Philips PowerPro Duo FC6172 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Duo FC6172 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Rik 15-10-2019

Niet goed

Heb deze stofzuiger nu ongeveer 6 weken, ben zeer ontevreden! Het apparaat zuigt bij het eerste gebruik redelijk, echter zitten na 1 zuigbeurt allemaal haren in het ronddraaiende gedeelte van het mondstuk. Dit moet je daarna verwijderen door met een schaar of mes al deze haren door te knippen. Doe je dit niet, dan zuigt hij voor geen meter. Het opvanggedeelte van het vuil is zeer fragiel, wanneer je dit losklikt om het vuil te verwijderen moet je goed oppassen dat de clips die de 2 helften bij elkaar houden er niet afspringen. Wanneer het gebeurt vliegen ze werkelijk alle kanten op. Wanneer je na het verwijderen van het vuil de helften weer bij elkaar doet voelt het allemaal kwetsbaar. Het zuigen van stof en pluisjes gaat redelijk, maar wanneer de stukjes die je op wilt zuigen iets groter zijn, worden ze niet opgezogen. De hulpstukken zijn helemaal om te huilen, na ongeveer 1 minuut hoor je al onheilspellende geluiden van brekend en krakend plastic. Dat heb ik veiligheidshalve maar niet verder geprobeerd. Het geluid op de volle stand is een heel hoog schel geluid wat erg pijn doet aan de oren. Mijn vermoeden is dat dit apparaat niet goed ontwikkeld is, het is niet in een huis gebruikt door iemand van de ontwikkelafdeling. Mijn oude stofzuiger met zak en draad staat ondertussen weer beneden om te stofzuigen, boven staat dit apparaat nog om daar af en toe gebruikt te worden, maar iedere keer erger ik me weer als ik hem moet gebruiken. Echt een afrader! Ik ben tot nu toe meer bezig met het reinigen en onderhoud van het apparaat dan dat ik kan zuigen.

• Batterijduur

Minpunten

• Stevigheid
  • Materiaalgebruik
  • Borsteltje in de zuigmond
  • Onderhoud

Lezs 20-10-2017

Mijn review

Wat een geweldig ding! Hij doet qua zuigkracht niks onder voor mijn gewone stofzuiger, zelfs de hondenharen verdwijnen moeiteloos . Een ander voordeel is dat powerPro Duo heel wendbaar is, je komt dus overal makkelijk bij. Hij is niet zwaar, dus je tilt de stofzuiger zo naar boven , en je hebt snoer, wat echt ideaal is. voor mij nu al onmisbaar!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Zeer wendbaar
  • Snoerloos
  • Makkelijk in gebruik

Alouatta 14-07-2017

Handig, maar niet zo krachtig

We hebben de Power Pro Duo nu 2 weken in gebruik en de eerste indruk is goed.
Wat vooral opvalt is het gemak in gebruik. Hij is makkelijk rechtop te stockeren. Hij staat bij ons in een hoekje en wordt, met 2 jonge kruimelende kinderen, bijna dagelijks boven gehaald.
De kruimeldief wordt niet zo vaak gebruikt. Meestal is het makkelijker om de kruimels, van de tafel, op de grond te vegen en de volledige steelstofzuiger te gebruiken.
Het ledigen van de bak is ook supersimpel.

Enkel rozengeur? Toch niet...
De steelstofzuiger is makkelijk wendbaar, maar geeft toch een belastend gevoel op je pols. Dit vooral omdat, door de kruimeldief, het zwaartepunt vrij laag ligt. Door dat de kruimeldief zo laag ligt is het ook niet makkelijk om onder (lage) kasten te stofzuigen.
De voorwaartse beweging neemt het vuil vrij goed op. De achterwaartse beweging laat wat te wensen over. Dan wil er nogal eens wat vuil blijven liggen als de stukjes wat groter zijn (bv gedroogde modderklontjes van onder de schoenen).

Over het algemeen wel tevreden van de Power Pro Duo. Het gebruiksgemak maakt veel goed en om snel eens door de kamer te gaan ideaal.

