Bosch BGL8508 - Reviews

stofzak
A energieklasse
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 42 reviews reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Arjan 06-01-2018

krachtige stofzuiger!

Sinds gisteren een nieuwe stofzuiger, Bosch Ingenius BGL8508. Wat een heerlijk krachtige stofzuiger. Vloerbedekking komt weer tot "nieuw leven", alle troep er weer uit. Machine is vrij stel en zeer wendbaar. Handige opzetstukken, maar vooral de verschillende standen voor zuigkracht zijn erg handig in ons huis met verschillende soorten vloerbedekking.
Nu merk ik goed het verschil met onze vorige oude stofzuiger. Had ik dit maar eerder geweten, dan had ik eerder deze Bosch gekocht!

de Regt 07-08-2017

Krachtig, comfortabel toestel

Van alle concurrenten en Bosch-modellen vond ik dit de beste aankoop. Het toestel is vanwege zijn vier wielen enorm wendbaar en in combinatie met het lange snoer kun je overal komen zonder van stopcontact naar stopcontact te hoeven wisselen. Het apparaat is makkelijk te bedienen met de grote knop op het toestel en het heeft een enorme zuigkracht. Een toptoestel dat ik zeker iedereen zou aanraden!

Pluspunten

• Enorm krachtige motor
  • Heeft een lang snoer
  • Meerdere opzetstukken
  • Slang makkelijk in hoogte te verstellen
  • Goed wendbaar

Minpunten

• Geen opbergplaats voor opzetstukken in stofzuiger

G&J 10-07-2017

Bosch BGL8508 Fijne Stofzuiger

Na jarenlang een mooie Siemens te hebben gehad, zijn we overgestapt naar een Bosch. Deze stofzuiger is een echte verbetering ten opzicht van ons vorig model. Zowel de zuigkracht als handelbaarheid van het apparaat zorgen voor makkelijk gebruik en een stofvrije omgeving.

De stang is makkelijk af te stellen en de wieltjes werken erg fijn op onze houten vloer, zonder dat er krassen ontstaan. Het feit dat het snoer 15 meter is zorgt er ook voor dat je niet telkens de stekker eruit moet trekken.

Onze katten zijn nog steeds een beetje bang voor de stofzuiger, maar wij zijn er erg blij mee!

Pluspunten

• Handvat stang
  • Zuigkract
  • Opzetstukken
  • Lang snoer
  • weinig geur

Minpunten

• redelijk zwaar
  • stekker gaat niet altijd in 1 keer naar binnen

Alex 19-01-2018

Is absoluut geen klasse A qua schoonmaak

De stofzuiger zou vanwege zijn klasse A, zeer goed zijn werk moeten doen, helaas is de zuigkracht vele malen minder dan de andere Bosch modellen (oudere types) die een zwaardere motor hadden en zelfs een lagere klasse waren qua schoonmaak. Voor een hoop meer geld krijg je dus nu een minder goed zuigende stofzuiger die een stuk zwaarder en lomper is dan zijn voorgangers.

Ik zou zelf iedereen adviseren om alsnog een model van Bosch op de kop tikken die niet deze belachelijke (EU) energienorm heeft en dus 1200W+ is, of gewoon een ander goedkoop merk, omdat voor 250 Euro je heel veel beter kan krijgen.

Klacht overigens ook naar Bosch gestuurd, maar die doet er dus niks mee. Afhandeling van klacht en service van Bosch NL is echt enorm onder de maat.

Pluspunten

• Relatief stil
  • Lange haspel
  • Rijdt goed

Minpunten

• Zuigt niet goed op harde vloeren
  • Zuigt al helemaal niet goed op stof
  • Zwaar
  • Groot
  • Dure stofzakken

Danielle 18-01-2018

Fijne stofzuiger

Hele fijne stofzuiger, het kost wat, maar zou niet anders meer willen!
Zuigt goed op tapijt en op harde vloeren. Ben zeer tevreden en vind het leuk om stof te zuigen;)

Pluspunten

• lang snoer
  • zuigt krachtig
  • zuigt goed op tapijt

Minpunten

• geen!

