Bosch BGL8508 - Reviews

stofzak
A energieklasse
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 68 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL8508 op Kieskeurig.nl.

Fam Leeuw 18-04-2018

schoon huis

goedendag,
Na veel snuffelen c.q. luisteren naar de enthousiaste verkoper waren we bijna overstag een Dyson te kopen.
Thuis gekomen vonden we toch dat dat apparaat meer op een kermisattractie leek dan op een echte stofzuiger!!
Uiteindelijk kwamen we toch uit op s'werelds beste stofzuiger van dit moment: de Bosch BGL8508/12,
En jawel,een echte stofzuiger,degelijk wat betreft stang-slang-snoer-zuigvoet en kleine accessoires en zuigkracht en niet te vergeten de Petrol kleur!!
Met drie honden hebben we nu al echt het idee dat het huis schoon is en schoon voelt !!
Met vriendelijke groet
Fam Leeuw Eindhoven

Pluspunten

• grote zuigkracht
  • Volgt goed

Arjan 06-01-2018

krachtige stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Sinds gisteren een nieuwe stofzuiger, Bosch Ingenius BGL8508. Wat een heerlijk krachtige stofzuiger. Vloerbedekking komt weer tot "nieuw leven", alle troep er weer uit. Machine is vrij stel en zeer wendbaar. Handige opzetstukken, maar vooral de verschillende standen voor zuigkracht zijn erg handig in ons huis met verschillende soorten vloerbedekking.
Nu merk ik goed het verschil met onze vorige oude stofzuiger. Had ik dit maar eerder geweten, dan had ik eerder deze Bosch gekocht!

de Regt 07-08-2017

Krachtig, comfortabel toestel

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Van alle concurrenten en Bosch-modellen vond ik dit de beste aankoop. Het toestel is vanwege zijn vier wielen enorm wendbaar en in combinatie met het lange snoer kun je overal komen zonder van stopcontact naar stopcontact te hoeven wisselen. Het apparaat is makkelijk te bedienen met de grote knop op het toestel en het heeft een enorme zuigkracht. Een toptoestel dat ik zeker iedereen zou aanraden!

Pluspunten

• Enorm krachtige motor
  • Heeft een lang snoer
  • Meerdere opzetstukken
  • Slang makkelijk in hoogte te verstellen
  • Goed wendbaar

Minpunten

• Geen opbergplaats voor opzetstukken in stofzuiger

G&J 10-07-2017

Bosch BGL8508 Fijne Stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Na jarenlang een mooie Siemens te hebben gehad, zijn we overgestapt naar een Bosch. Deze stofzuiger is een echte verbetering ten opzicht van ons vorig model. Zowel de zuigkracht als handelbaarheid van het apparaat zorgen voor makkelijk gebruik en een stofvrije omgeving.

De stang is makkelijk af te stellen en de wieltjes werken erg fijn op onze houten vloer, zonder dat er krassen ontstaan. Het feit dat het snoer 15 meter is zorgt er ook voor dat je niet telkens de stekker eruit moet trekken.

Onze katten zijn nog steeds een beetje bang voor de stofzuiger, maar wij zijn er erg blij mee!

Pluspunten

• Handvat stang
  • Zuigkract
  • Opzetstukken
  • Lang snoer
  • weinig geur

Minpunten

• redelijk zwaar
  • stekker gaat niet altijd in 1 keer naar binnen

Rimpy 11-01-2019

De stofzuiger laat zich prettig hanteren

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Van een ander merk een paar maanden lang de zakloze stofzuiger geprobeerd. We konden er niet aan wennen. Leek half werk te leveren, mistte gewoon zuigkracht. Dan is deze stofzuiger een verademing, gewoon weer ouderwets goed stofzuigen. Doet wat hij moet doen. En het geluid valt ook nog mee.

Pluspunten

• prima zuigkracht
  • goede hulpstukken
  • degelijke uitstraling

Minpunten

• gewicht, maar het valt mee.
  • per ondergrond, soms een ander hulpstuk nodig

Hans de Vries 11-01-2019

veel zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Veel zuigkracht bij harde en zachte vloerbedekking soorten.
Had meer db geluidsoverlast verwacht, maar dat is alleen waarneembaar bij volle zuigkracht. Stofzuiger blijft krachtig zuigen bij lagere zuigkracht. prijs-kwaliteit is absoluut in verhouding. Het is lang gelden dat ik zo'n krachtige stofzuiger heb gehad.

