De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta X-TREM Sledestofzugier zonder zak - Power Cyclonic Home & Car 4A RO6963 zwart, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

CvW 10-08-2020
Stofzuiger hebben wij zeggen en schrijven 10x gebruikt en is nu al terug naar de leverancier.
Het zoog regelmatig onder de maat en blijkbaar moeten de filters om de 3 A 4 zuigbeurten al worden gereinigd.
Dat hebben wij nog nooit meegemaakt met andere merken stofzakloze stofzuigers.
Voor ons dus helaas eenmalig een Rowenta....., ook gezien de slechte service die ze verlenen.

Pluspunten

• Geen stofzak nodig

Minpunten

• Filters moeten te snel worden gereinigd
  • Zuigt slecht

Molmus 16-08-2019

Prima stofzuiger

Heel tevreden, zonder zakken dus geen gedoe daar meer mee. Handzaam, zuigt goed. Goed in lengte aan te passen. Jammer is dat de super handige poststukken niet opgeborgen aan/in de stofzuiger

Mimmy 30-12-2018

Ik gebruik deze stofzuiger nu 2 maanden en was in eerste instantie enthousiast, maar dat werd steeds minder. Het idee dat er geen zak in zit is fijn, maar het legen van de bak geeft veel stof en moet dus zeker buiten gebeuren. Dan moet de filter eens in de paar weken schoongemaakt worden. Dit doe je met water en kan daarna 48 uur niet gebruikt worden. Lijkt geen probleem, maar als er dan iets omvalt of met kleine kinderen dan pak je er echt op mis, super onhandig! Verder blijft de stang niet goed staan in de stofzuiger en valt dus constant om op de plek waar je m opbergt. Ook kanteld de stofzuiger snel tijdens het gebruik wat niet handig is voor de filter. Kortom: geen aanrader deze stofzuiger!

Pluspunten

• Borsteltje voor plinten

Minpunten

• Na schoonmaak filter 48 uur buitengebruik
  • Stang blijft niet goed staan tijdens opbergen
  • Stoffige boel bij legen bak
  • Snoer niet heel lang
  • Niet makkelijk op te tillen

Evelien Bakker 22-10-2018

Evelien Bakker

Ik ben groot fan van deze stofzuiger! De kattenharen in huis verdwijnen als sneeuw voor de zon. De stofzuiger heeft een hele grote zuigkracht en de bijgeleverde mondstukken zijn heel handig voor de stoelen en bank. Ook het legen van het resevoir gaat zeer soepel.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Mondstukken
  • Lange kabel

Minpunten

• Geen!

Alex 24-09-2018

Zeer krachtige compacte stofzuiger

Dit is onze eerste zakloze stofzuiger.
Wat een genot: een stofzuiger, die maximaal blijft zuigen, ook als de opvangbak bijna vol is.
De stofzuiger is zeer prettig om te zuigen. De grote wielen, het compacte formaat, het lage gewicht en de lichtgewicht telescopische zuigstang met beweegbare zuigmond dragen ertoe bij dat de stofzuiger prettig in het gebruik is.
Dit merk je duidelijk als je bijvoorbeeld de trap gaat zuigen en meerdere verdiepingen moet zuigen.
Op harde vloeren werkt de draaibare zuigmond perfect. Met de 2 wieltjes onder de zuigmond en de neerklapbare borstels voelt het zuigen licht aan en kan je snel over de vloer heen. De hoge zuigkracht zorgt voor een verbluffend resultaat.

De hoge zuigkracht geeft problemen als je een hoog polig tapijt wilt zuigen. De zuigmond wordt op het kleed vast gezogen, waardoor het bijna niet mogelijk om de zuigmond voorwaarts te bewegen. Het naar je toe trekken van de zuigmond werkt dan het beste. Je kan ook de schuifknop aan het handvat openen, waardoor de zuigkracht vermindert, zodat de voorwaartse beweging wel lukt.