mar en mar 15-01-2018

wereld apparaat

Dit in een van de weinige stofzuiger die goed scoort voor het zuigen van vloerbedekking en gezien wij een
hond hebben en beneden een vloerkleed vonden wij dat belangrijk.
En hij doet echt wat er gezegd word TOP

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • makkelijk extra handvat
  • weinig geluid

Minpunten

• nog geen ontdekt

Tuut 13-01-2018

Geweldige stofzuiger

Wij hebben voor deze stofzuiger gekozen omdat wij een krachtige stofzuiger wilde hebben. Eentje die op alle ondergronden goed scoord. We hebben 3 huisdieren dus veel haren en daarom elke dat de stofzuiger nodig. Op het tapijt zuigt deze stofzuiger heel goed (zo goed dat je soms kracht nodig hebt om er overheen te rollen). De lange stang met handvat zorgt voor een comfortable houding tijdens het stofzuigen.

Pluspunten

• lange snoer
  • lange stang

Minpunten

• losse onderdelen

Jacky 12-01-2018

Zeer goede stofzuiger,

Mooie stofzuiger, degelijk en stevig materiaal. Zuigkracht is prima en veel extra assecoires, door de 15 snoer kan je gemakkelijk overal bij. ik ben zeer tevreden!

Ray 11-01-2018

Beste stozuiger ever!

Echt een top ding, raad hem 100% aan! Had hiervoor een Miele, hele goede stofzuiger ook, maar deze is nog veel beter.
Hij is licht/klein, handig in gebruik en zuigt prima. Grootste plus punten zijn de 4 zwenkwieltjes waardoor hij erg bewegelijk is (maar niet omvalt). Mega lange snoer van 15 meter handige greep boven op de zuigbuis pakt prettig vast. Vind het klik systeem om zuigbuis of accessoires vast te zetten goed werken en voelt degelijk. Flex pijp tussen stofzuiger en zuigmond is mooi kwaliteits materiaal, handig ook dat je het stoffilter kan uitwassen!
Niet verder zoeken, top ding!

Pluspunten

• Gewicht
  • Gebruiksgemak
  • lengte snoer
  • soepel beweegbare zwenkwielen

Minpunten

• Prijs, maar dat is het waard

S.M.Huizenga 08-01-2018

De beste stofzuiger tot nu toe!

Mooi design en erg praktisch.
Zuigt goed en maakt weinig geluid.
Niet zwaar, super wendbaar en niet gek groot.
Hulpstukken zijn handig en stevig.
Als schoonmaakster heel wat stofzuigers in handen gehad, maar deze scoort op alle vlakken het beste! Voor mij alleen nog Bosch!

Pluspunten

• Erg wendbaar
  • Goede hulpstukken
  • Lang snoer
  • Niet zwaar

Rudolf 08-01-2018

Stofzuigen is een stuk leuker geworden!

Prima stofzuiger! Zuigt geweldig en een enorm bereik met een snoer van 15 meter! Handig en ergonomisch goedgevormd handvat op de zuigstang. Geen knikken in de slang en hij volgt het baasje keurig door de soepel draaiende zwenkwieltjes. Ruim 70% energiebesparing t.o.v. onze vorige stofzuiger! Hij ziet er ook mooi uit..., ja het oog wilt ook wat. Wel even wennen aan de enorme zuigkracht: de grote tapijt zuigmond, zuigt namelijk nogal snel vast op gladde vloerbedekking.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

swv 04-01-2018

Heel erg tevreden

Goede kwaliteit, weinig geluid en zuigt goed. Een complete stofzuiger voor een goede prijs. Aankoopbedrag meer dan waard!

• Goede zuigkracht

RENE 01-01-2018

Stofzuiger met zak - Blauw

Een super stofzuiger, met een lange snoer zodat ik de hele woonkamer in een keer kan zuigen zonder dat ik steeds een stopcontact moet zoeken. Hij is erg wendbaar, zuigt erg goed.

Pluspunten

• GOEDE KWALITEIT
  • DUURZAAM
  • LANG SNOER

Lemmens 31-12-2017

Goede zuigkracht en zeer stil

Wij waren opzoek naar een nieuwe stofzuiger omdat onze oude zuiger niet krachtig genoeg was voor ons huishouden zijn we opzoek gegaan naar een krachtig model. de Bosch BGL8508 voldoet aan onze verwachtingen en is ook nog eens erg stil. met het lange snoer hoeven we niet de hele tijd van stopcontact te wisselen maar kunnen de hele woonkamer en gang in 1x zuigen.

