Philips PowerPro Duo FC6172 - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Kleur(en)
rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 45 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

JeeLa 11-07-2017

Handig en snel in gebruik

Hoe het vroeger ging: stofzuiger uit de berging sleuren, snoer eruit trekken, vrij stopcontact zoeken, voorover gebogen met pijnlijke rug duwen op de stang om alle stof op te zuigen, de zware bak achter me aan sleuren (die vaak bleef haken achter hoekjes of de draad) , dan naar de volgende ruimte: weer een vrij stopcontact zoeken, enzovoort,...

Hoe het nu gaat: de Philips PowerPro Duo uit het stopcontact halen, en meteen beginnen stofzuigen. Rechtop, zonder pijnlijke rug. Knop "MAX" indrukken voor maximale zuigkracht, en zelf niet meer moeten drukken op de stang. Rustig achter de steelstofzuiger aanlopen en voelen (en zien dankzij doorzichtbaar reservoir) hoe alle stof krachtig opgezogen wordt. Ik was meteen verkocht!

Ook de afneembare kruimeldief maakt dat ik meteen alles bij de hand heb om alle oppervlakken te stofzuigen. Moeilijk bereikbare plaats, of een spinneweb aan het plafond? Hop, kruimeldief eraf en zuigen maar!

Enige nadeel: deze steelstofzuiger moet vrij lang laden (4 à 5 uur) om dan ongeveer 40 minuten mee te gaan. Maar als je hem elke keer meteen terug insteekt na gebruik, vormt dat niet langer een probleem.

Pluspunten

• afneembare kruimeldief
  • licht in gebruik
  • ergonomische houding
  • draadloos
  • zonder stofzak

Minpunten

• lange laadtijd
  • kan niet onder alle meubels

eben 23-10-2017

sterke kruimeldief met onhandig design

Geweldig om een snoerloze stofzuiger te hebben! Altijd stand-by, geen gedoe met het juiste stopcontact en te korte snoeren en zo. Hij is heel wendbaar in het gebruik en heeft flinke zuigkracht. Tot zover het goede nieuws.

De stofzuiger is niet licht-- niet heel fijn om de trap op te tillen, maar wel te doen-- tenzij je een onhandige beweging maakt en de kruimeldief eruit valt.
Het geluid in de turbostand is aanzienlijk-- om met iemand vlakbij te praten moet je schreeuwen. Neem je de kruimeldief uit de steel, dan dondert de boel meteen om, moet voorzichtig gebeuren (en dan nog..) En dan het handige reservoir-- dat bestaat uit twee delen, eentje een soort dekseltje met een gat erin waar, je raadt het al, zomaar het vuil bij een onhandige beweging uit kan vallen.Opmerkelijk hoe snel je zoveel vuil maakt- het reservoir moet na elke keer geleegd.

De kruimeldief heeft twee mondstukken, waarvan er eentje aan de stang te bevestigen is. Valt daar ook meteen vanaf. Onhandig, want die mondstukken zijn nodig om goed te kruimelzuigen. Het andere grote mondstuk 'voor dierenharen' doet helemaal niets...maar dan ook niet één kattenhaar van de bank. Zou ik iets verkeerd doen? Met de hele stofzuiger op de bank (mondstuk aan steel) gaat het wel goed.

Als laatste de oplader: een adaptor met stekkertje, ietsje groter dan van een mobieltje of zo. Er is een suf muurhoudertje bijgeleverd met schroeven en pluggen, waar je het plugje in kunt klikken. Dat laat Philips dan weer niet in dat filmpje van de stofzuigende zakenman zien.

Al met al: je moet niet onhandig zijn en het voelt niet oer-degelijk allemaal, het zijn vrij primitieve accessoires (adapter, reservoir en hulpstukken), en hij maakt herrie. Dat alles kon ik niet in de reviews vinden die ik braaf had doorgeplozen, daarom schrijf ik deze. Hoe dan ook: een sterke snoerloze stofzuiger blijft erg fijn, dus met enigszins gemengde gevoelens houd ik 'm toch in huis.

