Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 35 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen op Kieskeurig.nl.

Miiii 11-07-2017

Draagt absoluut bij aan een schoner huis!

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

Het duurde even voor de Philips Power Pro een plaatsje in ons huis had weten te veroveren, maar het is gelukt!

Verwacht je een stofzuiger? Nee, een volwaardige stofzuiger vind ik het niet, daarvoor is de zuigkracht en opslagcapaciteit te beperkt naar mijn mening. Verwacht je een kruimeldief? Nee, dit apparaat is minder handzaam en neemt duidelijk meer plaats in in de kast. Verwacht je een dweil? Nee, de Power kan ook weer meer dan dat. Maar verwacht je een aanvulling op de bovengenoemde apparaten dan is dit apparaat precies dat!

De Power Pro heeft inmiddels een plekje gevonden in de trapkast en wordt er dagelijks even bijgepakt om even gauw rond de eettafel of in de keuken de ergste rommel weg te halen (voorheen bleef dit te vaak liggen omdat ik te lui was om de stofzuiger uit de berging te halen...). Zo af en toe een sopje in het reservoir en de vloer wordt heerlijk snel schoon gedweild. Niet te nat en niet te droog, erg belangrijk voor me omdat ik erg voorzichtig ben met onze mooie houten vloer.

Kortom, ons leven is net weer een stukje makkelijker en schoner geworden. Ik ben er blij mee en beveel dit apparaat dan ook van harte aan!

Pluspunten

• Maakt schoonmaken toegankelijk
  • Uitstekende dweilfunctie

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzing in het NL meegeleverd
  • Komt lastig in hoekjes
  • Beperkte zuigkracht

Anoniem 24-08-2019

Dweilen stofzuigen en ook nog een kruimelzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

Omdat ik sinds kort een hond heb die nogal verhaart en met modderpoten binnenkomt ben ik gaan zoeken naar een oplossing om niet elke te hoeven stofzuigen en dweilen! Veel onderzoek gedaan en uiteindelijk bedliten om de Philips Power Pro Aqua te kopen! Ik ben er superblij mee! Hij is snoerloos wat al erg fijn is; je kunt er ver mee onder de kasten en banken komen want hij is vrij laag en als je een hoekje of plint heb pak je even de kruimelzuiger eraf om te zuigen. Het dweilstuk met dweil ( die met klittenband bevestigd zit aan het dweilstuk) eronder klikken gaat heel makkelijk; bezet de stofzuiger erop en klik hij zit! Soms zou er wat meer water in de dweil mogen komen bij bv een hardnekkige vlek, maar dit lis ik op door oo de vlek wat water te spuiten! Kortom: geweldig apparaat!

Ko48 03-04-2019

Fijn stukje gereedschap voor in huis

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

Gemakkelijk in gebruik, ook goed geschikt voor dweilen op laminaat en parketvloeren.
Als je hem echt moet optillen is hij wel wat aan de zware kant.
Het ophang/laadsysteem is een beetje knullig ontworpen. Accuduur ruim voldoende.

Robin1980 19-03-2019

jammer

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal maanden en hij valt mij tegen. Vergeleken bij mijn normale / oude stofzuiger valt de zuigkracht in het niet. Ik heb een kleine verbouwing gehad en het stof dat daar bij vrij kwam, denk aan gaatje boren in gips muur, zoog deze moeilijk op.

Als iemand met modder schoenen door het huis heeft gelopen zuigt hij het niet goed op. Jammer want ik had hoge verwachtingen van dit apparaat.