Pluspunten

• Snel
  • Draadloos
  • Ingebouwde kruimeldief

Minpunten

• Niet zo krachtig
  • Moeilijk onder kasten

NaomiVdG 13-07-2017

Tijd besparend

Deze steelstofzuiger spaart mij heel veel tijd met een pasgeboren baby. Op paar minuten tijd heb ik heel ons appartement gekuist, super gemakkelijk om nog even snel te stofzuigen wanneer je bezoek krijgt. Ook vind ik het fantastisch dat ik de babyfoon nog kan horen wanneer ik aan het stofzuigen ben. De afzonderlijk te gebruiken kruimeldief is dan weer ideaal om mijn zetel hondenharen vrij te maken. Het opvangbakje vind ik dan persoonlijk weer net iets te klein en moet ik regelmatig gaan leegmaken. Ook de positie van dit bakje vind ik niet erg praktisch want hierdoor geraak ik niet onder lage meubels.

Pluspunten

• Tijd besparend
  • Snoerloos
  • Geluid

Minpunten

• Opvangbakje

Sylvers 12-07-2017

Prettig in gebruik

De Philips powerpro duo is een ideale stofzuiger voor erbij. Wij gebruiken hem dagelijks om even de troep onder de tafel weg te zuigen met 2 kleine kinderen.

De steelstofzuiger heeft een goede accu, hoeft niet iedere keer aan de lader. Kan op iedere gewenste plek worden weggezet. Handig in gebruik doordat het ook als kruimelzuiger direct te gebruiken is. Is wendbaar, zeker onder oppervlakten door.

Nadeel is het grote en platte mondstuk, deze zuigt geen grotere stukken op, maar duwt deze vooruit. De wielen op het mondstuk zorgen dat hij net niet overal onderdoor kan (bank bv). Is ook vrij zwaar om op te tillen.

Al met al een zeer prettige stofzuiger voor snel en korte stofzuigbeurten en ongelukjes in huis!

Pluspunten

• Accu
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Mondstuk groot
  • Zwaar

Aniek1984 12-07-2017

prima apparaat

De Philips Powerpro Duo is heel handig in gebruik.
Hij zuigt zowel de houten vloer als het tapijt. Ook de overgang gaat soepel. Ik gebruik de kleine borstel voornamelijk voor de bank.

Ik laad de accu na elke gebruik op en heb nooit met een lege accu gezeten. Deze gaat lang genoeg mee. Het is makkelijk om de kruimeldief te (de)monteren waardoor ik deze vooral veel gebruik

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • goede zuigkracht
  • lichtgewicht

KaZa 12-07-2017

Multifunctionele, handzame stofzuiger

De power pro duo is een handzame stofzuiger, draadloos en multifunctioneel (kan ook als kruimeldief) worden gebruikt. Voor een steelstofzuiger heeft de power pro een hoge zuigkracht!

Met een peuter in huis, is het elke dag meerdere malen stofzuigen. De power pro is dan zo gepakt en komt makkelijk in alle hoeken en gaten. De stofzuiger is makkelijk te legen en goed schoon te houden. Wij zijn enthousiast!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Moet opgeladen

JeeLa 11-07-2017

Handig en snel in gebruik

Hoe het vroeger ging: stofzuiger uit de berging sleuren, snoer eruit trekken, vrij stopcontact zoeken, voorover gebogen met pijnlijke rug duwen op de stang om alle stof op te zuigen, de zware bak achter me aan sleuren (die vaak bleef haken achter hoekjes of de draad) , dan naar de volgende ruimte: weer een vrij stopcontact zoeken, enzovoort,...

Hoe het nu gaat: de Philips PowerPro Duo uit het stopcontact halen, en meteen beginnen stofzuigen. Rechtop, zonder pijnlijke rug. Knop "MAX" indrukken voor maximale zuigkracht, en zelf niet meer moeten drukken op de stang. Rustig achter de steelstofzuiger aanlopen en voelen (en zien dankzij doorzichtbaar reservoir) hoe alle stof krachtig opgezogen wordt. Ik was meteen verkocht!

Ook de afneembare kruimeldief maakt dat ik meteen alles bij de hand heb om alle oppervlakken te stofzuigen. Moeilijk bereikbare plaats, of een spinneweb aan het plafond? Hop, kruimeldief eraf en zuigen maar!