Pluspunten

• lang snoer
  • sterkte zuigkracht

Rudolf 30-12-2017

Wat een rust!

Zo wordt stofzuigen nog een leuke klus. Geen herrie in huis, Eén keer in het stopcontact per etage. Lekker stabiel en volgzaam door de zwenkwielen die het perfect doen!

Pluspunten

• Laag geluidsniveau
  • Zuigt geweldig
  • Rijdt gemakelijk over het snoer
  • Geen knikken in de slang
  • Oogt mooi

Minpunten

• Geen opbergruimte in de stofzuiger v. hulpstukken
  • Geen kleine zuigvoet meegeleverd

J. de Jong 27-12-2017

Bosch Stofzuiger BGL8508

Onze stofzuiger ging stuk en we hadden het plan om een Miele stofzuiger aan te schaffen, totdat mijn echtgenote een reclamespot zag over een Bosch stofzuiger. Na onderzoek op de computer kwamen we tot de conclusie dat het een Bosch moest worden. Na ontvangst van de stofzuiger uiteraard meteen geprobeerd, wat een geweldige machine, 15 meter snoer, slechts 74 db een mooie vormgeving, gigantisch veel hulpstukken, heel goed wendbaar. Een fantastisch aankoop, deze stofzuiger hadden we 20 jaar eerder moeten hebben. Dik tevreden.

Pluspunten

• 15 meter snoer
  • slechts 74 db
  • mooie uitvoering
  • heel wendbaar
  • perfecte prijs

Minpunten

• geen.

het nieuwe stofzuigen 09-12-2017

Echte zuigkracht

Met een mooi handvat is deze stofzuiger een gemak voor het stofzuigen met een zuigkracht goed voor zowel harde- als zachte ondergrond. Zuigt met grote kracht zonder veel lawaai te maken of zelfs maar een nare geur achter laten.

Pluspunten

• handvat voor een betere houding.
  • lange kabel
  • mindere lawaai
  • geen stank bij stofzuigen

Berdien van de Wal 06-12-2017

mijn nieuwe krachtige Bosch Stofzuiger, een geweldige hulp.

geweldig in gebruik, maakt weinig geluid, zuigt krachtig, lang snoer! mooi vorm gegeven. de handgreep op de slang is praktisch, de bijgeleverde hulpstukken kunnen handig bevestigd worden aan de stang. geen gezeur met klepjes die snel kapot gaan. nee niets van dit al. het is werkelijk een genot om te stofzuigen met zo'n uitstekend apparaat. een vervelend klusje wordt hiermee een niet zo vervelend klusje.

karin 04-12-2017

Zeer mooie stofzuiger.

Heel fijn dat er zo'n lange snoer aanzit. Hoef nu niet steeds weer een vrij stopcontact te zoeken. Kan de hele benedenvloer in 1 keer doen., Veel mondstukken erbij, dus voor elke vloer, trap of hoek een onderdeel. Rijd makkelijk door de 4 wielen. Zeer wendbaar. zacht geluid, en ook regelbare zuigkracht. heel blij mee.

Pluspunten

• uiterlijik
  • regelbare zuigkiracht
  • extra lange snoer
  • weinig geluid

Minpunten

• veel bergruimte nodig door plaatsing slang
  • blaast recht omhoog in je gezicht

Mathé 03-12-2017

Wauw, wat een zuigkracht

Eindelijk een stofzuiger die ook,echt zuigt. Op houten vloer maar ook carpetten, etc. En hondenhaar er bijvoorbeeld prima afhaalt. Meer dan ik eigenlijk dacht. En een lekker lang snoer. Niks stekkers die je eruit trekt omdat jemaan het eind zat. Prima zuigkracht, flink veel capaciteit en instelbaar. De zuigkracht. Wij zijn er blij mee. o ja, ook nog eens AAA!ofwel A+++

Pluspunten

• Instelbare flinke zuigkracht
  • Lekker lang snoer
  • Laat zich makkelijk verrijden
  • Behoorlijke,capaciteit stofzak
  • Extra accessoires

Minpunten

• Nog niet gevonden