Philips PowerPro Active FC9528 zwart, blauw, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Active FC9528 zwart, blauw, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Wim 06-03-2019

Werkt zeer slecht

We hebben deze stofzuiger paar maanden. Cycloon is na 2 maal zuigen verstopt waardoor de zuigkracht minimaal wordt. Alleen als je de filters en cycloon na elke zuigbeurt schoonmaakt werkt het. Retour geweest naar phillips, deze monteerden nieuw filter wat uiteraard niets helpt.
Philips geeft nu aan , maak het filter elke keer schoon, gebruik de stofzuiger alleen voor licht gebuik en succes verder.
Conclusie ksn na paar maanden de vuilnisbak in.

Minpunten

• Zit snel verstopt
  • Zuigt slecht

Linda 07-11-2018

Slechte stofzuiger

Waardeloze stofzuiger, veel te weinig zuigkracht. Echt heel veel spijt dat ik hem gekocht heb. Gelukkig had ik mijn oude stofzuiger nog dus die is meer in gebruik dan de nieuwe :-(

Pluspunten

• Is er niet!

Minpunten

• Heel weinig zuigkracht
  • Lomp
  • Heel vaak schoonmaken

Thies17 25-01-2018

Goede allround stofzuiger

De stofzuiger doet goed zijn werk, door het handige mondstuk kun je snel schakelen tussen de verschillende ondergronden. Ook op de slang kun je nog kiezen tussen verschillende ondergronden zodat je niet gelijk aan de knop op de stofzuiger hoeft te draaien.
Het instellen op de stofzuiger is ook handig, bijvoorbeeld voor het afzuigen van meubels of dergelijke waar minder zuigkracht voor nodig is.

Pluspunten

• Bak is makkelijk te legen
  • Verschillende ondergrond opties
  • Hoge zuigkracht
  • Geïntegreerde meubelborstel
  • Geen zak

Minpunten

• Stof aan de buitenkant van de bak tijdens legen
  • Door de doorzichtige bak zie je alle viezigheid
  • Grote stukken blijven hangen in de 'cyclone'
  • Meubelborstel zit in de weg bij normaal zuigen

DJEAN 23-01-2018

Philips stofzuiger zonder zak!

De stofzuiger is zeer fijn. Erg handig dat er een borstel aan de stofzuigermond zit. Ook hoef ik de vuilopslag niet vaak te legen. Hij maakt niet veel geluid. Ook is het fijn dat de stofzuiger heel licht is. En deze stofzuiger is zeker geschikt voor verschillende ondervloeren.

Maaike 18-01-2018

Fijne krachtige stofzuiger en handig in gebruik

Ik heb deze stofzuiger nu enkele weken in mijn bezit en hij bevalt erg goed! De stang van de stofzuiger kan erg hoog ingesteld worden, wat handig is voor langere mensen. Verder is het snoer van de stofzuiger lang genoeg voor in mijn huis. Voor het eerst dat wij een stofzuiger zonder zak hebben, maar dit bevalt zeker. De stofbak is makkelijk te legen en stofzuigerzakken hoeven niet meer aangeschaft te worden. Zowel op laminaat als vloerbedekking zuigt de stofzuiger erg goed en je kan makkelijk switchen tussen de stand voor harde vloer en zachte vloer. Verder zit er een handig zacht borsteltje ingebouwd, die je door een knopje in te drukken naar beneden kan schuiven. Nadeel is wel dat je het filter af en toe schoon moet maken en vervolgens moet laten drogen. Je moet er dus wel rekening mee houden dat wanneer je dit hebt gedaan, je niet meteen weer kan gaan stofzuigen.

Pluspunten

• Hoge stang
  • Zuigt krachtig
  • Gebruiksvriendelijk
  • Handig ingebouwd borsteltje

Minpunten

• Filter moet lang drogen

Karel 18-01-2018

Fijne stofzuiger, zonder zak.

