Philips 5000 series FC8563 zwart, grijs, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 5000 series FC8563 zwart, grijs, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gerard 19-02-2019

zuigt goed, maar verder niet zo doordacht

Stofzuiger gekocht op basis van prijs en opgave van Philips. Daarna volgen de ervaringen. Zuigen doet deze stofzuiger goed als de zak niet te vol is en ja, hij is licht van gewicht....Maar ..het flexibele gedeelte van de zuigslang is te kort voor de "steel". (foto is met ingeschoven steel !!) Hierdoor kom je bewegingsruimte te kort met de steel en rolt de lichte stofzuiger alle kanten in waarbij hij ook de aan/uit knop kan bedienen. Het zwenken of zijn weg zoeken om een obstakel heen, no way... de stootrand is niet van het glij er maar omheen type. De stekker/snoeringang zit achter/onder de stofzuiger waardoor je de stofzuiger vrij hoog moet optillen wil je de stekker / snoer eruit kunnen trekken. De snoer is zo stug en eigenwijs dat het oprollen wel automatisch gaat, maar zeker niet zonder hulp. De inhoud van de zak is redelijk klein te noemen zodat wij bijna 2 keer per week de zak moeten vervangen. ( 2 honden en een kat). Het idee van de borstel aan de zuigmond is goed, de uitvoering is minimaal. Hier is flink bezuinigd op kwaliteit. Na een maand staan de haren al alle kanten uit. Daarnaast mis ik een klein bekje en een plintenzuiger...

Pluspunten

• Zuigkracht
  • licht van gewicht
  • traploos regelbaar
  • grote achterwielen
  • TriActive-mondstk voor gladde ondergrond en tapijt

Minpunten

• flexibele zuigslang te kort
  • licht daardoor heel snel om
  • zak snel vol
  • stootrand verhinderd zijn weg zoekt om tafelpoot
  • stekker aan de onderkant stofzuiger

Handige Harry 10-02-2019

Zuigt nagenoeg perfect

Had vroeger een stofzuiger van 1800watt en dacht de volgende moet een groter vermogen hebben. Deze is maar 650 watt en zuigt ongeloveloos veel beter. Moest ik vroeger baantjes trekken en overlappen, bij deze niet, hiermee sla ik baantjes over en je ziet stof op afstand al naar de zuigmond vliegen. Alle vloeroppvl. Zuigt ie goed, alleen met de cokosmat moet de vermogens regeling op maximaal. Chapeau! Maar er zitten ook wat nadelen en die neem ik op de koop toe. De draaitop moet je elke keer met 2 handen in de juiste hoek draaien, vergeet je dat en ga je er mee rijden, dan rolt de stofzuiger als een dobbelsteen achter je aan of hij rijdt recht door zonder je te volgen. Nog een reden dat de tracktorwielen overbodig zijn is dat die het netsnoer van dat ding zelf een onneembaar obstakel is. De wielen zijn m. i. dus overbodig. Dat is dan wel FF wennen. Verder zit bij de greep een schuiffie die te makkelijk vanzelf open gaat, dus die is met ducktape vastgezet. Het kleine borsteltje zit vast aan de slang, handig zo rak je die nooit kwijt. Maar de borstelharen zijn na een week wel helemaal omgekruld.

Pluspunten

• Zuigt uitstekend
  • Zuigt uitstekend
  • Zuigt uitstekend
  • Energieverbruik

Minpunten

• DraaiTOB is een flop
  • Wielen VEEL te klein
  • Graag de v-vormige zuigmond weer terug
  • Schuiffie bij de handgreep gaat vanzelf open