaren lang een phillips stofzuiger te hebben gehad besloten om over te stappen naar de Miele. Wat een super fijne stofzuiger met tal van mogelijkheden zoals het super praktische ronde zuigborsteltje waarmee je zelfs jaloezieën stof vrij krijgt. Zeer te vrede over de Miele stofzuiger, ideale zuigkracht die je kan instellen en geen stofzuiger zak nodig. Makkelijk in de omgang..heerlijke meedraaiende wieltjes.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geen stofzuigerzak nodig

Minpunten

• Iets wat zware stofzuiger

BeatrizKerkhof 21-10-2017

Fijn apparaat

Ik heb inmiddels al verschillende stofzuigers gehad en iedere keer vielen ze mij toch tegen. Of er was te weinig zuigkracht, of de kabel werd niet goed opgedraaid in de stofzuiger. Het was iedere keer iets. Tot ik bij deze miele kwam. Wat een fijn apparaat, met alleen maar voordelen. Wieltjes rollen heel fijn, sterke zuigkracht welke bedienbaar is, met 1 druk op de knop trekt de kabel zich direct op en wat ik het meest handig vind is het opbergvakje voor de extra mondstukken aan de achterkant van de stofzuiger, waardoor je deze niet kwijtraakt. Een superfijn apparaat wat ervoor zorgt dat het stofzuigen een minder erg klusje wordt.

Pluspunten

• Opbergvak voor mondstukken
  • Regelbare zuigkracht
  • Snel opdraaien van de kabel

Minpunten

• Kabel had nog wat langer mogen zijn

Niek Luinge 14-10-2017

Wendbaar, krachtig, lawaaiig, handige opzetstukken

Sinds enkele weken gebruik ik deze mooi Miele. Mooi is hij zeker, het ontwerp is net iets anders dan een 'gewone' stofzuiger vond ik. Maar design is nou niet iets wat belangrijk is bij een stofzuiger dus daar zal ik verder geen waarde aan hangen.
Het belangrijkste aan een stofzuiger is dat hij goed zuigt. En dat doet deze Miele prima! De zuigkracht is traploos in te stellen, met een aantal klikstanden voor het gemak. Ik heb mijn huis meerdere keren gestofzuigd op klikstand drie, dus op 75% van het vermogen. Alles werd keurig schoon, ook grotere dingen als rijstkorrels en snoeppapiertjes zuigt hij keurig op. De voorkant van de zuigkop heeft een soort aflopend randje, waar ik erg over te spreken ben. Normaal tik je met de zuigkop hard tegen een plint, met deze niet. Hij komt er zachtjes tegenaan. Ik denk dat op deze manier minder snel schade wordt toegebracht aan meubels en plinten. Erg fijn!
De zuigkop is smaller dan degene die ik hiervoor gebruikte, wat zowel een voordeel als een nadeel is. Beide spreken voor zich; een smallere zuigkop kan op meer plekken komen en is wendbaarder, maar de grote vlakken duren langer. Dus geen plus of min, maar gewoon een verschil.
Wat ik wel een minpunt vind is de lengte van de kabel. Hij is lang genoeg, en we hebben een behoorlijk groot huis. Ik kan een hele verdieping zuigen vanuit hetzelfde stopcontact. Toch is de kabel korter dan die van de vorige stofzuiger. Dus wederom is het niet erg, maar voor mensen die een gigantisch oppervlak moeten zuigen en écht een lang snoer willen, is deze stofzuiger minder geschikt.
De reden dat ik de stofzuiger op stand drie heb gebruikt is het geluidsniveau. Dat is behoorlijk hoog, waardoor ik het niet prettig vond om te werken met de stofzuiger op maximaal vermogen. Het is geen stil apparaat, terwijl er juist tegenwoordig meer apparaten op de markt komen die extra stil zijn.
Op de steel zit zo'n schuifje om lucht eruit te laten, waardoor je heel makkelijk bijvoorbeeld een mat kunt zuigen zonder dat hij zichzelf steeds vacuüm trekt.
De steel is heel eenvoudig in lengte te verstellen, zelfs met één hand. Dat werkt super! Het eerste deel van de steel, het deel wat in het andere deel schuift, is wel een beetje vettig. Wellicht is dit nieuwigheid maar het voelde niet fijn.
Er zitten een aantal opzetborstels bij de stofzuiger, waarvan er twee op het apparaat opgeborgen kunnen worden. Dit kliksysteem werkt erg goed en klikt ook goed stevig, ik voelde dat dit geen dingen zijn die er na twee jaar uit lamheid uit gaan vallen. Dat is erg netjes van Miele.
Waar de opzetstukjes heel goed op de stofzuiger kunnen worden opgeborgen, blijven ze juist heel slecht zitten op de zuigkant. Als je met de meubelborstel je bank aan het zuigen bent raken ze snel los, daar had ook wel een kliksysteem op gemogen van mij.
Dan nog het legen. Het betreft een zakloze stofzuiger, dus dat scheelt je flink wat kosten over de jaren. Het legen van de bak gaat heel eenvoudig, met een paar klikjes plopt het deksel open (wel boven een container o.i.d. doen!) en dan kun je heel makkelijk het stof eruit kloppen. Ikzelf was dit soort stofzuigers altijd om de zoveel maanden even onder de kraan. De plastic bak even afspoelen met wat lauw water en laten drogen boven een kachel ofzo, want anders zit alles onder het stof.
Bij het legen viel me wel op dat er een aantal nauwe hoekjes in de bak zitten, waar zich stof ophoopt, wat er ook niet uit wil. Een enorme plak stof zat in een hoekje en ik kon er met niets bij, zelfs niet met een lange schroevendraaier. Dat is wel een minpunt, maar zolang het daar blijft zitten maakt het me niet zoveel uit.
Door de dubbele zwenkwielen is de stofzuiger heel eenvoudig te manoeuvreren, echt een eitje. Hij is wel behoorlijk zwaar, zolang je rolt is dat geen punt door de soepele wieltjes, maar de stofzuiger optillen is geen pretje dus bijvoorbeeld een trap stofzuigen is minder fijn dan bij een lichter model.
Ik denk dat ik ondertussen elk aspect van de stofzuiger wel heb benoemd dus ik houd het hierbij.

