Philips PowerPro Duo FC6172 - Reviews

Laadtijd
5 uur
Bedrijfstijd
60 min

Beoordeling op basis van 57 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Alouatta 14-07-2017 Product paar weken in bezit

Handig, maar niet zo krachtig

We hebben de Power Pro Duo nu 2 weken in gebruik en de eerste indruk is goed.
Wat vooral opvalt is het gemak in gebruik. Hij is makkelijk rechtop te stockeren. Hij staat bij ons in een hoekje en wordt, met 2 jonge kruimelende kinderen, bijna dagelijks boven gehaald.
De kruimeldief wordt niet zo vaak gebruikt. Meestal is het makkelijker om de kruimels, van de tafel, op de grond te vegen en de volledige steelstofzuiger te gebruiken.
Het ledigen van de bak is ook supersimpel.

Enkel rozengeur? Toch niet...
De steelstofzuiger is makkelijk wendbaar, maar geeft toch een belastend gevoel op je pols. Dit vooral omdat, door de kruimeldief, het zwaartepunt vrij laag ligt. Door dat de kruimeldief zo laag ligt is het ook niet makkelijk om onder (lage) kasten te stofzuigen.
De voorwaartse beweging neemt het vuil vrij goed op. De achterwaartse beweging laat wat te wensen over. Dan wil er nogal eens wat vuil blijven liggen als de stukjes wat groter zijn (bv gedroogde modderklontjes van onder de schoenen).

Over het algemeen wel tevreden van de Power Pro Duo. Het gebruiksgemak maakt veel goed en om snel eens door de kamer te gaan ideaal.

Pluspunten

• Snel
  • Draadloos
  • Ingebouwde kruimeldief

Minpunten

• Niet zo krachtig
  • Moeilijk onder kasten

NaomiVdG 13-07-2017 Product paar weken in bezit

Tijd besparend

Deze steelstofzuiger spaart mij heel veel tijd met een pasgeboren baby. Op paar minuten tijd heb ik heel ons appartement gekuist, super gemakkelijk om nog even snel te stofzuigen wanneer je bezoek krijgt. Ook vind ik het fantastisch dat ik de babyfoon nog kan horen wanneer ik aan het stofzuigen ben. De afzonderlijk te gebruiken kruimeldief is dan weer ideaal om mijn zetel hondenharen vrij te maken. Het opvangbakje vind ik dan persoonlijk weer net iets te klein en moet ik regelmatig gaan leegmaken. Ook de positie van dit bakje vind ik niet erg praktisch want hierdoor geraak ik niet onder lage meubels.

Pluspunten

• Tijd besparend
  • Snoerloos

Minpunten

• Opvangbakje

Sylvers 12-07-2017 Product paar weken in bezit

Prettig in gebruik

De Philips powerpro duo is een ideale stofzuiger voor erbij. Wij gebruiken hem dagelijks om even de troep onder de tafel weg te zuigen met 2 kleine kinderen.

De steelstofzuiger heeft een goede accu, hoeft niet iedere keer aan de lader. Kan op iedere gewenste plek worden weggezet. Handig in gebruik doordat het ook als kruimelzuiger direct te gebruiken is. Is wendbaar, zeker onder oppervlakten door.

Nadeel is het grote en platte mondstuk, deze zuigt geen grotere stukken op, maar duwt deze vooruit. De wielen op het mondstuk zorgen dat hij net niet overal onderdoor kan (bank bv). Is ook vrij zwaar om op te tillen.

Al met al een zeer prettige stofzuiger voor snel en korte stofzuigbeurten en ongelukjes in huis!

Pluspunten

• Accu
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Mondstuk groot
  • Zwaar

Sylvers 12-07-2017

Goede steelstofzuiger

Het gemak van een steelstofzuiger bevalt me heel goed.

De powerpro duo doet lang met zijn accu, heeft goede kracht, maar daarvoor gebruik ik wel veel de Max knop, voor net dat beetje extra power waarmee ook de kleine deeltjes van onze tegelvloer zuigt.

Groot voordeel is dat hij makkelijk weg te zetten is, en dat de kruimelzuiger eenvoudig afneembaar en te gebruiken is. Hij kan eenvoudig platgelegd worden zonder dat de borstelkop opwipt.

Nadeel is dat hij vrij zwaar is. Het heeft ook hoge wielen aan het voetstuk, waardoor je niet overal mee onderdoor kan. Het voetstuk is vrij plat op de vloer, waardoor hij iets grotere stukken niet opzuigt.