De aluminium 2-delige telescopische zuigstang is eenvoudig op iedere gewenste lengte in te stellen. Deze is lang genoeg voor iedereen onder de 1.90m

Er worden losse 2 accessoires meegeleverd; een mini turboborstel en een plat flexibel verlengstuk van ca. 60cm om bij moeilijke plaatsen (achter de radiatoren) te komen. De 3e accessoire is vernuftig geïntegreerd in de zuigbuis van het handvat. Een kleine borstel om bijv de plinten de zuigen kan je uit het handvat schuiven en klikt vast aan het uiteinde. De 2 losse accessoires kunnen niet in de stofzuiger opgeborgen worden.

De kunststof opvangbak kan eenvoudig onder de kraan afgewassen worden. Let er wel even op, wanneer je het filter ook in een sopje reinigt, deze 48u moet drogen…

Het snoer had wel langer mogen zijn, zodat je niet van stopcontact hoeft te wisselen. De mini-turbo bostel werkt perfect op stoffen bekleding, waaronder ook de autostoelen.

Kortom, een aanrader.

Pluspunten

• X-treme zuigkracht
  • motor slechts 750W
  • wendbaar
  • laag gewicht
  • compact

Minpunten

• snoerlengte

razor151987 21-09-2018

Een goede zuigkracht!

Deze stofzuiger binnengekregen en meteen uitgepakt en getest. Wat mij opviel was dat er meerdere zuigmonden en opzetstukken aanwezig waren in de verpakking en dat het allemaal gemakkelijk te monteren was. De stofzuigerslang is voorzien van een borstel waardoor ook moeilijk bereikbare plekken gemakkelijk te reinigen zijn. Tijdens het ingebruikname van de stofzuiger ging eigenlijk alles vanzelf en de woonkamer was in een mum van tijd weer helemaal stofvrij.

Toen gingen we door naar de trap. Met het gebruik van het speciale opzetstuk voor tapijt, kon ik onze tapijttegels op onze trap in een mum van tijd weer in oude staat herstellen. Een prachtige schone trap was het resultaat.

Toen maar de bovenverdieping van onze woning onder handen genomen. We hadden net een verbouwing ondergaan dus de hele bovenverdieping lag onder het stof en narigheid. Maar dankzij de meegeleverde voet voor tapijt en laminaat was dit ook geen probleem. Wat resulteerde in een heerlijk schone vloer op onze slaapvertrekken.

Ook in de auto was het een stoffige bende maar deze stofzuiger kon dat makkelijk aan. Met een speciaal opzetstuk voor bekleding kon ik de auto in een mum van tijd van achter naar voren, prachtig reinigen. En er was zelfs een opzetstuk meegeleverd om tussen de banken en op moeilijke plekken te komen.

Al met al kan ik iedereen deze zuiger aanraden om hiermee zijn huis, schuur en auto mee te reinigen. Het is een fantastisch apparaat, met een keiharde zuigkracht. Soms iets te hard want een losliggend vloerkleed van de kinderen bleef aan de stofzuigervoet hangen. Dit was eigenlijk wel het enige minpuntje wat deze stofzuiger heeft. Het is gewoon een heel fijn en makkelijk apparaat in gebruik.

Wat ook heel erg fijn is, is dat er geen zakken worden gebruikt. Dat scheelt toch echt wel in de portemonnee, daar wij het niet zo breed hebben.

Pluspunten

• Veel hulpstukken meegeleverd
  • Lekker licht en makkelijk hanteerbaar.
  • Geen stofzuigerzakken meer nodig

Minpunten

• Te harde zuigkracht voor losse vloerkleden

Martin 07-09-2018

een goede stofzuiger zonder zak.