Enige nadeel: deze steelstofzuiger moet vrij lang laden (4 à 5 uur) om dan ongeveer 40 minuten mee te gaan. Maar als je hem elke keer meteen terug insteekt na gebruik, vormt dat niet langer een probleem.

Pluspunten

• afneembare kruimeldief
  • licht in gebruik
  • ergonomische houding
  • draadloos
  • zonder stofzak

Minpunten

• lange laadtijd
  • kan niet onder alle meubels

paneuropean 10-07-2017

Handig voor het kleindere werk

Handige stofzuiger voor de kleinere dagelijkse klusjes in huis docht geen waardige vervanger van de 'echte' stofzuiger. Hij is eigenlijk niet echt opgewassen tegen hondenharen van een grote Duitse herder.

Pluspunten

• Handig
  • Compact
  • Draadloos
  • Makkelijk weg te bergen

Minpunten

• Kleine opvangbak
  • Niet erg krachtig

cillatje 10-07-2017

Handzaam en prettig in gebruik

Altijd gebruik gemaakt van een "gewone" stofzuiger. Maar vraag me nu af waarom ik nooit eerder een steelstofzuiger heb gekocht. Laden gaat snel, de stofzuiger is krachtig en is ook makkelijk te bedienen. Ook erg prettig dat er een losse kruimeldief inzit voor het snellere werk.

Pluspunten

• handzaam
  • prettig in gebruik
  • goede batterij

Minpunten

• wennen aan opladen

Melanie007 10-07-2017

Super handige stofzuiger

Super handig doordat het een lichte stofzuiger is. Hij draait makkelijk en zuigt krachtig. Doordat hij snoerloos is kan ik nu ook makkelijk boven stofzuigen. Met de bijgeleverde opzetstukken is dit apparaat voor alles te gebruiken

Pluspunten

• Krachtig
  • Snoerloos
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Geluid

sarena21 09-07-2017

Makkelijk voor de kleine klusjes

Hij is makkelijk in gebruik en snel te pakken omdat er geen snoer aan zit. Het hele huis lukt me niet om er met 1 accu lading te doen, voor kleine huizen ideaal. De kruimelzuiger in 1 is top en makkelijk voor het snelle zuigwerk. Wel mis ik mijn steel, als ik nu de randen/plinten wil schoonmaken moet ik eerst de kruimelzuiger er af halen wat erg onhandig werkt. Voor snel schoonmaken ideaal maar voor het echte grondig werk niet. Bij de kruimelzuiger zit een borstel speciaal voor dieren haren, die is echt top! Krijg mijn stoffen bank er mooi en snel schoon mee.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Borstel voor dieren haren
  • Zakloos
  • Snoerloos

Minpunten

• Accu niet genoeg voor het hele huis

laredo 09-07-2017

handig in een gezin met kinderen

Deze stofzuiger maakt het leven van drukke ouders een stuk makkelijker! Hij is echt handig in een gezin met kinderen aangezien hij snel en goed de kruimels van de vloer kan zuigen. Vroeger moesten wij op onze knieën met een stoffer en blik dat is nu verleden tijd. Onze zoon van bijna 4 vindt het ook leuk om te helpen met deze stoere machine!

Pluspunten

• Snel gepakt
  • Sterk genoeg

Minpunten

• Valt soms om in de kast

Melanie 06-07-2017

Hanndig en snel

Handig en snel apparaat

Deze stofzuiger is erg handig om mee te werken. Draadloos, kan makkelijk en snel z'n ding doen en geraakt vb.helemaal onder de bedden wat bij een gewone stofzuiger nogal moeilijk is. Ook de kruimeldief is erg handig, afklikken en de zetels zijn vb in een wip gedaan. Ik gebruik deze vooral voor boven,. Hij is misscchien iets minder krachtig dan een ouderwetse stofzuiger, ik krijg er vb beneden niet telkens al het zand mee weg die m'n zoontjes soms meebrengen na een bezoekje aan de zandbak. Maar zand is natuurlijk iets wat bij normale omstandigheden niet zomaar in huis komt. Hij is bij de maximum stand wel iets lawaaierig maar de nadelen wegen zeker niet op tegen het gebruikssgemak en de snelheid.

Pluspunten

• Snelheid
  • Souplesse
  • Gebruiksgemak
  • Snoerloos
  • Kruimeldief

Minpunten

• Lawaai