Aniek1984 12-07-2017 Product paar weken in bezit

prima apparaat

De Philips Powerpro Duo is heel handig in gebruik.
Hij zuigt zowel de houten vloer als het tapijt. Ook de overgang gaat soepel. Ik gebruik de kleine borstel voornamelijk voor de bank.

Ik laad de accu na elke gebruik op en heb nooit met een lege accu gezeten. Deze gaat lang genoeg mee. Het is makkelijk om de kruimeldief te (de)monteren waardoor ik deze vooral veel gebruik

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • goede zuigkracht
  • lichtgewicht

Aniek1984 12-07-2017

prima voor kleine zuigbeurten

Ik ben zeer te spreken over de Philips Power Duo.
Het stofzuigen van zowel houten vloeren als tapijt gaat prima. Ook de overgang gaat zonder moeite. De kleine borstel gebruik ik voor de bank.
Het is ideaal dat je de kruimeldief los kunt gebruiken als je wat kleine rommeltjes op wilt zuigen. Het gewicht is prima. Maak wel regelmatig de borstel schoon anders gaat hij verstopt zitten. Ik laad de accu na elk gebruik op en heb nog nooit met een lege accu gezeten. Prima apparaat!

KaZa 12-07-2017 Product paar weken in bezit

Multifunctionele, handzame stofzuiger

De power pro duo is een handzame stofzuiger, draadloos en multifunctioneel (kan ook als kruimeldief) worden gebruikt. Voor een steelstofzuiger heeft de power pro een hoge zuigkracht!

Met een peuter in huis, is het elke dag meerdere malen stofzuigen. De power pro is dan zo gepakt en komt makkelijk in alle hoeken en gaten. De stofzuiger is makkelijk te legen en goed schoon te houden. Wij zijn enthousiast!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Moet opgeladen

JeeLa 11-07-2017 Product paar weken in bezit

Handig en snel in gebruik

Hoe het vroeger ging: stofzuiger uit de berging sleuren, snoer eruit trekken, vrij stopcontact zoeken, voorover gebogen met pijnlijke rug duwen op de stang om alle stof op te zuigen, de zware bak achter me aan sleuren (die vaak bleef haken achter hoekjes of de draad) , dan naar de volgende ruimte: weer een vrij stopcontact zoeken, enzovoort,...

Hoe het nu gaat: de Philips PowerPro Duo uit het stopcontact halen, en meteen beginnen stofzuigen. Rechtop, zonder pijnlijke rug. Knop "MAX" indrukken voor maximale zuigkracht, en zelf niet meer moeten drukken op de stang. Rustig achter de steelstofzuiger aanlopen en voelen (en zien dankzij doorzichtbaar reservoir) hoe alle stof krachtig opgezogen wordt. Ik was meteen verkocht!

Ook de afneembare kruimeldief maakt dat ik meteen alles bij de hand heb om alle oppervlakken te stofzuigen. Moeilijk bereikbare plaats, of een spinneweb aan het plafond? Hop, kruimeldief eraf en zuigen maar!

Enige nadeel: deze steelstofzuiger moet vrij lang laden (4 à 5 uur) om dan ongeveer 40 minuten mee te gaan. Maar als je hem elke keer meteen terug insteekt na gebruik, vormt dat niet langer een probleem.

Pluspunten

• afneembare kruimeldief
  • licht in gebruik
  • ergonomische houding
  • draadloos
  • zonder stofzak

Minpunten

• lange laadtijd
  • kan niet onder alle meubels

paneuropean 10-07-2017 Product paar weken in bezit

Handig voor het kleindere werk

Handige stofzuiger voor de kleinere dagelijkse klusjes in huis docht geen waardige vervanger van de 'echte' stofzuiger. Hij is eigenlijk niet echt opgewassen tegen hondenharen van een grote Duitse herder.

Pluspunten

• Handig
  • Compact
  • Draadloos
  • Makkelijk weg te bergen

Minpunten

• Kleine opvangbak
  • Niet erg krachtig

cillatje 10-07-2017 Product paar maanden in bezit

Handzaam en prettig in gebruik

Altijd gebruik gemaakt van een "gewone" stofzuiger. Maar vraag me nu af waarom ik nooit eerder een steelstofzuiger heb gekocht. Laden gaat snel, de stofzuiger is krachtig en is ook makkelijk te bedienen. Ook erg prettig dat er een losse kruimeldief inzit voor het snellere werk.