Lezs 20-10-2017

Mijn review

Wat een geweldig ding! Hij doet qua zuigkracht niks onder voor mijn gewone stofzuiger, zelfs de hondenharen verdwijnen moeiteloos . Een ander voordeel is dat powerPro Duo heel wendbaar is, je komt dus overal makkelijk bij. Hij is niet zwaar, dus je tilt de stofzuiger zo naar boven , en je hebt snoer, wat echt ideaal is. voor mij nu al onmisbaar!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Zeer wendbaar
  • Snoerloos
  • Makkelijk in gebruik

Alouatta 14-07-2017

Handig, maar niet zo krachtig

We hebben de Power Pro Duo nu 2 weken in gebruik en de eerste indruk is goed.
Wat vooral opvalt is het gemak in gebruik. Hij is makkelijk rechtop te stockeren. Hij staat bij ons in een hoekje en wordt, met 2 jonge kruimelende kinderen, bijna dagelijks boven gehaald.
De kruimeldief wordt niet zo vaak gebruikt. Meestal is het makkelijker om de kruimels, van de tafel, op de grond te vegen en de volledige steelstofzuiger te gebruiken.
Het ledigen van de bak is ook supersimpel.

Enkel rozengeur? Toch niet...
De steelstofzuiger is makkelijk wendbaar, maar geeft toch een belastend gevoel op je pols. Dit vooral omdat, door de kruimeldief, het zwaartepunt vrij laag ligt. Door dat de kruimeldief zo laag ligt is het ook niet makkelijk om onder (lage) kasten te stofzuigen.
De voorwaartse beweging neemt het vuil vrij goed op. De achterwaartse beweging laat wat te wensen over. Dan wil er nogal eens wat vuil blijven liggen als de stukjes wat groter zijn (bv gedroogde modderklontjes van onder de schoenen).

Over het algemeen wel tevreden van de Power Pro Duo. Het gebruiksgemak maakt veel goed en om snel eens door de kamer te gaan ideaal.

Pluspunten

• Snel
  • Draadloos
  • Ingebouwde kruimeldief

Minpunten

• Niet zo krachtig
  • Moeilijk onder kasten

NaomiVdG 13-07-2017

Tijd besparend

Deze steelstofzuiger spaart mij heel veel tijd met een pasgeboren baby. Op paar minuten tijd heb ik heel ons appartement gekuist, super gemakkelijk om nog even snel te stofzuigen wanneer je bezoek krijgt. Ook vind ik het fantastisch dat ik de babyfoon nog kan horen wanneer ik aan het stofzuigen ben. De afzonderlijk te gebruiken kruimeldief is dan weer ideaal om mijn zetel hondenharen vrij te maken. Het opvangbakje vind ik dan persoonlijk weer net iets te klein en moet ik regelmatig gaan leegmaken. Ook de positie van dit bakje vind ik niet erg praktisch want hierdoor geraak ik niet onder lage meubels.

Pluspunten

• Tijd besparend
  • Snoerloos

Minpunten

• Opvangbakje

Sylvers 12-07-2017

Prettig in gebruik

De Philips powerpro duo is een ideale stofzuiger voor erbij. Wij gebruiken hem dagelijks om even de troep onder de tafel weg te zuigen met 2 kleine kinderen.

De steelstofzuiger heeft een goede accu, hoeft niet iedere keer aan de lader. Kan op iedere gewenste plek worden weggezet. Handig in gebruik doordat het ook als kruimelzuiger direct te gebruiken is. Is wendbaar, zeker onder oppervlakten door.

Nadeel is het grote en platte mondstuk, deze zuigt geen grotere stukken op, maar duwt deze vooruit. De wielen op het mondstuk zorgen dat hij net niet overal onderdoor kan (bank bv). Is ook vrij zwaar om op te tillen.

Al met al een zeer prettige stofzuiger voor snel en korte stofzuigbeurten en ongelukjes in huis!

Pluspunten

• Accu
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Mondstuk groot
  • Zwaar

Syl2018 12-07-2017

Goede steelstofzuiger

Het gemak van een steelstofzuiger bevalt me heel goed.

De powerpro duo doet lang met zijn accu, heeft goede kracht, maar daarvoor gebruik ik wel veel de Max knop, voor net dat beetje extra power waarmee ook de kleine deeltjes van onze tegelvloer zuigt.

