Miele Blizzard CX1 Parquet PowerLine - Stofzuiger zonder zak - Techblauw blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Blizzard CX1 Parquet PowerLine - Stofzuiger zonder zak - Techblauw blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

s**************@g******** 03-04-2024

Stofzuiger met erg slechte bouwkwaliteit

De eerste indruk was heel goed. Maar na circa 2 jaar begon er van alles kapot te gaan en begaven de plastic onderdelen het: de steel van de stofzuiger klikte niet meer goed aan het handvat. De dunne plastic inkeping waar de stang aan vast kan worden brak, waardoor de stang niet meer goed vast zat. Het legen van de bak gaat op zo'n manier dat je denkt dat je de stofzuiger beschadigt. En binnen 5 jaar gaf de stofzuiger de geest en deed helemaal niks meer. Ergens een mankement bij het snoer.

Repareren blijkt een hele opgave te zijn. Het loopt flink in de papieren en je bent de stofzuiger (te) lang kwijt. Erg jammer dat Miele niet (meer) de kwaliteit levert die je verwacht. Wij gaan nu op zoek naar een stofzuiger van een ander merk.

Pluspunten

• Goede indruk in de eerste twee jaar

Minpunten

• Bouwkwaliteit afdoende
  • Lastig om de bak te legen

John 03-09-2020

Zuigt prima maar mechanisch onder de maat.

Zuigt goed maar na ongeveer twee heeft deze stofzuiger nogal wat problemen.
1) De handgreep is al een keer vervangen maar is nu weer kapot.
2) De zuigbuis is kapot aan de kant van de handgreep.
3) De klep aan de bodem van het stof reservoir is afgebroken,
4) Het snoer was gebroken/geknikt op het oprol mechanisme. Dit heb ik gerepareerd.
Ik weet dat de stofzuiger in ons gezin best veel gebruikt wordt maar daarom dacht ik dus een Miele aan te schaffen. Dit doen we dus echt niet meer. Ik beschouw dit als een miskoop.

Minpunten

• Mechanisch erg teleurstellend.

Proffessormc007 01-08-2022

De kwaliteit van de cx1 series zijn rond uit slecht te noemen, voor zo'n dure stofzuiger:
1) na een aantal jaar, zolang is deze nog niet op de markt, is nu ook de stofzuigerstang stuk, de verstelbare schuif/rem werkt niet meer.
2) de zwarte klep van het groffilter is bij de schanieren stuk, een zwakpunt van de cx1.
3) ik heb de machine opengemaakt: het Hepa filter longlive filter in de machine is niet vervangbaar, daarvoor zit ook nog een sponsje, was zwart en het Hepa filter is ook zwart, dit veroorzaakt door het hele fijne stof, dat niet wordt tegengehouden door het Groffilter en het Fijnfilter.
Zorgt alleen dat het in de machine te heet wordt, motor kan daardoor stuk gaan.
Oude stofzuigers van Miele, waren een stuk beter!
Miele is niet altijd beter!

peter 13-01-2020

Miele in eerste instantie gekozen voor de zuigkracht, maar dat is dan ook het enige positieve. Zeer ongebruiksvriendelijk, de 4 zwenkwielen vliegen de stofzuiger alle kanten op. Schuifmechanisme aan de handgreep afgebroken waardoor het borsteltje eraan niet blijft zitten. Het reservoir niet makkelijk los te halen om te legen . Draaipunt aan de voet niet flexible genoeg om hem te draaien.

Pluspunten

• zuigkracht

Minpunten

• ongebruiksvriendelijk
  • afgebroken schuif voor borstel op handgreep
  • te kort snoer

M Kanters 06-02-2018

Perfecte beweging te maken om vooral in hoeken te komen.

Geweldige stofzuiger. Beveel ik iedereen aan. Gemakkelijk in gebruik. Je komt in alle hoekjes. Zonder papierenzak ook erg prettig!

Proffessormc007 01-08-2022

Zorgt alleen dat het in de machine te heet wordt, motor kan daardoor stuk gaan.
Oude stofzuigers van Miele, waren een stuk beter!
Miele is niet altijd beter!

Hannie 06-02-2018

Super fijne sterke stofzuiger

Super stofzuiger. Sterke zuigkracht ideaal voor harde vloeren. De extra hulpstukken zijn makkelijk. Heel makkelijk legen en schoonmaken. Als ik dit geweten had had ik hem veel eerder gekocht

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Makkelijk leegmaken
  • Makkelijk schoonmaken.

Ineke 29-07-2017

Ben nu 3 weken in bezit van deze stofzuiger. Hij doet het heel goed maar dat is ook juist het probleem, hij zuigt vacuüm aan mijn vloerbedekking.
Dus ik vind hem veel te zwaar zuigen.
Prima stofzuiger maar NIET voor vloerbedekking!

Pluspunten

• Makkelijk te legen
  • zeer wendbaar

Minpunten

• zuigt vacuum aan vloerbedekking
  • Erg zwaar

Walt 18-05-2017

Super krachtig, makkelijke bediening

Heb hiervoor een aantal stofzuigers gehad die het aardig deden, maar waar binnen no-time stukken en wielen afbraken. Ook de zuigkracht nam af.
Deze Miele is een ware zegening voor iedereen die moet stofzuigen. De power en het gemak waarmee ik nu de boel stofvrij krijg is nu een genot. Vind zelf de parketzuiger, de ingebouwde borstel en het automatische oprolsnoer ook erg handig. Een aanrader dus

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Bediening
  • Ingebouwde borstel
  • Automatisch oprolsnoer
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Snoer 6 meter

Bon Apart 22-02-2017

Miele Miele blizzard cx1 met vijf standaard zuigmonden

Het product is standaard voorzien van extra zuigmonden buiten de afgebeelde parket borstel voor harde vloeren zoals tegels en parket is deze stofzuiger ook nog voorzien van eens standaard Miele AllTeQ-zuigmond en extra Miele SRD 21 kierenzuigmond. En verder de op de foto van de website afgebeelde hulpstukken welke standaard in deze stofzuiger opgeborgen kunnen worden.
De zuigkracht is regelbaar en in 4 standen in te stellen en de enige uit deze serie Miele blizzard cx1 met een HEPA 14-filter als je astmatisch bent of last hebt van allergieën dan is deze stofzuiger veruit de beste keuze in deze serie en voor 40 euro meer ontvang je een extra zuigmond.

Pluspunten

• HEPA 14-filter
  • parket zuigmond
  • duurzaam ontwerp
  • comfort handgreep

Minpunten

• Kleur