Philips PowerPro Aqua FC6409 - Reviews

Laadtijd
5 uur
Bedrijfstijd
60 min

Beoordeling op basis van 50 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Katrien 19-07-2017

Welkom nieuwe hulp!

Lekker licht hanteerbaar, grote zuigkracht,... een echte aanrader! Het dweilen vervangt niet de grote schoonmaakbeurt, maar is wel makkelijk om na een werkdag het huis nog eens op te frissen. Het gaat in één moeite mee door.

Pluspunten

• 3 in 1
  • grote zuigkracht
  • makkelijk hanteerbaar

Kathleen85 12-07-2017

Stofzuigen en dweilen is nog nooit zo makkelijk geweest

Stofzuigen en dweilen is nog nooit zo makkelijk geweest! De Phillips PowerPro Agua belooft dat je kan stofzuigen en dweilen tegelijk en komt deze belofte ruimschoots tegemoet. Ik heb zelf echt een hekel aan stofzuigen en dweilen. Bij het stofzuigen moet ik elke keer op zoek naar een stopcontact, de snoer zit me in de weg, veel geluid. Ik doe het altijd met tegenzin. Maar de PowerPro biedt hierbij uitkomst! Het is makkelijk wendbaar, licht en het lawaai blijft beperkt. Daarnaast kan je direct dweilen! Er zijn twee doekjes, een voor houten vloeren en de andere voor stenen vloeren. Ik merk bij mezelf dat ik steeds vaker de stofzuiger pak zonder tegenzin! Ik ben superblij met de 3-1! De kruimeldief is ook makkelijk te gebruiken en zeer handig!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Afneembare kruimeldief
  • Goede zuigkracht
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Accu opladen duurt 5 uur
  • Geen Nederlandse handleiding

Mint 12-07-2017

Lichtgewicht en tijdbesparend

Zeer tevreden over deze stofzuiger. Licht gewicht, waardoor een grote oppervlakte geen zere armen oplevert. Batterij is snel opgeladen. De 'normale' stand heeft genoeg zuigkracht. De extra sterke stand is ideaal voor deurmatten ed. Het mooiste is natuurlijk de optie om ook direct de vloer vochtig te reinigen. Het vervangt niet een echte dweilbeurt maar voorkomt deze in ons geval wel omdat de vloer zoveel vaker vochtig wordt bijgehouden. Huis ruikt dan ook meteen lekker fris! En het kost geen extra moeite naast het stofzuigen meer. Ideaal! Enige minpuntje vinden wij de constructie van het stofreservoir, die niet altijd even makkelijk erop klikt.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Nat en droog schoonmaken in 1 beurt

Minpunten

• Reservoir klikt soms lastig

Mint 12-07-2017

Tijdbesparend en licht gewicht

Super apparaat. Mooi design. In een druk gezin met huisdieren is de vloer bijhouden een hoop werk. Dit apparaat is lichtgewicht en is makkelijk in de buurt op te bergen. Geen gedoe met grote stofzuigers maakt het snel toch even te stofzuigen. Ideaal vinden wij het reservoir waardoor er meteen 'gedweild' wordt. Het is niet een vervanging voor echt dweilen (wat voor ons af en toe nodig is), maar doordat de vloer frequenter met vloeistof wordt bijgehouden wordt het dweilen toch overbodig. Zuigkracht is zeer goed en de extra power knop is ideaal voor de matten. We zouden niet anders meer willen. Enig minpuntje vinden we het stofreservoir; soms lastig terug te klikken.

JeroK 11-07-2017

compact en snoerloos

Hoge verwachting grotendeels waargemaakt. 3 in 1 werkt perfect om (erbij) te hebben. Snoerloos dus ideaal om mee naar de bovenverdiepingen te nemen.
Dweilen is niet voor als het echt erg nodig is, maar meer als onderhoud.
Stofzuigen gaat goed, flexibel, wendbaar, goede accu en zuigt goed.
Kruimeldief is mijn favoriet hierin. Hij is krachtig en met de speciale opzetmondstuk ideaal voor de kattenharen in onze bank en de kruimels van de kinderen.

JeroKeut 11-07-2017

compact en snoerloos

Dweilen is niet voor als het echt erg nodig is, maar meer als onderhoud.
Stofzuigen gaat goed, flexibel, wendbaar, goede accu en zuigt goed.

Pluspunten

• draadloos
  • lange accu
  • zuigt goed
  • Eenvoudig in gebruik
  • 3 in 1

Minpunten

• snel vol
  • gebruiksaanwijzing niet in NL
  • Hoekjes slecht bereikbaar

RS1986 11-07-2017

Fijn apparaat

Stofzuiger nu een aantal weken in gebruik en bevalt erg goed! Gemak van een stofzuiger zonder snoer (maar met accu) die je er heel makkelijk even bijpakt als er ergens wat kruimels liggen. Zuigkracht van deze steelstofzuiger is verbazingwekkend goed!
Dweilsysteem werkt handig op onze laminaatvloeren, twee vliegen in één klap!

Miiii 11-07-2017

Draagt absoluut bij aan een schoner huis!