Een goede compacte stofzuiger zonder zak.
Het opvangbakje is gemakkelijk leeg te maken.
Ideaal geïntegreerd borsteltje, zodat kleine oppervlakten gemakkelijk met de hand zonder krassen gezogen kan worden. De stofzuiger is krachtig genoeg op harde vloeren en vloerbedekking.

Pluspunten

• Geen zakken meer nodig
  • krachtig

Minpunten

• geen smal opzetstukje voor tussen de bank

Riagom 15-01-2018

Goede stofzuiger

Een fijne stofzuiger, die voldoet aan hetgeen in de handleiding staat geschreven. Erg handig is de borstel die aan de stofzuigermond is bevestigd en die je kan uitschuiven. Goede zuigkracht en wendbaar.

Pluspunten

• Borstel zit aan stofzuigermond

Dreetje90 15-01-2018

Wauw wat een heerlijke stofzuiger!

Toen wij de stofzuiger voor het eerst zagen vonden wij het een super mooi straks design.
De stofzuiger heeft veel zuigkracht en is zoveel stiller.
De stofzuiger glijd heerlijk over het tapijt en laminaat.
De stofzuiger zit wel heel snel vol en heeft een erg korte snoer.
Wat ik ook wel een nadeel vond is de borstel die standaard aan de stang vastzit, iedere keer bleef hij maar heen en weer gelijden etc.

Pluspunten

• zuigkracht
  • redelijk stil
  • Soepeltjes

Minpunten

• zit snel vol
  • korte snoer
  • bostel die standaard op de stang zit

Marlien 14-01-2018

Fijne stofzuiger voor lange mensen!

Deze stofzuiger is zeker een aanrader voor lange mensen. De steel is lekker lang en het stofzuigen gaat erg licht wat ook erg prettig is. Op zowel de stofzuigermond en de stofzuiger zelf kun je aanpassingen doen om heel makkelijk van een harde vloer over te schakelen naar vloerbedekking. In de praktijk gebruik ik vooral de knop op de stofzuigermond, wel zuigt hij dan erg hard, maar dan heb ik juist het gevoel dat het lekker schoon wordt.
Er zitten verder geen losse hulpstukken bij de stofzuiger, er zit wel een borsteltje op die je over de zuigmond kan plaatsen dmv een schuifsysteem, deze zit dus vast aan de stofzuiger. Dit vond ik zelf erg prettig omdat je je hulpstukken dan niet steeds ergens anders hebt liggen. Wel mis ik zelf het stuk om de bank en de trap goed mee te reinigen, dit vind ik niet zo prettig met een borsteltje, maar mogelijk is dat nog los aan te schaffen.

Pluspunten

• Lange steel
  • Goede zuigkracht
  • Voor meerdere vloertypes

Minpunten

• Geen 'bekleding'hulpstuk

Ronald89 14-01-2018

Goede en krachtige stofzuiger

Dit is een krachtige, relatief compacte en stille stofzuiger. Zowel laminaat, tapijt als bank/stoel zijn geen probleem. Er wordt een speciale zuigkop voor laminaat meegeleverd. Het vuilreservoir is groot en makkelijk te legen.

Er wordt ook een ronde borstel meegeleverd welke aan de slang zelf vast zit. Voordeel is dat je hem altijd ter beschikking hebt, maar je kan hem helaas niet losnemen en aan de stang bevestigen om bijvoorbeeld spinrag aan het plafond op te zuigen.