Pluspunten

• handzaam
  • prettig in gebruik
  • goede batterij

Minpunten

• wennen aan opladen

Cillatje 10-07-2017

Wat een verademing

Altijd gebruik gemaakt van een gewone stofzuiger. Maar wat was dat een gedoe in vergelijk met deze. Ik merk dat ik sneller de stofzuiger pak om "" even snel schoon te maken"" en ook de kleine dingetjes op de vloer of de bank zijn zo weg met de kruimelzuiger die je eruit kan halen.

Hij is super handzaam en gaat makkelijk alle kanten op. Ik vind het echt niet vervelend om hiermee schoon te maken.

Melanie007 10-07-2017 Product paar weken in bezit

Super handige stofzuiger

Super handig doordat het een lichte stofzuiger is. Hij draait makkelijk en zuigt krachtig. Doordat hij snoerloos is kan ik nu ook makkelijk boven stofzuigen. Met de bijgeleverde opzetstukken is dit apparaat voor alles te gebruiken

Pluspunten

• Krachtig
  • Snoerloos
  • Accu gaat lang mee

Melanie007 09-07-2017

Super handige stofzuiger

Super handig en krachtig.
Met de bijgeleverde opzetstukken is dit apparaat voor alles te gebruiken.

sarena21 09-07-2017 Product paar weken in bezit

Makkelijk voor de kleine klusjes

Hij is makkelijk in gebruik en snel te pakken omdat er geen snoer aan zit. Het hele huis lukt me niet om er met 1 accu lading te doen, voor kleine huizen ideaal. De kruimelzuiger in 1 is top en makkelijk voor het snelle zuigwerk. Wel mis ik mijn steel, als ik nu de randen/plinten wil schoonmaken moet ik eerst de kruimelzuiger er af halen wat erg onhandig werkt. Voor snel schoonmaken ideaal maar voor het echte grondig werk niet. Bij de kruimelzuiger zit een borstel speciaal voor dieren haren, die is echt top! Krijg mijn stoffen bank er mooi en snel schoon mee.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Borstel voor dieren haren
  • Zakloos
  • Snoerloos

Minpunten

• Accu niet genoeg voor het hele huis

laredo 09-07-2017 Product paar weken in bezit

handig in een gezin met kinderen

Deze stofzuiger maakt het leven van drukke ouders een stuk makkelijker! Hij is echt handig in een gezin met kinderen aangezien hij snel en goed de kruimels van de vloer kan zuigen. Vroeger moesten wij op onze knieën met een stoffer en blik dat is nu verleden tijd. Onze zoon van bijna 4 vindt het ook leuk om te helpen met deze stoere machine!

Pluspunten

• Snel gepakt
  • Sterk genoeg

Minpunten

• Valt soms om in de kast

KaZa 09-07-2017

Multifunctionele stofzuiger met hoge zuigkracht

laredo77 09-07-2017

Handig in een gezin met kinderen!

sarena21 09-07-2017

Makkelijk voor de kleine klusjes

Voor snel schoonmaken ideaal maar voor het echte grondig werk niet.

Melanie 06-07-2017 Product paar weken in bezit

Hanndig en snel

Handig en snel apparaat

Deze stofzuiger is erg handig om mee te werken. Draadloos, kan makkelijk en snel z'n ding doen en geraakt vb.helemaal onder de bedden wat bij een gewone stofzuiger nogal moeilijk is. Ook de kruimeldief is erg handig, afklikken en de zetels zijn vb in een wip gedaan. Ik gebruik deze vooral voor boven,. Hij is misscchien iets minder krachtig dan een ouderwetse stofzuiger, ik krijg er vb beneden niet telkens al het zand mee weg die m'n zoontjes soms meebrengen na een bezoekje aan de zandbak. Maar zand is natuurlijk iets wat bij normale omstandigheden niet zomaar in huis komt. Hij is bij de maximum stand wel iets lawaaierig maar de nadelen wegen zeker niet op tegen het gebruikssgemak en de snelheid.

Pluspunten

• Snelheid
  • Souplesse
  • Gebruiksgemak
  • Snoerloos
  • Kruimeldief

Minpunten

• Lawaai

Esje79 05-07-2017

Wat een mooie stofzuiger

Ik heb al meerdere stofzuigers gehad, maar deze is echt erg goed. Makkelijk in gebruik, draadloos, licht en je kunt er ruim een uur mee stofzuigen. Ideaal. In het begin schrok ik wel even van de prijs, maar het is dan ook werkelijk waar een goede stofzuiger. Dat merk je ook wel. Mijn man is 2.03 mtr en is helemaal weg van deze stofzuiger. Hoeft niet te bukken, licht en prima met zijn lengte.