Bosch BGL8508 - Reviews

stofzak
A energieklasse
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 53 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Arjan 06-01-2018

krachtige stofzuiger!

Sinds gisteren een nieuwe stofzuiger, Bosch Ingenius BGL8508. Wat een heerlijk krachtige stofzuiger. Vloerbedekking komt weer tot "nieuw leven", alle troep er weer uit. Machine is vrij stel en zeer wendbaar. Handige opzetstukken, maar vooral de verschillende standen voor zuigkracht zijn erg handig in ons huis met verschillende soorten vloerbedekking.
Nu merk ik goed het verschil met onze vorige oude stofzuiger. Had ik dit maar eerder geweten, dan had ik eerder deze Bosch gekocht!

de Regt 07-08-2017

Krachtig, comfortabel toestel

Van alle concurrenten en Bosch-modellen vond ik dit de beste aankoop. Het toestel is vanwege zijn vier wielen enorm wendbaar en in combinatie met het lange snoer kun je overal komen zonder van stopcontact naar stopcontact te hoeven wisselen. Het apparaat is makkelijk te bedienen met de grote knop op het toestel en het heeft een enorme zuigkracht. Een toptoestel dat ik zeker iedereen zou aanraden!

Pluspunten

• Enorm krachtige motor
  • Heeft een lang snoer
  • Meerdere opzetstukken
  • Slang makkelijk in hoogte te verstellen
  • Goed wendbaar

Minpunten

• Geen opbergplaats voor opzetstukken in stofzuiger

G&J 10-07-2017

Bosch BGL8508 Fijne Stofzuiger

Na jarenlang een mooie Siemens te hebben gehad, zijn we overgestapt naar een Bosch. Deze stofzuiger is een echte verbetering ten opzicht van ons vorig model. Zowel de zuigkracht als handelbaarheid van het apparaat zorgen voor makkelijk gebruik en een stofvrije omgeving.

De stang is makkelijk af te stellen en de wieltjes werken erg fijn op onze houten vloer, zonder dat er krassen ontstaan. Het feit dat het snoer 15 meter is zorgt er ook voor dat je niet telkens de stekker eruit moet trekken.

Onze katten zijn nog steeds een beetje bang voor de stofzuiger, maar wij zijn er erg blij mee!

Pluspunten

• Handvat stang
  • Zuigkract
  • Opzetstukken
  • Lang snoer
  • weinig geur

Minpunten

• redelijk zwaar
  • stekker gaat niet altijd in 1 keer naar binnen

johannes 12-11-2018

electronica

deze stofzuiger doet prima zijn werk, is stiller dan mijn vorige Bosch stofzuiger
ben veel snelle klaar met stofzuigen zodat ik op de site van Bosch nog sneller naar nieuwe producten kan kijken

Ina 10-05-2018

Zeer krachtige stofzuiger!

Deze stofzuiger zuigt heel krachtig, op alle vloeren, zowel harde vloeren als op tapijt. Echt geweldig. Het hele huis is weer helemaal schoon!!!

Pluspunten

• zeer krachtige stofzuiger
  • lang snoer, grote actieradius

Maaike 22-04-2018

Fijne, goed zuigende stofzuiger met heel veel snoer!

Fijne, wendbare stofzuiger met niet al te veel opschmuk. Gewoon dat wat je nodig hebt! Fijn dat er een parket borstel en een multi borstel bij zit. Ook de zuigkracht is top!

Pluspunten

• Heel veel snoer
  • Extra grote stofzuigerzakken

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Johanna 22-04-2018

Geweldige stofzuiger

Ik zocht een stofzuiger die goed zuigt en dat doet deze zeker. Zelfs mijn 14 jarige dochter vond het voor het eerst leuk om te stofzuigen. Geweldig apparaat.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Vormgeving

Minpunten

• Is nogal hoog voor opslag in stofzuigerkast

Fam Leeuw 18-04-2018

schoon huis

goedendag,
Na veel snuffelen c.q. luisteren naar de enthousiaste verkoper waren we bijna overstag een Dyson te kopen.
Thuis gekomen vonden we toch dat dat apparaat meer op een kermisattractie leek dan op een echte stofzuiger!!
Uiteindelijk kwamen we toch uit op s'werelds beste stofzuiger van dit moment: de Bosch BGL8508/12,
En jawel,een echte stofzuiger,degelijk wat betreft stang-slang-snoer-zuigvoet en kleine accessoires en zuigkracht en niet te vergeten de Petrol kleur!!
Met drie honden hebben we nu al echt het idee dat het huis schoon is en schoon voelt !!
Met vriendelijke groet
Fam Leeuw Eindhoven

Pluspunten

• grote zuigkracht
  • Volgt goed

Eric 12-04-2018

Bosch BGL8505

Lichte stofzuiger, eenvoudig te tillen, vrij stil, lang snoer, makkelijk de kamer doen, de trap op lopen, op dit moment nog geen nadeel. Ik heb hem speciaal gekocht vanwege de siliconen stootrand, zodat er geen strepen op de muur komen wanneer de stofzuiger langs de muren rolt.