Pluspunten

• Zuigt krachtiger dan stofzuigers met zak
  • Zuigkracht neemt niet af als reservoir vol raakt
  • Compact, licht en relatief stil
  • Rolt soepel

Minpunten

• Snoer rolt niet automatisch op
  • Borstel kan niet aan stang bevestigd worden

Femke19 14-01-2018

Goede krachtige stofzuiger

Het eerste dat me opviel is hoe licht de stofzuiger is. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en daardoor maakt hij goed schoon. Zowel de speelkleden en de plavuizen beneden, als de tapijtvloer boven zijn met gemak stof en kruimelvrij.
Door het geïntegreerde zachte borsteltje aan de stang maak je makkelijk ook de lampenkappen, banken en andere meubels schoon. Het borsteltje schuif je makkelijk uit en met iets meer moeite schuift de borstel weer terug.
De stofbak is makkelijk te legen. Wel duurt het lang voordat het filter droog is nadat je het schoongespoeld hebt. Daardoor duurt het best een poos voordat je de stofzuiger weer kunt gebruiken.
Wij zijn heel tevreden met de stofzuiger.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • licht
  • Makkelijk te bedienen

Patali 14-01-2018

Prima resultaat, zuigt goed langs randen

Prima stofzuiger met handige functies. Goede zuigkracht en makkelijk te tillen tijden stofzuigen van trap.

Pluspunten

• Geintegreerde borstel voor trappen ed
  • Zuigt goed langs randjes
  • Goed te tillen
  • Instelbare zuigkracht
  • Zuigt grotere dingen moeiteloos op

Minpunten

• Borstel sleept over grond bijborstel in standaard

Marjanne57 13-01-2018

Handig en krachtig!!!

Gebruik deze stofzuiger nu twee weken en ben er zeer tevreden over. Hij is lekker licht en rolt gemakkelijk achter mij aan. Vooral de zuigmond voor harde vloeren vind ik fijn, kom makkelijk in alle hoekjes. Ook het borsteltje in de stofzuigerstang is heel handig, zo heb je het altijd bij de hand.

Pluspunten

• zuigkracht
  • gebruiksgemak

Minpunten

• niet al te lang snoer

SDWasabi 12-01-2018

Prima stofzuiger

De FC9528/09 bevalt mij goed, zuigt prima op alle ondergronden, hij voldoet aan mijn eisen.
Schoonmaken en verwijderen van de unit zijn geen probleem, wel zorgen dat deze goed droog is ivm eventuele muffe luchtjes.
Handig vind ik de geïntegreerde zachte borstel, altijd standby voor gebruik.
Voor laminaat prima resultaten en bij tapijt/vloerbedekking bij de deur en trap werkt het ook naar behoren.
Stofzuiger is wendbaar en het snoer is lang genoeg in mijn situatie. Zuigkracht is makkelijk instelbaar via draaiknop en via handvat.
Al met al een stofzuiger die naar behoren werkt.

Pluspunten

• TriActive-mondstuk
  • Geïntegreerde zachte borstel
  • Makkelijk te legen/schoonmaken

Minpunten

• 6m snoer kan voor sommigen te kort zijn
  • kan muffe geuren afgeven

Jeriska 12-01-2018

Krachtige stofzuiger, matig design

De zuigkracht van deze stofzuiger is uitstekend. Ook de in het handvat geïntegreerde borstel is reuze handig, erg makkelijk voor bijv. plinten. Ook is het kliksysteem waarmee je de stang los kunt halen erg makkelijk. Reservoir is gemakkelijk te legen. Alleen jammer dat er toch nog een filter nodig is tussen reservoir en stofzuiger. Als het reservoir wat vol raakt, verlies je aanzienlijk zuigkracht. Dit is bij een ander gerenommeerd merk zeker niet zo. Gelukkig kun je jet resoirvoir makkelijk legen en snel weer verder met je taak.
Over het design is niet heel goed nagedacht: de stofzuiger heeft wielkasten om de wielen, waardoor hij achter elk meubelstuk blijft hangen en dus niet lekker met je mee rijdt. Ook draait hij niet fijn mee als je een ander kant op wil.
Voor de zuigkracht zou ik deze stofzuiger zeker aanschaffen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geïntegreerde borstel in handvat
  • Makkelijk te legen reservoir

Minpunten

• Blijft hangen achter meubels
  • Draait slecht mee
  • Verlies zuigkracht bij voller raken reservoir