De Rowenta X-TREM Sledestofzugier zonder zak - Power Cyclonic Home & Car 4A RO6963, is wat het moet zijn, dankzij dat het zonder zak is kun je het gemakkelijk leeggooien maar zie je ook de euro's weer die je verloren was, in de auto of wasdroger of tussen de meubels.
Heel krachtig is de Rowenta X-TREM Sledestofzugier zonder zak - Power Cyclonic Home & Car 4A RO6963 alleen het geluid is wel iets teveel vind ik, maar goed je kan ook niet alles hebben.
Het werken met de Rowenta X-TREM Sledestofzugier zonder zak - Power Cyclonic Home & Car 4A RO6963 is gemakkelijk en is ook wendbaar.

Pluspunten

• zakloos
  • meubelslang

Minpunten

• geluid.
  • trap

yonishemtov 06-09-2018

GEen vuiltje aan de lucht :)

Op dit moment met veel plezier deze stofzuiger aan het testen. Met de makkelijk verstelbare krachtregelaar zuig je het vuil overal weg. Of het nu achter de verwarming is, de hoeken van de kamer of de bank. Daarnaast heeft deze stofzuiger een handig opvangreservoir. Geen gedoe meer met zakken die scheuren en gaan stinken. Gewoon na elke keer even legen. Enige nadeel is het snoer: aan de korte kant. Gelukkig hebben we in elke hoek een stopcontact, maar een kleine handeling die in het begin van irritatie geeft. Al met al een prima ding, alleen de prijs wat aan de hoge kant

Pluspunten

• Kracht
  • Reservoir

Minpunten

• Snoer
  • prijs

Mimmy 04-09-2018
De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en fijne opzetstukken welke makkelijk te verwisselen zijn. Ook kan de zuigkracht makkelijk aangepast worden door een schuifje op je stang. Wel heeft de stofzuiger een minder lange snoer en kantelt hij weleens om als je hem wilt verrijden. De inhoud is wel makkelijk leeg te maken. Maar het grootste nadeel vind ik dat de stang niet goed blijft staan tijdens het opbergen.

Pluspunten

• Geen zakken
  • Zuigkracht makkelijk aan te passen

Minpunten

• Snoer niet zo lang
  • Kanteld wel eens om
  • Niet makkelijk te dragen
  • Stang blijft niet goed zitten bij opbergen

Janny Kooijman 03-09-2018

Kleine krachtpatser

Omdat ik een nieuwe stofzuiger moet aanschaffen, kwam deze tester prima uit. Vooral dat er geen stofzak in zit vind ik een uitkomst, want hoe vaak gebeurd het wel niet dat je stofzak vol zit als je moet stofzuigen..en dan geen winkel om de hoek die die dingen verkoopt ;-) . Dát probleem is nu getackeld. De bijgevoegde mini turboborstel is ideaal voor de bank waarop mijn hond zijn haren achterlaat. Ook autobekleding doet de mini turboborstel met het grootste gemak. Nadeeltje is wel dat het aandrijfsnaartje snel vol zit met haren ertussen, dat is lastig om schoon te krijgen. De zuigmond is moeilijk los te krijgen van de stang, dit kost erg veel kracht. Ook is het handvat iets waar ik erg aan moet wennen, het maakt de wendbaarheid van de slang wat lastiger. Ook jammer is dat er geen opbergmogelijkheid op de stofzuiger zit waar de zeer uitgebreide hulpstukken in kunnen, nu los in de kast dus.
Licht en wendbaar stoer ogende stofzuiger met mega zuigkracht: hij zuigt zich zo vast op vinyl en een kleed oid laat ie met moeite los. Geen elektronische zuigkrachtregelaar, wél een luchtschuif op het handvat waarmee je de eerste zuigkracht iets afzwakt. Ik vind het toch een leuk goed apparaat waar ik nog even aan moet wennen.