Marcel 25-11-2018

Super apparaat

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

Super handig ding met veel zuigkracht. Dweilen gaat moeiteloos en niet te nat maar gewoon goed.
Wij zijn er blij mee

Pluspunten

• licht van gewicht
  • sterke zuigkracht
  • dweilen gaat prima

Minpunten

• ophangbeugeltje stelt niets voor
  • prijs

HanWortel 04-11-2018

Slecht batterij

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

Fijn product, maar nu naar nog geen twee jaar gebruik is de batterij bijna dood. Vermoedelijk is de batterij ook niet te vervangen

Willeke 14-06-2018

Geen zuigkracht, maakt veel lawaai, batterij snel leeg

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

Ik zou dit product niet meer kopen, er was me beloofd dat ik een uur kon stofzuigen, dit is misschien het geval indien je dit op de normale stand doet maar dan is er geen zuigkracht, dan maar op max maar dit maakt een hels lawaai ,(wat nog licht omschreven is) en na een kwartier valt de batterij uit. Onder mijn salontafel geraak ik niet omdat de kruimeldief in de weg zit. De ronder filter moet ook iedere keer uitgewassen worden (anders geen zuigkracht ipv de weinige zuigkracht die hij nu heeft) wat meer dan een dag duurt vooraleer hij droog is dus kan ik hem dan de volgende dag niet gebruiken. Heel erg jammer, wou een steelstofzuiger maar gebruikt nu terug mijn oude sledestofzuiger die heel wat meer kracht heeft.
Ik schrijf nooit een review maar dit wou ik jullie toch laten weten.

Sylvinee 24-01-2018

handig en snel in gebruik

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een fijn apparaat om even snel mee schoon te maken. Heeft 2 (zuig)standen (normaal en max), waarvan ik eigenlijk alleen de max-stand gebruik. In deze stand maakt het apparaat wel aardig wat geluid.
Het heeft genoeg zuigkracht voor het lichte werk, grotere broodkruimels e.a blijven liggen, maar deze zuigt de handzuiger wel weer op. Handzuiger heeft enkel aan knop met max-stand, maar wanneer je deze eraf haalt in de zachte zuigstand, zuigt ie zachter en dus met minder volume.
Het is makkelijk switchen tussen gewoon stofzuigen, gebruik maken van de handzuiger en het dweilen.
Het apparaat dweilt wel een beetje zwaar, maar het resultaat mag er zijn. Het dweilt redelijk droog waardoor het snel en streeploos weer opdroogt. Omdat je tegelijk de stofzuiger kan gebruiken, blijft de dweil relatief stofvrij.
Minpuntje is dat wanneer je onder bijvoorbeeld een tafel/kast ea wilt dweilen, in een bepaalde hoek, de dweil losgaat van de stofzuiger.
Al met al een fijn apparaat om even snel te pakken, maar niet geschikt voor een grondige schoonmaak,

MBeems 24-01-2018

handig en snel in gebruik

SilAce 16-01-2018

Prima apparaat voor de luie schoonmakers onder ons ;-)

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Als hoogzwangere erg handzaam in het gebruik, en de geïntegreerde kruimeldief was daarbij onmisbaar voor het stofzuigen van de trappen in huis.
De zuigkracht laat iets te wensen over. Ik moest deze altijd op de hoogste stand zetten om ons laminaat en de kleden te stofzuigen.
Het hele apparaat was wel zwaar om te tillen, maar is verder zéér wendbaar en het gemak van alles bij de hand hebben is toch wel erg bijzonder. Is gemakkelijk weg te zetten in de kast, omdat het apparaat zelf rechtop blijft staan.
Legen is simpel en snel gedaan.

Mh1977 11-01-2018

Handzaam apparaat om je huis snel weer toonbaar te maken

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Handige combinatie van stofzuiger en dweil om kleine oppervlakken te zuiveren. Handig om er snel even bij te pakken. Je moet wel zorgen dat hij steeds opgeladen is.
Erg wendbaar, waardoor licht in gebruik. Daardoor erg geschikt voor mensen met fysieke klachten. Je belast je rug niet doordat je rechtop kunt blijven staan..
Ik gebruik vooral de stofzuiger. Het dweilsysteem is handig om even snel een vlek of bijvoorbeeld voetstappen weg te poetsen. Het waterreservoir is klein, waardoor niet handig voor dweilen van grote oppervlakken. Wel handig gebleken wanneer er glazen met vloeistof kapot vallen. Je kunt dan in 1 keer zowel de glassplinters als het vocht opruimen.
Kortom een handig apparaat, maar een stofzuiger en dweil voor het grote werk erbij is wel nodig. Wel een veel beter alternatief voor de kruimeldief die ik had