Het duurde even voor de Philips Power Pro een plaatsje in ons huis had weten te veroveren, maar het is gelukt!

Verwacht je een stofzuiger? Nee, een volwaardige stofzuiger vind ik het niet, daarvoor is de zuigkracht en opslagcapaciteit te beperkt naar mijn mening. Verwacht je een kruimeldief? Nee, dit apparaat is minder handzaam en neemt duidelijk meer plaats in in de kast. Verwacht je een dweil? Nee, de Power kan ook weer meer dan dat. Maar verwacht je een aanvulling op de bovengenoemde apparaten dan is dit apparaat precies dat!

De Power Pro heeft inmiddels een plekje gevonden in de trapkast en wordt er dagelijks even bijgepakt om even gauw rond de eettafel of in de keuken de ergste rommel weg te halen (voorheen bleef dit te vaak liggen omdat ik te lui was om de stofzuiger uit de berging te halen...). Zo af en toe een sopje in het reservoir en de vloer wordt heerlijk snel schoon gedweild. Niet te nat en niet te droog, erg belangrijk voor me omdat ik erg voorzichtig ben met onze mooie houten vloer.

Kortom, ons leven is net weer een stukje makkelijker en schoner geworden. Ik ben er blij mee en beveel dit apparaat dan ook van harte aan!

Pluspunten

• Maakt schoonmaken toegankelijk
  • Uitstekende dweilfunctie

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzing in het NL meegeleverd
  • Komt lastig in hoekjes
  • Beperkte zuigkracht

Miiii 11-07-2017

Uitstekende aanvulling voor een schoon huis

Gerbili 11-07-2017

Alles lekker snel en gemakkelijk schoon

Deze snoerloze stofzuiger is erg makkelijk in gebruik. Door het compacte ontwerp kun je in alle hoekjes en gaatjes komen, en kun je 'm ook onopvallend opbergen, zonder dat het veel ruimte kost.

De stofzuiger is enorm wendbaar. De zuigmond is wat kleiner dan een standaard stofzuiger, maar juist daardoor erg praktisch. De steel ligt lekker in de hand en is ergonomisch.

Ik merk dat ik, door het gebruikgemak, veel sneller aan het stofzuigen ga. Even snel alles schoon. De accu gaat lang genoeg mee om een paar keer schoon te maken, voordat 'ie aan de lader moet. De accuduur gaat ongeveer 1 uur mee.

Op laminaat is over het algemeen de normale zuigkracht voldoende. Bij wat zwaarder vuil kun je 'm op de turbo zetten. Het geluidsniveau is dan wel wat hoog.

Het dweilen werkt goed. De vloer is nagenoeg droog, na behandeling. Doordat je de dweil in combinatie met de stofzuiger gebruikt, zuig je eerst al het vuil op voordat je met de dweil erover gaat. Alles in een keer. Je hebt wel iets meer kracht hiervoor nodig, maar het is goed te doen.

Je kunt je eigen zeep gebruiken en de bijgeleverde doeken zijn prettig in gebruik.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • zeer wendbaar
  • goede accu

Minpunten

• geluidsniveau bij turbostand

123731 11-07-2017

Wendbaar en gemakkelijk

De stofzuiger is erg wendbaar wat hem heel gemakkelijk maakt, doordat je niet eerst een snoer hoeft uit te rollen, pak je hem sneller om even iets op te zuigen. Het dweilgedeelte vind ik niet heel makkelijk. Doordat er geen dosering op zot, is de dweil erg nat en schuift het allemaal erg zwaar over het laminaat.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Snoerloos

Minpunten

• Het dweilgedeelte

gerbili 10-07-2017

Alles lekker snel en gemakkelijk schoon

123731 10-07-2017

Handig in gebruik

De stofzuiger is heel makkelijk im gebruik, door het snoerloze pak je hem snel en maak je snel schoon. Hij is zeer wendbaar en gemakkelijk door de losse kruimel zuiger. Het dweilgedeelte vind ik persoonlijk niet zo gemakkelijk, omdat er geen dosering op het water zit, hierdoor is de dweil erg nat en schuift de stofzuiger erg moeilijk.

tryouter 10-07-2017

Makkelijk in gebruik en dubbel zo snel het huis schoon

Mooi apparaat, staat in de hoek/kast aan de lader. Draadloos stofzuigen of even snel de kruimeldief is echt een gemak. Het dweilsysteem heb je in een paar seconden eronder. Het stofzuigen en dweilen is een super uitvinding. Je loopt achter de PowerPro Aqua aan dus je ontkomt er soms niet aan dat je over je net gedweilde stuk loopt. Op de maximale stand houdt hij het minder lang voor dan op de normale -minder krachtige- stand. Volgens de specificatie moet hij het 40 minuten uithouden eer hij weer 5u aan de lader moet. De Powerpro is overigens minder krachtig dan mijn Philips FC9236 2000W. Daar kwijg je wel een hoop gemak voor terug.
Al met al een tevreden gebruiker. Je vloer is vaker schoon, omdat het zo makkelijk en snel gaat.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk

tryouter1 09-07-2017

Makkelijk in gebruik en dubbel zo snel het huis schoon

JerryVK 09-07-2017

Perfecte aanvulling op gewone stofzuiger

De PowerPro Aqua FC6409/01 is een ideale stofzuiger naast onze 'normale' Philips stofzuiger.
Met 2 honden, 2 katten en een klein meisje van 8 maanden is het ideaal om voor het spelen op de grond even snel de haren van de grond te zuigen.
Ook de dweil functie werkt perfect. Met de losse handzuiger doen we nu ook dagelijks de trap.
Wel is het van belang wanneer er veel honden/katten haren opgezogen worden dat de borstel onder de voet regelmatig schoongemaakt wordt.
Kortom een perfecte aanvulling op de gewone stofzuiger.

Pluspunten

• Lange accu duur
  • Dweil functie

Minpunten

• Borstel regelmatig schoonmaken

JerryVK 09-07-2017

Perfect aanvulling op de huidige stofzuiger

Kortom een perfecte aanvulling op de gewone stofzuiger.

Joelle 07-07-2017

Multifunctionele stofzuiger, dweil & kruimeldief. Onmisbaar

Wat een zalig toestel! Normaal gebruik ik mijn stofzakloze stofzuiger FC9920 en ik ben nog steeds zot van dat toestel maar hij staat nu in een hoekje gepropt achter het speelgoed van de kinderen. Mijn nieuwe PowerPro Aqua neemt veel minder plaats in en is snel bereikbaar.

Behalve dat hij er leuk uitziet doet hij zijn job ook uitstekende. Het stofzuigen gaat vlot en de ronddraaiende borstel in het mondstuk helpt om het vuil te vergaren. Het is toch wel een licht toestel en heel wendbaar. Helaas neemt hij langs de kanten niet alles op. De zuigkracht is wel heel goed en het lawaai valt ook super mee. In de 2de krachtigere stand maakt hij meer lawaai maar dat lijkt me alleen maar logisch he?

Persoonlijk vind ik de opvangbak vrij klein maar het reservoir is zo gemakkelijk te verwijderen en leeg te maken dus dat mag geen probleem zijn. Het toestel is ook gemakkelijk in gebruik. Er zat helaas geen handleiding bij in het nederlands maar de brochure met pictrogramman is duidelijk genoeg.

Een minpuntje voor mij is dat hij niet onder lage kasten en zetels gaat. Hiervoor heb ik nog mijn gewone stofzuiger nodig maar voor het dagdagelijkse stofzuigen is hij top!

Het is ook erg praktisch dat hij oplaadbaar is. Het opladen zelf duurt misschien wel vrij lang maar daarna gaat hij zeker lang genoeg mee en niets houd je tegen om hem tussendoor op te laden!

Een extra bonus is dat je de kruimeldief eraf kan halen. Ik heb deze intussen al enkele malen gebruikt in combinatie met de bijgeleverde opzetstukken. Superhandig om de stoffen zetel proper te maken en om tussen de kussens en de wanden in te gaan. Ook in de auto zijn deze opzetstukken erg handig.

Sinds ik dit toestel heb, heb ik ook al vaker gedweild. Je hoeft geen emmer te nemen met product, je aftrekken er dweil te nemen en eraan te beginnen. Je vult gewoon het reservoir met water en eventueel wat product. Klikt hem eronder en daar ga je. Je kan zelfs de stofzuiger erbij aanzetten om het meeste vuil op te zuigen zodat je dweil minder snel vuil is. Doordat hij steeds binnen bereik is gebruik ik hem sneller even tussendoor. En je gebruikt minder water en product voor dezelfde oppervlakte

Ik ben in elk geval blij dat ik dit leuke toestel heb leren kennen. Een aanrader!

Pluspunten

• praktisch in gebruik
  • leuk design
  • wendbaar

Minpunten

• kan niet onder zetels of lage kasten

stoica 06-07-2017

top om te stofzuigen en dweilen in één beweging

ideaal om snel te stofzuigen en dweilen in één.
zeer makkelijk zonder snoer.
gaat tot een uurtje mee,als je de max knop niet gebruikt.
makkelijk te stofzuigen onder bed,maar niet als de dweilfunctie is aangesloten,dan klikt het dweilsysteem eraf.
kruimelzuiger,zuigt goed de kattenharen op uit de zetel.
de bijgeleverde borstelkop,specifiek om kattenharen te verwijderen van stoelen en banken is niet positief bevonden,deze werkt niet naar behoren.

Pluspunten

• stofzuigen en dweilen in één
  • zonder snoer

Minpunten

• duur

Swimming 06-07-2017

Een perfect werkend toestel

Deze stofzuiger werkt perfect, ook het reinigen werkt deze perfect. En zonder draad supper, zijn heel goedebewegenlijkheid. Een aanrader!

Pluspunten

• Goede beweeglijkheid
  • Heel goede zuigkracht
  • Goed geluidsniveau
  • Goed te demonteren voor gebruik van kruimeldief
  • Het ledigen gaat zeer gemakkelijk