Pluspunten

• veel accessoires
  • zakloos
  • wendbaar
  • zeer sterke zuigkracht
  • mini turboborstel is echt een aanwinst

Minpunten

• geen elektronische zuigkrachtregeling
  • zuigmond/voet is lastig los te maken
  • binnenkant mini turboborstel snel verstopt
  • geen opbergmogelijkheid accessoires

Hans Nonnekes 03-09-2018
Ik wilde dit deze stofzuiger graag uitproberen, omdat wij t.z.t. een andere stofzuiger willen kopen. Elke dag zuigen wij op de plekken waar de hond vooral ligt. En om de dag het gehele appartement (130m2). Qua zuigkracht maakt de stofzuiger de belofte waar. Ook de handige onderdelen zijn gemakkelijk te bedienen. Erg fijn is dat het geen zak heeft. Het legen en het weer op de stofzuiger plaatsen gaat gemakkelijk.
Toch een paar minpunten benoemen. Een mat of een kleed (nu net de plekken waar onze hond graag opligt) zijn lastig te zuigen door de zuigkracht. Je kan het in het handvat wel iets reguleren, maar blijft stroef stofzuigen. De mond van de stofzuiger is schuin, wat ik zelf niet prettig vindt om mee te zuigen. Het loskoppelen van de mond van de stang gaat moeizaam. Mijn vrouw had er niet de kracht voor. Wat ook niet handig is met de hondenharen dat door het stofzuigen de stofzuiger en borstelhouder statisch worden en de hondenharen aantrekken. Maar dit is makkelijk schoon te maken.
Het design vind ik mooi en robuust. Hij draait door de grote wielen makkelijk mee, dus het omtrekken van de stofzuiger gaat gelukkig niet gemakkelijk. Goed wendbaar dus.
Ik zou niet tot de aanschaf overgaan.

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid
  • de losse onderdelen
  • geen zak

Minpunten

• geluidsniveau
  • mondstuk lastig van de stand te koppelen
  • de stofzuiger wordt statisch

layla1969 03-09-2018

fijne stofzuiger

Ik vind dit een zeer krachtige stofzuiger, die met zijn vele hulpstukken het gemakkelijk maakt om je huis en auto te stofzuigen. Alle hoekjes, en kiertjes zijn voor deze stofzuiger geen probleem door de bijgeleverde hulpstukken. Omdat deze stofzuiger geen zak heeft, komt het stof in een goed afgesloten reservoir, wat gemakkelijk te legen is. Het reservoir is ook heel groot, dus je hoeft het niet vaak te legen. Het snoer is vrij kort, maar dit is niet onoverkomelijk, ik zou het zelf fijne vinden als het bijv. een lengte van 10 mtr had, want dan hoef ik niet vaak van stopkontakt te wisselen. Met 2 katten en 2 kinderen in huis en diverse soorten vloeren (tegels, laminaat en vloerkleed) is deze stofzuiger ideaal in gebruik en hij doet wat hij moet doen. Ook de auto is met de hulpstukken gemakkelijk te stofzuigen vooral voor die lastige, niet gemakkelijk bereikbare plekjes tussen bijv. de voorstoelen. De stofzuiger heeft veel zuigkracht, wat heel prettig is, alleen voor het zuigen van mijn losse vloerkleed is dat wat onhandig, dit heb ik gedaan met de kleine turbo borstel.
De handgreep van deze stofzuiger is heel fijn in gebruik, je hoeft minder kracht te zetten als je de stofzuiger gebruikt. Het enige minpuntje vind ik dat de stofzuiger niet makkelijk draait, soms kantelt hij snel om, maar al met al vind ik het een fijne stofzuiger!

Pluspunten

• veel zuigkracht
  • ergonomische handgreep
  • praktische hulpstukken
  • grote opvangbak

Minpunten

• snoer mag wel iets langer zijn
  • kantelt vrij snel om

Kim de K. 03-09-2018

Prettige en krachtige stofzuiger

Hele krachtige stofzuiger, ondanks het lage wattage. Ik ben enthousiast over de verschillende accessoires. Het uitschuifbare borsteltje op de slang is ideaal omdat je deze altijd even snel tussendoor wel ergens nodig hebt. Verder vind ik de mini powerbrush echt geweldig. Deze verwijdert in één handeling de kattenharen en alle kruimels van stoelen en banken, heerlijk!