Sidema 10-01-2018

Ideaal voor gezinnen

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij zijn een gezin met 3 jonge kinderen. Toen ik deze stofzuiger/dweil uitpakte was ik wat sceptisch. Snoerloos leek me wel handig, maar ik was wel erg benieuwd hoe lang de accu mee zou gaan. Ook vond ik het apparaat erg licht qua gewicht. Mijn vooroordeel zei dat de zuigkracht dan vast niet goed was. Mijn gevoel zei dat dit product handig zou zijn voor tussendoor, maar niet voor het echte schoonmaakwerk.
Al snel bleek het tegendeel waar! Hoewel de stofzuiger op de laagste stand weinig geluid maakt, vond ik de zuigkracht erg goed! Zand wat naar binnen was gelopen was bijvoorbeeld zo weg. Als ik ergens wat meer vuil had liggen had je met 1 druk op de knop (zonder te bukken!) meteen meer zuigkracht. Handig voor bijvoorbeeld deurmatten.
Ik vond het ook ideaal dat je de kruimeldief er met 1 klik af kon halen voor even wat kruimels, even snel over de bank enzovoort. Wij hebben een dienblad op onze salontafel en eerder zat ik met doekjes altijd in de hoekjes te frummelen, nu was het met de kruimeldief meteen weg.
De dweilstand is erg makkelijk. Ik was bang voor gedoe, maar ook hier bleek het tegendeel waar!
Tot slot ging de accu veel langer mee dan verwacht. Ik heb hem in 2 weken tijd geloof ik 2x op moeten laden, terwijl hij dagelijks gebruikt is.

Al met al vond ik het gebruiksgemak het prettigst. Je pakt echt 'even de stofzuiger', zonder dat je hoeft te bukken, aan snoeren hoeft te trekken, rekening moet houden met stopcontacten enzovoort.
Ik raad dit product zeker aan!

Esther43 08-01-2018

ideaal systeem

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ideaal systeem. Stijlvol design, makkelijk hanteerbaar, niet te zwaar, wendbaar en uiterst veelzijdig.

De stofzuiger zelf werkt prima. Moeiteloos over verschillende oppervlaktes, zuigt kattengrit goed op en zelden dat er iets blijft liggen. Wel mis ik enige zuigkracht, maar de max-knop verhelpt dit probleem grotendeels.
Onder de kasten kom ik wat lastiger, vanwege de beschermkap bij het scharnierpunt en doordat de kruimelzuiger wat groot is en deze niet onder de kast komt.

Het dweilen is zo makkelijk en ideaal. Ons huis is schoon en fris en dit alles door 1 apparaat. Ik gebruik het veel sneller en dweilen met 3 kinderen, hond, kat en konijn is wel zo fijn om dit met regelmaat te doen.
Wel stofzuig ik eerst en doe daarna nog een rondje incl. dweil. Dit omdat ons huis snel vervuilt en ik door de zuigkracht (en ik niet in super strakke recht lijnen loop) te vaak iets onder de dweil heb liggen, omdat ik dan net niet recht genoeg loop.

De kruimeldief klik je er met gemak af. Even de konijnenren doen, even snel de trap doen en alles is weer fis.

Na dit alles is het schoonmaken van de stofzuiger aan de beurt. Zo gepiept. Kapje van de kruimelzuiger eraf en legen maar. Filter eruit, schoonspoelen en laten drogen. Borstel even eruit klikken, haren (altijd fijn met hond, en 2 dochters) eraf knippen dankzij het speciale randje en de borstel is weer schoon.