Groot voordeel is dat hij makkelijk weg te zetten is, en dat de kruimelzuiger eenvoudig afneembaar en te gebruiken is. Hij kan eenvoudig platgelegd worden zonder dat de borstelkop opwipt.

Nadeel is dat hij vrij zwaar is. Het heeft ook hoge wielen aan het voetstuk, waardoor je niet overal mee onderdoor kan. Het voetstuk is vrij plat op de vloer, waardoor hij iets grotere stukken niet opzuigt.

Aniek1984 12-07-2017

prima apparaat

De Philips Powerpro Duo is heel handig in gebruik.
Hij zuigt zowel de houten vloer als het tapijt. Ook de overgang gaat soepel. Ik gebruik de kleine borstel voornamelijk voor de bank.

Ik laad de accu na elke gebruik op en heb nooit met een lege accu gezeten. Deze gaat lang genoeg mee. Het is makkelijk om de kruimeldief te (de)monteren waardoor ik deze vooral veel gebruik

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • goede zuigkracht
  • lichtgewicht

KaZa 12-07-2017

Multifunctionele, handzame stofzuiger

De power pro duo is een handzame stofzuiger, draadloos en multifunctioneel (kan ook als kruimeldief) worden gebruikt. Voor een steelstofzuiger heeft de power pro een hoge zuigkracht!

Met een peuter in huis, is het elke dag meerdere malen stofzuigen. De power pro is dan zo gepakt en komt makkelijk in alle hoeken en gaten. De stofzuiger is makkelijk te legen en goed schoon te houden. Wij zijn enthousiast!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Moet opgeladen

paneuropean 10-07-2017

Handig voor het kleindere werk

Handige stofzuiger voor de kleinere dagelijkse klusjes in huis docht geen waardige vervanger van de 'echte' stofzuiger. Hij is eigenlijk niet echt opgewassen tegen hondenharen van een grote Duitse herder.

Pluspunten

• Handig
  • Compact
  • Draadloos
  • Makkelijk weg te bergen

Minpunten

• Kleine opvangbak
  • Niet erg krachtig

cillatje 10-07-2017

Handzaam en prettig in gebruik

Altijd gebruik gemaakt van een "gewone" stofzuiger. Maar vraag me nu af waarom ik nooit eerder een steelstofzuiger heb gekocht. Laden gaat snel, de stofzuiger is krachtig en is ook makkelijk te bedienen. Ook erg prettig dat er een losse kruimeldief inzit voor het snellere werk.

Pluspunten

• handzaam
  • prettig in gebruik
  • goede batterij

Minpunten

• wennen aan opladen

Melanie007 10-07-2017

Super handige stofzuiger

Super handig doordat het een lichte stofzuiger is. Hij draait makkelijk en zuigt krachtig. Doordat hij snoerloos is kan ik nu ook makkelijk boven stofzuigen. Met de bijgeleverde opzetstukken is dit apparaat voor alles te gebruiken

Pluspunten

• Krachtig
  • Snoerloos
  • Accu gaat lang mee

sarena21 09-07-2017

Makkelijk voor de kleine klusjes

Hij is makkelijk in gebruik en snel te pakken omdat er geen snoer aan zit. Het hele huis lukt me niet om er met 1 accu lading te doen, voor kleine huizen ideaal. De kruimelzuiger in 1 is top en makkelijk voor het snelle zuigwerk. Wel mis ik mijn steel, als ik nu de randen/plinten wil schoonmaken moet ik eerst de kruimelzuiger er af halen wat erg onhandig werkt. Voor snel schoonmaken ideaal maar voor het echte grondig werk niet. Bij de kruimelzuiger zit een borstel speciaal voor dieren haren, die is echt top! Krijg mijn stoffen bank er mooi en snel schoon mee.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Borstel voor dieren haren
  • Zakloos
  • Snoerloos

Minpunten

• Accu niet genoeg voor het hele huis

laredo 09-07-2017

handig in een gezin met kinderen

Deze stofzuiger maakt het leven van drukke ouders een stuk makkelijker! Hij is echt handig in een gezin met kinderen aangezien hij snel en goed de kruimels van de vloer kan zuigen. Vroeger moesten wij op onze knieën met een stoffer en blik dat is nu verleden tijd. Onze zoon van bijna 4 vindt het ook leuk om te helpen met deze stoere machine!

