Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen - Reviews

stofzak
A energieklasse
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen op Kieskeurig.nl.

siliakus 21-05-2019

Dit product heeft zo zijn tekortkomingen

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen

Prima zuigkracht maar de aansluiting van de slang had beter doorontwikkeld kunnen worden (je trekt de stofzuiger nu erg snel om)
Tevens zijn de wielen nou niet echt je van het.

stadion1943 27-03-2019

Niet helemaal tevreden

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen

Heel lang gebruikte ik mijn oudere stofzuigers van Philips,, heb nog nooit een klacht gehad maar nu wel. Ten eerste slechte gebruiksaanwijzing, ten tweede weinig hulpstukken, heb die apart moeten kopen omdat ze niet passen. Het snoer is te kort,,6meter,, mij is verteld 9 meter,,maar blijkt inclusief de stang en slang,, dus moet elke keer weer een ander stopcontact gebruiken. Ook is de bovenkant van de stang te breed om hem te omvatten,, iedereen heeft geen grote handen.

Gerard 19-02-2019

zuigt goed, maar verder niet zo doordacht

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen

Stofzuiger gekocht op basis van prijs en opgave van Philips. Daarna volgen de ervaringen. Zuigen doet deze stofzuiger goed als de zak niet te vol is en ja, hij is licht van gewicht....Maar ..het flexibele gedeelte van de zuigslang is te kort voor de "steel". (foto is met ingeschoven steel !!) Hierdoor kom je bewegingsruimte te kort met de steel en rolt de lichte stofzuiger alle kanten in waarbij hij ook de aan/uit knop kan bedienen. Het zwenken of zijn weg zoeken om een obstakel heen, no way... de stootrand is niet van het glij er maar omheen type. De stekker/snoeringang zit achter/onder de stofzuiger waardoor je de stofzuiger vrij hoog moet optillen wil je de stekker / snoer eruit kunnen trekken. De snoer is zo stug en eigenwijs dat het oprollen wel automatisch gaat, maar zeker niet zonder hulp. De inhoud van de zak is redelijk klein te noemen zodat wij bijna 2 keer per week de zak moeten vervangen. ( 2 honden en een kat). Het idee van de borstel aan de zuigmond is goed, de uitvoering is minimaal. Hier is flink bezuinigd op kwaliteit. Na een maand staan de haren al alle kanten uit. Daarnaast mis ik een klein bekje en een plintenzuiger...

Pluspunten

• Zuigkracht
  • licht van gewicht
  • traploos regelbaar
  • grote achterwielen
  • TriActive-mondstk voor gladde ondergrond en tapijt

Minpunten

• flexibele zuigslang te kort
  • licht daardoor heel snel om
  • zak snel vol
  • stootrand verhinderd zijn weg zoekt om tafelpoot
  • stekker aan de onderkant stofzuiger

Handige Harry 10-02-2019

Zuigt nagenoeg perfect

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen

Had vroeger een stofzuiger van 1800watt en dacht de volgende moet een groter vermogen hebben. Deze is maar 650 watt en zuigt ongeloveloos veel beter. Moest ik vroeger baantjes trekken en overlappen, bij deze niet, hiermee sla ik baantjes over en je ziet stof op afstand al naar de zuigmond vliegen. Alle vloeroppvl. Zuigt ie goed, alleen met de cokosmat moet de vermogens regeling op maximaal. Chapeau! Maar er zitten ook wat nadelen en die neem ik op de koop toe. De draaitop moet je elke keer met 2 handen in de juiste hoek draaien, vergeet je dat en ga je er mee rijden, dan rolt de stofzuiger als een dobbelsteen achter je aan of hij rijdt recht door zonder je te volgen. Nog een reden dat de tracktorwielen overbodig zijn is dat die het netsnoer van dat ding zelf een onneembaar obstakel is. De wielen zijn m. i. dus overbodig. Dat is dan wel FF wennen. Verder zit bij de greep een schuiffie die te makkelijk vanzelf open gaat, dus die is met ducktape vastgezet. Het kleine borsteltje zit vast aan de slang, handig zo rak je die nooit kwijt. Maar de borstelharen zijn na een week wel helemaal omgekruld.

Pluspunten

• Zuigt uitstekend
  • Zuigt uitstekend
  • Zuigt uitstekend
  • Energieverbruik

Minpunten

• DraaiTOB is een flop
  • Wielen VEEL te klein
  • Graag de v-vormige zuigmond weer terug
  • Schuiffie bij de handgreep gaat vanzelf open

Tjeetjejul 22-10-2018

Goed en krachtig, maar niet makkelijk

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen

We hebben deze stofzuiger gekozen als opvolger van de FC9172 die ons heel goed beviel.
De nieuwe stofzuiger is heel licht, wat voor en nadelen met zich mee brengt. De zuigkracht is sterker als de voorganger. Het lawaai is ook een stuk minder.
Echter het snoer is dusdanig kort, dat ik telkens de stekker moet meenemen naar een ander stopcontact in de buurt. Dat is wel echt grote minpunt.

Wieters 10-03-2018

het snoer is veels tekort en stofzuiger is te licht.

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen

Ben tevreden over de zuigkracht.
Ook het dessin vinden we mooi.
Alleen de stof zuiger vinden we veels te licht, schiet alle kanten op als je door het huis gaat klapt hij over al tegen de meubels aan, en dan vangt de bescherming om de stofzuiger te weinig op om schade te voorkomen.
Het is nu te laat maar als we het van tevoren hadden geweten hadden we zeker een duurder type gekozen en een zwaarder toestel uit gekozen .
Dus al met al spijt van onze aankoop van 25-01-2018 bij de Blokker

Jo1964 27-01-2018

Onhandig in gebruik

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen

Apparaat is niet goed wendbaar, stugge slang, draait ook niet lekker mee als stofzuigt. De palletjes om de slang los te koppelen kunnen niet zo goed ingedrukt worden. Ook is het gedeelte wat je vasthoudt als je gaat stofzuigen, vrij grof waardoor ik erg last van mijn hand krijg als ik de stofzuiger gebruik.
Ik heb deze stofzuiger nog niet zo lang maar heb spijt van deze aankoop.

John1951 23-08-2017

Prima product van het geld.

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8563 zwart, grijs, groen

De stofzuiger voldoet aan onze wensen. Geen tierelantijnen. Oogt goed. Mooi design. 1 groot minpunt: er zit wel een boekje bij met allemaal Oostblok-talen maar er is niets in het Nederlands bij