Minder spullen nodig in huis, meer ruimte in de kast. Schoner huis en mijn rug wordt minder belast.

Enige echt nadeel vind ik het hulpstuk voor de kruimelzuiger die je aan de steel kunt vastklikken (als je deze niet gebruikt). Deze valt er bij ons continue af. Zit niet echt goed vastgeklikt en ligt dus steeds ergens in de kast rond te slingeren.

Verder vind ik het jammer dat ik de boven en benedenverdieping kan doen en daarna moet opladen. Dit opladen duurt best lang, 5-6u. Alleen benedenverdieping kan ik 2 dagen doen.

Kortom, een tevreden gebruiker met een schoner huis.

Tevall 08-01-2018

ideaal systeem

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

Kortom, een tevreden gebruiker met een schoner huis.

Tinus75 07-01-2018

Prima stofzuiger voor erbij

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij hebben deze stofzuiger nu een paar weken en het is echt een fijn apparaat. Vooral ook de uitneembare kruimeldief gebruiken we heel erg veel.
De stofzuiger is zeer handzaam en makkelijk in gebruik.
De dweilfunctie hebben we een keer gebruikt en is handig voor als er een glas kapot valt of er ergens water ligt. Om er het hele huis mee te dweilen, is niet heel handig.
Stofzuiger maakt op de maximale stand wel redelijk wat geluid.

Sannehannepanne 07-01-2018

handig apparaat om snel het huishouden te doen

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] handig apparaat door zijn 3 in 1 functie. dweilen en stofzuigen tegelijk. en een afneembare kruimelzuiger. het apparaat werkt goed op harde ondergronden. zonder dweil is de stofzuiger licht van gewicht en kun je het apparaat met 1 hand bedienen. Bij installeren van de dweil gaat het apparaat iets zwaarder. het apparaat maakt weinig lawaai. er zit een extra stand op voor meer zuigkracht. aantal minpuntjes: de dweil iets breder is dan de stofzuiger waardoor je een stuk dweilt waar nog niet gezogen is. opvang reservoir verstopt relatief snel ten gevolge van dieren haren. ook laat hij wat zwaardere korrels (kastengrit en kattenbrokjes) liggen. hij kan deze korrels niet goed opzuigen. ook met de kruimelzuiger lukt het niet om de kruimels goed op te zuigen

Tevka 06-01-2018

Heel fijn product

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Na de stofzuiger veelvuldig gebruikt te hebben, is dit een blijvertje voor mij. Een 3 in 1 systeem, ideaal, want schoonmaken is al geen hobby en al de losse producten zeer vervelend.

Als eerste, de stofzuiger. Super wendbaar, kan alle kanten op die ik wil. Neemt alles goed op, wel mis ik zuigkracht, de max stand helpt enigzins, maar ik vind het een gemis. Hij neemt het beste vuil op als je vooruit gaat. Over ons laminaat, zo over het speelkleed, terug laminaat, de hal in en de droogloopmat, moeiteloos zonder hapering over verschillende vloerbedekkingen. In de buurt van de kattenbak, zuigt hij het grit moeiteloos op. Makkelijk naar boven te tillen. Het allerfijnste? Zonder snoer. Zo uit de kast, aanzetten, stofzuigen maar. Ideaal met 3 kinderen die vaak hagelslagjes e.d. knoeien.
Doordat de kruimeldief wat groot is, kom ik niet echt goed onder de kast en verwarming

Als tweede, de dweil. Wow, dit is simpel en handig. 1x vullen, vastklikken aan de stofzuiger en de vloer gaat schoon. Alleen vanwege de zuigkracht, stofzuig ik eerst een keer en dweil daarna. Waarom niet in 1 keer? Vanwege 3 kinderen, 1 hond, 1 kat en 1 konijn in huis, er ligt na 1 dag genoeg op de vloerr. En vanwege de mindere zuigkracht neemt hij onvoldoende op, om daarna gelijk te kunnen dweilen.
Het dweilen zelf werkt erg fijn, allen als ik de stofzuiger terug trek (achteruit) trek ik wielspoortjes in het gedweilde oppervlak. Niet heel storend en misschien is het nog even wennen, maar wel jammer. Dweil blijft continue nat en als je het dweilen bijhoudt, is het zo gebeurd en blijft je huis lekker fris.