Pluspunten

• zuigkracht gemakkelijk in te stellen
  • stevige zuigslag blijft in juiste vorm

Minpunten

• geluidoverlast bij volle zuigkracht
  • wendbaarheid stofzuiger

Karin 08-01-2019

Goede, krachtige stofzuiger.

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Erg fijne stofzuiger. Zeer krachtig! Wendbaar, lang snoer.
De hulpstukken (borstel en smal op zetstuk) zijn te bevestigen op de stang. Deze stoot je er wel wat makkelijk af. Maar kan je alleen indien je ze gebruikt eraan klikken. Tot dusver erg tevreden. Fijne parketborstel (standaard meegeleverd)

Pluspunten

• Slang
  • Lange snoer
  • Erg krachtige stofzuiger

Minpunten

• bevestiging hulpstuk

Danman 07-01-2019

Krachtpatser met comfort classen

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Wij hebben deze krachtpatser een aantal weken in huis en zijn zeer tevreden met onze keuze. Heeft een aantal standen waarbij je harde ondervloeren of tapijt gemakkelijk schoonmaakt. 15 meter snoer is helemaal het einde. Zonder problemen kom je in alle hoeken en gaten.

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • 15 meter kabel
  • Stootrand om de stofzuiger
  • robuuste slang

Bren 06-01-2019

Stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Super handige stofzuiger met goede steel, minder last van mijn rug! Ik zal altijd voor bosch kiezen.

Pluspunten

• Handige steel
  • Harde vloeren
  • Handige hygiënische slang

Minpunten

• Zwaar

Ingrid 05-01-2019

Stille stofzuiger met een groot bereik

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Mooie stofzuiger, met een stille motor. En een groot bereik. Kan vanaf 1 stopcontact de gehele woning beneden zuigen. Handige zuigmonden bijgeleverd.

Pluspunten

• Bereik

Minpunten

• Relatief zwaar

Kaithlynn 01-01-2019

Fantastische stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Bij mijn dochter maakte ik gebruik van deze stofzuiger en ik was meteen verliefd, als je van verliefd op een apparaat mag spreken. Met de grote zuigkracht, het lange snoer en de soepele slang is het een genot om met deze geluidsrustige stofzuiger te kunnen werken.
Ik heb hem toen meteen ook besteld en voer nu bij wijze van spreken, " zingend" deze huishoudelijke taak uit. Ik heb gezien, gehoord en ervaren en ben super blij!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Soepele slang dus heel wendbaar
  • Zuigkracht
  • Geluidsrustig

Anja 30-12-2018

Super stevige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Mooie stevige stofzuiger die prima zuigt en stil is.
Mooie vormgeving zuigkracht op tapijt en op plavuizen erg goed.
Fijne stofslang.
Lekker op hoogte te stellen en een superlang snoer.

Pluspunten

• Stevig
  • Goede zuigkrackt

linus 23-12-2018

krachtige stofzuiger, mooi lang snoer, fijne combi-zuigmond

Geschreven voor: Bosch BGL8508

supersede prijs/kwaliteitverhouding! Hij is licht, krachtig, lang snoer, makkelijk wendbaar, traploos verstelbaar in zuigkracht. Handige combi-zuignon

Pluspunten

• lang snoer
  • licht en goed wendbaar
  • krachtig
  • fijne combi-zuigmond

Naziha 19-12-2018

Bosch BGL8508

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Ik ben er zeer tevreden meer, ontzettend veel zuigkracht.
Je krijgt er ook 2 koppen bij en nog aparte opzetstukjes.

Visser 13-12-2018

Fijn stozuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Ik heb voor dit product gekozen omdat deze een stofzuiger zak heeft, telescopische steel en een lange snoer. Hij is erg ligt, rolt makkelijk en ook de handgreep is ideaal.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Fijne handgreep
  • Met stofzuigerzak
  • Diverse hulpstukken worden meegelever
  • Telescopische steel

Ali Homayouni 13-12-2018

Bosch BGL8508

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Fantastische stofzuiger. Mooie design en heel krachtig op ieder soort bodemtype. Of het nou gaat om stofzuigen van tapijt, tegel of laminaat. Op alles scoort hij een A.
Voorzien van een 15 meter lange snoer waardoor je moeiteloos overal kan lopen zonder van stopcontact te hoeven wisselen.
Daarnaast is het vrij licht en dus makkelijk te verplaatsen.