Pluspunten

• Prima zuigkracht
  • Makkelijk legen
  • Soepele zwenkwielen
  • Fijne opzetstukken die je makkelijk opbergt

Minpunten

• Lawaaiig
  • Opzetstukken blijven niet goed op de steel zitten
  • Dode hoeken bij het legen

Marlou 12-10-2017

Super stofzuiger

Eindelijk een stofzuiger voor ons huishouden met katten en hondje. Hij is stil, zuigt goed en dan heb ik hem zelfs op minimaal zuigkracht. Heel fijn dat grotere dingen apart komen in het reservoir. Waar bij andere al snel de kracht minder wordt, blijft deze goed.

• Behoud zuigkracht

erikhoning 11-10-2017

Krachtpatser

Sinds 2 weken deze stofzuiger in bezit. Wat een krachtpatser. Had hiervoor al een goeie zakloze stofzuiger van Bosch. Maar blijkbaar hebben de jaren er toch voor gezorgd dat dit wel een heel duidelijk verschil geeft. Of deze van Miele is dan toch echt gewoon beter. Hoe dan ook, een heel duidelijk verschil in zuigkracht. Ook aan de randen van de borstel zuigt ie losse dingen naar de zuigermond toe. Echt super.
Nadeel. Ja toch wel. Ik vind de 10 meter snoer net wat kort. Dat had net beter gekund.
En er ontbreekt een parketborstel. De bijgevoegde borstel is prima, maar relatief zwaar. Voor bijvoorbeeld de trap is het veel fijner om een parketborstel te kunnen gebruiken. Is wel los te koop, maar dan wel weer zo'n 40 euro extra.
Het geluid is voor zover dat kan bij een stofzuiger op een prettig, acceptabel niveau.
Het stofreservoir is makkelijk los te klikken en te legen en weer terug te monteren.
Ook fijn om het snoer met indrukken van de knop terug te rollen. Beter dan systeem waarbij je aan de draad moet trekken om de veer te spannen. Die wordt na verloop altijd slapper dus dit is op lange termijn beter.

Kortom, een fijne goeie stofzuiger die goed doet wat ie moet doen

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Snoerlengte
  • Ontbreken parketborstel