Bosch BGB8A32W - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 213 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGB8A32W op Kieskeurig.nl.

Elizabeth 04-01-2018

Nog steeds niet echt gewend

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Na enkele maanden dagelijks gebruik, nog steeds niet echt gelukkig met deze stofzuiger. Het weinige geluid is een uitkomst maar de koppeling stang/zuigmond gaat nog steeds stroef en ik worstel als het ware met de stang. De stofzuiger zelf is wat aan de zware kant en ik ben regelmatig een hulpstuk kwijt doordat ze niet in een compartiment van het apparaat kunnen. Het is dat ie zo duur is anders had ik 'm al ingeruild voor een Miele.

Pluspunten

• lang snoer
  • rustig

Minpunten

• lastig te verwijderen hulpstukken
  • zwaar
  • geen compartiment voor hulpstukken

I. Weeda 03-05-2018

Echt stiller

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Wij zijn inmiddels een paar dagen in het bezit van een Pro silent stofzuiger van Bosch. Omdat wij en onze kinderen het geluidsniveau van de vorige stofzuiger onacceptabel hoog vonden (en het stof zak klepje was afgebroken) hebben we gekozen voor deze stillere stofzuiger. Na wat kijk en vergelijk waren we er uit. Stiller, lang snoer en grotere stofzuigerzak. En de stofzuiger is echt veel stiller. Andere reviews hadden het ook over zwaar en prijzig. Dat vind ik inderdaad ook. De stofzuiger is wat zwaar en hij is aan de prijs, want alle plastic onderdelen kunnen sneller stuk (net als bij goedkopere stofzuigers), maar wat heerlijk dat we niet meer een vliegtuig door ons huis hebben vliegen. Dat maakt een heleboel goed. Hopelijk gaat de stofzuiger nog heel lang mee!

Pluspunten

• Echt heel stil
  • Lang snoer
  • Grote stofzak
  • Makkelijk wendbaar
  • Stootbumper

Minpunten

• Zwaar
  • Prijzig

Harry Everts 20-03-2018

Heerlijk stil. Een verademing!

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Geselecteerd op geluidsniveau in combinatie met energieverbruik. Tevens een lekker lang snoer waarmee je op veel plaatsen kunt komen zonder te wisselen van stopcontact!

Pluspunten

• geluid
  • zuigkracht

Minpunten

• klep van stofzak gaat beetje lastig open

fam de Jong 08-03-2018

Stilste stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Tijdens de zoektocht naar een nieuwe stofzuiger na veel wikken en wegen is de keuze gevallen op de Bosh BGB8A32W.
Stilste stofzuiger ooit gekocht, met behoud van goede zuigkracht.

Miranda Benders 20-12-2017

Super Stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Net onze nieuw stofzuiger binnen. Uiteraard meteen gebruikt, zuigt goed en is heerlijk stil. Veel hulpstukken en een groot bereik door het lange snoer. Top!!

• Goede zuigkracht

Yolanda 09-06-2017

mooi vormgeving

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

hele stille stofzuiger, ideaal, fijn lang snoer zodat je de hele etage in 1 keer kan doen. zuigkracht is super

Pluspunten

• stil
  • lang snoer

Pieter 03-06-2017

Goede aktieradius

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Goede bereikbaarheid door het hele huis. Geluidsniveau toch iets hoger dan verwacht. Zuigkracht is goed. Goede uitrusting met alle bijgeleverde stukken. Helaas slechts 1 stofzak , voor de betaalde prijs zouden dat er minsten 5 mogen zijn. Ook de prijs van 1 nieuwe stofzak is aan de erg hoge kant.

Pluspunten

• aktieradius
  • uitrusting

Minpunten

• meegeleverde en prijs nieuwe stofzak

Jee 31-05-2017

Geruisloos, goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Zeer stille maar toch krachtige stofzuiger. Jammer dat hulpstukken op de (verder heel fijne) zuigstang zitten en niet opgeborgen in de slede

• Fijne (lange) zuigstang
  • Lang snoer

Minpunten

• opbergen hulpstukken

Yvonne de Wit 15-02-2019

Miskoop Bosch pro silence

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Deze veelbelovende stofzuiger werkt niet goed ,maakt alleen geen geluid op de zachtste stand,is te zwaar om te tillen en de grotere zak is onzin want het compartiment waar deze in zit is klein.Verder ligt hij snel op zijn rug en bevalt dus niet.De prijs staat totaal niet in verhouding met het product

Tanja 14-02-2019

Helaas een tegenvaller

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Ik heb deze stofzuiger gekocht omdat hij als best reviewd werd en ook werd geadviseerd door de winkel waar ik hem kocht. Helaas vallen de zuigprestaies ons erg tegen, hij is dan wel enorm stil maar dit gaat hier kennelijk ten koste van de prestaties. Kruimels en (kleine) kattenbakkorrels langs de plinten en stoelpoten bleven gewoon liggen. Dit verwacht je niet van zo’n duur apparaat. Ook was de slang erg onhandig, veel te dik maar ook zeker veel te kort en te stug. Moeilijk en lastig met opbergen en lastig om onder meubels te zuigen. Kortom een tegenvaller en na slechts 2 maanden in ons bezit heb ik hem gelukkig kunnen inruilen voor een stofzuiger van een merk die meer zuigkracht heeft. Jammer, dit had ik zeker niet verwacht.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

RdG 09-02-2019

Miskoop van het jaar

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Mooie en stille stofzuiger, daar is alle mee gezegd.
Het is redelijk zwaar, zuigkracht ondermaats en aan/uit knop geeft problemen wanneer je een trap moet zuigen.
Misschien voor mensen die plavuizen, laminaat, houten vloer of pakketvloer hebben is voldoende.
Echter, wanneer men huisdieren i.c.m. vloerbedekking zou ik de nieuwe generaties stofzuigers sowieso afraden.
Erg spijt ik de oude Miele niet voorzien heb met nieuwe koolborstels.
Het vermogensprobleem is dus niet merk gebonden. Dankzij ons milieubeleid ( stofzuigers

Pluspunten

Minpunten

• alleen maar

Karin 09-02-2019

Wil er nog wat aan toevoegen.