Pluspunten

• snoer
  • siliconen stoot rand
  • licht
  • zuigt goed

Minpunten

• snoer belemmert de 4 rollers
  • de grote zuigmond vloerbedekking kan beter

Janna 12-04-2018

Stofzuiger ingenius

Mooie stofzuiger, ziet er luxe en degelijk uit. Ik heb er nu twee keer mee gezogen en zuigt prima alles op maar vind hem met de grote zuigmond zwaar te hanteren, met de harde vloer mondstuk een stuk prettiger en lichter in gebruik. Hij rolt goed mee alleen wat ik wel Jammer vindt is dat de slang twee keer los schoot bij de stang, hopelijk was dat een montagefout van mij en blijft hij nu goed zitten. Wat vooral prettig werkt is de bekleding afzuigen met behulp van het betreffende mondstuk.

Pluspunten

• Degelijk
  • Zuigkracht
  • Lange stang
  • Luxe uitstraling

Minpunten

• Slang schiet los
  • Hulpstukkenhouder valt snel van de stang

Lianne 11-04-2018

Rustige superkrachtige stofzuiger!

Na verschillende stofzuigers gebruikt te hebben , nu gekozen voor de Bosch ingenius pro perform. Geen moment spijt! Geluid rustig, super zuigkracht , regelbaar, 15 meter snoer en fijne hulpstukken. Ook prettig de textiel soepele slang, in en uitschuifbare stang. In een woord Superblij met deze stofzuiger!

Pluspunten

• Uitschuifbare stang
  • Minder geluid
  • Lang snoer
  • Wendbaar
  • Lichtgewicht

Hans van Rens 27-03-2018

Makkelijk Hanteerbaar, weinig geluid.

Een mooie goed werkende en makkelijk hanteerbare stille stofzuiger met grote vuil opvang en lang verlengsnoer. Veel aparte functies.

Pluspunten

• makkelijk hanteerbaar
  • weinig geluid
  • Lang snoer
  • grote vuil opvang
  • mooie uitstraling

Bas 24-03-2018

Zeer mooie en sterke stofzuiger

Nadat mijn oude Siemens/Bosch stofzuiger bijna uit elkaar valt toe aan een nieuwe en bij de Bosch 8508 uitgekomen. Mede door de goede reviews van anderen besloten deze te kopen.
Ik vind de stofzuiger opvallend stil, zelfs op de hoogste stand. Dit apparaat heeft wel een behoorlijke zuigkracht want op de laagste stand gaat het stofzuigen best zwaar op tapijt. Maar ook op deze laagste stand zuigt ie met gemak alles weg. Dat was bij mijn oude machine wel anders. Verder zit er een uitwasbaar hepa filter in waar de lucht uitgeblazen wordt, Er is voldoende ruimte voor de stofzak. Het snoer is echt geweldig 12 meter! ik heb niet zo'n grote flat maar kan nu bijna overal komen zonder van stopcontact te wisselen. Verder is het voor het oog een mooie stofzuiger om te zien en met de 4 wielen valt ie niet zomaar om zoals dat bij 3 wielers is. Ook de slang is geweldig, dit is een gevlochten textiel slang en niet zo'n plastic geribbelde. De stang is in hoogste instelbaar wat ook prettig is om aan te passen zodat je niet gebogen loopt. Als laatste passen de zakken van mijn oude Siemens/Bosch er gewoon in dus ka ik die ook nog opmaken. Echt een aanrader, maar als je geen kracht in je armen hebt is misschien een ander model een betere keuze vanwege de zuigkracht. enig echt minpunt is de accessoirehouder die je op de stang moet klemmen, dom ontwerp en valt er zo af als je bezig bent, dit had echt beter gekunt. Heb deze er dan ook niet meer op zitten.