Ten slotte, de kruimeldief. Die gebruiken we voornamelijk voor de trap en de konijnenren. Trap is zo gedaan en konijnenren gaat ook moeiteloos. Wel gaat de kruimeldief wat zwaar worden na een tijdje.

Schoonmaken gaat heel makkelijk. De draaiborstel haal je eruit, alle haren die erom gedraaid zitten, knip je makkelijk los. Opvangbak klik je los en leeggooien maar. Filter even goed schoonmaken onder de kraan, laten drogen en stofzuiger is weer klaar voor gebruik,

Conclusie, heel fijn apparaat. Gebruik deze zeer veel. Nadeel, zuigkracht, snel leeg en langere (5u) oplaadtijd.

Myriam2018 06-01-2018

Heel fijn product

TW76 05-01-2018

Handige 2 in 1 voor het kleine werk.

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb de PowerPro Aqua nu 2 weken in gebruik en ervaar hem als handig om na het eten even snel de kruimels onder tafel op te zuigen, zonder op je knieën te hoeven zitten. Of als er bezoek komt even snel door de kamer te gaan.

Ook tijdens een feestje makkelijk wanneer iets is gevallen.

De dweilfunctionaliteit is even wennen. Het vullen van het waterreservoir gaat wat lastig, maar dat zal ook gewenning zijn. Je vult hem een soort schuin, maar aan de onderzijde loopt het water er langzaam uit voor het dweilen. De handigheid om dit op de meest efficiënte manier uit te voeren heb ik nog niet gevonden. Toch hoef je niet tussendoor je dweil uit te wringen en kan je met een kleine hoeveelheid ongeveer 500 ml een redelijke oppervlakte dweilen

De stofzuiger is zwaarder dan gedacht, maar ligt goed in de hand. De oplaadduur van de accu is 5,5 uur en voor even snel door de kamer gaan voldoet dat prima. Maar wanneer je hem op max. power zet, is ie met 45 minuten leeg. de max power is wel een hele prettige mogelijkheid om de schoonloopmat schoon te zuigen. Het verwijderen van de haren uit het roterende borsteltje gaat makkelijk

Vens 03-01-2018

Lichtgewicht, maar ontzettend luid

Geschreven voor: Philips PowerPro Aqua FC6409 blauw, groen

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Graag zou ik vaak op de boven verdiepingen stofzuigen, maar omdat ik het soms zelfs eng vind om met een zware stofzuiger de trap op en af te gaan, deed ik dat minder dan ik zou willen. Ik was dus erg benieuwd naar deze stofzuiger van Philips, waarmee je ook nog ruimte zou besparen, omdat je geen aparte dweil meer nodig zou hebben. Toen ik hem de eerste keer naar boven meenam om hem daar op te gaan laden was ik enthousiast, dit is ideaal. Zodra hij opgeladen was begon ik in de kamer van mijn dochtertje, toen was het enthousiasme over. Ze schrok enorm van het kabaal wat eruit kwam en hield niet meer op met huilen. Wat een herrie maakt dat ding, en het word zelfs nog erger als je hem gebruikt als kruimeldief.
Op een later moment nog een keer beneden gebruikt toen ze sliep en toen werd ze er zelfs wakker door. Dus ik heb hem weer opgeborgen en gebruik nu weer mijn oude stofzuiger, die misschien onhandiger is, maar wel een stuk stiller.