Pluspunten

• lange snoer
  • krachtig
  • mooie design
  • lichtgewicht

Denise 11-12-2018

Een verademing!

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Ik kan op dit moment geen nadelige punten benoemen voor deze stofzuiger, daarom een 10. Het apparaat ziet er erg mooi uit, is wendbaar en rolt makkelijk. Een groot pluspunt is het snoer van 15 meter! Nooit meer wisselen van stopcontact. Tevens zit er een handvat bij de slang, in eerste instantie was ik niet onder de indruk maar eenmaal in gebruik is het een geweldige toevoeging. Het oprolmechanisme van het snoer werkt erg goed en hopelijk bliijft dit zo. De stofzuiger heeft meerdere standen, op de hoogste stand zuigt hij zelfs alles naast de borstel op. Met de laagste stand krijgen we alle hondenharen van de bank. Echt een topaankoop!

Pluspunten

• 15 meter snoer
  • uitstraling
  • handvat op de stang
  • zuigkracht

Angelique 10-12-2018

Prachtige uitstraling en ijzersterk in zijn werk!

Geschreven voor: Bosch BGL8508

Mijn oude stofzuiger was , schrik niet 30 jaar oud, nu moesten we dus een nieuwe zoeken, ik heb in deze een prachtig exemplaar gevonden, die super zuigkracht heeft, heerlijk wendbaar is en mega stil. We zijn hier heel erg gelukkig mee!

Pluspunten

• uitstraling
  • wendbaarheid
  • stil
  • goede zuigkracht
  • uitgebreide keuze in borstels

JoepM 28-11-2018

Super apparaat. Veel zuigkracht.

Geschreven voor: Bosch BGL8508

De Bosch BGL8508 is een superkrachtige, niet te luidruchtige, en stevig gebouwde stofzuiger. Zowel op de harde vloer als op het tapijt kan je er goed mee uit de voeten. De bouwkwaliteit laat niets te wensen over.

Ik was erg verrast door het gemak waarmee onze 50m2 harde vloer compleet schoongestofzuigd werd. Het is fijn om binnen 5 à 10 minuten klaar te zijn, en niet telkens dezelfde plek over en weer te hoeven stofzuigen.

Daarnaast merk je dat het apparaat zelf goed in elkaar zit. De knoppen, sluitingen, het mechanisme dat de stekker inhaalt, het werkt allemaal top en is gemaakt van hoogwaardige materialen.

Zeker een aanbeveling en het geld dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Bouwkwaliteit
  • Veel opzetstukken

Minpunten

• Ietwat zwaar

Matt 25-11-2018

Rolls Royce onder de stofzuigers

Geschreven voor: Bosch BGL8508

De stofzuiger wordt beoordeeld door mijn vrouw als de Rolls Royce onder de stofzuigers. Hiervoor een Miele C3 complete gehad die er gewoon onder voor doet. Ja hij maakt iets meer lawaai, maar maakt daarentegen zeer goed schoon op zeil en tapijt! We hebben een hond die behoorlijk veel haren verliest en Vlaamse reizen die verharen. Maar dat maakt deze stofzuiger niets uit! het lange snoer (wel wat dun en er zit geen terugknop op, maar je moet hem iets verder trekken om terug te krijgen in zijn huis) is ideaal om 1 centraal punt te pakken in huis om daarna alles te kunnen stofzuigen. Enkel minpuntje is het hulpstuk. Daar is niet echt over nagedacht, want deze knalt er snel af. Het handvat ligt lekker in de hand en het apparaat voelt verder erg solide aan. De filters zijn makkelijk bereikbaar voor een leek en dus snel te reinigen. Uiteraard is er nog niks te melden over de levensduur, want we hebben hem pas een paar dagen. Maar lang genoeg om te weten dat Miele niet meer het merk is om te volgen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Standaard kop maakt goed schoon op zeil en tapijt
  • Stil genoeg
  • Voelt solide aan
  • Onbreekbare slang (ja geprobeerd!)

Minpunten

• Hulpstuk schiet makkelijk los