Het reservoir legen gaat vrij eenvoudig en spreekt voor zich.

Wat mij betreft is het snoer te kort. Ik kan de verdieping thuis niet in 1x zuigen zonder van stopcontact te wisselen.

Het is een perfecte stofzuiger om ook de auto en caravan schoon te maken vanwege de extra accessoires.

Pluspunten

• Krachtig
  • Handige accessoires

Minpunten

• snoer te kort
  • geen mogelijkheid voor opbergen accessoires

Bill50 03-09-2018

makkelijk in gebruik

De stofzuiger zuigt krachtig en goed op mijn tegels, laminaat en vloerkleden. Dit is mijn eerste stofzuiger zonder zak, dus ik hoef geen zakken meer te kopen.
De stofzuiger is niet te zwaar zodat ik deze makkelijk kan gebruiken voor mijn auto maar ook voor boven. De stofzuiger is eenvoudig in elkaar te zetten. Er zitten meer dan genoeg onderdelen bij, Ik weet niet of ik ze allemaal ga gebruiken. Tot op heden heb ik deze nog niet allemaal uitgeprobeerd.
Snoer is voor mij lang genoeg, alleen deze gaat wel erg hard terug.
De stofzuiger is flexibel, tot op heden voor mij een goede stofzuiger.
Desing is prima, niet te groot en niet te overdreven.

Pluspunten

• geen stofzuigerzak
  • niet te zwaar
  • zuigt prima

EduarWalstra 02-09-2018

zeer krachtige stofzuiger

Een zeer krachtige stofzuiger met een heel mooie meubelborstel erbij.Met 2 honden en 2 katten in huis , kun je je voorstellen dat er echt voldoende haren zijn in de woning en op de banken, Wel oppassen met je losliggende vloerkleed stofzuigen....deze zal aan de stofzuigermond blijven hangen,Ergonomisch ontwerp met het geplaatste handvat in de steel.het kost weinig moeite om te stofzuigen en het spaart je rug.Ook erg tevreden met de meegeleverde kleine zuigmond met de roterende borstel erin.De haren worden letterlijk de bank afgeborsteld en opgezogen.Ik zal deze stofzuiger zeker aanbevelen,het maakt het net allemaal even makkelijker.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • ergonomisch ontwerp
  • geen stofzuigerzakken meer kopen.
  • zeer goed meubelhulpstuk met roterende bortel

Minpunten

• het snoer had 15 meter moeten zijn

koffiemuts 01-09-2018

Krachtige stofzuiger

Mijn beleving is dat dit een zeer krachtige stofzuiger is, zónder zak, met veel hulpstukken zodat het een fijne stofzuiger is om in en om huis te gebruiken.
Hij zuigt op allerlei oppervlakken goed, of het nu tegelvloer, houten vloer of vloerbedekking is, hij zuigt super. Op een losliggende mat moet je de zuigkracht wel wat lager zetten dmv het klepje op de stang, anders komt de hele mat omhoog.
Het snoer is net iets korter dan bij onze vorige stofzuiger, dus even stekker naar een volgend stopcontact en wat verder opvalt, is dat hij meer herrie maakt dan we gewend waren.
In ons huishouden, met een vogel en twee honden, heeft hij zich van zijn goede kant laten zien, een prima stofzuiger, die ik iedereen kan aanraden, zeker voor deze prijs.
Mooi ook om te zien, je schudt hem makkelijk leeg, het snoer rolt makkelijk weer op, de buis schuif je in en haak je eraan vast, opgeruimd staat hij ook netjes.
Zuinig in energieverbruik. Volgens mij kan dit product geen miskoop zijn.