Pluspunten

• Snel gepakt
  • Sterk genoeg

Minpunten

• Valt soms om in de kast

Melanie 06-07-2017

Hanndig en snel

Handig en snel apparaat

Deze stofzuiger is erg handig om mee te werken. Draadloos, kan makkelijk en snel z'n ding doen en geraakt vb.helemaal onder de bedden wat bij een gewone stofzuiger nogal moeilijk is. Ook de kruimeldief is erg handig, afklikken en de zetels zijn vb in een wip gedaan. Ik gebruik deze vooral voor boven,. Hij is misscchien iets minder krachtig dan een ouderwetse stofzuiger, ik krijg er vb beneden niet telkens al het zand mee weg die m'n zoontjes soms meebrengen na een bezoekje aan de zandbak. Maar zand is natuurlijk iets wat bij normale omstandigheden niet zomaar in huis komt. Hij is bij de maximum stand wel iets lawaaierig maar de nadelen wegen zeker niet op tegen het gebruikssgemak en de snelheid.

Pluspunten

• Snelheid
  • Souplesse
  • Gebruiksgemak
  • Snoerloos
  • Kruimeldief

Minpunten

• Lawaai

Esje79 05-07-2017

Wat een mooie stofzuiger

Ik heb al meerdere stofzuigers gehad, maar deze is echt erg goed. Makkelijk in gebruik, draadloos, licht en je kunt er ruim een uur mee stofzuigen. Ideaal. In het begin schrok ik wel even van de prijs, maar het is dan ook werkelijk waar een goede stofzuiger. Dat merk je ook wel. Mijn man is 2.03 mtr en is helemaal weg van deze stofzuiger. Hoeft niet te bukken, licht en prima met zijn lengte.

Johan33 05-07-2017

Dit is werkelijk een hele handige en effectieve stofzuiger. De zuigkracht is buitengewoon goed, het resultaat is prima en grote voordeel is dat er het snoerloos is. Ideaal voor kleine klusjes.

prologic2005 05-07-2017

volwaardig stofzuiger kwaliteit met alle voordelen

Geweldig concept om steelstofzuiger en kruimelzuiger samen te voegen tot één product.
We hebben namelijk twee jonge kinderen, en je raadt het al we gebruiken vaak de kruimelzuiger.
De naam zegt "kruimel" zuiger maar niets is minder waar, hij zuigt namelijk alles op !!
ben super tevreden met powerpro duo, en raadt ieder jong familie aan. We hadden namelijk een "normale" stofzuiger
maar om iedere keer de zware stofzuiger naar boven verdieping te sjouwen was niet te doen. gelukkig is de draadloze powerduo
heel makkelijk te gebruiken. Zelfs de kinderen kunnen hun eigen kamer stofzuigen !!

Pluspunten

• zuigkracht
  • draadloos
  • gewicht
  • design

Minpunten

• max knop is niet nodig

johan73 05-07-2017

Prima stofzuiger!

Sinds enige dagen gebruik ik dit apparaat, en het is werkelijk een zeer nuttige en makkelijke stofzuiger. Hij is makkelijk in gebruik en heeft voldoende power. Ideaal voor kleine karweitjes

Pluspunten

• snelheid
  • zakloos
  • gemak

Minpunten

• te luid geluid

Tijne 05-07-2017

Fijn ding voor erbij

Het is even wennen een steelstofzuiger, maar hij doet zijn werk prima.
Handig is ook de "ingebouwde" kruimeldief, handig met zo'n kleintje in huis.
Het tapijt wordt ook moeiteloos schoongemaakt, ook mede dankzij de roterende borstels.
Fijn ook geen zak die je moet legen, dus geen onnodige kosten of vieze geur.

Pluspunten

• Kruimeldief inbegrepen
  • Zonder zak
  • Makkelijk wendbaar
  • Fijn voor erbij

Minpunten

• Hoog geluid
  • niet zelfde als gewone stofzuiger