G 16-01-2019

Écht stil

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Echt heel stil en een hele fijne stofzuiger. Levert niets aan zuigkracht in. Accessoires zijn verschillende borstels voor verschillende vloeren. Snoer is erg lang.

Jos 14-01-2019

Heerlijk stil.

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Omdat deze stofzuiger een weldaad is voor je oren en ook nog eens goed zuigt is deze Bosch een goede aankoop.

• Goed zuigend
  • Extra lang snoer

Klaas Terpstra 06-01-2019

Eindelijk rust tijdens stofzuigen

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Op zoek naar een stille stofzuiger bracht mij bij deze Bosch BGB8A32W. De stofzuiger is redelijk zwaar (8 kg) maar rolt makkelijk achter je aan tijdens stofzuigen en heeft goede stootranden om beschadiging aan meubels te voorkomen. Helaas zijn de wieltjes klein en kan daarom slecht over het snoer rijden. Dan zal je de stofzuiger dus echt even een handje moeten helpen.

Qua zuigkracht werden mijn verwachtingen behoorlijk overtroffen. In de gelezen reviews was men hier niet eenduidig over. Wij gaan van een stofzuiger met 2000w naar de Bosch met 650w. Ik garandeer, dit heeft absoluut geen verval in zuigkracht. In eerste instantie sloeg de twijfel toe, omdat de stofzuiger zo ongelooflijk stil is. Wij hoeven niet meer de huiskamer te ontvluchten wanneer de stofzuiger te voorschijn komt. Het rollen maakt meer geluid dan de motor.

Degelijkheid en klasse straalt de Bosch zeker uit. Ook het snoer is een verademing, wij kunnen nu het hele huis door zonder de stekker te moeten verwisselen (12 meter snoer). Het snoer laten oprollen eist even handigheid, had persoonlijk liever een fysieke drukknop gehad.

Voor harde vloeren is de optionele borstel wel een aanrader!

Pluspunten

• Stille motor
  • Zuigkracht
  • Degelijkheid
  • 12 meter snoer
  • Prijs t.o.v. concurrenten

Minpunten

• Gewicht van 8 kg
  • Kleine wieltjes
  • Fysieke oprolknop snoer

Alex 30-12-2018

super stil....

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

De motor maakt minder geluid dan van de voet komt. de motor is echt fluister stil, kon haast niet geloven dat de stofzuiger op max. vermogen stond toen we deze voor het eerst aanzette.

Pluspunten

• geluidsarm
  • lang snoer
  • grote stofzak
  • handelbaar
  • wendbaar

Minpunten

• had iets meer zuigkracht verwacht

Cos van der Zon 20-12-2018

in alles prima

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Perfecte stofzuiger, zo ook het geringe geluid. Prima voor onze zakelijke doeleinden. Wordt voornamelijk gebruikt voor onder entrees van panden

Pluspunten

• prima zuigkracht
  • gering geluid

marcel 09-12-2018

Bosch stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Goede recensies van de stofzuiger. Een zeer stille stofzuiger wat het gebruik ervan zeer prettig maakt.

Manuela 06-12-2018

Zeer stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Goed zuigend stofzuiger. Je merkt niet dat het maar 650 watt is. Ben erg blij dat de stofzuiger weinig geluid maakt.

Pluspunten

• Erg stille stofzuiger
  • Soepele stofzuiger.

Minpunten

• Geen opbergruimte voir de hulpstukken.

Inge 30-11-2018

Super stil

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

Mega stille stofzuiger. Speciaal gekocht omdat ons katje bang is van stofzuigers. Deze Bosch is zo stil dat zij bij de derde schoonmaakbeurt zelfs heerlijk bleef slapen in haar mandje terwijl wij de kamer rond gingen met deze stofzuiger.
Ook niet al te zwaar en goed mee te nemen op de trap naar boven of beneden.
Het snoer is zo lang dat ik de hele benedenverdieping vanaf 1 stopcontact kan stofzuigen (onze woonkamer is 11 meter lang).

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • niet al te zwaar

Minpunten

• jammer genoeg nog wel met stofzakken

Johan 30-11-2018

geweldig stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB8A32W

We zochten een sterke en vooral stille stofzuiger en inderdaad dit is een hele stille!wij hebben een harde vloer en dan hoor je eigenlijk alleen bij het mondstuk zuig geluid,als je hem op tapijt doet hoor je nauwelijks iets!we hebben nog nooit zo'n stille stofzuiger gehad een echte aanrader.

Pluspunten

• super stil en toch krachtig
  • goede afwerking en stevig
  • heel erg lang snoer wat perfect oprolt