Pluspunten

• superkrachtige zuigkracht
  • veel hulpstukken
  • roterende binnenborstel
  • zonder zak
  • energiezuinig AAAA-klasse

Minpunten

• maakt iets herrie

Ilonka78 31-08-2018

krachtige stofzuiger

Een zeer krachtige stofzuiger, die met zijn vele hulpstukken het gemakkelijk maakt om je huis en auto te stofzuigen. Alle hoekjes, en kiertjes zijn voor deze stofzuiger geen probleem. Omdat deze stofzuiger geen zak heeft, komt het stof in een goed afgesloten reservoir, wat gemakkelijk te legen is. Het snoer had voor mij net een paar meter langer gemogen, maar dan is een kwestie van een ander stopcontact te nemen. Met 2 katten in huis en diverse soorten vloeren (tapijt, laminaat en tegels) is deze stofzuiger ideaal in gebruik en hij doet wat het moet doen. Ook de auto is met de hulpstukken gemakkelijk te stofzuiger vooral voor die lastige, niet gemakkelijk bereikbare plekjes. Ik vind de stofzuiger veel power hebben, en met een los tapijt zuigen is dat wel eens vervelend, omdat je enkel een schuifje op de slang open kunt zetten om minder zuigkracht te hebben, en dus blijft het tapijt dan wel eens aan de stofzuiger hangen. Ook zou hij iets flexibeler draaien als de slang aan de bovenkant bevestigt zou zijn. Al met al een zeer fijne, en vooral krachtige stofzuiger die doet wat hij moet doen!

Pluspunten

• zakloos
  • krachtige stofzuiger
  • vele hulpstukken

Minpunten

• snoer had langer gemogen
  • minder wendbaar

A3VERMEER 31-08-2018
Heerlijk product met een geweldige zuigkracht.. Lekker wendbaar en qua geluid valt hij best mee... Raad deze stofzuiger dan ook zeker aan..

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Weinig vieze geurtjes
  • Lang snoer
  • Groot afval reservoir

PaPaul1970 31-08-2018

Prima zuiger, veelzijdig en krachtig

Veel hulpstukken zorgen voor een veelzijdig gebruik. De stofzuiger zuigt uitstekend. De zuigkracht is enorm. Wat erg fijn werkt, is de lange dunne zuigmond. Hiermee heb ik goed tussen de kieren van de autostoelen kunnen zuigen. De turboborstel werkt fijn op de stoffen bekleding van het bankstel en de traptreden. Wat ik echt slim vind, is de uitschuifbare borstel op het zuigpistool. Je schuift hem naar beneden als je hem nodig hebt en weer handig omhoog als je klaar bent.

Waar ik me een beetje zorgen om maak, is de robuustheid van de hulpstukken; alles lijkt van een lichte kwaliteit plastic te zijn. De tijd zal uitwijzen of de accessoires lang heel blijven. Daar kan ik nu nog niets over zeggen.

Pluspunten

• Veelzijdigheid
  • Krachtig

Minpunten

• Lengte snoer
  • Lichte kwaliteit accessoires

alex070 30-08-2018

Krachtige, stille stofzuiger

De stofzuiger is een lichtgewicht exemplaar, dat goede zuigkracht heeft. Al het stof wordt goed weggezogen, en ook met groter vuil heeft de stofzuiger geen moeite. De vele hulpstukken zorgen ervoor dat voor elke vervuiling wel een oplossing is.
De stofzuiger beschikt over een lang snoer wat erg aangenaam is.

Enige nadeel is dat de stofzuiger niet altijd heel makkelijk te besturen is, bochtjes maken is lastig, en de zuigmond wipt omhoog als je ver voor je uit aan het zuigen bent.

Pluspunten

• Stil
  • Krachtig
  • Licht
  • Handige hulpstukken

Minpunten

• Niet heel wendbaar