MarkVee 11-01-2018

Stofzuiger die doet wat hij moet doen, met handige extra's

Praktische stofzuiger zonder stofzak (dus hoeven geen stofzakken gekocht te worden) met prima zuigkracht en handige uitschuifbare zachte borstel die op de stang bevestigd zit. Dit blijkt in de praktijk erg handig als oppervlakten gezogen moeten worden die gevoelig zijn voor krassen! Doordat deze op de steel bevestigd is, heb je deze borstel altijd bij de hand. De stofzuiger is ook licht qua gewicht, wat weer erg handig is als trappen e.d. gezogen moeten worden. Verder is het stofreservoir erg makkelijk te legen (zonder lastige stoffilters die eerst verwijderd moeten worden). Ook is de stofzuiger erg compact en heeft deze een mooie vormgeving, al is dat natuurlijk persoonlijk.
Nadelen zijn dat het snoer wat langer zou mogen zijn en dat als de parketborstel op de steel zit, deze niet in de houder op de stofzuiger te plaatsen is en de steel met parketborstel dus apart moet worden neergezet. Deze adapter voor de houder zit wel op het TriActive-mondstuk. Een ander nadeel is wellicht dat het TriActive-mondstuk vrij hoog is wat het stofzuigen onder meubels lastiger maakt.
Deze stofzuiger heeft duidelijk meer voor- dan nadelen en is dan ook een prima product om aan te schaffen!

Pluspunten

• Uitschuifbare zachte borstel!
  • Licht = makkelijk tijdens stofzuigen trap bijv.
  • Geen stofzak
  • Eenvoudig te legen stofreservoir zonder filters
  • Fraai ontwerp

Minpunten

• TriActivemondstuk vrij hoog = lastig onder de bank
  • Snoer zou nog iets langer mogen zijn
  • Parketborstel niet vast te zetten in stofzuiger

Sangreal 11-01-2018

Goede stofzuiger

Deze stofzuiger werkt goed en maakt beloften waar.
Het voordeel van een stofzuiger zonder zak is duidelijk: na iedere beurt is het reservoir snel geleegd.
Bovendien is de stofzuiger lekker klein, vooral voor de zuigkracht die hij levert; er blijft zowel op het parket als de vloerbedekking niks liggen.
Enige minpuntjes zijn het ietwat korte snoer en de vormgeving van de knoppen; doordat deze iets schuin aflopen glijd je er soms vanaf in plaats van ze in te drukken.
Al met al een prima stofzuiger voor deze prijs en zeker een aanrader!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Handzaam

Minpunten

• Kort snoer
  • Vormgeving knoppen

Welkes 11-01-2018

Zeer tevreden

De stofzuiger zit goed verpakt, hij is makkelijk in elkaar te zetten en binnen 5 minuten is hij zeker gebruiksklaar. De zuigkracht is super, ook is hij toegankelijk in hoeken, onder banken. Wat ik erg prettig vind is dat er een handvat aan de bovenkant zit en aan de zijkant, daardoor is hij makkelijk te verplaatsen. Ook bij het stofzuigen van verschillende vloeren is dit makkelijk in te schakelen. Op de stofzuiger zelf zit een knop, deze kun je instellen voor bijvoorbeeld tapijt, bank of andere vloertypes. Ook is dit via het handvat te bedienen. Aan het handvat zit ook een mogelijkheid om een borstel naar beneden te halen zodat je bijvoorbeeld de deurmat goed kunt schoonmaken. Deze borstel is heel makkelijk te bedienen en zit vast aan het handvat waardoor je ook geen losse onderdelen hebt.
Het snoer vind ik iets aan de korte kant. Verder een goede stofzuiger met veel gemakken!

Pluspunten

• Zeer gebruikervriendelijk
  • Makkelijk te switchen van verschillende vloertypes
  • Goede zuigkracht
  • Zonder stofzuigerzak
  • Ideaal voor kleinere hoeken

Minpunten

• Het snoer mocht iets langer