Pluspunten

• Zuigkracht en Hepa filter
  • Lang snoer van 12 meter
  • Stootrand
  • 4 wielen
  • Gevlochten textiel slang

Minpunten

• Kan te zwaar zuigen voor mensen met minder kracht.
  • accessoire houder onhandig

Refab 16-03-2018

Goede deelijke stofzuiger

Deze Bosch stofzuiger is een prima toestel. De zuigkracht is zeer goed, mooie stoffen stofzuigerslang en een lang snoer

majo 13-03-2018

geweldig apparaat

Heb meerdere stofzuigers gehad, maar deze stofzuiger is een genot.
Maakt weinig geluid. Snoer is 15 meter lang, dus kan het hele huis door zonder te wisselen.
Stofzuigerprestaties zijn top ( gladde vloer) heb een hond, maar zuigt krachtig.
Zak is groter dan normaal, dus gaat langer mee.
Ik ben er superblij mee!

Pluspunten

• Zuigt krachtig
  • weinig geluid
  • lang snoer
  • grote zak inhoud

Minpunten

• zwaar apparaat

Marcel 03-03-2018

Stille stofzuiger met veel zuigkracht.

Na een Philips en een Miele (beide zelfde prijsklasse als deze aankoop) voor het eerst een Bosch stofzuiger gekocht, wat een goede stofzuiger! Robuust, veel zuigkracht de stofzuiger maakt weinig geluid. Alles is mooi en degelijk afgewerkt. Ik ben zeer tevreden! Echte Duitse degelijkheid. T.o.v. de andere merken zitten de scharnierende onderdelen veel beter bevestigd, is deze stiller en de zuigkracht is vele malen beter. Deze stofzuiger is ook completer dan andere in zijn prijsklasse.

Pluspunten

• Veel zuigkracht
  • Goede prijs kwaliteit
  • Robuust en toch licht
  • Mooi design, veel toebehoren

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Mathé 27-02-2018

Wauw, wat een zuigkracht

Eindelijk een stofzuiger die ook,echt zuigt. Op houten vloer maar ook carpetten, etc. En hondenhaar er bijvoorbeeld prima afhaalt. Meer dan ik eigenlijk dacht. En een lekker lang snoer. Niks stekkers die je eruit trekt omdat jemaan het eind zat. Prima zuigkracht, flink veel capaciteit en instelbaar. De zuigkracht. Wij zijn er blij mee. o ja, ook nog eens AAA!ofwel A+++

Pluspunten

• Instelbare flinke zuigkracht
  • Lekker lang snoer
  • Laat zich makkelijk verrijden
  • Behoorlijke,capaciteit stofzak
  • Extra accessoires

Minpunten

• Nog niet gevonden

Alex 19-01-2018

Is absoluut geen klasse A qua schoonmaak

De stofzuiger zou vanwege zijn klasse A, zeer goed zijn werk moeten doen, helaas is de zuigkracht vele malen minder dan de andere Bosch modellen (oudere types) die een zwaardere motor hadden en zelfs een lagere klasse waren qua schoonmaak. Voor een hoop meer geld krijg je dus nu een minder goed zuigende stofzuiger die een stuk zwaarder en lomper is dan zijn voorgangers.

Ik zou zelf iedereen adviseren om alsnog een model van Bosch op de kop tikken die niet deze belachelijke (EU) energienorm heeft en dus 1200W+ is, of gewoon een ander goedkoop merk, omdat voor 250 Euro je heel veel beter kan krijgen.

Klacht overigens ook naar Bosch gestuurd, maar die doet er dus niks mee. Afhandeling van klacht en service van Bosch NL is echt enorm onder de maat.

Pluspunten

• Relatief stil
  • Lange haspel
  • Rijdt goed

Minpunten

• Zuigt niet goed op harde vloeren
  • Zuigt al helemaal niet goed op stof
  • Zwaar
  • Groot
  • Dure stofzakken

Danielle 18-01-2018

Fijne stofzuiger

Hele fijne stofzuiger, het kost wat, maar zou niet anders meer willen!
Zuigt goed op tapijt en op harde vloeren. Ben zeer tevreden en vind het leuk om stof te zuigen;)

Pluspunten

• lang snoer
  • zuigt krachtig
  • zuigt goed op tapijt

Minpunten

• geen!

mar en mar 15-01-2018

wereld apparaat

Dit in een van de weinige stofzuiger die goed scoort voor het zuigen van vloerbedekking en gezien wij een
hond hebben en beneden een vloerkleed vonden wij dat belangrijk.
En hij doet echt wat er gezegd word TOP

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • makkelijk extra handvat
  • weinig geluid

Minpunten

• nog geen ontdekt